1016万例文収録!

「京福電気鉄道」に関連した英語例文の一覧と使い方(3ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 京福電気鉄道の意味・解説 > 京福電気鉄道に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

京福電気鉄道を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 169



例文

1942年(昭和17年)3月2日路線継承により京福電気鉄道の駅となる。例文帳に追加

March 2, 1942: The station was placed under the control of Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., a company that succeeded to the railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1942年(昭和17年)3月2日路線継承により京福電気鉄道の駅となる。例文帳に追加

March 2, 1942: It was placed under the control of Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., a company that succeeded to the railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1942年(昭和17年)8月1日会社合併により京福電気鉄道の駅となる。例文帳に追加

August 1, 1942: As a result of the business consolidation, it was placed under the control of Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1942年(昭和17年)8月1日会社合併により京福電気鉄道の駅となる。例文帳に追加

August 1, 1942: The station came under the ownership of the Keifuku Electric Railroad due to the amalgamation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1942年(昭和17年)8月1日会社合併により京福電気鉄道の駅となる。例文帳に追加

August 1, 1942: The station came to be owned by the Keifuku Electric Railroad as a result of amalgamation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

1942年(昭和17年)8月1日-会社合併により京福電気鉄道の駅となる。例文帳に追加

August 1, 1942: The station came under the ownership of the Keifuku Electric Railroad as a result of amalgamation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1942年(昭和17年)8月1日会社合併により京福電気鉄道の駅となる。例文帳に追加

August 1, 1942: The station came under the ownership of the Keifuku Electric Railroad as a result of the amalgamation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1942年(昭和17年)3月2日京都電燈が会社譲渡で京福電気鉄道となる。例文帳に追加

March 2, 1942: The Kyoto Dento became Keifuku Electric Railroad as a result of transfer of the company.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1942年(昭和17年)8月1日鞍馬電気鉄道が京福電気鉄道に合併される。例文帳に追加

August 1, 1942: The Kurama Electric Railway was merged into the Keifuku Electric Railroad.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1942年(昭和17年)3月2日会社譲渡により京福電気鉄道の駅となる。例文帳に追加

March 2, 1942: The station came to be owned by the Keifuku Electric Railroad due to the transfer of the company.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

戦後、親会社であった阪急電鉄や京福電気鉄道に再建や合併を申し入れた。例文帳に追加

Atagoyama Railway requested a restructuring or a merger with its parent companies Hankyu Corporation and Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

廃止後は京阪大津線に3両、京福電気鉄道永平寺線に2両が移籍した。例文帳に追加

When the line was discontinued, three of the cars were moved to the Keihan Otsu Line and two to the Keifuku Eiheiji Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

(至四条大宮駅)←西院駅→西大路三条駅→(至嵐山駅(京福電気鉄道))例文帳に追加

(from/to Shijo-Omiya Station) Saiin Station, Nishioji Sanjo Station (from/to Arashiyama Station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京福電気鉄道京福電気鉄道嵐山本線帷子ノ辻駅-太秦広隆寺駅-蚕ノ社駅-嵐電天神川駅-山ノ内駅(京都府)-西大路三条駅例文帳に追加

Arashiyama Main Line, Keifuku Electric Railroad: Katabiranotsuji Station - Uzumasa-koryuji Station - Kaikonoyashiro Station - Randen-Tenjingawa Station - Yamanouchi Station (Kyoto Prefecture) - Nishiojisanjo Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

昭和4年(1929年)から昭和19年(1944年)にかけては、京福電気鉄道嵐山本線の嵐山駅(京福電気鉄道)から神社の近くまでの参詣路線として、愛宕山鉄道の平坦線(鉄道)と鋼索線(ケーブルカー)が連携して延びてきていた。例文帳に追加

Between 1929 and 1944, the Atagoyama Railways flat line (railway) and cable car were created to form a route connecting the shrine to Arashiyama Station (Keifuku Electric Railways) on the Keifuku Electric Railways Arashiyama Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

嵐山本線(あらしやまほんせん)は、京都府京都市下京区の四条大宮駅から右京区の嵐山駅(京福電気鉄道)までを結ぶ京福電気鉄道の路線。例文帳に追加

The Arashiyama Main Line is a Keifuku Electric Railroad route which links Shijo-Omiya Station (Shimogyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture) to Arashiyama Station (Ukyo Ward).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

四条大宮駅(しじょうおおみやえき)は、京都府京都市下京区四条大宮町にある京福電気鉄道京福電気鉄道嵐山本線の鉄道駅。例文帳に追加

Shijo-omiya Station, located in Shijo-omiya-cho, Shimogyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Arashiyama Main Line, which is operated by Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

太秦広隆寺駅(うずまさこうりゅうじえき)は、京都市右京区太秦組石町にある京福電気鉄道京福電気鉄道嵐山本線の鉄道駅。例文帳に追加

Uzumasa-Koryuji Station, located in Uzumasa-kumiishi-cho, Ukyo Ward, Kyoto City, is a stop on the Arashiyama Main Line, which is operated by Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

嵐電嵯峨駅(らんでんさがえき)は、京都市右京区嵯峨天龍寺今堀町にある京福電気鉄道京福電気鉄道嵐山本線の鉄道駅。例文帳に追加

Randen-Saga Station, located in Saga-tenryuji-imahori-cho, Ukyo Ward, Kyoto City, is a railway facility of the Arashiyama Main Line, which is operated by Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

以後、同社唯一の軌道事業として残る京福電気鉄道嵐山本線・京福電気鉄道北野線は、嵐電(らんでん)と呼ばれ親しまれており、2007年3月からそれが公式愛称となった。例文帳に追加

Subsequently, the Arashiyama Main Line and Kitano Line have remained as a tramway business operated by the Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., which are fondly called 'Randen,' an official nickname used since March 2007.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

嵐電天神川駅(らんでんてんじんがわえき)は、京都府京都市右京区太秦下刑部町にある京福電気鉄道京福電気鉄道嵐山本線の鉄道駅である。例文帳に追加

Ranzan-Tenjingawa Station, located in Uzumasa-shimokeibu-cho, Ukyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Arashiyama Main Line, which is operated by the Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

東は左京区銀閣寺町の慈照寺門前から西は京福電気鉄道等持院駅のやや西まで延びている。例文帳に追加

It starts from the gate of Jisho-ji (Ginkaku-ji) Temple (Ginkakuji-cho, Sakyo Ward) in the east, and ends slightly west of Tojiin Station of the Keifuku Electric Railroad.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

創建当初の寺地は現在よりはるかに広く、京福電気鉄道の線路のあたりまでが境内であったという。例文帳に追加

The original grounds were much bigger than they are today, extending all the way to the area around the tracks of the Keifuku Electric Railroad.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都市営バス嵐山天龍寺前下車すぐ、京福電鉄嵐山駅(京福電気鉄道)下車徒歩1分例文帳に追加

Near Kyoto City Bus Arashiyama Tenryu-ji-mae stop or a 1 minute walk from Arashiyama Station on the Keifuku Electric Railroad.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1924年(大正13年)8月29日京都電燈(京福電気鉄道の前身)が出町柳~三条間の地方鉄道敷設免許取得。例文帳に追加

August 29, 1924: Kyoto Dento (the predecessor of Keifuku Electric Railroad) acquired a license for local railway construction between Demachiyanagi Station and Sanjo Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京福電気鉄道の子会社として設立されたが、2002年から京阪電気鉄道の完全子会社となっている。例文帳に追加

Established as a subsidiary of Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., the Eizan Electric Railway has been a wholly owned subsidiary of Keihan Electric Railway since 2002.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1942年(昭和17年)8月1日京福電気鉄道(同年3月に京都電燈の鉄軌道部門を分離して設立)に合併。例文帳に追加

August 1, 1942: The route was merged with Keifuku Electric Railroad (Kyoto Dento's former iron rail division, which had split from the company and established itself in March of that year).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

西院駅は、京都市右京区西大路四条にある、阪急電鉄・京福電気鉄道の鉄道駅。例文帳に追加

Located in Nishioji Shijo, Ukyo Ward, Kyoto City, Saiin Station and Sai Station are stops operated by the Hankyu Railway and the Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., respectively.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

平成17年度の1日あたりの乗車人員は阪急電鉄が約21,246人、京福電気鉄道が約1,208人(京都府統計書より推定)。例文帳に追加

The number of passengers per day in fiscal year 2005 was approximately 21,246 at Saiin Station, operated by the Hankyu Railway; and about 1,208 at Sai Station, operated by the Keifuku Electric Railroad Co., Ltd. (as estimated from the Kyoto Prefecture Statistics Report).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

当駅と西院駅の間の営業キロは1.4kmあり、京福電気鉄道で最も長い駅間となっている。例文帳に追加

The distance between this station and Sai Station along the railroad is 1.4 km, making it the longest of those between adjacent stations on the line of Keifuku Electric Railroad.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

西大路三条駅(にしおおじさんじょうえき)は、京都府京都市右京区西院今山田町にある京福電気鉄道嵐山本線の鉄道駅。例文帳に追加

Nishioji-Sanjo Station, located in Saiin-imayamada-cho, Ukyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Arashiyama Main Line, which is operated by Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

帷子ノ辻駅(かたびらのつじえき)は、京都市右京区太秦帷子ヶ辻町にある京福電気鉄道の鉄道駅。例文帳に追加

Katabiranotsuji Station, located in Uzumasa-katabiranotsuji-cho, Ukyo Ward, Kyoto City, is a facility of Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

等持院駅(とうじいんえき)は、京都市北区(京都市)等持院西町にある京福電気鉄道北野線の鉄道駅。例文帳に追加

Tojiin Station, located in Tojiinnishi-machi, Kita Ward, Kyoto City, is a stop on the Kitano Line, which is operated by Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

北野白梅町駅(きたのはくばいちょうえき)は、京都市北区(京都市)下白梅町にある京福電気鉄道北野線の鉄道駅。例文帳に追加

Kitano-Hakubaicho Station, located in Shimohakubai-cho, Kita Ward (Kyoto City), Kyoto City, is a stop on the Kitano Line, which is operated by Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

北野駅(きたのえき)は、かつて京都府京都市の京福電気鉄道北野線に存在した鉄道駅である。例文帳に追加

Kitano Station, located in Kyoto City, Kyoto Prefecture, was a stop on the Kitano Line operated by the Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

嵐山駅:京都電灯本線(現、京福電気鉄道嵐山本線)、京阪電気鉄道(現、阪急電鉄)阪急嵐山線(嵐山駅(阪急))例文帳に追加

Arashiyama Station: Kyoto Dento Main Line (present-day Arashiyama Main Line of Keifuku Electric Railroad) and Hankyu Arashiyama Line of Keihan Electric Railway (present-day Hankyu Corporation)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京福電気鉄道叡山ロープウェイにおいては、四明岳の山頂をもって比叡山頂駅と設定している。例文帳に追加

The Keifuku Electric Railroad Eizan Ropeway has its Hiei Mountaintop Station placed on the Shimeigatake peak.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

鉄道は山陰本線(JR嵯峨野線)に太秦駅がある他、京福電気鉄道の2路線、京都市営地下鉄東西線が通っている。例文帳に追加

In addition to the railway service to Uzumasa Station by Sanin Main Line (JR Sagano Line), two lines, the Keifuku Electric Railroad Co., Ltd. and the Tozai Line of Kyoto Municipal Subway are available.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

現在は、風光明媚で閑静な住宅地として知られ、最寄駅は京福電気鉄道北野線の御室仁和寺駅である。例文帳に追加

Currently, it is known as the beautiful and quiet residential area, and the nearest station is the Omuro-Ninnaji Station on Kitano Line, Keifuku Electric Railroad.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

水飲対陣跡を過ぎれば、眺望も開け、やがて、京福電気鉄道鋼索線のケーブル比叡駅に到着する。例文帳に追加

After passing "Mizunomi-taizin-no-ato (a historical battle site)," the area opens up to beautiful scenery before soon arriving at Cable Hiei Station of Keifuku Electric Railroad Kosaku Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

森のゆうえんち(もりのゆうえんち)は、かつて京都市左京区八瀬にあった京福電気鉄道経営の遊園地である。例文帳に追加

Mori no Yuenchi (Forest Amusement Park) is a former amusement park located in Yase, Sakyo Ward, Kyoto City, which was operated by Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

鉄道業等の陸上輸送事業は、1942年(昭和17年)3月に京福電気鉄道として分離発足した。例文帳に追加

The land transportation business, such as the railway business, was started separately with the foundation of Keifuku Electric Railroad in March 1942.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

設立当時、京福電気鉄道が京阪電気鉄道の関連会社(現在も、京福電気鉄道は京阪電気鉄道の関連会社である)であったものの、デナ500形導入の経緯などから車両技術面では阪神電気鉄道色が強いなど、独特の京福(叡電)色を有していた。例文帳に追加

When the Eizan Electric Railway was established, the Keifuku Electric Railroad was an affiliate company of the Keihan Electric Railway (the Keifuku Electric Railroad remains an affiliate company of the Keihan Electric Railway), but the Keifuku Electric Railroad (Eiden) had a unique characteristic in that the technology in rolling stock showed the strong influence of the Hanshin Electric Railway Co., Ltd. through the introduction of the Dena Type 500.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京福電気鉄道では車体デザインは大きく変更しながらも、全車が同一性能を持つという車両設計の元、1990年代後半になるまで京福電気鉄道モボ101形電車の主要機器類を踏襲した自動加速制御の吊り掛け駆動方式車を導入してきた。例文帳に追加

The Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., has developed cars with various body designs, but all such cars are identical in performance; in the late 1990s, nose suspended drive cars with automatic acceleration control were introduced, following the main equipment of Keifuku Electric Railroad MOBO Type 101.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京福電気鉄道はJR太秦駅に近接する帷子ノ辻駅から、京福北野線が北東に北区の北野白梅町駅(西大路今出川)まで、京福電気鉄道嵐山本線が西に嵐山駅(京福電気鉄道)(嵯峨天龍寺)まで、南東に太秦地区内の太秦広隆寺駅(旧称:太秦駅)、蚕ノ社駅、嵐電天神川駅を経て、下京区の四条大宮駅(阪急京都本線大宮駅(京都府)と連絡)までを結んでいる。例文帳に追加

Keifuku Electric Railroad Co., Ltd. has the Keifuku Kitano Line, which runs northeast from Katabiranotsuji Station--close to UR Uzumasa Station--to Kitano Hakubaicho Station in Kita ward (Nishioji Imadegawa), and the Arashiyama Main Line, which runs west from Katabiranotsuji Station to Arashiyama Station (Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.) (Saga Tenryu-ji Temple) and southeast to Shijo-Omiya Station (connected to Omiya Station (Kyoto Prefecture) of the Hankyu Kyoto Main Line) in Shimogyo Ward via Uzumasa Koryuji Station (previously named Uzumasa Station) within Uzumasa area, Kaikonoyashiro Station, and Randen Tenjingawa Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

独立後、1989年の京阪鴨東線開業あたりから、徐々に京阪色も出てきていたが、2002年に京福電気鉄道京福電気鉄道越前本線列車衝突事故による経営悪化のため所有株を京阪電気鉄道に売却し、同社の完全子会社となって以降、京福色から徐々に京阪色の色合いが濃くなってきている。例文帳に追加

Since becoming independent and the opening of Keihan Oto Line in 1989, the Eizan Electric Railway gradually showed a characteristic of Keihan; particularly, after the Keifuku Electric Railroad sold its shares to the Keihan Electric Railway in 2002 due to the deteriorating conditions caused by the train crash on the Echizen Main Line of the Keifuku Electric Railroad, and became a wholly owned subsidiary of the Keihan Electric Railway, the Eizan Electric Railway has been gradually showing a characteristic of Keihan rather than Keifuku.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

太秦天神川駅への延伸開業後の2008年3月28日に京福電気鉄道京福電気鉄道嵐山本線にも乗り換え駅として嵐電天神川駅が新設され、二条駅でのJR嵯峨野線に続いて嵐山方面との接続ルートが形成されたことから、利用が増加することが見込まれている。例文帳に追加

On March 28, 2008, once the section extended up to Uzumasa-tenjingawa Station was open to traffic, Randan-Tenjingawa Station was opened as a transferring station on the Arashiyama Main Line of Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., which formed a connection route to the direction of Arashiyama after Nijo Station connecting to the JR Sagano Line; therefore, it is expected to increase the number of passengers.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

西側は、西大路通から葛野大路通までの区間を、嵐電(らんでん)と通称される京福電気鉄道嵐山本線が現在も路上を併用軌道で走っている。例文帳に追加

In the west, the streetcar of the Arashiyama Main Line, Keifuku Electric Railroad, commonly known as Randen, still runs from Nishioji-dori Street to Kadonoji-dori Street, sharing a traffic lane.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

元は明治34年(1901年)に京福電気鉄道西院駅付近に建てられたものが昭和3年(1928年)に境内へ移設され、後に碑の石を改築したものである。例文帳に追加

This was originally erected near to the Keifuku Electric Railroad Saiin Station in 1901 but was relocated to the shrine precinct and the stone changed in 1928.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

ただし、この呼び方は現在の叡山本線が京都電燈の叡山電鉄部であったことに由来し、京福電気鉄道となったあとも、叡山本線・鞍馬線の総称として一般に使われていた。例文帳に追加

This is originated from the Department of Eizan Electric Railway of Kyoto Dento, to which the current Eizan Main Line belonged; thus the name Eiden became commonly used for the Eizan Main Line and the Kurama Line even after the lines came to be owned by the Keifuku Electric Railroad.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS