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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 変速機歯車の意味・解説 > 変速機歯車に関連した英語例文

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変速機歯車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 684



例文

トロイダル型無段変速を構成する入力側ディスク2bと、遊星歯車変速を構成する第一のキャリア64との間のトルク伝達構を改良し、小型・軽量化と上記入力側ディスク2bの耐久性確保とを両立させる。例文帳に追加

To reduce size and weight as well as simultaneously securing the durability of a disk 2b at an input side by improving a torque transmission mechanism between the disk 2b at the input side forming a toroidal continuously variable transmission and a first carrier 64 forming a planetary gear transmission. - 特許庁

電動2の駆動軸8と羽根車6の回転軸14との間に、トロイダル型無段変速4と遊星歯車構30とを組み合わせた無段変速装置32を、動力の伝達方向に関して直列に組み込んでいる。例文帳に追加

A continuously variable transmission system 32 having a combination of the toroidal type continuously variable transmission 4 and a planet gear mechanism 30 is mounted between a driving shaft 8 of an electric motor 2 and a rotating shaft 14 of the impeller 6 in series with respect to the transmission direction of power. - 特許庁

第一の変速段を形成する第1同期噛合い構121とは異なる同期噛合い構122によって、入力軸141から出力軸142へトルクを伝達開始させて、第一の変速段を形成する同期噛合い構121と歯車の連結を解放させる。例文帳に追加

The controlling method and device of the automobile are structured so that the start of torque transmission from an input shaft 141 to an output shaft 142 is made by a synchronous meshing mechanism 122 arranged separately from the first synchronous meshing mechanism 121 which constitutes a first shift range, and the synchronous meshing mechanism 121 constituting the first shift range is released from a gear with which the mechanism has been coupled. - 特許庁

この様にエンジン6とトロイダル型無段変速7との間に存在する、上記トルクコンバータ11と上記遊星歯車変速9の伝達効率(トルク損失)を考慮して、上記エンジントルクを算出する為、このエンジントルクを正確に求められる。例文帳に追加

By taking transmission efficiency (torque loss) of the torque converter 11 and the planetary gear type transmission 9 existing between the engine 6 and the troidal type continuously variable transmission 7 into consideration, the engine torque is calculated, and therefore, the engine torque can be accurately computed. - 特許庁

例文

HSTによる変速構を用いて、歯車噛合式の変速構のように、簡単に作業速度のレンジと、移動速度のレンジへの切換ができきることで、刈取り中は比較的遅い一定速度で走行したり、刈取をしない通常速度で走行したりすることができる乗用リールモアの提供。例文帳に追加

To provide a passenger reel mower capable of traveling at a relatively-slow fixed speed during mowing and traveling at a regular speed when non-mowing by simply changing over between a working speed range and a moving speed range just like a gear engagement type transmission mechanism, using a transmission mechanism by an HST. - 特許庁


例文

自動変速変速歯車構の入力軸回転速度のバウンド現象が発生する条件下でも、トルク相の油圧制御(スイープ制御)により油圧を十分に上昇させた状態でイナーシャ相制御を開始できるようにする。例文帳に追加

To provide an automatic transmission control device for starting the control of an inertia phase in such a state that hydraulic pressure sufficiently rises with the hydraulic control (sweep control) of a torque phase even under the conditions of generating the bounding phenomenon of an input shaft rotating speed of a shift gear mechanism for an automatic transmission. - 特許庁

減速構を具備せず、変速歯車構のすべての入力部に同じ入力軸の直結回転を入力しながらも、十分広いギヤ比レンジと、多数の異なる変速比と、適度のギヤ比間ステップとを達成することを課題とする。例文帳に追加

To achieve a sufficiently wide gear-ratio range, a number of different shift ranges, and a proper gear-to-gear step, while dispensing with reduction mechanisms, and inputting direct coupling rotation of the same input shaft to all the input parts of a transmission gear mechanism. - 特許庁

チェンジレバーCは、回転体40の回転により、カム構で駆動する変速選択部50を介して自動車の進行方向に対して左右方向に揺動し、歯車構で駆動する変速駆動部60を介して前後方向に揺動する。例文帳に追加

The change lever C is laterally swung with respective to the proceeding direction of an automobile by the rotation of the rotation body 40 through a shift selecting part 50 driven by a cam mechanism, and longitudinally swung through a shift driving part 60 driven by a gear mechanism. - 特許庁

後進段選択摺動方式の変速、特に、歯車式手動変速において、ニュートラル時に後進段用アイドラギヤが移動してしまうことをコンパクトな構成により防止する後進段用アイドラギヤの移動防止構造を提供すること。例文帳に追加

To provide a movement prevention structure of an idler gear for a reverse stage which prevents the idler gear for reverse stage from being moved by a compact structure when a transmission of a reverse stage selective sliding system, particularly, a gear manual transmission is shifted to neutral. - 特許庁

例文

電動モータ6と、差動変速手段(遊星歯車変速構5)と、回転運動を直進運動に変換して摩擦部材を制動部材(ディスクロータ10)に当接する方向に駆動する運動変換手段(運動変換構7)を備える。例文帳に追加

This brake device for a vehicle is provided with the electric motor 6, a differential gear shift means (a planetary gear gear shift mechanism 5), and a movement conversion means (a movement conversion mechanism 7) for converting rotary movement into linear movement and driving a friction member in the direction in which the friction member is abutted on a braking member (a disc rotor 10). - 特許庁

例文

変速動作を行う遊星歯車構のリングギヤと、出力ギヤと、パーキングギヤとを具えた車両用の自動変速において、リングギヤと出力ギヤとを結合する結合部材の溶接部分にパーキングギヤ動作時の荷重が加わらないようにする。例文帳に追加

To prevent the load at a parking gear operation from applying to a welding part of a connecting member connecting a ring gear and an output gear in an automatic transmission for a vehicle equipped with the ring gear, the output gear and the parking gear of a planetary gear mechanism performing gear shift operation. - 特許庁

一方、内燃関1の歯車式有段変速3を介した回転トルクは、第2ワンウェイクラッチ43を介してのみ、モータ・ジェネレータ4に伝達される。例文帳に追加

The rotation torque of the internal combustion engine 1 through the gear type stepped variable transmission 3 is transmitted to the motor generator 4 only through a second one-way clutch 43. - 特許庁

モータ・ジェネレータ4の回転トルクは、第1ワンウェイクラッチ41を介してのみ、歯車式有段変速3を介して内燃関1に伝達される。例文帳に追加

The rotation torque of the motor generator 4 is transmitted to the internal combustion engine 1 through a gear type stepped variable transmission 3 only through a first one-way clutch 41. - 特許庁

変速14に対し並列に設けられた遊星歯車構20は、エンジン10からのトルクとモータジェネレータ22からのトルクを、それらのトルク比が所定比となる状態で合成して駆動輪40へ伝達する。例文帳に追加

In the power transmission system, a planetary gear mechanism 20 provided in parallel to the transmission 14 synthesizes torque from the engine 10 and torque from a motor generator 22 in the state that a torque ratio of those becomes a predetermined ratio and transmits it to a drive wheel 40. - 特許庁

そして、電動モータ2により減速歯車構3を介して出力軸11を回動し、その回動角に応じて自動変速のシフトレンジを切換える。例文帳に追加

The output shaft 11 is turned by the electric motor 2 through a speed reduction gear mechanism 3, and the shift range of an automatic transmission is switched according to the turning angle of the output shaft. - 特許庁

車両用自動変速の遊星歯車構のプラネタリキャリヤが停止しているときに、そのピニオンシャフトの内部に潤滑油を確実に供給できるようにする。例文帳に追加

To certainly supply lubricating oil into a pinion shaft of a planetary carrier when the planetary carrier of the planetary gear mechanism of an automatic transmission for a vehicle is stopped. - 特許庁

遊星歯車構22を、前記合力軸3および変速出力軸21bの回転が合成されて筒状回転軸29に伝達されるように形成した。例文帳に追加

The planetary gear mechanism 22 is formed so that the rotations of the resultant force shaft 3 and the transmission-output shaft 21b are combined to be transmitted to the cylindrical rotary shaft 29. - 特許庁

ローモードクラッチを切断してダイレクトモードクラッチ19を接続したダイレクトモードでは、遊星歯車構2に関係なくトロイダル型無段変速1の出力側からの回転力が出力される。例文帳に追加

In a direct mode in which the low-mode clutch is disconnected and the direct-mode clutch 19 is connected, the rotating force from the toroidal continuously variable change gear 1 is outputted irrespective of the planetary gear mechanism 2. - 特許庁

前後進切替装置4は、遊星歯車構40と逆転ブレーキ50と直結クラッチ60とを備え、直結クラッチ60の作動ピストン62は変速ケースに固定された静止シリンダ内に配置されている。例文帳に追加

This steering reverser 4 has a planetary gear mechanism 40, a reverse rotation brake 50 and a direct coupled clutch 60, and an operation piston 62 of the direct coupled clutch 60 is arranged in a stationary cylinder fixed to a transmission case. - 特許庁

変速駆動構25には、カム部と平歯車を有する回転体40が配置され、操作レバー部10を往復移動させることにより、回転体40をラチェット構により間欠回転させる。例文帳に追加

A rotation body 40 having a cam part and a spur gear is disposed at the shift drive mechanism 25, and the rotation body 40 is intermittently rotated by a ratchet mechanism by reciprocating the operating lever 10. - 特許庁

手動変速は、歯筋が回転軸方向に対して傾斜した斜歯22を有する斜歯歯車21を備え、内燃関の動力を駆動輪へ伝達する。例文帳に追加

A manual transmission includes a helical gear 21 having helical teeth 22 with gear tooth lines slanting to the rotating shaft direction, and transmits power of an internal combustion engine to driving wheels. - 特許庁

自動変速に含まれる遊星歯車構の固定可能要素をブレーキによりケースに固定した際に当該ケースへの振動の伝達を抑制する。例文帳に追加

To inhibit the transmission of vibration to a case when fixable elements of planetary gear mechanisms included in an automatic transmission are fixed to the case by a brake. - 特許庁

第2駆動状態での走行中にシフトアップ側のプリセレクト要求があったとき、電動2の駆動力を一旦0まで減少させて第1歯車構の動力伝達を中止した上で、次変速段にプリセレクトする。例文帳に追加

When a shift-up side preselect request is made during traveling in the second driving state, the driving force of a motor 2 is temporarily reduced to 0, and the power transmission of the first gear mechanism is stopped, then the next gear stage is preselected. - 特許庁

自動車の状態等に応じて、摩擦伝達構を最適位置に制御できる車両用歯車変速の制御装置,制御方法及び制御システムを提供することにある。例文帳に追加

To provide a control device, a control method and a control system of a vehicular gear type transmission capable of controlling a friction transmission mechanism to an optimum position in response to a condition or the like of an automobile. - 特許庁

回転体(アウトプットシャフト2b)からの入力回転を増速してイナーシャリング11に出力する遊星歯車構10を変速2のエクステンションケース2a内に設けた。例文帳に追加

A planetary gear mechanism 10 is provided in an extension case 2a of a transmission 2 for increasing input rotation from a rotary body (output shaft 2b) and outputting it to an inertia ring 11. - 特許庁

この為に、トロイダル型無段変速25aに代えて、伝達効率が既知である歯車伝達構を組み込み、入力軸1aと出力軸38aとの間の伝達効率を測定する。例文帳に追加

A gear transmission mechanism whose transmission efficiency is known is built in instead of the toroidal type stepless transmission 25a, and the transmission efficiency between an input shaft 1a and an output shaft 38a is measured. - 特許庁

ロータシャフトを含む回転電と、当該ロータシャフトと直接的に回転伝達可能な遊星歯車変速と、を備える車両用駆動装置において、ロータシャフトなどの軸振れや振動を防止する。例文帳に追加

To prevent deflection or oscillation of the rotor shaft, or the like, of a vehicular driving device comprising a rotary electric machine including a rotor shaft and an epicyclic gear transmission capable of transmitting rotation of the rotor shaft directly. - 特許庁

高速走行時には、高速用クラッチ74を接続し、トルクの一部乃至は多くの部分を遊星歯車構50を通じて伝達し、一部のトルクをトロイダル型無段変速47に循環させる。例文帳に追加

When running at high speed, a high speed clutch 74 is connected to it and a part or a greater part of the torque is transmitted through the planetary gear mechanism 50 and a part of the torque is circulated to the toroidal type continuously variable transmission 47. - 特許庁

変速構120は、トランスファ側の入力軸121と従駆動輪デフ側の出力軸131と2つの遊星歯車構122,132とを同軸に備える。例文帳に追加

The shift mechanism 120 has coaxially a transfer side input shaft 121, a driven wheel differential side output shaft 131 and two planetary gear mechanisms 122 and 132. - 特許庁

ラビニヨタイプの遊星歯車構を構成している部品及びクラッチを構成している部品の耐久性を向上させることが可能な自動変速を提供することを目的としている。例文帳に追加

To provide an automatic transmission capable of increasing the durability of the parts constituting a Ravigneaux type planetary gear structure and the parts constituting a clutch. - 特許庁

Vベルト式自動変速29の従動プーリ軸44に遠心クラッチ48および歯車式減速構51を介してエンジン出力軸52を接続する。例文帳に追加

An engine output shaft 52 is connected to the drive pulley shaft of the V-belt automatic transmission through a centrifugal clutch 48 and gear type reduction mechanisms 51 (51a, 51b, and 51c). - 特許庁

トロイダル型無段変速の一対の出力側ディスク42の背面と、遊星歯車構のキャリアと接続する入力側ディスク41の背面とに同形状の爪部43が設けられる。例文帳に追加

Pawl portions 43 having the same shape are provided on the back faces of the pair of output side discs 42 of the toroidal continuously variable transmission and on the back face of the input side disc 41 connected to a carrier of the planetary gear mechanism. - 特許庁

自動変速は3つの遊星歯車構PGS1〜PGS3と、4つのクラッチC1〜C4と、2つのブレーキB1,B2と、2つのギヤ列G1,G2を備える。例文帳に追加

An automatic transmission includes three planetary gear mechanisms PGS1-PGS3, four clutches C1-C4, two brakes B1, B2, and two gear rows G1, G2. - 特許庁

車両の操舵装置に設けた変速構CMは、遊星歯車構90とアウトプットギア12aを備えていて、アッパーシャフト11の回転が同速にてまたは減速されてロアーシャフト12に伝達される。例文帳に追加

A transmission mechanism CM provided for the vehicular steering device is equipped with a planetary gear mechanism 90 and an output gear 12a, and rotation of an upper shaft 11 is transmitted to a lower shaft 12 at the same or decreased rotation speed. - 特許庁

部品コストを増大せずに遊星歯車構内に配置されているワッシャに対して潤滑油の供給動作を確実に行うことができ、変速の軸寸法の短縮を図る。例文帳に追加

To reliably feed a lubricating oil to a washer disposed in a planetary gear mechanism without increasing any parts cost, and to reduce the axial dimension of a transmission. - 特許庁

車両の操舵装置に設けた変速構CMは、遊星歯車構90とアウトプットギア12aを備えていて、アッパーシャフト11の回転が同速にてまたは減速されてロアーシャフト12に伝達される。例文帳に追加

A transmission mechanism CM provided in a vehicular steering device comprises a planetary gear mechanism 90 and an output gear 12a, and rotation of an upper shaft 11 is transmitted to a lower shaft 12 at the same velocity or reduced velocity. - 特許庁

これにより、変速歯車構の非変速時に、解放側クラッチのピストン室の全ての回転速度領域でピストン室内に作動油が充満した状態を維持して、次の変速時にクラッチを係合させる際の応答性にばらつきが生じることを防止し、大きな変速ショックが発生することを確実に防止する。例文帳に追加

In this way, when the transmission gear mechanism is not gear-shifted, the piston chamber of the release side clutch is maintained in a state of being filled with the hydraulic fluid in all the rotation speed ranges of the piston chamber to prevent responsiveness from varying when the clutch is engaged during the next gear shift, so as to prevent a great gear shift shock. - 特許庁

2つの遊星歯車装置の構成要素を直接またはクラッチを介して選択的に連結すると共に、遊星歯車装置の構成要素の一部を選択的に制動することにより、必要とされるクラッチおよびブレーキの数が可及的に少なく、その配置が可及的に便利であり、それによって全体の構成が可及的にコンパクトになり、その上で車輌用変速として可及的に好ましい変速比の変速段をより多く達成することのできる変速の構造を生みだすこと。例文帳に追加

To provide the construction of a transmission which provides more shifts with change gear ratio as desirable as possible as a vehicular transmission by engaging two components of planetary gears directly or selectively through a clutch, and selectively braking part of the components of the planetary gears for minimizing the required number of clutches and brakes and making its arrangement as convenient as possible, thus making the whole construction as compact as possible. - 特許庁

2つの遊星歯車装置の構成要素を直接またはクラッチを介して選択的に連結すると共に、遊星歯車装置の構成要素の一部を選択的に制動することにより、必要とされるクラッチおよびブレーキの数が可及的に少なく、その配置が可及的に便利であり、それによって全体の構成が可及的にコンパクトになり、その上で車輛用変速として可及的に好ましい変速比の変速段をより多く達成することのできる変速の構造を生みだすこと。例文帳に追加

To provide a structure of a transmission capable of minimizing the number of necessary clutches and brakes, mounting them as easy as possible, and miniaturizing the whole constitution as small as possible by selectively connecting components of two planetary gear devices directly or through a clutch, and selectively braking a part of the components of the planetary gear devices, and further to achieve much gear shift stages of gear ratio preferred as the transmission for the vehicle. - 特許庁

油中の気泡を内周側に集めて排出することで、キャビテーションの発生を抑制し、キャビテーションエロージョンをより確実に防止することのできる歯車ポンプおよび変速制御をより確実に行うことのできる自動変速を提供する。例文帳に追加

To provide a gear pump capable of suppressing generation of cavitation and surely preventing cavitation erosion by collecting bubbles in oil onto an inner circumference side and discharging the same, and an automatic transmission capable of surely performing speed change control. - 特許庁

有段歯車式の変速を有する車両において、気筒間やサイクル間の着火ばらつきの大きい圧縮着火燃焼モード時,燃焼モード切り換え時,変速切り換え時などのエンジン出力軸トルクを適宜検出し、車両の駆動力変動分を推定する。例文帳に追加

In the hybrid car having a staged gear type transmission, the engine output shaft torque is adequately detected in the compression, ignition and combustion mode, in the switching of the combustion mode or in the gear shift in which ignition dispersion is large between cylinders and/or cycles, and the fluctuation in the driving force of the hybrid car is estimated. - 特許庁

自動変速は同心上に配置された第1入力軸10aおよび第2入力軸10bと、これらに平行となった出力軸19とを有し、入力軸10a,10bと出力軸19との間には複数の変速歯車列が設けられている。例文帳に追加

This automatic transmission has a first input shaft 10a and a second input shaft 10b coaxially mounted, and an output shaft 19 in parallel with the input shafts, and a plurality of trains of speed change gears are mounted between the input shafts 10a, 10b and the output shaft 19. - 特許庁

外側ディスクの軸方向の弾性変形に基づくフレッチング摩耗、並びに、遊星歯車変速の噛合状態の悪化を防止すると共に、キャリア23aの剛性確保と無段変速装置の小型化とを高次元で両立する。例文帳に追加

To prevent the fretting-abrasion occurring due to the elastic deformation in the axial direction of an outside disk, to prohibit the engagement state of a planetary gear from deteriorating, and to compatibly ensure the stiffness of a carrier 23a and the reduction in size of the continuously variable transmission device in a high dimensional state. - 特許庁

トロイダル型無段変速ユニットと、遊星歯車構等の差動ユニットとを組み合わせ、入力軸を回転させたまま出力軸の回転を停止させる構造で、上記トロイダル型無段変速ユニットを通過するトルクを厳密に規制する。例文帳に追加

To strictly regulate torque passing through a toroidal-type continuously variable transmission unit in a structure for stopping rotation of an output shaft while still rotating an input shaft by combining the toroidal-type continuously variable transmission unit and a differential unit such as a planetary gear mechanism. - 特許庁

アップシフト時に、変速歯車構11の出力軸回転速度と変速前のギア比との乗算値をエンジン駆動状態判定しきい値と比較して、その比較結果に基づいてエンジンの駆動状態(パワーオン)/非駆動状態(パワーオフ)を判定する。例文帳に追加

During upshift, the control device compares a value of multiplying the output shaft rotating speed of the shift gear mechanism 11 by a gear ratio before shift with an engine driven condition determining threshold value and determines an engine driven condition (power-on)/non-driven condition (power-off) in accordance with the comparison result. - 特許庁

クラッチ113〜116の少なくとも解放時または開放時いずれかに際し、エンジン101から変速117に入力されるトルクと、最高速段の歯車に設けられたクラッチ118で発生するトルクとを釣り合わせて変速を実行する制御装置。例文帳に追加

In this control device, a speed is changed by balancing the torque inputted from an engine 101 to a transmission 117 with the torque generated in the clutch 118 provided on the gear of maximum speed step, at at least either engage or disengage time of clutches 113-116. - 特許庁

遊星歯車構を有しないハイブリッド車両においてクラッチ締結圧を制御することなく、変速動作の際に生じるトルク変動を抑制する。例文帳に追加

To suppress torque fluctuation caused at the time of gear change operation without controlling clutch fastening pressure in a hybrid vehicle having no planetary gear mechanism. - 特許庁

目標NeVデータベース111は、エンジン回転数(Ne)と歯車変速47による一次減速後のエンジン回転数から導出される車速(V)との比率の目標値である目標NeVマップを収納する。例文帳に追加

A target NeV database 111 stores a target NeV map which is a target value for the ratio of an engine speed Ne to a vehicle speed V derived from the engine speed after primary deceleration with a gear transmission 47. - 特許庁

耐水安定性、酸化抑制性、高いシンクロメッシュ耐久性能、および手動変速ギヤボックスにおける潤滑油の歯車保護を向上させる極圧添加剤を提供する。例文帳に追加

To provide an extreme-pressure additive which improves water resistant stability, oxidation inhibition, high synchromesh durability performance and gear protection by a lubricating oil in a manual transmission gear box. - 特許庁

例文

入力部材と、出力部材と、複数の遊星歯車セットと、複数の相互接続部材と、複数のトルク伝達構体とを有する変速装置が開示される。例文帳に追加

A transmission device having an input member, an output member, a plurality of planetary gear sets, a plurality of interconnection members and a plurality of torque transmission structures is disclosed. - 特許庁

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