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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > center of outside tireに関連した英語例文

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center of outside tireの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 39



例文

A center land part 5 is formed between vehicle inside and outside crown vertical grooves 3i, 3o extending in the tire peripheral direction in both sides of the tire equator.例文帳に追加

タイヤ赤道両側でタイヤ周方向にのびる車両内側、外側のクラウン縦溝3i、3o間に、センター陸部5が形成される。 - 特許庁

To improve uneven-wear resistance on the outside in a tire width direction of a tread part by uniformizing radial growth from the center in the tire width direction of the tread part to the outside in the tire width direction.例文帳に追加

トレッド部のタイヤ幅方向中央からタイヤ幅方向外側まで径成長を均一化して、トレッド部のタイヤ幅方向外側の耐偏摩耗性を向上すること。 - 特許庁

The outer wall face of each shoulder block SB outside in a tire axial direction is contoured as a circular curve 11 protruded outside in the tire axial direction in the cross section K of a circular face with a tire axis L as a center.例文帳に追加

このショルダーブロックSBのタイヤ軸方向外側の外壁面10の輪郭は、タイヤ軸Lを中心とする円周面断面Kにおいて、タイヤ軸方向外側に向かって凸となる円弧状曲線11をなす。 - 特許庁

A center block 24 is disposed outside of a center rib 16 in the tire width direction through a narrow groove 18, and a shoulder block 32 is disposed outside of a shoulder rib 26 in the tire width direction through a shallow groove 28.例文帳に追加

センターリブ16のタイヤ幅方向外側に細溝18を介してセンターブロック24を配置し、ショルダーリブ26のタイヤ幅方向外側に浅溝28を介してショルダーブロック32を配置する。 - 特許庁

例文

A belt layer 7 is provided with a central convex part 7C of a convex circular arc shape having the center of curvature inside a tire, and with an outer concave part 7S of a concave circular arc shape ranging from the central convex part 7C and having the center of carvature outside the tire.例文帳に追加

ベルト層7は、タイヤ内方に曲率中心を有する凸円弧状の中央凸部7Cと、この中央凸部7Cに連なりかつタイヤ外方に曲率中心を有する凹円弧状の外側凹部7Sとを具える。 - 特許庁


例文

The pneumatic tire 1 has a tread center section C lying in a region including a tire equator line CL; and a tread shoulder section S lying outside in a tread width direction of the tread center section C.例文帳に追加

本発明に係る空気入りタイヤ1は、タイヤ赤道線CLを含む領域に位置するトレッドセンター部Cと、トレッドセンター部Cのトレッド幅方向外側に位置するトレッドショルダー部Sとを有する。 - 特許庁

The vulcanized tire 1 is expanded and cooled while allowing the air outside the vulcanized tire 1 to flow so that forced convection becomes more dominant than natural convection, in order to bring both sides in an axial direction based of the tire equatorial center of the vulcanized tire 1 to a symmetric physical value.例文帳に追加

加硫済みタイヤ1のタイヤ赤道中心を基準とした軸方向両側が対称的な物性値となるように、加硫済みタイヤ1の外側の空気を自然対流よりも強制対流が支配的となるように流動させながら、加硫済みタイヤ1を膨張冷却する。 - 特許庁

At least a part of the circumferential main grooves 22A-22D is constituted so as to be bent from the outside of the tire width direction W toward the center CL of the tire width direction W.例文帳に追加

周方向主溝22A〜22Dの少なくとも一部は、タイヤ幅方向Wの外側からタイヤ幅方向Wの中心CLに向かって屈曲するように構成されている。 - 特許庁

Circumferential auxiliary grooves 23A, 23B are constituted so as to be bent from the outside of the tire width direction W toward the center CL of the tire width direction W.例文帳に追加

周方向副溝23A、23Bは、タイヤ幅方向Wの外側からタイヤ幅方向Wの中心CLに向かって屈曲するように構成されている。 - 特許庁

例文

The respective wall surfaces 10, 11 comprise base parts 10a, 11a at the step surface 9 side; and recessed arch-like curved parts 10b, 11b continued to an inner end in a tire radial direction of the base part and having a center at the outside of the tire.例文帳に追加

前記各壁面10、11は、前記踏み面9側の基部10a、11aと、該基部のタイヤ半径方向の内端に連なりかつタイヤ外側に中心を有する凹円弧状の曲面部10b、11bとからなる。 - 特許庁

例文

At least one block land 4 in the outside block land line 6 as the block land line 5 located most outside in a tire cross direction out of the block land lines 5 has a center-narrow structure whose tire cross direction sectional length is gradually smaller as going from tire peripheral direction both ends 7 of the block land 4 toward the center 8 of the block land 4.例文帳に追加

かかるブロック陸部列5のうち、タイヤ幅方向で最も外側に位置するブロック陸部列5である最外ブロック陸部列6に含まれる少なくとも1つのブロック陸部4は、そのタイヤ幅方向断面長さが、ブロック陸部4のタイヤ周方向両端部7からブロック陸部4の中央部8にかけて減少してなる中央部短幅構造を有する。 - 特許庁

Grounding surfaces of the center ribs 31 and 32 are constituted of smooth curves Rc projecting outside in the tire radial direction in a cross-sectional view in the tire meridian direction, and a grounding surface of a shoulder rib 33 is constituted of a smooth curve Rs projecting inside in the tire radial direction.例文帳に追加

また、タイヤ子午線方向の断面視にて、センターリブ31、32の接地面がタイヤ径方向外側に凸となる滑らかな曲線Rcにより構成されており、また、ショルダーリブ33の接地面がタイヤ径方向内側に凸となる滑らかな曲線Rsにより構成されている。 - 特許庁

Furthermore, the diameter of the center rib outside end 32 is made to be smaller than the diameter of the shoulder rib inside end 37 of a shoulder rib 35 positioned on the outer side in the tire direction of the center ribs 31.例文帳に追加

さらに、中央リブ外側端32の直径は、中央リブ31のタイヤ方向外方に位置するショルダーリブ35が有するショルダーリブ内側端37の直径以下の大きさにする。 - 特許庁

Of these four ribs 4, the tread surfaces 11 of the two center ribs 31 positioned on the inner side in a tire width direction are made to gradually decrease a diameter from a center rib center area 34 toward a center rib outside end 32.例文帳に追加

この4つのリブ30のうち、タイヤ幅方向内方側に位置する2つの中央リブ31のトレッド面11を、中央リブ中央域34から中央リブ外側端32に向かうに従って徐々に直径が小さくなるようにする。 - 特許庁

The tire 2 includes: a center part 30 positioned on the equator of a band 14 positioned between a carcass 10 and a tread 4; a middle part 32 positioned outside in the axial direction of the center part 30; and a side part 34 positioned outside in the axial direction of the middle part 32.例文帳に追加

このタイヤ2は、カーカス10とトレッド4との間に位置するバンド14は赤道上に位置するセンター部30と、センター部30の軸方向外側に位置するミドル部32と、ミドル部32の軸方向外側に位置するサイド部34とを備える。 - 特許庁

In the tire 2, a tread 4 is located at an axial-direction center and includes: the center region C in which a belt 12 is located at a radial-direction inside of the tread; and a pair of shoulder regions S located at the axial-direction outside of the center region C.例文帳に追加

タイヤ2では、トレッド4は、軸方向中央に位置してその半径方向内側にベルト12が位置するセンター領域Cと、このセンター領域Cの軸方向外側に位置する一対のショルダー領域Sとを備えている。 - 特許庁

This pneumatic radial tire: a pair of beads 12; sidewalls 14 extending from the beads 12 to the outside in a tire diameter direction, extending radially on an external surface 14A when viewed from the tire center, and having a groove 14B curved to be projected in a tire rotating direction R; and a tread 16 bridging over both sides of the sidewalls 14.例文帳に追加

一対のビード部12と、該ビード部12からタイヤ径方向外側に夫々延設され、外表面14Aに、タイヤ中心から見て放射状に延び、タイヤ回転方向Rに凸に湾曲した溝14Bが形成されたサイドウォール部14と、両側のサイドウォール部14に跨るトレッド部16と、を有している。 - 特許庁

A plate-shaped impact block 5 equipped with the heavy bob G having a prescribed weight is suspended over the center of the tire width H of the test tire W through a lifting device 4 such as a hydraulic cylinder installed on a gate-shaped frame 3 installed outside of the support frame 1.例文帳に追加

試験タイヤWのタイヤ幅Hの中心上方には、前記支持フレーム1の外側に設置された門型状のフレーム3上に設置された油圧シリンダー等の昇降装置4を介して所定重量の重錘Gを備えた板状の衝撃ブロック5が吊設してある。 - 特許庁

First horizontal grooves 8 extended circularly toward the outside of the tire attachment from a first inside circumferential main groove 2A arranged in an inside region 1X of a tread surface 1, are arranged at prescribed intervals in a center land part 3 in a tire circumferential direction 101.例文帳に追加

トレッド面1の内側領域1Xに配置した内側第1周方向主溝2Aからタイヤ装着外側に向けて円弧状に延在する第1横溝8が、センター陸部3にタイヤ周方向101に所定の間隔で配置されている。 - 特許庁

The pneumatic tire 1 includes a center block 5 divided into the pair of connecting grooves 4 between the tire-circumferentially adjacent main oblique grooves 3, 3, and a pair of shoulder blocks 6 disposed outside the connecting grooves 4 and extending to the ground-contact ends Te.例文帳に追加

また、空気入りタイヤ1は、タイヤ周方向で隣り合う主傾斜溝3、3間に、一対の継ぎ溝4で区分されるセンターブロック5と、継ぎ溝4の外側に形成されかつ接地端Teまでのびる一対のショルダーブロック6とを具える。 - 特許庁

In the region outside the vehicle more than the tire center line CL in the tire fitted condition, the cap tread rubber 51 has a low modulus part 511 in which the modulus M_o at the 300-% tensile time (JIS-K 6251) is lower than in the region inside the vehicle and lies within the range of 5MPa≤M_o≤10MPa.例文帳に追加

そして、キャップトレッドゴム51は、タイヤ装着状態にてタイヤ中心線CLよりも車両外側の領域に、300[%]引張時のモジュラスM_o(JIS−K6251)が車両内側の領域よりも低く且つ5[MPa]≦M_o≦10[MPa]の範囲内にある低モジュラス部511を有する。 - 特許庁

At this time, a distance (d) between the extension line of the curve Rc of the center ribs 31 and 32 and the curve Rs of the shoulder rib 33 is elongated toward the outside in the tire width direction from the intersection P.例文帳に追加

このとき、センターリブ31、32の曲線Rcの延長線とショルダーリブ33の曲線Rsとの距離dが交点Pからタイヤ幅方向外側に向かうに連れて増加している。 - 特許庁

Jaw 33 fixed with a gripping claws 34 are moved to the outside of the scroll disc 32, thereby securely holding a center hole (a hub hole) of a tire wheel 18 of an automobile by the gripping claws 34.例文帳に追加

すると、把持爪34が固定されたジョー33がスクロール円盤32の外側に移動して、自動車のタイヤ用ホイール18の中心孔(ハブ孔)を把持爪34が確実に保持することができる。 - 特許庁

A tread 4 of the tire for the two-wheeled motor vehicle 2 includes: a region 20 positioned in the center; and one or more regions 22 positioned outside the region 20 in the axial direction.例文帳に追加

本発明に係る自動二輪車用タイヤ2は、トレッド4が、センターに位置する領域20と、領域20よりも軸方向外側に位置する1又は2以上の領域22とを備えている。 - 特許庁

A tread pattern of the pneumatic tire has two center main grooves, a circumferential main groove including the outside main groove and the inside main groove, a land which is defined by the circumferential main groove and grounding ends at both sides, and a shoulder lug groove.例文帳に追加

空気入りタイヤのトレッドパターンは、2つのセンター主溝、外側主溝及び内側主溝を含む周方向主溝と、前記周方向主溝と両側の接地端とにより区画された陸部と、ショルダーラグ溝と、を有する。 - 特許庁

The third belt layer 13 to be the crossing layer is divided in the tire width direction and is constituted of an inside belt layer piece 13A on a center part side and an outside belt layer piece 13B on a shoulder part side.例文帳に追加

この交錯層である第3ベルト層13をタイヤ幅方向に分断し、センタ部側の内側ベルト層片13Aとショルダ部側の外側ベルト層片13Bから構成する。 - 特許庁

In a sectional center line extending from a groove bottom to an opening end in the cross section of the circumferential direction narrow groove 9, the groove bottom forms an angle θ1 of 0 to 20 degrees to a tread normal to a virtual tread surface including the sectional center line, on the outside in a tire axial direction.例文帳に追加

またこの周方向細溝の前記断面での溝底から開口端にのびる断面中心線は、この断面中心線が通る仮想トレッド面に対するトレッド法線に対して溝底側が、タイヤ軸方向外側となる側に0〜20゜の角度θ1をなす。 - 特許庁

In the center land part 5, a plurality of curved inclined grooves 8 are arranged which extend obliquely toward the vehicle inner side passing over the tire equator from an outer end 8a opened at the outer crown vertical groove 3o, thereafter change the direction toward the vehicle outside, and extend obliquely until an inner end 8b inside the center land part 5.例文帳に追加

センター陸部5には、外のクラウン縦溝3oで開口する外側端8aからタイヤ赤道を越えて車両内側に斜めにのびた後、車両外側に向き変えし前記センター陸部5内の内側端8bまで斜めにのびる複数本の湾曲傾斜溝8が配される。 - 特許庁

Actuators 13 of hydraulic cylinders or the like making sector molds 1 operate for expansion and contraction synchronously in the horizontal direction toward the center of an unvulcanized tire Wx are fitted to the backs of container segments 12 respectively, and internal pressure maintaining rings 14a and 14b which maintain the internal pressure in the circumferential direction on the occasion of vulcanization of a tire are provided outside the container segments 12.例文帳に追加

各コンテナセグメント12の背面には、前記各セクターモールド1を未加硫タイヤWxの中心に向かって水平方向に同期させて拡縮作動させる油圧シリンダー等のアクチューエーター13がそれぞれ取付けられ、コンテナセグメント12の外側には、タイヤ加硫時に周方向の内圧を保持する内圧保持リング14a,14bが設けてある。 - 特許庁

The block rows are composed of at least 2 crown block rows CR arranged in a crown area Ac being an area of 50% of a tread width TW with the tire equator C as the center, and at least 2 shoulder block rows Sh respectively arranged on both outside of the crown block row CR.例文帳に追加

ブロック列は、タイヤ赤道Cを中心とするトレッド幅TWの50%の領域であるクラウン領域Acに配された少なくとも2つのクラウンブロック列CRと、クラウンブロック列CRの両外側に、それぞれ配された少なくとも2つのショルダーブロック列Shとからなる。 - 特許庁

The belt layer 7 is composed of a pair of edge belt plies 7A of forming a crown area in a center extracted shape, and one full belt ply 7B arranged over the edge belt ply 7A on the outside and both sides in the tire radial direction of the edge belt ply 7A.例文帳に追加

前記ベルト層7は、クラウン領域を中抜き状とした一対のエッジベルトプライ7Aと、該エッジベルトプライ7Aのタイヤ半径方向外側かつ両側のエッジベルトプライ7Aに跨って配される1枚のフルベルトプライ7Bとからなる。 - 特許庁

Furthermore, at least one arc CR having a center of curvature outside the tire is included in a border line connecting a point CM at the maximum block height and a kick-out side end 18a or a step-in side end 18b in the cross section orthogonal to the tire rotary shaft of the blocks 18 disposed in other than the both ends of the tread 12.例文帳に追加

又、トレッド12の両端以外に配置されたブロック18は,タイヤ回転軸に直角な断面において、ブロック高さが最大となる点CMと蹴り出し側端18aあるいは踏み込み側端18bとを結ぶ輪郭線に、タイヤ外側に曲率中心を有する円弧CRを少なくとも1つ含む。 - 特許庁

A tread rubber 2G consists of a cap rubber layer 20 and a base rubber layer 21 which is formed with an inner base rubber portion 21A at the center side of a tread and an outer base rubber portion 21B at the outside thereof in the axial direction of a tire.例文帳に追加

キャップゴム層20とベースゴム層21とからなるトレッドゴム2Gにおいて、前記ベースゴム層21をトレッド中央側の内ベースゴム部21Aとそのタイヤ軸方向外側の外ベースゴム部21Bとにより形成する。 - 特許庁

Between a folded-back ply 4a and the rubber reinforcing layer 8, a rubber-nonwoven cloth composite 9 formed by coating a nonwoven cloth composed of a plurality of filament fibers with rubber is laid in a region outside in the tire width direction from the thickness center line GCL of the side wall 10.例文帳に追加

折り返しプライ4aとゴム補強層8との間には、サイドウォール部10の厚さ中心線GCLよりもタイヤ幅方向外側の領域に、複数のフィラメント繊維からなる不織布をゴム被覆したゴム−不織布複合体9を配設する。 - 特許庁

Further, a pair of bead locks 5, the center auxiliary bladder 12 arranged inside a tire constituent member 30 held to a diameter expanded bead lock 5 along with a bead 31, and a press means 4 for pressing a pair of turn-up bladders 2 from the outside of an axial direction, are provided.例文帳に追加

また、一対のビードロック部5と、拡径したビードロック部5にてビード31と共に保持されたタイヤ構成部材30の内側に配設されるセンター補助ブラダー12と、一対のターンアップブラダー2を軸方向外側から押圧する押圧手段14とを備える。 - 特許庁

The buttress surface 9 is characterized in that a buttress contour line 10 in a cylindrical cross section of a radius r with the tire axis as the center has a curved surface part 11 composed of a curved surface forming a circular arc-shaped curve projecting outside in the tire axial direction and having the circular arc-shaped curve approaching a straight line as the radius r reduces.例文帳に追加

また前記バットレス面9は、タイヤ軸を中心とする半径rの円筒断面におけるバットレス輪郭線10が、タイヤ軸方向外側に向かって凸となる円弧状曲線をなし、しかも前記半径rを減じるに伴い前記円弧状曲線が直線に近づく曲面からなる湾曲面部11を具えることを特徴とする。 - 特許庁

A low-loss tangent rubber 28 having a loss tangent lower tanδ than that of the high-loss tangent rubber part 22, and the center rubber part 26 is arranged in at least a part of an area S with the developed width from the tread end T set smaller than 25% of the tread developed width and the outside of the tire radial direction of the spiral belt 16.例文帳に追加

また、トレッド端Tからの展開幅がトレッド展開幅の25%以下となる領域Sの少なくとも一部で、スパイラルベルト16のタイヤ径方向外側には、高損失正接ゴム部22及びセンター側ゴム部26よりも損失正接tanδが小さい低損失正接ゴム部28が配置されている。 - 特許庁

A low-loss tangent rubber part 28 having a loss tangent tanδ lower than that of the soft rubber part 22 and the center rubber part 26 is arranged in at least a part of an area S with the developed width from the tread end T set smaller than 25% of the tread developed width and the outside of the tire radial direction of the spiral belt 16.例文帳に追加

また、トレッド端Tからの展開幅がトレッド展開幅の25%以下となる領域Sの少なくとも一部で、スパイラルベルト16のタイヤ径方向外側には、軟質ゴム部22及びセンター側ゴム部26よりも損失正接tanδが小さい低損失正接ゴム部28が配置されている。 - 特許庁

例文

In a pneumatic bias tire 10 with the center of a bias carcass 1 formed into a toroidal shape and a breaker 4 and tread rubber 3 arranged outside thereof in the radial direction, venting holes 7 penetrated from the outer peripheral surface of the tread rubber 3 to the outer peripheral surface of the breaker 4 are staggeringly formed in the peripheral direction.例文帳に追加

バイアスカーカス1の中央部をトロイダル状に形成しその半径方向外側にブレーカー4とトレッドゴム3とを配置した空気入りバイアスタイヤ10において、トレッドゴム3外周面からブレーカー4外周面まで貫通するベンティングホール7が、周方向に千鳥状に配置し形成されて構成されている。 - 特許庁

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