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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > TVOに関連した英語例文

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TVOを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 38



例文

(a) shows a case wherein coast lock-up capacity control is performed to t1 in response to throttle opening TVO = 0 and increase of lock-up capacity L/Uprs starts in response to increase of the TVO at t1 but wherein a torque converter generates a slip (Ne - Nt) and TVO becomes zero again at t2.例文帳に追加

(a)は、t1までスロットル開度TVO=0に呼応してコーストロックアップ容量制御が行われ、t1にTVOの増大に呼応してロックアップ容量L/Uprsの増大が開始されるも、トルクコンバータがスリップ(Ne-Nt)を生じ、t2にTVOが再度0にされた場合を示す。 - 特許庁

The throttle opening TVO and the ignition time are determined to reflect Tetvo and Teign as shown in the figure.例文帳に追加

TetvoおよびTeignが反映されるようスロットル開度TVOおよび点火時期を図示のごとく決定する。 - 特許庁

It is judged whether VSP is less than or not less than the fixed change gear ratio range speed V(GP, TV0) in S32.例文帳に追加

S32 ではVSP が、GPおよびTVO で決まる固定変速比領域車速V(GP,TVO ) 未満か以上かを判定する。 - 特許庁

If TVO is positive (S9) and there is no braking (S10), since there is no noise intrusion, S8 is continuously executed irrespective of the noise intrusion judgement.例文帳に追加

TVOが正で(S9)、非制動中なら(S10)、ノイズ混入はないから上記ノイズ混入判断に関係なくS8を継続的に実行する。 - 特許庁

例文

The explanation is given on a case where throttle opening TVO closes by a release of an accelerator at t2 in Fig.例文帳に追加

t_2 にアクセルの釈放でスロットル開度TVOが閉じた場合につき説明する。 - 特許庁


例文

When an engine stop occurs during running, it is decided whether a current throttle opening TVO is below a predetermined value, and when the throttle opening TVO is below a predetermined value, the start of an engine is allowed by turning ON a starter relay.例文帳に追加

走行中にエンストしたときには、そのときのスロットル開度TVOが所定値以下であるか否かを判断し、スロットル開度TVOが所定値以下であれば、スタータリレーをONすることで、エンジン始動を許可する。 - 特許庁

The TVO is increased in accordance with a deceleration of a vehicle as shown by a solid line during a time from t2 to the moment t3 when C1 completes the connection, and the control of the increase in throttle is terminated at the time t3 of the complete connection of C1.例文帳に追加

t2からC1が完全締結する瞬時t3までの間、TVOを実線のごとく車両減速度に応じ開度増大させ、C1の完全締結時t3にスロットル増大制御を終了する。 - 特許庁

The target throttle opening TVO is calculated based on the target throttle air amount Qth to control the opening of the power controlled throttle valve (S6).例文帳に追加

目標スロットル空気量Qthに基づいて目標スロットル開度TVOを算出し、電制スロットル弁の開度を制御する(S6)。 - 特許庁

When an accelerator pedal is depressed to let a throttle opening TVO exceeding TVO1 during slip lock-up control, counting passing time ΔT is started.例文帳に追加

スリップロックアップ制御中に、アクセルペダルが踏み込まれてスロットル開度TVOTVO1を越えると、経過時間ΔTの計測を開始する。 - 特許庁

例文

If the degree of opening of the accelerator is fully closed, whether a degree of opening of throttle TVO detected by a throttle opening degree sensor is fully closed or not is judged (S14).例文帳に追加

アクセル開度が全閉の場合は、スロットル開度センサにより検出されるスロットル開度TVOが全閉以外か否かを判定する(S14)。 - 特許庁

例文

In a case other than this, the shift control is done by the degree of opening of the accelerator APO, and line pressure control is done by the degree of opening of the throttle TVO (S16).例文帳に追加

これ以外の場合は、変速制御はアクセル開度APOにて、ライン圧制御はスロットル開度TVOにて行わせる(S16)。 - 特許庁

During braking (S10) or when a throttle opening TVO is 0 (S9), noise intrusion judgement is correct in operation with noise intruding in Vwdl or Vwdr, a third detected value from Vwdl, Vwdr, and left and right driven wheel speed detected values Vwnl and Vwnr is used as VSP in S11, and VSP is calculated by using Vwnl and Vwnr.例文帳に追加

スロットル開度TVOが0の時(S9)、または制動中なら(S10)、Vwdl,Vwdrにノイズが混入する運転でノイズ混入判断が正しいから、S11でVwdl,Vwdrおよび左右従動輪速検出値Vwnl,Vwnrのうち、3番目の検出値をVSPとし、Vwnl,Vwnrを用いてVSPを算出する。 - 特許庁

When TVO≥(TVOminTVOs), namely retread generating the up-shift inertial phase shock in the retread is judged in S6 and similarly when the throttle opening TVO is judged to be TVOup or more in S6, (N+a)→N down-shifting is performed and control is executed so as to perform an engine torque down in S8.例文帳に追加

S6でTVO≧(TVOmin+ΔTVOs)、つまり、再踏み込み時アップシフト・イナーシャフェーズショックが発生する再踏み込みがあったと判定する場合、同じくS6でスロットル開度TVOTVOup以上になったと判定する時に、S8で(N+a)→Nダウンシフト変速を行わせると共にエンジントルクダウンを行う。 - 特許庁

A controller 3 controls the gear shift in a normal mode for determining a gear ratio in accordance with a driving condition of a vehicle in the case when a throttle opening TVO is less than a first value, and controls the gear shift of a continuously variable transmission 2 in a linear mode for determining a second value as an achieved gear ratio in the case when the throttle opening TVO is above the first value.例文帳に追加

コントローラ3は、スロットル開度TVOが第1の値未満の場合には車両の運転状態に応じて変速比を決定する通常モードで変速制御を行い、スロットル開度TVOが第1の値以上である場合には到達変速比を第2の値に設定するリニアモードで無段変速機2の変速制御を行う。 - 特許庁

When an up-shift command is output, maximum wheel driving force F is obtained based on an engine load corresponding to present vehicle speed on the down-shift line in a high speed stage in a shifting pattern or the gear ratio of the high speed stage.例文帳に追加

S11 では、変速パターンにおける高速段から現在の変速段へのダウンシフト線上での現在の車速に対応するスロットル開度TVO _DWN を検索し、S12 で、TVO _DWN およびN _t から、高速段での最大タービントルクT_t (2) を検索し、S13 で、T_t (2) と、高速段ギヤ比G_RTO (2) と、定数kとを掛けて高速段での最大車輪駆動力F2を算出する。 - 特許庁

A throttle opening (TVO) and an engine speed (Ne) are input to a torque-down amount calculating part 300, which calculates a torque-down amount ΔTe in accordance with the input values.例文帳に追加

トルクダウン量算出部300に、スロットル開度(TVO)、エンジン回転数(Ne)が入力され、入力された値を基にトルクダウン量ΔTeが算出される。 - 特許庁

Referring to a fuel economy optimum point searching map, an engine controller 5a determines the engine speed Ne2 and the power Pe2 with which the fuel economy optimizes from the throttle opening TVO.例文帳に追加

エンジンコントローラ5aは、燃費最適点検索マップを参照し、スロットル開度TVOから、エンジン回転数Ne2と、燃費が最適となるパワーPe2を求める。 - 特許庁

Increase of throttle opening TVO is removed and delay of ignition timing ADV is released when predetermined period of time passes after acceleration preparation without detection of actual acceleration demand.例文帳に追加

加速準備後、実際の加速要求を検知することなく、所定時間が経過した時は、スロットル開度TVOの増大を解除すると共に、点火時期ADVの遅角を解除する。 - 特許庁

At the time of start of an engine, the throttle opening TVO is controlled to be fully opened (S2), the intake-air valve closing timing IVC is set in the vicinity of the bottom dead center (S3), and the intake-air valve opening timing IVO is delayed after the top dead center (S4).例文帳に追加

エンジン始動時は、スロットル開度TVOを全閉に制御し(S2)、吸気弁閉時期IVCを下死点付近に設定し(S3)、吸気弁開時期IVOを上死点以降に遅らせる(S4)。 - 特許庁

If the degree of opening of the accelerator APO is fully closed and the degree of opening of the throttle TVO is not fully closed, shift control and line pressure control are done by the degree of opening of the accelerator APO (S15).例文帳に追加

アクセル開度APOが全閉で、スロットル開度TVOが全閉以外の場合は、変速制御及びライン圧制御を共にアクセル開度APOにて行わせる(S15)。 - 特許庁

In the case of a normal operating condition, throttle opening TVO is fixed close to full opening (S3), and an intake valve closing timing IVC is controlled to obtain the target air quantity Qt (S4).例文帳に追加

通常運転条件の場合は、スロットル開度TVOを全開近傍に固定し(S3)、目標空気量Qtを得るように、吸気弁閉時期IVCを制御する(S4)。 - 特許庁

A neutral engine output target value TeH reduced with the increase of an engine revolting speed Ne is calculated for each APS, and in an N range, TeH is used for the operation of a target throttle opening degree TVO* instead of Te*.例文帳に追加

APS ごとにエンジン回転数N _e の上昇につれて低下する中立用エンジン出力目標値T_eHを求め47、NレンジならT _e ^* に代え、該T_eHを目標スロットル開度TVO^* の演算51に供する。 - 特許庁

An ultimate input rotational number Nin* of a stationery objective is retrieved from a vehicle speed VSP in S31, a manual change gear stage GP and a throttle position TV0 based on a manual change gear map.例文帳に追加

S31 で、マニュアル変速マップをもとに車速VSP 、マニュアル変速段GPおよびスロットル開度TVO から定常目標の到達入力回転Nin*を検索する。 - 特許庁

During driving a vehicle, a controller 11 detects the shifting mode during selection from output of a shifting mode switch 16, and an appropriate shift matched to the detected result of the present operating condition including vehicle speed and a throttle opening is decided.例文帳に追加

アップシフト時S7で、スロットル開度TVO およびタービン回転数N _t からタービントルクT_t (1) を検索し、S8で、T _t (1) と、変速前ギヤ比G__RTO (1) と、定数kを掛けて変速前車輪駆動力F1を算出する。 - 特許庁

When the target air quantity is the specified value L1 or more, and less than the second specified value L2, the intake valve closing timing IVC is fixed to an optimum point (S8), and the throttle opening TVO is controlled according to the target air quantity (S10).例文帳に追加

目標空気量がL1以上で、第2の所定値L2未満のときは、吸気弁閉時期IVCを最適点に固定し(S8)、目標空気量に応じてスロットル開度TVOを制御する(S10)。 - 特許庁

In the case of the specific operating condition, the closing timing IVC of the intake valve is fixed close to the bottom dead center (S5), and the throttle opening TVO is controlled to obtain the target air quantity Qt (S6).例文帳に追加

特定運転条件の場合は、吸気弁の閉時期IVCを下死点近傍に固定し(S5)、目標空気量Qtを得るように、スロットル開度TVOを制御する(S6)。 - 特許庁

At this time, the overlap O/L of an exhaust valve and an intake valve is set to the small side set value (S5), throttle opening TVO is controlled to obtain constant negative pressure (S6), and fuel injection is set to exhaust stroke injection (S7).例文帳に追加

このときは、排気弁と吸気弁とのオーバーラップO/Lは小側の設定値とし(S5)、一定負圧となるようにスロットル開度TVOを制御し(S6)、燃料噴射は排気行程噴射とする(S7)。 - 特許庁

A request for shift to an uphill speed map is determined (S12) from a road surface gradient (S11) and a throttle opening TVO at the first time when the presence of the shift request is determined is stored as a reference opening MTVO (S14, S15).例文帳に追加

路面勾配(S11)から登坂用変速マップへの切り替え要求を判断し(S12)、切り替え要求有りの判断がなされた初回のスロットル開度TVOを基準開度MTVOとして記憶する(S14,S15)。 - 特許庁

In the case of a specific operating condition, the intake valve closing timing IVC is fixed close to the bottom dead center (S6), and the throttle opening TVO is controlled to obtain the target air quantity Qt (S7).例文帳に追加

特定運転条件の場合は、吸気弁閉時期IVCを下死点近傍に固定し(S6)、目標空気量Qtを得るように、スロットル開度TVOを制御する(S7)。 - 特許庁

In the case of the normal operating condition, throttle opening TVO is fixed close to full opening (SS), and the closing timing IVC of the intake valve is controlled to obtain the target air quantity Qt (S4).例文帳に追加

通常運転条件の場合は、スロットル開度TVOを全開近傍に固定し(S3)、目標空気量Qtを得るように、吸気弁の閉時期IVCを制御する(S4)。 - 特許庁

When the target air quantity is the specified value L2 or more, the throttle opening TVO is fixed to full opening (S14), and the overlap O/L is controlled to the large side to obtain a scavenging effect (S12).例文帳に追加

目標空気量がL2以上のときは、スロットル開度TVOを全開に固定し(S14)、目標空気量に応じてオーバーラップO/Lを掃気効果を得るように大側に制御する(S12)。 - 特許庁

In this controller, normal transmission control in the power circulation mode is executed along a variable speed line in an upshift from F1 to F5 accompanying a changeover from the power circulation mode to the direct connection mode, executed because of increase of a vehicle speed VSP in a full-closing state of a throttle opening TVO.例文帳に追加

スロットル開度TVOを全閉にした状態で車速VSPが上昇したために行われる、動力循環モードから直結モードへの切り換えを伴うF1からF5へのアップシフトに際し変速線に沿い動力循環モードでの通常の変速制御が行われる。 - 特許庁

On the other hand, the injection finish timing of the fuel is retarded to a period after a closing period of an exhaust valve in a high load operation where a spark advance angle (valve overlap amount) in an opening period of the intake valve is above a predetermined value (S1), and a throttle opening TVO is above a predetermined value (S2).例文帳に追加

一方、吸気バルブの開時期の進角量(バルブオーバーラップ量)が所定値以上で(S1)、かつ、スロットル開度TVOが所定値以上(S2)である高負荷運転時には、燃料の噴射終了タイミングを、排気バルブの閉時期以降に遅角する(S4)。 - 特許庁

During idling operation, the throttle valve is controlled based on deviation between actual rotating speed rNe and target idling speed tNe (S4-S6), and the lift/operation angle variable mechanism is controlled according to the opening TVO of the throttle valve (S7-S9).例文帳に追加

アイドル運転時には、実回転速度rNeと目標アイドル回転速度tNeとの偏差に基づいてスロットル弁を制御するとともに(S4〜S6)、スロットル弁の開度TVOに応じてリフト・作動角可変機構を制御する(S7〜S9)。 - 特許庁

When controlling gear shift after starting, the controller 32 controls toroidal transmission units 5 and 6 for gear shift so that the engine speed Ne detected by a sensor 33 coincides with the target input number of revolution obtained from the car speed VSP and the throttle opening TVO on the basis of the predetermined gear shifting map.例文帳に追加

発進後の変速制御に際してコントローラ32は予定の変速マップをもとに車速VSPおよびスロットル開度TVOから求めた目標入力回転数にセンサ33で検出したエンジン回転数Neが一致するようトロイダル伝動ユニット5,6を変速制御する。 - 特許庁

To obtain a target negative pressure, on the basis of the relationship between the target air quantity and the target negative pressure, the throttle opening TVO is controlled (S15); and to obtain a target air quantity, on the basis of the relationship between the target air quantity and the target negative pressure, the intake-air valve closing timing IVC is controlled (S16).例文帳に追加

そして、目標負圧を得るように目標空気量と目標負圧とに基づいてスロットル開度TVOを制御し(S15)、目標空気量を得るように目標空気量と目標負圧とに基づいて吸気弁閉時期IVCを制御する(S16)。 - 特許庁

In the step 23, an actuator is operated to stroke a manual valve to a position corresponding to the RNGN, and in the step 24, a shift solenoid is turned on and off to attach a request speed change step obtained on the basis of a throttle opening TVO and a vehicle speed VSP.例文帳に追加

23で、マニュアル弁がRNGN に対応した位置にストロークされるようアクチュエータを作動させ、24で、スロットル開度TVOおよび車速VSPをもとに求めた要求変速段が達成されるようシフトソレノイドをON,OFFする。 - 特許庁

例文

Throttle opening TVO is increased to increase drive force and ignition timing ADV is delayed to reduce drive force for canceling increase margin of the drive force to enter acceleration preparation (S4) when future acceleration demand is estimated to exist.例文帳に追加

将来の加速要求有りと予測した時は、スロットル開度TVOを増大させて駆動力を増大させると共に、その駆動力の増大代を相殺するように、点火時期ADVを遅角して駆動力を減少させ、加速準備に入る(S4)。 - 特許庁

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