1016万例文収録!

「インナチューブ」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > インナチューブに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

インナチューブを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 134



例文

インフレータ22からのガス供給により先ずインナチューブ35が展開され、インナチューブ35の第2供給部40からサブバッグ28にガスが供給されると共に、第1供給部38からメインバッグ26にガスが供給される。例文帳に追加

The gas feed from an inflator 22 first causes deployment of the inner tube 35, allowing the gas fed from a second feeding portion 40 of the inner tube 35 to the sub bag 28, simultaneously the gas is fed from a first feeding portion 38 to the main bag 26. - 特許庁

このインナチューブ35の折り返し部35Bは、インナチューブ35におけるインフレータ22からのガス供給側に両端が支持されたストラップ44の中間部44Bが巻き掛けられ、インフレータ22からのガスによる荷重が支持される。例文帳に追加

Around the folded-back portion 35B of the main tube 35, an intermediate portion 44B of a strap 44 with its both ends supported by the supply side of the gas from the inflator 22 in the inner tube 35 is wrapped to support a load by the gas from the inflator 22. - 特許庁

ガス噴出部24が、インナチューブ40の第2接合部55側かつ折り線45側に偏った箇所に位置するように、インフレータ21をインナチューブ40に内挿し、折り線45上の第1接合部53寄りの箇所にガス排出孔59を設ける。例文帳に追加

The inflator 21 is inserted into the inner tube 40 so that the gas jetting part 24 is positioned in a place deviated to the second joining part 55 side and the folding line 45 side of the inner tube 40, and a gas discharge hole 59 is arranged in a place near the first joining part 53 on the folding line 45. - 特許庁

インフレータ14におけるガス噴出口14A側端部近傍の外周部には布等の可撓性を有するインナチューブ32の軸線方向に沿って延び、インナチューブ32に比べ小径で短い高剛性のパイプ70の一方の端部70Aが固定されている。例文帳に追加

One end part 70A of a pipe 70 extending in the axial direction of an inner tube 32 having flexibility such as a fabric and having a smaller diameter, a shorter length, and higher rigidity compared with those of the inner tube 32 is fixed to the outer circumferential part adjacent to the end in the side of a gas jet outlet 14A in the inflator 14. - 特許庁

例文

差圧センサ41は、インナチューブ11の内側に形成された内側液室42の液圧と、インナチューブ11とアウタチューブ12との間に形成される外側液室43の液圧との差を検出してECU9に出力する。例文帳に追加

The differential pressure sensor 41 detects a difference between liquid pressure in an inside liquid chamber 42 formed on the inner side of the inner tube 11 and liquid pressure in an outside liquid chamber 43 formed between the inner tube 11 and an outer tube 12, and outputs it to an ECU 9. - 特許庁


例文

インナチューブ12の内周にピストン26を摺接させる油圧緩衝器10において、アウタチューブ11の内周とインナチューブ12の外周とで区画される環状油室17の断面積S1をピストンロッド23の断面積より大きく形成する。例文帳に追加

The hydraulic shock absorber 10 with the piston 26 in sliding contact with an inner circumference of the inner tube 12 forms a sectional area S1 of an annular oil chamber 17 delimited by an inner circumference of the outer tube 11 and an outer circumference of the inner tube 12 larger than the sectional area of a piston rod 23. - 特許庁

メンテナンス治具20に締結したシールフランジ11を所定の角度回動させ、シールフランジ11の係合部とインナチューブ載せリング10の係合部との係合を解除し、シールフランジ11をインナチューブ載せリング10から外す。例文帳に追加

The seal flange 11 secured to the maintenance implement 20 is rotated by a predetermined angle to disengage an engagement portion of the seal flange 11 and an engagement portion of an inner tube placing ring 10 from each other, and the seal flange 11 is removed from the inner tube placing ring 10. - 特許庁

このため、アッパブラケット26が取付ステー24に対して離脱し、且つインナチューブ14とアウタチューブ13との摩擦係合が解除された状態で、ステアリング位置を車両後方側へ移動させるとき、ワイヤ81によりアウタチューブ13及びアッパシャフト11が、インナチューブ14及びロアシャフト12に対して抜けてしまうことを防止することができる。例文帳に追加

Therefore, an upper bracket 26 is detached from a mounting stay 24, and an outer tube 13 and the upper shaft 11 are prevented from being slipped off to an inner tube 14 and the lower shaft 12 with the wire 81 when a steering position is moved to the rearward side of the vehicle while friction engagement of the inner tube 14 and the outer tube 13 is released. - 特許庁

そして、インナチューブ継手ナット9の外周面にシール部材24を装着してアウタチューブ継手本体14を嵌め合わせ、回転体20をインナチューブ継手ナット9の係止部23に係止させることによりアウタ継手部材13をインナ継手部材7に径方向に連結し、二重管1を制御弁4に接続する。例文帳に追加

The outer tube joint main body 14 is fitted to an outer peripheral surface of the inner tube joint nut 9 by mounting a seal material 24, and the outer joint member 13 is radially connected to an inner joint member 7 and the double tube 1 is connected to the control valve 4 by locking a rotary body 20 to a locking part 23 of the inner tube joint nut 9. - 特許庁

例文

サイドエアバッグ装置は、エアバッグ16と、エアバッグ16内に設けられ、かつ複数箇所にガス噴出口26〜28を有するインナチューブ(ガス導流部材)17と、インナチューブ17内に設けられ、かつ車両側方からの衝撃に応じてガスを発生するインフレータ(ガス発生源)15とを備える。例文帳に追加

The side airbag device comprises an airbag 16, an inner tube (a gas introducing member) 17 provided in the airbag 16 and having gas ports 26-28 at a plurality of parts, and an inflator (a gas generation source) 15 provided in the inner tube 17 to generate a gas according to a shock from a side of a vehicle. - 特許庁

例文

インナチューブ11とアウタチューブ12のそれぞれに両端部のそれぞれを取付けられ、インナチューブ11のアウタチューブ12に対する摺動面を被覆して保護する蛇腹状ブーツ20において、蛇腹23の概ね全長に渡り、相隣る山部40の直径を互いに異ならせるとともに、相隣る谷部50の直径を互いに異ならせるもの。例文帳に追加

In this bellows boot 20 mounted on the inner tube 11 and an outer tube 12 at both ends to cover and protect the sliding face of the inner tube 11 to the outer tube 12, diameters of crest portions 40 adjacent to each other are different from each other approximately over the whole length of the bellows 23, and further diameters of trough portions 50 are also different from each other. - 特許庁

エアバッグ16内には、インフレータ15から供給されるガスを乗員Pの肩部Ps及び腰部Phと対応する部分に重点的に導くためのインナチューブ21を設ける。例文帳に追加

In the air bag 16, an inner tube 21 for intensively leading gas which is fed from the inflater 15 to sections corresponding to the shoulder Ps and the hip Ph of the passenger P is provided. - 特許庁

アウタチューブに取付けたピストンロッドに設けたピストンを、インナチューブの内部の作動油室に摺動させる油圧緩衝器において、減衰力の安定を図ること。例文帳に追加

To stabilize damping force in a hydraulic shock absorber where a piston disposed on a piston rod attached to an outer tube is slid to a working oil chamber in an inside of an inner tube. - 特許庁

インナチューブ2およびアウタチューブ3にはそれぞれストッパ33,34が形成されており、バンプピストン31は、所定量上昇するとこれらストッパ33,34に係止されるようになっている。例文帳に追加

Stoppers 33, 34 are respectively formed in an inner tube 2 and an outer tube 3, and the bump piston 31 is to be locked by the stoppers 33, 34 when raising up a predetermined amount. - 特許庁

チューブ本体としてのインナチューブ2内に長手方向に沿ってインナフィン13を挿入した構造の熱交換器用エレメントチューブ50である。例文帳に追加

This element tube 50 for a heat exchanger is formed by inserting the inner fin 13 into an inner tube 12 as a tube main body along the longitudinal direction thereof. - 特許庁

インナチューブ86は、接続口部の内周面とインフレーターの外周面との間に配設されて、膨張用ガスを展開膨張部に案内する。例文帳に追加

The inner tube 86 is arranged between the inner peripheral surface of the connecting port and the outer peripheral surface of the inflator to guide the expansion gas to the developing expansion part. - 特許庁

簡易な構成により、ガイドブッシュがオイルシールをキズつけることを防止するとともに、ガイドブッシュがインナチューブをキズつけることを回避すること。例文帳に追加

To prevent a guide bush from damaging an oil seal, and to prevent the guide bush from damaging an inner tube with a simple structure. - 特許庁

第2のガス供給系240は、ボートロード期間とボートアンロード期間に、反応炉211のアウタチューブ1Aとインナチューブ2Aとの間の空間3aに不活性ガスを供給する。例文帳に追加

The gas feed system 240 feeds an inert gas in a space 3a, between an outer and inner tubes 1A, 2A of a reaction furnace 211 during loading and unloading of a boat. - 特許庁

同装置では、インフレータの作動前にはエアバッグ16が折り畳まれた状態にされ、インフレータの作動時にはインナチューブ19から噴出されるガスによりエアバッグ16が膨張展開される。例文帳に追加

The device is composed such that the airbag 16 is folded before inflator operation and the airbag 16 is inflated and developed by the gas injected from the inner tube 19 during the inflator operation. - 特許庁

カテーテルキットは、インナチューブ21及びアウタチューブ16のうちの一方が他方に対して相対的に回転することを規制しながら、軸線方向への相対的な移動をガイドするガイド部51を備えている。例文帳に追加

The catheter kit also has a guide part 51 for guiding the relative transfer in the axial direction of the inner tube 21 and outer tube 16 while restraining rotation of one of the tubes relative to the other tube. - 特許庁

カテーテルキットは、先端側から体内に挿入されるアウタチューブ16と、アウタチューブ16のアウタ内腔16aに相対移動可能に挿通されているインナチューブ21とを備えている。例文帳に追加

A catheter kit includes the outer tube 16 to be inserted into the living body from the distal end side, and the inner tube 21 relatively movably inserted into an outer inner lumen 16a of the outer tube 16. - 特許庁

アウタチューブとインナチューブのブッシュ、オイルシールに油室の大きな油圧力が及ばないようにしてオイル漏れタフネスを向上すること。例文帳に追加

To prevent large hydraulic force in an oil chamber from reaching to a bushing and an oil seal for an outer tube and an inner tube, thus improving oil leakage toughness. - 特許庁

サイドエアバッグ装置は、インフレータ15からのガスをインナチューブ17の各ガス噴出口26〜28から噴出させ、折り畳まれた状態のエアバッグ16を車両用シート及びボディサイド部間で膨張展開させる。例文帳に追加

The side airbag device ejects the gas from the inflator 15 from the gas ports 26-28 of the inner tube 17, and inflates and develops the airbag 16 in a folded state between a vehicular seat and a body side part. - 特許庁

設計自由度の制限が少なく、簡便な構成として、エアバッグ本体内のインナチューブを、膨張用ガスの流入時、安定して支持することができる頭部保護エアバッグ装置のエアバッグを提供すること。例文帳に追加

To provide an air bag of a head part protecting air bag device for reducing the restriction of the degree of freedom of design, having a simple constitution, and capable of stably supporting an inner tube in an air bag body at inflating gas inflow time. - 特許庁

ピニオン移動体は、クラッチ7とピニオンギヤ8とで構成され、クラッチ7のインナ7cと一体に設けられるインナチューブ9の外周にピニオンギヤ8が直スプライン嵌合して配置される。例文帳に追加

A pinion moving body is constituted of a clutch 7 and a pinion gear 8, and the pinion gear 8 is disposed on the outer circumference of an inner tube 9 provided integrally through the inner 7c of the clutch 7 with straight spline fitting. - 特許庁

インナチューブ35は、中間部においてインフレータ22からのガスをメインバッグ26に供給すると共に先端側においてインフレータ22からのガスをサブバッグ28に供給する。例文帳に追加

The inner tube 35 supplies the gas from the inflator 22, to the main bag 26 at an intermediate portion thereof and to the sub-bag 28 on the distal end side. - 特許庁

ガス分配構造は、インフレータ21のガス噴出部24から噴出されたガスGをインナチューブ40により軸線Lに沿う方向に指向させて、エアバッグの2つの膨張部に分配する。例文帳に追加

The gas distribution structure distributes the gas G jetted from the gas jetting part 24 of the inflator 21 to two inflating parts of an airbag by pointing in the direction along the axis L by an inner tube 40. - 特許庁

インナチューブ35は、インフレータ22からのガスを、メイン側供給部40からメインバッグ26内で噴き出し、サブ側供給部42からサブバッグ28内で噴き出す。例文帳に追加

The inner tube 35 blows the gas from the inflator 22 out of a main side supply part 40 into the main bag 26 and blows it out of a sub side supply part 42 into the sub bag 28. - 特許庁

インナチューブ2内に設置され、供給量の多い処理ガスを導入する処理ガス導入ノズル22aの水平方向の角度を、基板を複数搭載したボートの回転動作と同期させて、変動させる。例文帳に追加

The horizontal angle of a treating gas introduction nozzle 22a installed in an inner tube 2 and introducing a treating gas large in a supply amount is varied in synchronization with the rotary operation of a boat mounted with a plurality of substrates. - 特許庁

簡便な構成として、かつ、バッグ本体内に配置されるインナチューブの耐久性を向上させることが可能な頭部保護エアバッグ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a head protective airbag device with a simple constitution allowing improvement of durability of an inner tube arranged in a bag body. - 特許庁

インナチューブ51が、バッグ本体26内において、連結部30からガス供給路部28にかけての内周側を覆う略筒状とされる。例文帳に追加

The inner tube 51 is formed into a substantially cylindrical shape for covering an inner peripheral side from the connecting part 30 to the gas supply passage part 28 in the bag body 26. - 特許庁

また、インナチューブ2内に設置され、供給量の少ない処理ガスを導入する処理ガス導入ノズル22bの水平方向の角度は、基板の中心付近に向けて固定しておく。例文帳に追加

The horizontal angle of a treating gas introduction nozzle 22b installed in the inner tube 2 for introducing the treating gas small in a supply amount is fixed by being directed to the vicinity of the center of the substrates. - 特許庁

インナチューブに作用させるばらつきを抑制して安定した性能の製品を得ることが可能なシリンダ装置の製造装置および製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method and a device for manufacturing a cylindrical device capable of obtaining a product having the consistent performance by suppressing any dispersion to be applied to an inner tube. - 特許庁

助手席用エアバッグ装置10は、乗員Pの上体Uを拘束するためのメインバッグ26と、膝Kを拘束するためのサブバッグ28と、これらにガスを供給するインナチューブ35とが共に折り畳まれている。例文帳に追加

In an airbag device 10 for a front passenger seat, a main bag 26 for restraining the upper body U of the occupant P, a sub bag 28 for restraining the knees K, and an inner tube 35 for feeding these with gas are folded together. - 特許庁

インナチューブ51が、ガス吐出口の外周側を覆う吐出口カバー部52の内径寸法を、インフレーターの挿入用開口側の部位54の内径寸法より大きく設定されている。例文帳に追加

In the inner tube 51, an inner diameter dimension of a discharge port cover part 52 for covering an outer peripheral side of a gas discharge port is set to be larger than that of a portion 54 on an opening side for inserting the inflator. - 特許庁

エアバッグ内におけるインナチューブのガス噴出口の位置のばらつきを小さくし、エアバッグの展開初期における膨張状態を安定化させる。例文帳に追加

To stabilize an inflation state at an early stage of airbag development while reducing variations in position of a gas injection port of an inner tube in an airbag. - 特許庁

インナチューブ37は、接続口部22から延びるように形成されている延長筒部35を、挿入用開口22aの周縁で折り返して、接続口部22内に挿入させて、配設されている。例文帳に追加

The inner tube 37 is disposed in such a manner that an extension tube part 35 formed to extend from the connection port 22 is folded on a peripheral edge of the inserting opening 22a, and inserted in the connection port 22. - 特許庁

さらに、エアバッグ16が折り畳まれた状態では、ガス噴出口26〜28の少なくとも1つが閉塞されるようにインナチューブ17が折り畳まれている。例文帳に追加

In addition, the inner tube 17 is folded when the airbag 16 is folded so that at least one of the gas ports 26-28 is closed. - 特許庁

インナチューブの先端にはスリーブケース34を介してカッティングシュー50を設け、スリーブケース内に伸縮スリーブ54を収納し、その上端をコアエレベータ52に接続する。例文帳に追加

A cutting shoe 50 is provided at the front end of the inner tube 34 through a sleeve case 48, an expansive/contractile sleeve 54 is housed in the sleeve case 48 and the upper end thereof is connected to a core elevator 52. - 特許庁

ステアリングシャフトでは、比較的小径のインナチューブ1の端部が比較的大径のアウタチューブ3の端部内に配設される一方、両チューブ1,3間には弾性軸継手5が介装されている。例文帳に追加

An end part of a comparatively small diametrical inner tube 1 is arranged in an end part of a comparatively large diametrical outer tube 3 and an elastic shaft coupling 5 is interposed between both of the tubes 1, 3 on a steering shaft. - 特許庁

アウタチューブ34とインナチューブ35との間を区画するように設けられるアダプタ60を石英ガラスにより形成し、アダプタ60の上下面に形成したOリング溝65、66にOリング67、68を収納する。例文帳に追加

An adapter 60 provided to section between an outer tube 34 and an inner tube 35 is formed of silica glass, and O-rings 67 and 68 are contained in O-ring grooves 65 and 66 formed in the upper and lower surfaces of the adapter 60. - 特許庁

車両の油圧緩衝器10であって、インナチューブ12と一体をなすロッドガイド19に設けた摺動部材20がアウタチューブ11を径方向にてフローティング支持するもの。例文帳に追加

In a hydraulic shock absorber 10 of a vehicle, a sliding member 20 provided on a rod guide 19 formed integrally with the inner tube 12 supports the outer tube 11 floatingly in the radial direction. - 特許庁

自動販売機等の転倒防止用油圧緩衝器において、インナチューブ内の作動油の油面下がりを防止し、減衰性能を向上すること。例文帳に追加

To provide a hydraulic shock absorber for preventing turning-over of a vending machine capable of preventing reduction of oil level of working fluid in an inner tube and improving damping performance. - 特許庁

収納性を阻害せずに、インナチューブの供給口周縁の強度を向上させることができる頭部保護エアバッグ装置のエアバッグを提供すること。例文帳に追加

To provide an air bag of a head part protecting air bag device capable of improving the peripheral strength of the supply port of an inner tube without hindering housing performance. - 特許庁

各ガス導入部230には各ガス導入ポート11を設け、各ガス導入ポート11内にはエルボ管形状のガス導入ノズル12の横部材を挿入し、縦部材はインナチューブ204の内壁に沿って延在させる。例文帳に追加

Each gas introduction part 230 includes respective gas introduction ports 11; a horizontal member of an elbow tube-shaped gas introduction nozzle 12 is inserted in each gas introduction port 11; and a vertical member thereof is extended along the inner wall of an inner tube 204. - 特許庁

基板への金属汚染を抑制するとともに、インナチューブの転倒を抑制し、さらに、反応生成物の固着を防止することができる基板処理装置及び半導体装置の製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a substrate processing apparatus that prevents a substrate from metal contamination and also end-over-end location of an inner tube, and further prevents deposition of a reaction product, and to provide a method of manufacturing a semiconductor device. - 特許庁

ステアリングコラム12はロアブラケット46とアッパブラケット44及びハウジング48とで車体側に固定されており、又インナチューブ36の後端側にはコンビネーションスイッチ68が配設されている。例文帳に追加

A steering column 12 is fixed on a vehicle body side by a lower bracket 46, an upper bracket 44 and a housing 48, and a combination switch 68 is arranged on a rear end of an inner tube 36. - 特許庁

第1の分割通路55内を流通するパワステオイルの流速を変更するための流速変更機構部57をインナチューブ51の肉圧を利用して形成する。例文帳に追加

A flow velocity changing mechanism part 57 for changing the flow velocity of power steering oil circulating through the first divided passage 55 is formed by using the thickness of the inner tube 51. - 特許庁

アウタチューブにインナチューブを確実に摺動自在にしながら、軽量化とともに、部品点数、組付工数及び加工工数を削減し、製品コストを低減すること。例文帳に追加

To reduce the weight, the number of part items, the assembly man hour and the machining man hour while reliably sliding an inner tube in an outer tube, and reduce the product cost. - 特許庁

例文

インフレーターと接続させる接続口部の内周側にインナチューブを配設させていても、容易に工数・コストを低減させて製造することができる頭部保護エアバッグを提供すること。例文帳に追加

To provide a head protection air bag easily manufacturable with reduced man-hours and costs even when an inner tube is disposed on an inner peripheral side of a connection port to be connected to an inflator. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS