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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > call agentに関連した英語例文

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call agentの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 132



例文

in England they call a real estate agent a land agent 例文帳に追加

英国では、『real estate agent(不動産業者)』のことを『land agent』という - 日本語WordNet

CALL SETTING SYSTEM, METHOD AND CALL AGENT APPARATUS例文帳に追加

呼設定システム、方法およびコールエージェント装置 - 特許庁

INCOMING-CALL CHARGING SYSTEM, INCOMING-CALL CHARGING SERVICE CONTROL DEVICE, CALL AGENT, AND INCOMING-CALL CHARGING METHOD例文帳に追加

着信課金システム、着信課金サービス制御装置、コールエージェント及び着信課金方法 - 特許庁

Callee Call Agent handles the incoming call through the following actions: 例文帳に追加

呼ばれる側のコールエージェントは以下の諸動作を経て入電を処理する。 - コンピューター用語辞典

例文

METHOD AND SYSTEM FOR CENTRALIZED MANAGEMENT OF CALL CONTROL DATA FOR CALL AGENT例文帳に追加

コールエージェント用呼制御データの集中管理方法及びシステム - 特許庁


例文

CALL SELECTION AND AGENT SELECTION PROCESS IN CALL CENTER BASED ON AGENT PERSONNEL ARRANGEMENT SCHEDULE例文帳に追加

エ—ジェント人員配置スケジュ—ルに基づく、呼出センタ—での呼出選択およびエ—ジェント選択 - 特許庁

To establish a call between terminals even if a call agent (hereinafter, to be referred to as CA) stops.例文帳に追加

コールエージェント(以下CA)が停止しても、端末間の通話を可能とする。 - 特許庁

A CA (Call Agent) 102 discriminates whether a call from an IP telephone 101 is in an incoming-call charging service or not.例文帳に追加

CA(コールエージェント)102は、IP電話101からの発呼が着信課金サービスか判別する。 - 特許庁

Upon receiving the call request, the automatic incoming call distributor inquires the agent terminals about the possibility of call reception.例文帳に追加

自動着信呼分配装置が、発呼の要求を受けたならば、エージェント端末に対し、着呼可能性を問い合わせる。 - 特許庁

例文

All selection processes in the call center can be corrected against designated time before the scheduled recess of the prescribed agent so that the call selected for sending the information agent is terminated within remaining time till the scheduled recess.例文帳に追加

上記指定の時間の長さは、予定のイベントのタイプまたはエージェントのタイプのような要因により変化する場合がある。 - 特許庁

例文

SYSTEM FOR AUTOMATICALLY ROUTING CALL TO CALL CENTER AGENT ON BASIS OF SERVICE LEVEL IN AGENT'S EXCESSIVE SITUATION例文帳に追加

エージェント余剰状況において、サービスレベルに基づいて呼をコールセンターエージェントに自動的にルーティングするシステム - 特許庁

METHOD AND SYSTEM FOR DECIDING AGENT OCCUPANCY RATE IN CALL CENTER例文帳に追加

コールセンタにおけるエージェント占有率の決定方法および装置 - 特許庁

A minimum interruption cycle time is established for a reserve call agent.例文帳に追加

リザーブコールエージェントに対して最小中断サイクル時間を与える。 - 特許庁

SYSTEM FOR AUTOMATICALLY ROUTING CALL TO CENTER AGENT ON THE BASIS OF AGENT OCCUPANCY IN AGENT SURPLUS CONDITION例文帳に追加

エージェント余剰状況において、エージェントの占有率に基づいて呼をコールセンターエージェントに自動的にルーティングするシステム - 特許庁

A caller side wireless VoIP terminal 1 transmits a SIP URL and SS ID as the position information of the terminal to a call agent 3 in the case of executing a call connection procedure to the call agent 3 via an access point 2.例文帳に追加

発信側の無線VoIP端末1は、アクセスポイント2を経由したコールエージェント3への呼接続手順の実行に際しコールエージェント3へSIP URL及び端末の位置情報としてSSIDを送信する。 - 特許庁

Upon receiving the reply that the call reception is possible and the identification information of the agent terminal, the automatic incoming call distributor transmits permission of call reception and the identification of the agent terminal to the customer's terminal.例文帳に追加

自動着信呼分配装置が、着呼可能である旨及びエージェント端末の識別情報を受けたならば、お客様端末に対し、発呼許可の旨及びエージェント端末の識別情報を送信する。 - 特許庁

To arbitrarily control the ringer of a call incoming from the side of an automatic notification system from an emergency call agent requesting a reply.例文帳に追加

緊急通報機関からの折り返し電話要求に対し、自動通報装置側からその着信鳴動を任意に制御できるようにする。 - 特許庁

A VLAN setting apparatus receiving an instruction from a call agent server sets a VLAN fixedly or for each call.例文帳に追加

VLAN設定装置が、コールエージェントサーバからの指示を受けて、呼毎に、あるいは、固定的にVLANを設定する。 - 特許庁

An LSP server receiving an instruction from a call agent server sets an LSP fixedly or for each call.例文帳に追加

LSPサーバが、コールエージェントサーバからの指示を受けて、呼毎に、あるいは、固定的にLSPを設定する。 - 特許庁

METHOD AND SYSTEM FOR TRACING POSITION OF AGENT FOR PROCESSING CALL IN CONNECTION TO AUTOMATIC CALL DISTRIBUTION SYSTEM例文帳に追加

自動着信呼分配システムとの接続におけるエージェントの着信呼処理位置追跡方法及び装置 - 特許庁

METHOD AND DEVICE FOR OPTIMIZING OPERATION OF CALL CENTER BY USING PREDICTION DATA FOR DISTRIBUTION CALL TO AGENT例文帳に追加

呼をエ—ジェント間に分配するために予測デ—タを用いることによりコ—ルセンタの動作を最適化する方法および装置 - 特許庁

The call agent 9, upon receipt of non-packet-receipt notification, controls to make the media gateway 5 and 6 disconnect the telephone call.例文帳に追加

コールエージェント9は、パケット非受信通知を受けたときは、メディアゲートウェイ5及び6を制御して切断処理を行わせる。 - 特許庁

The telephone reception management system is characterized in that a server 2 selects an object of reception terminal agents 5 to which a incoming call request Call to be connected and even the reception terminal agent 5 selects the incoming call request Call which the reception terminal agent 5 itself is to receive.例文帳に追加

本発明は、サーバ2側で着信要求Callを接続する複数の受付端末エージェント5の候補を選択し、受付端末エージェント5側からも受付端末エージェント5自身が応対すべき着信要求Callを選択するようにしたことにある。 - 特許庁

When the call classification unit decides that the call is replied by the human called party, the call processing unit terminates a path between the recording/reproduction unit and a local agent of the call center and the recorded audible signal from the called party in the remote place is reproduced by the agent by an accelerated method.例文帳に追加

呼分類装置が、呼が人間の着信相手によって応答されたと決定した場合は、呼処理ユニットは記録/再生ユニットとコールセンタのローカルエージェントの間のパスを終了し、遠隔地にいる着信相手からの記録された可聴信号は加速された方法でエージェントに再生される。 - 特許庁

Upon receiving the permission of call reception and the identification information of the agent terminal, the customer's terminal uses the identification information of the agent terminal to make a call to the agent terminal.例文帳に追加

お客様端末が、発呼許可の旨及びエージェント端末の識別情報を受けたならば、エージェント端末の識別情報を用いて、エージェント端末に発呼する。 - 特許庁

ROUTING SYSTEM AND METHOD FOR IP NETWORK IN SERVER CALL AGENT SYSTEM例文帳に追加

サーバ型コールエージェントシステムでのIPネットワーク用ルーティング方式および方法 - 特許庁

VOICE PATH SWITCHING SYSTEM AND METHOD, CALL AGENT AND COMPUTER PROGRAM例文帳に追加

音声パス交換システム及び方法、コールエージェント、ならびに、コンピュータプログラム - 特許庁

CALL AGENT SERVER, SYSTEM AND METHOD FOR CALLER NUMBER NOTIFICATION例文帳に追加

コールエージェントサーバ、発信者番号通知システム及び発信者番号通知方法 - 特許庁

METHOD FOR CONTROLLING SWITCHING OF CONNECTION ROUTE BETWEEN MEDIA GATEWAY EQUIPMENT, AND CALL AGENT EQUIPMENT例文帳に追加

メディアゲートウェイ装置間の接続ルート切替え制御方法及びコールエージェント装置 - 特許庁

To visually provide information with respect to each agent of a call center to a customer side.例文帳に追加

コールセンターの各エージェントに関する情報をカスタマ側に視覚的に提供する。 - 特許庁

SYSTEM AND METHOD FOR REALIZING HOME AGENT CLIENT FUNCTION FOR CALL-CENTER SYSTEM例文帳に追加

コールセンターシステム向けホーム・エージェント・クライアント機能の実現方式および実現方法 - 特許庁

After a reserve agent completes the processing of a call, a cycle timer is started for that agent.例文帳に追加

リザーブエージェントが呼びの処理を終了した後、サイクルタイマーがそのエージェントに対して開始する。 - 特許庁

SYSTEM FOR AUTOMATICALLY PREDICTING JOB TIME OF CALL CENTER AGENT UNDER MULTI-SKILL AGENT ENVIRONMENT例文帳に追加

マルチスキルエージェント環境において、コールセンターエージェントの作業時間を自動的に予測するシステム - 特許庁

A CA(call agent) 160 monitors the presence of an incoming call to the subscriber A, in response to a request from the ICW server 140 and informs the ICW server 140 about it, when detecting an incoming call from other subscriber B.例文帳に追加

CA(コールエージェント)160は、ICWサーバ140からの依頼に応じて、加入者Aへの着信の有無を監視し、他の加入者Bからの着信を検出するとICWサーバ140に通知する。 - 特許庁

When receiving a call from an IP terminals 14 or 16, a call agent 18 generates guidance information 24 designating voice guidance to be provided for the IP terminal 14 or 16 which has generated the call.例文帳に追加

コールエージェント18は、IP端末14、16からの呼を受信すると、その呼を発したIP端末14、16に提供すべき音声ガイダンスを指定するガイダンス情報24を生成する。 - 特許庁

If call reception is possible when receiving the inquiry, an agent terminal gives back a reply that call reception is possible, and the identification information of its own terminal to the automatic incoming call distributor.例文帳に追加

エージェント端末が、問合せを受けた時に、着呼可能であるならば、着呼可能である旨及び自エージェント端末の識別情報を、自動着信呼分配装置に返す。 - 特許庁

A call center is configured to decide a variable pause period for one agent or more, based on factors such as a call center service state and an agent occupancy rate at least partially.例文帳に追加

コールセンタは、少なくとも部分的に、コールセンタサービス状態およびエージェント占有率等の要因に基づいて、一人または複数人のエージェントに可変休憩期間を決定するよう構成される。 - 特許庁

Since the call center agent includes a multi-skill agent, it must be decided statistically that how the assignment of the multi-skill agent affects the efficiency of the agent assignment in continuity to a contact received next, based on not only the information of the agent most suitable for the current contact processing among the available agents, but also based on the past performance of the agent and the call center.例文帳に追加

コールセンターのエージェントには、マルチスキルエージェントが含まれるため、利用可能なエージェントのいずれが現在のコンタクトの処理に最も適格であるかだけでなく、エージェントおよびコールセンターの過去のパフォーマンスに基づいて、その割り当てが統計学的に、次に受けるコンタクトに連続してエージェントを割り当てる際の効率に如何に影響するかを決定しなければならない。 - 特許庁

In an IP telephone terminal and a signaling gateway, there are packaged: a function for detecting operational error in a call agent during a communication with the call agent; and a means for extracting correspondence between a telephone number and an IP address of a connection destination acquired while normally operating the call agent through a speech in the past, making the extracted correspondence into a database and storing it.例文帳に追加

IP電話端末およびシグナリングゲートウェイに、コールエージェントとの通信においてコールエージェントの動作異常を検出する機能と、過去に通話を行ってコールエージェントが正常動作していた際に取得した接続先の電話番号とIPアドレスの対応を抽出し、データベース化して記憶する手段を搭載する。 - 特許庁

To provide an automatic agent assignment paradigm that acts like increasing the efficiency of assigning a multi-skill agent to a contact with a call center manager under an agent surplus condition.例文帳に追加

エージェント余剰状況においてコールセンター管理者に、コンタクトに対してマルチスキルエージェントを割り当てる効率を増大するよう機能する自動エージェント割り当てパラダイムを提供する。 - 特許庁

The radio base station controller 10 recognizes a class of an agent in a call connection request signal and confirms whether or not an agent server 20 has a corresponding application agent.例文帳に追加

無線基地局制御装置10は呼接続要求信号中のエージェント種別を認識し、エージェントサーバー20に該当するアプリケーション用のエージェントがあるか否かを確認する。 - 特許庁

To enhance communication processing in the case that an agent with a reserve skill and an agent or the like needing a non-call job are in existence by stopping further communication to a reserve agent based on whether or not a measured elapsed time is smaller than a minimum interruption cycle.例文帳に追加

複数のエージェントを備え通信を処理する通信処理設備において、リザーブスキルを有するエージェント、非呼び仕事をもする必要があるエージェントなどが存在する場合に通信処理を改善する。 - 特許庁

A call agent server 7 accepts reservation information of a preferential call transmitted from a telephone set 2, registers the reservation information in a telephone reservation database and calls the telephone set 2 of a call originating telephone number on the date and time indicated in this reservation information.例文帳に追加

コールエージェントサーバ7が、電話機2から送信された優先呼の予約情報を受け付け、この予約情報を電話予約データベースに登録し、この予約情報に示される日時に、発呼元電話番号の電話機2へ発呼する。 - 特許庁

When a telephone number of a call center is dialed from a telephone set 21 in the existing telephone network 22, connection information, etc., regarding the call are transferred to a call agent 11 via a common line device 16 and further delivered to an application server 13.例文帳に追加

既設電話網22の電話機21からコールセンターの電話番号をダイヤルすると、該発呼に係る接続情報等は共通線装置16を経由してコールエージェント11へ転送され、更にアプリケーションサーバ装置13に伝えられる。 - 特許庁

To make a call to a group by grouping a plurality of agent terminals performing peer-to-peer communication.例文帳に追加

ピア・ツー・ピア通信を行う複数のエージェント端末をグループ化し、グループに対する発呼をすることを可能とする。 - 特許庁

To allow a user to freely name each of plural existing agents, and to call the agent by the name.例文帳に追加

複数存在する各エージェントに対してユーザが自由に名前を付け、その名前でエージェントを呼び出すことを可能にする。 - 特許庁

Then a routing instruction to send a call from a remote communication network that sent the inquiry to the selected agent is decided.例文帳に追加

そして、問合わせを発信した遠隔通信網からのコールを選択されたエージェントに送るためのルーティング指示が決定される。 - 特許庁

TELEPHONE CONNECTION METHOD, COMMUNICATION CONTROLLER, CALL AGENT SERVER, TELEPHONE CONNECTION SYSTEM, COMMUNICATION CONTROL PROGRAM, AND COMMUNICATION PROGRAM例文帳に追加

電話接続方法、通信制御装置、コールエージェントサーバ、電話接続システム、通信制御プログラムおよび通信プログラム - 特許庁

To make it possible to set an instruction as to whether a call-back to a voice recognition result of an agent device is to be performed.例文帳に追加

エージェント装置における音声認識結果に対するコールバックをするかしないかについての指示を設定できるようにする。 - 特許庁

例文

Furthermore, the gateway G involves an agent element R1 in the interaction with a node of the 1st network as to a given service call.例文帳に追加

また、ゲートウェイGは所与のサービス呼についての第1のネットワークのノードとの対話のためにエージェント要素R1を関連づける。 - 特許庁

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