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「ELECTRIC MOTOR」に関連した英語例文の一覧と使い方(278ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ELECTRIC MOTORの意味・解説 > ELECTRIC MOTORに関連した英語例文

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ELECTRIC MOTORの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 13917



例文

To provide a method of tuning an electric power steering device capable of improving the efficiency of adjusting operations and cost required by calculating a rack thrust by a tuning device, inputting a target steering torque as a target during the traveling of a vehicle into the tuning device to calculate a necessary motor current value, and setting an assist map.例文帳に追加

チューニング装置によりラック推力を算出し、車両走行時の目標とする目標操舵トルクをチューニング装置に入力して、必要モータ電流値を算出してアシストマップを設定することにより、調整作業の効率と必要コストを改善する電動パワーステアリング装置のチューニング方法を提供する。 - 特許庁

The electric motor 31 can drive an output plate 35 in two directions, forward and reverse directions, and releases the restriction by the first lock mechanism L1 by driving from the neutral position in the forward direction and releases the restriction by the second lock mechanism L2 by driving from the neutral position in the reverse direction.例文帳に追加

電動モータ31は、出力プレート35を正方向と逆方向の2方向に駆動可能なものであり、中立位置より正方向の駆動によって第1のロック機構L1による規制を解除し、中立位置より逆方向の駆動によって第2のロック機構L2による規制を解除するように設けられる。 - 特許庁

A torque cooperation addition control unit 20B of a response improving ECU 10 makes the braking torque and the driving torque simultaneously generated so as to maintain present torque of a vehicle before necessity of normally slow responsive bracking torque occurs by making the vehicle which generates the driving torque by a cruising electric motor and generates the braking torque by an oil braking device to be an object to be controlled.例文帳に追加

走行用電動モータにより駆動トルクを発生し、油圧ブレーキ装置により制動トルクを発生する車両を制御対象として、通常では発生の応答性の遅い制動トルクの必要時に先立って、応答性向上ECU10のトルク協調付加制御部20Bが車両の現状トルクを維持するように制動トルクと駆動トルクとを予め同時に発生させる。 - 特許庁

This device 1 electrically performing locking comprises a locking device 3 having a first housing 4 provided with an electric motor 6 equipped with two different subassemblies, namely a blocking machine element 8 and an actuator 7, connected in an upstream side, and an electronic switching device 4 proper to a manufacture attached outside the first housing 5.例文帳に追加

電気的にロッキングする本装置(1;30)は、2つの別個のサブアセンブリ、すなわちブロッキング機素(8)および上流側に接続されたアクチュエータ(7)を備えた電動モータ(6)が配置された、第1ハウジング(5)を有するロッキング装置(3;32)と、第1ハウジング(5)の外側に取り付けできるメーカー固有の電子スイッチング装置(4;31)とから成っている。 - 特許庁

例文

To protect a cylinder fuel injection valve when fuel injection from the cylinder fuel injection valve is limited, and to cope with required power for a driving shaft as much as possible, in a power output device provided with an internal combustion engine having the cylinder fuel injection valve and a fuel injection valve for a port and an electric motor.例文帳に追加

筒内用燃料噴射弁とポート用燃料噴射弁とを有する内燃機関と電動機とを備える動力出力装置において、筒内用燃料噴射弁からの燃料噴射が制限されているときに筒内用燃料噴射弁を保護すると共にできる限り駆動軸への要求動力に対応することができる。 - 特許庁


例文

To provide a hybrid air conditioning system for a motor direct connection type vehicle and a control method therefor enhancing a vehicle power performance and preventing reduction in a cooling performance by providing a mechanical air conditioning system and an electric air conditioning system and selectively driving them corresponding to the traveling state of the vehicle.例文帳に追加

機械式エアコンシステムと電気式エアコンシステムとを備えて車両の走行状態に応じて選択的に駆動させ、車両動力性能の向上を図ると共に冷房性能の低下も防止することができるモータ直結型車両のハイブリッドエアコンシステム及びその制御方法を提供する。 - 特許庁

A technique is provided for specifically commercializing a system driving a gas expander by exhaust heat of the engine, a vehicular electric motor, or the like to drive a compressor of a refrigerating cycle.例文帳に追加

エンジン等の出力増を必要とせずに、その通常の排熱のみにより車両の暖房と冷房乃至は冷蔵を実現する事を目指したもので、エンジン、車両用電動モータなどの排熱によりガス膨張機を作動させて冷凍サイクルの圧縮機を駆動する方式を具体的に商品化するための技術を提供する。 - 特許庁

A torque command correction value is calculated by a first or second torque command correction value arithmetic circuit 40 from a proportional control or proportional plus integral control result of a deviation between a speed detection value and a speed limit value of an electric motor, and a torque command value τ* set in a torque command setter 9 is corrected by this arithmetic result.例文帳に追加

電動機の速度検出値と速度制限値との偏差の比例制御か比例積分制御結果から、トルク指令補正値を第1トルク指令補正値演算回路20か第2トルク指令補正値演算回路40で演算し、トルク指令設定器9で設定するトルク指令値τ^* を前記の演算結果で補正する。 - 特許庁

To provide a vehicular power transmission control apparatus capable of suppressing deterioration of drivability in starting an internal combustion engine by using power of an input shaft of a transmission during rotation in an EV running state in a vehicle power transmission control apparatus applied to a vehicle having an internal combustion engine and an electric motor as power sources.例文帳に追加

動力源として内燃機関と電動機とを備えた車両に適用される車両の動力伝達制御装置において、EV走行状態において回転中の変速機の入力軸の動力を利用して内燃機関を始動する場合においてドライバビリティの悪化を抑制できるものを提供すること。 - 特許庁

例文

The noise masking method synchronizes ON/OFF operation of the system main relay of a motor drive system with operation of the other regions in the hybrid vehicle and/or the electric vehicle, shields the operation sound of the system main relay by the operation sound of the other regions and makes it be hardly heard by the passengers.例文帳に追加

本発明のノイズのマスキング方法は、ハイブリッド自動車および/または電気自動車において、モータ駆動システムのシステムメインリレーのオン、オフ動作を、前記自動車の他の部位の動作と同期させることにより、前記システムメインリレーの動作音を前記他の部位の動作音で遮蔽して乗員に聞こえにくくすることを特徴とする。 - 特許庁

例文

The system of the pusher type for hollow glassware forming machine includes a plurality of pusher devices for transferring one or multiple articles P from a first position on a side of a moving conveyor 1 to a second position on the conveyor 1 by means of an oscillation movement driven by a first electric motor 9.例文帳に追加

それぞれ、1つまたはそれ以上の品物Pを移動コンベア1の横の第1位置から移動コンベア1の上の第2位置に、第1電気モータ9に駆動される揺動によって搬送可能な複数のプッシャ装置を含むプッシャ式のシステムであって、プッシャ装置は、揺動搬送を実行する回転構造体6上に移動可能に取り付けられ、往復動作する把持ヘッド3を含む。 - 特許庁

Upper and lower insulator thin parts 5, 7 are firmly held by filling gaps 16a, 16b formed by an upper insulator 1 and a lower insulator 2 or by the upper insulator 1, the lower insulator 2 and a stator core 3 with a resin 11, vibration is reduced and noise generated from the electric motor is reduced.例文帳に追加

上インシュレータ1と下インシュレータ2または上インシュレータ1、下インシュレータ2およびステータコア3により形成される隙間16aおよび16bに樹脂11を充填することにより、上下インシュレータ薄肉部5および7を強固に保持し、振動を低減し、電動機から発生する騒音を低減する。 - 特許庁

This constitution can absorb the dispersion in a start voltage caused by the stop position relation of a rotor of an electric motor to suppress the dispersion in the elapsed times from being commanded to start the model vehicle to actually starting to travel it and to improve the amusement-type interest in the model railroad.例文帳に追加

従って、電動モータの回転子の停止位置関係に起因する始動電圧のばらつきを吸収することができるので、模型車両の発車指令がなされてから模型車両が実際に走行を開始するまでの経過時間のばらつきを抑制することができ、鉄道模型における娯楽的興趣の向上を図ることができる。 - 特許庁

When a brake pedal is operated and an input piston 26 is forwardly advanced by an input rod 27, the electric motor 38 is operated according to the input, the primary piston 8 is forwardly advanced by the ball-screw mechanism 37, and primary and secondary pressure chambers 10, 11 of a master cylinder body 2 are pressurized to perform double force control.例文帳に追加

ブレーキペダルを操作して、入力ロッド27によって入力ピストン26を前進させると、その入力に応じて電動モータ38を作動させ、ボール−ネジ機構37によってプライマリピストン8を前進させ、マスタシリンダ本体2のプライマリ及びセカンダリ圧力室10、11を加圧して倍力制御を行う。 - 特許庁

This predetermined quantity is set to the quantity equal to the difference between the target current determined when the difference is detected and the current required to obtain the output torque equal to the output torque of a deceleration mechanism 16 obtained by the target current running in the electric motor 15 during the decrease control of the actual current.例文帳に追加

この所定量は、前記差を検出したときに決定されている目標電流と、この目標電流が電動モータ15に流れることによって得られる減速機構16の出力トルクに等しい出力トルクを実電流の減少制御時に得るために必要な電流との差に等しい量に設定される。 - 特許庁

To provide a control device of a front and rear wheel drive vehicle which can rapidly and surely engage a clutch at start or in driving whereby favorable starting performance and a sufficient driving force as an overall vehicle can be secured in the front and rear wheel drive vehicle which engages and disengages one of front and rear wheels and the electric motor driving it with a hydraulic clutch.例文帳に追加

前後輪の一方とこれを駆動する電気モータとの間を油圧駆動式のクラッチで接続・遮断する前後輪駆動車両において、発進時や走行中にクラッチを迅速かつ確実に接続することができ、それにより、良好な発進性能および車両全体としての十分な駆動力を確保できる前後輪駆動車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

In the electric motor having a rotor inside a stator for generating a rotary magnetic field, the rotor forms a projecting part 10a inside a magnet 10 that is located at an outer periphery, forms a projecting part 12a at the outer periphery of a rotary support 12 that is fixed to a shaft 11, and inserts a buffer member 13 between the magnet 10 and the rotary support 12.例文帳に追加

回転磁界を発生する固定子の内側に回転子を有する電動機において、この回転子は、外周に位置するマグネット10の内側に凸部10aを形成し、シャフト11に固定した回転支持体12の外周に凸部12aを形成してマグネット10と回転支持体12との間に1つの緩衝部材13を挿入する。 - 特許庁

To provide a ship having a cargo space for storing some solid materials generating combustible gas in a bulk state, in which energy attained through combustion of the combustible gas generated during its cruising can be combined with exhaust heat energy of a propulsion motor during its cruising and effectively utilized as a heat source for electric power for the ship and heating operation, and to provide a processing method for combustible gas in the ship.例文帳に追加

可燃性ガスを発生する固形物をばら積み状態で収納する貨物倉を備えた船舶において、航行中に発生する可燃性ガスの燃焼で得られるエネルギーを、航行中の推進原動機の排熱エネルギーと組合せて船内電力及び加熱用の熱源として有効利用できる船舶及び船舶の可燃性ガスの処理方法を提供する。 - 特許庁

When the control of conducting switching elements in sequence for electrical angle of 120 or 180 degrees is changed over to the push-pull operation, a control means 56 controls the overcurrent that occurs at the time of the changeover by making conducting ratio smaller than before the changeover, suppresses noise that is caused by an electric motor, and makes it possible to prevent the failure of the switching elements.例文帳に追加

制御手段56は、スイッチング素子を順次電気角120度あるいは180度ずつ通電する制御から、プッシュプル動作に切り替える際、導通比を切り替え前と比して小とすることにより、切り替えに発生する過電流を抑制し、電動機より生ずる騒音を押さえ、スイッチング素子の破壊を防ぐことが可能となる。 - 特許庁

To improve the reliability by shortening connection cables among a generater, an inverter, a battery and an electric motor, and to sufficiently exercise the performance of the battery, and to facilitate the maintenance of the battery and inverter/converter by mounting the battery and the inverter/converter at a place hardly affected by a temperature inside of a car body, and having a sufficient space.例文帳に追加

電動駆動のホイール式作業車両において、発電機、インバータ、バッテリ、電動モータ間の接続ケーブルを短くし信頼性を高め、バッテリやインバータ/コンバータを車体内部の温度の影響が少なくスペース的に余裕がある場所に配置することで、バッテリの性能を十分に発揮させかつバッテリ及びインバータ/コンバータのメインテナンスを容易とする。 - 特許庁

The control device of the electric vehicle includes: a means (17) of acquiring slope information on a traveling road surface; a means (15) of detecting the charging amount of the battery (11); and a control means (26) which sets the regeneration amount of the motor (4) during traveling on the downward slope so that the charging amount of the battery reaches the upper limit thereof.例文帳に追加

その制御装置は、走行路面の勾配情報を取得する手段(17)と、バッテリ(11)の充電量を検出する手段(15)と、勾配継続距離を走行した際にバッテリの充電量が上限充電量となるように、下り勾配を走行中の電動機(4)の回生量を設定する制御手段(26)とを備えたことを特徴とする。 - 特許庁

The bus bar unit 50 attached to an armature of the electric motor comprises: the bus bar 51 having a terminal for feeding a drive current to the armature, a plurality of connecting pins 513 that are substantially J-shaped metals, and the circuit board 52 that is arranged on the bus bar 51 and has an injection port 55 for a sealing agent 517 and a bleeder hole 56.例文帳に追加

電動モータの電機子に取り付けられるブスバーユニット50は、電機子へ駆動電流を供給する端子を有するブスバー51、それぞれが略J字形状の金属である複数の接続ピン513、および、ブスバー51上に配置されるとともに封止剤517の注入口55とエア抜き穴56とが形成された回路基板52を備える。 - 特許庁

To provide a drive controller and a drive control method for an inverter hoist which are capable of avoiding a drop of a load by a relatively simple operation and capable of performing stable vector control even in the event of a drop of power source voltage or in the event where the output voltage is saturated at a rating speed due to a voltage characteristic of the electric motor.例文帳に追加

電源電圧が低下した場合や電動機の電圧特性により定格速度で出力電圧が飽和した場合でも、比較的簡易な処理で荷重の落下を回避し、安定したベクトル制御が可能なインバータホイストの駆動制御装置及びインバータホイストの駆動制御方法を提供する。 - 特許庁

The control device of the electric power steering device controls the drive of a motor by the inverter circuit on the basis of an amperage command value for giving assist torque to a steering system, in which the switching means is interposed at each lower stage arm of the inverter circuit or at each upper stage arm, and the switching means is put off when a failure is sensed in the inverter circuit.例文帳に追加

電流指令値に基づいてインバータ回路を介してモータを駆動制御し、ステアリング系にアシストトルクを付与するようになっている電動パワーステアリング装置の制御装置において、前記インバータ回路の下段アームのそれぞれに、若しくは上段アームのそれぞれにスイッチング手段を介挿し、前記インバータ回路の故障が検出された場合に前記スイッチング手段をオフにする。 - 特許庁

In an electric motor 20, a rotor 23 is a double structure including an inner rotor 24 and an outer rotor 26 located concentrically with respect to a rotating shaft outsaide the inner rotor 24, and holds inner permanent magnets 25a and 25b in the inner rotor 24 and outside permanent magnets 27a1, 27a2, 27b1 and 27b2 in the outer rotator 26, respectively.例文帳に追加

電動機20では、回転子23は、内回転子24と当該内回転子24に対し回転軸同心かつ回転径方向外側に位置する外回転子26とを有する2重構造とし、内回転子24には内永久磁石25a、25bを、また外回転子26には外永久磁石27a1、27a2、27b1、27b2を、それぞれ保持する。 - 特許庁

When the operation of a brake is determined not to be performed by a brake operation determination means, a male screw 47 is moved by a predetermined distance from the initial position of the screw 47 when the brake operation is not performed in the direction apart from a disk rotor 5, and then an electric motor 31 is controlled by a ECU 81 so that the male screw 47 is returned again to the initial position.例文帳に追加

ブレーキ操作判断手段によってブレーキ操作がなされていないと判断された場合に、ブレーキ操作がなされていない時の雄ねじ47の初期位置からディスクロータ5に対して遠ざかる方向へ所定距離だけ雄ねじ47を移動させた後、雄ねじ47を再び初期位置へ復帰させるように、ECU81によって電動モータ31を制御する。 - 特許庁

To provide an electric refrigerator having suppressed noises and resonant sounds by reducing an area in which the right and left side walls and the bottom face of a cold air supply duct inside a blower mounting portion contact a blower having a vane portion and a motor integrated to reduce vibration to be propagated from the blower to the cold air supply duct.例文帳に追加

冷気供給ダクトの送風装置取付部内部の左右側壁および底面と、羽根部とモータとを一体にした送風装置との接触面積を少なくすることにより、送風装置から冷気供給ダクト側に伝わる振動を抑え、騒音および共鳴音等の発生の抑制を図った電気冷蔵庫を提供する。 - 特許庁

When an electric motor is driven to move the hopper from a stand-by position to the hopper-up position, an interruption number of interruption signals is counted in a zone B, where the second sensor 43 reaches an L-level, so as to adjust a deceleration from a point (deceleration start position), at which the target position is reached according to a measuring time defined from the counted interruption number.例文帳に追加

待機位置からホッパーアップ位置へホッパーを移動させるべく電動モータを駆動させると、第二センサ43がLレベルになる区間Bで割り込み信号の割込回数を計数し、その計数された割り込み回数から規定される計測時間に応じて目標位置に達した時点(減速開始位置)からの減速度を調整する。 - 特許庁

A worm gear mechanism 32 and an electromagnetic clutch 41 are arranged on the other axial end side of the supporting shaft 36, and a driving drum 55 is arranged on the other axial end side of the output shaft 47 to reduce and transmit rotational drive of an electric motor 27 to the driving drum 55 through the worm gear mechanism 32, the electromagnetic clutch 41 and the spur gear 48.例文帳に追加

支軸36の軸方向他端側にウォームギア機構32および電磁クラッチ41を配置するとともに、出力軸47の軸方向他端側に駆動用ドラム55を配置し、電動モータ27の回転駆動をウォームギア機構32、電磁クラッチ41およびスパーギア48を介して駆動用ドラム55に減速して伝達する。 - 特許庁

To enable the miniaturization and quick speed change of an electric motor by enabling the gear ratio to be freely variable in a continuously variable transmission for a vehicle for performing power transmission, capable of the speed change from a driving rotation member to a driven rotation member by the movement of a carrier supporting a speed variable rotation member brought frictionally into contact with the driving rotation member and the driven rotation member.例文帳に追加

駆動回転部材および従動回転部材に摩擦接触する変速回転部材を支承するキャリアの移動により、駆動回転部材から従動回転部材への変速可能な動力伝達を行なう車両用無段変速機において、変速比を自在に変化させることを可能とした上で、電動モータの小型化および迅速な変速を可能とする。 - 特許庁

To provide a motor which prevents a shift between an electric angle position detected by a rotation angle sensor and an output shaft position even if a magnetic clutch mechanism operates to cause a slide between its input and output, and enables accurate detection of the position of an object to be driven by an output shaft even if the rotation angle sensor is located closer to the input side of the mechanism.例文帳に追加

磁気クラッチ機構が作動してその入出力間に滑りが生じても、回転角センサ検出の電気角位置と出力軸の位置とのズレを防止し、該機構の入力側に位置する回転角センサであっても出力軸の駆動対象の位置検出をも的確に行えるモータを提供する。 - 特許庁

Discrete transistors 6 of the inverter part 5 are individually fixed to an outer peripheral surface of a peripheral wall of a motor housing 4 cooled by low pressure coolant gas, and thereby the shaft length of the inverter integrated type electric compressor for the vehicle is remarkably shortened as compared with the conventional one without causing cooling insufficiency of the inverter part 5 to reduce the size of the whole of the device.例文帳に追加

低圧冷媒ガスにより冷却されるモータハウジング4の周壁外周面にインバータ部5のデスクリートトランジスタ6を個別に固定するので、インバータ部5の冷却不足を招くことなく、車両用インバータ一体型電動コンプレッサの軸長を上記従来より大幅に縮小し、装置全体体格を縮小することができる。 - 特許庁

This opening and closing device has a power conversion means 6 connected to a rotary drive shaft 2 transmitting rotation from an electric motor to the revolving door 6, and a restoring means 12 receiving the linear movement of the power conversion means 6 to absorb the linear displacement of the linear movement and capable of restoring the absorbed linear displacement.例文帳に追加

モータ4から回転式ドア1に回転を伝える回転駆動軸2に連結され回転運動と直線運動とを相互に変換する動力変換手段6と、動力変換手段6の直線運動を受けて該直線運動の直線変位を吸収し、吸収した前記直線変位を復元し得る復元手段12とを有することとした。 - 特許庁

A torque compensation means 72 reduces a torque compensation rate compared with that when determining the timing of starting torque compensation, based on an oil pressure value P_CX of an engagement device, when starting restraint of fluctuation (going-down) of output torque T_OUT by operating the second electric motor M2 at the timing of starting the torque compensation which is determined based on shift instructions, in torque phase compensation control.例文帳に追加

トルク補償手段72は、トルク相補償制御において、変速指示に基づいて決定したトルク補償開始時期で第2電動機M2の作動により出力トルクT_OUTの変動(落込み)の抑制を開始する場合には、係合装置の油圧値P_CXに基づいて上記トルク補償開始時期を決定する場合と比較してトルク補償率を小さくする。 - 特許庁

When a rotational angle detected by rotational angle sensor 15 is out of a prescribed angular range ϕ_0 ± α (S18:No) and a first electromagnetic clutch 13 is disengaged (S20), a control unit 50 drives a turning electric motor 32 to control a rotational angle of a universal joint 14 to fall within the prescribed angular range ϕ_0 ± α.例文帳に追加

制御ユニット50は、回転角センサ15により検出された回転角が所定の角度範囲φ_0±α外(S18:No)であって第1電磁クラッチ13が遮断状態(S20)であるときに、転舵用電動モータ32を駆動してユニバーサルジョイント14の回転角が上記所定の角度範囲φ_0±αとなるように制御する。 - 特許庁

A set lift control target height is set based on the detected information from the sensor 64 and the electric motor 31 is operated based on the set lift control target height and the detected information from the sensor 72 so that the working device is lifted to the set lift control target height.例文帳に追加

ストッパー位置検出センサ64の検出情報を基にして設定上昇制御目標高さが設定され、作業装置が設定上昇制御目標高さに上昇するように、設定上昇制御目標高さと、操作軸位置検出センサ72の検出情報とを基に電動モータ31が操作される。 - 特許庁

When the driving condition of the internal combustion engine 5 is in a region at the low load side of a light load restriction line preliminarily set at the low load side of an optimal fuel consumption line, the HVECU 100 achieves a request driving force by making the internal combustion engine 5 and the electric motor 50 cooperatively operate so that the engine output can be increased.例文帳に追加

HVECU100は、内燃機関5の運転状態が、最適燃費線より低負荷側に予め設定された軽負荷制限線に比べて低負荷側の領域にある場合には、機関出力が増大するよう内燃機関5と電気モータ50を協調して作動させて要求駆動力を達成する。 - 特許庁

The refrigerant compressor, in which a compression machine section 3 and an electric motor section 4 are received in a closed container 2 storing the refrigerating machine oil, comprises the gasket 15 for sealing an inside of the compression machine section 3 and uses a joint sheet containing binding material, filling material and non-asbestos base material fiber and excellent in heat resistance, oil resistance and refrigerant resistance in the gasket 15.例文帳に追加

冷凍機油を貯留する密閉容器2内に圧縮機構部3と電動機部4とが収納された冷媒圧縮機において、圧縮機構部3の内部をシールするガスケット15を備え、ガスケット15に結合材及び充填材とともに非石綿系基材繊維を含有して耐熱性,耐油性及び耐冷媒性に優れるジョイントシートを用いた。 - 特許庁

The variable valve gear for an internal combustion engine E is provided with a transmission mechanism transmitting valve driving force of an intake cam provided on a cam shaft 20 to open and close an intake valve to the intake valve, and an electric motor rotating and driving the drive shaft 61 displacing the transmission mechanism displaceably supported by a cylinder head to change valve operation characteristics of the intake valve.例文帳に追加

内燃機関Eの可変動弁装置は、吸気弁を開閉作動すべくカム軸20に設けられる吸気カムの弁駆動力を吸気弁に伝達する伝達機構と、吸気弁の弁作動特性を変更すべくシリンダヘッド2に変位可能に支持される前記伝達機構を変位させる駆動軸61を回転駆動する電動モータとを備える。 - 特許庁

In an image forming apparatus, in order to prevent an occurrence of an area where a feeding roller 50 cannot be stopped by a periodic torque change occurring in a driving system, a phase deviation of a stop position corresponding to a maximum-torque-change position of the periodic torque change is detected, and the current corresponding to the deviation is supplied to an LF motor 54 as an offset electric current I.例文帳に追加

画像形成装置において、駆動系で生じる周期的トルク変動によって搬送ローラ50を停止できない領域が発生するのを防止するために、周期変動が最大となる位置に対する停止位置の位相のずれを検出して、そのずれに応じた電流をオフセット電流IとしてLFモータ54に流す。 - 特許庁

The sintered metal formed body 15 stored in a sizing die 5 is disposed between an upper punch 4 and a lower punch 3 of a pressing apparatus, a core rod 7 rotated by an electric motor 12 is inserted in the circular hole part of the sintered metal formed body 15, and the metal formed body 15 is pressed by the upper punch 4 and the lower punch 3.例文帳に追加

加圧装置の上パンチと4下パンチ3とのの間にサイジング用型5に収納した焼結金属成形体15を配置し、電動モータ12により回転させたコアロッド7を焼結金属成形体15の円孔部に挿入して、金属成形体15を上パンチと4下パンチ3とにより加圧圧縮する。 - 特許庁

To provide a damping material used for absorbing and suppressing vibration generated from a transport machine such as a car or a railroad vehicle or an engine or a motor of a household electric product or an industrial machine and having damping capacity and sound-absorbing capacity excellent as an interior material for absorbing and suppressing noise generated by the vibration of the chassis of a car or a railroad vehicle.例文帳に追加

自動車、鉄道車両等の輸送機械、家電製品、産業機械等のエンジン、モ−タ等から発生する振動を吸収抑制するために使用され、また、自動車、鉄道車両の車体振動によって発生する騒音を吸収抑制する内装材として優れた制振性能と吸音性能を備えた制振材を提供する。 - 特許庁

The electric brake 1, using a changeover circuit 14, selectively switches between power supply to the direct current motor 2 at a first position via first and third brushes 11 and 13 having a low rotation and high torque characteristic and power supply at a second position via second and third brushes 12 and 13 having a high rotation and low torque characteristic.例文帳に追加

電動ブレーキ1は、低回転高トルク特性を有する第1及び第3ブラシ11,13による第1ポジションでの直流モータ2への給電と、高回転低トルク特性を有する第2及び第3ブラシ12,13による第2ポジションでの同給電とを、切替回路14により選択的に切り替えるようになっている。 - 特許庁

The hybrid type working machine includes: a plurality of inverters for driving a plurality of motor-driven working elements; a capacitor which transfers electric power between a plurality of the inverters; a DC bus connected to a plurality of the inverters; and a step-up/step-down converter arranged between the DC bus and the accumulator.例文帳に追加

ハイブリッド型作業機械は、複数の電動作業要素を駆動するための複数のインバータと、前記複数のインバータとの間で電力の授受を行う蓄電器と、前記複数のインバータに接続されるDCバスと、前記DCバスと前記蓄電器との間に配設される昇降圧コンバータとを含む。 - 特許庁

A lever member 202 attached integrally to a rotary shaft 201 of an electric motor 200 controlling its operation is turned up to a predetermined locked position for regulating pulling-out of a key member 40A and is stopped and held at the locked position by receiving driving signals from a controller of an automatic accounting system.例文帳に追加

自動課金システムの制御装置からの駆動信号を受けてその動作が制御される電動モータ200の回転軸201に一体的に取り付けられているレバー部材202を、キー部材40Aを引き抜くことを規制する所定の施錠位置まで回動させ、当該施錠位置でレバー部材202を停止保持させる。 - 特許庁

Article 280 (1) The employer shall, when using electric apparatuses (meaning those other than wiring and movable electric cable among machines or instruments in which the electricity conducts such as a motor, transformer, cable connector, switch, distribution board or switch board and other equipment, the same shall apply hereinafter) at the place where it is liable that the concentration of the vapor of flammable substance or flammable gas becomes to explosion limit even if the measures set forth in Article 261 are taken, not use unless they are of explosion proof performance corresponding to the types of the said vapors or gases. 例文帳に追加

第二百八十条 事業者は、第二百六十一条の場所のうち、同条の措置を講じても、なお、引火性の物の蒸気又は可燃性ガスが爆発の危険のある濃度に達するおそれのある箇所において電気機械器具(電動機、変圧器、コード接続器、開閉器、分電盤、配電盤等電気を通ずる機械、器具その他の設備のうち配線及び移動電線以外のものをいう。以下同じ。)を使用するときは、当該蒸気又はガスに対しその種類に応じた防爆性能を有する防爆構造電気機械器具でなければ、使用してはならない。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

To make a vehicle behavior to an operation of a steering wheel 1 by a driver a desired behavior at all times and stably perform a behavior control when a vehicle behavior control system B for controlling the behavior of an automobile such as a vehicle stability control system and antilock braking system in an electric power steering device for an automobile for assisting the steering of the steering wheel 1 by controlling an electric motor 11.例文帳に追加

電動モータ11の制御によりハンドル1の操舵を補助する自動車の電動パワーステアリング装置において、運転者のハンドル1の操舵に対する車両の挙動を常に所望の挙動にさせるとともに、車両安定性制御装置やアンチロックブレーキシステム等、自動車の挙動を制御するための車両挙動制御装置Bが作動したときに、その挙動制御を安定して行い得るようにする。 - 特許庁

The motor failure detection circuit 30 is attached to an electric motor 10, that is a brushless motor to be incorporated into the signal protecting apparatus of a railway and detects the failure.例文帳に追加

鉄道の信号保安装置に組み込まれる電動モータ10がブラシレスモータであるときそれに付設されてその故障を検出するモータ故障検知回路30であって、モータ10における本体部13と駆動回路12との電流供給路U,V,Wに介挿して設けられた遮断回路20と、モータ10の回転を検出してパルス信号H1,H2,H3を生成する回転検出手段14と、そのパルス信号を整流して駆動回路12の電源電圧Vcとは逆極性の反転電圧V1,V2を生成する反転整流手段31,32と、その反転電圧V1,V2に基づいて動作し遮断回路20の導通遮断状態を制御する判定回路33+35+36とを備える。 - 特許庁

Under such circumstances, the Osaka Railway Bureau strived to maintain 'Keihanshin Local Line using three-door cars equipped with cross-seats' by the transfer of Kumoha 54 cars to the Niigata region (eventually Moha 70 cars were transferred because of the cold resistance/snow resistance of motor) as well as the transfer of twenty cars (including cars that were once transferred from the Keihanshin Local Line and Kuha 76305, a sole all-metal car among cars of 300 series of type 70) of type 70, which was created along with the development of electric train of JR Suburban Trains Series 113 of Yokosuka Line during 1964 and 65, to Akashi (including Saha 58 that was converted from Saha 48 for Ryuden into a three-door car). 例文帳に追加

大鉄局としても手をこまねいていたわけではなく、新潟地区への70系投入についても当初はクモハ54の投入を検討したり(結局モーターの耐寒耐雪改造の関係でモハ70となる)、1964~65年にかけて、横須賀線の国鉄113系電車化の進展に伴って捻出された70系(流電用サハ48の3扉改造のサハ58も含む)を20両前後明石に転入させる(この中には、一度京阪神緩行線から転出した車両や京阪神緩行線唯一の70系300代全金属車であるクハ76305が含まれていた)など、何とかして「3扉クロスシートの京阪神緩行線」を維持しようとした。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

This was issued by major Japanese manufacturers and other companies, such as Nippon Steel, Toyota Motor, Panasonic, Hitachi, Toshiba, Mitsubishi Electric, Mitsubishi Heavy Industries, Asahi Kasei, Mitsubishi Estate, Sumitomo Metal Industries, JFE Holdings, Mitsubishi UFJ Lease & Finance - lease accounting will become very complicated - and Canon, from which Mr. Mitarai, the former chairman of Keidanren hails, as well as a director of the Japan Chamber of Commerce and Industry. As the Minister for Financial Services, I also received this letter of request on May 25. 例文帳に追加

新日鐵、トヨタ自動車、それからパナソニック、日立、東芝、三菱電機、三菱重工、旭化成だとか、あるいは三菱地所だとか、それから住友金属、JFEホールディングス、それから三菱UFJリース、このリースの会計が非常に、ややこしくなります。それから前の(経団連会長の)御手洗さんがいたキヤノン、そんなところや、それから日本商工会議所の常務理事からも要望書が私にも、金融(担当)大臣の私にも5月25日にまいりました。 - 金融庁

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日本法令外国語訳データベースシステム
※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
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