意味 | 例文 (39件) |
苦情処理係の英語
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英訳・英語 complaints section
「苦情処理係」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 39件
⑤ 優越的地位を不当に利用する行為に係る顧客からの苦情受付窓口の明示、苦情処理担当部署の設置、苦情案件処理手順等の策定等の苦情対応体制が整備されているか。例文帳に追加
(v) Whether the securities company, etc. has established arrangements and procedures for responding to complaints, such as specifying the contact point for customer complaints regarding abuse of a superior position, establishing a division in charge of processing complaints and prescribing procedures for processing complaints.発音を聞く - 金融庁
代理・媒介業者が行う代理・媒介業に係る顧客からの苦情受付窓口の明示、苦情処理担当部署の設置、苦情案件処理手順等の策定等の苦情対応体制が整備されているか。例文帳に追加
Whether the primary business operator has established arrangements and procedures for responding to complaints, such as specifying the contact point for customer complaints regarding agency/brokerage services, establishing a division in charge of processing complaints and prescribing procedures for processing complaints.発音を聞く - 金融庁
③ 当該行為に係る顧客からの苦情受付窓口の明示、苦情処理担当部署の設置、苦情案件処理手順等の策定等の苦情対応体制が整備されているか。例文帳に追加
(iii) Whether the registered financial institution has established arrangements and procedures for responding to complaints, such as specifying the contact point for customer complaints regarding the said abuse, establishing a division in charge of processing complaints and prescribing procedures for processing complaints.発音を聞く - 金融庁
イ.社内規則等において、苦情等に対し迅速・公平かつ適切な対応・処理を可能とするよう、苦情等に係る担当部署、その責任・権限及び苦情等の処理手続を定める例文帳に追加
A. Whether the division in charge of complaints, etc., its responsibility and authority, and the procedures for dealing with complaints, etc. have been established in the internal rules so that complaints can be responded to and dealt with in a prompt, fair and appropriate manner.発音を聞く - 金融庁
四 特定商取引に関する苦情処理又は相談に係る業務を担当する者を養成すること。例文帳に追加
(iv) train persons who will take charge of affairs concerning handling complaints or providing advice on Specified Commercial Transactions.発音を聞く - 日本法令外国語訳データベースシステム
苦情申立人は, 大臣の決定を書面で通知される。苦情が拒絶された場合は, 関係当事者は,その通知を受領した日から 30 日以内に, 苦情処理委員会に上訴することができる。例文帳に追加
The appellant shall be notified of the Minister’s decision in writing. If the grievance is rejected, the party concerned may file an appeal with the Board of Grievances within thirty days from the date of receiving a notice thereof. - 特許庁
b.苦情の申出先を顧客に適切に周知するとともに、苦情処理に係る業務運営体制及び社内規則を適切に公表しているか。例文帳に追加
b. Whether the Financial Instruments Business Operator has made customers aware of the contact point for making complaints in an appropriate manner, and whether it has properly published the operational system and internal rules pertaining to complaint processing.発音を聞く - 金融庁
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Weblio例文辞書での「苦情処理係」に類似した例文 |
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苦情処理係
苦情があって
with complaints
to complain―complain of a grievance―make a complaint―object to anything―make objections to anything―raise objections to anything―take exception to anything―make difficulties―raise difficulties
a rash of complaints
The other party has no cause to complain.
「苦情処理係」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 39件
ロ.顧客からの苦情等について、関係部署が連携のうえ、速やかに処理を行う態勢を整備しているか。例文帳に追加
B. Whether the Financial Instruments Business Operator has developed a control environment wherein relevant departments cooperate and promptly deal with any complaints, etc. made by customers.発音を聞く - 金融庁
事業主は、第六条、第七条、第九条、第十二条及び第十三条第一項に定める事項(労働者の募集及び採用に係るものを除く。)に関し、労働者から苦情の申出を受けたときは、苦情処理機関(事業主を代表する者及び当該事業場の労働者を代表する者を構成員とする当該事業場の労働者の苦情を処理するための機関をいう。)に対し当該苦情の処理をゆだねる等その自主的な解決を図るように努めなければならない。例文帳に追加
Employers shall, when a complaint is submitted by workers concerning matters prescribed in Articles 6, 7, 9, 12 and Article 13, paragraph 1 (except the recruitment and employment of workers), endeavor to achieve voluntary resolutions by suchmeans as referring said complaint to grievances bodies (which are bodies for resolving complaints from the workers of the workplace, composed of representatives of the employer and representatives of the workers of the said workplace). - 厚生労働省
b.苦情処理・紛争解決の手続への応諾、事実関係の調査又は関係資料の提供等の要請を拒絶する場合、苦情・紛争の原因となった部署のみが安易に判断し拒絶するのではなく、苦情・紛争内容、事実・資料の性質及び外部機関の規則等を踏まえて、組織として適切に検討を実施する態勢を整備しているか。例文帳に追加
b. Whether the Financial Instruments Business Operator has developed a control environment wherein, in cases where it refuses a request for compliance with complaint processing or dispute resolution procedures, a request for an investigation of the facts or a request for the provision of relevant materials or the like, rather than the division that caused the complaint or dispute simply deciding itself to refuse the request, the business operator conducts a proper examination as an organization, in view of such matters as the nature of the complaint or dispute, the nature of the facts or materials and the rules of external organizations.発音を聞く - 金融庁
関係当事者は,自己の出願を拒絶する旨の決定に対して,その通知の日から60日以内に商業省に対して苦情を申し立てることができ,かつ,大臣が下す決定により当該苦情が却下された場合は,当該関係当事者は,その通知の日から30日以内に苦情処理委員会に不服申立をすることができる。例文帳に追加
The party concerned may file a grievance to the Minister of Commerce against the decision rejecting his application within sixty days fromthe date of notification thereof, and if the grievance is rejected by a decision issued by the Minister, the party concerned shall havethe right to appeal to the Board of Grievances within thirty days fromthe day of notification thereof. - 特許庁
第百二十九条 協会は法第二百五十九条の規定により苦情の相談に応じたときは、毎月末日現在における当該苦情の処理状況についての報告書を作成し、当該報告に係る月の翌月の十日までに主務大臣に提出するものとする。例文帳に追加
Article 129 (1) After having responded to any complaints pursuant to the provisions of Article 259 of the Act, the Association shall prepare and submit a report regarding status of said complaint processing as of the end of every month to the competent minister by the 10th day of the month following the month pertaining to said report.発音を聞く - 日本法令外国語訳データベースシステム
1 協会は法第二百五十九条の規定により苦情の相談に応じたときは、毎月末日現在に おける当該苦情の処理状況についての報告書を作成し、当該報告に係る月の翌月の十日 までに主務大臣に提出するものとする。例文帳に追加
(1) After having responded to any complaints pursuant to the provisions of Article 259 of the Act, the Association shall prepare and submit a report regarding status of said complaint processing as of the end of every month to the competent minister by the 10th day of the month following the month pertaining to said report.発音を聞く - 経済産業省
①格付関係者、投資者その他信用格付の利用者からの苦情や問合せ等の担当部署及び処理手順を明確に定め、迅速かつ適切に処理・対応を行う態勢となっているか。例文帳に追加
(i) Whether the credit rating agency has clearly designated the division that is in charge of complaints and inquiries from rating stakeholders, investors and other credit-rating users, and whether it has established specific procedures for handling them, so as to ensure that the complaints and so forth are processed and a response is made in a prompt and appropriate manner.発音を聞く - 金融庁
第三十九条の二 地方実施機関は、貨物自動車運送事業者又は荷主から貨物自動車運送事業に関する苦情について解決の申出があったときは、その相談に応じ、申出人に必要な助言をし、当該苦情に係る事情を調査するとともに、当該申出の対象となった貨物自動車運送事業者に対し当該苦情の内容を通知してその迅速な処理を求めなければならない。例文帳に追加
Article 39-2 (1) Upon requests for resolutions of complaints from motor truck transportation business operator or the freight owner, the local implementing agency shall hold consultation, give necessary advice to those who requested the same, investigate the situations pertaining to the said complaints and notify the motor truck transportation business operator who is the subject of the said requests of the content of the said complaints and demand prompt handling.発音を聞く - 日本法令外国語訳データベースシステム
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