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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ギア比の意味・解説 > ギア比に関連した英語例文

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ギア比の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 233



例文

ギア比可変型ステアリング装置例文帳に追加

GEAR RATIO VARIABLE TYPE STEERING DEVICE - 特許庁

ギア比変換型操向装置例文帳に追加

GEAR RATIO CONVERSION TYPE STEERING DEVICE - 特許庁

公転ギア10は、スピンドルギア5に第一中間ギア6、第一連結ギア7、第二連結ギア8、第二中間ギア9を介して連結されており、スピンドルギア5に対するギア比が1:2に成るように構成されている。例文帳に追加

The rotation gear 10 is connected with the spindle gear 5 through a first intermediate gear 6, a first connection gear 7, a second connection gear 8, and a second intermediate gear 9; and is constituted so that the gear rate to the spindle gear 5 may become 1:2. - 特許庁

第2の変速ギア対90は、第1の変速ギア対86よりも小さなギア比を有する。例文帳に追加

The second shift gear pair 90 has a lower gear ratio than the first shift gear pair 86. - 特許庁

例文

自動車のギアボックスで最も低い前進ギア比からの3番目例文帳に追加

the third from the lowest forward ratio gear in the gear box of a motor vehicle  - 日本語WordNet


例文

可変圧縮内燃機関、ギア構造及び、可変圧縮内燃機関におけるギア組付方法例文帳に追加

VARIABLE COMPRESSION RATIO INTERNAL COMBUSTION ENGINE, GEAR STRUCTURE AND METHOD FOR ASSEMBLING GEAR IN VARIABLE COMPRESSION RATIO INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁

ギア比可変機構及び該ギア比可変機構を備えた車両の操舵制御装置例文帳に追加

VARIABLE GEAR RATIO MECHANISM AND STEERING CONTROL DEVICE FOR VEHICLE EQUIPPED WITH THE VARIABLE GEAR RATIO MECHANISM - 特許庁

フィードギア64の歯数とトレイギア13の歯数とは同数であり、フィードギア64とトレイギア13との回転数が1対1となるように、フィードギア64からトレイギア13まで回転が伝達される。例文帳に追加

The number of teeth of the feed gear 64 is equal to that of the tray gear 13, and rotation is transmitted from the feed gear 64 to the tray gear 13 such that a ratio of rotation frequency of the feed gear 64 to that of the tray gear 13 is 1. - 特許庁

カウンタ軸50上には、出力軸上に固定された第2出力ギア32に噛合い同ギアと共に前記第1減速ギア対と異なるギア比の第2減速ギア対を構成する第2減速カウンタギア55が固定されている。例文帳に追加

On the counter shaft 50, there is fixed a second reduction counter gear 55 that engages with a second output gear 32 fixed on the output shaft and forms a pair of second reduction gears, which differ from the pair of first reduction gears in transmission gear ratio. - 特許庁

例文

ステアリングギア比可変制御システム例文帳に追加

STEERING GEAR RATIO VARIABLE CONTROL SYSTEM - 特許庁

例文

油圧式のギア比可変パワーステアリング装置例文帳に追加

HYDRAULIC REDUCTION GEAR RATIO ADJUSTABLE POWER STEERING SYSTEM - 特許庁

油圧式のギア比可変パワーステアリング装置例文帳に追加

VARIABLE GEAR RATIO POWER STEERING DEVICE OF HYDRAULIC TYPE - 特許庁

車両のステアリングギア比制御装置例文帳に追加

STEERING GEAR RATIO CONTROL DEVICE FOR VEHICLE - 特許庁

ギア列37はギア列36よりギア比が大きく、展開ローラ及びクロー爪を低速ではあるが、高トルクで回転させる。例文帳に追加

The gear ratio of the train 37 is larger than that of the train 36, so that the developing roller and the claw pawl are rotated with high torque but at a low speed. - 特許庁

ピニオン2とダブルギア10の2枚のギアギア比を変えることにより、上筐体のストローク長を調整できる。例文帳に追加

The stroke length of the upper case can be adjusted by changing the gear ratio of two coupled gears, pinion 2 and the double gear 10. - 特許庁

同期走行速度とは、第1ギアレンジと第2ギアレンジとの両方において同じ走行速度を発生するモータ速度である。例文帳に追加

A synchronous running speed ratio is a motor speed ratio producing the same running speed ratio in both the first gear range and the second gear range. - 特許庁

可変伝達ユニット、これを利用したギア比可変パワーステアリング装置及び、ギア比可変パワーステアリング装置の制御方法例文帳に追加

VARIABLE TRANSFER RATIO UNIT, GEAR RATIO VARIABLE POWER STEERING EQUIPMENT USING IT AND CONTROL METHOD OF THE EQUIPMENT - 特許庁

第2のギア列のギア比を第1のギア列のギア比の中間段とすることで、モータ容量とバッテリ容量を小さくでき、クラッチが不要であるので、経済的な変速装置が得られる。例文帳に追加

A gear ratio of the second gear train is set at an intermediate stage of the gear ratio of the first gear train to reduce a motor capacity and a battery capacity, and since a clutch is unnecessary, an economic transmission can be obtained. - 特許庁

第2のギア列のギア比を第1のギア列のギア比の中間段とすることで、モータ容量とバッテリ容量を小さくでき、クラッチが不要であるので、経済的な変速装置が得られる。例文帳に追加

Gear ratio of the second gear row is used as an intermediate step of gear ratio of the first gear row to reduce motor capacity and battery capacity and dispense with the clutch in order to provide the economical transmission device. - 特許庁

入力ギア12と出力ギア5からなる親子ギア部2の他に太陽ギア18と遊星ギア20などからなる遊星ギア部3が設けられているので、その分大きな減速を確保することができ、小さな電力で駆動モータを駆動することが可能となる。例文帳に追加

Since a planet gear part 3 including a sun gear 18 and a planet gear 20 is arranged other than a parent-child gear part 2 including an input gear 12 and an output gear 5, a larger reduction ratio can be assured accordingly, and a drive motor can be driven by small power. - 特許庁

舵角可変機構は、サンギアと、プラネタリギアと、内周に形成した環状歯に前記プラネタリギアの歯が噛み合っているリングギアとからなる遊星歯車機構を採用し、サンギアにモータの軸が同軸に固着され、プラネタリギアにフレキシブルシャフトが同軸に固着されている。例文帳に追加

The steering angle ratio variable mechanism adopts a planetary gear mechanism comprising a sun gear, planetary gears, and a ring gear having the annular teeth formed in the inner peripheral surface which are meshed with the teeth of the planetary gears, the shaft of a motor is fixed coaxially with the sun gear, and the flexible shaft is fixed coaxially with the planetary gears. - 特許庁

車輪と一体化されたギア比変更機構を有する駆動装置例文帳に追加

DRIVING DEVICE WITH GEAR RATIO CHANGE MECHANISM INTEGRATED INTO WHEEL - 特許庁

ギア比コントローラ10は、ギア比がスローに設定されている場合には、ドライバがハンドル1を切り始める操舵開始時、ギア比を一旦クイック側に設定した後、操舵角の増加に応じてギア比を徐々にスロー側へと変化させる。例文帳に追加

When a gear ratio is set to be slow, a gear ratio controller 10 sets the gear ratio once to a quick side at a steering start to start the turn of a steering wheel 1 by a driver, and the gear ratio is gradually changed to a slow side according to an increase of a steering angle. - 特許庁

遊星ギアは太陽ギアの回転方向によりPG伝達ギア61またはポンプ伝達ギア72に噛合い、必要な変速の回転で動力が伝達される。例文帳に追加

The planetary gear meshes a PG transmission gear 61 or a pump transmission gear 72 depending on the rotational direction of the sun gear to transmit power through rotation at a required speed change ratio. - 特許庁

ここで、首振りギア機構228を経由して駆動力を伝達するギア列と、他の首振りギア機構229を経由して駆動力を伝達するギア列とは減速が異なる。例文帳に追加

Here, a gear column transmitting the driving force via the oscillating gear mechanism 228 and a gear column transmitting the driving force via the other oscillating gear mechanism 229 have different reduction ratios. - 特許庁

駆動ギア42、アイドルギア41及び転写ローラギア39間のギア比は回転する転写ローラ19の周表面の線速が搬送ベルト8の線速と同じか又はやや遅くなるように設定される。例文帳に追加

A gear ratio between the driving gear 42, the idle gear 41 and the transfer roller gear 39 is set so as to set the linear velocity of the peripheral surface of the transfer roller 19 rotating same or slightly slower than that of the carrying belt 8. - 特許庁

太陽ギア4、キャリヤ6、インターナルギア5の歯数を3:1:5に設定し、太陽ギア4が4/15回転の整数倍回転したときに太陽ギア4の回転を停止させるように制御部30で制御する。例文帳に追加

The gear ratio of the sun gear 4, carrier 6 and internal gear 5 is set to 3:1:5, and a control part 30 controls to stop the rotation of the sun gear 4 when the sun gear 4 is rotated integer times as many as 4/15 rotation. - 特許庁

揺動ギア123が、第1の位置に移動し、第1ギア部124に噛み合う一方、第2の位置に移動し、第1ギア部124に対して減速が異なる第2ギア部126に噛み合う。例文帳に追加

The oscillating gear 123 moves to the first position and meshes with a first gear section 124, and moves to the second position and meshes with a second gear section 126 having a different reduction ratio relative to the first gear section 124. - 特許庁

ブレーキペダルの踏み込みにより回転するモータ11の回転軸には非円形歯車10および9からなる、回転に伴い高ギア比から低ギア比に減速が変化する可変ギア機構が設けられている。例文帳に追加

A speed change gear system comprises non-circular gears 10 and 9 installed on a shaft of the motor 11 rotatively driven by pressing a brake pedal, and is shifted from a high gear ratio to a low gear ratio along with rotation of the motor. - 特許庁

本発明のカメラは、モータ10から、第1のギア比又は第2のギア比の連結ギア(31〜33,36等)で駆動される回転部材としての台座板30を有するカメラである。例文帳に追加

This camera is provided with a pedestal plate 30 as a rotation member driven by the connection gears (31-33 and 36, etc.), of a first gear ratio or a second gear ratio. - 特許庁

変速ギア段51〜54が選択されると、軌道車両の前進と後進とによらず、同じ速度段数とギア比とが得られる。例文帳に追加

When the speed change gear stages 51-54 are selected, the same number of speed stages and gear ratio can be obtained irrespective of the forward operation or the backward operation of the track vehicle. - 特許庁

可変ギア比ユニット30の下端は、十字軸継手31を介して、ステアリングギア32に連結してある。例文帳に追加

The lower end of the variable gear ratio unit 30 is connected to a steering gear 32 via the cross shaft coupling 31. - 特許庁

バックラッシュを減少させることができる遊星ギア装置を備えた自動車のギア比変換型操向装置を提供する。例文帳に追加

To provide a gear ratio conversion type steering device for an automobile provided with a planetary gear device capable of reducing backlash. - 特許庁

羽4の前後方向の羽ばたきの運動において、ラックギア35に対するピニオンギア34のギア比が、中央部で大きく、端部で小さくなるような構成にする。例文帳に追加

In the back and forth flapping motion of a wing 4, a gear ratio of a pinion gear 34 with respect to a rack gear 35 is large at the center and small at the end. - 特許庁

こうしてカウンタ軸33のある部分のミッションケース12の幅方向の長さを小さくすることができ、入力軸27の低速ギア30とカウンタ軸33の最大径のギア34のギア比が容易に設定できる。例文帳に追加

The length in the width direction of a transmission case 12 at a part of the counter shaft 33 can be reduced, and the gear ratio of a low-speed gear 30 of the input shaft 27 to the gear 34 of the maximum diameter of the counter shaft 33 can be easily set. - 特許庁

従来複数のギアーの代わりに、斜め部分1−2を作りこの部分に上下に移動するギアー2が接し上下することによりギアを変えるようにした。例文帳に追加

Instead of a plurality of conventional gears, an oblique part 1-2 is made, and the vertically moving gear 2 vertically moves by contacting with this part, to change the gear ratio. - 特許庁

互いに横方向への回転軸を持つウォーム歯車と大歯車とが互いに特定のギア比で能動的に係合する、ギアケースを備える玩具ギアを提供する。例文帳に追加

To provide a toy gear provided with a gear case, wherein a worm gear and a gear wheel each having a rotational shaft in a lateral direction are positively engaged with each other at a specific gear ratio. - 特許庁

駆動ギアと歯欠けギアの減速を大きくしてもギアの歯飛びや破損のない動力伝達装置及び、この動力伝達装置を有するシート供給装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device preventing jumping of a tooth and breakage of a gear even when increasing a reduction ratio of a driving gear for a tooth-missing gear, and also to provide a sheet supply device having this power transmission device. - 特許庁

第1ギア部23と第2ギア部33とは、ロック状態で、押さえ部39aが載置部13の外周部の上方に配置されるようなギア比で係合している。例文帳に追加

The first and second gear parts 23 and 33 are engaged with each other by a gear ratio for arranging the pressing part 39a above the outer peripheral part of the loading part 13 in the locked state. - 特許庁

羽4の前後方向の羽ばたきの運動において、ラックギア35に対するピニオンギア34のギア比が、中央部で大きく、端部で小さくなるような構成にする。例文帳に追加

The gear ratio of a pinion gear 34 to a rack gear 35 is high in the center and low in the ends in the forward and backward fluttering of wings 4. - 特許庁

一対のローラそれぞれに固定されているローラギアと、これらローラギアそれぞれと噛合しているローラ駆動ギアとの間隔の広がりを、一対のローラそれぞれに固定されているローラギアどうしの間隔の広がりにべて抑えた。例文帳に追加

An increase in interval between each roller gear fixed to a corresponding one of a pair of rollers and a corresponding one of two roller driving gears meshing with the respective roller gears is suppressed compared to an increase in interval between the roller gears, fixed to the respective rollers. - 特許庁

あるエンジンスピードで最速の車の速度を与える歯車のある前進ギア例文帳に追加

a forward gear with a gear ratio that gives the greatest vehicle velocity for a given engine speed  - 日本語WordNet

複数組の駆動部7,8は、ギア列7b,8bの減速が異なっている。例文帳に追加

The plural sets of drive parts 7, 8 have different reduction ratios of the gear trains 7b, 8b. - 特許庁

エンジン2の出力トルクは、プラネタリギアユニット6によって所定の変速に制御される。例文帳に追加

The output torque of an engine 2 is controlled with a specified gear ratio by a planetary gear unit 6. - 特許庁

小さな実装空間で大きな変速を得ることのできる駆動伝達ギア変速機構を提供する。例文帳に追加

To provide a drive transmitting gear shifting mechanism for obtaining a large gear ratio by a narrow mounting space. - 特許庁

ステアリングハンドルとステアリングギア装置との間に伝達可変機構が設けられている。例文帳に追加

The variable transmitting ratio mechanism is provided between a steering wheel and a steering gear device. - 特許庁

簡素な構成で可変ギア比制御を行なえるようにした、ステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering device capable of controlling a variable gear ratio by a simple configuration. - 特許庁

ギアードニュートラルポイントにおけるユニット変速のバラツキを抑制する。例文帳に追加

To suppress dispersion in a unit speed change ratio in a geared neutral point. - 特許庁

車両においてアクセルペダル反力の大きさを制御する車両制御装置に、車両の駆動ギア比を検出するギア比検出手段と、ギア比検出手段により検出された駆動ギア比の大きさに応じたアクセルペダル反力特性に基づいてアクセルペダル反力を制御するアクセルペダル反力制御手段とを備える。例文帳に追加

The vehicle control device for controlling magnitude of acceleration pedal reaction force in the vehicle is provided with a gear ratio detection means for detecting a driving gear ratio of the vehicle; and an acceleration pedal reaction force control means for controlling the acceleration pedal reaction force based on the acceleration pedal reaction force characteristic according to the magnitude of the driving gear ratio detected by the gear ratio detection means. - 特許庁

例文

これにより、運転者は、駆動ギア比にかかわらず容易に所望の加速度を実現できるようになる。例文帳に追加

Thereby, the driver can easily realize desired acceleration regardless of the driving gear ratio. - 特許庁

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