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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 立地選択--の意味・解説 > 立地選択--に関連した英語例文

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立地選択--の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 23



例文

次に、どのような要因から立地地点が選択されるのかを見てみる。例文帳に追加

The following examines the factors governing choice of location. - 経済産業省

2段階モデルでは、①まず、国内に立地するか海外に立地するかを選択し、②次に海外を選択する場合に具体的な地域を選択する(ここでは東アジア、北米、EU、その他の4地域から1地域を選択)4)。例文帳に追加

In the 2-stage model, a choice is first made between domestic location and overseas location, and next, in case an overseas location is chosen, a specific region for the location isselected (in this case, one of the following four regions: East Asia, North America, the European Union(EU) or others)4. - 経済産業省

こうした立地地点決定は、離散的な選択肢の中からの選択であるので、ロジット・モデルを用いた分析が行われている2)。例文帳に追加

Such determination of location is a process of choosing from a discrete range of options, and thereforeanalysis that uses logit models has been implemented2. - 経済産業省

企業の立地選択に関し、まず、日本と海外とを区分した主要な要因を見てみよう。例文帳に追加

First to be considered are the major factors that differentiate Japan from overseas destinations in Japanese companieschoice of location. - 経済産業省

例文

反対に、海外立地の4選択肢と国内立地の1選択肢を異質のものとして区別する必要がなければ、はじめから国内と海外との合計5地域(国内、東アジア、北米、EU、その他)から1地域を選択する1段階モデルによる分析が有効となる。例文帳に追加

If, on the other hand, such separation between the four options for overseas location and the one for domestic location is unnecessary, analysis that applies the 1-stage model where oneregion is chosen among a total of five regions for domestic and overseas location (Japan, East Asia,North America, EU or others) is deemed effective. - 経済産業省


例文

また、東アジアにおける経済関係の緊密化が進む中で、日本企業の立地選択における意識のグローバル化が進み、かつては大きなリスクが伴い国内立地に比べて相当の覚悟が必要であった海外立地が、もはや国内立地と区別されなくなってきている。例文帳に追加

In addition, with the increasing closeness of economic relations in East Asia, the choice of location for Japanese companies has shown globalization trends. Overseas location, which used to be accompanied by high risks and thus required greater determination compared to domestic location, has come to be undifferentiated from domestic location. - 経済産業省

この結果から、我が国企業の立地選択においては、必ずしも国内と海外を峻別するという考え方ではないことが示唆される。例文帳に追加

These results indicate that Japanese companies do not necessarily make a sharp distinction between domestic and overseas locations when choosing where to locate their activities. - 経済産業省

グローバリゼーションが進展し、企業が国境を越えて自由に立地選択を行うようになった今日、経済集積への関心が高まっている。例文帳に追加

With the advance of globalization and companies able to look beyond national borders to site their business where they choose, economic agglomerations are attracting growing attention. - 経済産業省

ここでは、中小企業が立地選択をする際にこうしたマーケットの要因と経営資源の要素のどちらを重視しているのかを見ていく。例文帳に追加

Here, we look at which factors SMEs consider more important when selecting a location: market factors or management resources factors. - 経済産業省

例文

経済のグローバル化により、従来の国家の枠組みを超えた経済活動の広域化が急速に進展し、企業の活動拠点の立地をめぐる選択肢が広がりつつあることで、企業の立地選択の決定要因にも変化が生じつつある可能性がある。例文帳に追加

Economic activities have rapidly expanded beyond national boundaries. Companies have been broadening the choices of where to base their business activities, and in so doing, the determining factors of such choices have probably been changing. - 経済産業省

例文

販売店の各店舗では、棚割の選択可能な部分について、自店の客層及び立地条件等に応じて、複数の候補のうちの一を選択して棚割を決定する。例文帳に追加

At each store, as to a portion allowing selection of the shelf allocation, one of a plurality of candidates is selected for deciding shelf allocation according to a customer segment and a store location condition and the like. - 特許庁

反対に、利益率(経常利益/売上高)の係数は負となっており、利益率の高い企業は海外立地よりも国内立地の方を選択する確率が高い。例文帳に追加

On the other hand, profit ratio (ordinary profit divided by sales) has an egative coefficient, and the higher the profit ratio for a company is, the more likely it is for the company to choose a domestic location over an overseas location. - 経済産業省

その結果、東アジアにおける経済関係の緊密化が進む中で、日本企業の立地選択における意識のグローバル化が進み、国内と海外とを同じテーブルに載せて、もはや国内立地と区別されなくなってきている。例文帳に追加

As a result, with the increasing closeness of economic relations in East Asia, the choice of location for Japanese companies has expanded in step with globalization trends. - 経済産業省

各国企業がグローバルに立地拠点を選ぶ時代にあって、国境を越えたサプライチェーンの結節点としての国際物流拠点(港湾、空港)の整備状況や各種手続等の効率性は、企業の立地拠点選択の際の重要な鍵となる。例文帳に追加

In an era when each country’s companies are choosing global locations, efficiency of various procedures and the state of development of international distribution points (ports, airports) as nodes in cross-border supply chains are important keys when companies choose locations. - 経済産業省

さらに、海外立地する場合の各地域ごとの選択について見てみると5)、説明変数のうち、米国、EUは、研究開発費比率、利益率の係数が正となっている。例文帳に追加

Moreover, looking into the choice of region for those cases where companies have chosen an overseaslocation5, it becomes clear that some explanatory variables such as the ratio of R&D costs and profit ratio have positive coefficients for the United States (US) and the EU. - 経済産業省

グローバリゼーションが進展し、企業が国境を越えて自由に立地選択を行うようになった今日、イノベーションを生み出す母胎としても経済集積への関心が高まっている。例文帳に追加

With the advance of globalization and companies able to look beyond national borders to site their business where they choose, economic agglomerations are attracting growing attention as innovation matrices. - 経済産業省

また、企業の立地選択要因にも変化が見られる中で、分析に当たっては、ヒト・モノ・カネの流れを把握することに加えて、人材や生活の質を含めた幅広い要素についても評価の対象にする必要がある。例文帳に追加

Furthermore, changes can also be seen in the factors of plant location. Therefore, in addition to examining the flow of people, goods and money when conducting the analysis, it is also necessary to evaluate a wider range of factors including human resources and quality of life. - 経済産業省

企業の立地選択には当該地域のインフラ整備状況が大きく影響することから、アジア各国のインフラ整備を早急に進める必要がある。例文帳に追加

Since infrastructure conditions of the area significantly influence a company at the selection of location to establish its overseas operation, it is required to promptly arrange the development of infrastructure in each Asian country. - 経済産業省

企業の立地選択においては、マーケットの状況などが重要な要因と考えられるが、社会保障負担や法人実効税率などの公的負担の水準も一要因と考えられる。例文帳に追加

When enterprises choose business locations, market conditions are an important factor, while the burden levels of social security and others, including effective corporate tax rate, are also important. - 経済産業省

2段階モデルの国内か海外かの選択では、説明変数である投資企業の属性のうち、輸出比率(輸出額/売上高)、人件費比率(人件費/売上高)、研究開発費比率(研究開発費/売上高)は係数が正となっており、これらが高い企業ほど国内よりも海外立地選択する確率が高いことを意味する。例文帳に追加

The results for the 2-stage model of choosing between domestic location and overseas location show that some of the explanatory variables or the attributes of the investor, such as the export ratio (exports value divided by sales), the ratio of labor costs (labor costs divided by sales) and the ratio of R&D costs (R&D costs divided by sales) have positive coefficients and the higher those ratios for a company are, the more likely it is for the company to choose an overseas location over a domestic location. - 経済産業省

東アジア経済から活力を取り込む方策としては、企業レベルで見れば、将来有望な消費マーケットの獲得、最も好条件の取引先の選択、企業拠点の最適立地、クロスボーダーM&Aを通じた世界規模での事業再編、国際的なリスク分散等、様々な事業戦略を組み合わせて中長期的に事業利益を拡大していくことが考えられる。例文帳に追加

At the corporate level, measures to incorporate the vitality of the East Asian economy into Japan involve combining various business strategies and expanding medium- to long-term business profits such as acquiring promising consumer markets, selecting customers on the most favorable terms, situating company centers in optimal locations, worldwide business restructuring through cross-border M&A and diversifying risk internationally. - 経済産業省

こうした動きは、大企業を中心に、国際分業体制の構築による効率化の達成により、本社全体がより競争力を身につけたこと、さらには日本のマクロ経済動向が比較的堅調に回復し、国内需要が戻ってきたことがあいまって、国内へ再投資を行う余力ができてきたこと、また、一部の高付加価値品については、技術上の制約もあって海外生産には不向きであり、「最適立地」を検討した結果として国内立地選択された分野があることが要因であると思われる。例文帳に追加

This trend is thought to be due to three main factors: firstly in the case of large enterprises in particular, the greater competitiveness of parent companies in Japan due to efficiency improvements resulting from the establishment of systems of division of labor with their operations overseas; secondly at the macroeconomic level, the comparatively firm tone of the Japanese economy and recovery in domestic demand, providing greater scope for reinvestment in Japan; and thirdly, the choice of sites in Japan for the production of certain high value-added products that enterprises have found to be unsuited to production overseas due to technological constraints and an examination of theoptimal locations” for their production.  - 経済産業省

例文

もとより、対個人サービスを成功させるためには、顧客との接点である店舗の立地場所の選択が極めて大事であるが、その意味で、日本のサービス産業の中で現地の富裕層、中間層をターゲット・セグメントとして考えている企業にとっては、こうしたショッピングモールや新開発商業街区の中にテナントとして出店場所を確保できるかどうかは、事業の成否に大きな影響を与えるものと考えられる。例文帳に追加

Of course, success of personal services largely depends on the selection of locations for stores,which serve as the access points for customers. In this sense, securing tenancy of business sites in places such as shopping malls and newly developed commercial areas is a crucial factor in achieving success for a Japanese service sector business targeting local wealthy and middle-income class people. - 経済産業省

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