例文 (999件) |
制動輪の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 1428件
首振り接輪式制動方式例文帳に追加
OSCILLATING WHEEL CONTACT TYPE BRAKE METHOD - 特許庁
自動二輪車における制動装置例文帳に追加
BRAKE DEVICE IN MOTORCYCLE - 特許庁
自動二輪車の制動装置例文帳に追加
BIG DEVICE FOR MOTORCYCLE - 特許庁
自動二輪車の制動装置構造例文帳に追加
BRAKING DEVICE STRUCTURE OF MOTORCYCLE - 特許庁
自動二輪車の制動装置例文帳に追加
BRAKING DEVICE OF MOTORCYCLE - 特許庁
車両の車輪制動装置例文帳に追加
WHEEL BRAKING DEVICE FOR VEHICLE - 特許庁
前輪制動力に対する後輪制動力の変化特性を制動力理想曲線に近づける。例文帳に追加
To bring a changing characteristic of rear wheel braking force against front wheel braking force to a braking force ideal curve. - 特許庁
車輪と車輪枠の双方の制動を行うことのできる自在車輪の制動装置を提供する。例文帳に追加
To provide a braking device of swivelable wheels capable of braking both wheels and wheel frames. - 特許庁
制動装置16は、前輪を制動する前輪ブレーキと、後輪を制動する後輪ブレーキとを備えている。例文帳に追加
The braking device 16 is provided with a front wheel brake for braking the front wheel; and a rear wheel brake for braking the rear wheel. - 特許庁
制動操作時に所定の制動力配分で前輪及び後輪にそれぞれ制動力を作用させる油圧ブレーキ系の制動装置を備える。例文帳に追加
A hydraulic brake system brake unit distributes specified brake forces to the front and rear wheels at the time of brake operation. - 特許庁
制動力制御手段22は、設定された各車輪の目標制動力に基づいて各車輪の制動力の制動を行う。例文帳に追加
The braking force control means 22 controls the braking force of the each wheel based on the set, target braking force for the each wheel. - 特許庁
これにより、ハイブリッド車両の前輪および後輪の四輪に制動力が配分されるので、前輪あるいは後輪の二輪で制動する場合に比べて、ひとつの車輪に対する制動力を小さくすることができる。例文帳に追加
Hereby, the braking force is distributed to the four wheels of the front wheels and the rear wheels of the hybrid vehicle, so it can lessen the braking force required for one wheel as compared with the case of braking it with the two wheels of the front wheels or the rear wheels. - 特許庁
前輪アンチスキッド制御に制動力前後輪間配分制御を適合させた車輌用制動装置例文帳に追加
VEHICLE BRAKING DEVICE MATCHING BRAKING FORCE FRONT-REAR WHEEL DISTRIBUTION CONTROL TO FRONT WHEEL ANTISKID CONTROL - 特許庁
回生制動に応じて前後輪間制動力配分を変更する4輪駆動車例文帳に追加
FOUR-WHEEL DRIVE VEHICLE FOR CHANGING DISTRIBUTION OF BRAKE FORCE BETWEEN FRONT AND REAR WHEELS IN RESPONSE TO REGENERATIVE BRAKING - 特許庁
自動二輪車両の制動制御装置、及び自動二輪車両の制動制御方法例文帳に追加
BRAKING CONTROLLING DEVICE AND METHOD FOR MOTORCYCLE - 特許庁
制動速度に応じて制動力前後輪間配分比が制御される車輌用制動装置例文帳に追加
VEHICLE BRAKING DEVICE FOR CONTROLLING RATIO OF BRAKING FORCE BETWEEN FRONT WHEEL AND REAR WHEEL ACCORDING TO BRAKING SPEED - 特許庁
しかしながら、従動輪20に制動輪40が当接した状態で、制動手段52により制動輪40自体に制動を掛けることで、引張りコイルばね44の弾性力を高めることなく、制動輪40から従動輪20に付与される制動力を増力させることが可能となる。例文帳に追加
However, by braking the braking wheel 40 itself with a braking means 52 in a state where the braking wheel 40 abuts on the driven wheel 20, the braking force applied from the braking wheel 40 to the driven wheel 20 can be increased without increasing an elastic force of the tension coil spring 44. - 特許庁
制動力を車両の対角線に配置された車輪に作用させることができるとともに、制動力を前輪制動力と後輪制動力とに配分を行うことができる制動装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a braking system capable of applying braking force to wheels arranged on the diagonal of a vehicle, and distributing the braking force to the front wheel braking force and the rear wheel braking force. - 特許庁
圧縮空気の力で車輪を制動する装置例文帳に追加
a piece of equipment whose wheels are controlled by compressed air - EDR日英対訳辞書
車輪の脱線防止及び制動装置例文帳に追加
DERAILMENT PREVENTION AND BRAKING DEVICE FOR WHEELS - 特許庁
前後配管では、旋回制動時(制動旋回時)において、前輪(後輪)を含む系統の制動圧力が増加させられ且つ後輪(前輪)を含む系統の制動圧力が減少させられる。例文帳に追加
In the front/rear pipe, in turning braking (braking turning), the braking pressure of the system including the front wheel (rear wheel) is increased and the braking pressure of the system including the rear wheel (front wheel) is reduced. - 特許庁
これにより、内外輪間で制動トルク差が付与される。例文帳に追加
Thus braking torque difference is imparted between inner and outer wheels. - 特許庁
制動装置および自転車駐輪装置例文帳に追加
BRAKING DEVICE AND BICYCLE PARKING DEVICE - 特許庁
自動二輪車の制動力調整装置例文帳に追加
BRAKING FORCE ADJUSTING DEVICE OF MOTORCYCLE - 特許庁
手押し運搬車の固定車輪制動装置例文帳に追加
4輪駆動車輌の制動力配分制御方法例文帳に追加
BRAKING FORCE DISTRIBUTION CONTROL METHOD FOR FOUR- WHEEL DRIVE VEHICLE - 特許庁
又、制動時に駆動輪10の滑走が生じた場合のみに前輪13の制動機構部17を作動させる制動制御手段が設けられる。例文帳に追加
A braking control means is also provided to actuate the braking mechanism part 17 of the front wheels 13 only when a skid of the driving wheels 10 is generated in the braking. - 特許庁
制動力配分補正手段103は、判断手段102が車輪の前輪と後輪との制動力の配分を補正すると判断した場合、制動力の配分を前輪から後輪よりに補正する。例文帳に追加
A braking force distribution correction means 103 corrects the distribution of the braking force from the front wheels toward the rear wheels when the determination means 102 determines to correct the distribution of the braking force between the front wheels and the rear wheels of the vehicle. - 特許庁
ダイヤゴナル二系統の制動装置を有し、制動時に前輪に対する左右後輪の車輪速度の関係が目標の関係になるよう左右後輪の制動圧を個別に制御することにより制動力の前後輪配分制御を行う制動力制御装置。例文帳に追加
A braking-force controlling system has the braking system of two diagonal systems and carries out front/rear distribution control of braking force by individually controlling the braking pressures of left/right rear wheels so that the relation of the vehicle speed of the left/right rear wheels to the front wheels upon braking has a targeted relation. - 特許庁
よって、メインモータ1の回生制動による後輪3a,3bの制動力が制限され、機械的制動及び回生制動による後輪3a,3bの制動力に対して、機械的制動による前輪3c,3dの制動力が相対的に増加することになる。例文帳に追加
Thereby, braking forces of rear wheels 3a, 3b developed by regenerative braking of a main motor 1 are controlled, and then braking forces of front wheels 3c, 3d developed by mechanical braking are relatively increased with respect to the braking forces of the rear wheels 3a, 3b developed by the mechanical braking and the regenerative braking. - 特許庁
|Gy|が値Gy3以上になると内側後輪制動力に加えて旋回方向外側の前輪に外側車輪制動力を発生させる。例文帳に追加
When the |Gy| becomes not lower than the value Gy3, outer wheel braking force is generated in an outer front-wheel in the turning direction in addition to the inner rear-wheel braking force. - 特許庁
制動時に後輪の車輪速度が前輪の車輪速度に対し所定の関係を満たす目標制御範囲内の値になるよう左右後輪の制動圧を個別に制御することにより制動力の前後輪配分制御を行う車両用制動力制御装置。例文帳に追加
A braking force control device for a vehicle that performs front and rear wheel distribution control of braking force by controlling individually braking pressures of left and right rear wheels such that, during braking, a wheel speed of a rear wheel takes on a value lying within a target control range that satisfies a predefined relationship with respect to a wheel speed of a front wheel. - 特許庁
車両の車輪のブレーキの制動ディスクが、制動される車輪に固定されるようにされており、車輪の制動を実施するためのブレーキのパッド(19)と協働するようにされた環状の制動軌道を有する。例文帳に追加
This braking disc of the brake for a wheel of a vehicle has an annular braking track fixed to the wheel to be braked and cooperating with a pad 19 of the brake for braking the wheel. - 特許庁
前輪摩擦制動手段または後輪摩擦制動手段のいずれか一方の摩擦係合部の温度が限界値を越えたとき、摩擦係合部の温度が限界値を越えた前輪側または後輪側の摩擦制動手段の制動力の一部を前後反対側の摩擦制動手段へ移転させる。例文帳に追加
When the temperature of a friction engagement part of either a front wheel friction braking means or a rear wheel friction braking means exceeds the limit value, a part of the braking force of the front wheel side or rear wheel side friction braking means in which the temperature of the friction engagement part exceeds the limit value is shifted to the friction braking means on the longitudinally opposite side. - 特許庁
車輪8を制動する制動手段7aに、制動手段7aからの制動力を弾性手段を用いて車輪8に付与する半制動手段12を設けた。例文帳に追加
The semi-braking means 12 for providing a braking force from a braking means 7a to a wheel 8 by using an elastic means is provided on the braking means 7a for braking the wheel 8. - 特許庁
運転者の制動操作量を検出し、制動操作量に応じて各輪の目標制動圧Ptiを演算し(S20)、各輪の制動圧をそれらが目標制動圧になるよう電気的に制御する(S180)。例文帳に追加
The brake operating quantity of the driver is detected, and the target brake pressure Pti of each wheel is calculated according to the brake operating quantity (S20), and the brake pressure of each wheel is electrically controlled so that it becomes the target braking pressure (S180). - 特許庁
センターディファレンシャルによる4輪駆動車に於いて、全制動力の大きさに応じて回生制動手段による制動力の大きさと前輪制動手段またはこれと後輪制動手段による制動力の大きさの割合をスケジュール制御等により変更する。例文帳に追加
In the four-wheel drive vehicle having the center differential, the magnitude of the brake force by a regenerative brake means and the magnitude of the brake force by a front wheel brake means or a magnitude ratio of the brake forces by the front wheel brake means and a rear wheel brake means are changed in response to the total brake force by a scheduled control. - 特許庁
主駆動輪および従駆動輪の回転速度の条件に依存せず、回生制動時に所望の配分比で主駆動輪および従駆動輪に回生制動トルクを配分することができる回生制動トルクの制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a controller of a regenerative braking torque capable of distributing the regenerative braking torque to main driving wheels and slave driving wheels at a desired distribution ratio in regenerative braking without depending upon the conditions of the rotational speeds of the main driving wheels and the slave driving wheels. - 特許庁
前輪6はディスクブレーキ31により制動可能に設けられ、後輪7はドラムブレーキ35により制動可能に設けられる車両1に、前輪6の制動力を検出可能な前輪前後力センサ55を設ける。例文帳に追加
A vehicle 1, in which front wheels 6 are disposed brakably by disc brakes 31 and rear wheels 7 are disposed brakably by drum brakes 35, includes front wheel longitudinal force sensors 55 to detect the braking forces of the front wheels 6. - 特許庁
制動時の車輪スリップを確実に抑制しつつ、回生制動によるエネルギ回収効率を高める。例文帳に追加
To enhance energy recovery efficiency by regenerative braking while surely suppressing a wheel skid at braking. - 特許庁
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