1016万例文収録!

「suction gas engine」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > suction gas engineに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

suction gas engineの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 131



例文

Therefore, the oil is returned to the oil pan of an internal combustion engine and the blow-by gas can be sucked in the suction system of the internal combustion engine to be re-burnt.例文帳に追加

このため、オイルは内燃機関のオイルパン側へ戻し、ブローバイガスは内燃機関の吸気系へ吸入させ再燃焼させることができる。 - 特許庁

The capacity differential external combustion engine comprises an engine having a difference in capacity of sending gas between a suction side and a discharge side, to which a heat exchanger is attached, and takes out power by heating or cooling the heat exchanger.例文帳に追加

吸入側と排出側とでは気体を送り出す容量に差がある機関を設け、これに熱交換器を取り付け、この熱交換器を加熱又は冷却することにより動力を取り出す事を特徴とする容量差外燃エンジン。 - 特許庁

To provide a suction adapter for an engine of such a structure that a mixture gas having a high mixing efficiency prepared by mixing the air with the fuel uniformly and perfectly is sucked into a cylinder, capable of enhancing the rate of combustive consumption of the engine and its power characteristics.例文帳に追加

空気と燃料とを均一・完全に混合した混合効率の高い混合ガスをシリンダ内に吸入し、エンジンの燃焼消費率・動力特性を向上させる。 - 特許庁

This suction type muffling device is characterized by being mounted with an exhaust gas pressure suction pipe connecting an inner space of an exhaust pipe of a four cycle engine and an inner space of a crank case and greatly mitigating exhaust gas pressure instantaneously discharged by making exhaust gas pressure of the engine temporally sucked by negative pressure in a crank case.例文帳に追加

4サイクルエンジンの排気管の内部空間とクランクケースの内部空間を結ぶ排気圧力吸引管を取り付け、エンジンの排気圧力を一時的にクランクケースの負圧により吸収させることにより、瞬間的に排出される排気圧力を大幅に緩和する事を特徴とする吸引式消音装置。 - 特許庁

例文

This invention relates to the internal combustion engine 1 provided with the supercharger 2 capable of promoting supercharge by supplying gas stored in the gas storage tank 6 to a suction gas passage 3 or a exhaust gas passage 4, and provided with a boosting means 7 boosting gas to be stored in the gas storage tank 6 by using pressure difference inside of the internal combustion engine 1.例文帳に追加

本発明は、貯気タンク6に貯えた気体を吸気通路3又は排気通路4に供給して過給促進を行い得る過給機2を備えた内燃機関1であり、内燃機関1内部の差圧を利用して貯気タンク6に貯える気体を増圧させる増圧手段7を備えていることを特徴としている。 - 特許庁


例文

The sub fuel gas F2 after having the pressure set by a pressure regulator 61 is supplied to the gas engine 2 via a first mixer 7A by suction force upon combustion air A flowing into the first mixer 7A.例文帳に追加

第1ミキサー7Aへ燃焼用空気Aが流入する際の吸引力により、圧力レギュレータ61による圧力設定後の副燃料ガスF2が第1ミキサー7Aを通ってガスエンジン2へ供給される。 - 特許庁

The exhaust gas amount of the combustion type heater 91 exhausted in a suction line is found, and the fuel amount supplied to the internal combustion engine 1 according to the exhaust gas amount is changed to control an air fuel ratio.例文帳に追加

吸気系に排出される燃焼式ヒータ91の排ガス量を求め、この排ガス量に応じて内燃機関1に供給する燃料量を変更して空燃比を調整する。 - 特許庁

To provide an intake manifold of an engine capable of securing good distributive property when distributing mixed gas different from suction air such as EGR gas to respective cylinders.例文帳に追加

EGRガス等、吸入空気とは別の混合ガスを各気筒に対して分配する際の良好な分配性を確保することのできるエンジンのインテークマニホールドを提供する。 - 特許庁

To provide an exhaust gas reflux device for an engine with a supercharger capable of obtaining stable exhaust gas reflux continuously even when there is time lag between an exhaust stroke and a suction stroke.例文帳に追加

排気行程と吸気行程の時間ずれがある場合でも、連続して安定した排気還流が得られる過給機付エンジンの排気還流装置を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a lean fuel suction gas turbine, eliminating a pressure loss in an exhaust system causing degradation in engine output, and achieving a compact gas turbine.例文帳に追加

エンジンの出力低下を来たす排気系の圧力損失がなく、かつガスタービンのコンパクト化を図ることができる希薄燃料吸入ガスタービンを提供することを目的とする。 - 特許庁

例文

The basic blowing-back gas amount WmO is compensated in accordance with pressure Pm of suction air and rotation speed Ne of the engine to calculate final blowing-back gas amount Wm.例文帳に追加

そして、前記基本吹き返しガス量Wm0を、吸気圧Pm及び機関回転速度Neに応じて補正して、最終的な吹き返しガス量Wmを算出する。 - 特許庁

To provide an exhaust gas recirculation device for an engine with a supercharger capable of obtaining stable exhaust gas recirculation continuously even when there is a time lag in an exhaust stroke and a suction stroke.例文帳に追加

排気行程と吸気行程の時間ずれがある場合でも、連続して安定した排気還流が得られる過給機付エンジンの排気還流装置を提供する。 - 特許庁

Engine 30 is equipped with EGR device which sends part of exhaust gas passing through heat exchanger 29 into suction pipe 48 as EGR gas.例文帳に追加

エンジン30は,熱交換器29を通過した排気ガスGの一部を吸気管48へ送り込んでEGRガスとしてエンジン30に供給するEGR装置を備えている。 - 特許庁

To provide an exhaust gas passage structure improved in filling efficiency of suction air by reducing exhaust gas interference with a simple structure in a multiple cylinder engine.例文帳に追加

多気筒エンジンにおいて、簡素な構造で排気干渉を低減して、吸気の充填効率向上を図ることができる排気通路構造を提供する。 - 特許庁

To provide a reciprocating engine with a geometric compression ratio of 13.0 or higher and capable of certainly enhancing the scavenging performance of gas after combustion and the filling efficiency of a suction gas owing to the setting of a valve overlap period.例文帳に追加

幾何学的圧縮比を13.0以上で、バルブオーバーラップ期間の設定による既燃ガスの掃気性及び吸気の充填効率の向上をより確実に図れるレシプロエンジンを提供することにある。 - 特許庁

A control device of an internal combustion engine is equipped with a purge control valve 28 for controlling the amount of purge gas purged from a canister 22 into the suction passage and an EGR control valve 20 for controlling the amount of EGR gas.例文帳に追加

キャニスタ22から吸気通路内にパージされるパージガス量を制御するパージ制御弁28と、EGRガス量を制御するEGR制御弁20とを具備する。 - 特許庁

In an engine exhaust processing apparatus 100 including a neutralizer 103 in which it is connected with the side of exhaust of a gas engine 30, receives drain containing exhaust gas, neutralizes it with a neutralizer, and discharges drain neutralized through a drain tube 116, the foregoing neutralizer 103 and an air suction side of the gas engine 30 are connected with an exhaust gas return tube 115 equipped with a flow rate adjusting valve 104.例文帳に追加

ガスエンジン30の排気側に接続され、排気ガスを含むドレンを受け、中和剤で中和し、ドレン排水管116を通じて中和されたドレンを排出する中和器103を備えたエンジン排気処理装置100において、上記中和器103とガスエンジン30の吸気側とを、流量調整弁104を備えた排ガス戻し管115で接続したことを特徴とする。 - 特許庁

To eliminate the deterioration of idle controllability, to improve charging efficiency of an engine, and to improve engine output by surely eliminating a backflow of suction air via a bypass passage, and avoiding fouling by blow-by gas and EGR gas of an idle control valve interposed in the bypass passage.例文帳に追加

確実にバイパス通路を介しての吸入空気の逆流を解消して、バイパス通路に介装されたアイドル制御弁のブローバイガスやEGRガスによる汚損を回避しアイドル制御性の悪化を解消すると共に、エンジンの充填効率を向上し、エンジン出力を向上する。 - 特許庁

An engine load factor KLoff is in a regular operation and EGR gas is not supplied, and when an engine load factor KLon is in a regular operation and EGR gas is supplied, are stored by expressing a linear equation of a suction pipe pressure Pm respectively.例文帳に追加

定常運転時でかつEGRガスが供給されていないときの機関負荷率KLoff、及び定常運転時でかつEGRガスが供給されているときの機関負荷率KLonをそれぞれ、吸気管圧力Pmの一次関数式により表し、記憶しておく。 - 特許庁

To provide technology for inferring gas temperature in a cylinder accurately without requiring many matching processes irrespective of change of engine specifications by putting physical phenomenon related to bahavior of intake gas in a suction system of an engine including the inside of the cylinder into a model.例文帳に追加

シリンダ内を含むエンジンの吸気系の吸入ガスの挙動に関わる物理現象をモデル化することにより、エンジンの仕様変更にかかわらず多数のマッチング工程を要することなく正確にシリンダ内ガス温度を推定できる技術を提供する。 - 特許庁

To heighten the efficiency of a turbo charger over a wide engine speed range of an internal combustion engine having an exhaust gas recirculating circuit and establish possibility for the exhaust gas to make recirculation even in the case the pressure in the suction circuit is higher than the pressure in the exhaust circuit.例文帳に追加

排気再循環回路を有する内燃機関において、広範なエンジン回転数領域においてターボチャージャの効率を高めるとともに、吸気回路の圧力が排気回路の圧力よりも高い場合も排気の還流を可能にする。 - 特許庁

To provide technology for inferring gas temperature in a cylinder accurately without requiring many matching processes irrespective of change of engine specifications by putting physical phenomenon related to behavior of intake gas in a suction system of an engine including the inside of the cylinder into a model.例文帳に追加

シリンダ内を含むエンジンの吸気系の吸入ガスの挙動に関わる物理現象をモデル化することにより、エンジンの仕様変更にかかわらず多数のマッチング工程を要することなく正確にシリンダ内ガス温度を推定できる技術を提供する。 - 特許庁

Consequently, it is possible to mix and supply the exhaust gas and the fresh air without raising the back pressure against the heat engine 1 and without directly giving an influence of the high temperature exhaust gas from the heat engine 1 to the suction fan 4.例文帳に追加

このため排ガスと新鮮空気との混合供給に際して、熱機関1に対する背圧の上昇を伴うことなく、しかも熱機関1からの高温な排ガスの影響を吸気ファン4に直接的に与えることなく行なうことができる。 - 特許庁

To provide technolgy for inferring gas temperature in a cylinder accurately without requiring many matching processes irrespective of change of engine specifications by putting physical phenomenon related to behavior of intake gas in a suction system of an engine including the inside of the cylinder into a model.例文帳に追加

シリンダ内を含むエンジンの吸気系の吸入ガスの挙動に関わる物理現象をモデル化することにより、エンジンの仕様変更にかかわらず多数のマッチング工程を要することなく正確にシリンダ内ガス温度を推定できる技術を提供する。 - 特許庁

In an internal combustion engine 1 provided with a fuel reforming device 40 forming reformed gas containing hydrogen gas and carbon monoxide gas as main component from hydrocarbon fuel and supplying the reformed gas to a suction passage 21, a hydrogen gas separating device 60 taking out hydrogen gas from the reformed gas and supplying the same to the intake passage 21 is provided.例文帳に追加

炭化水素系燃料から水素ガス及び一酸化炭素ガスを主成分とする改質ガスを生成し、この改質ガスを燃料として吸気通路21に供給する燃料改質装置40が具備された内燃機関1において、その改質ガスの中から水素ガスを取り出して吸気通路21へと供給する水素ガス分離装置60を設けること。 - 特許庁

When temperature of the catalyst provided in the exhaust gas passage of the internal combustion engine is raised to target temperature by reducing suction air quantity, suction air quantity is kept larger as compared to a case that temperature of the catalyst is relatively high if temperature of the catalyst is relatively low.例文帳に追加

内燃機関の排気通路に設けられた触媒を、吸入空気量を減少させることで目標温度にまで昇温させるときに、該触媒の温度が比較的低い場合は、該触媒の温度が比較的高い場合に比べて吸入空気量を多くする。 - 特許庁

High-voltage plus ion electrons are loaded by a discharge needle 4 via a high-voltage cord 3 from a high-voltage ion electron generating machine 2 to inside the suction air duct 1 of an engine, and the suction air is ion activated, and coupling of the mixture gas and atomization are promoted, and the horse-power and fuel consumption are improved by the perfect combustion.例文帳に追加

エンジン吸入空気ダクト内(1)に高電圧イオン電子発生機(2)から高圧コード(3)を介して放電針(4)により高電圧プラスイオン電子を負荷、吸入空気をイオン活性化し、混合ガスの結合微粒化を促進、着火完全燃焼による馬力アツプと燃費改善を図った。 - 特許庁

To accurately detect the quantity of cylinder suction air quantity (in-cylinder new gas quantity) without using any airflow meter in a variable valve system engine provided with the intake and exhaust valves of solenoid driving systems to control the quantity of suction air by controlling the closing time of the intake valve.例文帳に追加

電磁駆動式の吸気弁及び排気弁を備え、吸気弁の閉時期を制御して吸入空気量を制御する可変動弁エンジンにおいて、エアフローメータを用いることなく、シリンダ吸入空気量(シリンダ内新気量)を正確に検出する。 - 特許庁

When the shift lever is in the N position or P position, a valve overlap period is eliminated and the valve closing period of the suction valve is set before the bottom dead center of the engine (step S150) so that already burnt gas is blown back to a suction port.例文帳に追加

シフトレバーがN位置又はP位置にある場合は、バルブオーバーラップ期間をなくし、且つ吸気バルブの閉弁時期を機関下死点以前に設定する(ステップS150)ことで既燃焼ガスが吸気ポートに吹き返されることを抑制する。 - 特許庁

The device 1 for control of the internal combustion engine 3, in a compression ignition burning mode, sucks again exhaust gas as high temperature gas into a cylinder C, the exhaust gas which is discharged into an exhaust passage 5, by opening and closing an exhaust valve 13 from the end of a suction stroke through to a compression stroke.例文帳に追加

この内燃機関3の制御装置1は、圧縮着火燃焼モードにおいて、吸気行程の終期から圧縮行程にかけて排気弁13を開閉することによって、排気通路5に排出された排ガスを、高温ガスとして気筒C内に再度、吸入する。 - 特許庁

A butterfly valve 14 as an exhaust gas recirculation valve opening and closing an exhaust gas recirculation passage 13 according to an engine operating condition is installed on a roughly straight portion formed on the exhaust gas recirculation passage 13 communicating a suction manifold 11a and an exhaust manifold 12A.例文帳に追加

吸気マニホールド11Aと排気マニホールド12Aとを連通する排気還流通路13に形成された略直線部分に、機関運転状態に応じて排気還流通路13を開閉する排気還流弁としてのバタフライ弁14を介装させる。 - 特許庁

The oxygen density in a re-circulation exhaust gas supplied in an engine suction passage is estimated and at least one side of the air fuel ratio or re- circulation exhaust gas ratio is controlled to a target value based on the oxygen density in the estimated re-circulation exhaust gas.例文帳に追加

機関吸気通路内に供給される再循環排気ガス中の酸素濃度を推定し、推定された再循環排気ガス中の酸素濃度に基づいて空燃比又は再循環排気ガス率の少くとも一方を目標値に制御する。 - 特許庁

To heat suction gas with exhaust heat of engine, an air cleaner 10 and a muffler cover 22 linkedly communicate with each other through a hot gas communication pipe 23, and the hot gas inside the muffler cover 22 is sucked into the primary chamber of the air cleaner 10.例文帳に追加

エンジンの排熱暖気で吸気を加熱するにあたり、エアクリーナ10とマフラガバー22とを暖気連通管23で連通連結し、マフラカバー22内の暖気をエアクリーナ10の一次室内に吸入するように構成する。 - 特許庁

There are provided: the exhaust gas purification catalyst body 2 for the EGR cooler used by being disposed upstream the EGR cooler 12, which cools the exhaust gas, in an EGR passage 11 for refluxing at least a part of the exhaust gas discharged from an internal combustion engine 5 to the suction side 51 of the internal combustion engine 5; and the EGR reflux device 1 provided with the exhaust gas purification catalyst body 2.例文帳に追加

内燃機関5から排出される排ガスの少なくとも一部を内燃機関5の吸気側51に還流させるEGR通路11において、排ガスを冷却するEGRクーラ12よりも上流側に配置して用いられるEGRクーラ用排ガス浄化触媒体2及びこれを備えたEGR還流装置1である。 - 特許庁

Pressure of gas in the gas storage tank 6 can be made higher by increasing pressure of gas to be stored in the gas storage tank 6 by using pressure difference inside of the internal combustion engine 1, supply quantity at a time of supply of gas in the gas storage tank 6 to a suction exhaust system can be increased and supercharge promotion effect can be improved.例文帳に追加

本発明によれば、内燃機関1内部の差圧を利用して貯気タンク6に貯える気体を増圧させることで貯気タンク6内の気体の圧力をより高くでき、貯気タンク6内の気体を吸排気系に供給する際の供給量を増やすことができ、過給促進効果をより高いものとすることができる。 - 特許庁

To optimally inject hydrogen into a suction pipe or a cylinder in a hydrogenation internal combustion engine using hydrogen gas together with gasoline as combustion fuel.例文帳に追加

燃焼の燃料としてガソリンと共に水素ガスを用いる水素添加内燃機関において、吸気管または筒内への水素の噴射を最適に行う。 - 特許庁

After the residual gas inside the combustion chamber A is sucked by the suction device 6, fuel is supplied from a fuel supply device 2 to the internal combustion engine 1.例文帳に追加

燃焼室A内の残留ガスが吸引装置6により吸引された後に、燃料供給装置2により内燃機関1に燃料を供給する。 - 特許庁

A gas assist injection valve 2 injecting fuel to a suction port 4 of the internal combustion engine 1 injects air A or liquid fuel FL together with liquid fuel FL to atomize liquid fuel FL.例文帳に追加

内燃機関1の吸気ポート4へ燃料を噴射するガスアシスト噴射弁2は、液体燃料FLとともに空気A又は液体燃料FLを噴射して、液体燃料FLを微粒化する。 - 特許庁

To prevent recirculating exhaust gas from flowing out to a suction system from an exhaust system more than required in the case required to make a rich spike in accordance with an engine driving state during EGR operation and to prevent torque lowering.例文帳に追加

EGR作動中、機関運転状況に応じてリッチスパイクにする必要が生じた場合に再循環排ガスが必要以上に排気系から吸気系に流れてしまうことを防止し、トルク低下を防止すること。 - 特許庁

To provide a structure of an oil pump with an engine which can uniformly generate mixed gas of suction while reduction of abrasion of a gear is attained by making lubrication of the oil pump driven gear always capable by a simple constitution.例文帳に追加

簡単な構成で、常にオイルポンプドリブンギヤの潤滑を可能にして、ギヤの摩耗の低減を図るとともに、吸気された混合ガスを均一にすることを可能にしたエンジンのオイルポンプ構造を提供することを目的とする。 - 特許庁

An engine 1 is constructed so that the mechanical compression ratio defined from the gap capacity and piston stroke capacity, the lift characteristics of a suction valve, and the excess air factor of a fuel mixture gas in a combustion chamber are variable.例文帳に追加

エンジン(1)は、隙間容積及びピストン行程容積から定義される機械的圧縮比、吸気バルブのリフト特性、並びに燃焼室内の燃料混合気の空気過剰率を変更可能に構成されている。 - 特許庁

To provide a suction and exhaust device for an engine equipped with a low-pressure EGR device, capable of precluding misfire on deceleration by supplying the air containing no EGR gas to a combustion chamber quickly on deceleration.例文帳に追加

低圧EGR装置を搭載するエンジン吸排気装置であっても、減速時に素早く燃焼室に「EGRガスが含まれない空気」を供給して減速時における失火を防ぐ。 - 特許庁

To provide an operating method of an internal combustion engine, particularly of an automobile, in which temperature changes that occur in a suction pipe because of the circulation of exhaust gas are considered accurately.例文帳に追加

排気ガス循環の故に吸入管内に生じる温度変化を、より正確に考慮した内燃機関、特に自動車の作動方法を提供する。 - 特許庁

To provide an internal-combustion engine capable of suppressing such an occurrence that fuel in the exhaust gas turns around to the suction side owing to EGR control and establishing both the EGR control and fuel addition control.例文帳に追加

この発明は、内燃機関において、排気ガス中の燃料がEGR制御によって吸気側に回り込むのを抑え、EGR制御と燃料添加制御とを両立させることを目的とする。 - 特許庁

To prevent suction of the concentrated fuel vapor by an engine in diagnosing the leakage in a fuel vaporized gas treating device and to easily and accurately diagnose the leakage.例文帳に追加

燃料蒸発ガス処理装置のリーク診断時にエンジンが濃い燃料蒸気を吸引するのを防止すると共に、リーク診断を容易かつ的確に行う。 - 特許庁

To provide a control device of an internal combustion engine capable of excellently maintaining an exhaust characteristic, by controlling an exhaust gas recirculating quantity in an optimal value, while reducing a suction air quantity, when enriching the air-fuel ratio.例文帳に追加

空燃比リッチ化を行う際に、吸入空気量を減少させつつ排気還流量を最適値に制御し、排気特性を良好に維持することができる内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

When strong gas fluidity is required while the engine is cold, the intake control valve 6b on one side is normally closed, and the intake control valve 6a on the other side is opened during suction process.例文帳に追加

冷機時など強いガス流動が必要なときは、一方の吸気制御弁6bを常閉とし、他方の吸気制御弁6aを吸気行程の途中で開く。 - 特許庁

To precisely infer amount of blowing-back gas at the time of valve overlap in an internal combustion engine provided with a variable valve gear controlling operation characteristic of a suction valve and an exhaust valve variably.例文帳に追加

吸気バルブ及び排気バルブの作動特性を可変制御する可変動弁機構を備えた内燃機関において、バルブオーバーラップ時の吹き返しガス量を精度良く推定する。 - 特許庁

The control device is configured to perform stratification EGR control for opening the EGR valve 40 so that EGR gas can be introduced into a cylinder during a period right before completing air suction into the cylinder of the internal combustion engine 10.例文帳に追加

内燃機関10の筒内に吸気が吸入し終えるタイミングの直前の期間においてEGRガスが筒内に導入されるように、EGRバルブ40を開く成層EGR制御を実行する。 - 特許庁

例文

Each suction port 1 on one side of the engine is introduced in the perpendicular direction, and swirls 4 are generated, and air is led in from a straight port, and the mixture gas is gathered round a plug and ignited, and thereby still more lean combustion is accomplished.例文帳に追加

エンジンの片側の吸気ポート1を直角方向から導き、渦流4を発生させ、ストレートポートから空気を入れ、混合気をプラグ回りに集めて点火させ、さらに希薄燃焼をさせようとするものである。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS