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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 経路加速度に関連した英語例文

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経路加速度の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 17



例文

姿勢検出センサ、加速度センサ及びそれを用いた移動経路計測装置例文帳に追加

ATTITUDE DETECTING SENSOR, ACCELERATION SENSOR AND MOVING PATH MEASURING DEVICE USING THE SAME - 特許庁

力入力と加速度入力とを任意に組み合わせた伝達経路の寄与度を算出すること。例文帳に追加

To calculate a contribution degree of a transmission path for which a force input and an acceleration input are combined arbitrarily. - 特許庁

4次関数または5次関数で軸移動経路を求めたときは、加加速度加速度の変化量)も連続的となり、加加速度に不連続が発生しないので、機械にショックや振動を発生させない。例文帳に追加

The computation of axial movement paths using the quartic function or quintic function provides a continuous jerk (acceleration change) and eliminates jerk discontinuities to prevent machine shocks and vibrations. - 特許庁

また、前記加工プログラムから所定の経路における曲率半径を取得し、前記曲率半径と、切削送り時における限界加速度としての設定加速度を用いて、前記曲率半径の大きさに対応した許容加速度を算出する。例文帳に追加

Moreover, the radius of curvature in predetermined path is acquired from the above processing program, and allowable acceleration corresponding to magnitude of the above radius of curvature is calculated by using the above curvature radius and the set acceleration as marginal acceleration at cutting and delivery time. - 特許庁

例文

そして、制御部10は、この加速度情報より移動距離、移動方向を算出して、衝突位置に復帰する復帰経路を算出する。例文帳に追加

Then, the control part 10 calculates a moving distance and a moving direction from the acceleration information and calculates a return route to return to the colliding position. - 特許庁


例文

この速度と、加速度とに基づいて、基準値に対応する軸位置の軸移動経路を4次関数または5次関数によって求める。例文帳に追加

Axial movement paths of the axial position corresponding to the value of reference are computed by a quartic function or quintic function from the speed and acceleration. - 特許庁

加速区間104は、切断経路区間106に対して、加速度及び加々速度の各々について、経路の接線方向及び法線方向のいずれについても、それらの絶対値が許容値以内に制限されるように設定される。例文帳に追加

The accelerating section 104 is set such that the absolute values of the respective acceleration and the respective jerk in the cutting-off path section 106 is limited within an allowable value in both of the tangential direction and the normal direction of the path. - 特許庁

実装点A、B、Cと中継点D、E、Fを結ぶ経路L3、L6、L7は全て同方向、同距離であり、ノズルはこれらの経路を同じ加速度で移動する。例文帳に追加

Routes L3, L6 and L7 which link the mounting points A, B and C and relay points D, E and F, respectively, are all in the same direction and in the same distance, and the nozzle moves on those routes at the same acceleration. - 特許庁

車両の走行速度及び走行加速度と案内経路の道路形状とに基づいて、車両が案内経路から離脱する可能性があるか否かを判定する。例文帳に追加

It is judged whether or not there is any possibility of the vehicle to leave the guide route, on the basis of the travelling speed and travelling acceleration of the vehicle and the road shape of the guide route. - 特許庁

例文

これにより、加速度計や傾斜計を用いなくても、距離測定装置31,32,33を移動経路11に沿って移動させると、長短に亘る広範な波長域の波状摩耗について、正確な測定結果が得られる。例文帳に追加

Consequently, when the distance measuring instruments 31, 32, and 33 are moved along a movement path 11, the accurate measurement result is obtained as to wavelike abrasion in a short to long wide wavelength range without using an accelerometer or inclinometer. - 特許庁

例文

予め用意した移動体の観測時刻毎の観測値を元に、該移動体の位置、速度、加速度及び角速度の少なくともひとつを含む移動経路の諸元を推定する。例文帳に追加

Data on a movement course comprising at least one of the position, speed, acceleration, and angular velocity of a movable body are estimated on the basis of on observed values at each observation time of the movable body prepared beforehand. - 特許庁

キャスクの移動経路の途中に不整地が存在する場合であっても、キャスクを縦置き状態のままで、かつ有意な加速度を与えることなくキャスクを移動することによって、移動効率を高めること。例文帳に追加

To enhance the moving efficiency of a cask by moving the cast in a vertically set state as it is without giving a significant acceleration even in the presence of an uneven ground in the middle of the moving route of the cask. - 特許庁

予め用意した移動体の観測時刻毎の観測座標を元に、該移動体の位置、速度、加速度及び角速度の少なくともひとつを含む移動経路諸元の推定値をコンピュータで生成する。例文帳に追加

Estimated values of data on a movement course including at least one of the position, velocity, acceleration, and angular velocity, of a movable body, are generated by a computer based on previously prepared observation coordinates for each observation time for the movable body. - 特許庁

ビジョンカメラで撮像した画像情報を用いて回転角度を測定することにより、角加速度センサーまたはジャイロスコープのような回転角度を判断するための高価の装置を追加することなくても回転角度を精度よく判断し経路を補正することができる移動ロボット及び移動ロボットシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a mobile robot and a mobile robot system capable of determining a rotation angle and correcting the path with sufficient accuracy even without adding an expensive device such as an accelerometer or a gyroscope to determine the rotation angle by measuring the rotation angle using information from images photographed by a vision camera. - 特許庁

本制動システムは、左右の車輪と路面との摩擦係数が異なる場合に、マスタシリンダ圧の増加速度が大きいほど、高μ路側の車輪に設けられたホイルシリンダへのマスタシリンダからの液圧の伝達係数が小さくなるように、マスタシリンダとホイルシリンダとの間の液圧経路を制御する。例文帳に追加

The braking system controls hydraulic pressure passages between a master cylinder and each wheel cylinder so that the transmission coefficient of hydraulic pressure from the master cylinder to the wheel cylinders provided on wheels on a high μ load side becomes smaller as master cylinder pressure has a higher increasing speed when there are different friction coefficients between each of right and left wheels and a road surface. - 特許庁

そして、走行中に計測される加速度データに基づきユーザが乗車する電車の移動距離(駅からの移動距離)を算出して地図表示し、発車した電車が駅に停車する毎に、発車駅から停車駅までの距離を時刻表経路検索データベース110から得られる駅間距離に書き換えて位置検出の誤差を補正する。例文帳に追加

Then, a traveling distance (traveling distance from the station) of the train on which the user is calculated from the acceleration data measured in traveling, and displayed in a map, and the distance from the starting station to the stopping station is rewritten to the inter-station distance obtained from the timetable route retrieval database 110 whenever the train having started stops at the station, so as to correct an error in position detection. - 特許庁

例文

生産プログラムに設定された経路に従って、ヘッド13、52を駆動するためのヘッド駆動装置において、ヘッド駆動用モータ36の実効負荷率に応じて、トルク使用レベルを区分する手段と、区分されたトルク使用レベルに応じて、ヘッド駆動用モータ36への速度や加速度の指令を制限する手段と、を備える。例文帳に追加

The head driving device for driving heads 13, 52 according to the path set in a production program comprises a means for classifying a torque use level according to the effective load factor of a head driving motor 36, and a means for limiting a speed or acceleration command to the head driving motor 36 according to the classified torque use level. - 特許庁

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