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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ELECTRIC MOTORの意味・解説 > ELECTRIC MOTORに関連した英語例文

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ELECTRIC MOTORの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 13917



例文

When the hydraulic pump is driven by the PTO device, the control device uses the lead-acid battery as a power source, and when the hydraulic pump is driven by the electric motor, the control device uses the lithium ion battery as a power source via the converter.例文帳に追加

さらに走行用のエンジンと、走行用の鉛バッテリと、PTO装置と、PTO装置又は電動モータにより駆動され、塵芥積込装置を駆動する油圧ポンプと、塵芥積込装置の動作を制御する制御装置と、バッテリ8の電圧を制御装置の入力電源電圧範囲に変換するコンバータとを備え、油圧ポンプがPTO装置により駆動される時、制御装置は鉛バッテリを電源とし、油圧ポンプが電動モータにより駆動される時、制御装置はコンバータを介してリチウムイオンバッテリを電源とする。 - 特許庁

At a minimum, the system includes a first coolant loop in thermal communication with a battery system, a second coolant loop in thermal communication with at least one drive train component (e.g., electric motor, power electronics, inverter), and a dual mode valve system that provides means for selecting between a first mode where the two coolant loops operate in parallel, and a second mode where the two coolant loops operate in series.例文帳に追加

最低限、システムはバッテリシステムと熱交換を行う第1冷却材ループと、少なくとも1つのドライブ・トレイン・コンポーネント(例えば、電気モータ、電源電子回路装置、インバータ)と熱交換を行う第2冷却材ループと、2つの冷却材ループが並列に作動される第1モードと2つの冷却材ループが直列に作動される第2モードの間でモードの選択を行う手段を提供するデュアルモード・バルブ・システムとを備える。 - 特許庁

A mechanical pump 20 having an inner gear 21 driven by an engine and an outer gear 23 meshing with the inner gear 21 and an electric pump 30 having an outer gear 37 driven by a motor unit and an inner gear 35 meshing with the outer gear 37 are housed adjacently in the axial direction in a pump housing space 13 in a pump housing 10 having intake ports 15, 17 and discharge ports 16, 18.例文帳に追加

吸入ポート15、17と吐出ポート16、18とを有するポンプハウジング10のポンプ組込空間13に対し、エンジンにより駆動されるインナギア21及びこのインナギア21に噛み合うアウタギア23を有するメカニカルポンプ20と、モータ部により駆動されるアウタギア37及びこのアウタギア37に噛み合うインナギア35を有する電動ポンプ30とが軸方向に隣接して組み込まれる。 - 特許庁

The first control panel 12 is coupled to the second control panel 13 to enable a conveyed object to move to a designated position with rotation of the electric motor 8.例文帳に追加

本発明では、複数台の駆動部をネットワーク回線で連結し、パソコン20で一括管理する制御回路において、前記駆動部は、インバータを介して電動モータ8をネットワーク回線により形成する第一制御盤12を備え、前記電動モータ8を補助する回転環境を制御可能にする第二制御盤13を備え、前記第一制御盤12に第二制御盤13を連結して、電動モータ8の回転で搬送物を指定位置に移動可能にする構成とする。 - 特許庁

例文

In an electric vehicle, the vehicle is moved by electrical energy generated by the external combustion engine and directly transmitting the electrical energy to a vehicle driving motor to solve COx and NOx generation issues presently viewed as a problem and also noise and vibration issues all at once.例文帳に追加

本発明は、現在の自動車公害の原因を自動車の内燃機関エンジン使用にあるとの見解に基づき、これらの課題を解決する手段として外燃機関エンジンを用い、外燃機関エンジンにより電気エネルギーを発生させ、その電気エネルギーを車両駆動モーターに直接伝えて車を走行させる電気自動車を提供し、現在問題とされるCOxやNOx発生問題、騒音問題や振動問題も一挙に解決しようとするものである。 - 特許庁


例文

To reduce the number of part items and installation work time, by dispensing with the special preparation of a sensor for detecting a rotation quantity of a control shaft, in a lift variable valve gear of an internal combustion engine having a lift variable mechanism and an actuator having an electric motor and installed on an outer wall of an engine body.例文帳に追加

コントロールシャフトを有するとともに該コントロールシャフトの回動に応じて機関弁のリフト量を変化させることを可能としたリフト可変機構と、コントロールシャフトの回動量をフィードバックしつつコントロールシャフトを回動駆動する動力を発揮する電動モータを有して機関本体の外壁に取付けられるアクチュエータとを備える内燃機関のリフト可変動弁装置において、コントロールシャフトの回動量を検出するためのセンサを特別に準備することを不要として、部品点数および組付け作業時間を低減する。 - 特許庁

This throttle opening control device 10 comprises: an actuator 11 containing an electric motor 17 driven by electricity; a rotating disk 35 attached so as to integrally rotate with an output shaft 27 of the actuator 11; an output arm 32 engaged with the rotating disk 35 at one end, and the accelerator pedal 1 for adjusting the throttle opening according to the swinging angle at the other end.例文帳に追加

電力の供給により駆動する電気モータ17を内蔵するアクチュエータ11と、アクチュエータ11の出力軸27と一体的に回転するように取り付けられる回転ディスク35と、一端が回転ディスク35に、他端が揺動角度に応じてスロットル開度を調整するアクセルペダル1にそれぞれ係合するとともに、一端と他端との間を揺動中心として揺動可能に配設される出力アーム32とを備えるスロットル開度制御機構10。 - 特許庁

Large delay phase compensation (small advance phase compensation) is applied to steering torque VT3 that is output from a steering torque sensor 30 as a divided value (assist current/operation torque=Ia/VT3) obtained by dividing a value of an assist current Ia which makes an electric motor generate assist torque by the value of the steering torque VT3 detected by the steering torque sensor 30 becomes large.例文帳に追加

電動モータにアシストトルクを発生させるアシスト電流Iaの値を、操舵トルクセンサ30により検出された操舵トルクVT3の値で割った除算値(アシスト電流/操舵トルク=Ia/VT3)が大きい程、操舵トルクセンサ30から出力される操舵トルクVT3に対して大きな遅れ位相補償(小さな進み位相補償)を施すようにしたので、制御安定性が確保されるとともに、操舵フィーリングが低下する除算値の小さい領域では、大きな進み位相補償を施すようにしたので、良好な操舵フィーリングが得られる。 - 特許庁

This series hybrid electric vehicle driving the generator by an engine and driving a traveling motor by an output of the generator and a discharge output of a battery, charging the battery by the output of the generator, is characterized by setting a throttle opening command value V* from a throttle valve controller to an electronic throttle based on a generator output control value Pdc-ref* from a generator controller to the generator.例文帳に追加

エンジンにより発電機を駆動し、前記発電機の出力によってバッテリを充電しつつ、前記発電機の出力及び前記バッテリの放電出力により走行モータを駆動するシリーズハイブリッド電気自動車において、スロットルバルブコントローラから電子スロットルへのスロットル開度指令値V^*は、発電機コントローラから発電機への発電機出力制御値P_dc-ref^*に基づいて設定することを特徴とする。 - 特許庁

例文

To provide a two-stage compression rotary compressor capable of reducing a pressure loss by absorbing pressure pulsation, and capable of improving compression efficiency in the compressor by cooling an electric motor by using a part as liquid without completely gasifying an injection refrigerant, with a constitution for introducing the injection refrigerant in a gas injection refrigerating cycle into a sealed vessel having the large delivery space volume filled with an intermediate pressure gas refrigerant.例文帳に追加

中間圧ガス冷媒で満たされた吐出空間容積の大きい密閉容器内に、ガスインジェクション冷凍サイクル中のインジェクション冷媒を導入する構成により、圧力脈動を吸収し、圧力損失を低減でき、さらにインジェクション冷媒は完全にガス化させず一部を液とすることで、電動機を冷却し、圧縮機の圧縮効率を向上できる2段圧縮ロータリ圧縮機を提供する。 - 特許庁

例文

When a predetermined automatic starting condition is established, when motoring the engine from a starter motor by electric power of a battery, malfunction restraining processing is started for restraining the malfunction likely to be caused in an auxiliary machine and respective ECUs connected to the battery.例文帳に追加

所定の自動始動条件が成立が成立したとき、バッテリの電力によりスタータモータよりエンジンをモータリングする際にバッテリに接続された補機や各ECUに生じうる誤作動を抑制するための誤作動抑制処理を開始させ、その処理が開始されるまでに要する時間としてのディレイ時間Tdが経過するのを待って(S100〜S120)、スタータモータを駆動しエンジンをモータリングして始動する(S130,S140)。 - 特許庁

To provide a hybrid system capable of preventing erroneous operation of a system due to abrupt variation in load, accelerating equalization of work load, and suppressing variation in engine rotation requiring responsibility to a power storage unit by employing an electric double layer capacitor having a high output density as compared with a battery as the power storage unit thereby enhancing torque assist performance by a motor and power regeneration performance by a generator.例文帳に追加

バッテリと比較して出力密度が高い電気二重層キャパシタを蓄電装置として用いることにより、モータによるトルクアシスト性能及び発電機による電力回生性能を向上させることで、急激な負荷変動によって生じるシステムの誤作動の防止、及び作業負荷の平準化を促進し、蓄電装置に対して応答性が要求される機関回転変動の抑制することができるハイブリッドシステムを提供する。 - 特許庁

This oil-free compressor is provided with a housing 20, a shaft 12 rotatably provided in the housing, a compressor 10 having at least a single compressor wheel 14 integrally connected to the shaft, an electric motor 18 integrally connected to the shaft and having a rotor 16 for directly driving the compressor, and hydrodynamic foil bearings 26 and 28 lubricated by at least one oil-free air or process fluid for the shaft.例文帳に追加

ハウジング20と、ハウジング内に回転可能に取り付けられたシャフト12と、シャフトに一体的に連結された少なくとも1つのコンプレッサホイール14を有するコンプレッサ10と、シャフトに一体的に連結され、コンプレッサを直接駆動するロータ16を有する電気モータ18と、シャフトのための少なくとも1つのオイルフリーのエアまたはプロセス流体で潤滑される流体力学箔ベアリング26、28が設けられる。 - 特許庁

Since automotive parts cover a wide range of products, the study was performed on the following three subgroups: (1) automotive parts including brakes and gear boxes, etc. classified as intermediate goods of transportation machinery (HS code: 8708), (2) product group including engines and engine parts for motor vehicles classified as intermediate goods of general machinery (hereinafter referred to as "engine/engine parts," items assumed to be used for automotive production belonging toHS8407-8409), and (3) electronics parts including automotive loaded microcomputers, etc. classified as intermediate goods of electric machinery (processors and controllers among ICs, hereinafter referred to as "ICs," HS code: 854231).例文帳に追加

なお、自動車部品は品目が多岐にわたるため、ここでは輸送機械の中間財として分類されるブレーキやギヤボックス等を含む自動車部品(HSコードは8708)同部品を含む品目群(以下、エンジン・同部品という。HS コードは8407-8409 中の自動車用と考えられる一部の品目)、さらに電気機械の中間財として分類され、車載用マイコン等も含まれている電子部品(IC のうちプロセッサー・コントローラー。以下、IC という。HS コードは854231)の3 つ(以下、自動車部品類という。)の3 つ(以下、自動車部品類という。)について確認した。 - 経済産業省

In this process, important innovative technologies, clearly different from those in previous train-cars, as described in the following, came to be practically used only during several years from 1953: The new train-car base supporting high-speeds in addition to 'the Cardan driving method,' which enabled the suppression of vibration and contributed to making passengers feel more comfortable and to enabling high-speed operations, 'all-metal light body train-cars,' which enabled stress to be distributed to side plates and ceilings as well as floor chassis, 'the method of electrifying every train-car,' in which every train-car was equipped with an electric motor to increase acceleration performances, 'the electromagnetic straight brake mechanism,' which provided quick response abilities and allowed it to be handled easily, and 'the 1C8M method (MM unit method),' in which a control unit was shared by two electric power train-cars, contributing to reducing cost and to making the car bodies lighter. 例文帳に追加

この過程で、振動を抑制し、乗り心地改善と高速運転に資する「カルダン駆動方式」と高速対応の新型台車、床面シャーシだけでなく側板や天井にも応力を分散させた「全金属製軽量車体」、全車両にモーターを搭載して加速力を高める「全電動車方式」、反応速度が速い上に取り扱いが容易な「電磁直通ブレーキ機構」、制御装置1台を2両の電動車で共用して軽量化やコストダウンを実現する「1C8M方式(MMユニット方式)」など、それ以前の電車とは一線を画する重要な革新的技術が、1953年からわずか数年の間に実用化されて普及した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

This invention concerns the drive-shaft mounted and electric generator equipped trigger pulse generator to provide 2- cylinder engine ignition condenser for outboard motor boats and others. In a ring-type permanent magnet, where two parts are separated in parallel to the shaft and opposite in the diameter, are set so that the polarity of the two parts are opposite, thereby setting up an area of reversed flux of magnetic induction, causing the pickup-coil to release a sharp trigger pulse. The magnetic material for this device is magnetized as stated earlier and deployed on the drive shaft. 例文帳に追加

この発明は、駆動軸に装着された発電機を有する船外発動機等において、2シリンダエンジン用のコンデンサ放電点火装置へ供給するトリガパルスの発生器に関し、環状永久磁石の軸方向に離隔した2部分及び直径を挟んで対向した2部分で互いに半径方向に反対極性となるように磁化し、異極間に磁束反転区域、を画成することにより、ピックアップコイルから急峻なトリガパルスを得るものである。そのための磁化装置は、環状磁石材料を前述の極性となるように着磁する構成になっており、環状磁石材料を駆動軸に組付け後に使用される。 - 特許庁

例文

The automatic starting device 30 is equipped with warmup function parts 37 such as an electric heater and a fuel pump for warming up various parts of the engine, and controls a starter motor 23 to start the engine.例文帳に追加

エンジンの各種部分をウォームアップする電熱ヒータや燃料ポンプ等のウォームアップ機能部37を備え、スタータモータ23を制御してエンジンを始動する自動始動装置30は、エンジンの各種部分の状態を検出するエンジン状態検出部33と、状態検出値と運転者からの始動要求とにより、ウォームアップ機能部で各種部分をウォームアップする準備時間を演算するウォームアップ準備時間演算部34と、ウォームアップ機能部を制御するウォームアップ制御実施部36と、ウォームアップ準備時間終了後、即ち、ウォームアップ準備時間演算部の演算結果がゼロとなった後にスタータモータを起動するエンジン始動制御部38とを備える。 - 特許庁

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