例文 (999件) |
鉄良の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 1273件
鉄道車両ハンドブレーキ用の迅速解除機構、鉄道車両ハンドブレーキと改良型迅速解除機構との組合体例文帳に追加
QUICK RELEASING MECHANISM FOR ROLLING STOCK BRAKE, AND COMBINATION OF ROLLING STOCK HAND BRAKE AND IMPROVED QUICK RELEASING MECHANISM - 特許庁
施工性が良く、低コストなコンクリート充填鋼管鉄塔の主柱材、及びコンクリート充填鋼管鉄塔の施工方法を提供する。例文帳に追加
To provide main column members of a steel pipe tower filled with concrete having a high workability at a low cost, and a construction method for steel pipe tower filled with concrete. - 特許庁
JR関西本線奈良駅・近鉄奈良駅より奈良交通バス(西大寺駅・航空自衛隊行き)「法華寺」下車すぐ例文帳に追加
Near 'Hokke-ji' bus stop on Nara Kotsu Bus Lines Co., Ltd. (for Saidaiji Station or Japan Air Self-Defense Force) from Nara Station of JR Kansai Main Line and Kintetsu Nara Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR関西本線奈良駅・近鉄奈良駅より奈良交通バス(西大寺駅・航空自衛隊行き)乗車。例文帳に追加
From Nara Station (JR Kansai Main Line/ Kintetsu Railway), take Nara Kotsu Bus bound for Saidai-ji Temple/Japan Air Self-Defense Force. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良線学園前駅(奈良県)より奈良交通バス(学研北生駒駅行き)「真弓4丁目」下車、徒歩15分例文帳に追加
Take the Nara Kotsu Bus (towards Gakken-Kita-Ikoma Station) from Gakuenmae Station (Nara Prefecture) on the Kintetsu Nara Line to 'Mayumi yon-chome' and walk for 15 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
また、敷地内を横切る近鉄奈良線と奈良県道104号谷田奈良線(一条大路)は移設が検討されている。例文帳に追加
Also, Kintetsu Nara Line and Tanida Nara Line of the Nara Prefectural Route 104 (Ichijo-oji Street), both of which pass across the Site, are being examined for relocation. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
機械加工時に発生する鉄屑、又は冷延加工等の成形時の成形不良鉄等の各種鉄を溶解して製造したポリ硫酸第2鉄をタンク保管後に利用する際に発生する供給管路の閉塞を回避できるポリ硫酸第2鉄の製造方法。例文帳に追加
To provide a manufacturing method of a poly ferric sulfate capable of evading the clogging of supply tubing when utilizing the poly ferric sulfate manufactured by dissolving various iron such as scrap iron generated in mechanical processing, rejects in molding such as cold rolling, etc., after storing it in tanks. - 特許庁
エッチング溶液として使用される塩化第二鉄溶液中の鉄をフッ素化合物にすることによって鉄を定量すること無く、塩化第二鉄溶液中の遊離塩酸を直接精度良くかつ簡便に定量することが出来る塩化第二鉄溶液中の遊離塩酸の定量方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for quantifying a free hydrochloric acid in a ferric chloride solution which directly, accurately and conveniently quantifies the free hydrochloric acid in the ferric chloride solution without quantifying iron by converting the iron within the ferric chloride solution used as an etching solution into a fluoride compound. - 特許庁
高構造物の補強工法における鉄筋組立に用いるのに好適し、軸方向鉄筋、帯鉄筋を設計鉄筋間隔に精度良くセットして、鉄筋組立が連続的にでき、大幅な工期短縮に寄与できる治具を提供する。例文帳に追加
To provide an implement which can be suitably used for the placing of reinforcements in a strengthening method for a high structure, and which can contribute to the dramatic shortening of a construction period by accurately setting axial reinforcements and tie hoops at design reinforcement spacings so as to enable the continuous placing of the reinforcements. - 特許庁
非鉄製錬のプロセスで発生した副生物や、電気炉ダストを脱亜鉛処理した残渣に含まれる含鉄の副生物・残渣を利用して、酸化鉄原料の還元を阻害することなく、高強度且つ高金属化率の還元鉄を効率良く製造することが可能な還元鉄の製造方法を得る。例文帳に追加
To provide a method for producing reduced iron which can efficiently produce reduced iron with high strength and high metalization ratio without inhibiting reduction of an iron oxide raw material, by utilizing byproducts generated in nonferrous smelting process, or iron-containing byproduct residue contained in the residue obtained by dezincification of electric furnace dust. - 特許庁
シャーシは鉄系の磁性体からなる板金プレスシャーシであって良いし、鋳鉄からなるものでも良いし、さらに、磁性体の射出成形により構成されているものでも良い。例文帳に追加
The chassis may be a pressed sheet metal chassis made of an iron-based magnetic material, or a cast iron material, and formed by the injection molding of the magnetic material. - 特許庁
なお、宝来町より西は阪奈道路、近鉄奈良駅以東は登大路と名を変える。例文帳に追加
The name changes to "Hanna Road" heading west from Horai-cho, and "Nobori-oji" heading east from Kintetsu Nara Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
また、同時に大阪万国博覧会開催に向けて、近鉄奈良線の地下化が進められていた。例文帳に追加
At the same time, a plan was commenced to open the underground Kintetsu Nara line in time for the Expo '70. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
西日本旅客鉄道奈良線:稲荷駅(京都駅から普通列車に乗り換え。例文帳に追加
West Japan Railway Company, Nara-Line: Inari Station (transfer to a local train from Kyoto Station). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄桃山御陵前駅、京阪伏見桃山駅、JR奈良線桃山駅より徒歩例文帳に追加
Walk from Kintetsu Momoyamagoryo-mae Station, Keihan Fushimi Momoyama Station or JR Nara Line Momoyama Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR奈良線・京都市営地下鉄東西線六地蔵駅下車、徒歩13分(車で2分)例文帳に追加
13 minutes walk (2 minutes by car) from Roku Jizo Station on the JR Nara Line or Kyoto City Subway Tozai Line - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近畿日本鉄道天理線天理駅から奈良交通バス桜井駅行きで6分。例文帳に追加
From Kintetsu Tenri Station, take a six-minute ride on a Nara Kotsu Bus bound for Sakurai Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄大阪線榛原駅より奈良交通バス(大宇陀行)終点「大宇陀」下車徒歩(約5㎞)例文帳に追加
Take a Nara Kotsu bus (for Ouda) from Haibara Station on the Kintetsu Osaka Line, get off at the last stop, 'Ouda,' and walk about five kilometers. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄大阪線榛原駅より奈良交通バス「天満台東3丁目」下車、徒歩30分例文帳に追加
From Haidara Station on the Kintetsu Osaka line take the Nara Kotsu bus to Tenmandai-Higashi San-chome bus stop and walk thirty minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR大和路線・近鉄生駒線王寺駅より奈良交通バス「龍田神社前」下車、徒歩すぐ例文帳に追加
From Oji Station of the JR Yamatoji Line and the Kintetsu Ikoma Line, take a Nara Kotsu Bus and get off at 'Tatsuta-jinja-mae' bus stop, along with a little walk. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄吉野線吉野駅(奈良県)より吉野ロープウェイ乗り換え「吉野山」下車、徒歩約30分。例文帳に追加
Take Yoshino Ropeway from Yoshino Station of the Kintetsu Yoshino Line (Nara Prefecture) to 'Yoshinoyama' (Mt. Yoshino) stop and walk about 30 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄吉野線吉野駅(奈良県)より吉野ロープウェイ乗り換え「吉野山」下車、徒歩約30分例文帳に追加
Take Yoshino Ropeway from Yoshino Station of the Kintetsu Yoshino Line (Nara Prefecture) to 'Yoshinoyama' (Mt. Yoshino) stop and walk about 30 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄吉野線吉野駅(奈良県)より吉野ロープウェイ乗り換え「吉野山」下車、徒歩約1時間30分例文帳に追加
From the Kintetsu Yoshino Line Yoshino Station (Nara Prefecture) take the Yoshino ropeway to Yoshino-yama Station and walk 1.5 hours. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄吉野線吉野駅(奈良県)より吉野ロープウェイ乗り換え「吉野山」下車、徒歩約1時間45分例文帳に追加
From the Kintetsu Yoshino Line Yoshino Station (Nara Prefecture) take the Yoshino ropeway to Yoshino-yama Station and walk 1.75 hours. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄吉野線吉野駅(奈良県)より吉野ロープウェイ乗り換え「吉野山」下車、徒歩約40分例文帳に追加
Take the Yoshino Ropeway from Yoshino Station on the Kintetsu Yoshino Line (Nara Prefecture), get off at 'Yoshinoyama' and walk for about 40 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄大阪線榛原駅から奈良交通バス「大宇陀」行きで20分、終点下車、徒歩15分例文帳に追加
From Kintetsu Haibara Station (Osaka line), take the Nara Kotsu bus headed for 'Ouda' and get off at the final stop, then walk about 15 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄吉野線吉野駅(奈良県)より吉野ロープウェイ乗り換え「吉野山」下車、徒歩約10分例文帳に追加
Take the Kintetsu Yoshino line and get off at Yoshino Station, then change to the Yoshino Ropeway, get off at 'Yoshinoyama' and walk about 10 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
稲葉良通(一鉄)の庶長子である稲葉重通の子として生まれる。例文帳に追加
He was born as the son of Shigemichi INABA who was the oldest child born out of wedlock of Yoshimichi INABA (also known as Ittetsu INABA). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
2000年(平成12年)3月15日国際会館~近鉄奈良間直通の急行を運転開始。例文帳に追加
Express trains started running directly between Kokusaikaikan Station and Kintetsu Nara Station on March 15, 2008. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1895年(明治28年)9月5日-奈良鉄道により京都~伏見間(3マイル23チェーン(単位)≒5.29km)が開業。例文帳に追加
September 5, 1895: The line between Kyoto Station and Fushimi Station (3 miles 23 chains ≒ 5.29 km) was opened by Nara Railways. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
2000年(平成12年)3月15日烏丸線国際会館~近鉄奈良間直通の急行を運転開始。例文帳に追加
March 15, 2000: The Karasuma Line started operating the direct express trains between Kokusaikaikan Station and Kintetsu Nara Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
丹波橋駅で京阪と奈良電(のち近畿日本鉄道)が接続して直通運転を行っていた。例文帳に追加
Keihan Electric Railway and Nara Electric Railway (later Kintetsu Railway) would make a connection at Tanbabashi Station to operate through-trains. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
なお、1994年までは京都~近鉄奈良間に運転されていた(当時は向島駅を通過。例文帳に追加
Until 1994, the trains were operated between Kyoto Station and Kintetsu-Nara Station (they didn't stop at Mukaijima Station - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1928年(昭和3年)11月3日奈良電気鉄道が桃山御陵前~西大寺(現・大和西大寺)間を開業。例文帳に追加
November 3, 1928: Nara Electric Railway started operations between Momoyama Goryo-mae Station and Saidaiji Station (currently Yamato-Saidaiji Station). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1998年(平成10年)3月17日土曜・休日昼間、京都~近鉄奈良間に快速急行を新設。例文帳に追加
March 17, 1998: Rapid express trains began their operation between Kyoto Station and Kintetsu-Nara Station during the daytime on Saturdays and holidays. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
2003年(平成15年)3月6日京都~近鉄奈良間の快速急行を急行に統合し廃止。例文帳に追加
March 6, 2003: The rapid express train operated between Kyoto Station and Kintetsu-Nara Station was integrated into the express train. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
国鉄117系電車(快速・普通列車)-2001年までは奈良線と共通運用だった。例文帳に追加
JNR/JR Suburban Train Series 117 (rapid and local trains): Collectively used with the JR Nara Line up to 2001. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
2000年(平成12年)3月15日烏丸線国際会館~近鉄奈良間直通の急行を運転開始。例文帳に追加
March 15, 2000: The through-service of express trains was launched between Kokusaikaikan Station on the Karasuma Line and Kintetsu Nara Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1928年(昭和3年)11月15日奈良電気鉄道京都~桃山御陵前駅間開通時に開業。例文帳に追加
November 15, 1928: The station was inaugurated when the section between Kyoto Station and Momoyama Goryo-mae Station of the Nara Electric Railway went into operation. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
現在、近鉄バスや奈良交通は京都市内では上記路線のみ運行する。例文帳に追加
Kintetsu Bus and Nara Kotsu now only operate the above-mentioned routes in Kyoto City. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1896年(明治29年)1月25日-奈良鉄道桃山駅~玉水駅間延伸時に開業。例文帳に追加
January 25, 1896: The station was inaugurated when the extended section of the Nara Railway between Momoyama Station and Tamamizu Station became operational. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1895年(明治28年)11月3日-奈良鉄道伏見-桃山間延伸に伴い、その終着駅として開業。例文帳に追加
November 3, 1895: The station was inaugurated as a terminal station incidental to the Nara Railway, extending its operations to this station from Momoyama. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1987年(昭和62年)4月1日国鉄分割民営化により、奈良線の駅がJR西日本の駅となる。例文帳に追加
April 1, 1987: The Nara Line stations became JR West stations as a result of the split privatization of Japan National Railways. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1896年(明治29年)1月25日-奈良鉄道桃山駅~玉水間延伸時に、その終着駅として開業。例文帳に追加
January 25, 1896: The station was inaugurated as the terminal station of the Nara Line when it was extended from Momoyama Station to this station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1896年(明治29年)1月25日-奈良鉄道桃山駅~玉水駅間延伸と同時に開業。例文帳に追加
January 25, 1896: The station was inaugurated simultaneously with the Nara Line's extension from Momoyama Station to Tamamizu Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1928年(昭和3年)11月15日奈良電気鉄道京都~桃山御陵前駅間開通時に開業。例文帳に追加
November 15, 1928: The station opened when Nara Electric Railway began operating between Kyoto Station and Momoyamagoryomae Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1928年(昭和3年)11月15日奈良電気鉄道京都駅~桃山御陵前駅間開通時に開業。例文帳に追加
November 15, 1928: The station was inaugurated when the Nara Electric Railway began operating between Kyoto Station and Momoyamagoryomae Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
稲荷駅(西日本旅客鉄道奈良線)......北北東に徒歩3分ほど。例文帳に追加
Inari Station (on the Nara Line of the West Japan Railway Company (JR West)) is an approximately three-minute walk in the north-northeast direction from this station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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