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「変速機歯車」に関連した英語例文の一覧と使い方(12ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 変速機歯車の意味・解説 > 変速機歯車に関連した英語例文

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変速機歯車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 684



例文

車両の運転状況に関わらず、潤滑対象部位に安定して潤滑油を供給することのできる潤滑構造を有した歯車変速を提供する。例文帳に追加

To provide a gear transmission having a lubricating structure capable of stably supplying lubricating oil to a lubricating portion regardless of the operating state of a vehicle. - 特許庁

それによって、センターメンバに加わるトルクに耐えうるだけの剛性を確保しつつ、これらサンギヤの間の間隔を短くし、遊星歯車組の小型化と、それによる自動変速自体の小型化を図る。例文帳に追加

While rigidity endurable to torque added to the center member is secured, interval between the sun gears is set short, thereby compactness of the planetary gear set, or compactness of the automatic transmission itself, is achieved. - 特許庁

変速特性が異なる遊星歯車構を有する動力伝達装置を複数製造する場合に、その製造コストを抑制できる車両の動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device for a vehicle capable of reducing manufacturing costs when manufacturing a plurality of power transmission devices having planetary gear mechanisms having different transmission characteristics. - 特許庁

電磁駆動の小型化が可能であり、且つ電磁駆動源により作動するロッドの配置スペースも可及的に小さくすることが可能な、歯車変速の切換装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a switching device for a geared transmission capable of miniaturization of an electromagnetic drive and capable of lessening also a space as small as possible for arranging a rod operated by an electromagnetic drive source. - 特許庁

例文

シフトアンドセレクトシャフト21は、第1アクチュエータA1により軸線方向に往復動され、第2アクチュエータA2により回動されて、選択歯車変速のギヤシフトを行う。例文帳に追加

A shift-and-select shaft 21 is axially reciprocated by a first actuator A1 and turned by a second actuator A2 to perform the gear shaft of the selective gear type transmission. - 特許庁


例文

ドッグクラッチ歯の左右歯面を非対称に形成し、一方の歯面のテーパ角度を他方のそれより大きくすることを特徴とする変速歯車である。例文帳に追加

In the transmission gear, the right and left tooth flanks of the dog clutch teeth are formed asymmetrical, and the taper angle of one tooth flank is larger than that of the other. - 特許庁

シンクロ容量の減少を伴うことなく、非同期時のシンクロナイザリングとコーン部との摩擦を好適に抑制することができる歯車変速装置の同期構を提供する。例文帳に追加

To provide a synchronization mechanism for a gear transmission device, suitably suppressing friction between a synchronizer ring and a cone part during asynchronization without causing a reduction in synchro capacity. - 特許庁

被牽引時や急停車時にクラッチC1,C2によって歯車構SP及び無段変速装置10と駆動車輪との動力伝達を切断可能にし、かつ大きなトルクを担持する必要が生じるブレーキを不要にする。例文帳に追加

The clutch C1, C2 can cut off power transmission between each of the gear mechanism SP and the variable speed drive 10 and the driving wheel during towing or sudden stop while eliminating the need for a brake requiring great torque to be supported. - 特許庁

変速50は、入力軸41から出力軸51へトルクの伝達が可能な複数の歯車と複数の噛み合いクラッチと、摩擦係合装置10とを有する。例文帳に追加

A transmission 50 has two or more gears and two or more meshing clutches which can transmit torque from an input shaft 41 to an output shaft 51, and the friction engagement apparatus 10. - 特許庁

例文

クラッチハブまたはガイドにスプライン結合されるディスクの歯車において歯元応力の増加と歯元強度の確保を両立させるようにした自動変速を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic transmission achieving both of an increase of tooth root stress and securing of tooth root strength in a gear of a disk splined to a clutch hub or a guide. - 特許庁

例文

このうちの高速用クラッチ36を、上記第二遊星歯車変速35を構成する第二遊星用キャリア61とケーシング57との間に設ける。例文帳に追加

The high speed clutch 36 of them is provided between a second planetary carrier 61 constituting the second planetary gear type transmission 35 and a casing 57. - 特許庁

変速歯車構14においては、ピニオンギア33とリングギア32とが噛み合わされ、ピニオンギア33がキャリア34に回転自在に支持されている。例文帳に追加

In a gear mechanism 14 for gear change, a pinion gear 33 and a ring gear 32 are engaged with each other, and the pinion gear 33 is rotatably supported by a carrier 34. - 特許庁

構成の複雑化を招くことなく、相対回転時のシンクロナイザリングとコーン部との摩擦を好適に抑制することのできる歯車変速装置の同期構及びシンクロナイザリングを提供する。例文帳に追加

To provide a synchronizing mechanism and a synchronizer ring for a gear transmission capable of suitably restraining friction between the synchronizer ring and a corn part at relative rotation without complicating a structure. - 特許庁

負荷容量の大きな総ニードル軸受を採用し、しかも動トルクを低減して、遊星歯車変速の高回転化を可能にできる構造を実現する。例文帳に追加

To realize a structure capable of rotating a planetary gear type transmission at high speeds by adopting an all-needle bearing with high load capacity and reducing a dynamic torque. - 特許庁

ステアリングホイールの回転に伴って回転する入力軸9と、回転に伴って操舵輪に舵角を付与する出力軸10との間に波動歯車変速13を設ける。例文帳に追加

A harmonic drive gear type transmission 13 is provided between an input shaft 9 rotating accompanied by the rotation of the steering wheel and an output shaft 10 for giving a steering angle to the steering wheel accompanied by the rotation. - 特許庁

変速歯車構14においては、ピニオンギア33とリングギア32とが噛み合わされ、ピニオンギア33がキャリア34に回転自在に支持されている。例文帳に追加

In a gear mechanism 14 for transmission, the pinion gear 33 and the ring gear 32 mesh with each other and the pinion gear 33 is rotatably supported by the carrier 34. - 特許庁

減速比の様々な組み合わせに対して非円形歯車対の減速比の変化を円滑にすることができ、正確に回転角度を伝達し、かつ動力を効率的に伝達することができる変速を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission that can smoothly change a reduction gear ratio of a non-circular gear pair with respect to a combination of a variety of reduction gear ratios, can accurately transmit a rotational angle, and can efficiently transmit power. - 特許庁

後進段歯車列15用の同期装置30を備えた変速1において、当該同期装置30は、従来のシンクロナイザリングに相当する部品を省略したことで、径方向寸法の小型化及び軽量化を実現している。例文帳に追加

In the transmission 1 having a synchronizing machine 30 for a backward gear train 15, the synchronizing machine 30 achieves a reduction of the dimension in a radial direction and weight by eliminating parts corresponding to a conventional synchronizer ring. - 特許庁

4輪駆動用のダブルキャビティ式トロイダル型無段変速であって、第2従動歯車71Bと前輪用駆動軸72Aとの間にワンウェイクラッチ75が設けられている。例文帳に追加

The toroidal type continuously variable transmission in the double cavity form for four-wheel drive is provided with a one-way clutch 75 between a second driven gear 71B and the front wheel drive shaft 72A. - 特許庁

エクステンションハウジングの後端へ適量の潤滑油を供給でき、エクステンションハウジング内における潤滑油の過剰な滞留が防止される歯車変速のエクステンションハウジング内の潤滑装置の提供。例文帳に追加

To provide a lubrication device in an extension housing of a gear transmission in which an appropriate amount of lubricant can be fed to a rear end of the extension housing and an excess staying of the lubricant in the extension housing is prevented. - 特許庁

車両用エアコンのアクチュエータの歯車変速構おいて、樹脂にて成形された第3減速ギア15の歯部17を歯幅方向にて第1歯部17a及び第2歯部17bに2分割され、一体形成されている。例文帳に追加

In a gear speed change mechanism of an actuator for an air conditioner of a vehicle, a gear mesh 17 of a third reduction gear 15 formed of resin is divided into a first gear 17a and a second gear 17b in the teeth widthwise direction and integrally formed. - 特許庁

変速歯車列のいずれかを動力伝達状態に切り換える切換構と、車輪の舵角を検出する舵角検出手段と、入力クラッチを締結制御する入力クラッチ制御手段とが設けられる。例文帳に追加

There are provided a changing mechanism for changing any one of the transmission gear trains in a power transmission state, a steering angle detection means for detecting a steering angle of a wheel, and an input clutch control means for performing engagement control of the input clutch. - 特許庁

この歯車変速は、互いに同軸的に配設された入力軸20及び出力軸30と、各軸と平行に配置された一対のカウンタ軸40,50とを備えている。例文帳に追加

This gear type transmission is provided with an input shaft 20 and output shaft 30 which are coaxially arranged, and a pair of counter shafts 40 and 50 in parallel with the coaxial shafts 20, 30. - 特許庁

自動車の車輪駆動軸(9)の途中に、前後切り替え式歯車(ラチェットギア)(5)を取り付け、此れを変速のチェンジレバー(4)と連結して駆動軸の回転方向を前後に切り替える様にしたものである。例文帳に追加

A forward/reverse change gear (a ratchet gear) 5 is mounted midways on the wheel driving shaft 9 for the automobile, and it is connected to a change lever 4 of a transmission to permit the forward/reverse change of the rotating direction of the driving shaft. - 特許庁

また流体三要素トルコンステーターを遊星歯車変速で減速回転させて入力ポンプのトルク不足を補強し、負荷走行性能を向上できる。例文帳に追加

Although the travel is allowed with the fluid torque converter in a high efficiency region where high-rotation oil is heavier than mercury with centrifugal force, smooth travel is assisted with the double safety of the planetary gear transmission. - 特許庁

乾式無段変速において、無潤滑方式として潤滑性、防錆および耐摩耗性を維持しながら歯車間の噛合に伴う発生熱の放熱性を改良した構造の提供。例文帳に追加

To provide a structure improving the radiation performance of heat generated in meshing between gears while retaining lubricity, rust prevention, and abrasion resistance as a non-lubrication method in a dry type continuously variable transmission. - 特許庁

カウンターシャフト75の組み立て体を、カウンターギヤ74がIVT出力歯車67と噛合したセット状態で、副軸62の組み立て体に併置し、これら両組み立て体を同時に変速ケース21内に挿入する。例文帳に追加

The assembled body of the countershaft 75 is placed in parallel to the assembled body of a countershaft 62 in a set condition that the counter gear 74 gears with IVT output gear, and these both assembled bodies are inserted into a transmission case 21 at the same time. - 特許庁

エンジン2の運転状態や車速センサ59によって検出する車両の走行速度、更にはシフトポジション50の操作量等に応じてECU60では、変速歯車構20を操作する。例文帳に追加

An ECU operates a transmission gear mechanism 20 according to the operating state of an engine 2, the traveling speed of a vehicle detected by a vehicle speed sensor 59, the operating quantity of a shift position 50, and the like. - 特許庁

本発明は、車両用自動変速に備えられる歯車軸を支持するための支軸装置において、予圧変動を少なくし、予圧管理を容易にすることを目的とする。例文帳に追加

To facilitate pre-load control by minimizing pre-load variation in the pivot bearing equipment for supporting the gearing shaft provided with an automatic transmission for vehicles. - 特許庁

さらに、変速出力軸SOの上に設けられた第二クラッチC2と、駆動源出力軸SOと第二クラッチC2の入力軸とを連結する歯車対DA,GAとを備える。例文帳に追加

The automatic transmission further comprises a second clutch C2 disposed on the transmission output shaft SO and a pair of gears DA and GA for connecting the driving source output shaft SO to an input shaft of the second clutch C2. - 特許庁

上記各電磁弁74、76を、アクチュエータボディー60よりも後方で、第一、第二の遊星歯車変速42、43とバルブボディー72の上面との間に組み込む。例文帳に追加

The solenoid valves 74, 76 are incorporated between each of first and second planetary gear transmissions 42, 43 and the upper face of a valve body 72 on the rear side of an actuator body 60. - 特許庁

無段変速10では、ベルト38の側圧により入力プーリ16の間隔を拡大する方向の力が作用し、この力が減速歯車列76の回転力として作用する。例文帳に追加

In this continuously variable transmission 10, the force for enlarging the space of an input pulley 16 is applied by the side pressure of a belt 38, and the force is applied as turning force of a reduction gear train 76. - 特許庁

トロイダル変速部の後流には、入力軸1に連結された第1キャリヤ18,出力ディスク3,5に連結された第1サンギヤ17及び第1リングギヤ25から成る第1遊星歯車構16を配設する。例文帳に追加

A first epicyclic gear mechanism 16 comprising a first carrier 18 connected to an input shaft 1, a first sun gear 17 connected to output discs 3, 5 and a first ring gear 25 is disposed at a downstream side of a troidal speed- change part. - 特許庁

1速段の歯車列には予めシフトしてあるため、変速は短時間でシフトダウンされた状態となり、登坂路であっても車両の後退等不測の事態が回避される。例文帳に追加

Since the clutch is shifted in advance to the gear train of the fist speed stage, the transmission becomes a shifted-down state in a short time, and the unexpected situation such as a retreat of the vehicle is avoided even on the uphill road. - 特許庁

第一増速歯車対17の第一カウンタ軸上ギヤ17aと第一カウンタ軸5とを係脱自在とする第一増速側変速構19を設ける。例文帳に追加

A first speed increasing side shift mechanism 19 is arranged for freely engaging and disengaging a gear 17a on the first counter shaft of the first speed increasing gear pairs 17 and the first counter shaft 5. - 特許庁

摩擦クラッチの冷却流量増加にともなう運転性悪化を回避することが可能な歯車変速の制御装置および制御方法を提供することにある。例文帳に追加

To provide a controller and a control method for a gear transmission capable of avoiding the deterioration of operation due to an increase in the cooling flow of frictional clutches. - 特許庁

中速トルクが特に弱いので是正するための直列接続された歯車変速群と油圧自動制御回路が複雑な構造である。例文帳に追加

During pedaling an accelerator pedal, the outer periphery of a low speed planetary annular gear is fixed to the outside together with a one-way clutch to actualize speed reduced rotation start and low speed travel with the fluid three-element torque being added. - 特許庁

出力軸6の直前に設ける後段側遊星歯車変速構5の小型化、耐久性向上、効率確保を図れる構造を実現する。例文帳に追加

To provide a continuously variable transmission device having construction for reducing the size of a rear stage side planetary gear transmission mechanism 5 in right front of an output shaft 6, improving the durability and securing the efficiency. - 特許庁

ハンドル側シャフトの回転はモータにより回転制御されるキャリアの回転に応じて遊星歯車構により変速されてステアリングギヤに伝達され、動力舵取装置としての減速比が変更される。例文帳に追加

Rotation speed of a shaft on a steering wheel side is changed by the planetary gear mechanism in correspondence with rotation of a carrier rotated and controlled by a motor, and is transmitted to a steering gear, and a reduction gear ratio as the power steering device is varied. - 特許庁

キャリヤ(非回転部材)とケースとの連結部で発生する衝撃音を経年的性能低下なく抑制することができる車両用変速装置の遊星歯車装置を提供する。例文帳に追加

To provide a planetary gear device of the transmission for a vehicle capable of alleviating an impact sound generated at the connection portion between a carrier (non-rotation member) and a case without the aging deterioration of the performance. - 特許庁

入力軸11と出力軸17との間にトロイダル型無段変速12及び第一、第二両遊星歯車ユニット14a、15aと、低速用、高速用両クラッチ21a、22aとを配置する。例文帳に追加

The toroidal continuously variable transmission 12, first and second both planetary gear units 14a and 15a, both clutches 21a and 22a for a low speed and a high speed, are arranged between an input shaft 11 and an output shaft 17. - 特許庁

さらに入力軸と平行に後進中間軸18を設け、この両軸の間に後進ギヤ列27と後進切換クラッチ30Dよりなる後進歯車変速構20Dを備えてもよい。例文帳に追加

Further, it is preferable that a backward intermediate shaft 18 is arranged in parallel with the input shaft and a backward gear speed change mechanism 20D formed of the backward gear train 27 and a backward switching clutch 30D between both the input shaft and the backward intermediate shaft 18 is arranged. - 特許庁

本発明は、特に変速における液体洗浄用マットに関し、それは、回転歯車要素を収容するハウジング3の大きな面4に配置され、その面は、液体の動きに直接晒される。例文帳に追加

The cleaning mat for a liquid especially in a speed regulator is arranged on the large area 4 of a housing 3 storing a rotary gear element and the large area 4 is directly exposed to the movement of the liquid. - 特許庁

入力側ディスク4bの外側面と第一連結板43aの片側面とのフレッチング摩耗を防止し、必要に応じて、遊星歯車変速2bの伝達効率が低下する事を防止する。例文帳に追加

To prevent fretting abrasion between outside surface of an input side disk 4b and one side surface of a first connecting plate 43a and to prevent a transmission efficiency of a planetary gear type transmission 2b from being deteriorated if required. - 特許庁

また、旋回用油圧変速装置(61)から制御軸(56)を介して差動構(50)外周の受動歯車(55)へ回転駆動力を入力させる。例文帳に追加

In addition, a rotational driving force is input from a hydraulic turning transmission (61) to a driven gear (55) on the outside periphery of the differential mechanism (50) via a control shaft (56). - 特許庁

ハンドル側シャフトの回転はモータにより回転制御されるキャリアの回転に応じて遊星歯車構により変速されてステアリングギヤに伝達され、動力舵取り装置としての減速比が変更される。例文帳に追加

Rotation of the steering wheel side shaft is shifted by the planetary gear mechanism according to rotation of a carrier subjected to rotary control by a motor and is transmitted to the steering gear to change reduction gear ratio as the power steering device. - 特許庁

トロイダル変速部の後流には、入力軸1に連結された第1キャリヤ18,出力ディスク3,5に連結された第1サンギヤ17及び第1リングギヤ25から成る第1遊星歯車構16を配設する。例文帳に追加

In the downstream section of a toroidal variable speed part, a first planetary gear mechanism 16 comprising a first carrier 18 connected to an input shaft 1, a first sun gear 17 connected to output discs 3 and 5, and a first ring gear 25 is arranged. - 特許庁

第二増速歯車対18の第二カウンタ軸上ギヤ18aと第二カウンタ軸6とを係脱自在とする第二増速側変速構20を設ける。例文帳に追加

A second speed increasing side shift mechanism 20 is arranged for freely engaging and disengaging a gear 18a on the second counter shaft of the second speed increasing gear pairs 18 and the second counter shaft 6. - 特許庁

第一〜第三各遊星軸45〜47に設けた各ラジアルニードル軸受48a〜48cに潤滑油を送り込める構造を、遊星歯車変速2cの軸方向寸法を嵩ませる事なく、しかもコストを抑えて実現する。例文帳に追加

To realize a structure for sending the lubricant to each of radial needle bearings 48a-48c mounted on first to third planetary spindles 45-47 at low cost without increasing an axial dimension of a planetary gear type transmission 2c. - 特許庁

例文

変速構において、カウンタ軸の歯車は外径が小さいため、シフターを直接係合させることが出来ず、従来、カウンタ軸延長部上に別体の被係合部があった。例文帳に追加

In the auxiliary transmission mechanism, the shifters cannot be directly engaged therewith due to a small outer diameter of a gear of the counter shaft, and a separated part to be engaged is traditionally set on an extended part of the counter shaft. - 特許庁

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