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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > fore wheelsの意味・解説 > fore wheelsに関連した英語例文

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fore wheelsの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 22



例文

Fore-and-aft four wheels are driven by individual motors 2FR to 2RL.例文帳に追加

前後四輪が個別の電動機2FR〜2RLで駆動される。 - 特許庁

The right and left wheels of at least either one of front wheels 7, 8 or rear wheels 9, 10 of the vehicle disposing the wheels at the fore-and-aft and right and left of the lower part of the vehicle body are disposed offset to the outside in the fore-and-aft direction of the vehicle body.例文帳に追加

車体下部の前後左右に車輪を配した車両の、前輪7,8又は後輪9,10のうち少なくとも何れか一方の上記左右の車輪は車体の前後方向外側にオフセットして配置する。 - 特許庁

The fore-and-aft forces of the turning inner wheels are reduced so that reduction amounts of the fore-and-aft forces of the turning inner wheels reach target reduction amounts, and the reduction amounts of the turning inner wheels are reduced smaller than target reduction amounts during a prescribed time at prescribed frequencies.例文帳に追加

旋回内輪の前後力の低減量が目標低減量になるよう旋回内輪の前後力を低減し、所定の頻度にて所定の時間に亘り旋回内輪の前後力の低減量を目標低減量よりも小さくする。 - 特許庁

A detection part 19 respectively and directly detects fore-and-aft forces Fx working on wheels 4.例文帳に追加

検出部19は、車輪4に作用する前後力Fxのそれぞれを直接的に検出する。 - 特許庁

例文

To strike a balance between the improvement of the turning performance of a vehicle and the improvement of the drivability and stability of the vehicle, in turning auxiliary control which reduces fore-and-aft forces of turning inner wheels with respect to turning outer wheels by reducing the fore-and-aft forces of the turning inner wheels.例文帳に追加

旋回内輪の前後力を低減することにより旋回外輪に比して旋回内輪の前後力を小さくする旋回補助制御に於いて、車両の旋回性能の向上と車両の駆動性能や安定性の向上とを両立させる。 - 特許庁


例文

A control part 18 determines the existence of the slipping of the wheels 4 in accordance with the fore-and-aft force of the front wheel and the fore-and-aft force of the rear wheel and controls the engaging force of the center clutch 5 in accordance with this determination result.例文帳に追加

制御部18は、前輪の前後力と、後輪の前後力とに基づいて、車輪4のスリップの有無を判断するとともに、この判断結果に基づいて、センタークラッチ5の係合力を制御する。 - 特許庁

The driver 24 is provided with one pair of sprocket wheels 26 and 28 arranged in a fore and aft direction, a chain 30 wound around the sprocket wheels 26 and 28 and a motor 32 rotatively driving the sprocket wheel 26.例文帳に追加

駆動機構24は、前後方向に並んだ1対のスプロケットホイール26,28と、該スプロケットホイール26,28に掛け回されたチェーン30と、該スプロケットホイール26を回転駆動するモータ32とを備えている。 - 特許庁

A detection part 19 respectively and directly detects fore-and-aft forces Fx working on wheels 4 with the center clutch 5 and a set of the left and right wheels as its detecting objects.例文帳に追加

検出部19は、センタークラッチ5と、一組の左右輪を検出対象として、車輪4に作用する前後力Fxのそれぞれを直接的に検出する。 - 特許庁

A supporting body 5 attached to the body 1 so as to freely oscillate to right and left is provided by a spindle 50 matched with the fore and aft direction of the body 1 and the two wheels 2 and 2 which are driving wheels are respectively attached to right and left of the supporting body 5.例文帳に追加

車体1の前後方向に一致する支軸50によって車体1に対して左右に揺動自在に取り付けられた支持体5を設けて、該支持体5の左右に駆動車輪である2つの車輪2,2を夫々取り付ける。 - 特許庁

例文

Accordingly when the fore-and-aft acceleration is equal to or over the set value and determination at S42 is Yes, the interim static loads of the front wheels and the rear wheels are acquired at S45 and S46, and the mean of these values is used as the real static load.例文帳に追加

したがって、前後加速度が設定値以上であり、S42における判定がYESの場合には、S45,46において、前輪、後輪の暫定静荷重が取得され、これらの平均値が真の静荷重とされる。 - 特許庁

例文

To provide a transmission mechanism of a vehicle transmitting driving force from a driving source to a pair of steered wheels and a pair of non-steered wheels respectively disposed one side and the other side in a vehicular fore-and-aft direction, with a simple structure accelerating the pair of steered wheels according to a turning radius of the vehicle.例文帳に追加

駆動源からの駆動力を車輌前後方向一方側及び他方側にそれぞれ配置された一対の操向輪及び一対の非操向輪に伝達する車輌の伝動機構であって、車輌の旋回半径に応じて一対の操向輪を増速駆動し得る構造簡単な伝動機構を提供する。 - 特許庁

This suspension comprises a pair of right and left training arms 1 connected with hub carriers 2 rotatably supporting right and left wheels respectively, and extending forward in fore-and-aft directions of a vehicle, and a vehicle side mounting part is set at a front side position in the fore-and-aft directions of the vehicle more than the hub carriers 2 of each training arm 1.例文帳に追加

左右の車輪を回転自在に支持するハブキャリア2にそれぞれ連結して車両前後方向前方に延びる左右一対のトレーリングアーム1を備え、各トレーリングアーム1における上記ハブキャリア2よりも車両前後方向前側の位置に車体側取付け部が設定される。 - 特許庁

To control a steering angle of a steering wheel and a fore-and-aft force difference between right and left wheels to achieve a locus of a vehicle desired by a driver without requiring obtaining of vehicle exterior information to determine a target locus or an actual locus of the vehicle.例文帳に追加

車両の目標軌跡や実軌跡を求めるための車外情報の取得を要することなく、車両の軌跡が運転者の希望に則した軌跡になるよう操舵輪の舵角及び左右輪の前後力差を制御する。 - 特許庁

Each frame 13a, 13b is formed in portal shape with upper lateral materials 14a, 14b and a pair of right and left vertical materials 15a, 15b, movable in the fore and aft direction X through wheels 17.例文帳に追加

各架台13a,13bは、上部横材14a,14bと左右一対の縦材15a,15bとで門形状に形成され、車輪17を介して前後方向Xへ移動自在に構成されている。 - 特許庁

The axle device 20 is disposed between both supports 12 and 13 to be supported by both supports 12 and 13 at fore-and-aft portions thereof at a position above the frame 11, while supporting right and left wheels 5 at a position below the frame 11.例文帳に追加

アクスル装置20は、両サポート12,13の間に配置され、フレーム11よりも上方位置で両サポート12,13によりその前後を支持されると共に、フレーム11よりも下方位置で左右の車輪5を支持する。 - 特許庁

The vehicle suspension device connects suspension cylinders 12, 10, 14, 16 provided so as to correspond to fore and aft and right and left wheels to controlling cylinders 40, 42 of a rolling controlling device 30 and a pitching controlling device 32.例文帳に追加

前後左右の車輪対応して設けた懸架シリンダ10,12,14,16をそれぞれ、ロール制御装置30およびピッチ制御装置32の各制御シリンダ40,42に接続する。 - 特許庁

Two drive wheels 21 are installed in the inner region of contour lines S tying together the casters 14 at four corners and arranged coaxially to the center line M_1 in the fore-and-aft direction of the drive part 1.例文帳に追加

駆動輪21は四隅のキャスター14同士を結ぶ外郭線Sの内側領域に2個設けられ、駆動部1の前後方向の中心線M_1に同軸状に配置される。 - 特許庁

To provide a control device for a vehicle which suppresses vertical vibration of a car body and a change in a grounding load of wheels, and prevents or inhibits generation of fore-aft acceleration not intended by a driver.例文帳に追加

車体の上下振動および車輪の接地荷重の変動を抑制するとともに、運転者の意図しない前後加速度の発生を防止もしくは抑制できる車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

A vehicle comprises a plurality of wheels including wheels making a pair in a fore-and-aft direction or in a lateral direction; an in-wheel motor device provided to each wheel and capable of outputting drive torque and brake torque; and a gear means provided on each wheel, and including a first gear transmitting the outputted drive torque to the corresponding wheel and a second gear meshing with the first gear.例文帳に追加

車両は、前後方向や左右方向に対をなす車輪を含む複数の車輪と、車輪の各々に対して設けられており駆動トルク及び制動トルクを出力可能なインホイルモータ装置と、車輪の各々に対して設けられており前記出力された駆動トルクを、対応する車輪に伝える一のギヤ及び該一のギヤに噛み合う他のギヤを含むギヤ手段とを備える。 - 特許庁

A control part 18 determines whether there arises the revolving state to cause the rotating difference between the front and rear wheels or not in accordance with each of the detected fore-and-aft forces Fx and controls the engaging force of the center clutch 5 in accordance with the determination result.例文帳に追加

制御部18は、検出された前後力Fxのそれぞれに基づいて、前後間に回転差が生じるような旋回状態であるか否かを判断するとともに、判断結果に基づいて、センタークラッチ5の係合力を制御する。 - 特許庁

The trolley 5 is moved along a rail 9 toward a slab S1, and grinding wheels 21 and 41 can be put in pressure attachment to the specified positions on the oversurface and undersurface of the slab S1 by the fore-and-aft hydraulic cylinder, up-and-down hydraulic cylinder, and pressure attachment cylinder of the grinding machines 20 and 40.例文帳に追加

研削台車5をレール9に沿ってスラブS1の方向に移動させ、各研削機20,40の前後油圧シリンダ、上下油圧シリンダ、圧着シリンダによって各砥石21,41をスラブS1の上面及び下面の所定の位置に圧着させることができる。 - 特許庁

例文

Then, at least one of the prescribed frequencies, the prescribed time and amounts for reducing the reduction amounts is varied so that integrated values of the fore-and-aft forces of the turning inner wheels during the turning auxiliary control are increased compared with the case that necessity for improving the drive performance of the vehicle and the stability of the vehicle is low when the necessity is high.例文帳に追加

そして車両の駆動性能や車両の安定性を向上させる必要性が高いときには該必要性が低いときに比して、旋回補助制御中に於ける旋回内輪の前後力の積分値が大きくなるよう、必要性に応じて所定の頻度、所定の時間、低減量を小さくする量の少なくとも一つを変化させる。 - 特許庁

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