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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ドライブギヤの意味・解説 > ドライブギヤに関連した英語例文

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ドライブギヤを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 127



例文

トランスファ装置は、ドライブギヤ1と、ドライブギヤ1に噛合うアイドラギヤ2と、アイドラギヤ2に噛合うドリブンギヤ3とを備える。例文帳に追加

The transfer device is provided with a drive gear 1, an idler gear 2 meshing with the drive gear 1, and a driven gear 3 meshing with the idler gear 2. - 特許庁

これにより、ラチェット62がドライブギヤ56に追従して回転する。例文帳に追加

Thus, the ratchet 62 rotates following the drive gear 56. - 特許庁

ナットドライブギヤ5を先端部に設け、これを,駆動する中間ギヤ6とレンチドライブギヤ7を基端側に直列に設け、レンチドライブギヤ7をこれに設けた雄型ソケット4において電動インパクトレンチで廻して前記ナットドライブギヤ5を駆動する構造のレンチ。例文帳に追加

This wrench is provided with a nut drive gear 5 at a tip and an intermediate gear 6 and a wrench drive gear 7 in series at a basal end side, and the nut drive gear 5 is driven by turning the wrench drive gear 7 at a male socket provided thereon by an electric impact wrench. - 特許庁

クランクシャフト10には、ドライブギヤ12が取り付けられている。例文帳に追加

A drive gear 12 is attached to the crankshaft 10. - 特許庁

例文

本ウエビング巻取装置では、ドライブギヤ56がモータの駆動力によって回転されると、このドライブギヤ56に取り付けられたウエイト71が遠心力によってドライブギヤ56の半径方向に移動し、このウエイト71に連結されたパウル66が連結位置へと移動される。例文帳に追加

In a webbing winding device, when a drive gear 56 is rotated by the driving force of the motor, a weight 71 mounted in the drive gear 56 moves in a radius direction of the drive gear 56 by a centrifugal force, and a pawl 66 connected to the weight 71 is moved to a connection position. - 特許庁


例文

この段部(22)はドライブギヤ(3)とポンププレート(8)との間の油圧分布(24)とドライブギヤ(3)とポンプ室(5)の側面との間の油圧分布(25)に差を作り、ドライブギヤ(3)をポンプ室(5)の側面方向に押す力を作る。例文帳に追加

This stepped part (22) makes a difference in the oil pressure distribution (24) between the drive gear (3) and the pump plate (8) and the oil pressure distribution (25) between the drive gear (3) and the side of the pump chamber (5), and makes the force to press the drive gear (3) in the direction of the side of the pump chamber (5). - 特許庁

高トルク化に耐え得るよう、強度・剛性アップを図ったドライブギヤを設けるようにする。例文帳に追加

To provide a drive gear improved in strength and rigidity to withstand high torque. - 特許庁

ドライブギヤ1は、互いに同一の歯面形状を有する複数の歯を有する。例文帳に追加

The drive gear 1 has a plurality of teeth having the same tooth flank shape. - 特許庁

魚釣用スピニングリール(1)は、ドライブギヤ(10)を収容するリール本体(2)を備えている。例文帳に追加

The fishing spinning reel (1) is equipped with the reel body (2) for storing a drive gear (10). - 特許庁

例文

これにより、停止したリバースドライブギヤに対してリバースアイドラギヤを噛合させることができる。例文帳に追加

Thereby, a reverse idler gear can be geared with a stopped reverse drive gear. - 特許庁

例文

ドライブギヤの歯数の減少を可能にしたテープドライブを提供すること。例文帳に追加

To provide a tape drive wherein the number of teeth for a drive gear is reduced. - 特許庁

ドライブギヤ29が、その両端をベアリング55,56を介してケース10,8に支持される。例文帳に追加

The drive gear 29 has two ends supported at cases 10 and 8 through bearings 55 and 56. - 特許庁

又リダクションドライブギヤ軸15の他端がコンバータケース51bに回動自在に支持されている。例文帳に追加

The other end of the reduction drive gear shaft 15 is rotatably supported at a converter case 51b. - 特許庁

2つのモータを有する電動パワーステアリング装置において、その2つのモータと共に回転するドライブギヤと、このドライブギヤに噛合するドリブンギヤとの間のガタ付きを防止した電動パワーステアリング装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an electric power steering device having two motors which prevents a play between drive gears rotated together with the two motors and a driven gear engaged with the drive gear. - 特許庁

一方、ドライブシャフト31の内周には、第1ドリブンギヤ41に噛み合う第1ドライブギヤ43と、第2ドリブンギヤ42に噛み合う第2ドライブギヤ44との2枚の内歯ギヤが形成されている。例文帳に追加

A first driving gear 43 to be engaged with the first driven gear 41 and two pieces of internal tooth gears with a second driving gear 44 to be engaged with the second driven gear 42 are formed on an outer periphery of a drive shaft 31. - 特許庁

パーキングロッド820には、パーキングロッド820がカウンタドライブギヤ810側へ揺動することによって、カウンタドライブギヤ810の溝部812のいずれかと噛合う爪部822が設けられる。例文帳に追加

A parking rod 820 has a pawl portion 822 for engaging one of grooved portions 812 of a counter driving gear 810 when the parking rod 820 rocks to the side of the counter driving gear 810. - 特許庁

ギヤハウジング31とボールねじハウジング33との間には、電動モータ35のモータシャフトに固着されたドライブギヤ37と、アイドラギヤ38を介してドライブギヤ37に噛み合うドリブンギヤ39が収納されている。例文帳に追加

A drive gear 37 fixed to the motor shaft of an electric motor 35 and a driven gear 39 meshed with the drive gear 37 through an idler gear 38 are stored between a gear housing 31 and a ball screw housing 33. - 特許庁

バランサー装置と、吸排気弁を開閉する動弁装置とを備えた4ストロークサイクル内燃機関において、バランサードライブギヤ関連部分の部品点数削減と、バランサードライブギヤ組み付け工数の低減を図る。例文帳に追加

To reduce the number of parts relating to a balancer drive gear and man-hours for balancer drive gear assembly in a 4-stroke cycle internal combustion engine equipped with a balancer device and a valve device for opening and closing an intake and exhaust valve. - 特許庁

クラッチ50が結合すると、インナロータ軸33がオーバードライブギヤ81に結合し、インナロータ軸33と動力出力軸82はオーバードライブギヤ81を介して結合される。例文帳に追加

When the clutch 50 is coupled, the inner rotor shaft 33 is coupled to an over drive gear 81, and the inner rotor shaft 33 and the power output shaft 82 are intercoupled through the overdrive gear 81. - 特許庁

ドライブギヤ3のギヤ軸部31は、ポンプボディ5に形成した回転支持穴53によって回転支持され、電動モータ2の出力軸21は、ドライブギヤ3のギヤ被係合穴32に係合している。例文帳に追加

A gear shaft part 31 of the drive gear 3 is rotatably supported by a rotation support hole 53 formed to the pump body 5, an output shaft 21 of the electric motor 2 is engaged with a gear engaged hole 32 of the drive gear 3. - 特許庁

前記第1入力軸124のドライブギヤ222,226,227は、次に選択されて切り替えられるドライブギヤ242,244が、反対側の第2入力軸144に位置するように、低速側から交互に配設されている。例文帳に追加

The drive gears 222, 226, and 227 of the first input shaft 124 are disposed alternately from the low speed side so that subsequently selected switched drive gears 242 and 244 are positioned on the second input shaft 144 on the opposite side. - 特許庁

入力軸8下方に配設した中空のカウンター軸20の後端にはトランスファドライブギヤ23を設け、カウンター軸20内を挿通したフロントドライブ軸20の後端にはリダクションドリブンギヤ24を設け、トランスファドライブギヤ23とリダクションドリブンギヤ24は、中間出力軸21に一体に形成したトランスファドリブンギヤ25、リダクションドライブギヤ26と噛合される。例文帳に追加

A transfer drive gear 23 is provided at a rear end of a hollow countershaft 20 arranged below an input shaft 8, a reduction driven gear 24 is provided at a rear end of a front drive shaft 20 inserted into the countershaft 20, and the transfer drive gear 23 and the reduction driven gear 24 are meshed with a transfer driven gear 25 and a reduction drive gear 26 formed integrally on an intermediate output shaft 21. - 特許庁

内接歯車式ギヤポンプ装置を形成するドライブギヤ1を、本ドライブギヤ1のいずれか一方の端面側であって、その中央部のところに、本ドライブギヤ1の軸心方向に突出するように形成されるものであって円筒状の形態からなるボス部15を有するようにし、このようなボス部15の外周部のところに、ドライブシャフト7が係合するスプライン部155を設ける。例文帳に追加

The drive gear 1 forming this internal gear type gear pump apparatus has a cylindrical boss part 15 formed at the center part on one end face side of the drive gear 1 so as to project in the axis direction of the drive gear 1, and the outer peripheral part of the boss part 15 is provided with a spline part 155 with which a drive shaft 7 is engaged. - 特許庁

内接歯車式の電動オイルポンプ1は、電動モータ2、ドライブギヤ3、ドリブンギヤ4、ポンプボディ5を有している。例文帳に追加

The internal gear electric oil pump 1 has an electric motor 2, the drive gear 3, the driven gear 4, and a pump body 5. - 特許庁

自動変速機は更に、固定されたファイナルドライブギヤと固定された複数のドリブンギヤを有する出力軸とを含んでいる。例文帳に追加

The automatic transmission furthermore comprises an output shaft having a fixed final driving gear and a plurality of fixed driven gears. - 特許庁

ポンプギヤ19は、ドライブギヤ12またはドリブンギヤ15に噛合し、クランクシャフト10の動力がポンプシャフト18に伝達される。例文帳に追加

The pump gear 19 engages with the drive gear 12 or the driven gear 15 to transfer the power of the crankshaft 10 to the pump shaft 18. - 特許庁

底フレーム18に突設したドライブギヤ19を、ドリブンギヤ11の外周に噛合させて回転駆動する。例文帳に追加

A driver gear 19 protruding from the bottom frame 18 is meshed in the outer periphery of the driven gear 11 for rotational drive. - 特許庁

ドライブギヤ1およびドリブンギヤ3は、互いに同一の歯数、同一の基準円直径および同一の基準ピッチを有する。例文帳に追加

The drive gear 1 and the driven gear 3 have the same number of teeth, the same reference circle diameter, and the same reference pitch. - 特許庁

ドライブギヤ12には、ドリブンギヤ15が噛合し、クランクシャフト10の動力がメインシャフト14に伝達される。例文帳に追加

The driven gear 15 engages with the drive gear 12 to transfer the power of the crankshaft 10 to the main shaft 14. - 特許庁

ドライブギヤ1の歯の歯面形状とドリブンギヤ3の歯の歯面形状が、互いに異なるように形成されている。例文帳に追加

The tooth flank shape of the tooth of the drive gear 1 and the tooth flank shape of the tooth of the driven gear 3 are different from each other. - 特許庁

ファイナルドリブンギヤをデフケースとトランスファードライブギヤとの間に挟持するようにして、ボルトをピンのねじ穴に螺合する。例文帳に追加

It makes that a final driven gear can be nipped between a differential case and a transfer drive gear and then the bolt is screwed to the screw hole of the pin. - 特許庁

発進ギヤ比、中間ギヤ比、直結ギヤ比及びオーバドライブギヤ比に対して、異なるトルク制限値A、B、C及びDを設定する。例文帳に追加

Different torque limit values A, B, C, and D are determined for from a take-off gear ratio, midpoint gear ratio, direct-coupled gear ratio and overdrive gear ratio respectively. - 特許庁

前記駆動源のドライブギヤと噛み合うドリブンギヤを、前記クラッチハウジングの外周面に一体に設けた。例文帳に追加

The driven gear that meets with the drive gear of the above drive source is established to the circumference face of the above clutch housing as a unit. - 特許庁

操作部(43)の少なくとも一部は凹部(43)内に収容されるとともに、リール本体(2)を側方から見た時にドライブギヤ(10)と重なり合う。例文帳に追加

At least a part of the operation part (39) is stored in the recessed part (43) and is overlapped on a drive gear (10) when watched from the side of the reel body (2). - 特許庁

後進段用ドライブギヤ1は、後進段用アイドラギヤ3が軸方向に移動することにより、後進段用アイドラギヤ1と噛み合う。例文帳に追加

The reverse travel stage driving gear 1 engages with the reverse travel stage idler gear 3 moved in the axial direction. - 特許庁

リリース手段は、ドライブギヤ31およびチャージギヤ33間の噛合を解除して、それらの動力伝達を遮断するように構成されている。例文帳に追加

The engagement between the drive gear 31 and the charge gear 33 is released by a releasing means so as to block the power transmission. - 特許庁

この歯車装置は、後進段用アイドラギヤ3と、後進段用ドライブギヤ1と、シフトアーム4とを備える。例文帳に追加

The gear device includes a reverse travel stage idler gear 3, a reverse travel stage driving gear 1, and a shift arm 4. - 特許庁

中間軸26をサイドギヤ16に結合させ、減速ドライブギヤ25の軸部25a に挿通して外部に延出させる。例文帳に追加

An intermediate shaft 26 is connected to a side gear 16, and passed through a shaft part 25a of the speed reduction drive gear 25 to be extended to the outside. - 特許庁

減速機構付きモータによって正逆に駆動されるドライブギヤと、このドライブギヤに噛み合うドリブンギヤを有する車両用モータ駆動装置において、固定ハウジング(だけ)に頼ることなく、回動端におけるドリブンギヤの変形を抑制することができる車両用モータ駆動装置を得る。例文帳に追加

To suppress the deformation of a driven gear at a rotating end without depending on (only) a fixed housing in a motor drive unit for vehicle including a drive gear normally/reversely driven by a motor with deceleration mechanism and a driven gear meshed with the drive gear. - 特許庁

外周に歯形を形成したドライブギヤと内周に歯形を形成したドリブンギヤが互いに噛み合って回転することで、吸込側から吸込んだ流体を吐出側から吐き出すと共に、ドライブギヤの回転速度が高くなっても吐出量が増大しないようにした歯車ポンプの提供。例文帳に追加

To provide a gear pump discharging fluid sucked from a suction side from a delivery side by rotating a drive gear with a tooth shape formed around its outer periphery and a driven gear with the tooth shape formed around its inner periphery while being engaged with each other, and also preventing an increase in discharge even if the rotational speed of the drive gear is increased. - 特許庁

ドライブギヤ222,226等間に介在し、選択手段の選択により各変速段のドライブギヤ222,226,227等を前記各第1,第2入力軸124,144に連結させるシンクロナイザ機構とを有するクラッチ配設構造である。例文帳に追加

This clutch disposing structure is provided with a synchronizer to couple the drive gears 222, 226, and 227 of respective speeds to first and second input shafts 124 and 144 through selection of a selection means. - 特許庁

前記ギヤは、予備給紙ローラドライブギヤ(82)と予備給紙ローラクラッチギヤ(110)とを有し、前記予備給紙ローラクラッチギヤは、前記予備給紙ローラドライブギヤを駆動する係合位置または駆動を解除する切離し位置とのあいだで移動するために前記フレーム上に取り付けられる。例文帳に追加

The gears includes a preliminary feed roller driving gear 82 and a preliminary feed roller clutch gear 110, and the preliminary feed roller clutch gear is mounted on the frame for movement between an engagement position of drive of the preliminary feed roller driving gear and a separation position to release drive. - 特許庁

発電機用の増速機構としてドライブシャフト9と、これと平行なドリブンシャフト14と、ドライブシャフト9上をこれと一体に回転するドライブギヤ16と、ドライブギヤ16とかみ合いながらドリブンシャフト14上をこれと一体に回転するドリブンギヤ17と、を備える。例文帳に追加

This drive system is provided with a drive shaft 9 as an accelerating mechanism for a generator, a driven shaft 14 parallel to this drive shaft 9, a drive gear 16 which rotates together as a unit with the shaft 14 on the drive shaft 9, and a driven gear 17 which rotates together as a unit with the shaft on the driven shaft 14. - 特許庁

内歯のドリブンギヤと,その内部に噛合する外歯のドライブギヤと,これらを収容するポンプハウジングとを備え,前記ドライブギヤを駆動軸にて回転駆動するように構成した内接式歯車ポンプにおいて,噛み合いに起因する振動及び騒音の低減を図り,耐久性の向上を図る。例文帳に追加

To provide an inscribed gear pump comprising a driven gear with internal teeth, a drive gear with external teeth to be meshed with the inside thereof, and a pump housing for housing them, configured to perform rotational driving using the drive gear as a drive shaft, to reduce vibration and noise caused by gear meshing and to improve durability of the pump. - 特許庁

一対の支持部材の間に、軸方向移動を規制した状態で、ドライブギヤと一体に回転する金属製の回転プレートを設け、この回転プレートと上記一対の支持部材のいずれか一方とによって、上記ドライブギヤとの噛合部近傍においてドリブンギヤが受ける軸方向力に抗する受け構造を構成した車両用モータ駆動装置。例文帳に追加

In the motor drive unit for vehicle, a metallic rotating plate which rotates integrally with the drive gear in a state where the axial movement is regulated is provided between a pair of support members, and a receiving structure which resists an axial force onto the driven gear in the vicinity of a meshing part with the drive gear is constituted by the rotating plate and either one of the pair of support members. - 特許庁

オイルポンプ120は、ドライブギヤ160およびドリブンギヤ162がポンプ室132から抜出不能にポンプボデー154に固定されたポンプカバー164を備え、ポンプボデー154、ドライブギヤ160、ドリブンギヤ162、ポンプ軸158、およびポンプカバー164が予め相互に組み付けられたオイルポンプサブアッシー166の状態で有底円筒状ケース44に組み付けられる。例文帳に追加

The oil pump 120 includes a pump cover 164 with a drive gear 160 and a driven gear 162 undrawably fixed to a pump body 154 from a pump chamber 132, and is assembled to a bottomed cylindrical case 44 in the form of an oil pump subassy 166 with the pump body 154, the drive gear 160, the driven gear 162, a pump shaft 158 and the pump cover 164 mutually assembled in advance. - 特許庁

プライマリドライブギヤ10の歯部12を、この歯部12と一体のボス部13に対応してクランクシャフトの軸方向に偏倚させるように、プライマリドライブギヤ10をクランクシャフトの長さ範囲内で軸方向に位置変更可能に取付け、噛合するプライマリドリブンギヤの軸方向位置に整合させる。例文帳に追加

A primary drive gear 10 is attached to be capable of changing a position in an axial direction within a length range of a crankshaft so that a tooth part 12 of the primary drive gear 10 is biased in an axial direction of a crankshaft, corresponding to a boss part 13 integrally with the tooth part 12, and thereby the tooth part 12 is aligned with an axial position of a meshed primary driven gear. - 特許庁

一方、ラチェットプレート418の回転規制が解除されている場合には、ドライブギヤ404が回転してクラッチスプリング428の周方向一端をその回転方向側へ引っ張りつつキャリアプレート412の筒部を巻き締め、筒部とクラッチスプリング428との間の摩擦抵抗を増加させることでドライブギヤ404からキャリアプレート412へ回転が伝えられる。例文帳に追加

When the rotation regulation of the ratchet plate 418 is released, the rotation is transmitted from the drive gear 404 to the carrier plate 412 by fastening the cylinder part of the carrier plate 412 while pulling the end of the peripheral direction of the clutch spring 428 by the rotation of the drive gear 404, and increasing the frictional resistance between the cylindrical part and the clutch spring 428. - 特許庁

ギヤ列は、電動機軸線X、Y上に配置されたカウンタドライブギヤ51,52と、電動機の軸線と並行するカウンタ軸50上に配置され、カウンタドライブギヤと噛合するカウンタドリブンギヤ53と、カウンタ軸上に配置され、ディファレンシャル装置の軸線Z上に配置されたデフリングギヤ31に噛合するデフドライブピニオンギヤ54とから成るギヤ列で構成される。例文帳に追加

The gear train has counter driving gears 51, 52 arranged on motor axes X, Y, a counter driven gear 53 arranged on a counter shaft 50 in parallel to the motor axes for engaging the counter driving gears, and a differential drive pinion gear 54 arranged on the counter shaft for engaging a differential ring gear 31 arranged on an axis Z of the differential device. - 特許庁

例文

変速機構3において変速された駆動力が伝達され、一端にリダクションドライブギヤ4が取付けられ、かつ、アキシャル荷重とラジアル荷重とが作用する出力軸1と、出力軸1を軸支するとともに、リダクションドライブギヤ2近傍の両側に配設された一対の多点接触玉軸受6,7とを有する変速機の軸受構造を提供する。例文帳に追加

The bearing structure of the change gear is provided with an output shaft 1 in which a driving force which speed is changed in a change gear mechanism 3 is transmitted, a reduction drive gear 4 is installed at an end and axial load and radial load act upon, and a pair of multi-pointed contact ball bearing 6, 7 are arranged at both sides near the reduction drive gear 2. - 特許庁

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