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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前車軸の意味・解説 > 前車軸に関連した英語例文

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前車軸の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 358



例文

前車軸支持装置例文帳に追加

FRONT AXLE SUPPORT - 特許庁

後の車軸間の水平距離例文帳に追加

the distance between the front and back axle on a vehicle  - EDR日英対訳辞書

被駆動の前車軸および後車軸を有する車両用の駆動滑り制御装置例文帳に追加

ANTI DRIVING-SLIP CONTROL SYSTEM FOR VEHICLE WITH DRIVEN FRONT AND REAR AXLES - 特許庁

タンデム車軸組立物は、連結駆動軸により後輪駆動車軸に連結される輪駆動車軸を備えている。例文帳に追加

The tandem axle assembly is provided with a front wheel drive axle coupled to a rear wheel drive axle through a coupling drive axle. - 特許庁

例文

タンデム車軸輪キャリヤ組立物例文帳に追加

FRONT WHEEL CARRIER ASSEMBLY FOR TANDEM AXLE - 特許庁


例文

農作業機の前車軸ケース支持構造例文帳に追加

FRONT AXLE CASE SUPPORT STRUCTURE OF FARMWORK MACHINE - 特許庁

前車軸ケース10にフロントフェンダ1を取付けた。例文帳に追加

The front fender 1 is attached to the front axle case 10. - 特許庁

乗用四輪作業車の前車軸体補強構造例文帳に追加

FRONT AXLE SHAFT BODY REINFORCING STRUCTURE FOR RIDING FOUR WHEEL WORKING VEHICLE - 特許庁

前車軸ビームのハイドロフォーム法による製造方法例文帳に追加

PRODUCTION OF FRONT WHEEL AXLE BEAM BY HYDROFORMING - 特許庁

例文

多輪駆動車両の前車軸駆動装置例文帳に追加

FRONT AXLE DRIVING DEVICE FOR MULTI-WHEEL DRIVING VEHICLE - 特許庁

例文

車軸後拡幅ステアリング装置例文帳に追加

STEERING DEVICE WITH AXLE HAVING ENLARGED WIDTH AT FRONT AND REAR - 特許庁

スリップがない場合、後車軸(3)の車輪(4,5)と前車軸(2)の車輪(6,7)とのトルク配分比を変えるため、前車軸(2)の車輪(6,7)において対称なブレーキ介入を行ない、前車軸(2)のトルク伝動成分が後車軸(3)に比べて小さくなるようにする。例文帳に追加

When there is no slip, symmetrical brake intervention is performed on wheels 6, 7 of a front wheel shaft 2 for changing the torque distribution ratio of the wheels 6, 7 of the front wheel shaft 2 to wheels 4, 5 of a rear wheel shaft 3 so that a torque transmission component of the front wheel shaft 2 becomes smaller than the rear wheel shaft 3. - 特許庁

センサ組立体は、記車台と車軸との間の相対運動を検知するために、記車台と車軸との間に連結される。例文帳に追加

The sensor assembly is coupled between the chassis and the axle for sensing relative movement between the chassis and the axle. - 特許庁

記フリクションダンパの記歯車軸への係止を可能にすること。例文帳に追加

To lock a friction damper to a gear shaft. - 特許庁

記フリクションダンパの記歯車軸への係止を可能にすること。例文帳に追加

To enable a friction damper to be latched on a gear shaft. - 特許庁

車体フレームを車軸で支持する懸架装置において、基端部を車軸に取付け、車軸から方に突出した先端部を車体フレームに回動自在に支持した車軸アームを備えた構成としている。例文帳に追加

This suspension device for supporting a car body frame by an axle, comprises an axle arm for rotatably supporting a tip part projecting forward from the axle by the car body frame by installing a base end part on the axle. - 特許庁

前車軸(3)のタイヤ及び後前車軸(17f)タイヤが地上(G)から浮上した状態である場合に、前車軸(3)及び後前車軸(17f)のエアスプリングの空気圧を、前車軸(3)のタイヤ及び後前車軸(17f)のタイヤが接地している状態における空気圧に維持する様に構成されている制御装置(コントロールユニット)(46)を備えている。例文帳に追加

In a case where tires on the front axle 3 and tires on the rear front axle 17f float off the ground G, air pressure of air springs of the front axle 3 and the rear front axle 17f is maintained at air pressure of a state where the tires on the front axle 3 and the tires on the rear front axle 17f are grounded in this control device (control unit) 46. - 特許庁

フレームと前車軸ケースとの上下間隔が変化しても、前車軸ケースの左右揺動を一定角度で制限できるようにする。例文帳に追加

To limit the left/right pivoting of a front axle case within a constant angle even if the vertical clearance between a front frame and the front axle case is varied. - 特許庁

左右の操舵アクチュエータ14FL、14FRを前車軸を挟んで後に、前車軸から等距離に配設する。例文帳に追加

The left and right steering actuators 14FL, 14FR are arranged on the front and rear sides while putting a front axle between them at the same distance from the front axle. - 特許庁

輪1の車軸1aをブラケット9で支承する。例文帳に追加

Axle shaft 1a of a front wheel 1 is borne by a bracket 9. - 特許庁

前車軸かじ取りにより車両の横運動を制御する方法例文帳に追加

CONTROL METHOD FOR TRANSVERSE MOTION OF VEHICLE BY STEERING FRONT AXLE - 特許庁

噛合クラッチ38によって車軸34R1と車軸34R2とを接続状態に切り替える際には、速やかに電動モータ114によって車軸34R1の回転と車軸34R2の回転とが同期される。例文帳に追加

When a front wheel axle 34R1 and a front wheel axle 34R2 are switched to a connecting state by a claw clutch 38, a rotation of the front wheel axle 34R1 is promptly synchronized with a rotation of the front wheel axle 34R2 by an electric motor 114. - 特許庁

記バレル下端部は車軸に連結され、記ロッド上端部は記車台に連結される。例文帳に追加

The barrel lower end is coupled with the axle and the rod upper end is coupled with the chassis. - 特許庁

車軸13を支持する車軸支持部材のブレーキ支持用ブラケット22にブレーキキャリパー31を設けた。例文帳に追加

A brake caliper 31 is equipped with a bracket 22 for the brake support of the axle support member that supports the above axle 13. - 特許庁

これにより、自動車の前車軸7および後車軸6へのトルクおよび動力は、摩擦車式無段変速機(1)によって分割される。例文帳に追加

Thereby torque and power to the front axle 7 and the rear axle 6 of the automobile are divided by the friction wheel type continuously variable transmission 1. - 特許庁

ハンドルの操舵時に車軸上の車輪と同位相に後側車軸上の車輪を操舵する。例文帳に追加

The wheel on the rear side axle is steered at the same phase as the wheel on the front side axle at steering of the steering wheel. - 特許庁

前車軸と後車軸との差動が制限される四輪駆動車両でもアンダーステアやオーバステア等の車両挙動を適切に制御する。例文帳に追加

To properly control a vehicle behavior such as the under-steering or over-steering of a four wheel drive vehicle with restricted differential motion between front and rear axles. - 特許庁

車両1は、前車軸4と後車軸5との間にキャビン6を有し、運転席7と助手席8との間にフロアトンネルを有する。例文帳に追加

A vehicle has a cabin 6 between a front axle 4 and a rear axle 5, and a floor tunnel between a driver's seat 7 and a front passenger seat 8. - 特許庁

輪駆動車用の後車軸組立体に2つの電磁クラッチ及び傘歯車式差動装置を有する後車軸組立体を提供する。例文帳に追加

To provide a rear axle assembly for a front-wheel-drive vehicle having two electromagnetic clutches and a bevel geared differential unit. - 特許庁

第1の出力ディスク2は前車軸7に結合され、第2の出力ディスク2′は後車軸6に結合されている。例文帳に追加

The first output disc 2 is coupled with the front axle 7 while the second output disc 2' is coupled with the rear axle 6. - 特許庁

輪駆動車軸用にキャリヤ組立物内に置かれた車軸間差動装置(IAD)は、駆動入力を取り入れその入力を輪及び後輪駆動車軸に分配する。例文帳に追加

An inter-axle differentials (IAD) disposed in a carrier assembly for front wheel drive axles (Illegal Access Detector) takes in a drive input and distributes the input to a front wheel and a rear wheel drive axles. - 特許庁

終減速機の出力歯車軸52と後車軸55とを中間車軸54を介して連結する等速軸継手9aのケース9に、方へ延びる腕5と後方へ延びる後腕15を結合する。例文帳に追加

A front arm 5 extending forward and a rear arm 15 extending rearward are united to a case 9 of a constant velocity shaft joint 9a coupling an output gear shaft 52 and the rear axle 55 of the final reduction gear through the middle axle 54. - 特許庁

終減速機の出力歯車軸52と後車軸55とを中間車軸54を介して連結する等速軸継手9aのケース9に、方へ延びる腕5と後方へ延びる後腕15を結合する。例文帳に追加

Front arms 5 extending forward and rear arms 15 extending rearward are connected to a case 9 of a constant velocity shaft coupling 9a for coupling the output gear shaft 52 and the rear axle 55 of a final reduction gear through an intermediate axle 54. - 特許庁

車軸が2軸タイプのトラックにおけるエアスプリングの空気圧を制御するエアスプリング制御装置において、前車軸及び後前車軸が地上から浮上した場合に前車軸及び後前車軸で懸架するエアスプリングの圧力を浮上以の正常圧に維持するエアアスプリング制御装置及び制御方法の提供。例文帳に追加

To provide an air spring control device, and a control method for controlling air pressure of air springs in a double-axle rear wheel type truck, in which in case where the front axle and the rear front axle float off the ground, pressure of the air springs suspended by the front axle and the rear front axle are maintained at normal pressure before they float. - 特許庁

移動体の後に一対の車軸を配置し、これら各車軸の両端部に設けられた車輪を個別に回転駆動して車軸を旋回させることにより任意の方向に走行可能な四輪モータ車軸一体型移動体を操縦するものである。例文帳に追加

A four-wheel, motor axle integrated type moving body capable of traveling in any direction is steered by disposing a pair of axles at the front and rear of the moving body and drivingly rotating a wheel installed at both end parts of each axle independently so as to turn the front side axle. - 特許庁

3軸以上の車軸が設けられた車両100の最も車軸と最も後ろの車軸を除いた中間軸のタイヤに加えるブレーキ力を調整することにより、車両100のヨーモーメントを制御する。例文帳に追加

By adjusting brake force applied to tires in intermediate axles excluding the foremost and rearmost axles of the vehicle 100 having the three or more axles, a yawing moment of the vehicle 100 is controlled. - 特許庁

前車軸22と最後車軸28の間に配置された1以上の中間車軸24、26に設けられた中間駆動輪34L、R、36L、Rを使って旋回を行う。例文帳に追加

A multi-axle vehicle makes a turn by using intermediate driving wheels 34L, R and 36L, R disposed on one or more intermediate axles 24, 26 arranged between a foremost axle 22 and a rearmost axle 28. - 特許庁

前車軸22と最後車軸28の間に配置された1以上の中間車軸24、26に設けられた中間駆動輪34L、R、36L、Rを使って旋回を行なう。例文帳に追加

A multi-axle vehicle makes a turn by using intermediate driving wheels 34L, R and 36L, R disposed one or more intermediate axles 24, 26 arranged between the front most axle 22 and the rear most axle 28. - 特許庁

車軸ケースの板厚増加や部品の追加なしに、車軸ケースの大きな変形やUボルトの弛みをなくし、記ブラケット接合部の強度を改善し得る車両用車軸ケースの提供。例文帳に追加

To provide an axle case for a vehicle capable of eliminating large-scale deformation of the axle case and loosening of a U bolt without increasing thickness of a plate of the axle case and adding parts and improving strength of a bracket joining part. - 特許庁

車両が道路と接する4点の路面データを抽出し、この路面データから前車軸15と後車軸14がなす角度θを道路の長手方向へ連続的に求めることにより、車軸挙動を算出する。例文帳に追加

The axle behavior is calculated by extracting the road surface data at four points where the vehicle is contacted with the road and continuously determining an angle θ formed by a front axle 15 and a rear axle from the road surface data in a longitudinal direction of the road. - 特許庁

車軸2の外周に取り付けられた転がり軸受10と、転がり軸受10の一端側に配設され、車軸2の端面2aと非接触の状態で車軸2に対してボルト6で固定された蓋3とを供える車軸用軸受装置1である。例文帳に追加

The axle bearing unit 1 includes a rolling bearing 10 mounted on an outer periphery of an axle 2, and the front cover 3 arranged at one end side of the rolling bearing 10 and fixed by a bolt 6 to the axle 2 in a non-contact state with an end face 2a of the axle 2. - 特許庁

両端部が前車軸及び後車軸のそれぞれに取着され、かつ中央部が車体フレームに回動自在に取着されたイコライザを備えた車軸懸架方式において、弾発及び制振する懸架装置を車軸とイコライザとの間に設けた構成としている。例文帳に追加

In the axle suspension system provided with an equalizer with both end parts mounted on each of a front axle and a rear axle and a center part mounted rotatably on a vehicle body frame, an elastically energizing and damping suspension device is provided between the axle and the equalizer. - 特許庁

部出力プロップ又は軸は車軸場所に必要な角度に自由に調整される。例文帳に追加

A front output prop or a shaft is freely regulated to a front axle place and a necessary angle. - 特許庁

フレーム3には、作業装置6を設けると共に、前車軸4を取付ける。例文帳に追加

The front frame 3 is provided with a working device 6 and a front axle 4. - 特許庁

々輪車軸12が車台18部を側板ばね19を介して懸架し、後輪車軸が車台後部を後側懸架装置を介して懸架し、後輪車軸17が車台中央部を中間板ばね22及び中間空気ばね23を介して懸架する。例文帳に追加

A front front wheel axle 12 suspends an under carriage 18 front part via a front side plate spring 19, a rear wheel axle suspends an under carriage rear part via a rear side suspension device, and a front rear wheel axle 17 suspends an under carriage center front part via an intermediate plate spring 22 and an intermediate air spring 23. - 特許庁

このため輪1がこの車軸軸2周りに回転しても、この車軸2は、輪1の横方向幅域B内で、かつ背部側に位置して設けられるため、この輪1の側に押された芝草が、後側の車軸2部に接触したり、巻き付くことが少ない。例文帳に追加

Therefore, though the front wheels 1 rotate around the wheel shafts 2, the lawn grass pushed in front of the front wheels do not contact to or are not wound by the wheel shaft units 2, as each of the wheel shafts 2 is installed within the lateral direction width B of the front wheel and locating in the back side. - 特許庁

エンジン14から方へ前車軸フレーム15を突出し、この前車軸フレーム15にラジエータ26を装着し、記エンジン14及びラジエータ26をボンネット2で覆う。例文帳に追加

A front axle frame 15 is projected forward from an engine 14, a radiator 26 is mounted to the front axle frame 15, and the engine 14 and the radiator 26 are covered with the hood 2. - 特許庁

馬が引くワゴンの前車軸が回転するのを可能にするステアリングベアリング例文帳に追加

a steering bearing that enables the front axle of a horse-drawn wagon to rotate  - 日本語WordNet

鉄道車両の車軸端弾性蓋,それを用いた蓋,軸箱,輪軸及び鉄道台車例文帳に追加

AXLE SHAFT END ELASTIC LID FOR RAILROAD VEHICLE, FRONT LID USING IT, AXLE BOX, WHEEL SET AND RAILROAD TRUCK - 特許庁

例文

トラクタの前車軸のためのステアリングナックルとボールジョイントとのアセンブリ例文帳に追加

ASSEMBLY OF STEERING KNUCKLE AND BALL JOINT FOR FRONT AXLE OF TRACTOR - 特許庁

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