1016万例文収録!

「鉄良」に関連した英語例文の一覧と使い方(4ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 鉄良に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

鉄良の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1273



例文

切削性が好で損の少ない無方向性電磁鋼板例文帳に追加

NONORIENTED SILICON STEEL SHEET EXCELLENT IN MACHINABILITY AND REDUCED IN IRON LOSS - 特許庁

道の路盤改において、路盤材のせん断強度を維持する。例文帳に追加

To maintain the shear strength of a base course material in the improvement of a base course of a railroad. - 特許庁

好な被膜を有する低損方向性電磁鋼板の製造方法例文帳に追加

METHOD FOR PRODUCING LOW CORE LOSS GRAIN ORIENTED SILICON STEEL SHEET HAVING GOOD FILM - 特許庁

道車両用台車枠の探傷作業を能率く行えるようにする。例文帳に追加

To efficiently perform the flaw detection operation for a railway rolling stock bogie frame. - 特許庁

例文

筋結束機を低温環境で使用する際の動作不を防止する。例文帳に追加

To prevent improper operation when using a reinforcing bar binding machine in low temperature environment. - 特許庁


例文

損の好な鏡面方向性電磁鋼板の製造方法例文帳に追加

METHOD FOR MANUFACTURING GRAIN-ORIENTED ELECTROMAGNETIC STEEL SHEET WITH MIRROR SURFACE SUPERIOR IN CORE LOSS - 特許庁

小球3の材質は球など金属製のものがい。例文帳に追加

It is desirable that the small spheres 3 may be made of such materials as metal like ironic spheres. - 特許庁

西日本旅客道奈駅(約8分)、近畿日本道近駅(約4分)より奈交通市内循環バス外回り系統で「大仏殿春日大社前」下車、徒歩5分。例文帳に追加

8 minutes from JR West Nara Station and 4 minutes from Kintetsu Nara Station of Kinki Nippon Railway Company by the Nara Kotsu City Loop Bus Sotomawari (outer loop); get off at "Daibutsuden Kasuga-taisha mae," 5 minutes walk.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

けいはんな線(けいはんなせん)は、大阪府東大阪市の長田駅(大阪府)から奈県奈市の学研奈登美ヶ丘駅を結ぶ近畿日本道(近)の道路線。例文帳に追加

The Kintetsu Keihanna Line is a train line of Kintetsu Railways (Kintetsu) connecting Nagata Station (Osaka Prefecture) in Higashi-Osaka City, Osaka Prefecture, and Gakken-Nara-Tomigaoka Station in Nara City, Nara Prefecture.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

当駅を含む区間は、日本国有道奈線(旧奈道&rarr関西道)が1921年にルート変更する前の路盤を利用して建設されているが、奈線時代にもほぼ同位置に伏見駅があった。例文帳に追加

The section (with this station as a midpoint) was constructed, making use of the road bed that the Japan National Railways (JNR) Nara Line (former Nara Railway, which was later transferred to Kansai Railway Company) had been using until the route was changed in 1921, and during the times of the Nara Railway there was a station at nearly the same place.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

駅より奈公園を東西に横断して春日大社に至る。例文帳に追加

It runs from Kintetsu Nara Station and across the Nara Park to east and west, to the Kasuga Taisha Shrine.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

JR奈駅・近駅から市内循環バスで13分、「高畑町」下車、徒歩10分例文帳に追加

13 minutes by City Loop Bus from JR Nara Station/Kintetsu Nara Station to 'Takabatake-cho,' and 10 minutes walk from the stop.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

近畿日本道大和西大寺駅より奈交通バス(JR奈駅・白土町行き)乗車。例文帳に追加

From Yamato Saidai-ji Station (Kintetsu Railway), take Nara Kotsu Bus bound for JR Nara Station/ Shiratsuchi-cho.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

JR奈駅・近駅から山村町行バス「円照寺前」下車徒歩5分例文帳に追加

Five minuites walk from 'Ensho-ji Mae' bus station bound for Yamamura-cho from JR Nara Station/Kintetsu Nara Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

JR奈駅・近駅から、米谷町行きバスで25分、「高樋町」下車徒歩5分例文帳に追加

Take a bus bound for Maitani-cho from Nara Station (JR Line/ Kintetsu Line) and get off at 'Takahi-cho' after 25-minute ride, and walk 5 minutes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

線生駒駅から奈交通バス(生駒台循環)「俵口阪奈中央病院」下車例文帳に追加

From Kintetsu Nara Line Ikoma Station, take Nara Kotsu Bus (Ikomadai loop-line) to 'Tawaraguchi Hanna Chuo Hospital.'  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

駅から奈交通バス「中循環」で「破石町」下車東へ徒歩5分例文帳に追加

From Kintetsu Nara Station, take a ''Central Circular'' Nara Kotsu bus, get off at ''Wariishi-cho,'' and walk eastward for 5 minutes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

駅から奈交通バス「中循環」で「破石町」下車東へ徒歩10分例文帳に追加

From Kintetsu Nara Station take Nara Kotsu bus 'Naka-Junkan' line to 'Wariishi-cho' and walk east for ten minutes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

線富雄駅より奈交通バス(高山方面行き)「生駒上町」下車、徒歩10分例文帳に追加

Take the Nara Kotsu Bus (towards Takayama) from Tomio Station on the Kintetsu Nara Line to 'Ikomakamimachi' and walk for 10 minutes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

駅から奈交通バス「中循環」で「破石町」下車東へ徒歩10分例文帳に追加

Take the Nara Kotsu Bus 'Naka-junkan' from Kintetsu Nara Station to 'Wariishi-cho' and walk eastwards for 10 minutes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

五条駅(奈県)-奈県五條市にある西日本旅客道(JR西日本)和歌山線の駅。例文帳に追加

Gojo Station (Nara Prefecture) - a station in Gojo City, Nara Prefecture on the Wakayama Line of the West Japan Railway Company (JR West)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

道~奈線時代は平面交差であり、両者の衝突事故が何度か起きた。例文帳に追加

During the time of the Nara Railway, when it was a part of the Nara Line, the line had grade crossings and on both lines there were several incidents of train crashes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

-木津-新木津間(29C≒0.58km)が延伸開業し、現在の奈線である奈道線に接続。例文帳に追加

The line between Kizu and Shin-Kizu (29C ≒0.58 km) was extended and opened and connected with the present-day Nara Line, Nara Railroad Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1914年(大正3) 大阪電気軌道(現近線)大阪上本町~奈間開通。例文帳に追加

1914: Osaka Electric Tramway (present-day Kintetsu Nara Line) began operating between Uehonmachi Station in Osaka and Nara Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

遠くは奈県庁の庭にも、稀に近駅までやってくる事もある。例文帳に追加

They sometimes come as far as to the garden of Nara Prefectural Government Office, and rarely to Kintetsu Nara Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

道や道路の路盤改において、路盤改材の施工性および精度を向上させる。例文帳に追加

To enhance the constructibility and accuracy of a base-course improving material in the improvement of a base course of a railroad and a road. - 特許庁

心用磁性材に用いるFe−約49%Co−約2%V系合金の好な励磁特性を安定して得るための手段を明らかにすると共に、従来よりも好な損特性を具備した心用磁性材と、この心用磁性材を使用した心を提供する。例文帳に追加

To provide a magnetic material for an iron core having more adequate characteristics of iron loss than those of conventional one while revealing a means for stably obtaining adequate excitation characteristics of an alloy which contains Fe-approximately 49% Co-approximately 2% V, and is used for a magnetic material for an iron core, and to provide the iron core which uses the magnetic material for the iron core. - 特許庁

毒性がなく、味覚や香りも好で、加工性にも問題がないし、安全性が高く、更に、吸収率の高いヘム型分を高濃度に含む為に分を容易に摂取することができる分補給用食品材料及び高含量の複合蛋白質及び複合多糖蛋白質。例文帳に追加

To obtain a food material for iron supplement having no toxicity and no problem in its processability, excellent in taste and flavor, high in safety and also capable of easily taking iron ingredients because of being rich in hem-type iron ingredients of high absorbability, to obtain an iron-rich iron-conjugated protein, and to obtain an iron-rich iron-conjugated polysaccharide protein. - 特許庁

1914年4月30日に現在の近畿日本道(近)の直系母体会社である大阪電気軌道(大軌)が初の路線である上本町駅(現、大阪上本町駅)~奈駅(現、近駅)間の路線(現、近線)を開業させた際、生駒山の麓に生駒駅が開設された。例文帳に追加

Osaka Electric Tramway (Daiki), a direct parent company of present Kinki Nippon Railway Company (Kintetsu) opened its first line (present Kintetsu Nara Line) between Uehonmachi Station (Present Osaka Uehonmachi Station) and Nara Station (Present Kintetsu Nara Station) in April 30, 1914, and Ikoma Station was set up on the foot of Mt. Ikoma.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

中州にあり、付近に近の近長島駅がある長島駅を過ぎ、長川と揖斐川が一帯となった大河を近と平行して、桑名駅に着く手前で近線をアンダークロスする。例文帳に追加

After passing Nagashima Station, located on a river sandbar, Kintetsu Nagashima Station of Kintetsu Railway is located in the vicinity, trains run side by side along Kintetsu through the area where the Nagara-gawa and the Ibi-gawa Rivers flow and cross under the Kintetsu Line just before arriving at Kuwana Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

還元ペレットを得るために鋼ダストを処理するウェルツ法を改し、鋼ダストから効率的に塩素および弗素を分離する塩素・弗素含有鋼ダストの処理方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for treating dust steel containing chlorine and fluorine where chlorine and fluorine are efficiently separated from steel dust by improving a Waelz process where steel dust is treated for obtaining reduced iron pellets. - 特許庁

鉱石、ペレット等のヘマタイトを主成分とする酸化含有物質を効率く金属レベルにまで還元し、製所等における原料として利用することが可能な処理方法を提供する。例文帳に追加

To provide a treating method by which iron oxide-containing material having hematite of an iron ore, pellet etc., as the main component, is efficiently reduced to a metallic iron level and can be utilized as the raw material in the iron works, etc. - 特許庁

固定心3と可動心4とを同一物とすることにより、固定心3と可動心4とを誤組付けする虞がなくなるので、組付け不率を大幅に低減することができる。例文帳に追加

By setting the fixed core 3 and the movable core 4 to be identical objects, the risk of erroneously assembling the fixed core 3 and the movable core 4 is eliminated, thus greatly reducing assembly fraction defective. - 特許庁

鉱石等のヘマタイトを主成分とする酸化含有物質を効率く金属レベルにまで還元し、製所等における原料として利用することが可能な処理方法を提供する。例文帳に追加

To provide a treating method by which iron oxide-containing material having hematite of an iron ore, etc., as the main component, is efficiently reduced to a metallic iron level and can be utilized as the raw material in the iron works, etc. - 特許庁

本発明は、筋コンクリート構造又は筋コンクリート構造の柱と骨構造又は筋コンクリート構造の梁で構成される建物の柱梁接合部において、柱骨と梁骨との継手が柱内部に設けられていると共に施工性のい柱梁接合部の構造を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a structure of a column-beam joining part in which a joint of a column steel and a beam steel is provided in the interior of the column and is efficiently constructed by columns of a steel framed reinforced concrete structure or a reinforced concrete structure and beams of a steel framed structure or a steel framed reinforced concrete structure. - 特許庁

京都線(きょうとせん)は、京都府京都市下京区の京都駅から奈県奈市の大和西大寺駅までを結ぶ近畿日本道(近)の道路線。例文帳に追加

The Kintetsu Kyoto Line (Kintetsu Kyoto-sen) is a railway line of Kintetsu Corporation (Kintetsu) and it connects Kyoto Station located in Shimogyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture and Yamato-Saidaiji Station in Nara City, Nara Prefecture.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都~桃山御陵前間は道省奈線の旧線跡を利用して建設され、全通時より大軌の近線・畝傍線(現在の近橿原線)と直通運転をしていた。例文帳に追加

The section between Kyoto Station and Momoyama Goryo-mae Station was constructed with the use of an old railway site of the Japanese Government Railways' Nara Line, and since the entire line entered full operation it was operated directly to the Daiki's Kintetsu Nara Line and the Unebi Line (current Kintetsu Kashiwara Line).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2000年(平成12年)3月15日国際会館~近間直通の急行を新設し京都市営地下烏丸線との相互直通運転区間を近まで延長。例文帳に追加

March 15, 2000: A new through-express train service started between Kokusaikaikan Station and Kintetsu-Nara Station, extending the shared section with the Kyoto Municipal Subway Karasuma Line to Kintetsu-Nara Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

県、和歌山県内のJR線、近線の主要駅(近の場合は主に特急停車駅)で販売されている。例文帳に追加

It is sold in the major stations of JR lines and the Kintetsu line in Nara Prefecture and Wakayama Prefecture (in the case of the Kintetsu line, it is sold mainly stations at which the limited express stop).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

火肌とは、たんに火ともいい、喧嘩っ早いが気風(きっぷ)がくて、根に持たない性格さす。例文帳に追加

Tekka hada', or simply 'tekka' represents a character of a woman who fights at the drop of a hat, but who is frank and generous, and doesn't hold a grudge against anybody.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

西日本旅客道桜井線・近天理線-天理駅から奈交通バスで上滝本バス停下車後、山道徒歩20分。例文帳に追加

Take JR Sakurai line or Kintetsu Tenri line and get off at Tenri Station, take Nara Kotsu bus and get off at Kamitakimoto, then walk on the mountain path for 20 minutes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

日本国有道時代には「国線」と案内されており、案内板の英字表記も「JNR」を入れていた。例文帳に追加

The Nara Line was referred to as the 'JNR Nara Line' in the era of Japan National Railways (JNR), the former JR, and the information board included the English notation 'JNR.'  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

のちに京都~伏見間の旧線跡地は近京都線の前身である奈電気道に払い下げられる。例文帳に追加

Later, the land after the line between the Kyoto Station and the Fushimi Station was sold to the Nara Electric Railway, a predecessor of the Kintetsu Kyoto Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

特急が京都~近駅・橿原神宮前駅間のほか、京都~賢島駅間にも運転されている。例文帳に追加

The Kintetsu Limited Express train operates between Kyoto Station and Kintetsu-Nara Station or Kashiwarajingu-mae Station, as well as between Kyoto Station and Kashikojima Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

昼間時間帯(平日は朝も)には地下烏丸線国際会館~近間直通の急行も運転される。例文帳に追加

During the daytime (and the weekday mornings), the through-express is operated between Kokusaikaikan Station on the Subway Karasuma Line and Kintetsu-Nara Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

電気道・近の車両が使用され、停車駅は急行・準急とも京阪間直通の急行と同一であった。例文帳に追加

Rolling stock of both Nara Electric Railway and Kintetsu Railway was used, and express trains as well as the sub-express trains made stops at the same stations as the direct express trains running between Kyoto and Osaka.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお終戦直後の1945年から1968年まで、奈電気道線(現在の近京都線)との相互直通運転も行っていた。例文帳に追加

During the postwar period from 1945 until 1968, it also practiced mutual operation with the Nara Electric Railway Line (currently the Kintetsu Kyoto Line).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1945年(昭和20年)12月21日奈電気道(現在の近京都線)の電車が丹波橋駅から三条駅まで乗り入れ開始。例文帳に追加

December 21, 1945: The trains on the Nara Electric Railway (currently the Kintetsu Kyoto Line) started sharing the track from Tanbabashi Station to Sanjo Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

福知山と宮津を結ぶ道計画は古くからあり、1887年(明治20年)には関西道が由を経る経路で測量するが、実現しなかった。例文帳に追加

Plans for a railway connecting Fukuchiyama with Miyazu had been around for a long time and in 1887, Kansai Railway Company surveyed a route going through Yura, but the project wasn't realized.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1945年(昭和20年)12月21日奈電気道(現在の近京都線)との共同駅となり、相互乗り入れ開始。例文帳に追加

December 21, 1945: Mutual operation started as a shared station with Nara Electric Railway (currently the Kintetsu Kyoto Line).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS