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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 制動輪に関連した英語例文

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制動輪の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1428



例文

この制御により、車21への制動力を相殺することができる。例文帳に追加

The braking force to the wheel 21 can be canceled by this control. - 特許庁

制動用回転体付車用軸受ユニットとその製造方法例文帳に追加

BEARING UNIT FOR WHEEL WITH ROTOR FOR BRAKE AND MANUFACTURING METHOD THEREFOR - 特許庁

制動用回転体付車用軸受ユニットの製造方法例文帳に追加

MANUFACTURING METHOD FOR BEARING UNIT FOR WHEEL WITH BRAKING ROTOR - 特許庁

さらに、急制動時の前の右側偏向を抑制する。例文帳に追加

Further, deflection of front wheels to right side is regulated at sudden braking. - 特許庁

例文

ブレーキECU70は、車に付与する制動力を制御する。例文帳に追加

A brake ECU 70 controls the braking force which is applied to wheels. - 特許庁


例文

内拡式ブレーキを備えた車両の車制動装置である。例文帳に追加

A wheel-braking device for a vehicle is provided with the internal expanding brake. - 特許庁

また、車21を制動するためのブレーキ機構40が設けられている。例文帳に追加

Also, a brake mechanism 40 for braking the wheels 21 is provided. - 特許庁

どのような制動状態でも車のスリップ状態を正確に判定する。例文帳に追加

To surely determine the slip conditions of wheels even in any braking conditions. - 特許庁

弾性的に動作する制動バンドの拘束要素を備えた車用ブレーキ例文帳に追加

BRAKE FOR WHEEL EQUIPPED WITH CONSTRAINING ELEMENT OF ELASTICALLY OPERATING BRAKING BAND - 特許庁

例文

ダイアゴナル配管では、旋回制動時(制動旋回時)において、旋回外側前(旋回内側前)を含む系統の制動圧力が増加させられ且つ旋回内側前(旋回外側前)を含む系統の制動圧力が減少させられる。例文帳に追加

In the diagonal pipe, in turning braking (braking turning), the braking pressure of the system including the turning outer side front wheel (turning inner side front wheel) is increased and the braking pressure of the system including the turning inner side front wheel (turning outer side front wheel) is reduced. - 特許庁

例文

停止中の制動力変更に当たっては、変更前の総制動力が変化しないようにして、前後側の制動力を変更する。例文帳に追加

A change in braking force, if required during stop, is carried out at both front and rear wheel sides without changing gross braking force before the change. - 特許庁

作動時に車を的確に制動させることができて、高い制動作用を奏する制動装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a braking device capable of, when actuated, appropriately braking a wheel and exhibiting high braking action. - 特許庁

間の制動力のばらつきを抑制しつつ、異常発生時にも適切な制動力を発生可能な制動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake control device generating an appropriate braking force even when failure occurs, while suppressing the variation of braking force among wheels. - 特許庁

制動に伴なう駆動のスリップを検出できなくなった状態での制動時に、制動距離が意に反して長くならないようにする。例文帳に追加

To prevent braking distance from becoming long against the driver's will, during braking in a state that slipping of drive wheels involved in braking cannot be detected. - 特許庁

制動力センサが故障した場合でも、最適な制動力を発生させて、4制動力のバランスをとることができる。例文帳に追加

To strike a balance between braking forces of four wheels by generating an optimal braking force even when a braking force sensor fails. - 特許庁

各車に対する制動力を付与する制動力付与制御を行うと共に、車両状態に基づき各車に対する制動力を制御して車両安定化制御を行う制動力制御手段(CC)を備える。例文帳に追加

The device performs a braking applying control applying the braking force relative to each wheel, and is equipped with a braking applying control means (CC) which performs the vehicle stabilization control by controlling the braking force relative to each wheel based on the vehicle state. - 特許庁

また、減速ペタルの微作動は、ブレーキ制動の代替制動力となり、車を個々に制動するブレーキ制動と異なり、ドライブシャフトが一体化した、左右両は交互に摩擦力を助力し横すべりを防止する。例文帳に追加

Further, fine operation of the speed-reduction pedal becomes substitution brake force of brake braking, different from the brake braking for independently braking the wheels and alternately assists friction force in both left and right wheels integrated with a drive shaft to prevent lateral slip. - 特許庁

車両の車に摩擦制動トルクを付与する摩擦制動手段FRCと、車に回生制動トルクを付与する回生制動手段RGNと、制御手段CTLを備える。例文帳に追加

This braking control device includes: a frictional braking unit FRC for imparting frictional braking torque to a wheel of the vehicle; a regenerative braking unit RGN for imparting regenerative braking torque to the wheel; and a control unit CTL. - 特許庁

前後制動力配分制御において、要求制動力と理想配分線に基づいて決まる比率とに基づいて、前制動力の目標値と後制動力の目標値とが決定される。例文帳に追加

In a fore-and-aft braking force distributing control, a target value of front wheel braking force and a target value of a rear wheel braking force are decided on the basis of a ratio decided by request braking force and a ideal distribution line. - 特許庁

車両の走行中において車制動力が付与された場合に、該制動力が付与される車側からの異音の発生を抑制できる車両の制動制御装置、及び車両の制動制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular braking control device, and a vehicular braking control method capable of suppressing generation of abnormal noise from a wheel side to which the braking power is given when the braking power is given to the wheel while a vehicle travels. - 特許庁

また、車8の制動部材9と、制動部材9を車8に付勢する付勢部材90と、制動部材9を車8から離反させるレバー92とを備えた。例文帳に追加

The chair is provided with: braking members 9 of the casters 8; an energizing member 90 for energizing the braking members 9 to the casters 8; and a lever 92 for separating the braking members 9 from the casters 8. - 特許庁

一方で電子制御用の後制動力指令値T_comrには、要求後制動力_TrearよりもT_rovrだけ小さな後制動力上限値T_rlimをセットする。例文帳に追加

On the other hand, the rear wheel braking force upper limit T_rlim which is smaller than the required rear wheel braking force T_rear by T_rovr is set to the rear wheel braking force command value T_comr for electronic control. - 特許庁

目標制動力設定部16は、車両目標制動力及び各車の路面μ勾配値に基づいて各車の目標制動力を設定(配分)する。例文帳に追加

The target braking force setting part 16 sets (distributes) target braking force for the each wheel based on the vehicular target braking force and the road surface μ slope value. - 特許庁

制動力前後間配分制御手段の作動中に前に対するアンチスキッド制御手段が作動したとき、制動力の増大速度が大きいほどより速く制動力前後間配分制御手段の作動を終わらせる。例文帳に追加

When the antiskid control means for the front wheel is operated during operating the braking force front-rear wheel distribution control means, the operation of the braking force front-rear wheel distribution control means is ended more quickly as a braking force increasing speed is higher. - 特許庁

第3制御では、車体スリップ角の過度の増大を抑制するため旋回内制動力の和が旋回外制動力の和よりも小さくなるよう各車制動力がパルス的に調整される。例文帳に追加

In the third control, to restrain an excessive increase in a slip angle of a vehicle body, the braking forces of the respective wheels are adjusted in the form of a pulse so that the sum of braking forces of the turning inner wheels is smaller than that of the turning outer wheels. - 特許庁

制動力または車制動力の車間配分に応じて能動車サスペンションまたは能動車サスペンションと能動スタビライザとをフィードフォワード制御またはそれとフィードバック制御の組合せにより制御して車接地荷重の車間配分を行う。例文帳に追加

According to distribution between wheels of wheel driving force or wheel braking force, an active wheel suspension or the active suspension and an active stabilizer are controlled by feed-forward control or combination of the feed-forward control and a feed-back control, thereby carrying out distribution between wheels of a wheel vertical load. - 特許庁

摩擦制動手段と回生制動手段とを備え、運転者によるブレーキペダルの踏込みに応じて車の回転を制動する車輌用制動装置に於いて、ブレーキペダルの踏込み量が一定に保持されているとき回生制動手段により車に作用する制動力を次第に増大させる。例文帳に追加

In the vehicular braking device equipped with a friction braking means and a regenerative braking means, and braking rotations of wheels according to depression of the brake pedal by the driver, when the depressing amount of the brake pedal is kept constant, the regenerative braking means gradually increases braking force acting on the wheels. - 特許庁

制動力を一定に維持しつつ前後制動力配分の変更に伴い発生するヨーレートの発生を抑えるように、前及び後の少なくとも一方のにおける左右制動力配分を調整する。例文帳に追加

The braking force distribution to the left and right wheels of at least either the front wheels or rear wheels is adjusted so as to suppress the yawrate generated in association with a change in the braking force distribution of the front wheels or the rear wheels while the total braking force is maintained constant. - 特許庁

径差がある場合、すなわち異径の車が含まれる場合、制動量補正部204は、車速情報値に基づきその異径車に対する補正係数を算出し、目標制動量を補正する。例文帳に追加

If there is a difference, i.e. different diameter wheels are mounted on the vehicle, a braking amount correction part 204 calculates a correction factor for the applicable different diameter wheel on the basis of its wheel speed information value and corrects the target braking amount. - 特許庁

駆動構成については、非回生制動を、旋回外側のフロント・アクスル68の車にのみ行い、前駆動構成については、非回生制動を、旋回内側のリア・アクスルの車にのみ行なう。例文帳に追加

For rear-wheel drive configurations, the non-regenerative brakes can be applied to only one front axle 68 wheel on the outside of a turn, and for front-wheel drive configurations, non-regenerative brakes can be applied to only one rear axle wheel on the inside of the turn. - 特許庁

FWと後RWのいずれか一方が制動中である場合に、非制動中である車の車速度を基準として用いて車体速度VS0を演算する。例文帳に追加

Car body speed VSO is computed based on wheel speed of wheels that are not being braked in a case where either of front wheels FW and rear wheels RS are being braked. - 特許庁

これにより、車3に付与する制動力を任意の制動力に保つことができるので、制動力が0の状態から所定の制動力を得るまでに要する時間を短縮することができ、機関車1を小刻みに制動することができる。例文帳に追加

Thus, the braking force applied to a wheel 3 can be maintained at an optional braking force. - 特許庁

制動力を制御して車速度を制御するにあたり、車速度を目標車速度に正確に一致させる。例文帳に追加

To precisely accord a wheel speed with a target wheel speed when the wheel speed is controlled by controlling a braking force. - 特許庁

簡単な構造で前ブレーキおよび後ブレーキを連動して制御することが可能な自動二車の制動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking device for a motorcycle, capable of controlling front and rear wheel brakes in linkage by a simple structure. - 特許庁

自動二車のばね下荷重を増加させることなく,車を軽快に制動し得るようにした,自動二車のブレーキ装置を提供する。例文帳に追加

To lightly brake a wheel without increasing the unsprung load of a motorcycle. - 特許庁

旋回外の後に付与する制動力は、後接地点から下向きの上下方向力を車体に作用して車体を引き下げる。例文帳に追加

The braking force given to the rear wheel of the turning outer wheel retracts the vehicle body downwardly by applying the vertical force from a rear wheel contact point downwardly to the vehicle body. - 特許庁

制動腕6に設けた制動体13の第一制動面14と制動輪2の円周面3の間の摩擦係数よりも、制動体13の第二制動面15と制動腕6の凹曲面10の間の摩擦係数を小さく設定する。例文帳に追加

A frictional coefficient between the second braking face 15 of a braking body 13 and the concaved curved face 10 of a braking arm 6 is set smaller than the frictional coefficient between the first braking face 14 of a braking body 13 fitted to the braking arm 6 and the circumferential face 3 of a brake wheel 2. - 特許庁

この場合において、左右後に引きずりトルクが検出された場合には、要求制動力に基づいて決まる後制動力の目標値から引きずりトルクに対応する制動力を引いた値が最終的な後制動力の目標値とされる。例文帳に追加

In that case, when dragging torque is detected in right and left wheels, a value obtained by subtracting braking force corresponding to the dragging torque from the target value of the rear wheel braking force decided by the request braking force is made to be a final target value of rear wheel braking force. - 特許庁

運転者の制動指示によらずに車に作用する制動力を制御する自動減速停止制御部10Bと、上記自動減速停止制御部10Bが制動制御する車のうちの一部の車に作用する制動力を制御する駐車ブレーキ制御部10Dと、を備える。例文帳に追加

An automatic braking device is equipped with an automatic decelerating/stopping control part 10B to control the braking force applied to wheels without conforming to a brake instruction of the driver and a parking brake control part 10D to control the braking force applied to part of the wheels under the braking control conducted by the automatic decelerating/stopping control part 10B. - 特許庁

制動力を与える制動装置であって、前記制動装置は無段変速機12と制動エネルギ蓄積器11とを備えており、さらに車を支持する車軸と前記制動装置との間にタイヤに作用する制動トルクを検出する制動トルク検出器1を配置したことを特徴とする制動装置。例文帳に追加

The braking device applying a braking force on the wheel is provided with the stepless speed change gear 12 and the braking energy accumulator 11, and a brake torque detector 1 for detecting a brake torque applied to the tire is arranged between an axle supporting the wheel and the braking device. - 特許庁

また、制動力推定ブロックB1にて車両の各車に付与される制動力を推定し、ここで推定した制動力に基づき、左右制動力差推定ブロックB2にて、左右の車に付与される制動力の差を推定する。例文帳に追加

Moreover, in a braking force inference block B1, braking force given to each wheel of the vehicle is inferred to infer a difference in braking force given to right and left wheels in a right and left braking force difference inference block B2 based on the braking force inferred in the block B1. - 特許庁

そして、車両制動時にて、制動力制御装置3が減圧、保持あるいは増圧のいずれか一つの制御モードにて各車11FR〜11RLに対する制動力を制御することにより、各車11FR〜11RLに対する制動力配分が制御される(制動力配分制御)。例文帳に追加

When braking a vehicle, the braking force control device 3 controls the braking force for each wheel 11FR to 11RL in any one control mode of pressure reduction, holding or pressure increase, and the braking force distribution for each wheel 11FR to 11RL is controlled (braking force distribution control). - 特許庁

そして、この装置は、前後制動力配分制御実行中において増し踏みがなされた場合、この増し踏みにより発生する後制動力不足分ΔFrと等しい大きさの加算制動力Faddを前制動力に加算することで全制動力の不足を補償する。例文帳に追加

In the case wherein braking pedal depression is increased during the front and rear braking force distribution control, this brake control device compensates a shortage of the total braking force by adding additional braking force Fadd equal to a rear wheel side braking force shortage ΔFr to be generated by the additional depression. - 特許庁

制動力配分制御装置10は、制動操作センサ12、車両制動力目標設定部14、各目標制動力設定部16、車速センサ18、路面μ勾配設定部20、及び制動力制御手段22を備えている。例文帳に追加

This controller 10 is provided with a brake operation sensor 12, a target setting part 14 for setting a target of a vehicular braking force, a target braking force setting part 16 for each wheel, wheel speed sensors 18, a road surface μ slope setting part 20, and a braking force control means 22. - 特許庁

或いは、制動力指令値に対して、実際の制動力に余力がある場合には、前後何れかの制動力の不足を補うように、当該制動力に余力のある制御対象への制動力指令値を大きく補正する。例文帳に追加

Or when actual braking force has braking force to spare with respect to a braking force command value, the braking force command value to a wheel to be controlled with the braking force to spare is corrected to be greater so as to compensate a shortage of the braking force on either of the front and rear wheels. - 特許庁

少なくとも前側において液圧制動力と回生制動力とを併用した回生協調ブレーキ制御中であって、且つ後制動力を保持する前後制動力配分制御中において、増し踏みがなされた場合に発生し得る全制動力の不足を補償すること。例文帳に追加

To compensate a shortage of a total braking force that may be generated when additional depression is executed during the regenerative and cooperative brake control using a fluid pressure braking force and regenerative braking force together at least in front wheels while performing a front/rear brake power proportioning control for holding rear wheels braking force. - 特許庁

そして、このような自動減速の開始時、トラクタ車に先行してトレーラ車制動力を発生させ、自動減速の実行中はトラクタ車よりもトレーラ車に大きい制動力を発生させるべく独立制動手段の作動を制御する。例文帳に追加

Further, at starting such automatic deceleration, the braking force is generated on the trailer wheel prior to the tractor wheel and during the execution of automatic deceleration, the operation of the independent braking means is controlled so as to generate a larger braking force on the trailer wheel than the tractor wheel. - 特許庁

磁石28の磁界により、車両18の車制動器16内に収容されたMR流体20の粘度を増大させ、車制動器16内でMR流体20に臨む車連動部22の回動抵抗を増大させることにより車14を制動する。例文帳に追加

By a magnetic field of the magnet 28, viscosity of an MR fluid 20 accommodated in a wheel brake 16 of the vehicle 18 is increased and rotation resistance of a wheel interlocking part 22 facing the MR fluid 20 in the wheel brake 16 is increased in order to brake the wheel 14. - 特許庁

よって、前後制動力の組み合わせが、要求総制動力(T_dcom)線上を点P21から点P11へ移動することとなり、要求総制動力T_dcomを確保しつつ、後先ロック領域から前先ロック領域への移行により後先ロックを回避することができる。例文帳に追加

The combination of the front and rear wheel braking forces is moved to a point P11 from a point P21 on the line of the required total braking force (T_dcom), and the rear wheel side lock can be avoided by the transfer from a rear wheel side lock area to a front wheel side lock area while ensuring the required total braking force Tdcom. - 特許庁

例文

第1制御では、左右の前後力差に基づく旋回方向のヨーモーメントを発生させるため旋回内制動力の和が旋回外制動力の和よりも大きくなるよう各車制動力がパルス的に調整される。例文帳に追加

In the first control, to generate yaw moment in the turning direction based on a difference in forward and backward power between the right and left wheels, the braking forces of the respective wheels are adjusted in the form of a pulse so that the sum of braking forces of the turning inner wheels is larger than that of the turning outer wheels. - 特許庁

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