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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Fuel injection nozzlesの意味・解説 > Fuel injection nozzlesに関連した英語例文

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Fuel injection nozzlesの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 36



例文

To provide a fuel injection nozzle controlling penetration force of fuel from a viewpoint different from former nozzles.例文帳に追加

従来とは異なる観点から燃料の貫徹力が制御された燃料噴射ノズルを提供する。 - 特許庁

To provide a fuel injection device spreading and spraying fuel from a plurality of nozzles with a simple construction.例文帳に追加

簡単な構造で複数の噴孔から燃料を拡散噴霧できる燃料噴射装置を提供する。 - 特許庁

Further, since a plurality of the fuel gas injection nozzles are provided, injection of the fuel gas is brought into a multifold state, which is advantageous to mixture of fuel-air.例文帳に追加

また、燃料ガス噴出口が複数個を有するため、燃料ガスの噴出は多岐になり、燃料—空気の混合に有利である。 - 特許庁

To provide a fuel injection device, in which atomized states of fuel mist can be equalized among injection nozzles.例文帳に追加

各噴射ノズルに関して燃料噴霧の微粒化状態を均等化することができる燃料噴射装置を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a characteristic evaluating device for fuel injection nozzles, capable of measuring the relationship between the injection characteristic of a fuel nozzle and vibration when it is mounted on a vehicle.例文帳に追加

燃料ノズルの噴射特性と車載時の振動との関係を測定できる燃料噴射ノズルの特性評価装置を提供する。 - 特許庁


例文

The nozzle holder 3 has a labyrinthal inner structure to invite time difference in the fuel gas injection between the two nozzles 3b, 3c.例文帳に追加

ノズルホルダー3には、二つのノズル3b,3cが設けられている。 - 特許庁

The fuel injection valve has a plurality of slitted nozzles 66 extending perpendicularly to an axis direction of the cylinder and fuel injection directions from the nozzles are shifted from each other in the axis direction of the cylinder.例文帳に追加

燃料噴射弁はシリンダの軸線方向と垂直に延びる複数のスリット状噴孔66を有し、これら噴孔からの燃料噴射方向は互いにシリンダの軸線方向にずれている。 - 特許庁

This fuel injection device to be used together with the gas turbine engine includes a plurality of thermally compatible fuel nozzles.例文帳に追加

ガスタービンエンジンと共に使用するための燃料噴射装置は複数の熱的適合性を有する燃料ノズルを含む。 - 特許庁

The combustor (100) includes: a number of fuel nozzles (120), a lean pre-nozzle fuel injection system (270) positioned upstream of the fuel nozzles (120), and a premixing annular space (250) positioned between the fuel nozzles (120) and the lean pre-nozzle fuel injection system (270) to premix the fuel flow (30) and the air flow (20).例文帳に追加

本燃焼器(100)は、幾つかの燃料ノズル(120)と、燃料ノズル(120)の上流に配置された希薄プレノズル燃料噴射システム(270)と、燃料ノズル(120)及び希薄プレノズル燃料噴射システム(270)間に配置されて、燃料の流れ(30)と空気の流れ(20)を予混合する予混合環状空間(250)とを含むことができる。 - 特許庁

例文

The air nozzles 511, 521 for combustion are provided so that an injection direction of the air A for combustion crosses an injection direction of fuel gas F of the gas nozzles 411, 421.例文帳に追加

燃焼用空気ノズル511,521は,燃焼用空気Aの噴出方向をガスノズル411,421の燃料ガスFの噴出方向に交錯させるよう配設してある。 - 特許庁

例文

At a point of the main nozzles 10 and on a downstream side of the swirler 112, a second injection hole 11 for injecting diffuse combustion fuel gas is provided.例文帳に追加

さらに、メインノズル10の先端であってスワラ112の下流側に、拡散燃焼用燃料ガスを噴射する第2噴射孔11を設ける。 - 特許庁

An ECU 30 corrects fuel injection amount in the cylinder fuel injection nozzles 111 to 114, according to the fuel vapor amount detected, so that the air-fuel ratio of the engine when purging is conducted becomes leaner than that when the purging is not conducted, and changes the fuel injection start timing and the fuel injection end timing, according to the amount of fuel vapor.例文帳に追加

ECU30は、検出した燃料ベーパー量に応じて筒内燃料噴射弁111〜114の燃料噴射量を補正し、パージ実行時の機関空燃比がパージを実行しないときの機関空燃比よりリーンになるようにするとともに、燃料噴射開始時期と燃料噴射終了時期とを燃料ベーパー量に応じて変更する。 - 特許庁

A combustion device has a fuel nozzle 10 provided with a plurality of fuel gas injection nozzles 18a and 18b, and the fuel nozzle 10 is inserted in a burner A through a fuel-air introduction port 11 of the burner A.例文帳に追加

複数の燃料ガス噴出口18aと18bを有する燃料ノズル10を備え、燃料ノズル10はバーナAの燃料—空気導入口11からバーナA内に挿入された燃焼装置を提供する。 - 特許庁

The fuel return passage 28 returns excess fuel from fuel injection nozzles 18 in the head cover 4 to a fuel tank 20 placed outside of the head cover 4 via the communication passage 29.例文帳に追加

そして、燃料戻し通路(28)は、ヘッドカバー(4)内の燃料噴射ノズル(18)での余剰燃料を、上記連通路(29)を介してヘッドカバー(4)の外部に配置した燃料タンク(20)へ戻すようにしてある。 - 特許庁

Fuel pressurized by a fuel pump 1 is stored in a first accumulator 3 and supplied to fuel injection nozzles 9 through a first control valve 5, a fuel passage 10a, and is supplied to a second accumulator 4 and stored in it.例文帳に追加

燃料ポンプ1で加圧された燃料は、第1蓄圧器3に貯溜され、第1制御弁5、燃料通路10aを介して燃料噴射ノズル9に供給されると共に第2蓄圧器4に供給されて貯溜される。 - 特許庁

A plurality of air-fuel pre-mixture injection nozzles 2 is protruded fron one side of an air-fuel premixture chamber 1 for fuel gas and primary air.例文帳に追加

これを実現するために、自己排ガス再循環と予混合燃焼を組み合わせたバーナが本発明者により提案されているが、排ガス再循環の効果を十分に引き出すためにはバーナの全体の径が大きくなってしまうという課題がある。 - 特許庁

A fuel injection valve 10 includes a nozzle body 12 equipped with the first nozzles 14 and the second nozzles 15 and formed with a fuel flow passage inside, a needle 13 provided slidably in the nozzle body 12, and a projection part 8 projecting toward an axial center side of the nozzle body 12.例文帳に追加

燃料噴射弁10は、第1噴孔14と第2噴孔15とを備えると共に内部に燃料流路が形成されるノズルボディ12と、このノズルボディ12内に摺動自在に設けられたニードル13、ノズルボディ12の軸中心側に向かって突出する突出部8を備えている。 - 特許庁

Pressure of the second fluid supplied to the respective injection nozzle 11 can thus be equalized, thereby the atomized states of fuel mist can be equalized in the respective injection nozzles 11.例文帳に追加

これによって、各噴射ノズル11に供給される第2流体の蒸気の圧力を均等化することができるので、各噴射ノズル11に関して燃料噴霧の微粒化状態を均等化することができる。 - 特許庁

The single common rail 3 provided parallel to a crankshaft is connected to a fuel injection pump 2 via a single first fuel pipe 7 and connected to respective injection nozzles 6 via a plurality of second fuel pipes 8.例文帳に追加

クランクシャフトと平行に設けられた単一のコモンレール3は燃料噴射ポンプ2に単一の第1燃料パイプ7を介して接続され、かつ各インジェクションノズル6に複数の第2燃料パイプ8を介して接続される。 - 特許庁

To provide a burner device including a holder (37), at least two fuel nozzles (40) including fuel nozzle injection head sections (47a, 47b) fixed to the holder (37) in the flowing direction, and a gas supply system (120) extending through the holder (37) and communicating with the fuel nozzle injection head sections (47a, 47b).例文帳に追加

本発明は、ホルダ(37)と、該ホルダ(37)に流れ方向に固定され燃料ノズル噴射頭部(47a、47b)を備えた少なくとも2本の燃料ノズル(40)と、前記ホルダ(37)を通って延び燃料ノズル噴射頭部(47a、47b)に通じるガス供給系統(120)とを備えたバーナ装置に関する。 - 特許庁

One or more additional fuel injection nozzles 56, 58 are arranged at an aft end of the transition duct 20 for introducing additional fuel to be combusted into the transition duct 20 in an upstream end of the first stage turbine nozzle.例文帳に追加

1つ以上の追加燃料噴射ノズル56、58が、トランジションダクト20の後端部に配置されており、追加の燃焼用燃料及び空気を第1段タービンノズルの上流においてトランジションダクト20に導入する。 - 特許庁

Main nozzles 10 of the gas turbine combustor have first injection holes 117 for injecting premixed combustion fuel gas, and have on a downstream side of the first injection holes 117 a swirler 112 for agitating the injected premixed combustion fuel gas to promote premixing.例文帳に追加

ガスタービン燃焼器のメインノズル10に、予混合燃焼用燃料ガスを噴射する第1噴射孔117を設け、この第1噴射孔117の下流側に噴射された予混合燃焼用燃料ガスを攪拌してその予混合を促進するスワラ112を設ける。 - 特許庁

A plurality of gas injection nozzles 81, 82 and a throttle portion (obstacle) 19 at the downstream are disposed in a fuel nozzle 10, and relatively much gas is injected from a part of the gas injection nozzle 81 so that the fuel concentration has a distribution in the circumferential direction.例文帳に追加

燃料ノズル10内に複数の気体噴出ノズル81、82とその下流に絞り部(障害物)19を設け、一部の気体噴出ノズル81から相対的により多くの気体を噴出することで、燃料濃度に周方向の分布をもたせる。 - 特許庁

A fuel injection device for a diesel engine is provided with a common rail 13 connected to the fuel tank via a fuel supply pipe 12, a pressurizing pump 17 pressurizing and supplying fuel to the common rail 13, and a plurality of injection nozzles 18 injecting pressurized fuel supplied from the common rail 13 into a cylinder.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの燃料噴射装置は、燃料タンク11に燃料供給管12を介して接続されたコモンレール13と、燃料をコモンレール13に加圧供給する加圧ポンプ17と、コモンレール13から供給された加圧燃料を気筒内に噴射する複数の噴射ノズル18とを備える。 - 特許庁

Each of the fuel feed devices feeds fuel to each of a plurality of fuel injection nozzles (10-1 to 10-n) which are substantially disposed in a circumferential direction side by side at equal intervals.例文帳に追加

本発明によるガスタービンエンジンシステムは,周方向に実質的に等間隔に並んで配置された複数の燃料噴射ノズル(10−1〜10−n)のそれぞれに,燃料をそれぞれに供給する複数の燃料供給装置(11−1〜11−n)と,制御装置(2)とを備えている。 - 特許庁

The injection nozzles 11 provided to correspond to respective cylinders in an internal combustion engine are composed to be capable of roughly simultaneously injecting vapor of fuel and prescribed fluid.例文帳に追加

内燃機関の各気筒に対応して設けられた噴射ノズル11の各々は、燃料及び所定流体の蒸気をほぼ同時に噴射することが可能である。 - 特許庁

This indirect injection type supercharged engine has a cylinder 10 including a combustion chamber 12, two intake means 14, 16 including pipes 18, 20 controlled by intake valves 22, 24, fuel injection nozzles 26, 28 attached to each intake means 14, 16, and an exhaust means 30 provided with an exhaust valve 32.例文帳に追加

間接噴射式の過給エンジンが、燃焼室12を含むシリンダー10と、吸気弁22,24によって制御されるパイプ18,20を含む2つの吸気手段14,16と、各吸気手段14,16に付属する燃料噴射ノズル26,28と、排気弁32を備えた排気手段30とを有する。 - 特許庁

The combustor is provided with a central fuel injection pipe 12 centrally disposed and having central fuel nozzles 11 at an end, an annular duct 14 surrounding the central fuel injection pipe with a distance therefrom and defining a flow passage 13 for combustion air between the duct and the pipe, and a combustion chamber 16 for expansion of gas coming out of the air passage.例文帳に追加

中心部に配置され先端部に燃料の中央噴射口11を有する中央燃料噴射管12と、中央燃料噴射管を間隔を隔てて囲みその間に燃焼用空気流路13を形成する環状ダクト14と、空気通路を出た気体を膨張させる燃焼室チャンバ16とを備える。 - 特許庁

The controller (2) individually regulates the flow rate of fuel fed to each of the fuel injection nozzles (10-1 to 10-n), and the plurality of diluting air flow amount controllers (12-1 to 12-n) individually regulate the flow rates of diluted air which are respectively introduced into an inner cylinder (7).例文帳に追加

制御装置(2)は,燃料噴射ノズル(10−1〜10−n)のそれぞれに供給される燃料の燃料流量を個別に調節し,且つ,複数の希釈空気流量制御装置(12−1〜12−n)が内筒(7)にそれぞれ導入する希釈空気の流量を個別に調節する。 - 特許庁

Plural fuel injection valves 12, 13 are arranged in cylinder sidewalls 2b, 2c to be opposed, and fellow atomized fuels 15 injected from the injection nozzles 12, 13 and entrained air 16 are collided to form a vapor generating part 17 comprising the stratified air-fuel mixture in an inside of which a concentration is higher than that in an outside.例文帳に追加

シリンダ側壁2b,2cに複数の燃料噴射弁12,13を対向するように配置し、該各燃料噴射弁12,13から噴射された噴霧燃料15及び巻き込み空気16同士を衝突させることにより、内部が外部より高濃度の成層混合気からなる蒸気発生部17を形成する。 - 特許庁

The fuel injection valve comprises a casing 10 having an inflow port 15 at an end and the nozzles 48, 49 at the other end, a passage forming member 30 stored in the casing and deformable by a magnetic field applied, a drive coil 25 for deforming the passage forming member when magnetized, and a biasing member 35 for biasing the passage forming member in a direction of closing the nozzles.例文帳に追加

燃料噴射弁は、一端に流入口15を備え他端に噴孔48,49を備えたケーシング10と、ケーシング内に収容され加わる磁界により変形可能な通路形成部材30と、励磁されたとき通路形成部材を変形させる駆動コイル25と、通路形成部材を噴孔を塞ぐ方向に付勢する付勢部材35と、を備える。 - 特許庁

Six ceramic films 33 are formed in a peripheral direction at almost equal intervals in a position hit by fuel injected from six nozzles of an injector 8, in a lip part of a top land 3b in a piston 3 of a direct injection diesel engine.例文帳に追加

直噴式のディーゼルエンジンのピストン3のトップランド3bには、そのリップ部分にインジェクタ8の六つの噴孔から噴射される燃料の当たる位置に六つのセラミック膜33が周方向にほぼ等間隔に形成されている。 - 特許庁

Six ceramic films 17 are formed in a peripheral direction at almost equal spaces in a position hit by fuel injected from six nozzles of an injector, in an internal peripheral side wall of a cavity 16 of a piston 3 in a direct injection diesel engine.例文帳に追加

直噴式のディーゼルエンジンのピストン3のキャビティ16の内周面側壁には、インジェクタの六つの噴孔から噴射される燃料の当たる位置に六つのセラミック膜17が周方向にほぼ等間隔に形成されている。 - 特許庁

In a piston 3 of a direct injection diesel engine, six air chambers 17 having a jet nozzle 19 are formed in the vicinity of a position (position hit by a jet stream as shown by chain line) hit by fuel injected from six nozzles of an injector 8 on an internal peripheral surface 16a of a recessed part (cavity) 16.例文帳に追加

直噴式のディーゼルエンジンのピストン3には、凹部(キャビティ)16の内周面16a上におけるインジェクタ8の六つの噴孔から噴射された燃料の当たる位置(同図に鎖線で示された噴流の当たる位置)の近傍に、噴出口19を有する六つの空気室17が形成されている。 - 特許庁

A fuel delivery pipe is formed of the pipe type communication pipe 1 of the integral structure having a fuel passage 9 therein and having the flat flexible absorb face 2 formed to an outer wall face thereof, and sockets 6 whose one ends are connected with the communication pipe 1 to communicate with the fuel passage 9 and which is connected with injection nozzles.例文帳に追加

内部に燃料通路9を有する一体構造のパイプタイプで外壁面が平坦状の可撓性のアブソーブ面2を備えた連通管1と、一端を連通管1に接続して燃料通路9に連通すると共に噴射ノズルを接続するためのソケット6とによりフューエルデリバリイパイプを形成する。 - 特許庁

例文

A cylinder discriminating signal of an internal combustion engine as a subject is detected simultaneously with detection of vibration or sound in the operated fuel injection nozzles 1 to 4 using a sensor 10 or 11 stuck to a fuel supply pipe 5, and both detection result and signal are displayed on a voltage monitor 13 such as an oscilloscope to specify the existence/absence of abnormality and the cylinder causing abnormality.例文帳に追加

被燃料噴射ノズル1〜4の作動中の振動または音を燃料供給配管5に貼り付けたセンサ10或いは11により検出すると同時に被内燃機関の気筒判別信号を検出し、両者をオシロスコープ等の電圧モニタ13上に表示し、異常の有無および異常発生気筒を特定する。 - 特許庁

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