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fuel injection technologyの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 45



例文

To provide a fuel injection valve offering effective technology for stabilizing a fuel injection amount.例文帳に追加

燃料噴射弁において、燃料噴射量の安定化を図る上で有効な技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology effective to stabilize fuel injection quantity while maintaining sealing performance of injection hole open close part in a fuel injection valve used for injection of liquefied fuel.例文帳に追加

液化燃料の噴射に用いられる燃料噴射弁において、噴口開閉部のシール性を維持しつつ燃料噴射量の安定化を図る上で有効な技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of calculating fuel injection timing by a simpler technique and with high accuracy from a change of pressure caused in a common rail due to fuel injection and controlling the fuel injection timing or a fuel injection period with high accuracy in a common rail type fuel injection system.例文帳に追加

コモンレール式燃料噴射システムにおいて、燃料噴射に起因してコモンレール内に生じる圧力の変化より、燃料噴射時期をより簡単な手法で且つ精度良く算出し、燃料噴射時期又は燃料噴射期間をより精度良く制御できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology effective for preventing fuel condensation at a part near an injection hole in a fuel injection valve injecting fuel from the injection hole of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の噴射孔から燃料を噴射する燃料噴射弁において、噴射孔近傍における燃料凝集の発生を防止するのに有効な技術を提供する。 - 特許庁

例文

To solve a problem of an injection system based on a known technology by preparing a fuel injection system which is highly reliable and limited in cost.例文帳に追加

高い信頼性及び限定的なコストの燃料噴射システムを提供し、既知の技術に従った噴射システムの欠点を解消する。 - 特許庁


例文

To provide a technology for more suitably removing deposit adhering and accumulating on an injection hole part of a fuel injection valve.例文帳に追加

本発明は、燃料噴射弁の噴孔部に付着・堆積したデポジットをより好適に除去可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide technology materializing fixing of metal parts and fuel sealing at low cost in a solenoid valve used in a fuel injection valve.例文帳に追加

燃料噴射弁に用いられる電磁弁1において、金属部品同士の固定及び燃料シールを低コストに実現できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology of a fuel injection device capable of forming homogeneous liquid film spray and promoting atomization of fuel.例文帳に追加

均一な液膜状の噴霧を形成して燃料の微粒化を促進できる燃料噴射装置の技術を得る。 - 特許庁

To provide a fuel injection control device which employs the technology to be capable of suppressing the release of an evaporated fuel to the atmosphere after stoppage of an internal combistion engine.例文帳に追加

燃料噴射制御装置において、内燃機関停止後の蒸発燃料の大気中への放出を抑制することができる技術を提供する。 - 特許庁

例文

To provide technology capable of inhibiting adhesion of fuel on a cylinder wall surface, in a fuel injection device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の燃料噴射装置において、燃料がシリンダ壁面に付着することを抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a technology of a fuel injection control system for an internal combustion engine with a fuel injection valve that directly injects fuel into a cylinder, and that controls dilution of lubricant while preventing increase in combustion noise.例文帳に追加

本発明は、気筒内へ直接燃料を噴射可能な燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼騒音の増加を抑制しつつ潤滑油の希釈を抑制可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a technology for accurately calculating a fuel adhesive amount adhering on a wall surface in a cylinder by reducing a calculation load and appropriately controlling fuel injection in a fuel injection control device of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の燃料噴射制御装置において、計算負荷を低くして筒内の壁面に付着している燃料付着量を精度よく算出し、適切に燃料噴射を制御する技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for homogeneously and easily mixing fuel injected from a fuel injection valve with intake air, in a fuel injector of an internal combustion engine having a fuel injection valve for forming premixed gas by directly injecting the fuel into a cylinder of the internal combustion engine.例文帳に追加

本発明は、内燃機関のシリンダ内に直接燃料を噴射して予混合気を形成せしめる燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射装置において、燃料噴射弁から噴射された燃料が吸気と均質に混合し易くなる技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide a technology for accurately controlling a fuel injection amount varying according to a variation in cylinder pressure.例文帳に追加

筒内圧の変化に伴って変化する燃料噴射量をより正確に制御する技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of easily controlling generation and restraint of cavitation, in a control device of a fuel injection valve.例文帳に追加

燃料噴射弁の制御装置において、キャビテーションの発生及び抑制を容易に操作することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology capable of changing the spray shape of fuel injected from a plurality of injection holes in a relatively simple structure.例文帳に追加

比較的簡単な構造で、複数の噴孔から噴射される燃料の噴霧形状を変更することのできる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology to correct fuel injection timing at more suitable timing in a control device of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の制御装置において、燃料噴射時期をより好適な時期に補正する技術を提供する。 - 特許庁

To provide a fuel injection system having a high pressure pump having a variable flow speed, for exhibiting high reliability, and composed of limited cost, to solve a defect of a fuel injection system of a conventional technology.例文帳に追加

高い信頼性を示し、限られたコストからなる、従来技術の燃料噴射システムの欠点を解決するよう、可変な流速を有する高圧ポンプを備えた燃料噴射システムを提供することにある。 - 特許庁

To provide technology enabling more precise control of fuel injection quantity into a cylinder and fuel adding quantity into exhaust gas in a fuel adding device.例文帳に追加

燃料添加装置において、筒内への燃料噴射量および排気中への燃料添加量をより正確に制御することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for realizing easy fuel supply, in an internal combustion engine for supplying fuel to both fuel injection and intake ports into a cylinder.例文帳に追加

筒内への燃料噴射と吸気ポートへの双方に燃料を供給する内燃機関において、簡易な燃料供給を実現する技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of inhibiting dilution of lubricating oil while inhibiting increase of combustion noise in a fuel injection control system for an internal combustion engine provided with a fuel injection valve capable of injecting fuel directly into a cylinder.例文帳に追加

本発明は、気筒内へ直接燃料を噴射可能な燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼騒音の増加を抑制しつつ潤滑油の希釈を抑制可能な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

To provide technology stabilizing a state of fuel atomization and eventually stabilizing combustion efficiency irrespective of fuel speed in a case of promoting fuel atomization with charging fuel injected by a fuel injection valve with charged particles supplied by a charged electrode.例文帳に追加

燃料噴射弁から噴射された燃料を、荷電電極から供給される荷電粒子によって帯電し、燃料の霧化を促進する場合に、燃料の速度にかかわらず、燃料の霧化の状態を安定させ、結果として燃焼効率を安定させることを可能とする技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology for pilot injection to suppress generation of smoke and reduce combustion noise in a fuel injection system of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の燃料噴射システムにおいて、スモークの発生を抑制しつつ燃焼騒音を低減させたパイロット噴射を行う技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology for stabilizing a combustion condition of fuel in a combustion chamber as much as possible in a fuel injection control system of a compression ignition internal combustion engine.例文帳に追加

圧縮着火内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼室における燃料の燃焼状態を可及的に安定させることが可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology for stabilizing a combustion condition of fuel as much as possible while suppressing excessive rise of temperature in a combustion chamber in a fuel injection control system of a compression ignition internal combustion engine.例文帳に追加

圧縮着火内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、燃焼室の過昇温を抑制しつつ燃料の燃焼状態を可及的に安定させることが可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for stabilizing combustion when returning to ordinary fuel injection control from fuel cut control, in an internal combustion engine having an EGR device.例文帳に追加

EGR装置を備えた内燃機関において、燃料カット制御から通常の燃料噴射制御への復帰時における燃焼を安定化させる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology enabling surely starting a cylinder injection type internal combustion engine started by injecting fuel into a cylinder in a expansion stroke and burning the fuel.例文帳に追加

本発明は、膨張行程にある気筒内に燃料を噴射し該燃料を燃焼させることで始動を図る筒内噴射式内燃機関において、その始動をより確実に行うことが可能な技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide technology for stabilizing combustion at the start-up of an internal combustion engine, while generating requirement output at restoration to normal fuel injection control from fuel cut control, in a hybrid system having an EGR device.例文帳に追加

EGR装置を備えたハイブリッドシステムにおいて、燃料カット制御から通常の燃料噴射制御への復帰時に、要求出力を発生させつつ内燃機関の始動時の燃焼を安定化させる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a control technology for a direct injection diesel engine capable of inhibiting diffusion of injected fuel by a swirl flow in a condition that fuel supplied into a combustion chamber is hard to ignite.例文帳に追加

燃焼室内に供給された燃料が着火しにくい条件においては、スワール流による噴射燃料の拡散を抑制可能な、直接噴射式のディーゼル機関の制御技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology of suitably inhibiting and/or removing clogging of a liquid injection device in a fuel injector of an internal combustion engine having the device for injecting liquid such as fuel in exhaust gas.例文帳に追加

本発明は、排気中に燃料等の液状体を噴射する装置を備えた内燃機関の燃料噴射装置において、液状体噴射装置の詰まりを好適に抑制および/または除去可能な技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a technology for minimizing exhaust emission at cold time, in a system for controlling a spark ignition type internal combustion engine having a fuel injection valve for directly injecting fuel into a cylinder.例文帳に追加

本発明は、気筒内へ直接燃料噴射する燃料噴射弁を備えた火花点火式内燃機関を制御するシステムにおいて、冷間時の排気エミッションを可及的に低減する技術の提供を目的とする。 - 特許庁

To provide, in a fuel injection device for an internal combustion engine, technology of preventing idle pumping of a high-pressure pump in engine starting of the internal combustion engine and quickly raising a pressure of fuel in a common rail.例文帳に追加

内燃機関用燃料噴射装置において、内燃機関の機関始動時における高圧ポンプの空圧送を防止し、コモンレールの燃料の圧力を早期に上昇させる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for making the distribution of fuel appropriate even if an operational state of an internal combustion engine is changed, in a fuel injection control device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の燃料噴射制御装置において、内燃機関の運転状態が変化しても燃料の分布を適正化することができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for restraining deterioration of emission by restraining fuel injected from a fuel injection valve, from colliding with a low-temperature piston top face and the wall surface of a combustion chamber to impede vaporization in a cold starting time in a direct injection type variable compression ratio internal combustion engine.例文帳に追加

直噴式の可変圧縮比内燃機関において、冷間始動時に、燃料噴射弁からの噴射燃料が低温のピストンの頂面や燃焼室の壁面に衝突して気化が阻害されることを抑制でき、エミッションの悪化を抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide technology capable of eliminating a clogging condition of an injection hole 25a of a fuel injection valve 25 under a condition that operation of the engine 100 continues with a simple structure in relation to the engine 100 performing injection ignition operation igniting air fuel mixture MG by injecting sub fuel SF from the fuel injection valve 25 and making the same self ignition combustion in a combustion chamber 1 compressing air fuel mixture MG of main fuel MF.例文帳に追加

本発明は、主燃料MFからなる混合気MGを圧縮した燃焼室1において、燃料噴射弁25から副燃料SFを噴射して自己着火燃焼させることで混合気MGを着火させる噴射着火運転を行うエンジン100に関し、その目的は、簡単な構成により、エンジン100の運転を継続した状態で燃料噴射弁25の噴孔25aの詰まり状態を解消することができる技術を提供する点にある。 - 特許庁

Pressure in the fuel tank 7 is raised, and DME in the fuel tank 7 is liquefied by the light weight low cost electric heater 26 instead of high cost compressor and nitrogen bomb which are used in former technology, and cost of the fuel injection device is reduced.例文帳に追加

従来技術で用いられていた高価なコンプレッサや、窒素ボンベに代えて、軽量で安価な電気ヒータ26によって燃料タンク7内を昇圧して燃料タンク7内のDMEを液化することができ、燃料噴射装置のコストを下げることができる。 - 特許庁

To provide technology for inhibiting clogging of a fuel injection valve when the quantity of EGR gas is reduced in an EGR device for an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関のEGR装置において、EGRガス量が減少したときに燃料噴射弁で目詰まりが起こることを抑制できる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technology capable of restricting a rise of the cylinder-inside pressure without delaying the fuel injection time from MBT under a high-load operating condition.例文帳に追加

高負荷運転条件において燃料噴射時期をMBTより遅角させることなく筒内圧の上昇を抑えることを可能にする技術を提供する。 - 特許庁

To provide a solenoid fuel injection valve having an improved flow control range and responsiveness as well as reduced secondary injection by separately providing an anchor from a valve element, and to provide a technology for further stably operating the valve element for achieving higher responsiveness of the valve element.例文帳に追加

アンカーと弁体を別体化することにより流量の制御範囲や応答性を高め、同時に二次噴射を低減できる電磁式燃料噴射弁において、さらに弁体の高応答化を実現するためには、より弁体を安定して動作させる技術が必要である。 - 特許庁

To provide a technology for preventing the degradation of an exhaust emission control catalyst while suppressing an influence on the operating state of an internal combustion engine provided with a fuel injection valve capable of injecting fuel directly into a cylinder.例文帳に追加

本発明は、気筒内へ直接燃料を噴射可能な燃料噴射弁を備えた内燃機関において、内燃機関の運転状態に与える影響を抑制しつつ排気浄化触媒の劣化を防止することができる技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To solve a problem that measuring accuracy of interval lowers if there is an error in an ignition amount itself due to the parts accuracy or the like of the fuel injection device, since the interval, that is, time is substitutably measured with the ignition amount in the technology which converts the interval from an interval injection amount allowing the fuel to inject at the interval.例文帳に追加

インターバルに燃料を噴射させたインターバル噴射量からインターバルを換算する技術では、インターバルという時間を噴射量で代用計測するものであるため、燃料噴射装置の部品精度等により噴射量自身に誤差があると、インターバルの計測精度が低下してしまう。 - 特許庁

To provide a fuel injection device capable of easily attaining a sure and smooth starting in a vehicle diesel engine regardless of various fluctuations such as dispersion in starting performance of the engine itself generated inevitably in manufacturing technology, change of fuel temperature, change of engine cooling water temperature, and the like, and improving discharge gas performance such as smoke, HC, CO and the like and the fuel consumption.例文帳に追加

車両用ディーゼルエンジン等において、製造技術上不可避的に発生するエンジン自体の始動性能のばらつき、燃料温度の変化、エンジン冷却水温度の変化等、始動条件の種々の変動には関係なく、確実かつ円滑な始動を容易に達成することができ、かつスモーク、HC、CO等の排出ガス性能及び燃費を改善することができる燃料噴射装置を提供する。 - 特許庁

(c) Technology necessary for the manufacture of, among fuel injection devices designed so as to use any of the fuels the dynamic viscosity of which at 37.8 degrees centigrade is 0.5 centistokes or more and 2.5 centistokes or less, those that fall under the following 1. and 2. 例文帳に追加

ハ 燃料噴射装置であって、三七・八度における動粘度が〇・五センチストークス以上二・五センチストークス以下のいずれの燃料にも用いることができるように設計したもののうち、次の(一)及び(二)に該当するものの製造に必要な技術 - 日本法令外国語訳データベースシステム

To stabilize an engine driving state by providing technology to prevent abnormal motion of a suction and exhaust valve in the case when engine speed excessively increases and preventing synchronous slippage of opening and closing time of the suction and exhaust valve and fuel injection time in an internal combustion engine furnished with an solenoid driven type valve system.例文帳に追加

電磁駆動式の動弁機構を備えた内燃機関において、機関回転数が過剰に上昇した場合の吸排気弁の異常動作を防止する技術を提供し、また吸排気弁の開閉時期と燃料噴射時期との同期ずれを防止して、以て機関運転状態の安定化を図る。 - 特許庁

例文

To provide a technology for maintaining temperature of a particulate filter in the case of fuel-supply being stopped to be in non-injection condition during PM-regeneration process in an exhaust-emission control system of an internal combustion engine provided with the particulate filter.例文帳に追加

パティキュレートフィルタを有する内燃機関の排気浄化装置において、PM再生処理中に、燃料の供給が止められて無噴射条件となった場合に、パティキュレートフィルタの温度を維持することができる技術を提供する。 - 特許庁

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
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