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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > suction gas engineに関連した英語例文

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suction gas engineの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 131



例文

To provide a control device for an internal combustion engine, capable of estimating a suction gas flow rate with high accuracy even when EGR is used.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の制御装置に関し、EGR利用時にも高精度に吸入ガス流量を推定可能な内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

This internal combustion engine is provided with a maximum lift changing mechanism for changing a maximum lift of an intake valve, a supercharger driven by exhaust gas flowing in an exhaust passage and force-feeding suction air to a combustion chamber, and the intercooler for cooling the suction air by a traveling wind before the suction air force-fed by the supercharger flows in the combustion chamber.例文帳に追加

内燃機関には、吸気バルブの最大リフト量を変更する最大リフト量変更機構、排気通路を流れる排気により駆動されて吸入空気を燃焼室に圧送する過給機及び過給機によって圧送される吸入空気が燃焼室に流入するのに先立ち該吸入空気を走行風により冷却するインタークーラが設けられている。 - 特許庁

The combustion control device of the internal combustion engine switchable between the spark ignition combustion and the compression self-ignition combustion by internal EGR gas includes a control means 11 for controlling at least one of a suction pressure, an in-cylinder pressure and a suction area into an inside of a cylinder to temporarily reduce a suction amount when switching from one to the other between the compression self-ignition combustion and the spark ignition combustion.例文帳に追加

火花点火燃焼と内部EGRガスによる圧縮自己着火燃焼とを切り換え可能な内燃機関の燃焼制御装置において、前記圧縮自己着火燃焼と前記火花点火燃焼とをいずれか一方から他方へ切り換える場合に、吸気量が一時的に減少するように、吸気圧力、筒内圧力および筒内への吸気面積の少なくともいずれかを制御する制御手段11を備える。 - 特許庁

This engine intake system has a controller 12 for determining that the blow-by gas return pipe 9 is disconnected, when a value of subtracting the idle time suction air volume from the stored normal time suction air volume exceeds a threshold value, by calculating the idle time suction air volume based on an air flow rate 6a measured by an air flowmeter 6.例文帳に追加

エアフローメータ6で計測される空気流量6aに基づきアイドル時吸入空気量を算出し、記憶された正常時吸入空気量から前記アイドル時吸入空気量を差し引いた値が閾値を越えている場合に、ブローバイガス戻し管9が外れていると判断する制御器12を備える。 - 特許庁

例文

To prevent generation of emission deterioration and misfire by deteriorating a combustion state due to deviation of oxygen amount contained in suction gas of an internal combustion engine from a required value, when oxygen content in exhaust is changed according to changes in an engine operation state.例文帳に追加

機関運転状態の変化に伴い排気中の酸素濃度が変化したとき、内燃機関の吸入ガスに含まれる酸素量が要求される値からずれて燃焼状態が悪化し、エミッション悪化や失火が生じるのを防止することのできる内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁


例文

The crankcase ventilation device 5 is applied in an internal combustion engine 1 mounted on a vehicle as a travel power source, and connects a suction air passage and a crankcase 2 of the internal combustion engine 1 via a separation chamber 7 capable of separating blow-by gas and oil mist contained in the same.例文帳に追加

クランクケース換気装置5は車両に走行用動力源として搭載される内燃機関1に適用され、ブローバイガスとそれに含まれるオイルミストとを分離可能な分離室7を介して内燃機関1のクランクケース2と吸気通路とを接続する。 - 特許庁

Consequently, it is possible to circulate blow-by gas from the crankcase to the internal combustion engine through the by-pass channel A even when the valve element 11 comes to be in a state of closing the outflow port 6 by suction force of the air intake system of the internal combustion engine.例文帳に追加

これにより、内燃機関の吸気系の吸引力により弁体11が流出口6を閉じた状態となっても、クランクケースからのブローバイガスをバイパス流路Aを介して内燃機関に還流させることが可能となる。 - 特許庁

To provide an engine controller capable of directly calculating actual air amount and actual burned gas amount in each cylinder, setting target burned gas amount, and changing opening and closing operations of a suction and exhaust valve to supply the target burned gas amount into the cylinder based on signals detecting engine operation conditions so as to reduce NOx.例文帳に追加

エンジン運転状態の検出信号に基づいて、各気筒内の実空気量及び実既燃ガス量を直接に算出し、かつ、目標とする既燃ガス量を設定し、該目標とする既燃ガス量が気筒に供給されるように、吸排気弁の開閉動作を変更することによって、NOxの低減を図ることができるエンジン制御装置を提供する。 - 特許庁

This system comprises: a washing device capable of spraying an atomized water to the gas turbine engine to release deposits from at least one compressor blade; and at least one water jetting device capable of jetting the atomized water to the air flow in the suction duct of the gas turbine engine or to the gas turbine under the control of a numerical hydrodynamics model for increasing the mass flow of the air flow.例文帳に追加

システムは、ガスタービンエンジンに霧状水を噴射でき、これにより少なくとも1つのコンプレッサブレードから付着物を解放する洗浄装置と、空気流の質量流量を増加するべく数値流体力学モデルの制御の下、ガスタービンエンジンの吸気ダクトの空気流か、又はガスタービンに霧状水を噴射可能な少なくとも1つの水噴射装置とを有する。 - 特許庁

例文

In an engine 11 having the exhaust gas turbine type supercharger 17 mounted thereon, the EGR device 29 for returning part of the exhaust gas after passing through a catalyst 16 to an air suction pipe 12 located upstream of a compressor 19 is installed between an exhaust pipe 15 located downstream of the catalyst 16, and the air suction pipe 12 located upstream of the compressor 19.例文帳に追加

排気タービン式過給機17を搭載したエンジン11において、触媒16の下流の排気管15と、コンプレッサ19の上流の吸気管12との間に、触媒16を通過した排出ガスの一部をコンプレッサ19の上流の吸気管12に還流させるEGR装置29を設ける。 - 特許庁

例文

To easily and inexpensively enhance combustion efficiency of an internal combustion engine by accompanying oxygen gas 11 and hydrogen gas 12 generated by an intermolecular collision reaction between titanium dioxide molecule and water molecule together with combustion suction air, through the air in hydrogenated titanium dioxide water 1.例文帳に追加

内燃機関の燃焼用吸入空気に,1二酸化チタン水添水内で空気を介しての,二酸化チタン分子と水分子間の分子間衝突反応に伴い発生する11酸素ガス・12水素ガスを同伴させ内燃機関の燃焼効率の向上を容易に安価に実現する。 - 特許庁

To effectively secure a flow rate of an EGR gas refluxed to air intake passages 68 and 69 for supply suction air to an engine, and sufficiently reduce radiant noises (pulsation noises) caused by the pulsation pressure of the EGR gas to improve the measurement precision of an airflow meter.例文帳に追加

エンジンに吸入空気を供給するための吸気通路68、69に還流させるEGRガスの流量を有効に確保すると共に、EGRガスの脈動圧力に起因する放射音(脈動音)を十分に低減し、エアフローメータの計測精度を改善することを課題とする。 - 特許庁

To sense accurately an occurrence of clogging in an EGR device to recirculate part of the exhaust gas flowing in the exhaust system of an internal combustion engine back to its suction system, whereby a degradation of exhaust gas emission resulting from clogging is precluded.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の排気系を流れる排気の一部を該内燃機関の吸気系へ再循環させるEGR装置において、EGR装置における目詰まりの発生を精度良く検出する技術を提供し、目詰まりに起因した排気エミッションの悪化防止に寄与することを課題とする。 - 特許庁

This emission gas combustor is so constituted that a vacuum pump 5 connected to an urine suction hose 4 of the sanitary vehicle is provided with a gas drainage exhaust pipe 6, and the tip of the exhaust pipe 6 is connected to an exhaust pipe 7 of an engine of the sanitary vehicle by a connecting means 8 having a valve.例文帳に追加

衛生車の尿の吸い上げ用ホース4に接続しているバキュームポンプ5には、ガス抜き用の排気管6を設け、排気管6の先端部は、バルブを有する連結手段8によって衛生車のエンジンの排気管7と連結させる構成とする。 - 特許庁

A first EGR pipe 20 and a second EGR pipe 21 are provided for respectively introducing exhaust gas from an exhaust pipe 8 upstream and downstream of the reactor 3 to be refluxed to a suction pipe 17, and the ECR 22 is provided for regulating a flow rate of exhaust gas flowing in them according to a load condition of the engine 1.例文帳に追加

リアクタ3の上流側及び下流側の排気管8からそれぞれ排気ガスを導入して吸気管17に還流する第1EGR管20及び第2EGR管21と、これらを流れる排気ガスの流量をエンジン1の負荷状態に応じて調節するECU22とを備える。 - 特許庁

In a casing 2 there are packaged a common member comprising an engine 11, its cooling system, and its suction/exhaustion system, and any of replacement member for a gas heat pump 3 or a replacement member for the cogeneration system 4, and a combined apparatus 1 is constructed as the gas heat pump 3 or the cogeneration system 4.例文帳に追加

ケーシング2に、エンジン11と、その冷却系統と、その吸排気系統とから成る共通部材と、ガスヒートポンプ3用の取換部材、又はコジェネレーションシステム4用の取換部材の何れかを収装し、兼用装置1をガスヒートポンプ3、又はコジェネレーションシステム4として構成する。 - 特許庁

To solve the problem wherein there is a loss in combustion gas expansion energy by starting in a stroke cycle of an explosion, exhaust, suction and compression by a stroke of a cylinder and a housing inner shape of determining a combustion chamber, regardless of the size of the combustion gas expansion energy, in a conventional combustion type reciprocating engine for reciprocating a piston and a rotary engine for rotating a shaft.例文帳に追加

従来の燃焼型のピストンが往復するレシプロエンジンと軸が回転するロータリーエンジンにおいては、燃焼ガス膨張エネルギーの大小にかかわらず燃焼室が定められたシリンダー及びハウジング内形のストロークで爆発・排気・吸引・圧縮の工程サイクルで起動して燃焼ガス膨張エネルギーの損失があった課題を解決するものである。 - 特許庁

The internal combustion engine having the combustion type heater has the combustion type heater 13 having a combustion chamber independent from the internal combustion engine and a heat exchanger 17 for exchanging heat between combustion gas exhausted from the combustion type heater 13 and suction air flowing through an intake pipe 3 of the internal combustion engine 1.例文帳に追加

本発明に係る燃焼式ヒータを有する内燃機関は、内燃機関と独立した燃焼室を有する燃焼式ヒータ13と、この燃焼式ヒータ13から排出された燃焼ガスと内燃機関1の吸気管3を流れる吸入空気との間で熱交換を行う熱交換器17とを備えることを特徴としている。 - 特許庁

The four-stroke supercharge type internal combustion engine includes at least two cylinders 12 provided with combustion chambers 14, a suction means 16 containing a suction pipe 20 combined with a cutoff means (not shown), an exhaust means 18 containing an exhaust pipe 22 equipped with a cutoff means (not shown), and an exhaust gas collecting means having the pipe 22 and at least one manifold 24.例文帳に追加

本発明に係る4ストローク過給式内燃エンジンは、燃焼室14を備えた少なくとも2つのシリンダ12と、遮断手段(不図示)が組み合わされた吸気管20を含んでいる吸気手段16と、遮断手段(不図示)を備えた排気管22を含んでいる排気手段18と、管22と少なくとも1つのマニフォールド24とを有している排気ガス収集手段とを有している。 - 特許庁

In this engine 9, air is supplied to a combustion chamber 11a through a suction system 67, 71 and a fuel supplied to an injector 76 is stored in a vapor separator tank 79 and a blowby gas leaked in a crank case 19 from the combustion chamber is streamed in the suction system through blowby passage 86, 91, 97, 99, 101, 102, 103, 104.例文帳に追加

エンジン(9)は、空気が吸気系(31,66,67,71)を経て燃焼室(11a)に供給されているとともに、インジェクター(76)に供給する燃料はベーパーセパレータータンク(79)に溜められ、燃焼室からクランク室(19)内に漏れたブローバイガスはブローバイ経路(19,86,91,97,99,101,102,103,104)を経て前記吸気系に流入している。 - 特許庁

The crank case ventilating device having a diaphragm 23 facing to the gas outlet communicating with a suction system for an engine 1 for controlling the flow rate of blow-by gas comprises a first spring 35 and a second spring 37 arranged in given energizing balance for valve opening operation of the diaphragm 23 and for valve closing operation of a gas control valve, respectively.例文帳に追加

エンジン1の吸気系に連通するガス出口27と相対して、ブローバイガスの流量を制御するダイヤフラム23を備えたクランクケース換気装置において、ダイヤフラム23の開弁方向への第1スプリング35と、ガス制御弁の閉弁方向への第2スプリング37とを所定の付勢バランスをとって配設したことを特徴とするクランクケース換気装置。 - 特許庁

The hydrogenation internal combustion engine 10 using hydrogen gas together with hydrocarbon fuel as combustion fuel is provided with a hydrogen fuel port injection valve 28 injecting hydrogen gas into the suction port 18 or the cylinder, and a regulator 44 regulating pressure of hydrogen gas acting on the hydrogen fuel port injection valve 28 lower as hydrogen quantity injected from the hydrogen fuel port injection valve is lower.例文帳に追加

燃焼の燃料として炭化水素燃料と共に水素ガスを用いる水素添加内燃機関10であって、吸気ポート18又は筒内に水素ガスを噴射する水素燃料ポート噴射弁28と、水素燃料ポート噴射弁28から噴射される水素量が少ないほど水素燃料ポート噴射弁28にかかる水素ガスの圧力を低下させるレギュレータ44と、を備える。 - 特許庁

To reduce occurrence of ice pillars caused by moisture in blow-by gas in an intake conduit 11 in a blow-by gas treatment device having a suction port 14 for blow-by gas opened downward in the intake conduit of atmospheric air to a blower compressor 7 in an exhaust turbocharger 5 attached to an internal combustion engine 1.例文帳に追加

内燃機関1に付属の排気ターボ過給機5におけるブロワー圧縮機7への大気空気の吸気管路11に,ブローバイガスの吸入用ポート14を下向きに開口するように設けて成るブローバイガス処理装置において,前記吸気管路内に,ブローバイガス中の水分による氷柱の発生を低減する。 - 特許庁

The flow directing device for the gas turbine engine has an airfoil (103) having a leading edge, trailing edge, suction side and pressure side, a wall (105) contacting to the airfoil (103), and a fillet part (F) provided between the airfoil (103) and the wall (105).例文帳に追加

ガスタービンエンジンの流れを導く装置であって、前縁、後縁、負圧面、および正圧面を有するエアフォイル(103)と、エアフォイル(103)に接触する壁(105)と、エアフォイル(103)と壁(105)との間に設けられたフィレット部(F)と、を有する。 - 特許庁

When the exhaust manifold pressure (back pressure) exceeds marginal pressure, a suction air amount of the engine is restricted by decreasing supercharging pressure so as to reduce the back pressure, and a fuel injection amount is also restricted to thereby prevent an increase in temperature of exhaust gas and generation of smoke.例文帳に追加

そして、排気マニホールド圧(背圧)が限界圧を超えている場合には、過給圧を低下させることでエンジンの吸入空気量を制限し、背圧を低下させると共に、燃料噴射量を制限して、排気温度の上昇及びスモークの発生を防止する。 - 特許庁

The communication pipe 31 drawn out of the communication part is processed in a spiral form having an appropriate flow resistance, laid in piping facing up, and put in communication with near the intake manifold of the suction passage of an internal combustion engine, not illustrated, via a gas filter 32 and a communication passage opening/closing valve 33.例文帳に追加

その連通部から引き出した連結管31を適宜の流通抵抗を有する螺旋状に加工するとともに上方に向けて配管し、ガスフィルタ32および連通路開閉弁33を通じて図示しない内燃機関の吸気通路のインテークマニホールド近傍に連通させる。 - 特許庁

The turbine air foil is equipped with the air foil 118 for a gas turbine engine, leading and trailing edges 128, 130 separated from each other, a pressurizing side wall 124 and a suction side wall 126 opposing each other for extending the space between a base bottom part 120 and a tip end part 122, and the hollow plenum disposed between these side walls 124, 126.例文帳に追加

ガスタービンエンジン用のエアフォイル118、離間した前縁および後縁128、130、基底部120、並びに先端部122の間を延伸する対向する加圧側壁および吸引側壁124、126と、これら側壁124、126の間に配設された中空プレナムと、を備える。 - 特許庁

To provide a control device for a spark ignition type internal combustion engine capable of avoiding knocking under a heavy load without using a residual gas suction device or the like, deteriorating exhaust emission by compression stroke injection, and reducing heat efficiency.例文帳に追加

残留ガスの吸引装置等を用いることなく、また、圧縮行程噴射による排気ガスの悪化を生じさせることなく、かつ、熱効率を減少させずに高負荷時のノックを回避することができる火花点火式内燃機関の制御装置を提供することにある。 - 特許庁

Temperature of the DPF 4 is lowered by increasing quantity of exhaust gas flowing into the DPF 4 by controlling opening of a suction throttle 22 to the opening side rather than normal time at the time when a driving state detected by an ECU 7 is in a state higher in possibility of the quick combustion of the particulates in the DPF 4 set in an exhaust air conduit 3 of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気管3に設置したDPF4において、ECU7で検出される運転状態が、パティキュレートの急速燃焼の可能性が高い状態である時に、吸気スロットル22の開度を通常時よりも開き側に制御する等により、DPF4に流入する排気ガス量を増大させて、DPF4の温度を低下させる。 - 特許庁

In the case that the EGR control section 43 controls the EGR so as to increase the EGR gas amount supplied to the intake side, a combustion noise prediction section 45 predicts combustion noise when switched to the premixed compression combustion based on an oxygen condensation in intake air, an engine load, a suction air amount or the supercharge pressure.例文帳に追加

燃焼騒音予測部45は、EGR制御部43が吸気側へ供給するEGRガス量を増大させるようにEGRの制御を行う場合に、吸気中の酸素濃度とエンジン負荷と吸入空気量または過給圧とに基づいて、予混合圧縮着火燃焼へ移行したときの燃焼騒音を予測する。 - 特許庁

例文

To adjust pressure of a cooling water pump suction part becoming minimum pressure in a circuit to optional pressure of head pressure or less when necessary, for setting pressure in a cooling water circuit such as an exhaust gas heat exchanger to predetermined pressure, in an engine cooling water circuit having an exhaust heat recovery unit.例文帳に追加

本発明は、排熱回収器を有するエンジン冷却水回路において、排気ガス熱交換器等の冷却水回路内圧力を所定圧力に設定するために回路内で最低圧力となる冷却水ポンプ吸引部の圧力を必要に応じてヘッド圧以下の任意の圧力に調整できるようにすることを課題とする。 - 特許庁

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