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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > dynamic mass damperに関連した英語例文

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dynamic mass damperの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 125



例文

To achieve the cost reduction and the improvement in manufacturing performance while sufficiently securing damping effect in a dynamic damper wherein a cylindrical or annular mass metal fitting is elastically supported to a rotating shaft in a state of being relatively displaceable in an externally inserted state.例文帳に追加

回転軸に対して、円筒形乃至は円環形のマス金具を外挿状態で相対変位可能に弾性支持せしめたダイナミックダンパにおいて、制振効果を十分に確保しつつ、低コスト化と製造性の向上を達成すること。 - 特許庁

This dynamic damper 1 mounted to the inner peripheral side of a rotating shaft 11 such as a propeller shaft is provided with a rubber part 3 mounted to the inner peripheral side of the rotating shaft 11, and the mass 2 mounted to the rubber part 3.例文帳に追加

また、このように複数の振動周波数領域の振動問題を解消することができるにもかかわらず、ダイナミックダンパーの構成要素がゴムおよびマスそれぞれ一つずつで良く、もって部品点数が少なくて済むダイナミックダンパーを提供する。 - 特許庁

The cylindrical dynamic damper which is fitted to a rotary shaft S to suppress vibrations of the rotary shaft S comprises a plate rubber-like elastic body 1 wound around the rotary shaft S, and a cylindrical mass member 2 which is externally press-fitted to the rubber-like elastic body 1 wound around the rotary shaft S.例文帳に追加

回転軸Sに取付けられて回転軸Sの振動を抑制する筒型のダイナミックダンパであって、回転軸Sに巻付ける板状のゴム状弾性体1と、回転軸Sに巻付けたゴム状弾性体1に圧入外嵌する筒状の質量部材2とから成る。 - 特許庁

In this vehicular seat 1 having a seat back 3 constituted of a back frame 4, a pad 5 composed of a foaming material constituted so as to wrap the back frame 4 and the skin 6 for wrapping the pad 5, a dynamic damper 10 is formed in the pad 5 by integrally supporting a mass body 8.例文帳に追加

バックフレーム4と、該バックフレーム4を包むように構成されてなる発泡材よりなるパッド5と、該パッド5を包む表皮6とより構成されてなるシートバック3を有する車両用シート1において、前記パッド5内には、質量体8を一体支持することで、ダイナミックダンパ10とする。 - 特許庁

例文

This dynamic damper 10 comprises: an inner cylinder member 12 comprising a body cylinder 18, and a plate 20 provided at one axial end of the body cylinder; a mass body 14 encircling the body cylinder 18; and an elastic connection part 16 comprising a rubber-like elastic body.例文帳に追加

ダイナミックダンパ10は、本体筒部18とその軸方向一端に設けたプレート部20からなる内筒部材12と、本体筒部18を取り囲む質量体14と、ゴム状弾性体からなる弾性連結部16とからなる。 - 特許庁


例文

When a vibratory input in the circumferential direction of the steering wheel is made, a dynamic damper mechanism consisting of the spring-mass system makes resonance in the opposite phase to the input vibration, which should exert a vibration controlling function.例文帳に追加

ステアリングホイールの円周方向の振動が入力されると、環状マス2とゴム状弾性体3からなるばね−質量系のダイナミックダンパ機構が入力振動に対して逆位相で共振し、これによって制振機能を発揮する。 - 特許庁

To provide a cylindrical engine mount having an intermediate plate to serve as a damper mass and equipped with a dynamic damper mechanism using the intermediate plate as a working element, whereby the booming sound when a vehicle is accelerated is suppressed by reducing the vibratory transmissivity in the high frequency region without impairing the fundamental vibro-isolated supporting function for the engine.例文帳に追加

ダンパマスとなる中間板を有し、その中間板を要素とするダイナミックダンパ機能を備えた筒形のエンジンマウントにおいて、エンジンに対する基本的な防振支持機能を損なうことなく、高周波領域における振動伝達率を低減して車両加速時におけるこもり音を抑制する。 - 特許庁

The dynamic damper includes: a pendulum vibration damping mechanism 5 that damps, by reciprocation of the mass body 6, a torsional vibration generated in a rotator 2 where a torque limiter mechanism 12 for limiting torque transmission is provided when an excessive torque is input; and a fixation unit 9 that fixes the mass body 6 when the torque limiter mechanism 12 restricts the torque transmission.例文帳に追加

過大なトルクが入力される場合にトルク伝達を制限するトルクリミッタ機構12が設けられている回転体2に生じる捩り振動を質量体6の往復運動により減衰する振子式振動減衰機構5を備えているダイナミックダンパにおいて、トルクリミッタ機構12がトルク伝達を制限する場合に、質量体6を固定する固定手段9を備えていることを特徴とする。 - 特許庁

This dynamic damper comprises a mass member 2 having two circular holding grooves 2a and 2a formed in a columnar form to be extended in a circumferential direction in an outer circumferential surface, and rubber elastic bodies 3 and 3 formed like rings by solely vulcanizing and molding rubber material to be fitted into the holding grooves 2a and 2a in the mass member 2 to be fixed and held.例文帳に追加

ダイナミックダンパは、円柱状に形成されてその外周面に周方向に延びる環状の2本の保持溝2a、2aを有する質量部材2と、ゴム材料を単独で加硫成形することによりリング状に形成されて質量部材2の保持溝2a、2a内にそれぞれ圧入により固定保持されたゴム弾性体3、3とからなる。 - 特許庁

例文

In the torque rod 10, since the dynamic damper 44 is arranged on an elongation of the center axis C on the outer circumferential side of the first external cylinder part 14, the distance from the axial center S2 of the second external cylinder part 16 to the mass member 48 can be set sufficiently long, and the moment of inertia of the mass member 48 to the rocking vibration can be set sufficiently large.例文帳に追加

またトルクロッド10では、ダイナミックダンパ44が第1外筒部14の外周側であって、中心軸Cの延長線上に配置されていることから、第2外筒部16の軸心S2からマス部材48までの距離を十分に長いものとし、ロッキング振動に対するマス部材48の慣性モーメントを十分に大きくできる。 - 特許庁

例文

The dynamic damper 10 comprises a pair of supporting metal fittings 11 opposed to each other at a predetermined distance, a mass metal fitting 16 arranged between their opposed vertical plate portions 12, and a pair of rubber elastic bodies 17 for elastically connecting the opposed faces of the vertical plates to both ends of the mass metal fitting.例文帳に追加

ダイナミックダンパ10は、互いに所定距離離れて対向して配置されたL字状の一対の支持金具11と、その対向する垂直板部12間に配置された質量金具16と、各垂直板の対向面と質量金具の両端間を弾性的に連結する一対のゴム弾性体17を有する。 - 特許庁

The dynamic damper 10 comprises attaching fitting 11 inserted in the drive shaft by pressing-in, a pair of mass fittings 14 separately arranged on both surfaces of the attaching fittings 11, and a pair of rubber elastic elements 16 elastically coupling the pair of the mass fittings 14 and both surfaces of the attaching fitting 11.例文帳に追加

ダイナミックダンパ10は、ドライブシャフト1内に圧入により挿嵌される板状の取付金具11と、取付金具11の両面に対してそれぞれ離間して配置された一対の質量金具14と、一対の質量金具14と取付金具11の両面間をぞれぞれ弾性的に連結する一対のゴム弾性体16とを備えている。 - 特許庁

To provide a vibration control device 7 capable of suppressing a resonance phenomenon produced in a resonance system having a cross member 1 as a mass, a rubber mound 2 and the like as a spring, and preventing the mass 10 from falling while traveling even if the rubber 11 of a dynamic damper 8 is damaged due to deterioration and the like.例文帳に追加

車両のサスペンションにおけるクロスメンバ1に用いられる防振装置7において、クロスメンバ1をマスとするとともにゴムマウント2等をばねとする共振系に発生する共振現象を抑えることができ、しかも、ダイナミックダンパ8のゴム11が劣化等により破損してもマス10が走行中に落下することがない防振装置7を提供する。 - 特許庁

The dynamic vibration absorber 20 comprises a casing 21, a shaft 22 fixed to the inside of the casing 21, an auxiliary mass 23 having the shaft 22 passed therein and installed movably on the shaft 21, coiled springs 24 and 24 installed in compressed state on both sides of the auxiliary mass 23, and an oil damper 25 with a proper viscosity sealed in the casing 21.例文帳に追加

動吸振器20は、ケーシング21と、ケーシング21内に固定されたシャフト22と、このシャフト21を挿通し、かつ該シャフト21上に移動可能に装着された補助質量23と、補助質量23の両側に互いに縮設されたコイルばね24,24と、ケーシング21内に封入された適度の粘性を有するオイルダンパ25とを有し、コラムの上部に設置されている。 - 特許庁

The dynamic damper 30 includes: a fastening member 40 for fastening a connection seat of the mounting bracket 12 and a connection seat of the connecting fitting 16, which are superimposed at the connection fixed position; a spring 50 extending form one end to another end with a fastening part of the fastening member as the one end; and a mass weight 60 provided at a front end of the another end of the spring 50.例文帳に追加

ダイナミックダンパ30は、接続固定位置において重ねあわされた取付金具12の接続用座部と取付金具16の接続用座部とを締結する締結部材40と、締結部材の締結部を一方端として、一方端から他方端に向かって延伸するバネ部50と、バネ部50の他方端の先端に設けられる質量ウェイト部60とを含む。 - 特許庁

To improve the assembling workability and loadability of a connection rod for supporting torque in loading and supporting an engine on a car body, by easily attaching and equipping a mass member providing a function as a dynamic damper, to a rod main body in compact by vulcanizing molding while inhibiting the projection to an outer part.例文帳に追加

エンジンを車体に搭載し支持する場合のトルク支持用の連結ロッドとして、ダイナミックダンパーとしての機能を持たせるための質量部材を、ロッド本体に対して加硫成形により容易に、かつ外方への張り出しを抑えてコンパクトに付設装備できるようにし、組立性および搭載性を向上させる。 - 特許庁

To provide a method for manufacturing a dynamic damper comprising a holding member to hold a mass member that is supported by a mounted member through a rubber part, in which need for a special die structure to hold the holding member at a prescribed position, or a process of separately setting the mounted member and the holding member to a vulcanizing die is eliminated.例文帳に追加

本発明は、質量部材を保持する保持部材が被取付体にゴム部を介して支持されるダイナミックダンパの製造方法において、保持部材を所定位置に保持するための特別な金型構造や、加硫金型に被取付体及び保持部材を別々にセットする工程を不要にすることを目的とする。 - 特許庁

A heat exchanger 60 to perform the heat exchange between lubricating oil circulating in a transfer device 20 offset backward of an engine and engine cooling water is also used for a mass member of a dynamic damper, and the heat exchanger 60 is mounted on an upper surface of a transfer case 21 via an elastic member 70.例文帳に追加

エンジン後方にオフセット配置されたトランスファ装置20内を循環する潤滑油とエンジン冷却水との熱交換を行う熱交換器60にダイナミックダンパの質量部材を兼ねさせると共に、該熱交換器60を弾性部材70を介してトランスファケース21上面に取り付ける。 - 特許庁

To provide a cylindrical dynamic damper with a novel structure capable of accurately obtaining spring characteristics in a direction orthogonal to an axis and a torsion direction which are main input directions of vibration to be damped, and capable of stably obtaining expected vibration damping effect and durability by restraining the oscillating displacement of a mass member to a twisting direction.例文帳に追加

制振すべき振動の主たる入力方向である軸直角方向と捩り方向のばね特性が両立して高度に得られると共に、マス部材のこじり方向の首振り変位が抑えられて所期の制振効果や耐久性が安定して得られる新規な構造の筒形ダイナミックダンパを提供することにある。 - 特許庁

To provide a dynamic damper capable of providing effective damping effect in two directions crossing mutually and orthogonally by elastically supporting metallic mass by a support frame member through an elastic connection body, thereby constituting an auxiliary vibration system, to improve precision of tuning and stability for a long period of time in the auxiliary vibration system.例文帳に追加

金属マスを複数の弾性連結体を介して支持枠部材で弾性的に支持せしめて副振動系を構成することにより、互いに直交する2方向で有効な制振効果を発揮するようにしたダイナミックダンパにおいて、かかる副振動系におけるチューニングの精度と長期間における安定性を向上すること。 - 特許庁

Thereby the under-the-floor component 13 such as a transmission can certainly be supported under the floor 10 without lessening the minimum ground clearance of the vehicle, and the cross-member 14 is allowed to function as a mass of a dynamic damper, wherefore it is also possible to suppress effectively the vibration generated from the under-the-floor component 13.例文帳に追加

これによって、車両の最低地上高を小さくすることなくトランスミッションなどのフロア下部品13をフロア10下に確実に支持できると共に、質量体クロスメンバ14をダイナミックダンパの質量体として機能させることができるため、そのフロア下部品13から発生する振動も効果的に抑制できる。 - 特許庁

This dynamic damper 10 for piping reduces the vibration generated in the pipe 31, and comprises a mounting part 11 mounted so as to surround an outer circumference of the pipe 31 and a mass body 12 fixed to an outer surface of the mounting part 11 through an elastic body 13.例文帳に追加

本発明に係る配管用ダイナミックダンパ10は、配管31に生じる振動を低減するための配管用ダイナミックダンパ10であって、配管31の外周を取り囲むように取り付けられた取付部11と、前記取付部11の外面に弾性体13を介して固定された質量体12とを備える。 - 特許庁

It is a cylindrical dynamic damper that connects a cylindrical stationary part 2 fixed by insertion on a rotating shaft with a cylindrical mass member 3 located concentrically to the stationary part 2 through a connection part 4 consisting of the rubber-like elastomer, and one pair of intermediate boards 6 are buried in the connection part 4 across the stationary part 2.例文帳に追加

回転軸に外嵌させて固定する筒状の固定部2と、固定部2の外側で固定部2と同芯状に位置する筒状の質量部材3とをゴム状弾性材から成る連結部4を介して連結してある筒型ダイナミックダンパであって、連結部4に、固定部2を挟んで位置する一対の中間板6を埋設してある。 - 特許庁

Since a dynamic damper 39 added to a rotor such as a clutch piston 32 of a lock-up clutch 12 constituting the automatic transmission 10 includes a rigid body 49 having an attenuation function and an inertia mass body 50, the occurrence of shudder in the automatic transmission 10 can be suppressed, and the specific attenuation amount can be added without changing the oscillation characteristics of the entire automatic transmission 10 as much as possible.例文帳に追加

自動変速機10を構成するロックアップクラッチ12のクラッチピストン32等の回転体に付加されているダイナミックダンパ39が、減衰機能を有する剛性体49と慣性質量体50とを備えているため、自動変速機10におけるシャダの発生を抑制することができると同時に、自動変速機10全体の振動特性を極力変化させず、特定の減衰量を付加した構造とすることができる。 - 特許庁

例文

Since a dynamic damper 39 given to a rotor of a clutch piston 32 or the like of a lock-up clutch 12 constituting the automatic transmission 10 has a rigid body 49 having an attenuation function and an inertia mass body 50, generation of judder in the automatic transmission 10 is suppressed, and the specific attenuation amount is given without changing the oscillation property of a whole automatic transmission 10 as far as possible.例文帳に追加

自動変速機10を構成するロックアップクラッチ12のクラッチピストン32等の回転体に付加されているダイナミックダンパ39が、減衰機能を有する剛性体49と慣性質量体50とを備えているため、自動変速機10におけるシャダの発生を抑制することができると同時に、自動変速機10全体の振動特性を極力変化させず、特定の減衰量を付加した構造とすることができる。 - 特許庁

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