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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 制動輪に関連した英語例文

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制動輪の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1428



例文

ブレーキペダル2の操作に応じて液圧を発生する液圧発生装置PGと、この出力液圧によって各車に対し制動力を付与するホイールシリンダW1乃至W4との間に液圧調整弁装置RVを介装すると共にリザーバRSに接続し、ホイールシリンダへの供給液圧を調整する。例文帳に追加

The hydraulic regulating valve device RV is interposed among a hydraulic pressure generating device PG for generating hydraulic pressure according to an operation of a brake pedal 2 and wheel cylinders W1 to W4 for imparting braking force to each wheel by the outputted hydraulic pressure and is connected to a reservoir RS to regulate supply hydraulic pressure to the wheel cylinders W1 and W4. - 特許庁

マスタシリンダ11およびホイールシリンダ16,17,20,21間に配置されたスレーブシリンダ23は、ブレーキペダル12の操作力あるいは操作量に応じて電気的にブレーキ液圧を発生し、ABS装置24の作動時には前記制動力を減少、保持および増加させて車のロックを防止する。例文帳に追加

In this vehicular brake device, the slave cylinder 23 arranged between a master cylinder 11 and wheel cylinders 16, 17, 20, and 21, electrically generates brake liquid pressure in response to operation force or an operation quantity of the brake pedal 12, and prevents a lock of a wheel by reducing, holding, and increasing breaking force when operating the ABS device 24. - 特許庁

第2モータ・ジェネレータMG2で後Wrを駆動あるいは制動して走行する際に、運転を停止したエンジンEを休筒し、かつ第2クラッチ20を解放した状態で、第1モータ・ジェネレータMG1によりオイルポンプ14を駆動することで、ベルト式無段変速機Mを変速するための油圧を発生させる。例文帳に追加

In traveling while driving or braking the rear wheel Wr by the second motor generator MG2, the engine E whose operation is stopped is put in a cylinder cut-off state, and the second clutch 20 is put in a released state to drive the oil pump 13 by the first motor generator MG1, thus generating oil pressure for shifting the belt-type continuously variable transmission M. - 特許庁

ステップ駆動電流設定部150は、制動制御装置2が車両の不安定挙動を検知して作動すると、その作動信号Sとステップ駆動マップ152に基づいて、車の操舵によって車両挙動を安定化するのに適切なステップ駆動パターンを選択して、そのステップ駆動パターンに対応するステップ駆動電流値Istを出力する。例文帳に追加

When a braking control device 2 is actuated by detecting unstable behaviors of a vehicle, a step-drive current setting part 150 selects a step-drive pattern suitable for stabilizing vehicle behaviors by steering of vehicle wheels based on its actuation signal S and a step-drive map 152, so as to output a step-drive current value Ist corresponding to the step-drive pattern. - 特許庁

例文

遊星歯車機構のサンギヤ,キャリア,リングギヤにそれぞれ第1モータ,エンジン,駆動に連結された駆動軸を接続すると共に駆動軸に変速機を介して第2モータを接続した車両において、エンジンが正常であるか否かに拘わらず要求制動トルクに充分に対応し、運転者に違和感を与えるのを抑制する。例文帳に追加

To suppress an unnatural feeling of a driver by sufficiently coping with a request braking torque regardless of whether an engine is normal or not concerning a vehicle where a first motor, the engine, and a driving shaft connected to driving wheels are respectively connected to the sun gear, carrier, and ring gear of a planetary gear mechanism and also a second motor is connected to the driving shaft via a transmission. - 特許庁


例文

第1ECU30は左右制動力差に起因するヨーモーメントが生じた際、カウンタステアアシスト電流指令値とアシスト電流指令値を含むEPS電流指令値との加算した値に基づき操舵FR,FLの転舵トルクを制御し、カウンタステアをするべき方向にトルクが足し込まれる。例文帳に追加

A first ECU 30, when a yaw moment is caused due to the right and left braking force difference, controls the steering torque of the steered wheels FR, FL based on a value of a counter steer assist current command value plus an EPS electric current command value including the counter steer assist current command value and torque is added to a direction in which counter steer should be preformed. - 特許庁

自車両が走行車線から逸脱しそうになることを判断する逸脱判断手段と、該逸脱判断手段により自車両が走行車線から逸脱しそうであることが判断された場合には、逸脱を回避する方向のヨーモーメントを左右制動力差により発生させる制駆動力制御手段とを備えている。例文帳に追加

This lane deviation preventing device comprises a deviation discriminating means for discriminating that an own vehicle is to deviate from the running lane, and a braking/driving force control means for generating a yaw moment in an avoiding direction of the deviation using a braking force difference between right and left wheels when the departure discriminating means discriminates that the own vehicle is to deviate from the running lane. - 特許庁

車両に設けられた車に付与される制動力を制御するブレーキ制御装置が備えるECU200において、圧力変動演算部204は、シリンダ圧センサ44により検出した作動流体の圧力変動を用いて異なる複数の演算により算出された作動流体の状態を示す複数の情報に基づいてエアが作動流体に混入している状態を判定する。例文帳に追加

In ECU 200 provided on the brake controller for controlling braking force given to a wheel provided on the vehicle, a pressure fluctuation operation part 204 determines the state in which air is mixed with an operation fluid based on a plurality of pieces of information indicating the state of the operation fluid calculated by a plurality of different operations using pressure fluctuation of the operation fluid detected by a cylinder pressure sensor 44. - 特許庁

車両がカーブを適切に通過できると判定された場合(Fg=0)、アンダステア抑制制御の開始しきい値Kjが大きい値(デフォルト値K2)に設定され、且つ、車両のヨー特性が重視されるように各車制動力が配分される第1特性(デフォルト特性Bm**)が選択される。例文帳に追加

When it is determined that the vehicle can appropriately traverse the curve (Fg=0), a start threshold value Kj of the understeer suppression control is set to a large value (a default value K2), and a first characteristic (a default characteristic Bm**) is selected in which the braking force for each wheel is distributed so as to emphasize the yaw characteristic of the vehicle. - 特許庁

例文

ブレーキ制御ECU1は、ブレーキペダルやアクセルペダルの操作およびシフト操作やハンドル操作の有無や視線の動きの低下状態に応じて覚醒度を算出し、覚醒度が低下したと判定したときに、油圧ブレーキ装置2を制御して、各に与える制動力を、一定期間、所定周期で増減させる。例文帳に追加

A brake control ECU1 calculates an awakening degree corresponding to an existence of an operation of a brake pedal and an accelerator and a shift operation and a handle operation and the reduction state of a motion of a glance and controls a hydraulic brake device 2 to increase/decrease braking force imparted to respective wheels at a predetermined cycle for a constant period when it is judged that the awakening degree is reduced. - 特許庁

例文

ブレーキフルードの圧力に基づいて車に付与する制動力を制御するブレーキ制御装置において、ブレーキECUは、動力液圧源におけるブレーキフルードの液圧を用いて液圧アクチュエータによりホイールシリンダへ伝達される液圧を制御する場合に、動力液圧源におけるブレーキフルードの液圧が所定値より低下したとき、シミュレータカット弁を閉じる。例文帳に追加

In the brake control apparatus that controls braking forces which are applied to wheels based on the pressure of a brake fluid, when a hydraulic pressure actuator controls the hydraulic pressure that is transferred to wheel cylinders using the hydraulic pressure of the brake fluid in a power hydraulic pressure source, a brake ECU closes a simulator cut valve if the pressure of the brake fluid in the power hydraulic pressure source falls below a predetermined value. - 特許庁

自車両が走行車線から逸脱しそうになることを判断する逸脱判断手段と、該逸脱判断手段により自車両が走行車線から逸脱しそうであることが判断された場合には、逸脱を回避する方向のヨーモーメントを左右制動力差により発生させる制駆動力制御手段とを備えている。例文帳に追加

This lane deviation preventing device is provided with a deviation determination means for determining that its own vehicle is apt to deviate from a traveling lane and a braking force control means for generating a yaw moment in a deviation preventing direction according to the braking force difference of right and left wheels when it is determined that its own vehicle is apt to deviate from the traveling lane by the deviation determination means. - 特許庁

制動力制御装置12では、車体速度Vv若しくは車速度Vw又はこれらの目標値が所定速度以下であり、且つ緊急ブレーキ制御手段118による緊急ブレーキ及びアンチロックブレーキ制御手段110によるアンチロックブレーキが作動しているとき、前記アンチロックブレーキによるブレーキ液圧の減少を抑制する。例文帳に追加

The braking force control system 12 restrains brake fluid pressure from being reduced by an anti-lock brake when a vehicle body speed Vv or a wheel speed Vw or a target value of the vehicle body speed or the wheel speed is a predetermined speed or lower and when an emergency brake controlled by an emergency brake control means 118 and the anti-lock brake controlled by an anti-lock brake control means 110 are operated. - 特許庁

制動部へ供給されるブレーキ液の液圧を液圧回路50で制御して、アンチロックブレーキ制御を行うモータサイクル用ABS液圧ユニット100において、ブレーキレバー30に連動して前記液圧回路50内の前記ブレーキ液を増圧させるためのマスタシリンダ31と、ハンドルバー1のグリップ2近傍に取り付けるためのブラケット20とを備えた。例文帳に追加

The ABS hydraulic unit 100 for the motorcycle controlling the hydraulic pressure of a brake fluid supplied to a front wheel breaking part through a hydraulic circuit 50 to perform anti-lock brake control includes: a master cylinder 31 for intensifying the pressure of the brake fluid in the hydraulic circuit 50 in synchronization with a brake lever 30; and a bracket 20 for mounting in the vicinity of a grip 2 of a handle bar 1. - 特許庁

一方、発進補助用ECUは、車両の後方に障害物Bが存在していることを認識した場合(ステップS17が肯定判定)において、自動変速機のレンジが後進レンジであるとき(ステップS16が肯定判定)には、常用ブレーキを駆動させることにより、各車制動力を個別に付与させる(ステップS19)。例文帳に追加

On the other hand, if it is recognized that the obstacle B exists behind the vehicle (a step S17 is positive determination), when the range of the automatic transmission is a backward traveling range (a step S16 is positive determination), the start assisting ECU drives the service brake to individually braking force to each wheel (the step 19). - 特許庁

一の車輌構成部材に他の車輌構成部材を支持するための支持ブラケットを利用して、たとえばモノコック構造のメインフレーム2を構成する上側クロス部43に燃料タンク17を支持するための第3支持ブラケット117を利用して、第1、第4の後制動用ブレーキ配管91、94を上側クロス部43に固定するようにしている。例文帳に追加

Brake pipes 91, 94 for braking first and fourth rear wheels are fixed to an upper cross part 43 by utilizing a supporting bracket for supporting other vehicle constituting members by one vehicle constituting member, for example, by utilizing a third supporting bracket 117 for supporting a fuel tank 17 by the upper cross part 43 to constitute a main frame 2 of a mono-cock structure. - 特許庁

ブレーキ制御装置は、作動流体の供給により車制動力を付与するホイールシリンダと、ホイールシリンダへの作動流体の給排を制御する制御弁を含むホイールシリンダ圧制御系統と、ホイールシリンダ圧が目標圧に近づくようにホイールシリンダ圧制御系統を制御するブレーキECUと、を備える。例文帳に追加

The brake control device is provided with a wheel cylinder for imparting a brake force to a wheel by the supply of the working fluid, a wheel cylinder pressure control system including a control valve for controlling the supply and delivery of the working fluid to the wheel cylinder, and a brake ECU for controlling the wheel cylinder pressure control system so that wheel cylinder pressure approaches target pressure. - 特許庁

ピッチ運動の抑制を、ショックアブソーバの作動により行なうのではなく、車制動することにより行なうので、仮にショックアブソーバがフルストロークし、ショックアブソーバによってはピッチ運動の抑制が困難な状況となる大きなピッチ挙動にも対応して、その大きなピッチ挙動の抑制を果たすことができる。例文帳に追加

Since the suppression of a pitch movement is not performed by the operation of a shock absorber, but is performed by braking the wheel, the suppression of a large pitch behavior can be performed by responding to a large pitch behavior where the shock absorber is fully stroked, and the suppression of the pitch movement become a difficult state depending on the shock absorber. - 特許庁

爪磁極回転子の爪磁極111a,111b,112a,112b間に永久磁石130a,130bを設けたので、車両が所定車速以上となったときに電動モータと車間の回転伝達をなくして慣性力で回り続けようとする回転子を永久磁石130a,130bの磁力によって制動させることができる。例文帳に追加

Since permanent magnets 130a and 130b are provided between the claw poles 111a, 111b, 112a, 112b of a claw pole rotor, the rotor trying to continue rotation with inertia when a vehicle speed exceeds predetermined one and rotation is not transmitted between the electric motor and the wheel, can be braked with magnetic force of the permanent magnets 130a and 130b. - 特許庁

エンジン始動による反力を相殺する反力相殺トルクが発生されても車両状態を維持可能なレベルの車両制動力が十分確保されている場合、あるいは、エンジン始動不良原因が新たに発生する危険性が低い車両走行中である場合には、駆動への伝達トルク制限を行なうことなく、通常のエンジン始動が指示される(ステップS120)。例文帳に追加

When a vehicle driving force which is large enough to maintain a vehicle state even if a reaction force canceling torque canceling a reaction force due to the engine start is secured or during a vehicle travel wherein the possibility that the cause of an engine start defect is newly generated is low, a normal engine start is instructed without limiting the transmission torques to the driving wheels (step S120). - 特許庁

車両の情報を受信し、車両の制動制御信号および懸架制御信号を生成して出力するメインコントローラと、メインコントローラにより出力された懸架制御信号に応じて、各車のダンパを制御する少なくとも一つのローカルコントローラと、メインコントローラとローカルコントローラとの間のデータ通信を行うインターフェース部と、を備える。例文帳に追加

This system comprises the main controller which receives information of a vehicle and generates and outputs a brake control signal and a suspension control signal for the vehicle; at least one local controller which controls a damper of each wheel according to the suspension control signal output by the main controller; and an interface part which performs data communications between the main controller and the local controller. - 特許庁

そして、増加側変化量リミッタLup、最大値リミッタLmax及び減少側変化量リミッタLdownで制限した補正基準ヨーモーメントMshを目標ヨーモーメントMsに設定し(ステップS11)、その目標ヨーモーメントが自車両に付与されるような各車の目標制動液圧を算出する(ステップS12)。例文帳に追加

Target brake fluid pressure of each wheel with which the target yaw moment is added to an own vehicle is calculated (a step S12). - 特許庁

7に取り付けられるディスクブラケット16と、該ディスクブラケット16の外周を囲むように配置され、該ディスクブラケット16に連結ピン18を介して結合された環状のディスクプレート17とを備えた車両用制動装置のブレーキディスク12であって、上記ディスクブラケット16に電磁ピックアップ用磁石20が埋設されている。例文帳に追加

This brake disk 12 of the vehicle braking device includes: a disk bracket 16 fitted to a wheel 7; and an annular disk plate 17 disposed surrounding the outer periphery of the disk bracket 16 and connected to the disk bracket 16 through a connecting pin 18, wherein an electromagnetic pickup magnet 20 is buried in the disk bracket 16. - 特許庁

ディスクブレーキ装置は、シリンダ部204内に配置されたピストン214を電動モータ30により推進させて、ピストン214により摩擦部材208を車と共に回転するディスクロータ206に押圧して制動力を発生させるブレーキ装置と、摩擦部材208の摩耗量に対応する剛性を取得して、剛性に応じて電動モータ30の推力を制御するECUを含む。例文帳に追加

The disc brake apparatus includes: a brake device, wherein a piston 214 arranged in a cylinder 204 is promoted by an electric motor 30 and the piston 214 causes the friction member 208 to be pressed against a disc rotor 206 rotating with a wheel, thereby generating braking force; and an ECU that obtains rigidity corresponding to a wear amount of the friction member 208 to control thrust of the electric motor 30 according to the rigidity. - 特許庁

目標ヨーモーメント補正手段M7は、衝突回避操作判定手段M2がドライバーによる衝突回避操作を判定してから車両横方向運動制御手段M6が目標ヨーモーメントを出力するまでの間、ステアリングホイールの操作量に応じた補正ヨーモーメントを出力し、この補正ヨーモーメントに基づいて左右の車制動力差を発生させる。例文帳に追加

Target yaw moment correction means M7 outputs a correction yaw moment corresponding to an operation quantity of a steering wheel from the time when collision avoiding operation judgment means M2 judges the collision avoiding operation by a driver till vehicle lateral movement control means M6 outputs the target yaw moment, and generates the braking force difference between the right and left wheels based on the correction yaw moment. - 特許庁

車両の走行中にアンダー又はオーバーステア傾向が所定以上に強くなって、実ヨーレイトの制御目標値との偏差量が所定以上になれば(ステップS3)、DSC制御により所定車2に制動力を付与して、車両に所望の向きのヨーイングモーメントを発生させる(S6,S11)。例文帳に追加

When there is a tendency toward stronger understeer or oversteer than a predetermined level during the travelling of the vehicle, and a deviation amount with a control target value of a real yaw rate becomes larger than a predetermined level (step S3), a yawing moment in a required direction is generated to the vehicle by exerting a braking force on the predetermined wheel 2 by DSC control (S6, S11). - 特許庁

車両の走行中にドライバーが作動スイッチを押して駐車ブレーキが作動している間に、車がロックする可能性があると判断されたときにはロックの可能性がないと判断されるまで駐車ブレーキの制動力を低減するとともに、ロックの可能性がないと判断された以後はロックの可能性があると判断されたときの車体減速度GRFの90%の値を目標減速度Gtとして車両を減速する(d位置参照)。例文帳に追加

When the possibility for the locking of wheels is judged while the parking brake is applied by a driver by pressing an operation switch during a vehicle is running, the braking force of the parking brake is reduced until a possibility for locking of wheels disappears. - 特許庁

例文

電子的に調整される電気−空気圧制動装置の電磁調整弁を備えかつCANデータバスを介して制御されるEBS車変調器制御装置用の電磁石コイル−圧力センサ装置は、コイル本体内に設けられかつ電気端子を持つ少なくとも1つのコイルと、出力される圧力を検出するために設けられかつ電気端子を持つ圧力センサと、制御装置のすべての部品用の板とを持っている。例文帳に追加

The electromagnet coil-pressure sensor device for an EBS wheel modulator equipped with a solenoid control valve for an electronically controlled electric-pneumatic pressure braking device and controlled by CAN data bus comprises at least one coil having an electric terminal, provided in a coil body, a pressure sensor having the electric terminal for detecting pressure to be output, and a plate for all parts of the control device. - 特許庁

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