1016万例文収録!

「ビデオゲーム機」に関連した英語例文の一覧と使い方(3ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ビデオゲーム機の意味・解説 > ビデオゲーム機に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

ビデオゲーム機の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 179



例文

ゲーム用音源合成処理方法、装置、ゲーム用音源合成処理プログラムを記録した可読記憶媒体及びビデオゲーム機例文帳に追加

METHOD AND DEVICE FOR SYNTHESIZING SOUND SOURCE FOR GAME, READABLE STORING MEDIUM ON WHICH SOUND SOURCE SYNTHESIZING PROGRAM FOR GAME IS RECORDED, AND VIDEO GAME MACHINE - 特許庁

通常の家庭用ビデオゲームシステムにおいて、参加する各遊戯者に対応する手表示能付き操作器20を備える。例文帳に追加

Manipulators 20 with hand display functions corresponding to participating players are provided in an ordinary home video game system. - 特許庁

ビデオゲーム機4のコントローラ2には、周囲を撮影できるようにCCDカメラ32が付設されている。例文帳に追加

To this controller 2 of the video game machine 4, a CCD camera 32 is attached so as to photograph surroundings. - 特許庁

そして、検索結果に基づき、合致するキャラクタのリストをビデオゲーム機103aに送信する(ステップS503)。例文帳に追加

A list of a coincident character is transmitted to the video game machine 103a on the basis of a retrieving result (Step S503). - 特許庁

例文

ビデオゲーム装置11は、遊技者が選択したキャラクタが空中を飛行しながらターゲットを攻撃してアイテムを獲得するゲームである。例文帳に追加

This video game device 11 is a game machine in which a character selected by the player attacks a target and acquires an item while flying in the air. - 特許庁


例文

ユーザーの希望するレンジの設定、変更が容易に行なわれ得るビデオゲーム機用アナログ入力装置のレンジ設定方法を提供する。例文帳に追加

To provide a range setting method for the analog input device of a video game machine, which enables a player to easily set and change a range desired by the player. - 特許庁

ビデオゲーム機4のCD−ROM装置16には、既存の2チャネル振動式ゲームプログラムを格納したCD−ROMが装着される。例文帳に追加

To the CD-ROM device 16 of a video game machine 4, a CD- ROM storing an existing 2-channel vibration type game program is mounted. - 特許庁

打ち付けられたメンコを映像表示することにより、新たなゲーム性を提供し得るメンコビデオゲーム機を提供する。例文帳に追加

To provide a Menko video game machine that can provide new game characteristics by making an image display of struck Menkos (pasteboard cards). - 特許庁

複雑な動作に簡便に対応することができるビデオゲーム機用のコントローラを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a controller for the video game machines which enables a simple adaptation to complicated operations. - 特許庁

例文

光センサ等を用いたビデオゲーム等において、ゲームの銃などの照準位置をアクティブに求めること例文帳に追加

To provide a method for actively acquiring a laying position of a gun of a game machine etc. in a video game etc. using an optical sensor. - 特許庁

例文

簡易な操作で先導キャラクタを変更可能なキャラクタ自動追尾能を提供するネットワーク対応型ビデオゲームを提供する。例文帳に追加

To provide a network-compatible video game for providing a character automatic tracking function capable of changing a leading character by a simple operation. - 特許庁

多数の使用者がビデオゲーム機によってネットワークに接続して文字及び音声情報を交換しながらゲームを楽しむことができるようにする例文帳に追加

To enable many users to enjoy a game while exchanging character and voice information by connecting to a network by game machines. - 特許庁

携帯型通信器の内蔵メモリの記憶容量に関係なく同一のビデオゲームを実行可能にする。例文帳に追加

To play the same video game regardless of storage capacity of a built-in memory of a portable communication apparatus. - 特許庁

遠隔装置は携帯型のビデオゲームコンソール、携帯電話、或いは集合装置としてもよいし、パーソナルコンピュータシステムとしてもよい。例文帳に追加

The remote device may be a hand-held video game console, a mobile phone, or convergence device, and may also be a personal computer system. - 特許庁

携帯型ビデオゲーム機に組み合わせて使用するグリップと電源ボックス兼用のアタッチメントを提供する。例文帳に追加

To provide a grip to be used in combination with a portable video game machine, and an attachment working as a power source box. - 特許庁

視線交差判定などの複雑な処理を回避し、処理量を軽減することができるビデオゲーム機を提供する。例文帳に追加

To provide a video game machine where a throughput is reduced by avoiding complicated processing such as judgment of intersection of the lines of sights. - 特許庁

携帯電話40は、ビデオゲーム機50から受信したアクセス要求に含まれているアクセス先のURLと、コンテンツサーバ10からダウンロードされ、当該携帯電話40において実行中のJavaAPが有するURLとを照合し、ビデオゲーム機50によるアクセスの可否を判別する。例文帳に追加

A portable telephone set 40 collates the URL of an access destination included in an access request received from a video game machine 50 with a URL which is downloaded from a contents server 10 and which a Java A in the middle of execution by the set 40 to discriminate the propriety of access by the machine 50. - 特許庁

その結果、アクセスを許可する場合、携帯電話40は、コンテンツサーバ10との間にパケット通信を行うための伝送路を確立し、ビデオゲーム機50からの要求に応じたコンテンツをコンテンツサーバ10からダウンロードするとともに、当該コンテンツをビデオゲーム機50へ送信する。例文帳に追加

In the case of permitting access as the result, the set 40 establishes a transmission line for performing packet communication between with the server 10 to download contents according to the request from the machine 50 from the server 10 and to transmit the contents to the machine 50. - 特許庁

携帯端末30は、ビデオゲーム機20からダウンロードした子プログラムを記憶装置34に記憶する際に、時計装置33から得たビデオゲーム機20との通信時時刻をタイムスタンプTSとして子プログラムに記録する。例文帳に追加

When a slave program downloaded from a video game machine 20 is stored in a storing device 34, a portable terminal equipment 30 records time as a time stamp TS in a slave program in communicating with the machine 20 obtained from a timer 33. - 特許庁

このゲームサーバ側で実行されるステップS304に対応して、ビデオゲーム機側で受信及び表示を行うことにより、各ビデオゲーム機のフィールド画面上に、受信した状況情報に基づく他のプレイヤキャラクタの状況が表示される。例文帳に追加

In conformation to the step S304 executed on the game server side, receipt and display are performed on the video game machine side, whereby the state of the other player character based on the received state information is displayed on the field screen of each video game machine. - 特許庁

複数のコントローラ40と、複数のコントローラを接続可能なビデオゲーム機30とからなり、コントローラとビデオゲーム機の間をトランシーバ32、42を使用して無線接続するようなエンタテインメントシステムにおいて、ビデオゲーム機30は、各コントローラ40においてそれぞれ操作可能なゲームキャラクタと各コントローラ40との対応を表すコントローラ番号等を発生して、それぞれ対応するコントローラ40に送る。例文帳に追加

In an entertainment system which comprises multiple controllers 40 and a video game machine 30 where the controllers can be connected and makes radio connections between the controllers and video game machine by using transceivers 32 and 42, the video game machine 30 generate controller numbers, etc., showing the correspondence game characters which can be operated by the respective controllers 40 and sends them to the corresponding controllers 40. - 特許庁

請求項1の発明によるビデオゲーム機器における画像表示方法は、表示対象物を複数のパーツに分けて表示するビデオゲーム機器における画像表示方法において、複数のパーツを、それぞれポリゴンモデルとして表示し、ポリゴンモデルのポリゴン分解数を、複数のパーツにおいて個々に設定することを特徴とする。例文帳に追加

This image display method in video game equipment dividing a display object into a plurality of parts to display it, is characterized in that the plurality of parts are displayed as polygon models and that the polygon decomposition number of the polygon models are individually set in the plurality of parts. - 特許庁

外部との通信能を有しビデオゲームが実行可能な電子器と無線通信により出力される遊戯中のビデオゲームに連携する各種の情報を少なくとも受信する通信手段と、通信手段にて受信した各種の情報を解読する信号解読手段と、信号解読手段にて解読した情報に基づいてその情報を具現化する具現化手段とを具備する。例文帳に追加

This video game interlocking device is provided with a communication means at least receiving various information related to the video game being played and outputted from an electronic apparatus having a communication function with the outside and capable of implementing the video game via a radio communication, a signal decoding means decoding various information received with the communication means, and a realizing means realizing the information based on the information decoded with the signal decoding means. - 特許庁

業務用ビデオゲーム機の操作卓に2台のパソコン用キーボード7を併設し、互いのキーボードは少なくとも一辺をフック体30にて固定保持し、対向する辺近傍の底面部に配されたネジ部を操作卓5に取り付けるブラケット40を介して固着することを特徴とするキーボード取付け構造を有するビデオゲーム機例文帳に追加

The video game machine with a key board structure wherein two key boards 7 are juxtaposed on a control table of a business video game machine and mutual key boards are held by fixing at least one of their sides with hooking body 30 and screw parts arranged on the bottom face parts in the neighborhood of the facing sides are fixed through a bracket 40 fitted to the control table 5, is provided. - 特許庁

ビデオゲームプログラムは、ゲーム表示能と、理想軌道獲得能と、選手能力格納能と、実軌道算出能と、軌道表示能とを有している。例文帳に追加

This video game program is provided with a game display function, an ideal track acquisition function, a player capacity storage function, a real track calculation function and a track display function. - 特許庁

ビデオゲームプログラムは、オートプレイ表示能と、基準情報格納能と、作戦受付能と、作戦実行能と、評価能とを有している。例文帳に追加

This video game program is provided with an autoplay display function, a reference information storage function, a strategy receiving function, a strategy execution function and an evaluation function. - 特許庁

ビデオゲームプログラムは、第1要求受付能101と、動作表示能102と、第2要求受付能103と、移動体制御能106と、移動体表示能107とを備えている。例文帳に追加

The video game program has the first request receiving function 101, the operation display function 102, the second request receiving function 103, the vehicle control function 106 and the vehicle display function 107. - 特許庁

直接接続することが困難である携帯型計算とデジタルカメラとを、ビデオゲーム機に同時に接続して、携帯型計算とデジタルカメラとの間で画像データの送受信を行う。例文帳に追加

To perform transmitting and receiving picture data between a portable computer and a digital camera by connecting simultaneously the portable computer and the digital camera being hard to connect directly to a video game device. - 特許庁

ビデオゲームプログラムは、ゲームを自動で進行させるオートプレイ能と、オートプレイ能によって進行されるゲームの進行経過を所定のゲーム時間間隔毎にモニタに表示するゲーム経過表示能とを有している。例文帳に追加

This video game program is provided with an autoplay function automatically progressing the game and a game step display function displaying a progress step progressed by the autoplay function for every predetermined game time interval on a monitor. - 特許庁

家庭用ビデオゲーム機等のコントローラでスロットマシン等の遊戯器を操作できるようにすることにより、ビテオゲームと同じ感覚で自由な姿勢で遊戯できるようにするための装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for allowing a player to play in a free attitude with the same sense as the play in a video game machine by allowing the player to operate a game device such as a slot machine with a controller of a home video game machine or the like. - 特許庁

3次元コンピュータグラフィックスにより生成するゲーム映像上に注意喚起図案を表示する能に特徴を有するビデオゲーム機およびプログラム記憶媒体例文帳に追加

VIDEO GAME MACHINE HAVING FEATURE IN FUNCTION FOR DISPLAYING ATTENTION PATTERN ON GAME VIDEO GENERATED BY THREE-DIMENSIONAL COMPUTER GRAPHICS, AND PROGRAM STORAGE MEDIUM - 特許庁

ゲーム能部13による映像信号の処理の結果発生したビデオゲームの映像信号と、録画能部21による録画映像信号はビデオ信号セレクタ15によって切り換えられる。例文帳に追加

A video signal selector 15 switches a video signal of the video game generated as the result of the processing of a video signal by a game function unit 13 and a recording video signal by a recording function unit 21. - 特許庁

プレイヤーの待時間を有効に利用して、ゲームからの増収を図ると共に、プレイヤーに対しても有益な情報を提供しうるビデオゲーム装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a video game device capable of effectively utilizing waiting time of a player, increasing profits from a game machine and providing useful information for the player. - 特許庁

ビデオゲーム機本体10は、ROMカートリッジ20に格納されたゲームプログラムに従って、テレビジョン受像30に所定の画像を表示させ、所定の音声を出力させる。例文帳に追加

A video game machine main body 10 makes a television receiver 30 display an prescribed image and to output prescribed sound according to a game program stored in a ROM cartridge 20. - 特許庁

ビデオゲーム機本体10は、音声認識ユニット50から受け取った認識結果に基づいて、テレビジョン受像30に表示された対話相手オブジェクトの表示状態を変化させる。例文帳に追加

The body 10 changes the display state of an opposite interactive object shown on the receiver 30 based on the recognition results received from the unit 50. - 特許庁

ゲームサーバ30は、ビデオゲーム機13から送られてきたプレイヤー情報を処理し、ネットワークゲームに参加している全プレイヤーに対するゲーム情報を生成する。例文帳に追加

The game server 30 processes the player information sent from the video game machine 13 to generate the game information for all players participating in the network game. - 特許庁

プレイヤによってマイクロフォン60から音声が入力されると、音声認識ユニット50は、当該音声に対応する単語を認識し、その結果をビデオゲーム機本体10に送出する。例文帳に追加

When a player inputs voice from a microphone 60, a voice recognition unit 50 recognizes a word corresponding to the voice and transmits the results to the body 10. - 特許庁

したがって、例えばゲームプレイヤAがキーパッドでボタン操作した場合には、その選手キャラクタACの音声が、他のゲームプレイヤBのビデオゲーム機からも発生する。例文帳に追加

When the player A performs a button operation by use of a key pad, for example, the voice of the player character AC is generated also from the video game machine of the other game player B. - 特許庁

この内容はゲームコンソール、PCおよびその周辺器を含むすべての種類のゲームプラットフォームと共存できるので、すべての既存ビデオゲームに順応可能である。例文帳に追加

The contents are compatible with all kinds of game platforms such as the game consoles, PCs and their peripheral devices and adaptable to all of the existing video games. - 特許庁

CS放送システム60は、当該全プレイヤーに対するゲーム情報を、CSブロードキャスト回線を使用して全ビデオゲーム機13へ配信する。例文帳に追加

A CS broadcast system 60 distributes the game information for all players to all video game machines 13 via the CS broadcast circuit. - 特許庁

現実の日時に対応してゲームモードが切り替えられることにより、きわめて臨場感に富んだゲーム展開を楽しむことのできるビデオゲーム機を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a video game machine capable of enjoying development of a game rich in ambience by switching a game mode corresponding to a real date. - 特許庁

ビデオゲーム装置の基本能を用いてカードゲームを実行出来るようにするとともに、カードゲーム用の不要カードを有効利用出来るようにしたカードゲームシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a card game system that allows execution of a card game, using the basic functions of a video game device and permits effective use of unnecessary cards. - 特許庁

ビデオゲーム機103は、ウィンドウマネージャーの実行に基づいて、カーソルが一定時間、同じドット位置に停止しているかを監視する(ステップS401)。例文帳に追加

A video game machine 103 monitors whether the cursor is stopped or not at the same dot position for a certain time in accordance with the execution of a window manager (Step S401). - 特許庁

ビデオゲーム機2は、外部から読み出した、外部に備えられる拡張デバイス5とのデータ送受信を行うためのデバイスドライバ150を、メモリカード3に供給する。例文帳に追加

A video game machine 2 supplies a device driver 150 read out from the outside and prepared for transmitting/receiving data to/from an extended device 5 arranged in the outside to a memory card 3. - 特許庁

レース中、プレイヤが対戦相手に対し、何からの合図を送出可能にすることにより、一層の白熱したゲームを展開可能にしたビデオゲーム機における合図送出方式を提供する。例文帳に追加

To provide a sign sending method in a video game machine capably of providing a more exciting game by sending some sign from a player to a competitor during a race. - 特許庁

携帯電話等を用いた通信ゲームシステムにより、ビデオゲームの進行に伴うバランスを容易に取ることができ、飽きることなくプレイできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique with which balance accompanying the progress of a video game is easily attained and playing is performed without getting bored by a communication game system using a portable telephone set or the like. - 特許庁

プレイヤが自己のプレイヤキャラクタとパーティを組む他のプレイヤキャラクタの条件を入力すると(ステップS405)、入力された条件情報がビデオゲーム機103aからゲームサーバに送信される(ステップS406)。例文帳に追加

When the player inputs a condition of the other player character for uniting a part with one's own player character (Step S405), inputted condition information is transmitted to a game server from a video game machine 103a (Step S406). - 特許庁

初心者から上級者までゲームを存分に楽しむことができ、また、自分の技量以上の難易度レベルに切り替えてゲームを行うことにより、腕試しを行うことも可能なビデオゲーム機を提供する。例文帳に追加

To provide a video game machine with which a beginner, an expert and anyone can fully enjoy a game and can try their skills by switching the difficulty level to the one higher than their technique to play the game. - 特許庁

携帯端末と固定ビデオゲーム機間でゲームの結果情報や中間情報などのデータを簡便な手段で伝達し得るゲームシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a game system capable of transmitting data such as game result information and interim information between a personal digital assistant and a fixed video game machine with a simple means. - 特許庁

例文

汎用のシリアルインターフェースを備えることで、ビデオゲーム機等の外部装置とプリンタを接続できる環境がある場合に、直接的な印刷処理を実現する。例文帳に追加

To realize a direct printing process by providing a general serial interface when an environment where an external device of a video game machine or the like is connected to a printer. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS