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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > クランク角センサに関連した英語例文

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クランク角センサの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 301



例文

クランクセンサ29およびパルサセンサ30は一体的に配置されるので、小型化されるし、センサはステータ50に取り付けられてロータセンサとステータとの位置精度の向上が図られるので、ロータ60の度位置検出精度が良好となる。例文帳に追加

The crank angle sensor 29 and the pulse sensor 30 are integrally arranged and miniaturized, and the sensors are installed on the stator 50, and since position accuracy of the rotor angle sensor and the stator can be improved, angle position detecting accuracy of the rotor 60 is improved. - 特許庁

この逆転制御を実行したときにクランク角センサ34から逆転パルス信号が出力されない状態が所定期間継続した場合には、クランク角センサ34から逆転パルス信号が出力されない異常状態であると判断して、クランク角センサ34の逆転信号出力系の異常有りと判定する。例文帳に追加

When a condition wherein a reverse pulse signal is not outputted from the crank angle sensor 34 continues for a predetermined time in the execution of the reverse control, an abnormal condition wherein a reverse pulse signal is not outputted from the crank angle sensor 34 is determined, and the abnormality of the reverse rotation signal output system of the crank angle sensor 34 is determined. - 特許庁

このうち回転情報送信部100は、回転センサ110を通じて検出されるクランク軸の回転度に基づき同クランク軸の度情報を生成し、該生成した度情報をクランク軸の回転度が所定の単位量となる毎に主導的に送信する。例文帳に追加

The rotation information transmitting part 100 generates angle information on a crankshaft, based on the rotational angle of the crankshaft, detected by a rotation sensor 110 and initiatively transmits the generated angle information of the crankshaft, whenever the rotational angle of the crankshaft becomes a predetermined unit amount. - 特許庁

所定のクランク周期(又は所定の時間周期)で空燃比センサセンサ出力を読込んで、空燃比を検出する場合に、空燃比検出性能への影響を最小限に抑えつつ、空燃比センサの素子温度を計測する。例文帳に追加

To minimize influence on air-fuel ratio detecting performance and measure the element temperature of an air-fuel ratio sensor in the case of detecting air fuel ratio by reading in the output of the air-fuel ratio sensor in the specified crank angle cycle (or the specified time cycle). - 特許庁

例文

第1判別部51でクランク角センサ信号間のカムセンサ信号の個数に応じて気筒を判別し、第2判別部52でクランク角センサ信号の信号間隔の変化から気筒グループを判別し、第3判定部53でカムセンサ信号の信号間隔の変化から気筒を判別する。例文帳に追加

A cylinder is discriminated by a first discriminating part 51 according to the number of cam angle sensor signals between crank angle sensor signals, a cylinder group is discriminated by a second discriminating part 52 based on the change of the interval between crank angle sensor signals, and the cylinder is discriminated by a third discriminating part 53 based on the change of the interval between cam angle sensor signals. - 特許庁


例文

内燃機関のクランク軸に取り付けたクランクロータに設けたリラクタのエッジを検出して機関の各気筒用の第1クランク位置及び第2クランク位置でそれぞれ各気筒用の第1パルスP11,P12及び第2パルスP21,P22を発生するクランク角センサを設ける。例文帳に追加

The crank angle detector is provided with a crank angle sensor for detecting the edge of a reluctor mounted on a crank angle rotor installed on a crank shaft of the internal combustion engine and generating first pulses P11, P12 and second pulses P21, P22 for each cylinder respectively in a first crank angle position and a second crank angle position for each cylinder of the engine. - 特許庁

本発明にかかる内燃機関の制御装置である電子制御装置60は、クランクシャフト15及び吸気カムシャフト32の回転に伴ってクランクポジションセンサ54及びカムポジションセンサ55から出力されるパルス信号に基づいて前記クランクシャフト15の回転であるクランクを検出する。例文帳に追加

An electronic control device 60, which is the control device of the internal combustion engine, detects a crank angle which is a rotation angle of a crankshaft 15, based on pulse signals output from a crank position sensor 54 and a cam position sensor 55 with rotation of the crankshaft 15 and an intake cam shaft 32. - 特許庁

適当な作動領域にある複数のシリンダを備えた内燃機関における位相識別方法であって、クランク軸の度位置を求めるために1つのクランクセンサが用いられ、制御装置がクランクセンサの信号を評価し、クランク軸の度位置に依存して噴射および点火パルスをトリガする形式の一層有利な方法。例文帳に追加

To provide an advantageous method for phase discrimination in an internal combustion engine furnished with a plurality of cylinders in a proper working region and of a style to trigger injection and ignition pulses in accordance with an angular position of a crankshaft by using a crankshaft sensor to find the angular position o the crankshaft and estimating a signal of the crankshaft sensor by a control device. - 特許庁

クランク角センサ34は、エンジン10のクランク軸の回転に対応する所定度間隔毎のパルス列よりなり且つその途中にパルス幅の異なる2つの欠歯部を有したクランク信号を出力し、カムセンサ35は、カム軸の回転に応じて各気筒の所定度位置に対応したパルスよりなるカム信号を出力する。例文帳に追加

The device comprises a crank angle sensor 34 for outputting a crank angle signal consisting of a train of pulses at preset angle intervals corresponding to the rotation of the crank shaft of the engine 10 and having two chipped tooth portions different in pulse width on the midway thereof, and a cam angle sensor 35 for outputting a cam angle signal consisting of pulses corresponding to preset angle positions of each cylinder with the rotation of the cam shaft. - 特許庁

例文

そして、両時刻T1,T2と、上記前者のタイミング(時刻1)でのクランクから指令度までの度βと、クランク信号1周期分のクランクαとから、クランク=指令度の時刻Tを算出し、上記サンプリング期間分のA/D変換値の中から、時刻Tに最も近い時のA/D変換値を選択して、それを目的のセンサ値とする。例文帳に追加

Thereafter, time T of crank angle = command angle is computed from the both time T1, T2, an angle B from the crank angle to the command angle at the former timing (time 1), an A/D converted value at a time nearest to the time T is selected from the A/D converted values for the sampling time and it is made a target sensor value. - 特許庁

例文

内燃機関10の吸気通路に設けられた電子スロットル弁22と、内燃機関10のクランク位置を検出するクランク角センサ38と、機関始動後、所定のクランク位置で吸入空気制御弁を閉じる閉弁手段と、を備える。例文帳に追加

This control device comprises an electronic throttle valve 22 provided in an intake passage of the internal combustion engine 10, a crank angle sensor 38 for detecting a crank angle position of the internal combustion engine 10, and a valve closing means for closing an intake air control valve at a predetermined crank angle position after starting the engine. - 特許庁

ECU40にてクランク角センサ26によるクランク信号に基づく基準位置判別後、各気筒に対応するクランク信号位置と吸気圧PMa,PMbの遷移状態とに基づく行程判別後、所定行程期間内の吸気圧PMa,PMbによって大気圧が更新される。例文帳に追加

After discriminating a reference position based on a crank angle signal by a crank angle sensor 26 in the ECU 40, a stroke is discriminated based on the crank angle signal position corresponding to each cylinder and the transition state of intake pressure PMa, PMb, and then atmospheric pressure is updated by the intake pressure PMa, PMb within a predetermined stroke period. - 特許庁

そして、クランク角センサにて検出されるクランクが、所定範囲内であれば、冷却水停止弁6を開き、ウオータポンプに冷却水を供給し(S24)、クランクが所定範囲外であれば、冷却水停止弁を閉めてウオータポンプに冷却水を供給しない(S34)。例文帳に追加

Therein, when a crank angle detected by a crank angle sensor is within a prescribed range, a cooling water stopping valve 6 is opened, cooling water is supplied to a water pump (S24) and, when the crank angle is beyond the prescribed range, the cooling water stopping valve is closed and the cooling water is not supplied to the water pump (S34). - 特許庁

始動操作部のいわゆるワンタッチ操作によりエンジンを自動始動させるものにおいて、回転検出手段(クランク角センサ、カムセンサ)の故障時でも、エンジンの自動始動を可能にする。例文帳に追加

To automatically start an engine even when rotational angle detection means (a crank angle sensor and a cam sensor) are in failure, in a device automatically starting an engine by so-called single operation of a start operation part. - 特許庁

クランキング開始後、#1気筒のピストンが上死点を通過すると、クランク角センサ94の出力パルスのカウント数がリセットされ、以後、クランクの検出が可能となる。例文帳に追加

When the piston of a #1 cylinder first passes its top dead center after a start of cranking, the output pulse count of a crank angle sensor is reset so that the crank angle can be detected from that time. - 特許庁

ドライバビリティの低下を抑えつつ、クランク角センサの検出値を良好に補正するための補正量を算出して内燃機関のクランクの高精度な測定を可能とする。例文帳に追加

To highly accurately measure a crank angle of an internal combustion engine by calculating a correction quantity for excellently correcting a detecting value of a crank angle sensor while restraining reduction in drivability. - 特許庁

クランクセンサの気筒判定のマーキングを前述のエンジンの停止クランク度範囲から回転方向に一番近い位置に施すことにより、気筒判定を早め、始動性を向上させる。例文帳に追加

The marking for cylinder judgement of a crank angle sensor is provided in the nearest position in the rotating direction from the stopping crank angle range of the engine, and thereby the cylinder judgement is quickened and the startability is improved. - 特許庁

エンジンなどの内燃機関における制御において、主にクランクセンサから得られるクランク速度を用いて制御を行なうことを可能とする内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine enabling control with using crank angular velocity provided mainly by a crank angle sensor (CRK) in control of an engine such as an internal combustion engine. - 特許庁

筒内圧センサから得られる燃焼圧力を用いてクランク度に対応する筒内温度を算出し、該筒内温度を用いてクランク度変化に対する微分値を筒内温度変化量として算出する。例文帳に追加

Temperature of an inside of a cylinder corresponding to crank angle is calculated by using compression pressure provided by a cylinder pressure sensor and differential value to crank angle change by using the temperature of the inside of the cylinder is calculated as change quantity of the temperature of the inside of the cylinder. - 特許庁

カムセンサ155はカムシャフト69の位置によってクランクを検出し、クランク度位置が始動時負荷の少ない正転領域にあるか該負荷の大きい逆転領域にあるかを判別する。例文帳に追加

A cam sensor 155 detects a crank angle depending upon a position of a cam shaft 69 and determines whether the crank angle is positioned in a forward area wherein there is a slight load or in a reverse area wherein there is a heavy load at start-up of an engine. - 特許庁

カムセンサ155はカムシャフト69の位置によってクランクを検出し、クランク度位置が始動時負荷の少ない正転領域にあるか該負荷の大きい逆転領域にあるかを判別する。例文帳に追加

A cam sensor 155 detects a crank angle depending upon a position of a cam shaft 69 and determines whether the position of the crank angle is in a forward area wherein there is a slight load or in a reverse area wherein there is a heavy load at start-up of an engine. - 特許庁

クランク軸8が所定回転度回転するごとに1つのパルス信号を回転検出センサ40aが出力する。例文帳に追加

A rotation detecting sensor 40a outputs one pulse signal whenever the crankshaft 8 rotates at a predetermined angle. - 特許庁

クランクインジケータ、振動センサ及びデジタルシグナルプロセッサを備える、内燃機関の燃焼異常を検出するシステム。例文帳に追加

This system detecting combustion abnormality of an internal combustion engine is provided with a crank angle indicator, a vibration sensor, and a digital signal processor. - 特許庁

点火信号トリガマグネット22は、外来磁気ノイズより大きく、クランクセンサ8が過飽和状態となる大きさの磁束密度を有する。例文帳に追加

The ignition signal trigger magnet 22 has a magnetic flux density which is higher than an external magnetic noise and makes the crank angle sensor 8 supersaturated. - 特許庁

即ち、コントローラ40は、クランク角センサ33からパルス信号の入力がなくても、初回噴射及びそれに伴う点火を実行する。例文帳に追加

In this way, the controller 40 performs the first injection and ignition led thereby without an input of a pulse signal from a crank angle sensor 33. - 特許庁

ハイブリッド自動車10は、搭載している機器(クランク角センサ27aなど)に関する複数の診断を行う。例文帳に追加

A hybrid automobile 10 performs a plurality of diagnostic actions on an on-vehicle unit (a crank angle sensor 27a or the like). - 特許庁

そのクランクの各々に対して、筒内圧センサで筒内圧を取得しS123、シリンダの容積を取得するS127。例文帳に追加

For each of the crank angles, a cylinder pressure is acquired by a cylinder pressure sensor at S123 and a capacity of a cylinder is acquired at S127. - 特許庁

間隔算出部13は、クランク角センサ11で感知された歯の感知信号に基づいて互いに隣接する歯同士の時間間隔を計測する。例文帳に追加

An interval calculating unit 13 measures crank pulse time intervals between adjacent teeth based on a sensing signal received from the crank angle sensor 11. - 特許庁

そして、クランク角センサの故障時に、カム信号を基準とする制御タイミングの検出を、前記学習したずれに基づいて補正する。例文帳に追加

Then, when the crank angle sensor fails, the detection of the control timing in reference to the cam signals is corrected based on the learned displacement. - 特許庁

クランク角センサ信号処理部2は、回転数信号、各気筒の基準時期を示す同期信号を出力する。例文帳に追加

A crank angle sensor signal processing part 2 outputs a rotational speed signal and a synchronous signal indicating the reference timing of each cylinder. - 特許庁

一方で、CPUは、定期算出処理にて、クランク角センサが最後に突起部を検出してからの経過時間に応じてNEを予測する(S260)。例文帳に追加

Meanwhile, in periodic calculation processing, the CPU predicts the NE according to elapsed time after the crank angle sensor detects the projection lastly (S260). - 特許庁

蒸発燃料濃度センサの出力と吸気圧力とが取り込まれた時点でのクランクを検出する(ステップ104)。例文帳に追加

A crank angle is detected when the output of the evaporative fuel concentration sensor and the intake pressure have been taken in (step 104). - 特許庁

逆転検出機能付きのクランク角センサの異常が発生したときに、その異常を速やかに検出できるようにする。例文帳に追加

To immediately detect abnormality of a crank angle sensor with a reverse rotation detecting function when the crank angle sensor is abnormal. - 特許庁

燃料カット中にクランク角センサにおける圧縮トップ位置のずれを精度よく検出することができる技術を提供すること。例文帳に追加

To provide technique capable of accurately detecting displacement of a compression top position in a crank angle sensor during fuel cut. - 特許庁

♯1または♯4気筒が吸気上死点に達した際に気筒判別信号を発生するクランク角センサを設ける。例文帳に追加

A crank angle sensor generating a cylinder discriminating signal when a #1 or #4 cylinder reaches its top dead center in intake stroke is installed in the evaporated fuel processing device. - 特許庁

カム軸センサの歯が、ロータの外周のうち上死点前60°クランク付近となる位置に形成される。例文帳に追加

The tooth of a cam stem sensor is formed at the outer peripheral surface of a rotor at a position 60° before a top dead center and near a crank angle. - 特許庁

クランク軸の回転に伴ってセンサが出力するパルスに基づいて所定回転毎にエンジン回転数Nを算出する(ステップS1)。例文帳に追加

The engine speed N is calculated for every predetermined rotation angle based on a pulse outputted from a sensor in response to a rotation of a crankshaft (step S1). - 特許庁

ロータプレートを小型化することができ、クランク角センサの検出精度の低下を抑制することができ、クランク角センサの調整が容易になり、エンジン部品の管理が容易になる電子制御式産業用エンジンを提供する。例文帳に追加

To provide an electronically controlled industrial engine in which a rotor plate can be miniaturized, decrease in the detection accuracy of the crank angle sensor can be controlled, adjustment of the crank angle sensor becomes easy, and management of the engine parts becomes easy. - 特許庁

各気筒のピストン位置を検出するクランク角センサと、各気筒に導入される吸気量を調節するスロットル弁と、クランク角センサからの検出結果に基づいてスロットル弁を制御する制御手段とを備える。例文帳に追加

This engine starter is provided with a crank angle sensor for detecting the piston position of each cylinder; a throttle valve for adjusting an intake quantity led into each cylinder; and a control means for controlling the throttle valve based on a detection result from the crank angle sensor. - 特許庁

燃焼形態を切り替えて運転可能な内燃機関の制御装置が、燃焼形態に応じてクランク角センサ10のセンサ信号を検出する検出時期および検出期間を設定し、その設定した検出時期および検出期間においてクランク角センサ10で検出したセンサ信号に基づいて燃焼変動の有無を判定する。例文帳に追加

The internal combustion engine control device operable by switching the combustion modes, sets a detection time and a detection period to detect a sensor signal of a crank angle sensor 10 in accordance with the combustion modes, and determines whether the combustion fluctuation exists on the basis of the sensor signal detected by the crank angle sensor 10 in the set detection time and the detection period. - 特許庁

内燃機関のクランクシャフト(回転軸)が単位クランクだけ回転する毎にクランク角センサが出力するパルス状の回転信号POSのパルス幅WIPOSが、クランクシャフトの回転方向によって異なるように設定し、パルス幅WIPOSと閾値SLとを比較することで、クランクシャフト(回転軸)の正転・逆転を判別する。例文帳に追加

A pulse width WIPOS of a pulse-like rotation signal POS outputted by a crank angle sensor every time when a crankshaft (rotary shaft) of an internal combustion engine rotates by a unit crank angle is set so as to differ according to the rotational direction of the crankshaft, and the pulse width WIPOS and a threshold value SL are compared to thereby discriminate between the normal rotation and reverse rotation of the crankshaft (rotary shaft). - 特許庁

4サイクル4気筒エンジン1において、第1及び第4気筒2に対応する180°のクランク範囲R1では、クランクセンサ21からの第1パルス信号の計数値が10個になるようにし、第3及び第2気筒2に対応する他方のクランク範囲R2では16個になるようにする。例文帳に追加

In this four-stroke cycle four-cylinder engine 1, the counted value of first pulse signals from the crank sensor 21 is ten in one crank angle range R1 of 180° corresponding to first and fourth cylinders 2, and 16 in the other crank angle range R2 corresponding to third and second cylinders 2. - 特許庁

この場合に、クランク角センサの出力Vがステップ状に変化したときには(矢印W)、クランクシャフトの回転方向が正転方向から逆転方向に反転したと判断し、出力パルスの発生毎にクランクCAが減少される。例文帳に追加

In this case, when the output V of the crank angle sensor is changed stepwisely (arrow W), it is judged that the rotating direction of the crankshaft is reversed in a reverse direction from the normal direction, and the crank angle CA is reduced whenever the output pulse is generated. - 特許庁

センサ出力Vがステップ状に変化してから設定時間tDだけ経過したときにに吸気管圧PMが低下しているときには、先の判断が誤判断であると判定され、クランクシャフトの回転方向が反転していなかったと仮定したときのクランクCAFがクランクCAとされる。例文帳に追加

When an intake tube pressure PM is lowered as a set time tD is elapsed after the sensor output V is changed stepwisely, the previous judgment is decided as an incorrect judgment, and the crank angle CAF when it is assumed that the rotating direction of the crankshaft is not reversed, is set as the crank angle CA. - 特許庁

クランク角センサの異常時には、カムセンサにより生成される内燃機関の各気筒の燃焼サイクルに対応するタイミングにて、内燃機関に対する各種制御処理を継続実行すること。例文帳に追加

To execute different type of control to an internal combustion engine continuously at the timing corresponding to the combustion cycle of each engine cylinder produced by cam angle sensors when a crank angle sensor has gone in failure. - 特許庁

クランク角センサ、カムセンサ等により検出された膨張工程の状態にあるシリンダ内に燃料を供給するとともにこれを燃焼させ、該燃焼による燃焼圧を利用してエンジンの単独始動を試みる。例文帳に追加

A fuel is supplied into a cylinder, which is detected to be in an expanding process by a crank angle sensor, cam angle sensor or the like to be combusted therein for trying the self start of the engine by making use of its combustion pressure. - 特許庁

クランク角センサ(8)及びカムセンサ(19)での検出信号に基づき、吸気バルブ(13)の開弁を検出すると電動過給機(29)を駆動し空気を加圧する。例文帳に追加

When it is detected that an intake valve (13) is opened based on the detected signal by a crank angle sensor (8) and a cam angle sensor (19), an electric supercharger (29) is driven to pressurize air. - 特許庁

始動装置は、エンジン1の停止時にクランク角センサ10およびカムセンサ12からの信号に基づき膨張行程にある気筒を検出し、その気筒内に燃料噴射弁4から所定の燃料を噴射する。例文帳に追加

This starting device detects a cylinder in an expanding process based on signals from a crank angle sensor 10 and a cam angle sensor 12 in stopping an engine 1, and injects a predetermined fuel from a fuel injection valve 4 into the cylinder. - 特許庁

この装置は、クランクの変化に応じて互いに位相のずれたパルス信号を出力するメインセンサおよびサブセンサを有する回転検出システムに適用される。例文帳に追加

The device is applied to a rotation angle detection system having a main sensor and a sub sensor which output pulse signals shifted in phase with each other according to change in crank angle. - 特許庁

例文

奇数個の気筒の内燃機関において、720°CAのカムセンサに依存せずに、360°CAのクランク角センサのみで気筒判別を行えるようにする。例文帳に追加

To allow a discrimination of an odd number of cylinders of an internal combustion engine by only using a crank angle sensor having a range of 360°CA without depending on a cam angle sensor having a range of 720°CA. - 特許庁

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