例文 (11件) |
依存抑うつの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 11件
トナー特性への依存やトナー消費量の増大を回避するとともに、複数の転写工程におけるトナー逆転写現像を抑制し、色再現性に優れた最終画像を効率的に形成する。例文帳に追加
To prevent dependence on toner characteristics and the increase of toner consumption, and also, to suppress toner reversal transfer developing at plural transfer processes, and to efficiently form a final image of improved color reproducibility. - 特許庁
食品廃棄物の発生した施設で食品廃棄物を輸送用の容器に移す際に雪柳の葉から抽出したものを含む液を加えることによって、保冷に依存せず飼料加工までの間の腐敗を抑制することができる。例文帳に追加
The method for producing the livestock feed includes adding a liquid containing a material extracted from spiraea leaves when moving food waste to a transportation container in facilities from which food waste is produced so as to suppress decay before feed processing without depending on refrigeration. - 特許庁
成膜後の熱処理条件に依存することなく、一部の結晶粒のみの巨大化、および感温抵抗体の表面粗さの増大を抑制しつつも、結晶粒の平均粒径を増加させることで、高感度化を達成し得る薄膜センサを提供すること。例文帳に追加
To provide a thin-film sensor which prevents only a part of crystal grains from becoming enormous and the surface roughness of a temperature-sensitive resistor from increasing, and moreover, can obtain high sensitivity by increasing the average diameter of the crystal grains. - 特許庁
トナー特性への依存やトナー消費量の増大を回避するとともに、複数の転写工程におけるトナー逆転写現象を抑制し、色再現性に優れた最終画像を効率的に形成することのできる多色画像形成装置を提供する。例文帳に追加
To provide a multicolor image forming apparatus capable of efficiently forming a final image of improved color reproducibility by avoiding dependency on toner characteristics and increase of the toner consumption and also suppressing a toner reverse transfer phenomenon at several transfer processes. - 特許庁
トナー特性への依存やトナー消費量の増大を回避するとともに、複数の転写工程におけるトナー逆転写現像を抑制し、色再現性に優れた最終画像を効率的に形成することのできるカラー画像形成装置を提供する。例文帳に追加
To provide a color image forming device, capable of avoiding dependence on toner characteristics and on increase of toner consumption, restraining toner which reversely transfers development at plural transfer stages and efficiently forming a final image of superior color reproducibility. - 特許庁
トナー特性への依存やトナー消費量の増大を回避するとともに、複数の転写工程におけるトナー逆転写現象を抑制し、色再現性に優れた最終画像を効率的に形成することのできるカラー画像形成装置を提供する。例文帳に追加
To provide a color image forming device capable of efficiently forming a final image excellent in color reproducibility by avoiding dependency on toner characteristic and the increase of toner consumption and also restraining a toner reversely transferring phenomenon in a plurality of transfer stages. - 特許庁
信号処理装置やプログラムなどの規模の増大を抑制しつつ、一方の情報を伝送するタイミングに他方の情報を伝送するタイミングが依存されることなく、共通の信号線で複数の情報を伝送することができるデータ通信方法を提供する。例文帳に追加
To provide a data communication method which can transmit a plurality of pieces of information by a common signal line without dependency of transmission timing of one piece of information upon that of another piece of information while suppressing the increase in scale of a signal processor, a program, and the like. - 特許庁
このような帰還を施したときに増幅器AMPの出力に現れる相互変調歪は、帰還ループによる帰還量に依存しているため、アッテネータATT及び移相器PSにおける振幅及び位相の調整量を適宜決めることにより、相互変調歪を抑圧できる。例文帳に追加
Since mutual demodulation distortion appearing in the output of the amplifier AMP at the time of executing feedback like this depends on a feedback quantity by a feedback loop, mutual demodulation distortion can be suppressed by properly fixing the adjusting quantity of an amplitude and a phase in an attenuator ATT and a phase shifter PS. - 特許庁
疼痛、UI、潰瘍、IBD、IBS、依存性障害、パーキンソン病、パーキンソン症候群、不安症、癲癇、発作、痙攣、そう痒性症状、精神病、認知障害、記憶欠乏、制限性脳機能、ハンティングトン舞踏病、筋萎縮性側索硬化、痴呆、網膜症、筋痙攣、偏頭痛、嘔吐、運動異常または抑うつを治療または予防する方法の提供。例文帳に追加
To provide a method for treating or preventing pain, UI, an ulcer, IBD, IBS, an addictive disorder, Parkinson's disease, parkinsonism, anxiety, epilepsy, stroke, a seizure, a pruritic condition, psychosis, cognitive impairment, memory deficit, restricted brain function, Huntington's chorea, amyotrophic lateral sclerosis, dementia, retinopathy, a muscle spasm, a migraine, vomiting, dyskinesia or depression. - 特許庁
ラミネータを用い、複数の転写フィルムを用いて樹脂層付き基板を製造する際に、ラミネータの合せ部(転写フィルム間の間隙)の大小に依存することなく、樹脂成分の染み出しを抑制して、現像性の良い、安定的に製造できる樹脂層付き基板の製造方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for manufacturing a substrate with resin layers by which when a substrate with resin layers is manufactured using a laminator and a plurality of transfer films, exudation of resin components is inhibited independently of the size of a mating portion of the laminator (the gap between the transfer films) and a substrate with resin layers having good developability can stably be manufactured. - 特許庁
6. 我々は、金融セクター改革を続けることにコミットしている。良い進捗はあったものの、まだ多くの作業が残っている。我々は、流動性基準について合意した観察期間と見直し条項を十分に考慮しつつ、合意した期限内に銀行に対するバーゼルⅢの新たな基準を完全に実施する。同様に、我々は、国際的に整合的かつ無差別な方法で、店頭デリバティブや信用格付会社の格付への依存抑制に関する FSB 提言を実施する。我々は、2011 年の FSB 作業計画において予定されている、システム上重要な金融機関に関し進行中の以下の作業を次回のサミットまでに完了することを期待している:指標となる基準を基にした、FSB 及び各国当局によるグローバルなシステム上の重要性を有する金融機関の決定/より密度の高い監督・監視、クロスボーダーの文脈も含めた実効的な破綻処理能力、各国の状況に応じて追加的な資本賦課・コンティンジェントキャピタル・ベイルイン条項付き債務を含み得る実行可能な選択肢のメニューを通じたより高い損失吸収力のための措置、負担金を含めた各国当局が決定するその他の補完的な措置、を含む包括的かつ多角的な枠組み。当初 G-SIFIs に適用される枠組みに合意したところで、我々は全ての SIFIs をカバーすべく速やかに動く。我々は、BIS、IMF 及び FSB によるマクロ健全性の枠組みについての報告、FSB、IMF 及び世界銀行が各国当局からのインプットを受けてまとめる新興市場・途上国における金融の安定に関する課題についての報告、の 2 つの報告が 10 月の会合までに最終化されることを期待している。我々は、シャドーバンキング及びシャドーバンキングと規制された銀行システムとの相互関係に伴うリスク、とりわけ裁定行為のリスクに実効的に対処するため、FSB が 2011 年半ばまでに策定することになっているシャドーバンキングシステムの規制及び監視に関する提言に期待している。我々は、IOSCO に対し、特に最新の技術発展がもたらすリスクを抑制するために市場の健全性及び効率性を促進する提言を 2011 年半ばまでに策定するよう求める。我々はまた、FSB に対し、FSB のガバナンス、リソース、アウトリーチを強化するための包括的な提言を次回の会合のために提出するよう求める。我々は、ピッツバーグにおいて G20 首脳により合意されたより健全な報酬慣行に関する FSB 原則及び基準を全ての国・地域が完全に実施するよう促し、FSB にこの分野における継続的なモニタリングの実施を求め、残っているギャップを特定するための徹底した第 2 回 FSB ピア・レビューの結果を本年半ばまでに受け取ることを期待している。我々は、OECD、FSB 及びその他関係する国際機関に対し、金融サービス分野における消費者保護についての共通原則を 10 月の会合までに策定するよう求める。我々は、バーゼル委員会の原則に基づく銀行の定期的なストレステストを含む、より実効的な監視・監督にコミットすることを再確認する。例文帳に追加
6. We commit to pursuing the reform of the financial sector. Despite good progress, significant work remains. We will implement fully the Basel III new standards for banks within the agreed timelines while taking due account of the agreed observation periods and review clauses in respect of the liquidity standards. Likewise, we will implement in an internationally consistent and non-discriminatory way the FSB's recommendations on OTC derivatives and on reducing reliance on credit rating agencies' ratings. We look forward to the completion by the next Leaders' Summit of the following ongoing work on systemically important financial institutions as scheduled in the FSB work program for 2011: determination of Global-systemically important financial institutions by FSB and national authorities based on indicative criteria, a comprehensive multi-pronged framework with more intensive supervisory oversight; effective resolution capacity including in a cross-border context; higher loss absorbency measures through a menu of viable alternatives that may include, depending on national circumstances, capital surcharges, contingent capital and bail-in instruments ; and other supplementary requirements as determined by the national authorities including systemic levies. Once the framework initially applicable to G-SIFIs is agreed, we will move expeditiously to cover all SIFIs. We look forward to the reports to be finalized by the BIS, IMF and FSB on macro-prudential frameworks and by the FSB, IMF and World Bank with input of national authorities on financial stability issues in emerging market and developing economies by our October meeting. We look forward to the recommendations that the FSB will prepare by mid-2011 on regulation and oversight of the shadow banking system to efficiently address the risks, notably of arbitrage, associated with shadow banking and its interactions with the regulated banking system. We call on IOSCO to develop by mid-2011 recommendations to promote markets' integrity and efficiency notably to mitigate the risks created by the latest technological developments. We also call on the FSB to bring forward for our next meeting comprehensive proposals to strengthen its governance, resources and outreach. We urge all jurisdictions to fully implement the FSB principles and standards on sounder compensation practices agreed by the G20 Leaders in Pittsburgh and call on the FSB to undertake ongoing monitoring in this area and look forward to receiving the results of a second thorough FSB peer review midyear to identify remaining gaps. We call on the OECD, the FSB and other relevant international organizations to develop common principles on consumer protection in the field of financial services by our October meeting. We reaffirm our commitment to more effective oversight and supervision, including regular stress testing of banks building on the Basel committee's principles. - 財務省
例文 (11件) |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |