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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火時期最適制御に関連した英語例文

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点火時期最適制御の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 40



例文

構造の複雑化を伴うことなく点火時期最適制御する。例文帳に追加

To control ignition timing optimally without making a structure complicated. - 特許庁

アルコール混合燃料で運転可能なエンジンの点火時期制御する点火時期制御装置は、運転状態情報およびアルコール濃度情報に基づき、最適点火時期を算出し、算出された最適点火時期に基づいて点火時期制御する(S106、S107、S111、S112)。例文帳に追加

The ignition timing control device for controlling ignition timing of an engine capable of operating with alcohol blended fuel calculates optimum ignition timing on the basis of information on an operation state and information on the alcohol concentration and controls the ignition timing based on the calculated optimum ignition timing (S106, S107, S111, S112). - 特許庁

最適点火時期に対する点火時期遅角量を、第1の吸気制御モードでは第2の吸気制御モードよりも小さくなるように設定する。例文帳に追加

The ignition timing delay angle amount to the optimum ignition timing in the first intake control mode is set smaller than that in the second intake control mode. - 特許庁

アイドル時の基準点火時期最適点火時期に設定したときでも、アイドル制御の安定性を確保することを目的とする。例文帳に追加

To secure stability in idling control even if a standard ignition time in idling is set at the optimum ignition time. - 特許庁

例文

検出された吸気圧PBAに応じて点火時期の余裕量DIGCNTが算出され、最適点火時期MBTから余裕量DIGCNTだけ遅角側の点火時期最適中心点火時期IGCMBTとして算出され、制御中心点火時期IGCNTが最適中心点火時期IGCMBTに設定される。例文帳に追加

A margin amount DIGCNT of the ignition timing is calculated according to a detected intake pressure PBA, an ignition timing more on a delay side from an optimal ignition timing MBT by just the marginal amount DIGCNT is calculated as an optimal center ignition timing IGCMBT, and a control center ignition timing IGCNT is set to the optimal center ignition timing IGCMBT. - 特許庁


例文

点火時期制御回路31は、点火回路29に対し、低負荷、高回転、暖機中の油水温が低いほど、点火プラグ17による点火時期を進角させるよう最適制御する。例文帳に追加

The ignition timing control circuit 31 optimally control an ignition circuit 29 such that the lower the oil temperature in a low load and high rotation during warming-up is, the more the ignition timing by the ignition plug 17 advances. - 特許庁

機関のアイドル時の点火時期を適切に制御し、機関の燃焼安定性を確保しつつ、可能な限り最適点火時期への設定を行い、燃費を改善することができる点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device capable of improving fuel consumption by suitably controlling the ignition timing in idling state of an engine to secure combustion stability of the engine and perform setting to the optimum ignition timing as much as possible. - 特許庁

点火時期を最大トルクが得られる最適点火時期より進角側に制御することにより、内燃機関を最適制御することができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine for optimally controlling the internal combustion engine by controlling an ignition timing to the advance side more than an optimum ignition timing for producing maximum torque. - 特許庁

軸トルクに基づいて点火時期制御を実施する場合に、比較的簡単な構成によって、しかも正確にかつ迅速に点火時期最適値で制御する。例文帳に追加

To correctly and promptly control an ignition timing to an optimum value by a relatively simple configuration, when ignition timing control is executed based on shaft torque. - 特許庁

例文

変速機搭載車用内燃機関で実行する加速時点火時期遅角制御において最適な遅角終了タイミングを設定する。例文帳に追加

To set optimum retard completion timing in acceleration ignition timing retard control executed by an internal combustion engine for a vehicle equipped with a transmission. - 特許庁

例文

そして、ECU10は、各センサの検出信号に基づき燃料噴射量や点火時期最適制御する。例文帳に追加

The ECU 10 controls the fuel injection quantity or ignition timing to an optimum state on the basis of the detection signal of each sensor. - 特許庁

この制御装置は、機関停止要求が発生すると(XAD=1)、点火時期最適点火時期θmbtよりも過進角量θadvだけ進角した過進角点火時期に設定しながら燃焼を継続させ、それにより、機関回転速度を低下させる(ステップ320)。例文帳に追加

This control device continues combustion while setting the ignition timing to the excessively advancing ignition timing advanced by an excessively advancing quantity θadv more than the optimal ignition timing θmbt, when the engine stopping request is generated (XAD=1), and an engine speed is reduced thereby (Step 320). - 特許庁

加速時における点火時期の遅角補正を最適なタイミングで実行でき、それにより、加速性能を確保しながら、トルク変動による車両前後振動を効果的に抑制できる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine capable of effectively suppressing vehicle pitching due to torque variation while securing acceleration performance by executing ignition timing retarding correction at optimum timing during acceleration. - 特許庁

ECU20は、エンジンの停止位置が目標停止位置となるように、点火時期を最大トルクが得られる最適点火時期より進角側に制御する。例文帳に追加

An ECU 20 controls the ignition timing to the advance side more than the optimum ignition timing for producing the maximum torque so that an engine stop position becomes a target stop position. - 特許庁

本発明は、内燃機関の加速運転時においても、最適点火時期を設定することができる内燃機関の点火時期制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an ignition timing control apparatus for an internal combustion engine that can set the optimum ignition timing even when accelerating the internal combustion engine. - 特許庁

燃焼割合を用いて点火時期最適時期に近づけるとともに燃焼割合を用いてEGR量を最大値(許容限界値)近傍に制御することが可能な制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device capable of moving an ignition timing close to an optimum timing using a combustion ratio and controlling an EGR amount to the vicinity of the maximum value (allowable limit value) using the combustion ratio. - 特許庁

また、内燃機関の定常時に、有効圧指数Anに基づいて、点火時期、空燃比、EGR量および燃料噴射時期制御することで、燃焼状態を最適制御している。例文帳に追加

Further, by controlling an ignition timing, an air-fuel ratio, an ECR amount, and a fuel injection timing based on the effective pressure index An during steady operation of the internal combustion engine, a combustion state is controlled to an optimum. - 特許庁

燃焼割合を用いて点火時期最適時期に近づけるとともに空燃比を希薄空燃比に制御し、且つ、機関の運転状態を安定化させることが可能な制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device capable of stabilizing the operating state of an engine by bringing ignition timing close to optimum timing and controlling an air-fuel ratio to a lean air-fuel ratio using a combustion rate. - 特許庁

点火コイルへの通電停止を最適時期に実行することによって、機関の逆回転の助長をより確実に抑制することのできる内燃機関の点火制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition control device of an internal combustion engine capable of surely restraining promotion of reverse rotation of the engine by stopping power supply to an ignition coil in the optimal timing. - 特許庁

減速時の燃料供給停止からの燃料供給の再開時において、トルクショックを軽減できるとともに、点火時期を内燃機関の失火状態に応じて最適制御することができる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing controller for an internal combustion engine capable of reducing the torque shock in restarting the fuel feed from the stop of the fuel feed in deceleration, and optimumly controlling the ignition timing in accordance with a misfire state of the internal combustion engine. - 特許庁

過渡状態の筒内EGR率を精度よく推定することができるエンジンの筒内EGR率を推定する装置及び方法を提供するとともに、その筒内EGR率を用いることで点火時期最適制御することができる点火時期制御の装置及び方法を提供する。例文帳に追加

To provide a device and a method for estimating the cylinder EGR ratio of an engine by accurately estimating the cylinder EGR ratio of a transition state, and to provide an ignition timing control device and a method for optimally controlling the ignition timing by using its cylinder EGR ratio. - 特許庁

最適点火時期制御することで、デトネーションの発生を抑制するだけでなく機関から排出される有害ガスを削減でき、しかも、機関の燃費・出力を向上させることのできる2サイクル内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for a two cycle internal combustion engine capable of suppressing the generation of detonation and reducing harmful gas discharged from an engine by optimally controlling ignition timing, and improving fuel economy and output of the engine. - 特許庁

この発明は、経年変化やデポジット堆積等による最適点火時期の変化に対応して適切に点火時期を補正し、燃費やドライバビリティの悪化を抑制することのできる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a control apparatus for an internal combustion engine which corrects ignition timing in accordance with a change in optimal ignition timing caused by aging or depositing to prevent deterioration in fuel consumption or drivability. - 特許庁

加速時における点火時期の遅角補正を、実際の車両駆動力の変動に応じた最適なタイミングで実行でき、加速性能を確保しながら、トルク変動による車両前後振動を効果的に抑制できる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine capable of effectively suppressing the vibration of a vehicle in the longitudinal direction due to torque variation while securing acceleration performance by performing the spark retard correction of ignition timing in acceleration at an optimum timing according to an actual variation in vehicle drive force. - 特許庁

出力軸に直結クラッチにより直結可能な流体継手を介して変速機の接続された内燃機関において、トルク変動を防止しながら点火時期最適化を図った内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control system of an internal combustion engine wherein an ignition timing is optimized while preventing a torque variation, in an internal combustion engine having a transmission connected thereto through a fluid coupling direct-connectable to an output shaft through a direct clutch. - 特許庁

カム位相可変機構を有する直噴式の内燃機関において、均一燃焼モードおよび成層燃焼モードで、点火時期をカム位相の変化に伴う吸気特性の変化に応じた最適値に収束性良く設定できる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine capable of setting an ignition timing at the optimum value with favorable convergence performance in accordance with change of suction characteristics due to change of a cam phase in a uniform combustion mode and a stratified charge combustion mode in a direct injection type internal combustion engine having a cam phase changeable mechanism. - 特許庁

燃料中のアルコール濃度Cが閾値濃度Xc以上であると判断された場合(S105:YES)、当該運転状態において燃料中にアルコールを含まないときにエンジンの出力が最大となる最大トルク点火時期よりも遅角側である最適点火時期に基づいて点火時期制御する。例文帳に追加

When the alcohol concentration C in the fuel is determined not to be smaller than a threshold concentration Xc (S105:YES), the device controls the ignition timing based on the optimum ignition timing on a more retarded side than the maximum torque ignition timing at which the output of the engine is maximized when fuel contains no alcohol in the operation state. - 特許庁

可変動弁エンジンにおいて、吸気弁による吸入空気量の制御と、スロットル弁による吸入空気量の制御とで、点火時期最適に設定する。例文帳に追加

To set an optimum ignition timing with intake air quantity control by an intake valve and intake air quantity control by a throttle valve in a variable valve system engine. - 特許庁

吸気弁及び排気弁のバルブタイミングを制御することにより吸入空気量を制御してノンスロットル運転を行う際に、点火時期最適に設定する。例文帳に追加

To set an ignition timing at an optimum when an intake air quantity is controlled for non-throttle operation by controlling valve timings of an intake valve and an exhaust valve. - 特許庁

これによれば、最適点火時期より進角側に制御することにより、回転している内燃機関に対して強力な負のトルクが発生し、エンジン停止位置を制御できる。例文帳に追加

The control to the advance side beyond the optimum ignition timing produces strong negative torque on the internal combustion engine being revolved to control the engine stop position. - 特許庁

加速時の点火時期遅角制御において最適な遅角タイミングを設定可能で、製造コストの低減を図った自動変速機搭載車用内燃機関の制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine for an automatic transmission mounted vehicle which can set optimum phase lag timing in controlling an ignition timing phase lag in acceleration, and reducing a manufacturing cost. - 特許庁

内燃機関のどのような環境条件、或いは運転条件においても点火時期をノックのない最適値に制御することができるノック制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a knock control device capable of controlling ignition timing to the optimum value in any environmental condition or operation condition of an internal combustion engine. - 特許庁

加速時における遅角補正の実行タイミングを最適に設定でき、それにより、加速性能を確保しながら、トルク変動による車両前後振動を効果的に抑制できる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device of an internal combustion engine capable of optimally setting correcting timing of a lag at the time of acceleration, and thereby effectively suppressing longitudinal vibration of a vehicle caused by torque fluctuation while securing acceleration performance. - 特許庁

燃料噴射量制御回路27は、最適点火時期に対応する混合気濃度となるように、燃料噴射弁23に燃料噴射信号を出力する。例文帳に追加

The fuel injection amount control circuit 27 outputs a fuel injection signal to the fuel injection valve 23 such that an air-fuel mixture concentration corresponding to an optimal ignition timing is realized. - 特許庁

過渡運転時に吸排気バルブ等の各種デバイスの動作に応じて、変化するシリンダ内空気量を正確に推定し、燃料噴射量、点火時期最適制御する。例文帳に追加

To correctly estimate a changing air amount in a cylinder depending on operation of various devices such as intake and exhaust valves in transition operation and thereby to optimally control a fuel injection amount and ignition timing. - 特許庁

これにより、点火時期の遅角制御によるトルクダウンが最大限有効に行なわれ、内燃機関の排気温度の過上昇を防止しつつ、車両のスリップ状態を最適に抑制することができる。例文帳に追加

Thereby, the torque down by the lag control at the time of ignition is most effectively carried out, and the slipping condition of the vehicle can be most properly suppressed while preventing the excessive temperature rise of the exhaust of the internal combustion engine. - 特許庁

カーボンの堆積などでEGR量が低下したときには、そのままの点火時期制御を継続した上で、筒内圧が最大値に達する最大筒内圧クランク角θPmaxが最適クランク角となるようにEGR開度θegrを補正することにより、EGR量を最良燃費点に制御する。例文帳に追加

When the EGR amount is reduced by deposition of carbon, ignition timing control is continued as it is, and an EGR opening θegr is corrected so that a maximum cylinder internal pressure crank angle θPmax wherein a cylinder internal pressure reaches a maximum value is an optimum crank angle, and thereby, the EGR amount is controlled to be the best fuel consumption point. - 特許庁

CPU33は、機関制御パラメータ計算部33Cを備えており、ROM32からと読み出した数値マップMA1,MA2と機関負荷算出部33Bで算出された機関負荷および機関回転数から、最適な燃料噴射量34および点火時期35を計算する。例文帳に追加

The CPU 33 has an engine control parameter calculating part 33C to calculate an optimum fuel injection amount 34 and ignition timing 35 based on the numerical maps MA1, MA2 read from the ROM 32, engine load calculated in an engine load calculating part 33B, and an engine speed. - 特許庁

本発明は、内燃機関の始動前又は始動時に該内燃機関が予熱された場合の機関空燃比およびまたは点火時期最適制御し、以て排気エミッションの悪化を防止するとともに排気浄化触媒の早期活性を図ることを課題とする。例文帳に追加

To prevent the worsening of exhaust emission and realize early activation of an exhaust emission control catalyst by controlling an air/fuel ratio and/or an ignition timing for an internal combustion engine to an optimum in the case that the internal combustion engine is preheated before or when started. - 特許庁

例文

エンジンECUは、温度センサ120および蓄熱タンク温度センサ320の出力に応じて循環部の駆動状態を変更してエンジンの燃焼室の温度を適正範囲に保持させるとともに、温度センサ120および蓄熱タンク温度センサ320の出力および循環部の変更後の駆動状態に基づいてエンジンの最適点火時期を予測してエンジンを制御する。例文帳に追加

The engine ECU changes a drive condition of the circulation part according to output of the temperature sensor 120 and the heat accumulation tank temperature sensor 320 to keep temperature of the engine combustion chamber in an appropriate range, and controls the engine with estimating optimum ignition timing of the engine based on output of the temperature sensor 120 and the heat accumulation tank temperature sensor 320 and the drive condition of the circulation part after change. - 特許庁

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