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でぃーぜるねんりょうの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 10007



例文

炭素数6〜28の飽和炭化水素の含有量97質量%以上、全パラフィン中のイソパラフィン含有量50質量%以上、炭素数20以上のパラフィン中のイソパラフィン含有量70質量%以上、硫黄含有量10質量ppm以下であるGTLを5〜30容量%含むディーゼルエンジン用燃料油である。例文帳に追加

The fuel oil for diesel engines contains 97 mass% or more of 6-28C saturated hydrocarbons, 50 mass% or more of isoparaffins in the whole paraffins, 70 mass% or more of isoparaffins in the ≥20C paraffins, and 5-30 vol% of GTL having a sulfur content of 10 mass ppm or less. - 特許庁

熱可塑性樹脂(A)100質量部と、光輝材(B)0.1質量部〜10質量部と、平均粒子径が0.001mm〜1mmである球状フィラー(C)1質量部〜50質量部と、平均繊維長0.1mm〜20mmの繊維(D)を1質量部〜50質量部と、を含有する。例文帳に追加

The molded product includes (A) 100 pts.mass of a thermoplastic resin, (B) 0.1-10 pts.mass of a brightening material, (C) 1-50 pts.mass of a spherical filler with an average particle size of 0.001-1 mm, and (D) 1-50 pts.mass of a fiber with an average fiber length of 0.1-20 mm. - 特許庁

発電用ディーゼルエンジンの燃料制御装置及び運転方法例文帳に追加

FUEL CONTROL DEVICE AND OPERATING METHOD OF DIESEL ENGINE FOR POWER GENERATION - 特許庁

油脂からのトコトリエノールとバイオディーゼル燃料の同時生産方法例文帳に追加

METHOD FOR SIMULTANEOUSLY PRODUCING TOCOTRIENOL AND BIODIESEL FUEL FROM OILS AND FATS - 特許庁

例文

グリセリンで洗浄を行うバイオディーゼル燃料製造方法例文帳に追加

METHOD FOR MANUFACTURING BIODIESEL FUEL BY CLEANING WITH GLYCEROL - 特許庁


例文

燃料噴射弁及びこれを備えたディーゼル機関、並びに燃料噴射弁冷却方法例文帳に追加

FUEL INJECTION VALVE, DIESEL ENGINE HAVING THIS VALVE AND FUEL INJECTION VALVE COOLING METHOD - 特許庁

要求熱量演算部50では、目標温度Ts、給水温度Tc、給水水量Qから要求熱量F1を算出する。例文帳に追加

A requested-quantity-of heat operating part 50 computes the requested- quantity-of-heat F1 from the objective temperature Ts, the temperature Tc of supply water, and the quantity Q of supply water. - 特許庁

要求熱量演算部50では、目標温度Ts、給水温度Tc、給水水量Qから要求熱量F1を算出する。例文帳に追加

A demanded-quantity-of-heat operating part 59 computes the requested quantity-of-heat F from the objective temperature Ts, the temperature Tc of supply water, and the quantity Q of supply water. - 特許庁

TFTアレイ基板では、領域R1に、ゲート電極6a、ソース領域45、ドレイン領域46、GOLD領域41,42およびチャネル領域40を含む薄膜トランジスタT1が形成されている。例文帳に追加

A thin film transistor T1 comprising a gate electrode 6a, a source region 45, a drain region 46, GOLD regions 41 and 42, and a channel region 40 is formed in a region R1 of a TFT array substrate. - 特許庁

例文

次いで、NチャネルMOSFET形成領域80とPチャネルMOSFET形成領域82に高誘電率膜20を形成する。例文帳に追加

A high permittivity film 20 is formed in the N-channel MOSFET formation area 80 and the P-channel MOSFET formation area 82. - 特許庁

例文

当該制御において、ECU100は、O/Dモードの燃料消費量Fodと電気CVTモードの燃料消費量Fcvtとを比較する。例文帳に追加

In the control, the ECU 100 compares fuel consumption amount Fod in the O/D mode with fuel consumption amount Fcvt in the electric CVT mode. - 特許庁

燃料電池の発熱量は、燃料電池10が出力する電力P_F、燃料電池10の出力電流I_F、または燃料電池10の温度T_Fに基づいて検出する。例文帳に追加

The heating value of the fuel cell is detected based on power PF output by the fuel cell 10, an output current IF of the fuel cell 10, or a temperature TF of the fuel cell 10. - 特許庁

電気光学装置10の表示領域Zは、複数の表示パネルZ1,Z2で構成される。例文帳に追加

A display area Z of the electro-optical device 10 is constituted of a plurality of display panels Z1, Z2. - 特許庁

エンジンの燃料供給システム10は、燃料タンクに設けられ、低圧の吐出圧で燃料を供給するフィードポンプ100と、高圧燃料ポンプ200,300と、高圧燃料ポンプ200,300の入り口の手前に設けられたパルセーションダンパー220,320とを含む。例文帳に追加

A fuel supply system 10 of an engine comprises the feed pump 100 installed in a fuel tank to feed fuel under low discharge pressure, high pressure fuel pumps 200 and 300, and pulsation dampers 220 and 320 installed in front of an inlet of the high pressure pumps 200 and 300. - 特許庁

燃料電池車両1に搭載された燃料電池システム2は、燃料電池スタック10と、当該燃料電池スタック10の出力電圧を変圧するDC−DCコンバータ14と、当該燃料電池スタック10を稼働させるために必要な関連装置群A1、A2と、を有している。例文帳に追加

A fuel cell system 2 loaded on a fuel cell vehicle 1 is provided with fuel cell stacks 10, a DC-DC converter 14 changing output voltages of the fuel cell stacks 10, and related device groups A1, A2 needed for operating the fuel cell stacks 10. - 特許庁

燃料放出ハウジング56は、燃料フィルタケース64に取り付けられ、フィルタ48を通過して燃料放出ハウジング56に導入された燃料を、ハウジング燃料出口60及びブリードオリフィス66から放出する。例文帳に追加

A fuel discharge housing 56 is attached to the fuel filter case 64, and discharges the fuel introduced into the fuel discharge housing 56 through the filter 48, from a housing fuel outlet 60 and a bleeding orifice 66. - 特許庁

DC−DCコンバータ14は、分割された燃料電池スタック10の間に配置されている。例文帳に追加

The DC-DC converter 14 is arranged between the divided fuel cell stacks 10. - 特許庁

目標熱発生量QHRCMDから熱発生量QHRを減算することにより熱発生量偏差DQHRを算出し、熱発生量偏差DQHRが「0」となるように第2パイロット噴射噴射INJP2における燃料噴射量QIP2を算出する。例文帳に追加

The heat release rate QHR is subtracted from the target heat release rate QHRCMD to thereby calculate a heat release rate deviation DQHR, and the amount of fuel injected QIP2 in the second pilot injection INJP2 is calculated so that the heat release rate deviation DQHR is set to "0". - 特許庁

多段噴射式機構を有するディーゼルエンジン用燃料油組成物例文帳に追加

FUEL OIL COMPOSITION FOR DIESEL ENGINE WITH MULTI-STAGE INJECTION MECHANISM - 特許庁

縦形多気筒ディーゼルエンジンの燃料噴射ポンプへの燃料供給装置例文帳に追加

FUEL FEED DEVICE TO FUEL INJECTING PUMP IN VERTICAL TYPE MULTIPLE CYLINDER DIESEL ENGINE - 特許庁

ディーゼルエンジンの燃料噴射制御装置及び燃料噴射制御方法例文帳に追加

FUEL INJECTION CONTROL DEVICE AND FUEL INJECTION CONTROL METHOD FOR DIESEL ENGINE - 特許庁

ディーゼルエンジンの燃料噴射制御装置及び燃料噴射制御方法。例文帳に追加

CONTROLLING METHOD AND DEVICE FOR FUEL INJECTION IN DIESEL ENGINE - 特許庁

大型ディーゼルエンジンのための電子制御式燃料噴射装置例文帳に追加

ELECTRONICALLY-CONTROLLED FUEL INJECTOR FOR LARGE DIESEL ENGINE - 特許庁

(A)芳香族ポリカーボネート樹脂100重量部に対し、(B)ガラスフィラー1〜150重量部、(C)酸化チタン3〜30重量部及び(D)有機スルホン酸塩0.01〜5重量部を配合してなるポリカーボネート樹脂組成物。例文帳に追加

This polycarbonate resin composition is obtained by compounding (A) 100 pts.wt. of an aromatic polycarbonate resin with (B) 1-150 pts.wt of a glass filler, (C) 3-30 pts.wt. of titanium oxide and (D) 0.01-5 pts.wt. of an organic sulfonate. - 特許庁

待機時間Tdが経過するまでは、小空気量燃料増量の実行条件が成立していても(S230で「YES」)、実際の小空気量燃料増量を禁止している(S270で「NO」)。例文帳に追加

Even if an execution condition for increasing the fuel amount with the small air amount is established (YES in a step 230), the actual increase in fuel amount with the small air amount is prohibited (NO in S270) until the waiting time Td passes. - 特許庁

内燃機関、とくにコモンレール式燃料噴射システムを備えるディーゼルエンジンへの燃料噴射量を制御する方法および装置例文帳に追加

METHOD AND DEVICE FOR CONTROLLING AMOUNT OF FUEL TO BE INJECTED TO INTERNAL COMBUSTION ENGINE, PARTICULARLY, DIESEL ENGINE WITH COMMON-RAIL FUEL INJECTION SYSTEM - 特許庁

又、F=1のときは、第1インジェクタ6aの燃料噴射量Tp1を0として噴射停止させると共に、第2インジェクタ6bの燃料噴射量Tp2を要求噴射量Tpで設定する(S10)。例文帳に追加

When F=1, the fuel injection quantity Tp1 of the first injector 6a is set at zero and is stopped injecting and the fuel injection quantity Tp2 of the second injector 6b is set at the demanded injection quantity Tp (S10). - 特許庁

ディーゼルエンジンにおけるオイル無交換方法及び燃料フィルタ又はオイルフィルタ例文帳に追加

NO-OIL-CHANGE METHOD, FUEL FILTER OR OIL FILTER OF DIESEL ENGINE - 特許庁

急減補正係数KEVRTDECが漸減されると、燃料噴射時間TOUTが漸増し、パージガス流量QPGCの急減による蒸発燃料濃度の低下に起因する空燃比のリーン化が防止される。例文帳に追加

When the rapid-decrease correction coefficient KEVRTDEC is gradually decreased, the duration of fuel injection TOUT is gradually increased, and the air/fuel ratio is prevented from entering a lean state arising from a reduction in the concentration of evaporation fuel caused by a sharp drop in the flow rate of purge gas QPGC. - 特許庁

バイオディーゼル燃料を効率よく安価に製造する方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of efficiently and inexpensively manufacturing biodiesel fuel. - 特許庁

DSCで求めた融解ピーク温度が270〜290℃であり、320℃、2時間加熱時の減量が0.55重量%以下であるPPS樹脂。例文帳に追加

In the PPS resin, the melt peak temperature obtained by DSC is from 270 to 290°C, and the loss when heated at 320°C for 2 hr is ≤0.55 wt.%. - 特許庁

粒状物トラップを備えるディーゼルエンジン用燃料添加剤組成物例文帳に追加

FUEL ADDITIVE COMPOSITION FOR DIESEL ENGINE EQUIPPED WITH PARTICULATE TRAP - 特許庁

ディーゼルエンジンにおける有害排出物削減用燃料供給装置例文帳に追加

FUEL SUPPLY DEVICE FOR REDUCING HARMFUL EMISSION MATTER IN DIESEL ENGINE - 特許庁

前記燃料貯留空間の圧力は、前記DMEが燃料ポンプ12の発する熱によって加熱されることで上昇する。例文帳に追加

The pressure in the fuel reserving space is increased by being heated by the heat generated from the fuel pump 12. - 特許庁

半導体層10には、トランジスタ20のソース領域20s及びドレイン領域20d及びチャネル領域20cが形成されている。例文帳に追加

A semiconductor layer 10 is formed with a source area 20s and a drain area 20d and a channel area 20c of a transistor 20. - 特許庁

次の成分(a)〜(d)、 (a)水膨潤性粘土鉱物 0.01〜3質量% (b)粉体 0.01〜20質量% (c)電解質 0.001〜5質量% (d)水 を含有することを特徴とする二層型化粧料。例文帳に追加

The two-layer-type cosmetic contains (a) 0.01-3 mass% water- swellable clay mineral, (b) 0.01-20 mass% powder, (c) 0.001-5 mass% electrolyte and (d) water. - 特許庁

そして、高圧通路6bz,6czから分岐して燃圧センサ50zへ高圧燃料を導入する分岐通路6ezをボディー4zに形成する。例文帳に追加

In the body 4z, a branch path 6ez branched from the high-pressure paths 6bz, 6cz and introducing the high-pressure fuel into the fuel pressure sensor 50z. - 特許庁

チタン原子含量 0.002〜1.0モル/t 固有粘度 ≧ 0.70dl/g 色相b値 ≦ 4 アセトアルデヒド含量 ≦ 5.0ppm例文帳に追加

Wherein, the physical properties are: 0.002-1.0 mol/t Ti content, ≥0.70 dl/g intrinsic viscosity, ≤4 color tone b value, and ≤5.0 ppm acetaldehyde content. - 特許庁

ディーゼルエンジンの燃料供給装置は、サプライポンプ、コモンレール、燃料噴射弁、機関燃料通路等を備えて構成される。例文帳に追加

This fuel supply device for a diesel engine comprises a supply pump, a common rail, a fuel injection valve, and an engine fuel passage. - 特許庁

重量平均分子量が5000〜60000で、且つ40℃における粘度値が1000cp〜40000cpであるα−オレフィンオリゴマーにより処理された粉体を含有することを特徴とする粉体化粧料。例文帳に追加

The powdery cosmetic contains a powdery component treated with an α-olefin oligomer having a weight-average molecular weight of 5,000-60,000 and a viscosity of 1,000-40,000 at 40°C. - 特許庁

その後、NチャネルMOSFET形成領域106およびPチャネルMOSFET形成領域に107ゲート電極を形成する。例文帳に追加

Thereafter, gate electrodes are formed in the N-channel MOSFET forming region 106 and the P-channel MOSFET forming region 107. - 特許庁

ゲルパーミエーションクロマトグラフィー法(GPC法)により測定される重量平均分子量(M)が、24,000〜40,000のポリカーボネート樹脂であって、該ポリカーボネート樹脂中に含まれる重量分子量が60,000を超える超高分子量ポリカーボネート樹脂の含有量が12重量%以下であることを特徴とする高精密転写性ポリカーボネート樹脂光学用成形材料。例文帳に追加

This optical polycarbonate resin molding material having highly precise transferring property is characterized in that weight average molecular weight (M) measured by gel permeation (GPC method) is 24,000 to 40,000 and the content of ultrahigh molecular polycarbonate resin having >60.000 weight molecular weight contained in the above polycarbonate is12 wt.%. - 特許庁

脂肪酸アルキルエステルの製造方法、並びに、ディーゼル燃料例文帳に追加

METHOD OF PRODUCTION OF FATTY ACID ALKYL ESTER, AND DIESEL FUEL - 特許庁

前記(D)錫触媒の含有量が、(A)水添ポリオレフィンポリオール、(B)イソシアヌレート変性ヘキサメチレンジイソシアネート及び(C)可塑剤の総量100質量部に対して、0.0001〜0.1質量部であると好ましい。例文帳に追加

It is preferable that the content of (D) the tin catalyst is 0.0001-0.1 pts.mass based on 100 pts.mass of the sum total of: (A) the hydrogenated polyolefin polyol; (B) the isocyanurate-modified hexamethylene diisocyanate; and (C) the plasticizer. - 特許庁

ディーゼル微粒子除去装置付きディーゼルエンジン用燃料油添加剤及びそれを含有する燃料油例文帳に追加

FUEL ADDITIVE FOR DIESEL ENGINE EQUIPPED WITH DIESEL PARTICLE FILTRATION REMOVER AND FUEL OIL INCLUDING THE SAME - 特許庁

ディーゼルエンジンの低質燃料の加温効果を高める。例文帳に追加

To enhance heating effect of poor quality fuel in a diesel engine. - 特許庁

ディーゼルエンジンにおける燃料補助供給装置の作動装置例文帳に追加

ACTUATOR FOR FUEL AUXILIARY SUPPLY DEVICE IN DIESEL ENGINE - 特許庁

エマルジョン型燃料を使用するに適したディーゼルエンジン用燃料タンク、及び、前記燃料を実用することのできるディーゼルエンジン搭載車両を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel tank for a diesel engine suitable for using an emulsion fuel, and a diesel engine equipped vehicle capable of practically using the emulsion fuel. - 特許庁

ディーゼル燃料の化学に関する,おそらく最も完全なレビューはAkagiら(2004)による研究である。例文帳に追加

Probably the most complete review of the chemistry of diesel fuels is the study by Akagi et al.(2004). - 英語論文検索例文集

例文

燃料噴射量Q<判定値Q0となった場合には(S220で「NO」)、低量時用フィードフォワード係数Kminが設定される(S260)。例文帳に追加

When a fuel injection amount Q is smaller than a judgement value Q0 ('NO' in S220), a feed-forward factor for small amount injection Kmin is set (S260). - 特許庁

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