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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > cross plyの意味・解説 > cross plyに関連した英語例文

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cross plyの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 35



例文

The side ply 16 is made of a cross-linked rubber of air impermeability.例文帳に追加

サイドプライ16は、空気不透過性の架橋ゴムからなる。 - 特許庁

The first belt 5A and the second belt 5B have cross ply structures.例文帳に追加

第1ベルト5Aと第2ベルト5Bとは、クロスプライ構造となっている。 - 特許庁

By sticking the carcass ply 14 on the circumferential surface of the core 32 of a constant shape, the cross sectional shape in the axial direction of the carcass ply 14 is made constant so that the belt is centered precisely and can be stuck to the carcass ply 14.例文帳に追加

このように、形状が一定のコア32の外周面にカーカスプライ14を貼り付けることによって、カーカスプライ14の軸方向断面形状が一定となり、カーカスプライ14に対して精度良くセンタリングしてベルトを貼り付けることができる。 - 特許庁

The curved composite aircraft frame 36 includes a multi-ply composite laminate having a generally Z-shaped cross section.例文帳に追加

航空機の湾曲した複合フレーム36は、おおむねZ形状の断面を有する複数層の複合積層体を含む。 - 特許庁

例文

The reinforcing belt 10 and the second belt 5B disposed the outermost periphery of the main belt layer 5 become the cross ply structure.例文帳に追加

そして、補強ベルト10と、主ベルト層5の最外周に配置される第2ベルト5Bとクロスプライ構造となる。 - 特許庁


例文

A wind-starting portion of a rubber ribbon 9 is arranged on the outer side in the tire width direction of a belt ply 2 on the narrow side of a cross belt layer.例文帳に追加

ゴムリボン9の巻き始め部分を、交差ベルト層のうち、狭幅側のベルトプライ2のタイヤ幅方向外側に配置する。 - 特許庁

The large shear stress applied to the regular cross ply is mitigated, and separation of the belt cord is suppressed.例文帳に追加

これにより、通常クロスプライに大きく作用する剪断応力が緩和され、ベルトコードのセパレーションが抑制される。 - 特許庁

The reinforcing ply includes a blended multiple filament fiber cord having a main material arranged mainly in an inside cross sectional area, and a submaterial arranged mainly in an outside cross sectional area.例文帳に追加

強化プライは、主材料がフィラメントの内側横断面領域中に主として配置され、副材料がフィラメントの外側横断面領域中に主として配置されているブレンド複合フィラメント繊維コードを含む。 - 特許庁

The reinforcing ply 30 is formed by covering both surfaces with rubber by arranging a plurality of cords, arranged by holding the carcass ply 10 on the outside in the tire cross direction and the inside in the radial direction of the bead core 20 and wound around the bead core 20 in a direction opposite to the winding direction of the carcass ply 10.例文帳に追加

補強プライ30は、複数のコードを配列させて両面をゴムで被覆して形成され、タイヤ半径方向の内側端部を、ビードコア20のタイヤ幅方向外側及び半径方向内側にカーカスプライ10を挟んで配置し、ビードコア20に対して、カーカスプライ10の巻き付け方向と逆方向に巻き付ける。 - 特許庁

例文

The carcass ply 14 in which cords extend longitudinally from one side to the other side along a profile line in a cross section in the axial direction of a core while the core 32 is rotated is stuck to the core 32 supported by a rotary shaft 34 and formed in a prescribed shape, and the carcass ply 14 with the carcass ply 14 folded and stuck is stuck adjacently in the circumferential direction.例文帳に追加

回転軸34に支持され所定形状に形成されたコア32に対して、コア32を回転させながらコアの軸方向断面における外郭線に沿って一方の側面から他方の側面に向かってコードが長手方向に延在するカーカスプライ14を貼り付け、カーカスプライ14を折り返して貼り付けられたカーカスプライ14を周方向に隣接して貼り付ける。 - 特許庁

例文

The carcass ply of tire and its production method, comprising warps which are arranged in parallel by a lot of ply cords 2 and wefts 3 which are cross woven against the warps and woven pitches of wefts 3 are partially irregular.例文帳に追加

プライコード2を多数本平行に配列して縦糸とし、同縦糸に対して直交するように横糸3を織り込んだカーカスプライであって、横糸3の織込みピッチを部分的に変則にしたタイヤのカーカスプライ及びその製造方法。 - 特許庁

This plied twisted yarn 1 is obtained by plying and twisting a multiple number of twisted yarns 2 in the same direction consisting of constituting yarns 3 containing a synthetic yarn having a profiled cross section, having first twists and ply twists in opposite directions and the number of twists of the ply twists as1/2 of that of the first twists.例文帳に追加

異形断面の合成繊維を含む構成糸3からなる同方向の撚糸2が複数本合撚されてなり、下撚りと上撚りの撚り方向が反対であり、上撚りの撚り数が下撚りの撚り数の半分以下である合撚糸1。 - 特許庁

The belt layer 4 comprises a cross ply belt layer consisting of a pair of belts 41, 42 laminated while the fiber direction being intersected with each other, and a circumferential belt layer consisting of the belt 43 having the fiber direction substantially parallel to the tire circumferential direction, and arranged on the outer circumference in the tire radial direction of the cross ply belt layer.例文帳に追加

そして、ベルト層4が、繊維方向を相互に交差させつつ積層された一対のベルト材41、42から成るクロスプライベルト層と、タイヤ周方向に対して略平行な繊維方向を有するベルト材43から成ると共にクロスプライベルト層のタイヤ径方向外周に配置される周方向ベルト層とを含み構成される。 - 特許庁

The second and third belt plies 7B and 7C arranged outside the first belt ply are inclined to cross each other at 16 - 22 degree angle against the tire equator C.例文帳に追加

その外側に配された第2及び第3のベルトプライ7B、7Cは、ベルトコードがタイヤ赤道Cに対して16〜22度の角度で互いに交差する傾けられている。 - 特許庁

The cap ply 2 is used in combination with a flat hard rubber ring of triangular cross section and wound a plurality of turns around the breaker belt 7b in a sandwiched state.例文帳に追加

そのキャッププライ2を偏平三角形状断面を有する硬質ゴムリングと併用してブレーカーベルト7bをサンドイッチ状に複数回巻回する。 - 特許庁

A ply layer with small gage thickness and small end per inch (25.4 mm) can be formed by using a calender apparatus or a cross feed extruder.例文帳に追加

ゲージ厚さが小さく、25.4mm(1インチ)当たりの端部数が小さいプライ層10が、カレンダ装置またはクロスフィード押し出し装置を用いて形成できる。 - 特許庁

The cord angle β of a carcass cord 21 is taken as 70-86 degrees to cross the carcass cords 21 between the ply body 6a and the turnup part 6b.例文帳に追加

カーカスコード21のコード角度βを70〜86度とすることによりプライ本体部6aとプライ折返し部6bとの間でカーカスコード21は交差する。 - 特許庁

The distance h measured between folded ends 11 of the maximum width up ply 9a and a rim diameter line position 12 along the tire radial direction is 30-70% of the tire cross sectional height SH.例文帳に追加

最幅アッププライ9aの折返し端縁11とリム径ライン位置12の間をタイヤ径方向に沿って測定した距離hがタイヤ断面高さSHの30〜70%である。 - 特許庁

A filling rubber 12 with a triangle cross section having a ratio of complex elastic modulus E* of 3-13 MPa is arranged among the bead core 5, the winding part 11, and the ply main body part 6a.例文帳に追加

又ビードコア5と巻上げ部11とプライ本体部6aとの間に、断面三角形状をなしかつ複素弾性率E* が3〜13Mpaの充填ゴム12を配した。 - 特許庁

In the first reinforcement layer 14, each of its edges 16 is brought into line with the folded ends 11 of the maximum width up ply 9a or overlapped by 20% or less of the tire radial direction length of the tire cross sectional height.例文帳に追加

第1補強層14は、その両端縁位置16を、それぞれ最幅アッププライ9aの両折返し端位置11と一致またはタイヤ断面高さSHの20%以下のタイヤ径方向長さだけオーバーラップさせる。 - 特許庁

In a tire meridian cross section including a tire rotation axis, the toe end T of the bead part 4 is chamfered by a circular surface R extending in parallel to the folded/returned part 6b of the carcass ply 6A.例文帳に追加

タイヤ回転軸を含むタイヤ子午線断面において、前記ビード部4のトウ端Tは、カーカスプライ6Aの折返し部6bと平行にのびる円弧面Rで面取りされる。 - 特許庁

The tire for heavy load is provided with a bead reinforcement layer 20 of a U shape cross section comprising a reinforcement ply arranged with a reinforcement cord 21 made of steel and the chafer rubber 23 for preventing rim misalignment on a bead part 4.例文帳に追加

ビード部4に、スチール製の補強コード21を配列した補強プライ20Aからなる断面U字状のビード補強層20、及びリムずれ防止用のチェーファゴム23を具える。 - 特許庁

In a belt layer 7 of a cross ply structure, a steel cord 10 in which a plurality of ultra-fine filaments f having a wire diameter d of 0.06-0.10 mm are twisted is used as a belt cord.例文帳に追加

クロスプライ構造のベルト層7において、ベルトコードとして、線径dが0.06〜0.10mmの極細フィラメントfの複数本を撚り合わせたスチールコード10を用いる。 - 特許庁

In a tire meridian cross section of a normal state, a separate distance RW in the tire axis direction of the edge belt ply 7A, is set to 5 mm to 0.25 time or less of a maximum width of the belt layer.例文帳に追加

しかも正規状態のタイヤ子午線断面において、前記エッジベルトプライ7Aのタイヤ軸方向の離間距離RWが、5mm以上かつベルト層の最大幅の0.25倍以下である。 - 特許庁

To provide a pipe made of resin, capable of exhibiting no waving along the longer direction with its excellent bursting strength and compression atrength when it is processed by means of extrusion while being formed in an uniform three layer structure exhibiting no one-sided thickness in cross section with no ply separation, and also provide warm water circulating device employing the aforesaid pipe.例文帳に追加

押出し加工する際に長手方向に沿った波打ちがなく、その横断面は偏肉がなく均一な3層構造で、層間剥離がなく、破裂強度や圧縮強度に優れた樹脂製パイプ並びにこれを用いた温水循環装置を提供する。 - 特許庁

Both widthwise outer ends 45 of one inner belt ply 35a of the widest width are positioned widthwise outside both widthwise outer ends 46 of reinforcing plies 42a and b of the widest width, so that reinforcing elements in belt plies 35 do not cross widthwise outside both widthwise outer ends 46.例文帳に追加

最広幅である1枚の内側ベルトプライ35aの幅方向両外側端45を最広幅の強化プライ42a、bの幅方向両外側端46より幅方向外側に位置させたので、該幅方向両外側端46より幅方向外側においてベルトプライ35内の補強素子が交差することはない。 - 特許庁

In an overlaying part between a body part 14A and a winding part 14B of a carcass ply 14, the carcass cord 16 forms a kind of cross structure (bias structure), and a transverse spring constant (transverse rigidity) for contributing improvement of the controllability can be increased without providing a reinforcement for a side part 30.例文帳に追加

カーカスプライ14の本体部14Aと巻上部14Bの重なり部分では、カーカスコード16が一種のクロス構造(バイアス構造)を形成する事となり、サイド部30に補強材を設けることなく操縦性の向上に寄与する横ばね定数(横剛性)を上げることができる。 - 特許庁

In a cross-sectional face in a tire width direction with the tire installed to the rim R, each of faces 3a, 3b sandwiching the carcass ply 4 of the bead cores 2a, 2b has a part approximately in parallel with a bead sheet face B and a flange face F of the rim R.例文帳に追加

タイヤをリムRに装着した状態のタイヤ幅方向断面にて、ビードコア2a、2bのカーカスプライ4を挟持する面3a、3bが、リムRのビードシート面B及びフランジ面Fにそれぞれ略平行な部分を有している。 - 特許庁

Surfaces 3a, 3b to hold the carcass ply 4 of the bead cores 2a, 2b on a cross-section in the tire widthwise direction in a state installing the tire on a rim R respectively have roughly parallel parts on a bead seat surface B and a flange surface F of the rim R.例文帳に追加

タイヤをリムRに装着した状態のタイヤ幅方向断面にて、ビードコア2a、2bのカーカスプライ4を挟持する面3a、3bが、リムRのビードシート面B及びフランジ面Fにそれぞれ略平行な部分を有している。 - 特許庁

The lower apex part 12 is made to an L-shaped cross section comprising a bottom piece part 12B extending in a tire axial direction along a bottom side 8S; and a standing piece part 12A extending from an inner end in the tire axial direction to an outer side in a tire radial direction along a ply body part 6a of a carcass 6.例文帳に追加

下エーペックス部12は、底辺8Sに沿ってタイヤ軸方向にのびる底片部12Bと、そのタイヤ軸方向内端からカーカス6のプライ本体部6aに沿ってタイヤ半径方向外方にのびる立片部12Aとからなる断面L字状をなす。 - 特許庁

In this pneumatic radial tire, belt ply for forming a belt 2 wound on a crown part of a carcass 1 of a radial structure is formed by putting covering rubber 10 on a wire layer 9 formed by arranging a longitudinal wave wire 7 having an oval cross section, and patterned in a waveform bending in the minor axis direction, and a transverse wave wire 8 patterned in a waveform bending in the major axis direction.例文帳に追加

ラジアル構造のカーカス1のクラウン部に巻装されるベルト2を形成するベルトプライが、断面小判形で短軸方向に屈曲する波形に型付けした縦波ワイヤ7と長軸方向に屈曲する波形に型付けした横波ワイヤ8を配列して形成されたワイヤ層9に被覆ゴム10を被覆してなる空気入りラジアルタイヤ。 - 特許庁

In the pneumatic radial tire for heavy load, a carcass ply 2 is constituted by a body part extending from a tread part to a bead part via a side wall part; and a wound/returned part 2b wound/returned from the inner side to the outside in a tire width direction around a bead core 4 buried in the bead part and having an approximately hexagonal lateral cross section.例文帳に追加

カーカスプライ2が、トレッド部からサイドウォール部を経てビード部まで延在する本体部と、前記ビード部に埋設された、横断面略六角形を有するビードコア4の周りにタイヤ幅方向の内側から外側に向けて巻き返されてなる巻返し部2bとで構成された重荷重用空気入りラジアルタイヤである。 - 特許庁

This run flat tire 1 has a carcass 6, and a side reinforcing rubber layer 9 forming a cross-sectional substantially crescent shape; and is constituted so that a reinforcing cord layer 10 composed of at least one reinforcing ply 10A having a cord inclined in the radial direction, is attached to an outside surface in the tire axis direction of the side reinforcing rubber layer 9.例文帳に追加

カーカス6と、断面略三日月状をなすサイド補強ゴム層9とを具えたランフラットタイヤ1であって、サイド補強ゴム層9のタイヤ軸方向外側面に、ラジアル方向に対して傾いたコードを有する少なくとも1枚の補強プライ10Aからなる補強コード層10が添設されていることを特徴とする。 - 特許庁

This tire comprises a carcass 5 formed of one layer including a plurality of metallic cords 55 and having a split part 53 split at a tread part, a cross ply belt 7, and a carcass reinforcing layer 9 formed of one layer including a plurality of metallic cords 92 parallel or almost parallel to the metallic cords 55 of the carcass 5 and covering the split part 53.例文帳に追加

複数の金属コード55を含む1層から形成され、トレッド部で分断する分断部53を有するカーカス5と、クロスプライベルト7と、カーカス5の金属コード55と平行あるいはほぼ平行な複数の金属コード92を含む1層から形成され、かつ分断部53を覆うカーカス補強層9と、を備える。 - 特許庁

例文

The pneumatic tire 10 is provided with a carcass ply 14 having a fold-back part 14E troidally laid between bead cores and having a side end radially outwardly curled up around the bead core 12; and a reinforcement rubber 20 provided on the tire inner side of the side wall part 16 and having an approximately crescent cross section in a radial direction of the tire.例文帳に追加

空気入りタイヤ10は、ビードコア間にトロイダル状に跨り、側端部分がビードコア12の周りで半径方向外方に巻き上げられてなる折り返し部分14Eを有するカーカスプライ14と、サイドウォール部16のタイヤ内側に設けられ、タイヤ半径方向の断面形状が略三日月状である補強ゴム20と、を備えている。 - 特許庁

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