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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火時期制御装置に関連した英語例文

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点火時期制御装置の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 398



例文

多くの適合工数を必要とすることなく、また燃料性状をも考慮することで、より正確な点火時期制御を行うことが可能な内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing controller of an internal combustion engine, without the need for many adjusting man-hours, and capable of controlling the more accurate ignition timing by taking the fuel property, too into consideration. - 特許庁

また、ECU40は、点火時期制御において、可変動弁装置25の制御モード(すなわち、バルブリフト量)に応じて最遅角点火時期を変更する。例文帳に追加

The ECU 40 changes the maximum retard ignition timing in ignition timing control in accordance with the control mode (namely the valve-lift amount) of the variable valve gear 25. - 特許庁

制御装置は、触媒暖機条件成立時に点火時期を遅角し且つスロットル弁開度を増大する触媒暖機制御を実行する。例文帳に追加

The control device executes catalyst warming up control retarding ignition timing and increasing throttle valve opening when catalyst warming up conditions are satisfied. - 特許庁

最大の正味トルクが得られるように点火時期制御可能な内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of controlling ignition timing to provide maximum net torque. - 特許庁

例文

エンジンの気筒点火時期制御に用いられるクランク軸センサをロータ角度センサの予備センサとして用いることができる制御装置を提供する。例文帳に追加

To use a crankshaft sensor used to control cylinder ignition time of an engine as a spare sensor for rotor angle sensor. - 特許庁


例文

内燃機関の制御装置に関し、トルク効率に基づいた精度の高い点火時期制御を計算負荷の増大を招くこと無く実現できるようにする。例文帳に追加

To materialize accurate ignition timing control based on torque efficiency without causing increase of calculation load in a control device for an internal combustion engine. - 特許庁

ノック制御において、燃料性状の急激な変化に対応させることができるエンジンの点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing controlling device for an engine capable of corresponding to sudden change of fuel properties in knock control. - 特許庁

エンジン回転速度のばらつき発生を、点火時期制御によって防止することができるエンジン制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an engine controller capable of preventing occurrence of unevenness in engine rotational speed by controlling ignition time. - 特許庁

吸入空気制御弁の駆動直後におけるノッキングの発生を防止したエンジンの点火時期制御装置を得る。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device of an engine for preventing the engine from knocking just after an intake air control valve is driven. - 特許庁

例文

燃料噴射時期から点火時期までの期間が長くなることに伴い、点火時に点火プラグ周りの混合気の空燃比が着火に不適切なものとなるのを抑制し、燃料噴射時期の進角に基づく出力トルクの向上を十分に得ることのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To sufficiently improve an output torque based on advance angle of fuel injection timing by suppressing ignition in an insuitable air-fuel ratio around an ignition plug accompanied with elongation of the time from the fuel injection to the ignition timing. - 特許庁

例文

この装置は、点火時期制御目標値を、内燃機関の経時変化による点火時期の変化分を補償する多点学習値AGdp[n]と、それ以外の要因による点火時期の変化分を補償する基本学習値AG[i]とにより補正する。例文帳に追加

This controller corrects the control target value of the ignition timing according to a multipoint learning value AGdp [n] for compensating the change part of the ignition timing due to aging of the internal combustion engine and a basic learning value AG [i] for compensating the change part of the ignition timing caused by the other factors. - 特許庁

この装置は、点火時期制御目標値を、内燃機関の経時変化による点火時期の変化分を補償する多点学習値AGdp(n)と、それ以外の要因による点火時期の変化分を補償する基本学習値AG(i)とにより補正する。例文帳に追加

This controller corrects the control target value of the ignition timing according to a multipoint learned value AGdp (n) for compensating the change part of the ignition timing due to aging of the internal combustion engine and a basic learning value AG (i) for compensating the change part of the ignition timing caused by the other factors. - 特許庁

内燃機関(1)に設置された点火時期制御装置(2)は、ECU(10)により、吸入空気量と、吸気バルブ閉角に基づいて決定される吸気バルブ閉角補正値と、点火時期に基づいて決定される点火時期補正値とから要求電圧値を算出する。例文帳に追加

The ignition timing control device 2 installed on the internal combustion engine 1 calculates a demand voltage value from intake air quantity, intake valve closure angle correction value determined based on intake valve close angle, and ignition timing correction value determined based on ignition timing by ECU 10. - 特許庁

この制御装置は、機関停止要求が発生すると(XAD=1)、点火時期を最適点火時期θmbtよりも過進角量θadvだけ進角した過進角点火時期に設定しながら燃焼を継続させ、それにより、機関回転速度を低下させる(ステップ320)。例文帳に追加

This control device continues combustion while setting the ignition timing to the excessively advancing ignition timing advanced by an excessively advancing quantity θadv more than the optimal ignition timing θmbt, when the engine stopping request is generated (XAD=1), and an engine speed is reduced thereby (Step 320). - 特許庁

値の設定に際して想定される状況が大きく異なる場合にも、再循環排気を含む付加的要因がノッキングの発生状況に与える影響に応じたベース点火時期及びKCS最遅角点火時期の補正を的確に行うことのできる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine exactly correcting base ignition timing and a KCS (knock control system) most delayed ignition timing according to influence on knocking occurrence state by additional causes including re-circulated exhaust gas even if an estimated situation is very different in value setting. - 特許庁

内燃機関の運転の間欠停止が実行される装置にあって機関点火時期を好適に調節することのできる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine capable of suitably adjusting engine ignition timing in a device executing intermittent stop of the operation of the internal combustion engine. - 特許庁

高圧縮比化や過給化されることによって高圧となる環境下であっても確実に点火プラグを点火放電させ、失火を回避することができる内燃機関の点火時期制御装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine making a spark plug surely ignite to discharge and avoiding misfire even under high pressure condition due to increase of compression ratio and supercharging. - 特許庁

点火時期に先立って点火時に必要なエネルギーを認識可能であり、消費されるエネルギーを低減し、燃費を向上する内燃機関の点火制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition control device of an internal combustion engine capable of recognizing energy required in ignition before ignition timing, of reducing consumed energy, and of improving fuel consumption. - 特許庁

点火リタードによるトルク制御モデルの煩瑣化・大規模化を招くことなく、点火時期効率特性を合理的かつ効率的に補正し得て、高精度なトルク制御を実現できるエンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine control device making highly precise torque control by correcting reasonably and efficiently ignition timing efficiency characteristics without complication or enlargement of a torque control model caused by ignition retard. - 特許庁

燃焼空燃比の切り換え時に点火時期制御によって機関出力変化を抑制する内燃機関の空燃比制御装置において、点火時期制御制御精度をそれほど高めなくても機関出力変化を良好に抑制可能とすることである。例文帳に追加

To suitably inhibit fluctuation of engine output without enhancing the accuracy of ignition timing control so much in an air fuel ratio control device for an internal combustion engine inhibiting fluctuation of ignition timing by ignition timing control at the time of changeover of combustion air fuel ratio. - 特許庁

吸入空気量と点火時期とによってトルクを制御可能な内燃機関の制御装置において、吸入空気量によるトルク制御から吸入空気量と点火時期の併用によるトルク制御へ切り替える際に、意図しないトルク段差の発生を防止できるようにする。例文帳に追加

To prevent occurrence of an unintended torque difference when switching from torque control by intake air volume to torque control by a combination of intake air volume and ignition timing, in a control device for an internal combustion engine controlling torque by the intake air volume and ignition timing. - 特許庁

加速時における点火時期の遅角補正を最適なタイミングで実行でき、それにより、加速性能を確保しながら、トルク変動による車両前後振動を効果的に抑制できる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine capable of effectively suppressing vehicle pitching due to torque variation while securing acceleration performance by executing ignition timing retarding correction at optimum timing during acceleration. - 特許庁

内燃機関の始動直後における点火時期の進角補正をより適切に行い、安定した機関出力トルクを得ることができる点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition time control device capable of obtaining the stable engine output torque by properly correcting an advance angle of the ignition time immediately after starting an internal combustion engine. - 特許庁

内燃機関の制御装置に関し、ノッキングの抑制のために点火時期を遅角する場合に、点火時期の遅角に伴うトルク変化を抑制できるようにする。例文帳に追加

To suppress torque variation accompanying spark-delaying of ignition timing when the ignition timing is spark-delayed for suppression of knocking in a control device for an internal combustion engine. - 特許庁

点火時期に対し機関温度に応じた補正をする際の無駄な遅角を低減し、冷間時のトルクと燃費の向上を図った内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for controlling ignition timing of an internal combustion engine that can reduce a wasteful phase lag when the ignition timing is corrected according to an engine temperature and improve torque during engine cold and fuel economy. - 特許庁

本発明は、内燃機関の加速運転時においても、最適な点火時期を設定することができる内燃機関の点火時期制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an ignition timing control apparatus for an internal combustion engine that can set the optimum ignition timing even when accelerating the internal combustion engine. - 特許庁

電子制御装置は、フューエルカット(F/C)の停止に伴い燃料噴射が再開される際に、エンジンの点火時期Aを通常の点火時期A0よりも遅角させる。例文帳に追加

An electronic control device delays an ignition timing A of the engine from a normal ignition timing A0 when the fuel injection is restarted accompanying stopping of the fuel cut (F/C). - 特許庁

点火時期を進角させて高効率,高出力を得る運転を、直噴ガソリンエンジンでも安定して行うことが可能な点火時期制御方法及び装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and a device for controlling ignition timing capable of stably operating a direct injection type gasoline engine for efficiently obtaining high output while advancing the ignition timing. - 特許庁

ピストンの首振り運動に伴う機関振動に起因する点火時期の誤遅角を好適に抑えることのできる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for control of ignition timing for an internal combustion engine, capable of favorably suppressing an incorrect retarded angle of ignition timing caused by engine vibration due to the oscillating motion of a piston. - 特許庁

内燃機関の負荷及び吸気温に拘わらずノックを抑制することができる点火時期を設定することができる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing controller for an internal combustion engine capable of determining an ignition period for controlling the knock regardless of the load and an intake temperature of the internal combustion engine. - 特許庁

燃費性能の低下を抑えながらも、アイドルオン走行時の点火時期の切り換わりによる違和感や過加速を好適に回避することのできる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine that can successfully avoid, while suppressing a decrease in fuel efficiency, uncomfortable feeling or over-acceleration as a result of switching of ignition timing during an idle-on traveling period. - 特許庁

内燃機関の制御装置に関し、点火時期の遅角に頼ることなく、或いは、点火時期の遅角の利用を最小限にして過渡運転時のノックの発生を回避できるようにする。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine capable of avoiding the occurrence of knocking during the transient operation without relying upon the spark-retard angle of ignition timing or minimizing the use of the spark-retard angle of the ignition timing. - 特許庁

点検者が点火時期を点検する際に、アイドル回転数を安定した状態に保持することができ、それにより、点火時期を容易かつ適切に点検できる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for internal combustion engine that can retain an idling speed in an stable state when an inspector inspects an ignition timing, thereby allowing the inspector to easily and properly inspect the ignition timing. - 特許庁

特に吸気弁のリフト特性を変化させ得る可変動弁装置を備えるエンジンにおいても、MBTの得られる点火時期を精度良く算出することが可能な点火時期制御方法を提供する。例文帳に追加

To accurately calculate the ignition timing for providing MBT even in an engine having a variable valve gear capable of particularly changing a lift characteristic of an intake valve. - 特許庁

メモリ容量が莫大になるのを防止しつつ実際のトレース点火時期からのずれができるだけ生じないようにした点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for controlling ignition timing not to create deviation from actual trace ignition timing while preventing memory capacity from getting huge. - 特許庁

排気系の酸素濃度を検出する酸素センサ55を備えたエンジンを制御する制御装置6に、排気弁近傍の水の発生を推定し、該推定した状況に応じて点火プラグ43の点火時期を補正する点火制御手段62を備える。例文帳に追加

A control device 6 controlling an engine provided with the oxygen sensor 55 detecting oxygen concentration in an exhaust system is provided with an ignition control means 62 estimating formation of water near an exhaust valve and correcting ignition timing of a spark plug 43 according to the estimated situation. - 特許庁

本発明の内燃機関10の点火時期制御装置1は、燃焼室14における所定燃焼割合となるタイミングと点火時期との関係を表す値を算出する算出手段と、該算出手段によって算出された前記値が所定の関係領域から逸脱しないように点火時期を補正する点火時期補正手段とを備える。例文帳に追加

An ignition timing control device 1 of the internal combustion engine 10 includes: a calculation means calculating a value representing a relation between the timing when the predetermined combustion ratio is reached in a combustion chamber 14 and the ignition timing; and an ignition timing correction means correcting the ignition timing so that the value calculated by the calculation means does not deviate from a predetermined relation area. - 特許庁

この装置は、内燃機関の運転状態に基づいて基本点火時期ABSEを算出するとともに、同機関のノッキングの発生を抑制すべくその発生状況に応じたノック遅角量AKNKを学習し、基本点火時期ABSEにノック遅角量AKNKを反映させつつ機関制御にかかる点火時期である要求点火時期Acalを設定する。例文帳に追加

This apparatus calculates reference ignition timing ABSE based on an operating state of an internal combustion engine, learns a knock retard amount AKNK depending on generating states of knocking of the engine to prevent the generation of the knocking, and sets required ignition timing Acal of ignition timing relating to the engine control while reflecting the knock delay amount AKNK to the reference ignition timing ABSE. - 特許庁

内燃機関の制御装置は、ノッキングの発生を検出するノッキング検出手段54と、ノッキング検出手段54によりノッキングの発生が検出されたとき、点火時期を遅角させる点火時期遅角手段と、点火時期遅角手段により点火時期が遅角されたとき、シリンダ20内にオゾンが供給されるようにオゾンの供給を実行するオゾン供給手段44と、を備える。例文帳に追加

The control device for the internal combustion engine is provided with a knocking detection means 54 for detecting the occurrence of knocking, an ignition timing retarding means for retarding ignition timing when the occurrence of knocking is detected by the knocking detection means 54, and an ozone supply means 44 for performing supply of ozone so as to supply the ozone into a cylinder 20 when the ignition timing is retarded by the ignition timing retarding means. - 特許庁

デトネーションを抑制するために点火時期を遅角させる制御を行う際に排気管温度が異常上昇するのを防ぐことができる2サイクル内燃機関用点火制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition control device for a two-cycle internal combustion engine capable of preventing an abnormal increase in exhaust pipe temperature when control for retarding ignition timing is performed to suppress detonation. - 特許庁

燃料噴射時期の基準タイミングとして点火デバイスの点火信号を利用する複数気筒エンジンの燃料噴射制御装置において、簡易な構成でコストの高騰を招くことなく点火デバイスと燃料噴射制御装置との誤接続を確実に検出する。例文帳に追加

To surely detect erroneous connection between an ignition device and fuel injection control system without causing cost increase in a simple structure in the fuel injection control system prepared for a plurality of cylinders, which uses ignition signals of the ignition device as reference timing of fuel injection time. - 特許庁

つまり、センサ制御装置1の中央演算処理装置2は、センサ特性検出回路3(詳細には、制御部59)での電圧変化量測定処理の起動時期をノイズ発生時期(ヒータ通電切換時期点火時期)とは異なる時期に設定する。例文帳に追加

That is, a central arithmetic processing unit 2 of the sensor controller 1 sets start-up timing of measuring processing for the voltage variation in the sensor characteristic detecting circuit 3 (control part 59 in detail) to timing different from the noise generation timing (heater electrification switching timing, ignition timing). - 特許庁

点火時期制御を広い制御範囲にわたって適切に行うことができ、それにより、燃費を向上させることができるとともに、燃焼変動を抑制できることで、ドライバビリティを向上させることができる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine, properly performing ignition timing control over a wide control range to thereby make it possible to improve fuel economy, and suppressing combustion fluctuation to thereby make it possible to improve drivability. - 特許庁

また、電子制御装置は、機関の始動開始から所定期間において点火時期の可変制御の実行を禁止し、点火時期の可変制御の実行が禁止される所定期間は、内燃機関の手動始動時よりも自動始動時のほうが長い期間に設定される。例文帳に追加

Further, the electronic control apparatus prohibits the ignition timing variable control for a predetermined time following the beginning of startup of the internal combustion engine, and the predetermined time during which the ignition timing variable control is prohibited is set to be longer during automatic startup of the internal combustion engine than during manual startup. - 特許庁

この発明は、内燃機関の点火時期制御装置に関し、点火時期制御するに際して、機関特性の経時変化や運転環境の変化などに適切に対応することができるとともに、制御の遅れを抑制することを目的とする。例文帳に追加

To adequately cope with a temporal change of engine characteristics, a change of an operation environment, and the like, and restrain a delay of control at the time of controlling ignition timing in an ignition timing control device of an internal combustion engine. - 特許庁

点火時期被検出部20を有しクランク軸1と比例回転するロータ19と、点火時期被検出部20を検出して点火信号を発生するピックアップ25等の検出手段と、ピックアップ25の点火信号に基づき点火装置を作動させる電子コントロールユニット26等の制御手段と、を備えている。例文帳に追加

The engine control device includes: a rotor 19 having an ignition timing detected portion 20 and rotated in proportion to a crankshaft 1; a detection means such as a pickup 25 detecting the ignition timing detected portion 20 and generating an ignition signal; and a control means such as an electronic control unit 26 operating an ignition device based the ignition signal generated by the pickup 25. - 特許庁

内燃機関の点火時期制御装置において、推定湿度を加味して最終的な点火時期を変更補正し、点火時期制御の精度を高くし、内燃機関の出力や応答性の性能向上を図るとともに、内燃機関のダメージを回避させ、また、制御応答性を向上し、しかも、湿度センサが不要でシステム構成を簡素化することにある。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine, changing and correcting the final ignition timing while taking account of estimated humidity, increasing accuracy of the ignition timing control, improving performance of output and responsiveness of the internal combustion engine, avoiding damage to the internal combustion engine, improving control responsiveness, and simplifying a system configuration without a humidity sensor. - 特許庁

精度の高い燃焼期間の算出を行うことのできる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device of an internal combustion engine capable of calculating a combustion period with high accuracy. - 特許庁

触媒昇温制御装置5は,内燃機関2への吸入空気量を増加させると共に点火時期を遅角させる機能を持つ。例文帳に追加

The catalyst temperature rise controller 5 increases an amount of air to be sucked into the internal combustion engine 2 and delays an ignition time. - 特許庁

例文

点火時期の遅角量が過大となって遅角側の燃焼安定限界を超えてしまうことを防止し得る車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle control device for preventing an ignition timing delay quantity of the ignition timing from exceeding a combustion stability limit on the ignition timing delay side by becoming excessive. - 特許庁

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