例文 (645件) |
steering actuatorの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 645件
MOTOR DRIVE, ELECTRIC ACTUATOR, AND ELECTRIC POWER STEERING SYSTEM例文帳に追加
モータ駆動装置,電動アクチュエータおよび電動パワーステアリング装置 - 特許庁
BALL SCREW DEVICE, LINEAR ACTUATOR AND VEHICLE STEERING GEAR例文帳に追加
ボールねじ装置、リニアアクチュエータ、および車両用操舵装置 - 特許庁
METHOD OF CONTROLLING STEERING ACTUATOR FOR RAILWAY VEHICLE例文帳に追加
鉄道車両における操舵用アクチュエータの制御方法 - 特許庁
BALL SCREW ACTUATOR AND STEERING DEVICE USING THE SAME例文帳に追加
ボールねじアクチュエータ及びこれを用いたステアリング装置 - 特許庁
To secure a steering angle of wheels by using a single actuator.例文帳に追加
単一のアクチュエータを用いて車輪の切れ角を確保できるようにする。 - 特許庁
The steering device 10 for the vehicle generates power for steering from an actuator 38 for steering in accordance with steering quantity of a steering handle 21, transmits the power for steering to a steering mechanism 30, performs steering of steering wheels 35, 35 by the steering mechanism 30, and is provided with the reaction force generating means 25 for adding steering reaction force in accordance with steering of the steering handle 21.例文帳に追加
車両用ステアリング装置10は、ステアリングハンドル21の操舵量に応じて、転舵用アクチュエータ38から転舵用動力を発生させ、転舵用動力を転舵機構30へ伝え、転舵機構にて転舵車輪35,35を転舵させるようにするとともに、ステアリングハンドルの操舵に応じた操舵反力を付与する反力発生手段25を備える。 - 特許庁
In the steering-by-wire-type steering device, the corresponding steering reaction is imparted to the steering wheel 11 according to a vehicle state through a reaction actuator 15 followed by steering the steering wheel 11.例文帳に追加
ステアバイワイヤ式の操舵装置では、ステアリングホイール11の操舵に伴い、反力アクチュエータ15を通じて車両の状態に応じた相応の操舵反力をステアリングホイール11に付与する。 - 特許庁
A transmission ratio varying steering system includes a steering shaft 3 configured to transmit a steering angle of a steering wheel and an actuator 1 connected to the steering shaft 3, and varies the transmission ratio between a steering angle and a turning angle.例文帳に追加
操舵ハンドルの操舵角を伝達する操舵軸3と、操舵軸3と接続されたアクチュエータ1とを備え、操舵角と転舵角との伝達比を可変する伝達比可変操舵装置である。 - 特許庁
To prevent a loss of a steering reaction force at a steering start in a vehicle steering control apparatus having an angle addition type gear ratio variable actuator.例文帳に追加
角度加算型のギア比可変アクチュエータを備えた車両用操舵制御装置において、操舵開始時における操舵反力の抜けを防止する。 - 特許庁
To provide a steering system for a vehicle for controlling steering of all the steering wheels by individual actuator of each wheel.例文帳に追加
全ての操舵車輪のステアリングが各車輪の個別のアクチュエータによって制御される車両のステアリングシステムを提供する。 - 特許庁
The steering device for the vehicle is equipped with a reaction actuator 19 acting a steering reaction force on a steering wheel 1.例文帳に追加
この車両用操舵装置は、ステアリングホイール1に操作反力を付与するための反力アクチュエータ19を備えている。 - 特許庁
To improve traveling stability in a steering device steering wheels by operating an actuator according to the operation of a steering wheel.例文帳に追加
操舵ハンドルの操作に応じてアクチュエータを作動させて車輪を操舵する操舵装置において、走行安定性を向上させること。 - 特許庁
To provide a steering device of a guide rail type vehicle capable of performing the active steering of a wheel and continuing the operation even when a steering actuator is inoperative.例文帳に追加
車輪のアクティブな操舵を行うと共に、操舵用アクチュエータの作動不能時にも運転を継続できるようにする。 - 特許庁
A rotatable steering shaft operated by a steering actuator 340 arranged in a hull is connected with a steering nozzle 250.例文帳に追加
船体内に配置された舵取りアクチュエータ340によって操作される回転可能な舵取りシャフトは、舵取りノズル250と結合されている。 - 特許庁
To certainly prevent excessive load of a motor of a steering gear box and a steering actuator of an electric power steering device.例文帳に追加
電動パワーステアリング装置のステアリングギヤボックスやステアリングアクチュエータのモータ過負荷を確実に防止する。 - 特許庁
To provide an optimum steering reaction force according to the steering characteristic of a driver in a steer-by-wire system having a steering reaction force actuator.例文帳に追加
操舵反力アクチュエータを備えたステアバイワイヤシステムにおいて、ドライバの操舵特性に応じた最適な操舵反力を付加する。 - 特許庁
In a steering control part 11, an actuator 20 is controlled to set generated torque of the actuator 20 as total of an automatic steering torque value for automatic steering and a target assist torque value for power steering.例文帳に追加
操舵制御部11において、アクチュエータ20の発生トルクが自動操舵用の自動操舵トルク値とパワーステアリング用の目標アシストトルク値との和となるようにアクチュエータ20を制御する。 - 特許庁
The front wheel actual steering angle is changed by an actuator 2F for steering a front wheel, and the rear wheel actual steering angle is changed by an actuator 2R for steering a rear wheel.例文帳に追加
前輪操舵用アクチュエータ2Fにより前輪実舵角を変化させ、後輪操舵用アクチュエータ2Rにより後輪実舵角を変化させる。 - 特許庁
Further, a control amount of a wheel steering angle adjustment actuator is calculated based on the wheel steering angle adjustment amount (S13) and the steering angles of the respective wheels are adjusted by the wheel steering angle adjustment actuator (S14).例文帳に追加
そして、車輪舵角調整量に基づいて車輪舵角調整アクチュエータの制御量が算出され(S13)、車輪舵角調整アクチュエータによって各車輪の舵角が調整される(S14)。 - 特許庁
A main steering drive circuit 53M and an auxiliary steering drive circuit 53S supplying drive currents to the main steering actuator 51M and the auxiliary steering actuator 51S, respectively, are controlled by a main steering control part 61M and an auxiliary steering control part 61S, respectively.例文帳に追加
主操舵アクチュエータ51Mおよび副操舵アクチュエータ51Sに駆動電流をそれぞれ供給する主操舵駆動回路53Mおよび副操舵駆動回路53Sは、それぞれ、主操舵制御部61Mおよび副操舵制御部61Sによって制御される。 - 特許庁
Since a steering angle is not used as a steering target value for collision avoidance but the current value of the actuator (namely, the steering torque generated by the actuator) is used, the actuator is prevented from generating the excessive steering torque to give a sense of incongruity to the driver.例文帳に追加
衝突回避のための操舵目標値に操舵角を用いず、アクチュエータの電流値(つまりアクチュエータが発生する操舵トルク)を用いることにより、アクチュエータが過剰な操舵トルクを発生してドライバーが違和感を受けるのを防止することができる。 - 特許庁
To prevent a power loss or oil temperature rise, in a travel transmission of a working vehicle connecting a steering control valve of a hydraulic steering actuator operating a steering clutch mechanism to a hydraulic pump in parallel with a switch valve of a hydraulic actuator which is different from the hydraulic steering actuator.例文帳に追加
操向クラッチ機構を操作する油圧操向アクチュエータの操向制御弁を、油圧操向アクチュエータとは異なる油圧アクチュエータの切換え弁と並列状態で油圧ポンプに接続した作業車の走行伝動装置において、動力損失や油温上昇を防止できるようにする。 - 特許庁
In this steering device 10, a steering wheel is capable of steering the steered road wheel and even the power of an actuator 41 is capable of steering steered road wheel through an auxiliary steering mechanism 50.例文帳に追加
操舵装置10は、ステアリングハンドルで転舵車輪を操舵するとともに、アクチュエータ41の動力でも補助操舵機構50を介して転舵車輪を操舵可能にしたものである。 - 特許庁
An actuator 10 to generate steering assisting torque in accordance with the detected steering torque of the steering wheel 1 is controlled in accordance with the detected steering quantity from the set neutral point of the steering wheel 1.例文帳に追加
ステアリングホイール1の検出操舵トルクに応じた操舵補助トルクを発生するアクチュエータ10を、ステアリングホイール1の設定された中点からの検出操舵量に応じて制御する。 - 特許庁
The automobile steering system 10 comprises a steering wheel regulating a steering angle 20, a power actuator 14 controlling the steering angle 20, and a steering wheel 16 providing a driver input controlling angle.例文帳に追加
自動車用操舵システム10が、操舵角20を規定する操舵輪、操舵角20を制御するパワー・アクチュエーター14及び、ドライバー入力制御角度を提供するステアリング・ホイール16、を有する。 - 特許庁
The actuator M for steering is so controlled that the target steering angle δ*, which is the sum of the first steering angle setting value δa* and the second steering angle setting value δγ*, may correspond to a steering angle δ.例文帳に追加
第1舵角設定値δa^* と第2舵角設定値δγ^* との和である目標舵角δ^* に舵角δが対応するように操舵用アクチュエータMを制御する。 - 特許庁
The steering device is provided with a reaction actuator 9 for imparting steering reaction to the steering member 14 according to the steering angle detected by the steering angle detecting device 15.例文帳に追加
操舵角検出器15が検出した操舵角に応じて、操舵部材14に操舵反力を与える反力アクチュエータ9を備える構成である。 - 特許庁
In this steering device, a controller 15 controls an auxiliary steering force generating actuator M such that the auxiliary steering force changes according to the change of the steering force of a steering wheel H.例文帳に追加
ステアリングホイールHの操舵力の変化に応じて操舵補助力が変化するように、操舵補助力発生用アクチュエータMを制御装置15により制御する。 - 特許庁
In a steering device a movement of a steering actuator 2 (a') of a steering drive device is transmitted to wheels 4 so as to change a steering angle without connecting a steering member 1 with the wheels 4 mechanically.例文帳に追加
操舵用駆動装置の操舵用アクチュエータ2の動きを車輪4に、操作部材1を車輪4に機械的に連結することなく、転舵角が変化するように伝達する。 - 特許庁
To provide a steering gear of an outboard motor capable of reducing the power consumption by determining the driving current of a steering actuator to be a value according to the steering load, and allowing the steering angle to follow up the target steering angle with excellent accuracy.例文帳に追加
操舵用アクチュエータの駆動電流値を操舵負荷に応じた値に決定して消費電力を低減すると共に、操舵角を目標操舵角に精度良く追従させるようにした船外機の操舵装置を提供する。 - 特許庁
This device further includes a steering angle sensor 11 detecting steering angle δh of the steering wheel 1, a controller 20 controlling the reaction actuator 19 according to the steering angle δh, and a torque sensor 12 detecting a steering torque Th(equal to the steering reaction force) acted on the steering wheel 1.例文帳に追加
この装置は、さらに、ステアリングホイール1の操舵角δhを検出する角度センサ11と、操舵角δhに応じて反力アクチュエータ19を制御する制御装置20と、ステアリングホイール1に付与される操舵トルクTh(操作反力に等しい)を検出するトルクセンサ12とを含む。 - 特許庁
This steering control device increases an assist torque for assisting the steering torque of the driver, when a load of a steering actuator for driving a steering angle ratio variable means for changing a steering angle ratio to be a ratio of a steering angle of a steering wheel and a steered angle of a front wheel is higher than a prescribed threshold fixed in advance.例文帳に追加
ハンドルの操舵角と前輪の転舵角との比である舵角比を変更する舵角比可変手段を駆動する転舵アクチュエータの負荷が予め定められた所定のしきい値よりも高いときには、運転者の操舵トルクをアシスト(補助)するアシストトルクを大きくするようにした。 - 特許庁
The vehicle steering device 1 is provided with the steering 21; a turning actuator 33 for generating turning power to turn turning wheels 31, 31 in accordance with steering operation of the steering 21; and the reaction motor 71 for generating steering reaction force in accordance with steering operation of the steering 21.例文帳に追加
車両用操舵装置1は、ステアリング21と、このステアリング21の操舵操作に応じて転舵輪31,31を転舵させる転舵動力を発生する転舵アクチュエータ33と、ステアリング21の操舵操作に応じた操舵反力を発生する反力モータ71と、備える。 - 特許庁
To provide a steering gear for a vehicle of a steer-by-wire system capable of cutting mechanical connection between a steering member and a steering wheel capable of performing favorable steering even in the occurrence of an abnormality in an actuator for steering and/or an actuator for reaction.例文帳に追加
操舵部材と転舵輪との間の機械的な結合を断つことのできるステア・バイ・ワイヤ・システムの車両用操舵装置において、操舵用アクチュエータ及び/又は反力用アクチュエータの異常発生時にも良好な操舵を達成できること。 - 特許庁
The actuator 2F for steering the front wheel and the actuator 2R for controlling the rear wheel are controlled so that the actual steering angle of the front wheel corresponds to the operated target steering angle of the front wheel, and the actual steering angle of the rear wheel corresponds to the operated target steering angle of the rear wheel.例文帳に追加
演算された前輪目標舵角に前輪実舵角が対応し、演算された後輪目標舵角に後輪実舵角が対応するように、前輪操舵用アクチュエータ2Fと後輪操舵用アクチュエータ2Rを制御する。 - 特許庁
To prevent a driver grasping a steering wheel from feeling incongruity due to generation of excessive steering torque in an actuator when avoiding collision with his or her vehicle and a oncoming vehicle through automatic steering by the actuator.例文帳に追加
アクチュエータによる自動操舵で自車と対向車との衝突を回避するとき、アクチュエータが過剰な操舵トルクを発生してステアリングホイールを握るドライバーに違和感を与えるのを防止する。 - 特許庁
Start timing of a braking assist and a steering assist is calculated based on the steering avoidance limit and the braking avoidance limit, and an automatic brake actuator 7 and a steering assist actuator 6 are efficiently combined for control.例文帳に追加
この操舵回避限界及び制動回避限界に基づいて制動アシスト及び操舵アシストの開始タイミングを算出し、自動ブレーキアクチュエータ7と操舵アシストアクチュエータ6を効率よく組み合わせて制御する。 - 特許庁
A movement of a steering actuator is transmitted to a wheel so that a steering angle changes by the movement of the steering actuator driven according to rotation of an operation member without mechanically connecting the operation member to the wheel.例文帳に追加
操作部材を車輪に機械的に連結することなく、その操作部材の回転に応じて駆動される操舵用アクチュエータの動きにより舵角が変化するように、その操舵用アクチュエータの動きを車輪に伝達する。 - 特許庁
The motion of a steering actuator driven according to the rotation of the operating member is transmitted to wheels so that a steering angle changes according to the motion of the steering actuator, without mechanically connecting the operating member to the wheels.例文帳に追加
操作部材の回転に応じて駆動される操舵用アクチュエータの動きに応じて舵角が変化するように、その操作部材を車輪に機械的に連結することなく、その操舵用アクチュエータの動きを車輪に伝達する。 - 特許庁
When abnormality occurs to either one of a steering angle sensor 24 and a steering torque sensor 25, a steering actuator 12 is made free, while the reaction actuator 20 is stopped and locked to restrict the rotation of a ring gear 18.例文帳に追加
操舵角センサ24及び操舵トルクセンサ25の何れかに異常が発生すると、操舵用アクチュエータ12をフリーにする一方、反力用アクチュエータ20を停止ロックしてリングギア18の回転を拘束する。 - 特許庁
A main steering drive circuit 53M, an auxiliary steering drive circuit 53S, and a reaction force drive circuit 43 supplying drive currents to the main steering actuator 51M, the auxiliary steering actuator 51S, and the reaction force actuator 40, respectively, are controlled by a main steering control part 61M, an auxiliary steering control part 61S, and a reaction force control part 45, respectively.例文帳に追加
主操舵アクチュエータ51M、副操舵アクチュエータ51Sおよび反力アクチュエータ40に駆動電流をそれぞれ供給する主操舵駆動回路53M、副操舵駆動回路53Sおよび反力駆動回路43は、それぞれ、主操舵制御部61M、副操舵制御部61Sおよび反力制御部45によって制御される。 - 特許庁
An electronic control unit 81 for controlling main steering, an electronic control unit 82 for controlling sub-steering and an electronic control unit 83 for controlling reaction force are provided in order to control a main steering actuator 51M and a sub-steering actuator 51S for imparting a driving force to a steering mechanism 10 and a reaction force actuator 40 for imparting the reaction force to a steering wheel 30.例文帳に追加
舵取り機構10に駆動力を与える主操舵アクチュエータ51Mおよび副操舵アクチュエータ51Sと、ステアリングホイール30に反力を与える反力アクチュエータ40を制御するため、主操舵制御用電子制御ユニット81、副操舵制御用電子制御ユニット82、および反力制御用電子制御ユニット83が設けられている。 - 特許庁
A steer-by-wire steering device for performing mechanical disconnection of a steering wheel from a steering gear box turns right and left wheels by controlling the operation of a steering actuator, and controls the operation of a steering reaction force generating means so as to obtain the steering reaction force retrieved by applying the steering angle of the steering wheel to a steering angle-steering reaction force map.例文帳に追加
ステアリングホイールとステアリングギヤボックスとの機械的接続を絶ったステア・バイ・ワイヤ式操舵装置は、ステアリングアクチュエータの作動を制御して左右の車輪を転舵するとともに、ステアリングホイールの操舵角を操舵角−操舵反力マップに適用して検索した操舵反力が得られるように操舵反力発生手段の作動を制御する。 - 特許庁
This steering device is provided with a steering angle detecting device 15 for detecting a steering angle of a steering member 14 for steering a hull 8, steering mechanisms 3 and 30 mechanically separated from the steering member 14 to turn the hull 8, and a turning actuator 11 for driving the steering mechanism 3 and 30 according to the steering angle detected by the steering angle detecting device 15.例文帳に追加
船体8を操舵する操舵部材14の操舵角を検出する操舵角検出器15と、操舵部材14から機械的に分離され、船体8を転舵する舵取機構3,30と、操舵角検出器15が検出した操舵角に応じて、舵取機構3,30を駆動する転舵アクチュエータ11とを備える航行用操舵装置。 - 特許庁
This steering device is provided with a steering angle detecting device 15 for detecting a steering angle of the steering member 14 for steering a hull 8, steering mechanisms 3 and 30 mechanically separated from the steering member 14 to turn the hull 8, and a turning actuator 11 for driving the steering mechanisms 3 and 30 according to the steering angle detected by the steering angle detecting device 15.例文帳に追加
船体8を操舵する操舵部材14の操舵角を検出する操舵角検出器15と、操舵部材14から機械的に分離され、船体8を転舵する舵取機構3,30と、操舵角検出器15が検出した操舵角に応じて、舵取機構3,30を駆動する転舵アクチュエータ11とを備える航行用操舵装置。 - 特許庁
To provide a steering control device for a vehicle that can prevent excessive assisting force by a steering actuator and reduce consumed energy of the steering actuator by keeping torque on the steering side constant despite variations in steering force by the driver when a steering operation shaft and a steering shaft are joined to each other.例文帳に追加
ステアリング操作軸と転舵軸とを連結させる際、運転者の操舵力のばらつきにかかわらず、転舵側のトルクを一定にして、転舵アクチュエータによるアシスト力の過多を抑制できると共に、転舵アクチュエータの消費エネルギーを低減することができる車両用操舵制御装置を提供すること。 - 特許庁
This reaction torque actuator generates the steering reaction force at a steering wheel in a steer-by-wire steering device in which steering is performed by the steering wheel that is not mechanically coupled to a steering shaft for turning.例文帳に追加
この反力トルクアクチュエータは、転舵用の操舵軸と機械的に連結されていないステアリングホイールで操舵を行うようにしたステアバイワイヤ式操舵装置において、前記ステアリングホイールに操舵反力を発生させるものである。 - 特許庁
In automatic steering mode, when the steering torque applied to the steering wheel by a driver increases to a second threshold Ts, the automatic steering mode is switched to an electric power steering mode, and the driving of the actuator is controlled based on the steering torque of the driver.例文帳に追加
自動操舵モードにおいて、ドライバーがステアリングハンドルに加える操舵トルクが第2の閾値Tsまで増加すると、自動操舵モードから電動パワーステアリングモードに切り換えられ、ドライバーの操舵トルクに基づいてアクチュエータの駆動が制御される。 - 特許庁
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