意味 | 例文 (40件) |
フューエルポンプを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 40件
フューエルポンプ制御装置例文帳に追加
FUEL PUMP CONTROLLER - 特許庁
フューエルポンプ用シャフト、及びその製造方法例文帳に追加
SHAFT FOR FUEL PUMP, AND ITS MANUFACTURING METHOD - 特許庁
フューエルポンプモジュールにおける脈動減衰装置例文帳に追加
PULSATION DAMPING DEVICE FOR FUEL PUMP MODULE - 特許庁
内燃機関のフューエルポンプ取付構造例文帳に追加
FUEL PUMP INSTALLING STRUCTURE OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁
フューエルポンプの振動エネルギーを効果的に緩和することのできるフューエルポンプの振動緩和構造を提供する。例文帳に追加
To provide a vibration relief structure of a fuel pump capable of relieving the vibration energy of the fuel pump effectively. - 特許庁
フューエルポンプ2と、フューエルポンプ2を収容しかつフューエルタンク6内に配置される収容ケース1とを備える。例文帳に追加
This device comprises a fuel pump 2; and a containing case 1 containing a fuel pump 2 and arranged in a fuel tank 6. - 特許庁
また、ECU5にフューエルポンプ31の駆動電圧を昇圧する昇圧回路51を備えている。例文帳に追加
An ECU 5 has a booster circuit 51 for pressure rising a drive voltage of the fuel pump 31. - 特許庁
この循環路39は、環流路38の燃料油をフューエルポンプ32に供給して、燃料油を磁気改質器10とフューエルポンプ32と蓄圧室33とインジェクタ34とに循環させている。例文帳に追加
The circulation passage 39 supplies the fuel oil from the recirculation passage 38 into the fuel pump 32 to circulate the fuel oil into the magnetic reformer 10, the fuel pump 32, the accumulator 33 and the injector 34. - 特許庁
それによって、アイドル運転等の軽負荷低回転時には、フューエルポンプのON時間が1秒間、OFF時間が5分間となるので、フューエルポンプの消費電力を実質的に低減できる。例文帳に追加
Therefore, at the time of light load low rotation such as idling operation, the ON time of the fuel pump becomes one second, and the OFF times becomes five minutes, so that the power consumption of the fuel pump can be practically reduced. - 特許庁
フューエルポンプとインジェクタの間に蓄圧タンクを接続し、およびフューエルポンプとインジェクタとエンジンECUとを備えた二輪自動車用の電子制御式燃料噴射装置において、エンジンがアイドル運転等の軽負荷低回転で、且つ蓄圧タンク内の燃料圧力が第1所定値(例えば140kPa)以上の場合には、フューエルポンプをONさせる。例文帳に追加
In this electronically controlled fuel injection device for a motorcycle connected with an accumulating tank between a fuel pump and an injector and provided with the fuel pump, the injector, an engine ECU, the fuel pump is tuned ON when the engine is under a light load low rotation condition such as idling operation and fuel pressure in the accumulating tank is not less than a first specified value (for example, 140 kPa). - 特許庁
複数のピグテールを有する部品の検査装置及びその検査方法、並びにフューエルポンプの製造方法例文帳に追加
DEVICE AND METHOD FOR INSPECTING COMPONENTS PROVIDED WITH PLURALITY OF PIGTAIL AND METHOD OF MANUFACTURING FUEL PUMP - 特許庁
接続エレメントとケーシングカバーとの間に大面積で確実なアース接続が形成されるような電動フューエルポンプを提供する。例文帳に追加
To provide an electric fuel pump capable of forming large-surfaced and secure earth connection between a connection element and a casing cover. - 特許庁
フューエルポンプ18の中間圧ポート18Cから延出された合流配管32の先端はリターン配管28の中間部分に接続される。例文帳に追加
A tip end of a merging pipe 32 extended from the intermediate pressure port 18C of the fuel pump 18 is connected to a middle portion of a return pipe 28. - 特許庁
そして、スタータモータの駆動中、昇圧回路51を通じてフューエルポンプ31の駆動電圧を昇圧する。例文帳に追加
The drive voltage of the fuel pump 31 is raised through the booster circuit 51 during driving of a starter motor. - 特許庁
燃料噴射装置に燃料を供給するフューエルポンプのモータM1の駆動回路にフラッシュメモリ18を設ける。例文帳に追加
A flash memory 18 is provided in a driving circuit of a motor M1 of a fuel pump for supplying fuel to a fuel injection device. - 特許庁
切り替え機構60で駆動カム31をアンロック状態とするとプランジャ32が往復変位不可能となって高圧フューエルポンプ24の駆動が休止される一方、ロック状態とするとプランジャ32が往復変位可能となって高圧フューエルポンプ24が駆動される。例文帳に追加
While pausing driving of the high pressure fuel pump 24 since the plunger 32 cannot be reciprocatably displaced when putting the driving cam 31 in the unlocking state by the switching mechanism 60, the high pressure fuel pump 24 is driven since the plunger 32 can be reciprocatably displaced when putting the driving cam 31 in the locking state. - 特許庁
フューエルフィルタ40をフューエルポンプ30と一列状に配置し、ケース70およびセットプレート80をフューエルポンプ30およびフューエルフィルタ40のほぼ列方向に長い幅狭の平面形状に形成する。例文帳に追加
The fuel filter 40 is arranged with the fuel pump 30 into a line, and a case 70 and the set plate 80 are formed into a long and narrow-width planar shape in an approximately line direction of the fuel pump 30 and the fuel filter 40. - 特許庁
チャンバー2と、チャンバー2内に受け入れられた燃料を内燃機関側に圧送するフューエルポンプ3と、チャンバー2内に受け入れられた燃料をフューエルポンプ3の吸い込み側において濾過させるように配されるフューエルフィルタ装置1とを備えた燃料ポンプモジュールPにおけるフューエルフィルタ装置1である。例文帳に追加
The fuel pump module P is provided with a chamber 2, a fuel pump 3 to feed fuel received into the chamber 2 toward an internal combustion engine under pressure, and this fuel filter device 1 disposed to filter the fuel received into the chamber 2 on the suction side of the fuel pump 3. - 特許庁
キャニスタ一体ポンプモジュール10は、キャニスタ12とフューエルポンプ14を含むポンプユニット16と両者を接続する燃料ホース18とによって構成されている。例文帳に追加
The canister integrated pump module 10 is composed of a pump unit 16 including a canister 12 and a fuel pump 14, and a fuel hose 18 connecting both. - 特許庁
燃料供給装置20は、ケース70にフューエルポンプ30およびフューエルフィルタ40をモジュール化し、かつ、フューエルタンク10に対するセットプレート80の装着によってフューエルタンク10内に装備される。例文帳に追加
This fuel supply device 20 is provided with a fuel pump 30 and a fuel filter 40 set into a module and installed in the fuel tank 10 inside by installing a set plate 80 to the fuel tank 10. - 特許庁
スロットル弁40を閉じ側に制御してから時間TAが経過すると、エンジンECU12は燃料噴射、燃料の点火およびフューエルポンプ24の停止等を行ってエンジン10を停止させる。例文帳に追加
When a time TA elapses after the throttle valve 40 is controlled to be on the closed side, the engine ECU 12 carries out fuel injection, fuel ignition and stop of a fuel pump 24 to stop the engine 10. - 特許庁
フューエルポンプ3の吸い込み側に連通した内部空間11を有すると共に、外殻部12に燃料の流入部分13を備えたプラスチック製のフィルタボディ10を有している。例文帳に追加
The fuel filter device 1 comprises a filter body 10 of plastic having an inner space 11 communicating with the suction side of the fuel pump 3, and provided with a fuel inflow part 13 at a shell part 12. - 特許庁
フューエルポンプで発生した振動がフューエルタンクに伝達することを防止してタンク振動を抑制することにより、実車騒音を低減する燃料供給装置を提供する。例文帳に追加
To reduce the generation of actual vehicle noise by a method wherein vibration of a tank is suppressed through prevention of transmission of vibration generated at a fuel pump to a fuel tank. - 特許庁
燃料噴射装置に燃料を供給するフューエルポンプの電動モータを駆動する駆動装置のスイッチング素子に、シールド電線20の入力コネクタ5を接続する。例文帳に追加
An input connector 5 of the shielded wire 20 is connected to the switching element of a driving device which drives an electric motor of a fuel pump for supplying fuel to a fuel injector. - 特許庁
ディーゼルエンジンは、フューエルポンプ32と蓄圧室33とインジェクタ34から燃料タンク31に環流される燃料油の環流路38に循環路39を連結している。例文帳に追加
In the diesel engine, a circulation passage 39 is connected to a recirculation passage 38 for the fuel oil to be recirculated from the fuel pump 32, the accumulator 33 and the injector 34 into the fuel tank 31. - 特許庁
収容ケース1の側壁に設けられた防振材50によって、フューエルポンプ2で発生した振動がフューエルタンク6に伝達することを防止してタンク振動を抑制する。例文帳に追加
By the vibration control material 50 arranged on the side wall of the containing case 1, vibration generated by the fuel pump 2 is prevented from transmission to the fuel tank 6 to suppress vibration of the tank. - 特許庁
フューエルポンプ側のフューエルチューブ22の端部にはコネクタ25が一体に設けられており、コネクタ25によりフューエルチューブ22と車体床下に配設されたフューエルチューブ10とが接合されるようになっている。例文帳に追加
The connector 25 is integrally arranged in an end of a fuel tube 22 at a fuel pump side, and the fuel tube 22, and a fuel tube 10 arranged under a vehicle body floor are joined to each other by the connector. - 特許庁
また、エンジンがアイドル運転等の軽負荷低回転で、且つ蓄圧タンク内の燃料圧力が第2所定値(例えば100kPa)以下の場合には、フューエルポンプをOFFさせる。例文帳に追加
When the engine is under the light load low rotation condition such as idling operation and the fuel pressure in the accumulating tank is not more than a second specified value (for example, 100 kPa), the fuel pump is turned OFF. - 特許庁
フューエルポンプ50とセットプレート30を備え、フューエルタンク10に設けられた取り付け孔12を塞ぐようにセットプレート30をフューエルタンク10に装着する燃料供給装置20である。例文帳に追加
A fuel feeding device 20 is provided with a fuel pump 50 and a set plate 30 and formed such that a set plate 30 is mounted on a fuel tank 10 in a manner to close a mounting hole 12 formed in the fuel tank 10. - 特許庁
燃料ポンプと燃料圧力制御弁間の伝達経路において、脈動減衰手段を形成することにより、バルブ叩き音等の異音の発生を防止するフューエルポンプモジュールにおける脈動減衰装置に関するものである。例文帳に追加
To provide a pulsation damping device for a fuel pump module which prevents generation of abnormal noise such as valve tapping noise by forming a pulsation damping means in a transmission path between a fuel pump and a fuel pressure control valve. - 特許庁
アイドルストップからの復帰条件が満たされて始動要求が発せられると(S20)、スタータモータおよびフューエルポンプが始動され(S21,S22)、燃料噴射および点火制御(ステップS23)が行われるとともに、エンジン温度に応じたスロットル開度が設定される(S25,26)。例文帳に追加
Fuel injection and ignition control (Step S23) are performed and throttle opening according to engine temperature is established (S25, 26). - 特許庁
燃料噴射、及び、燃料点火の停止ができない場合、スロットル弁40を閉じ側に制御してから時間TB(>TA)が経過した時点で、エンジンECU12は強制的にフューエルポンプ24を停止させ、メインリレーを遮断する。例文帳に追加
When fuel injection and fuel ignition are not stopped, the engine ECU 12 forces the fuel pump 24 to stop and cuts a main relay at the time of the time TB (>TA) passing after the throttle valve 40 is controlled to be on the closed side. - 特許庁
フューエルタンク50内に固定状に配置されるフューエルフィルタ6のフィルタケース21と、フューエルポンプ1に固定状に設けられかつフューエルフィルタ6のフィルタケース21に所定間隔を隔てて配置されたサクションフィルタ3の取付部材17とを備える。例文帳に追加
The vibration relief structure includes a filter case 21 of a fuel filter 6 fixedly arranged in a fuel tank 50, and a fixing member 17 of a suction filter 3 provided in the fuel pump 1 fixedly and arranged at a predetermined interval relative to the filter case 21 of the fuel filter 6. - 特許庁
これにより、フューエルポンプケース13の燃料タンク12への固定作業中に、燃料レベルゲージ1を燃料タンク12の開口孔12aの縁に接触させてフロート8やアーム7が損傷させるという不具合を確実に防止可能な液面検出装置の取り付け構造を提供する。例文帳に追加
It is thereby possible to reliably prevent the problem that a float 8 and an arm 7 are damaged by the contact of the fuel level gauge 1 with the edge of an opening hole 12a of the fuel tank 12 during the fixing work of the fuel pump case 13 to the fuel tank 12. - 特許庁
この燃料供給装置3は、フューエルタンク32内に貯留されている液相状態の液化ガス燃料を電動式のフューエルポンプ31によりデリバリパイプ34へ圧送するとともに、インジェクタ35を通じてデリバリパイプ34内の燃料をエンジンへ噴射供給する。例文帳に追加
This fuel supply device 3 of the liquefied gas engine pressure feeds the liquefied gas fuel of the liquid phase state stored in a fuel tank 32 to a delivery pipe 34 via a motor-operated fuel pump 31, and jet supplies the fuel in the delivery pipe 34 to the engine through an injector 35. - 特許庁
高圧フューエルポンプ24は、プランジャ32による燃料加圧に伴う反力Pを、クランクシャフト7の回転に伴い内燃機関1の中心Oに発生する二次慣性力Fに対し逆位相としてクランクシャフト7に作用させる形態で設置されている。例文帳に追加
The high-pressure fuel pump 24 is installed so as to apply reaction force P accompanied by fuel pressurization by the plunger 32 to the crankshaft 7 as an opposite phase with respect to secondary inertia force F generated in the center O of the internal combustion engine 1 along with the rotation of the crankshaft 7. - 特許庁
燃焼室8に高圧燃料を直接噴射するインジェクタ21と、駆動カム31の回転によって往復変位されるプランジャ32で燃料タンク22から導入される燃料を加圧してインジェクタ21側へ供給する高圧フューエルポンプ24とを備える内燃機関1において、外形や重量を大型化することなく、二次慣性力Fに起因する振動を低減または無くすようにする。例文帳に追加
To reduce or eliminate vibration caused by secondary inertia force F in an internal combustion engine having an injector and a high-pressure fuel pump, without enlargement of the outer shape and the weight. - 特許庁
駆動カム31の回転によって往復変位されるプランジャ32で燃料タンク22から導入される燃料を加圧して、内燃機関の燃焼室6に高圧燃料を噴射するためのインジェクタ21側へ供給する高圧フューエルポンプ24を備える燃料供給装置において、内燃機関の負担を軽減可能とする。例文帳に追加
To reduce a burden of an internal combustion engine, in a fuel supply device having a high pressure fuel pump 24 supplying high pressure fuel to the injector 21 side for injecting the high pressure fuel into a combustion chamber 6 of the internal combustion engine, by pressurizing the fuel introduced from a fuel tank 22 by a plunger 32 reciprocatably displaced by rotation of a driving cam 31. - 特許庁
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