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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 制動輪に関連した英語例文

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制動輪の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1428



例文

走行中の車両を電動駐車ブレーキ装置によって制動する場合に、車のロックを回避しながら最大限の制動力を発生させる。例文帳に追加

To provide a maximum braking force while avoiding the locking of wheels when a vehicle during running is braked by an electric parking brake device. - 特許庁

これにより、車2に横力を発生させ、その横力を制動力として利用することができるので、制動性能の向上を図ることができる。例文帳に追加

Since lateral force is thereby generated on the wheel 2 and can be utilized at the braking force, the braking performance is improved. - 特許庁

電動スクータに制動機構がないときには、別体のブレーキ装置を電動スクータの車に連結して制動を行う。例文帳に追加

If the electric scooter does not have a braking mechanism, a separate brake device is connected to a wheel of the electric scooter for braking. - 特許庁

制動時に車がスリップしたときの制動距離を短縮することができる産業車両のブレーキ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide the brake controller of an industrial vehicle capable of shortening a braking distance when wheels slip in braking. - 特許庁

例文

第二段階では後軸両制動圧力を供給する最も安定な制動制御を実行する。例文帳に追加

In a second stage, the most stable brake control of supplying braking pressure to both rear wheels is performed. - 特許庁


例文

電動ブレーキアクチュエータ6は、ブレーキパッドをディスクロータ7に押圧して各車制動力を独立に制動する。例文帳に追加

An electric brake actuator 6 presses a brake pad against a disc rotor 7 and independently applies a braking force to each of wheels. - 特許庁

また、制動圧制御装置5が減圧、保持あるいは増圧のいずれか一つの制御モードにて各車に対する制動圧を制御する。例文帳に追加

The braking pressure control device 5 controls the braking pressure to each wheel in either of pressure reduction, holding or pressure increase control modes. - 特許庁

この車両運動制御システム1は、各車11FR〜11RLに対する制動力を制御する制動力制御装置3を備える。例文帳に追加

This vehicle motion control system 1 is provided with a braking force control device 3 for controlling braking force for each wheel 11FR to 11RL. - 特許庁

制御部20は、制動力調節装置を作動させて制動時の車のロックを抑制するアンチロックブレーキ制御を実行する。例文帳に追加

The control part 20 executes anti-lock brake control for operating the braking force adjustment device to suppress locking of wheels in braking. - 特許庁

例文

の上下動があってもABS制御装置を適切に作動させ、制動距離を短縮可能な制動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a braking control device capable of shortening braking distance by appropriately actuating an ABS braking device even if there is vertical movement of wheels. - 特許庁

例文

駆動車6の後部には制動耕耘機構部7が設けられ、制動耕耘機構部7の後部には主耕耘機構部8が設けられている。例文帳に追加

A braking tilling mechanism part 7 is installed behind the driving wheels 6 and a main tilling mechanism part 8 is laid behind the braking tilling mechanism part 7. - 特許庁

回生協調制御による制動時、従動の摩擦トルクがばらついても、総制動トルクのばらつきを低減。例文帳に追加

To reduce variation in the total braking torque even if a friction torque of driven wheels varies during braking by regenerative cooperation control. - 特許庁

回生制動時のヨー安定性を向上させることができるハイブリッド四駆動車の回生制動力制御装置の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a regenerative braking force controller for a hybrid four-wheel drive vehicle capable of improving yaw stability in regenerative braking. - 特許庁

左右制動力を一体的に制御しながら制動時に発生する車両姿勢の変化を低減させる構造を提供すること。例文帳に追加

To provide an in-brake posture change reducing structure which reduces a change of a posture of a vehicle which is generated at braking while integrally controlling brake forces to right and left wheels. - 特許庁

をそれぞれ独立に制動可能な制動力発生手段を利用して低速走行時の車両の回頭性を高める。例文帳に追加

To improve a turning characteristic of a vehicle during its low-speed driving through utilization of braking force generating means capable of independently braking each of four wheels. - 特許庁

各車Wfr,Wfl,Wrr,Wrlに加わる制動力を制動力計18にて検出してシステム制御装置にて適否判定する。例文帳に追加

Braking forces which are applied to the respective wheels Wfr, Wfl, Wrr, Wrl are detected by braking force meters 18, and whether the braking forces are proper or not is judged by the system controller. - 特許庁

回生制動に替えて車での制動をおこなっている状態での変速ショックやロックアップショックを防止する。例文帳に追加

To provide an equipment that prevents a vehicle from having a shift shock and a lock-up shock in a condition that a driver applies a braking force on wheels instead of the motor regenerative engine braking. - 特許庁

間で制動力の付け替えが実施されても車両挙動への影響を抑えることが可能な車両の制動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake control device of a vehicle capable of suppressing the influence of an eventual transfer of the braking force from one wheel to another upon the vehicle behavior. - 特許庁

LEDを光源とする自動二車の制動灯のコンパクトで廉価な制動灯点灯回路を提供する。例文帳に追加

To provide a compact inexpensive brake lamp turn on circuit for a brake light including an LED as a light source in a motorcycle. - 特許庁

サスペンション機構部を備えた構成でも別部材を用いることなく車制動および制動の解除ができるキャスタを提供する。例文帳に追加

To provide a caster which can make braking of a wheel and its release without using a separate member even in a constitution having a suspension mechanism part. - 特許庁

油圧シリンダ13の伸び制御により荷重が増加され、制動性能が向上し制動距離が短縮される。例文帳に追加

By the expansion control of the hydraulic cylinder 13, the wheel load is increased, the braking performance is improved, and a braking distance is shortened. - 特許庁

、接地荷重に応じた制動力(前後力)を車に付与可能な、安価な車両用制動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a low-priced brake control apparatus for vehicle, which gives a braking force corresponding to a grounding load to wheels. - 特許庁

目標液圧決定部は、右前制動力と左前制動力の一方が他方よりばらつき条件を満たすほどの方が小さいと判定した場合、高い方の制動力を低い方の制動力に近づけるよう目標液圧を低減させる補正を実行する。例文帳に追加

When the target fluid pressure determination section determines that either one of right front wheel braking force or left front wheel braking force is smaller than the other by the extent that satisfies a variation condition, this section performs a correction for lowering the target fluid pressure so that the higher braking force approaches to the lower braking force. - 特許庁

悪路制御手段は、車の所定の制動力を与える制動力付与手段と、前記制動力付与手段により制動力が付与されている車に対して所定の駆動力を与える駆動力付与手段と、を備えたことを特徴とする車両制御装置。例文帳に追加

In the vehicle control apparatus, the bad-road control means includes: a braking-force applying means for applying a predetermined braking force of a drive-wheel; and a driving-force applying means for applying a predetermined driving force to the drive-wheel to which the braking force is applied by the braking-force applying means. - 特許庁

また、後スリップ発生時において、液圧制動遅れ時間TD経過前ならば、回生制動を最大限利用してエネルギを回収するために、後用モータによる回生制動力を、液圧制動に切り替わる期間TD前において徐々に小さくなるように設定する。例文帳に追加

In order to recover energy by utilizing the regenerative braking to a maximum limit when it is before the lapse of delay time TD of the hydraulic braking at generation time of a rear wheel skid, regenerative braking by a motor for a rear wheel is gradually decreased before the period TD switching to the hydraulic braking. - 特許庁

制動力勾配推定部23は、圧力センサ16からの時系列のブレーキ油圧信号P_bと、車速センサ22からの時系列の車速信号ω_wとに基づいて、原点制動力勾配α_0、瞬時制動力勾配α及びそのときの制動力Fを求める。例文帳に追加

Based on a brake oil pressure signal Pb in time series from a pressure sensor 16 and a wheel speed signal ωw in time series from a wheel speed sensor 22, a braking force gradient predicting part 23 obtains an origin braking force gradient α0, an instantaneous braking force gradient α, and a braking force F at that time. - 特許庁

イグニッションOFF時においても電源からの給電を要さずに車への制動力を得ることができ、かつ、必要に応じてモータからの制動力を適宜得ることができる制動装置およびこの制動装置を備えた電動を提供する。例文帳に追加

To provide a braking device wherein, even when the ignition is off, braking force for wheels is provided without power supply from a power source, and braking force from a motor is appropriately provided as required and electrically-driven wheels equipped with this braking device. - 特許庁

ブレーキECU40は、温度センサ41により検出されたディスクロータ27の温度が予め決められた所定温度以下であるとき、回生制動装置10による左右前32,32の制動を禁止して、油圧制動装置20による左右前32,32の制動を制御する。例文帳に追加

When the temperature of the disk rotor 27 detected by a temperature sensor 41 is a predetermined temperature or lower, a brake ECU 40 prohibits the braking of the right and left front wheels 32 and 32 by the regenerative braking device 10 and controls the braking of the right and left front wheels 32 and 32 by the hydraulic braking device 20. - 特許庁

一方、急激な制動操作が開始された場合、制動開始からの所定の短期間においてのみ、前後制動力配分が基本配分に代えて基本配分よりも後制動力配分が大きい第1配分に調整される。例文帳に追加

In contrast, when rapid braking operation is started, only for a predetermined short time from the braking start, instead of the basic distribution, the braking force distribution of the front and rear wheels is adjusted to first distribution in which braking force distribution of the rear wheels is larger compared to the basic distribution. - 特許庁

この補正したヨーレート偏差を用い、制動輪判別部18は車両のステア傾向に応じて制動輪を選択し、出力判定部20で、制動領域にあるか否か判定し制御領域にある際、制動信号出力部21はブレーキ駆動部1へ信号出力する。例文帳に追加

A braking wheel discriminating part 18 selects a braking wheel according to a steering tendency of a vehicle by using this corrected yaw rate deviation, and an output judging part 20 judges whether or not the braking wheel exists in a braking area, and when the braking wheel exists in a control area, a braking signal output part 21 outputs a signal to a brake driving part 1. - 特許庁

制動が行われる場合に、回生制動を主として行う車軸を他の車軸と連結し、回生制動を主として行う車軸に備えられた車と路面との摩擦に加え、他の車軸に備えられた車と路面との摩擦力を用いて回生制動を行う。例文帳に追加

In the case of braking, an axle, which mainly performs regenerative braking, is coupled with another axle, and it performs regenerative braking, using the frictional force between a wheel installed on another axle and a road, in addition to the frictional force between a wheel installed on the axle mainly performing the regenerative braking and the road. - 特許庁

車両後退時に制動操作が実施されると、上記所定の制動力配分で予定する前後荷重配分に対する後側の荷重配分の増加分に応じた制動方向の駆動トルクを、上記モータの駆動によって後に付与する制動力配分調節手段を備える。例文帳に追加

If brake operation is performed when a vehicle is moving backward, a brake force distribution adjusting means applies a drive torque in the brake direction, corresponding to an increment in load distribution on the rear wheel side for a front/rear load distribution predetermined for the specified brake force distribution, to the rear wheel through driving of the motor. - 特許庁

運転者のブレーキの操作程度に見合う制動力を実現すると同時に、回生制動によりエネルギー回収率が向上し、駆動と非駆動との間の制動力の配分が最適化される電気自動車の回生制動制御方法及び装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and an apparatus for controlling regenerative braking in an electric automobile wherein breaking force consistent with the extend to which the driver operates the brake is attained, and further the energy recovery rate is enhanced by regenerative braking and the allocation of braking force between driving wheels and non-driving wheels is optimized. - 特許庁

この車両運動制御システムは、左右の車に駆動力を付与すると共に左右の車への駆動力配分を制御(駆動力配分制御)できる駆動力配分制御装置と、左右の車制動力を独立して制御(制動力制御)できる制動力制御装置とを備える。例文帳に追加

This vehicle movement control system has: a driving force distribution controller capable of imparting driving force to the right and left wheels and performing control (the driving force distribution control) to the right and left wheels; and a braking force controller capable of independently performing control (braking force control) of braking force of the right and left wheels. - 特許庁

この実制動力配分特性線に基づいて減速度に対応する前後FL〜RRそれぞれの制動力配分を求めることで、制動力配分に応じた前FL、FRのW/C圧と後RL、RRのW/C圧を設定する。例文帳に追加

The W/C pressure of the front wheels FL, FR and the W/C pressure of the rear wheels RL, RR according to the braking force allocation are set by obtaining each braking force allocation of the front and rear wheels FL-RR corresponding to the deceleration, based on the actual braking force allocation characteristic curve. - 特許庁

また、予め定めた基準値P0は、理想的な前後制動力配分線と実際の前後制動力配分線とのクロス点における前制動力に相当するマスタシリンダ液圧Pmcであり、予めコンピュータに記憶されている。例文帳に追加

The preset reference value PO for the hydraulic pressure PMC in the master cylinder equivalent to front wheel braking force at a cross point between an ideal front and rear wheel braking force distribution line and an actual front and rear wheel braking force distribution line is previously stored in a computer. - 特許庁

ブレーキ制御装置は、変速機構を介して車に接続されているモータを含み、該モータの回生により該車に回生制動力を付与する回生ブレーキユニットと、車に摩擦制動力を付与する摩擦ブレーキユニットと、回生制動力と摩擦制動力とを併用して要求制動力を発生させるよう回生ブレーキユニット及び摩擦ブレーキユニットを制御する制御部と、を備える。例文帳に追加

The brake control device includes a regenerative brake unit including a motor connected to a wheel through a transmission mechanism and giving regenerative braking force to the wheel by regeneration of the motor; a friction brake unit for giving friction braking force to the wheel; and a control part for controlling the regenerative brake unit and the friction brake unit so as to generate required braking force by also using the regenerative braking force and the friction braking force. - 特許庁

代替車21と、この代替車21に連結された制動モータ22と、制動モータ22の制動を制御する制御部30とを一体に備えた制動ユニットUと、この制動ユニットUを前記車が外された後のブラケット11に取り付けるための取付手段26と、フレーム1の荷重を前記ユニットUに伝える支持手段27とを備える。例文帳に追加

A braking unit U integrating an alternative wheel 21, a braking motor 22 coupled with this alternative wheel 21 and a control unit 30 for controlling the braking of the braking motor 22, a mounting means 26 for mounting this braking unit U to a bracket 11 after the alternative wheel is removed and a support means 27 for transferring a load of a frame 1 to the unit U are provided. - 特許庁

そして、この装置は、ABS制御実行中において、限界回生制動力Freglimitを、回生制動対象車である前2に働いた場合に前2にロックが発生しない範囲内の制動力の最大値に設定し、回生制動力Fregを同限界回生制動力Freglimitを超えないように調整する。例文帳に追加

In addition, the device sets a limiting regenerative braking force Freglimit at a maximum value of braking forces within the range that any lock occurs on the two front wheels when a brake is applied on the two front wheels serving as wheels for regenerative braking, while performing ABS control, and adjusts the regenerative braking force Freg in such a manner that the limiting regenerative braking force Freglimit may not be exceeded. - 特許庁

16は、ドラムブレーキ方式32,34,36,37,38,40を有するブレーキ機構により制動される。例文帳に追加

The wheel 16 is braked by a brake mechanism having drum brake systems 32, 34, 36, 37, 38, 40. - 特許庁

車両用制動装置のブレーキディスク及び該ブレーキディスクを備えた自動二例文帳に追加

BRAKE DISK OF VEHICLE BRAKING DEVICE AND MOTORCYCLE WITH THE BRAKE DISK - 特許庁

制御手段は、実横加速度が基準横加速度を超えたときに、車への制動トルク付与を行う。例文帳に追加

The control means gives the braking torque to a wheel when an actual lateral acceleration exceeds a reference lateral acceleration. - 特許庁

ECU70は、ブレーキユニットによって車に与えられる制動力を制御する。例文帳に追加

An ECU 70 controls the braking force provided for the wheel by the brake unit. - 特許庁

ブレーキ制御システム100において、ディスクブレーキユニットは、車制動力を与える。例文帳に追加

In the brake control system 100, a disk brake unit provides a wheel with a braking force. - 特許庁

左右車4L,4Rは、それぞれに左右の制動装置11L,11Rを備える。例文帳に追加

The left and right wheels 4L and 4R are provided with left and right braking devices 11L and 11R individually. - 特許庁

航空機の少なくとも1つの車制動するための航空機用液圧ブレーキ構造例文帳に追加

HYDRAULIC BRAKE ARCHITECTURE FOR AIRCRAFT FOR BRAKING AT LEAST ONE WHEEL OF THE AIRCRAFT - 特許庁

車体10は、車制動するためのブレーキ15と、ブレーキレバー16とを備えている。例文帳に追加

The wheelchair body 10 has brakes 15 for braking the wheels and brake levers 16. - 特許庁

制動装置とそれを使用し車と路面の最大摩擦係数を求める方法例文帳に追加

BRAKING DEVICE AND METHOD FOR GAINING MAXIMUM COEFFICIENT OF FRICTION BETWEEN WHEEL AND ROAD USING IT - 特許庁

ブレーキ用ペダル1と、車制動力を付与するブレーキ手段2とを備える。例文帳に追加

This brake device for a vehicle is provided with the brake pedal 1 and a braking means 2 for applying braking force to the wheels. - 特許庁

例文

左右制動力のうち、何れか大きい方を小さい方に一致するように小さく補正する。例文帳に追加

Either larger one of braking force of the left and right wheels is corrected small so as to correspond with a small one. - 特許庁

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