例文 (999件) |
間橋の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 1980件
(1872年、新橋~横浜間に鉄道が開業)例文帳に追加
(In 1872, the railway between Shinbashi and Yokohama was started.) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
宇野線(瀬戸大橋線):岡山駅~茶屋町駅間例文帳に追加
Uno Line (Seto-Ohashi Line): Okayama Station - Chayamachi Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
本四備讃線(瀬戸大橋線):茶屋町駅~児島駅間例文帳に追加
Honshi-Bisan Line (Seto-Ohashi Line): Chayamachi Station - Kojima Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
路線距離(営業キロ):淀屋橋~三条間49.3km例文帳に追加
Railway distance (operation kilometer): between Yodoyabashi Station and Sanjo Station: 49.3 km - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
複々線:天満橋~寝屋川信号所間例文帳に追加
Quadruple-track section: between Tenmabashi Station and Neyagawa Signal Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1910年(明治43年)4月15日天満橋~五条間が開業。例文帳に追加
April 15, 1910: The section between Tenmabashi Station and Gojo Station opened. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
特急は淀屋橋~三条間45分運転。例文帳に追加
The limited express started making the run between Yodoyabashi Station and Sanjo Station in 45 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1969年(昭和44年)11月30日天満橋~野江間経路変更。例文帳に追加
November 30, 1969: The route between Tenmabashi Station and Noe Station was changed. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
昼間の天満橋駅始終着の列車が復活。例文帳に追加
The trains that arrived at and departed from Tenmabashi Station during the daytime were revived. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
12月20日-八橋~倉吉間(9.7M≒15.61km)が延伸開業。例文帳に追加
December 20: The Yabase - Kurayoshi section (9.7M≒15.61 km) came into operation as an extension of the line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
宮津~天橋立間電化(直流1500V)例文帳に追加
The section between Miyazu Station and Amanohashidate Station is electrified (DC 1500 V.) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
国鉄183系電車(宮津~天橋立間)例文帳に追加
JNR/JR 183 Series Limited Express (between Miyazu and Amanohashidate) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1996年(平成8年)3月16日-宮津~天橋立間が電化。例文帳に追加
March 16, 1996: Electrification between Miyazu and Amanohashidate completed. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
新大阪駅~天橋立駅間1往復例文帳に追加
Shin-Osaka Station - Amanohashidate Station: One round trip - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
天橋立駅〜豊岡駅(兵庫県)間2往復例文帳に追加
Between Amanohashidate Station and Toyooka Station (Hyogo Prefecture): Two round-trip services - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
瀬戸大橋線茶屋町駅-宇多津駅間。例文帳に追加
The Seto-Ohashi line: between the Chayamachi Station and the Utazu Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
:芦原橋駅の駅間キロは今宮駅とのもの。例文帳に追加
The distance in kilometers between the Ashiharabashi Station is listed with Imamiya Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
同時に京橋-片町間が廃止された。例文帳に追加
At the same time the line between Kyobashi and Katamachi was abolished. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
-放出-京橋間に鴫野信号場を開設。例文帳に追加
Shigino signal station opened between Hanaten and Kyobashi. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
一条通の一条戻り橋はこの区間にある。例文帳に追加
Ichijo Modori-bashi Bridge on Ichijo-dori Street exists in this section. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
鉄道高架橋における遊間漏水防止装置例文帳に追加
EXPANSION GAP WATER LEAKAGE PREVENTION DEVICE IN RAILWAY VIADUCT - 特許庁
橋桁上の床版間用シール材例文帳に追加
塔頂変位抑制型多径間吊橋例文帳に追加
TOWER TOP DISPLACEMENT SUPPRESSION TYPE MULTISPAN SUSPENSION BRIDGE - 特許庁
複径間桁橋における連続桁構造例文帳に追加
CONTINUOUS GIRDER STRUCTURE OF MULTISPAN GIRDER BRIDGE - 特許庁
橋梁床版の遊間における伸縮継手構造例文帳に追加
EXPANSION JOINT STRUCTURE IN EXPANSION GAP BETWEEN BRIDGE FLOOR SLABS - 特許庁
連続I桁橋およびその中間支点近傍の構造例文帳に追加
CONTINUOUS I-BEAM BRIDGE AND STRUCTURE NEAR ITS INTERMEDIATE SUPPORTING POINT - 特許庁
連続I桁橋の中間支点近傍の構造例文帳に追加
STRUCTURE NEAR INTERMEDIATE SUPPORTING POINT OF CONTINUOUS I-BEAM BRIDGE - 特許庁
三 最大支間五百メートル(つり橋にあつては、千メートル)以上の橋梁の建設の仕事例文帳に追加
(iii) The construction work of a bridge with a maximum span of 500 m or more (1,000 m or more for a suspension bridge); - 日本法令外国語訳データベースシステム
花水橋(実際は江戸の永代橋)で、鳶の者と赤間の子分が大喧嘩をする。例文帳に追加
Tobi no mono (fire fighters) and followers of Akama fights with each other violently on Hanamizu-bashi Bridge (actually Eidai-bashi Bridge). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
行基は神亀2年(725年)、淀川に「山崎橋」(山崎-橋本間)を架けている。例文帳に追加
In the year 725, he worked on the 'Yamazaki-bashi Bridge' (between Yamazaki and Hashimoto) over the Yodo-gawa River. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1954年(昭和29年)11月30日天満橋~野田橋間0.762kmの併用軌道を専用軌道に移設。例文帳に追加
November 30, 1954: In the section of 0.762 km between Tenmabashi Station and Nodabashi Station, the shared track was relocated to a newly constructed exclusive track. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1960年(昭和35年)11月28日淀屋橋~天満橋間の地下線の起工式・着工。例文帳に追加
November 28, 1960: The groundbreaking ceremony for constructing underground tracks between Yodoyabashi Station and Tenmabashi Station was held, and the construction began. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1925年(大正14年)10月15日新京阪鉄道が天神橋(現在の天神橋筋六丁目)~淡路間を開業。例文帳に追加
October 15, 1925: Shinkeihan Railway opened the section between Tenjinbashi (current Tenjinbashisuji-rokuchome Station) and Awaji Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京阪電気鉄道京阪本線の天満橋駅~京橋駅(大阪府)間にかつてあった駅。例文帳に追加
The station located between Tenmabashi Station and Kyobashi Station (Osaka Prefecture) of the Keihan Main Line was operated by Keihan Electric Railway. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
例文 (999件) |
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。 |
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved. |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
Copyright © Benesse Holdings, Inc. All rights reserved. |
日本語ワードネット1.1版 (C) 情報通信研究機構, 2009-2024 License. All rights reserved. WordNet 3.0 Copyright 2006 by Princeton University. All rights reserved.License |
Tanaka Corpusのコンテンツは、特に明示されている場合を除いて、次のライセンスに従います: Creative Commons Attribution (CC-BY) 2.0 France. |
※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。 |
Copyright © National Institute of Information and Communications Technology. All Rights Reserved. |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |