1016万例文収録!

「乗り換え口」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 乗り換え口の意味・解説 > 乗り換え口に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

乗り換え口の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 23



例文

駅出入りまで考慮した乗り換え案内例文帳に追加

TRANSFER INFORMATION INCLUDING STATION ENTRANCE/EXIT INFORMATION - 特許庁

また、鞍馬駅方面から宝ヶ池駅で乗り換えて八瀬比叡山駅方面に乗り換えた場合や、その反対の場合も区数が1つ増える。例文帳に追加

An additional section is counted when boarding the train at Kurama Station to change at Takaragaike Station for Yase-Hieizanguchi Station, or in the opposite case.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

そのためICOCA一枚だけで、名古屋駅にてJR線と近鉄線を乗り換える場合は、一旦通常の改札を出場の上、改めて乗り換え先の通常の改札から入場しなければならない。例文帳に追加

Therefore, if you want transfer between the JR Line and the Kintetsu Line with a single ICOCA card at Nagoya Station, you're requested to go out through the normal ticket gate and then go in through the normal gate for the line to which you want to transfer.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

近鉄大阪線「河内山本駅」から近鉄信貴線で、「信貴山駅」にて近鉄西信貴鋼索線に乗り換え、「高安山駅」より近鉄バスに乗り換え、信貴山門下車例文帳に追加

From 'Kawachi Yamamoto Station (Kintetsu Osaka Line) take Kintetsu Shigi Line for 'Shigisan Guchi Station,' transfer to Kintetsu Nishi Shigi Cable Line for 'Takayasuyama Station,' transfer to Kintetsu bus for Shigisanmon.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

改札は北改札、中央1改札、中央2改札、南改札の4か所で、JR在来線への乗り換えは中央2改札が、JR奈良線・新幹線および近鉄線との乗り換えは南改札が便利である。例文帳に追加

There are four ticket wickets: North, Central-1, Central-2, South and, to transfer to the JR conventional lines, Central-1 and -2 wickets; for transfers from/to the JR Nara Line, the Shinkansen and the Kintetsu Line, South gate wicket are convenient.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

在来線と新幹線は「新幹線中央乗換」と「新幹線東乗換」を介して乗り換えできる。例文帳に追加

Conventional lines and the Shinkansen can be mutually transferred through the Shinkansen Central Transfer Gate and the Shinkansen East Transfer Gate.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

ただし、乗り換え改札では相互利用できるICカードの2枚タッチができないため、JRにはICOCAやSuica、TOICAを、南海や近鉄にはPiTaPaを、と使い分けたい場合は、一旦通常の改札を出場の上、改めて乗り換え先の通常の改札から入場しなければならない。例文帳に追加

However, at the transfer gates the combined use of two IC cards is not accepted even when they're interoperable; therefore, if you want use different cards such as ICOCA, Suica or TOICA for transfer to the JR Line, or use PiTaPa for Nankai Electric Railway or Kintetsu Railway, you should go out through the normal ticket gate and then go in through the normal ticket gate for the line to which you want to transfer.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

JR琵琶湖線近江八幡駅下車近江バス(日野行き)桜川駅バス停下車湖国バス(中之郷行き)乗り換え石塔バス停下車徒歩15分例文帳に追加

Take the JR Biwako line to Omihachiman, and then take Omi Bus (bound for Hino) transferring to Kokoku Bus at Sakuragawa-eki, and get off the bus at Ishitoguchi followed by 15-minute walk.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

このタイプの改札機は鶴橋駅の近畿日本鉄道線・三国ヶ丘駅の南海電気鉄道線の各乗り換え改札に設置されている。例文帳に追加

This type of ticket checker is installed at the transfer gates to the Kintetsu Railway line at Tsuruhashi Station, as well as at the transfer gate to the Nankai Electric Railway Line at Mikunigaoka Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

JR4番のりばとKTR線のりばの間には柵がされているが、KTR線改札を経由した連絡通路を介して、相互の平面乗り換えが可能である。例文帳に追加

There is a barrier between JR Platform 4 and the KTR platform, although passengers can change trains using an accessway through the KTR ticket gate.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

近鉄京都線の近鉄丹波橋駅とは南から連絡通路で結ばれており、乗り換え可能である。例文帳に追加

This station is connected to Kintetsu-Tanbabashi Station of the Kintetsu Kyoto Line by a walk-through from the south exit, and it is used for transfers.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

ちなみに、福知山駅で改札を出ずに乗り換えると、特例により通しの特急料金で乗れる。例文帳に追加

Additionally, if one changes trains at Fukuchiyama Station without passing through its ticket gate, the limited express charge is exceptionally discounted as that of a through train.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2006年7月1日から南海に、2007年4月1日から近鉄にそれぞれPiTaPaが導入されたことで、両駅の乗り換え改札では、1枚のICOCAもしくは事前にチャージ済みのPiTaPaで自動改札機にタッチすれば乗り換えが可能である。例文帳に追加

Since PiTaPa was introduced in the Nankai Electric Railway on July 1, 2006, and in the Kintetsu Railway on April 1, 2007, at the stations of both companies you can transfer by passing through the transfer gate, making one touch on the automatic ticket checker with your ICOCA card or, in the case of PiTaPa, as far as your card has previously been recharged.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

他に桑名駅は、東がJR東海、西が近鉄の管理であり、乗り換え改札はないが、それぞれの自動改札機で近鉄名古屋線の乗車時にICOCAかPiTaPaが、JR線の乗車時はICOCA、TOICA、Suicaのいずれかが利用できる。例文帳に追加

Then, at Kuwana Station, which has no transfer gate, the East Entrance/Exit is controlled by JR Central and the West Entrance/Exit by Kintetsu Railway; when you take the Kintetsu Nagoya Line you can use either ICOCA or PiTaPa, and when you take the JR Line you can use either the ICOCA, TOICA or Suica at each automatic ticket checker.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお、相互利用している交通事業者のうち、近鉄はICOCAとPiTaPaの利用が可能である(SuicaやTOICAの相互利用は行っていない)が、近鉄名古屋線の近鉄名古屋駅のJR東海との乗り換え改札では、ICOCAまたはPiTaPaとTOICAのうち2枚を組み合わせれば、2枚重ねてタッチすることで乗り換えができる(SuicaとPiTaPaの組み合わせなど、一部に利用ができない組み合わせがある)。例文帳に追加

Among the railway companies that conclude the reciprocal usage agreement, Kintetsu Railway accepts only ICOCA and PiTaPa (it doesn't interoperate with Suica and TOICA); however, at the transfer gate for the JR Central Railway service at Kintetsu Nagoya Station on the Kintetsu Nagoya Line, you can transfer by placing two of the three cards of ICOCA, PiTaPa and TOICA on top of one another (but in some cases a combination of Suica and PiTaPa doesn't work well).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

八瀬比叡山駅付近は比叡山へのケーブルカーへの乗り換えのほか、開業当時から京都電燈や地元が中心となり開発された。例文帳に追加

In addition to being developed as the transfer to the cable car to Mt. Hiei, the vicinity of Yase-Hieizanguchi Station was developed mainly by Kyoto Dento and local organizations, right from the beginning of service.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

両駅のホームの端同士は目と鼻の先にあるものの駅舎の出入は離れており、乗り換えるためにはかなり遠回りをしなくてはならない。例文帳に追加

Although the ends of their platforms are adjacent to each other, entrances/exits to the respective station buildings are at quite a distance and those transferring are obliged to make a detour.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

貨物列車に積載された旅客列車の乗降からの安全かつ円滑な乗客の乗降を可能とし、軌間距離の異なる線路区間において乗客の乗り換えを要しない旅客列車の直通運転を実現する。例文帳に追加

To attain safe and smooth getting on and off of passengers from a doorway of a passenger train placed on a freight train, and to perform direct running of a passenger train not requiring transship of passengers in a railway section having different gauge distances. - 特許庁

乗り換えは、烏丸のバス利用者は「烏丸中央」、八条のバス利用者は「八条東」「新幹線八条」など、在来線⇔近鉄線は西、在来線⇔地下鉄は地下東、新幹線⇔近鉄線は新幹線中央、新幹線⇔地下鉄は新幹線八条東が便利。例文帳に追加

To transfer, passengers proceeding to the Karasuma-guchi bus stop take 'Karasuma Chuo-guchi,' while for those proceeding to Hachijo-guchi bus stop, 'Hachijo Higashi-guchi' or 'Shinkansen Hachijo-guchi' is convenient; to transfer from a conventional line to the Kintetsu Line or vice versa, use 'Nishi-guchi'; from a conventional line to the subway line or vice versa, use 'Chika Higashi-guchi'; from Shinkansen to Kintetsu Line or vice versa, use 'Shinkansen Chuo-guchi', or from Shinkansen to the subway line or vice versa, 'Shinkansen Hachijo Higashi-guchi' is convenient.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

東向日駅または西向日駅(市北端部では洛西駅)から乗車し、烏丸駅で京都市営地下鉄烏丸線(四条駅(京都市営地下鉄))に乗り換え、丸太町駅(京都市営地下鉄)で下車、北西方向へ徒歩10分である。例文帳に追加

Take the Hankyu Kyoto Line at Higashimuko Station or Nishimuko Station (or Rakusaiguchi Station from the northern edge of the city), transfer to the Kyoto Municipal Subway Karasuma Line at Karasuma Station (or Shijo Station (Kyoto Municipal Subway)), get off at Marutamachi Station (Kyoto Municipal Subway), and walk northwest for 10 minutes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

そのため、洛西ニュータウンへの路線は既存の計画とは切り離した上で、洛西駅・JR桂駅までの独立した短距離路線で建設して、これらの駅での阪急京都線・JR京都線乗り換えで京都・大阪への都心部へのアクセスを向上させる方がまだ現実的と言う意見もある。例文帳に追加

Thus there are some opinions saying that the construction of a new track line to Rakusai New Town should be separated from the existing plan and that another independent short-distance line should be established up to Rakusaiguchi Station and JR Katsura Station so that access to central Kyoto and central Osaka can be improved by transferring trains to the Hankyu Kyoto Line or the JR Kyoto Line at these stations.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

乗客コンベアにおいて、速いスピードに耐える材質で、乗客コンベアを高速にする為の駆動システムの構築し、動く歩道の出入りで多人数、安全乗降、乗り換えシステムを設置し、動く歩道の上で走行中に落されないシステムを設置して、動く歩道を実用的に、簡素化して量産化、高速化に適す形とする。例文帳に追加

To construct a drive system for passenger conveyors, which is formed of materials that have high speed endurance and operates passenger conveyors at high speed, and to provide a practical, simple, mass-producible and high-speed moving walkway provided with a system which allows many passengers to safely get on and off, and transfer at gateways of the moving walkway and a system without falling during walking on the moving walkway. - 特許庁

例文

市以東各駅に停車することで、大阪高速鉄道大阪モノレール線との乗り換え駅でありながら外側線(緩行線)にしかホームが無い門真市駅やその周辺の駅の速達・利便性を確保する役割を担っているほか、朝ラッシュ時には急行と準急が停車しない守市を補完する役割も持ち、萱島発着を中心に枚方市・香里園・樟葉発着も運転される。例文帳に追加

By stopping at every station from Moriguchishi Station eastward, the section express train not only secures the rapid and convenient service at Kadomashi Station and other stations in the vicinity, because Kadomashi Station, being a transfer station for the Osaka Monorail Line, has no other platform than one for the outbound track (for local trains), but the train also complements the service at Moriguchishi Station, at which neither express nor sub-express trains make stops in the morning; moreover, the operation of this type of train arriving at and departing from Hirakatashi Station, Korien Station and Kuzuha Station is provided.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS