例文 (999件) |
鉄良の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 1273件
切削性が良好で鉄損の少ない無方向性電磁鋼板例文帳に追加
NONORIENTED SILICON STEEL SHEET EXCELLENT IN MACHINABILITY AND REDUCED IN IRON LOSS - 特許庁
鉄道の路盤改良において、路盤材のせん断強度を維持する。例文帳に追加
To maintain the shear strength of a base course material in the improvement of a base course of a railroad. - 特許庁
良好な被膜を有する低鉄損方向性電磁鋼板の製造方法例文帳に追加
METHOD FOR PRODUCING LOW CORE LOSS GRAIN ORIENTED SILICON STEEL SHEET HAVING GOOD FILM - 特許庁
鉄道車両用台車枠の探傷作業を能率良く行えるようにする。例文帳に追加
To efficiently perform the flaw detection operation for a railway rolling stock bogie frame. - 特許庁
鉄筋結束機を低温環境で使用する際の動作不良を防止する。例文帳に追加
To prevent improper operation when using a reinforcing bar binding machine in low temperature environment. - 特許庁
鉄損の良好な鏡面方向性電磁鋼板の製造方法例文帳に追加
METHOD FOR MANUFACTURING GRAIN-ORIENTED ELECTROMAGNETIC STEEL SHEET WITH MIRROR SURFACE SUPERIOR IN CORE LOSS - 特許庁
小球3の材質は鉄球など金属製のものが良い。例文帳に追加
It is desirable that the small spheres 3 may be made of such materials as metal like ironic spheres. - 特許庁
西日本旅客鉄道奈良駅(約8分)、近畿日本鉄道近鉄奈良駅(約4分)より奈良交通市内循環バス外回り系統で「大仏殿春日大社前」下車、徒歩5分。例文帳に追加
8 minutes from JR West Nara Station and 4 minutes from Kintetsu Nara Station of Kinki Nippon Railway Company by the Nara Kotsu City Loop Bus Sotomawari (outer loop); get off at "Daibutsuden Kasuga-taisha mae," 5 minutes walk. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
けいはんな線(けいはんなせん)は、大阪府東大阪市の長田駅(大阪府)から奈良県奈良市の学研奈良登美ヶ丘駅を結ぶ近畿日本鉄道(近鉄)の鉄道路線。例文帳に追加
The Kintetsu Keihanna Line is a train line of Kintetsu Railways (Kintetsu) connecting Nagata Station (Osaka Prefecture) in Higashi-Osaka City, Osaka Prefecture, and Gakken-Nara-Tomigaoka Station in Nara City, Nara Prefecture. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
当駅を含む区間は、日本国有鉄道奈良線(旧奈良鉄道&rarr関西鉄道)が1921年にルート変更する前の路盤を利用して建設されているが、奈良線時代にもほぼ同位置に伏見駅があった。例文帳に追加
The section (with this station as a midpoint) was constructed, making use of the road bed that the Japan National Railways (JNR) Nara Line (former Nara Railway, which was later transferred to Kansai Railway Company) had been using until the route was changed in 1921, and during the times of the Nara Railway there was a station at nearly the same place. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良駅より奈良公園を東西に横断して春日大社に至る。例文帳に追加
It runs from Kintetsu Nara Station and across the Nara Park to east and west, to the Kasuga Taisha Shrine. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR奈良駅・近鉄奈良駅から市内循環バスで13分、「高畑町」下車、徒歩10分例文帳に追加
13 minutes by City Loop Bus from JR Nara Station/Kintetsu Nara Station to 'Takabatake-cho,' and 10 minutes walk from the stop. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近畿日本鉄道大和西大寺駅より奈良交通バス(JR奈良駅・白土町行き)乗車。例文帳に追加
From Yamato Saidai-ji Station (Kintetsu Railway), take Nara Kotsu Bus bound for JR Nara Station/ Shiratsuchi-cho. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR奈良駅・近鉄奈良駅から山村町行バス「円照寺前」下車徒歩5分例文帳に追加
Five minuites walk from 'Ensho-ji Mae' bus station bound for Yamamura-cho from JR Nara Station/Kintetsu Nara Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR奈良駅・近鉄奈良駅から、米谷町行きバスで25分、「高樋町」下車徒歩5分例文帳に追加
Take a bus bound for Maitani-cho from Nara Station (JR Line/ Kintetsu Line) and get off at 'Takahi-cho' after 25-minute ride, and walk 5 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良線生駒駅から奈良交通バス(生駒台循環)「俵口阪奈中央病院」下車例文帳に追加
From Kintetsu Nara Line Ikoma Station, take Nara Kotsu Bus (Ikomadai loop-line) to 'Tawaraguchi Hanna Chuo Hospital.' - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良駅から奈良交通バス「中循環」で「破石町」下車東へ徒歩5分例文帳に追加
From Kintetsu Nara Station, take a ''Central Circular'' Nara Kotsu bus, get off at ''Wariishi-cho,'' and walk eastward for 5 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良駅から奈良交通バス「中循環」で「破石町」下車東へ徒歩10分例文帳に追加
From Kintetsu Nara Station take Nara Kotsu bus 'Naka-Junkan' line to 'Wariishi-cho' and walk east for ten minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良線富雄駅より奈良交通バス(高山方面行き)「生駒上町」下車、徒歩10分例文帳に追加
Take the Nara Kotsu Bus (towards Takayama) from Tomio Station on the Kintetsu Nara Line to 'Ikomakamimachi' and walk for 10 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良駅から奈良交通バス「中循環」で「破石町」下車東へ徒歩10分例文帳に追加
Take the Nara Kotsu Bus 'Naka-junkan' from Kintetsu Nara Station to 'Wariishi-cho' and walk eastwards for 10 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
五条駅(奈良県)-奈良県五條市にある西日本旅客鉄道(JR西日本)和歌山線の駅。例文帳に追加
Gojo Station (Nara Prefecture) - a station in Gojo City, Nara Prefecture on the Wakayama Line of the West Japan Railway Company (JR West) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
奈良鉄道~奈良線時代は平面交差であり、両者の衝突事故が何度か起きた。例文帳に追加
During the time of the Nara Railway, when it was a part of the Nara Line, the line had grade crossings and on both lines there were several incidents of train crashes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
-木津-新木津間(29C≒0.58km)が延伸開業し、現在の奈良線である奈良鉄道線に接続。例文帳に追加
The line between Kizu and Shin-Kizu (29C ≒0.58 km) was extended and opened and connected with the present-day Nara Line, Nara Railroad Line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1914年(大正3) 大阪電気軌道(現近鉄奈良線)大阪上本町~奈良間開通。例文帳に追加
1914: Osaka Electric Tramway (present-day Kintetsu Nara Line) began operating between Uehonmachi Station in Osaka and Nara Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
遠くは奈良県庁の庭にも、稀に近鉄奈良駅までやってくる事もある。例文帳に追加
They sometimes come as far as to the garden of Nara Prefectural Government Office, and rarely to Kintetsu Nara Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
鉄道や道路の路盤改良において、路盤改良材の施工性および精度を向上させる。例文帳に追加
To enhance the constructibility and accuracy of a base-course improving material in the improvement of a base course of a railroad and a road. - 特許庁
鉄心用磁性材に用いるFe−約49%Co−約2%V系合金の良好な励磁特性を安定して得るための手段を明らかにすると共に、従来よりも良好な鉄損特性を具備した鉄心用磁性材と、この鉄心用磁性材を使用した鉄心を提供する。例文帳に追加
To provide a magnetic material for an iron core having more adequate characteristics of iron loss than those of conventional one while revealing a means for stably obtaining adequate excitation characteristics of an alloy which contains Fe-approximately 49% Co-approximately 2% V, and is used for a magnetic material for an iron core, and to provide the iron core which uses the magnetic material for the iron core. - 特許庁
毒性がなく、味覚や香りも良好で、加工性にも問題がないし、安全性が高く、更に、吸収率の高いヘム型鉄分を高濃度に含む為に鉄分を容易に摂取することができる鉄分補給用食品材料及び高鉄含量の鉄複合蛋白質及び鉄複合多糖蛋白質。例文帳に追加
To obtain a food material for iron supplement having no toxicity and no problem in its processability, excellent in taste and flavor, high in safety and also capable of easily taking iron ingredients because of being rich in hem-type iron ingredients of high absorbability, to obtain an iron-rich iron-conjugated protein, and to obtain an iron-rich iron-conjugated polysaccharide protein. - 特許庁
1914年4月30日に現在の近畿日本鉄道(近鉄)の直系母体会社である大阪電気軌道(大軌)が初の路線である上本町駅(現、大阪上本町駅)~奈良駅(現、近鉄奈良駅)間の路線(現、近鉄奈良線)を開業させた際、生駒山の麓に生駒駅が開設された。例文帳に追加
Osaka Electric Tramway (Daiki), a direct parent company of present Kinki Nippon Railway Company (Kintetsu) opened its first line (present Kintetsu Nara Line) between Uehonmachi Station (Present Osaka Uehonmachi Station) and Nara Station (Present Kintetsu Nara Station) in April 30, 1914, and Ikoma Station was set up on the foot of Mt. Ikoma. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
中州にあり、付近に近鉄の近鉄長島駅がある長島駅を過ぎ、長良川と揖斐川が一帯となった大河を近鉄と平行して、桑名駅に着く手前で近鉄線をアンダークロスする。例文帳に追加
After passing Nagashima Station, located on a river sandbar, Kintetsu Nagashima Station of Kintetsu Railway is located in the vicinity, trains run side by side along Kintetsu through the area where the Nagara-gawa and the Ibi-gawa Rivers flow and cross under the Kintetsu Line just before arriving at Kuwana Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
還元鉄ペレットを得るために鉄鋼ダストを処理するウェルツ法を改良し、鉄鋼ダストから効率的に塩素および弗素を分離する塩素・弗素含有鉄鋼ダストの処理方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for treating dust steel containing chlorine and fluorine where chlorine and fluorine are efficiently separated from steel dust by improving a Waelz process where steel dust is treated for obtaining reduced iron pellets. - 特許庁
鉄鉱石、ペレット等のヘマタイトを主成分とする酸化鉄含有物質を効率良く金属鉄レベルにまで還元し、製鉄所等における原料として利用することが可能な処理方法を提供する。例文帳に追加
To provide a treating method by which iron oxide-containing material having hematite of an iron ore, pellet etc., as the main component, is efficiently reduced to a metallic iron level and can be utilized as the raw material in the iron works, etc. - 特許庁
固定鉄心3と可動鉄心4とを同一物とすることにより、固定鉄心3と可動鉄心4とを誤組付けする虞がなくなるので、組付け不良率を大幅に低減することができる。例文帳に追加
By setting the fixed core 3 and the movable core 4 to be identical objects, the risk of erroneously assembling the fixed core 3 and the movable core 4 is eliminated, thus greatly reducing assembly fraction defective. - 特許庁
鉄鉱石等のヘマタイトを主成分とする酸化鉄含有物質を効率良く金属鉄レベルにまで還元し、製鉄所等における原料として利用することが可能な処理方法を提供する。例文帳に追加
To provide a treating method by which iron oxide-containing material having hematite of an iron ore, etc., as the main component, is efficiently reduced to a metallic iron level and can be utilized as the raw material in the iron works, etc. - 特許庁
本発明は、鉄骨鉄筋コンクリート構造又は鉄筋コンクリート構造の柱と鉄骨構造又は鉄骨鉄筋コンクリート構造の梁で構成される建物の柱梁接合部において、柱鉄骨と梁鉄骨との継手が柱内部に設けられていると共に施工性の良い柱梁接合部の構造を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a structure of a column-beam joining part in which a joint of a column steel and a beam steel is provided in the interior of the column and is efficiently constructed by columns of a steel framed reinforced concrete structure or a reinforced concrete structure and beams of a steel framed structure or a steel framed reinforced concrete structure. - 特許庁
京都線(きょうとせん)は、京都府京都市下京区の京都駅から奈良県奈良市の大和西大寺駅までを結ぶ近畿日本鉄道(近鉄)の鉄道路線。例文帳に追加
The Kintetsu Kyoto Line (Kintetsu Kyoto-sen) is a railway line of Kintetsu Corporation (Kintetsu) and it connects Kyoto Station located in Shimogyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture and Yamato-Saidaiji Station in Nara City, Nara Prefecture. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都~桃山御陵前間は鉄道省奈良線の旧線跡を利用して建設され、全通時より大軌の近鉄奈良線・畝傍線(現在の近鉄橿原線)と直通運転をしていた。例文帳に追加
The section between Kyoto Station and Momoyama Goryo-mae Station was constructed with the use of an old railway site of the Japanese Government Railways' Nara Line, and since the entire line entered full operation it was operated directly to the Daiki's Kintetsu Nara Line and the Unebi Line (current Kintetsu Kashiwara Line). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
2000年(平成12年)3月15日国際会館~近鉄奈良間直通の急行を新設し京都市営地下鉄烏丸線との相互直通運転区間を近鉄奈良まで延長。例文帳に追加
March 15, 2000: A new through-express train service started between Kokusaikaikan Station and Kintetsu-Nara Station, extending the shared section with the Kyoto Municipal Subway Karasuma Line to Kintetsu-Nara Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
奈良県、和歌山県内のJR線、近鉄線の主要駅(近鉄の場合は主に特急停車駅)で販売されている。例文帳に追加
It is sold in the major stations of JR lines and the Kintetsu line in Nara Prefecture and Wakayama Prefecture (in the case of the Kintetsu line, it is sold mainly stations at which the limited express stop). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
鉄火肌とは、たんに鉄火ともいい、喧嘩っ早いが気風(きっぷ)が良くて、根に持たない性格さす。例文帳に追加
Tekka hada', or simply 'tekka' represents a character of a woman who fights at the drop of a hat, but who is frank and generous, and doesn't hold a grudge against anybody. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
西日本旅客鉄道桜井線・近鉄天理線-天理駅から奈良交通バスで上滝本バス停下車後、山道徒歩20分。例文帳に追加
Take JR Sakurai line or Kintetsu Tenri line and get off at Tenri Station, take Nara Kotsu bus and get off at Kamitakimoto, then walk on the mountain path for 20 minutes. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
日本国有鉄道時代には「国鉄奈良線」と案内されており、案内板の英字表記も「JNR」を入れていた。例文帳に追加
The Nara Line was referred to as the 'JNR Nara Line' in the era of Japan National Railways (JNR), the former JR, and the information board included the English notation 'JNR.' - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
のちに京都~伏見間の旧線跡地は近鉄京都線の前身である奈良電気鉄道に払い下げられる。例文帳に追加
Later, the land after the line between the Kyoto Station and the Fushimi Station was sold to the Nara Electric Railway, a predecessor of the Kintetsu Kyoto Line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄特急が京都~近鉄奈良駅・橿原神宮前駅間のほか、京都~賢島駅間にも運転されている。例文帳に追加
The Kintetsu Limited Express train operates between Kyoto Station and Kintetsu-Nara Station or Kashiwarajingu-mae Station, as well as between Kyoto Station and Kashikojima Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
昼間時間帯(平日は朝も)には地下鉄烏丸線国際会館~近鉄奈良間直通の急行も運転される。例文帳に追加
During the daytime (and the weekday mornings), the through-express is operated between Kokusaikaikan Station on the Subway Karasuma Line and Kintetsu-Nara Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
奈良電気鉄道・近鉄の車両が使用され、停車駅は急行・準急とも京阪間直通の急行と同一であった。例文帳に追加
Rolling stock of both Nara Electric Railway and Kintetsu Railway was used, and express trains as well as the sub-express trains made stops at the same stations as the direct express trains running between Kyoto and Osaka. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
なお終戦直後の1945年から1968年まで、奈良電気鉄道線(現在の近鉄京都線)との相互直通運転も行っていた。例文帳に追加
During the postwar period from 1945 until 1968, it also practiced mutual operation with the Nara Electric Railway Line (currently the Kintetsu Kyoto Line). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1945年(昭和20年)12月21日奈良電気鉄道(現在の近鉄京都線)の電車が丹波橋駅から三条駅まで乗り入れ開始。例文帳に追加
December 21, 1945: The trains on the Nara Electric Railway (currently the Kintetsu Kyoto Line) started sharing the track from Tanbabashi Station to Sanjo Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
福知山と宮津を結ぶ鉄道計画は古くからあり、1887年(明治20年)には関西鉄道が由良を経る経路で測量するが、実現しなかった。例文帳に追加
Plans for a railway connecting Fukuchiyama with Miyazu had been around for a long time and in 1887, Kansai Railway Company surveyed a route going through Yura, but the project wasn't realized. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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