例文 (999件) |
鉄良の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 1273件
外部塩害に基づくコンクリート構造物の鉄筋の腐食速度の推定を精度良く行うことができるコンクリート構造物の鉄筋の腐食速度を推定する方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for estimating a corrosion speed of a reinforcing bar of a concrete structure, capable of highly precisely estimating the corrosion speed of the reinforcing bar of the concrete structure based on external salt damage. - 特許庁
溶接が必要な専用の型枠を使用することなく、主筋の取付け位置が正確で精度の高い鉄筋籠を効率良く組立てることができる鉄筋籠の組立方法を提供すること。例文帳に追加
To provide a method of assembling a reinforcement cage capable of efficiently assembling the reinforcement cage with accurate and precise reinforcement mounting position without using a dedicated form requiring welding. - 特許庁
構造物から突出する露出鉄筋を保護材で被う作業を簡単に行えるとともに、露出鉄筋と保護材との密着性を良くして高い防錆効果を得る。例文帳に追加
To provide a method of easily covering exposed and protruding reinforcing steels with protectors and obtain high rust preventive effects by improving the tight contact between exposed reinforcing steels and protectors. - 特許庁
外部塩害に基づくコンクリート構造物の鉄筋の腐食速度の推定を精度良く行うことができるコンクリート構造物の鉄筋の腐食速度を推定する方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for estimating the corrosion speed of the reinforcing rod of a concrete structure capable of precisely estimating the corrosion speed of the reinforcing rod of the concrete structure based on external injury from salt. - 特許庁
非埋込み型柱脚構造と略同等の施工性の良さを有し、しかも、より高い強度を備えた鉄骨鉄筋コンクリート造の柱脚構造を提供すること。例文帳に追加
To provide a column base structure of steel framed reinforced concrete almost equal in workability to a non-embedded type column base structure and higher in strength. - 特許庁
現地配筋における組立作業の施工性を良好にしつつ、鉄筋への加工を不要とし、かつ、低コストとし得る鉄筋の接合構造を提供する。例文帳に追加
To provide a reinforcement connection structure capable of omitting machining on a reinforcement while improving workability of assembling work in reinforcement arrangement in a field and lower cost. - 特許庁
複列軸受の内輪内周面との擦れよって鉄道車両車軸の外周面に生じる傷を防止することができる良好な鉄道車両車軸の支持構造を提供する。例文帳に追加
To provide an excellent supporting structure for a rolling stock axel which prevents a scratch in the outer peripheral surface of the rolling stock axle to be caused by rubbing with the inner peripheral surface of the inner ring in a double row bearing. - 特許庁
例えば鉄骨梁端のエンドプレートのような部材を、例えば鉄骨柱のような相手材の側面部に、能率良くボルト接合していくことができる相手材側面部への部材のボルト接合構造を提供する。例文帳に追加
To provide a bolt joint structure of a member to an opponent material side section capable of efficiently connecting the member such as an end plate of a steel framed beam end to the side section of the opponent material such as a steel framed column with a bolt. - 特許庁
粗面処理をしなくても、密着性の良好な且つ薄肉の硬質の溶射皮膜を鉄系基材の素地に形成することができる鉄系基材の硬質化表面処理方法を提供すること。例文帳に追加
To provide a surface treatment method for hardening of an iron-based material, capable of forming a spraying film, which is excellent in adhesion, thinness and hardness, without surface-roughening treatment on the foundation of the iron-based material. - 特許庁
四角形の断面形状を有するコンクリート柱の外周面に沿って、補強用の鉄筋を所定のピッチで効率良く設置してゆくことのできる巻立て鉄筋を提供する。例文帳に追加
To provide a lining reinforcing bar which allows reinforcing bars for strengthening to be efficiently installed at a prescribed pitch along the outer peripheral surface of a concrete column having a square cross-sectional shape. - 特許庁
高効率分割鉄心型モータの固定子鉄心に好適な、圧延方向の磁気特性が良好な無方向性電磁鋼板の製造方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for manufacturing a non-oriented electromagnetic steel sheet, suitable for a stator core in a high efficient dividing stator core type motor and having good magnetic characteristic in the rolling direction. - 特許庁
コンクリート打設の衝撃によってアンカー部材が所定の位置より多少ずれた場合であっても、鉄骨柱のベースプレートとアンカー部材とを連結し易く、施工性の良い鉄骨柱の固定方法を提供すること。例文帳に追加
To provide a steel column fixing method which exhibits good workability by facilitating connection between a base plate of the steel column and an anchor member even if the anchor member is displaced to some degree from a predetermined position by an impact made by the placing of concrete. - 特許庁
アルカリシリカ反応を発症した鉄筋コンクリート構造物について、構造解析に使用する物性値を精度良く求めることが可能な、鉄筋コンクリート構造物の物性値決定方法を提供する。例文帳に追加
To provide a physical property determination method of a reinforced concrete structure capable of precisely determining the physical property used in the structural analysis of the reinforced concrete structure having caused alkali-silica reaction. - 特許庁
大掛かりな装置を必要とせず、鋳鉄溶湯の脱酸及び組成管理を簡易に行うことができて、黒鉛を効率良く球状化させることができる球状黒鉛鋳鉄の製造方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for producing spheroidal graphite cast iron, which does not need a large-scaled apparatus, can simply deoxidize the molten iron and control a composition thereof, and can efficiently spheroidize graphite. - 特許庁
低温条件下での流動性と硬化性とに優れ、鋳鉄管内面のピンホール発生を良好に抑制できるエポキシ樹脂系の鉄管用粉体塗料を提供する。例文帳に追加
To provide a powder coating for iron pipes on the basis of an epoxy resin, which is excellent in fluidity and curing properties at low temperatures and can suppress efficiently the occurrence of pinholes on the inner surface of case iron pipes. - 特許庁
溶銑搬送容器に固体鉄源を前置きし、高炉からの溶銑を受銑して、その顕熱及び撹拌力を用いて該固体鉄源を溶解する技術を改良した。例文帳に追加
A technique with which the solid iron source is beforehand laid into the molten iron carrying vessel, the molten iron from a blast furnace is received and this solid iron source is melted by using the sensible heat and stirring force, is improved. - 特許庁
鉄筋を建築や土木構造物の現場で溶接するとき、溶接継手部に鋭角的な窪み等の欠陥が生じることを防止して機械的強度が良好な鉄筋溶接継手を形成する。例文帳に追加
To form a reinforcement welding joint superior in mechanical strength, by preventing the occurrence of a defect such as an sharp recess in a welding joint part, when welding a reinforcement and a building at a job site of a civil engineering structure. - 特許庁
還元炉を長時間にわたって連続的に操業でき、かつ金属化率が高い良好な品質の還元鉄塊成物を高い生産性で得ることができる還元鉄塊成物の製造方法および製造装置を提供する。例文帳に追加
To provide a producing method and a producing apparatus of reduced iron briquette, with which the reduction furnace can continuously be operated for long time and the reduced iron briquette having high metallization and good quality can be obtd. in high productivity. - 特許庁
溶銑搬送容器に冷鉄源を前置きし、高炉からの溶銑を受銑し、その顕熱及び撹拌力を用いて該冷鉄源を溶解する技術を改良した。例文帳に追加
A technique by which the cold iron source is beforehand laid into the molten iron carrier, the molten iron from a blast furnace is received and this cold iron source is melted by using this sensible heat and stirring force, is improved. - 特許庁
現在は奈良県生駒市上町の新興住宅街の中にあるが、1985年同地に移転するまでは、近鉄奈良駅近くの奈良市林小路町に所在した。例文帳に追加
Although the temple is currently situated in a newly developed residential area in Kami-machi, Ikoma City, Nara Prefecture, it was located in Hayashikoji-cho, Nara City, near Kintetsu Nara Station before its relocation to Kami-machi in 1985. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
園内は大阪府および奈良県にまたがっており、近鉄あやめ池遊園地や奈良ドリームランドが閉園した現在、奈良県内に残る遊園地はここだけである。例文帳に追加
Skyland Ikoma crosses over the border between Osaka and Nara prefectures and, with Kintetsu Ayameike Amusement Park and Nara Dreamland having closed their doors, it is the only theme park remaining in Nara Prefecture at present. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
地盤改良材として有効な資源となりうる鉄鋼スラグやコンクリート廃材を用いた地盤改良剤およびそれを用いた地盤改良工法を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a soil improving material using steel slag and a concrete waste material, which can become effective resources as the soil improving material, and a soil improving method using the soil improving material. - 特許庁
近鉄奈良線地下化事業とリンクして、登大路の拡張及び大宮道路(現大宮通り)建設が計画され、昭和44年に開通した。例文帳に追加
It linked with the underground project for the Kintetsu Nara Line, and was planned to extend Nobori-oji and establish Omiya Road (current Omiya-dori Street). It was opened in 1969. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良駅周辺では、やすらぎの道・小西さくら通り商店街・東向商店街・餅飯殿通りなどと交差する。例文帳に追加
In the area close to Nara Station of Kintetsu line, it intersects with Yasuragino-michi Street, Konishi Sakuradori Shopping Street, Higashimukai Shopping Street and Mochiidono-dori Street. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
奈良博本は、屎糞所、函量所、鉄磑所、鶏地獄、黒雲沙、膿血所、狐狼地獄の7図がある。例文帳に追加
The NNM scroll consists of seven paintings: Hell of Excrement, Hell of Measures, Hell of the Iron Mortar, Hell of the Flaming Cock, Hell of the Black Sand Cloud, Hell of Pus and Blood, and Hell of Foxes and Wolves. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
よって必ず、生地(山芋は入れても良い)とキャベツと卵は別にしておき、一回ごとに混ぜ、そして混ぜたらなるべく早く鉄板に乗せる。例文帳に追加
Thus, set the dough (yamaimo can be included) apart from cabbages and the egg and mix them just prior to putting the mixture on the iron plate. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄吉野線下市口駅より奈良交通バス(洞川温泉行き)終点下車、徒歩約4時間(登山口の大峯大橋からは約3時間)例文帳に追加
Take the Nara Kotsu Bus (for Dorogawa Onsen) from Shimoichiguchi Station on the Kintetsu Yoshino Line, alight at the terminal stop and walk for 4 hours (3 hours from Omine Ohashi bridge at the start of the mountain trail). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近畿日本鉄道室生口大野駅より奈良交通榛原営業所室生線バス室生寺前下車、徒歩例文帳に追加
Take the Muro line bus from the Nara Kotsu Haibara office from Muroguchiono Station of Kintetsu Railways, get off at Muroji-mae bus stop and walk. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近畿日本鉄道橿原神宮前駅東口バス停2番乗り場から、下記奈良交通バス乗車例文帳に追加
Take a bus of the following bus lines of Nara Kotsu Bus Lines Co., Ltd. at the bus stop No. 2 at the east exit of Kashiharajingu-mae Station, Kinki Nippon Railway Company. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR大和路線「王寺駅」で近鉄生駒線乗り換え「信貴山下駅」より奈良交通バス信貴山行き終点下車例文帳に追加
At Oji Station (JR Yamatoji Line), transfer to Kintetsu Ikoma Line, get off at 'Shigisan-shita Station', and take Nara Kotsu Bus bound for Shigisan and get off at the terminal. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄生駒鋼索線宝山寺駅、梅屋敷駅(奈良県)(梅屋敷駅の方が近く、本堂まで下りになるので楽である。)例文帳に追加
Hozan-ji Station and Umeyashiki Station on Kintetsu Ikoma Kosaku Line (Nara Prefecture), (access from Umeyashiki Station is shorter and easier because it is downhill to the main hall.) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄富雄駅より奈良交通バス(高山方面行き)「生駒上町」下車、徒歩10分(本数は少ない)例文帳に追加
Take a Nara Kotsu Bus Line bus (for Takayama) at Tomio Station of Kinki Nippon Railway, get off at "Ikoma Kamimachi", and walk ten minutes (Not so frequent bus services). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄大阪線榛原駅から奈良交通バス(上内牧・曽爾村役場前行き)「高井」下車、徒歩約30分例文帳に追加
From Haibara Station on the Kintetsu Osaka Line, take the Nara Kotsu bus bound for Kaminouchimaki and Sone-mura Yakuba mae, and get off at Takai bus stop, from which it is thirty minutes on foot. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
片町線祝園駅および近鉄京都線新祝園駅から奈良交通にて6分「けいなわ通り」下車。例文帳に追加
Six minutes from 'Keinawa-dori' by Nara Kotsu bus from Hosono Station of the Katamachi Line or Shin-hosono Station of the Kintetsu Kyoto Line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
稲葉良通/稲葉一鉄(いなばよしみち/いなばいってつ)は、戦国時代(日本)から安土桃山時代にかけての武将。例文帳に追加
Yoshimichi INABA/Ittetsu INABA was a busho (Japanese military commander) from the Sengoku to the Azuchi-Momoyama period. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
晩年の68歳より、富岡鉄斎からの影響で奈良県大台ケ原に登り始め、自費で登山道の整備、小屋の建設などを行った。例文帳に追加
When he was 68 he began climbing Mt. Odaigahara after being influenced by Tessai TOMIOKA, and at his own expense built a mountain trail and set up a small hut on the mountain. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
地鉄は「梨子地」と呼ばれる小板目肌が最も良くつんだもので、地沸(ぢにえ)厚くつき、地には線状の湯走り(ゆばしり)が見られる。例文帳に追加
They have a flecked texture called 'nashiji' that looks like the grains of a board, featuring a thick surface patterns and misty lines on it. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近鉄奈良駅発着の急行列車(烏丸線内は各駅停車)が、昼間時間帯に(平日は朝にも)毎時2本(30分間隔)運転される。例文帳に追加
They have two Express trains (though they stop at every station in the Karasuma Line) in an hour (every 30 minutes), which arrive at and depart from Kintetsu-Nara Station in the daytime (and in the morning on weekdays). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR京都線・琵琶湖線・奈良線・嵯峨野線...アーバンネットワークの日本の鉄道ラインカラー一覧例文帳に追加
Color-coded Japanese Railways: the colors used for the JR Kyoto Line, Biwako Line, Nara Line, Sagano Line, etc. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
滋賀県では京阪京津線と比叡山鉄道、(坂本ケーブル)、京阪宇治バスで大津市内と京都バス比良線の高島市内のみ。例文帳に追加
In Shiga Prefecture the card can be used on the Keihan Keishin Line, Hieizan Railway (Sakamoto Cable Car), Keihan Uji Bus Co., Ltd. operated in Otsu City and Kyoto Bus Hira Route operated in Takashima City. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1947年(昭和22年)4月1日京阪線の電車も丹波橋駅から奈良電気鉄道京都駅まで乗り入れ開始。例文帳に追加
April 1, 1947: The Keihan Line also started the through operation to Kyoto Station of Nara Electric Railway from Tanbabashi Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1928年(昭和3年)11月3日奈良電気鉄道桃山御陵前駅~西大寺(現・大和西大寺駅)間開通時に開業。例文帳に追加
November 3, 1928: The route from Nara Electric Railway Momoyamagoryomae Station to Saidaiji (present day Yamato-Saidaiji Station) opened. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
なお奈良電気鉄道では、ここから分岐して大阪環状線玉造駅付近に至る、第4の京阪都市間路線を計画していた。例文帳に追加
Nara Electric Railroad made plans to diverge from here, heading toward the vicinity of Tamatsukuri Station on the Osaka Loop Line, the fourth line of the Keihan (Kyoto-Osaka) city link line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1928年(昭和3年)11月3日奈良電気鉄道桃山御陵前駅~西大寺(現・大和西大寺駅)間開通時に開業。例文帳に追加
November 3, 1928: The station opened as a facility of Nara Electric Railway when the line between Momoyamagoryomae Station and Saidaiji Station (the present-day Yamato-Saidaiji Station) was opened. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1928年(昭和3年)11月3日奈良電気鉄道桃山御陵前~西大寺(現・大和西大寺駅)間開通時に開業。例文帳に追加
November 3, 1928: The station opened as a station of Nara Electric Railway when the line between Momoyamagoryomae Station and Saidaiji Station (the present-day Yamato-Saidaiji Station) was opened. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
加茂駅は1897年(明治30年)に奈良経由で大阪と名古屋を結ぶ関西鉄道の駅として開業した。例文帳に追加
Kamo Station came into operation in 1897 as a station of Kansei Railway Company, which operated the line connecting Osaka and Nagoya via Nara. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1928年(昭和3年)11月3日奈良電気鉄道桃山御陵前駅~西大寺(現・大和西大寺駅)間開通時に開業。例文帳に追加
November 3, 1928: The station opened as a station of Nara Electric Railway when the line between Momoyamagoryomae Station and Saidaiji Station (the present-day Yamato-Saidaiji Station) was opened. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
長田~生駒間は東大阪線として、沿線の宅地開発が進み混雑が激しくなった近鉄奈良線のバイパスとして建設された。例文帳に追加
The line between Nagata Station and Ikoma Station was constructed as the Higashi-Osaka Line for the purpose of bypassing the Kintetsu Nara Line, whose cars had become seriously congested due to the development of land for housing along the line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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