例文 (44件) |
付着モデルの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 44件
Tamakiは,付着生物群がりについて提案されたモデルのレビューを行った。例文帳に追加
Tamaki(2001)has reviewed proposed models for the periphyton assemblage. - 英語論文検索例文集
この燃料噴射量制御装置は、吸気通路構成部材に付着する燃料量を推定する燃料挙動モデルを備え、このモデルにより燃料付着量を推定するとともに、燃料付着補正量を求める。例文帳に追加
This fuel injection quantity control device is provided with a fuel operation model for estimating a fuel quantity to be adhered to intake passage structural members, and this model estimates the fuel adhesion quantity, and obtains the fuel adhesion correction quantity. - 特許庁
適応手段106はめっき付着量予測モデルとめっき付着量実績値の一時的な乖離を適応量として算出する。例文帳に追加
An adaptation means 106 calculates a temporary divergence between the prediction model for the plating coating weight and the performance figures of the plating coating weight, as an adaptation quantity. - 特許庁
そして、制御装置は、実燃料付着量FwGKと燃料挙動モデルにより推定される推定燃料付着量Fwとに基づいて同燃料挙動モデルを修正する。例文帳に追加
The control device corrects the fuel behavior model based on the actual fuel deposition FwGK and the estimated fuel deposition Fw estimated by the fuel behavior model. - 特許庁
これにより、例えば、燃料付着量の時間的変化量を小さい値に維持できるので、燃料付着モデルで使用する付着率、及び残留率の精度が向上し、推定される燃料付着量の誤差を低減できる。例文帳に追加
Accordingly, the temporal changing mount of the fuel adhesion amount is maintained to a small value for example, whereby an adhesion rate used in the fuel adhesion model, and accuracy in a residual rate are improved, thereby reducing the error of the estimated fuel adhesion amount. - 特許庁
実際のめっき付着挙動との乖離を適切に補償しためっき付着量予測モデルを用いたプリセット計算で、めっき付着量制御を高精度化する。例文帳に追加
To control a plating coating weight with high accuracy by presetting a prediction model of the plating coating weight, which appropriately compensates the divergence from real plating behavior, and making the model calculate. - 特許庁
付着量推定手段105はノズル圧力、ノズル間の距離(ノズルギャップ),鋼板速度等からめっき付着量を予測するめっき付着量予測モデルを備える。例文帳に追加
A coating weight assumption means 105 has a prediction model for a plating coating weight, which predicts the plating coating weight based on a nozzle pressure, a distance between nozzles (nozzle gap), a speed of the steel sheet and the like. - 特許庁
燃料輸送遅れモデルは、噴射燃料の壁面付着による燃料輸送遅れ要素Aと、この燃料輸送遅れ要素Aのモデル誤差を補償する一次遅れ要素Bとを直列に連結した構成とする。例文帳に追加
The fuel transport delay model is constituted by connecting in series a fuel transport delay element A due to the adhering of the injected fuel on the wall face and a primary delay element B compensating a model error of the fuel transport delay element A. - 特許庁
晶析塔からの溶液を冷却して晶析塔に戻す熱交換器をモデル化した晶析装置における晶析付着物生成装置である。例文帳に追加
The crystal deposit producing apparatus is used in a crystallization system modeled on a heat exchanger which returns a solution to a crystallization column after cooling the solution from the column. - 特許庁
前記推定燃料付着量fwが前記燃料モデルの成立下限値よりも小さい場合は、前記吸気ポート内の圧力を増大させる。例文帳に追加
When the estimated adhered amount of fuel fw is smaller than an established lower limit value of the fuel model, pressure in the intake port is increased. - 特許庁
当該燃料挙動モデルと内燃機関の空燃比情報とに基づいて、付着率Rおよび残留率Pの学習を実行する。例文帳に追加
The adhesion ratio R and the residual ratio P are learned based on the fuel behavior model and information on an air-fuel ratio of the internal combustion engine. - 特許庁
前記燃料モデルから、前記燃料噴射量fiを噴射した結果生じる推定燃料付着量fwを算出する。例文帳に追加
An estimated adhered amount of fuel fw produced when the fuel injection amount fi is injected is calculated. - 特許庁
合力が付着力を上回る場合には、気泡モデルが移動するため隣接節点i9が電着液に接すると判定される。例文帳に追加
In the case where the resultant force exceeds the adhesive force, the air bubble model moves, thereby determining that the adjacent nodal point i9 is in contact with the electrodeposition liquid. - 特許庁
そして、本装置は、前記瞬時燃料付着量と前記定常時燃料付着量との比較結果に応じて前記燃料挙動パラメータを補正し(ステップ230,235)、そのパラメータを前記モデルの逆モデルに適用して燃料噴射量を決定する(ステップ240)。例文帳に追加
Then, the device corrects the fuel behavior parameters according to the results of comparison between the instantaneous fuel adhesion amount and the stationary fuel adhesion amount (steps 230, 235), and determines the fuel injection amount by applying the parameters to the inverse model of the model (step 240). - 特許庁
そして、浮力分力Fupおよび推力分力Flpから気泡モデルに作用する合力(Fup+Flp)が算出され、この合力がワーク面に付着する気泡モデルの付着力Fsを上回るか否かが判定される。例文帳に追加
Then, a resultant force (Fup+Flp) operating on the air bubble model is calculated from the buoyancy component force Fup and the thrust component force Flp, and it is determined whether or not the resultant force exceeds an adhesive force Fs of the air bubble model deposited on the work surface. - 特許庁
本システムは、吸気ポートや燃焼室25の壁面に付着する燃料付着量と、実際に燃焼室25内で燃焼に供される燃焼燃料量との関係をモデル化し、該モデルを用いてインジェクタ19による燃料噴射量を算出するものである。例文帳に追加
In this system, modeling of the relation between an amount of fuel adhered to an intake port or a wall face of a combustion chamber 25 and an amount of fuel actually burnt in the combustion chamber 25 is performed, and a fuel injection amount to be injected from an injector 19 is calculated based on the model. - 特許庁
筋骨格モデルは、各骨を表現する各剛体セグメントごとに、関節の位置を定義する関節点Cと、筋が各骨に付着する付着位置を定義する付着点Aと、筋が各骨の付着位置から別の骨に向かって延びる筋走行を規定する経由点Bとを有する。例文帳に追加
The musculo-skeletal model has, for each rigid segment for expressing each bone, a joint point C for defining the position of a joint; an attachment A for defining an attaching position at which a muscle is attached to each bone; and a passing point B for defining the route where the muscle is extended from the attaching position of each bone to another bone. - 特許庁
実際の燃料付着量を精度良く求めるとともに、その実際の燃料付着量に基づいて燃料挙動モデルを修正し得る内燃機関の燃料噴射量制御装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a fuel injection control device of an internal combustion engine capable of obtaining actual fuel deposition with excellent accuracy, and correcting a fuel behavior model based on the actual fuel deposition. - 特許庁
前記筒内燃焼要求量fcを実現するための燃料噴射量fiを、吸気ポート内に付着する燃料の付着率R及び残留率Pをパラメータとして有する燃料モデルから算出する。例文帳に追加
A fuel injection amount fi for achieving the requested amount of combustion fc in the cylinder is calculated from the fuel model having, as parameters, the adhesion rate R and the residual rate P of the fuel adhered to the inside of an intake port. - 特許庁
実際の燃料付着量を精度良く求めるとともに、その実際の燃料付着量に基づいて燃料挙動モデルを修正し得る内燃機関の制御装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a control device of an internal combustion engine capable of accurately providing an actual adhered amount of fuel and correcting a fuel behavior model based on the actual adhered amount of fuel. - 特許庁
また、本装置は、燃料付着量が燃料の噴射前後で一定であるとする仮定の下で前記燃料挙動パラメータと前記モデルとを用いて定常時燃料付着量を推定する(ステップ260)とともに、前記燃料挙動パラメータと前記モデルとを用いて瞬時燃料付着量を推定する(ステップ250)。例文帳に追加
Also, the device estimates a stationary fuel adhesion amount by using the fuel behavior parameters and the model on the assumption that the fuel adhesion amount is kept unchanged before and after the injection of fuel (step 260), and estimates an instantaneous fuel adhesion amount by using the fuel behavior parameters and the model (step 250). - 特許庁
その数式モデルに、ポート内状態量を代入して、噴射燃料のうち付着燃料となり筒内に吸入されない割合(付着率R)、および付着燃料のうち次のサイクルにまで持ち越される割合(残留率P)を算出する(ステップ104〜108)。例文帳に追加
A rate (a sticking rate R) unsucked in a cylinder by becoming sticking fuel among injection fuel and a rate (a residual rate P) carried over up to the next cycle among the sticking fuel are calculated by substituting the port inside state quantity in the numerical expression model (Step 104 to 108). - 特許庁
電気制御装置70は、前記吸気通路を構成する部材への燃料付着量を燃料付着モデルに基づいて推定するとともに、同推定された燃料付着量に応じて前記インジェクタから噴射すべき燃料の燃料噴射量を補正する。例文帳に追加
An electrical control unit 70 estimates the fuel adhesion amount to a member constituting the intake passage based on a fuel adhesion model, and corrects a fuel injection amount of a fuel to be injected from the injector in accordance with the estimated fuel adhesion amount. - 特許庁
この境界節点に隣接する隣接節点i9が電着液に接するか否かを判定する際には、節点i9,i10間のワーク面に付着する気泡モデルが設定され、この気泡モデルに作用する浮力Fuからワーク面に平行となる浮力分力Fupが算出される。例文帳に追加
When determining whether or not an adjacent nodal point i9 adjacent to the boundary nodal point is in contact with the electrodeposition liquid, an air bubble model deposited on a work surface between the nodal points i9 and i10 is set, and a buoyancy component force Fup which becomes parallel with the work surface is calculated from a buoyancy Fu operating on the air bubble model. - 特許庁
内燃機関の制御装置は、排気通路に備えられた触媒の酸素吸蔵量を吸入空気量と燃料噴射量とを用いて推定するとともに、燃料挙動モデルを用いて吸気通路に付着する推定燃料付着量を求める。例文帳に追加
This control device of the internal combustion engine estimates the oxygen occluded amount of catalysts in an exhaust passage by using an intake air amount and a fuel injection amount, and an estimated adhered amount of fuel adhered to the intake air passage is provided by using the fuel behavior model. - 特許庁
ライティング処理部は、反射マップテクスチャの反射情報と照明モデルと光源情報に基づいて、キャラクタの表面のうち液体(汗)が付着する領域として設定される液体付着領域において、液体の光沢を表すためのライティング処理を行う。例文帳に追加
Based on the reflection information of the reflection map texture, the lighting model and the light source information, the lighting process part performs a lighting process for expressing the gloss of the liquid in a liquid sticking area set as the area of the character's surface to which the liquid (sweat) sticks. - 特許庁
さらにめっき付着量予測モデルとこれを用いてプリセット演算を行うプリセット手段102を備え、めっき付着量目標値の変更量等に着目して、適応結果と学習結果を適切に使い分けてプリセット計算処理を選択する。例文帳に追加
Furthermore, a presetting means 102 which calculates a predictive coating weight according to a preset prediction model for the plating coating weight, and selects a preset calculation treatment by properly using an adaptation result and a learned result while paying attention to a changed quantity of a target value of the plating coating weight. - 特許庁
前記燃料付着量推定パラメータ補正手段は、前記燃焼燃料量推定手段によって推定された前記燃焼燃料量に基づいて、壁面付着燃料量を推定するための燃料挙動モデルにおけるパラメータを補正する。例文帳に追加
The fuel adhesion amount estimating parameter correction means corrects a parameter in a fuel behavior model for estimating the amount of fuel adhering to a wall surface based on the amount of fuel burnt estimated by the burnt fuel amount estimation means. - 特許庁
ECU30は、燃料噴射弁12から噴射された燃料の一部が燃焼室壁に付着し、該付着した燃料が蒸発して燃焼に寄与するモデルを用いて、燃料噴射弁12からの燃料噴射量を演算し、演算された燃料噴射量に基づき燃料噴射弁12を駆動する。例文帳に追加
An ECU 30, using a model in which a portion of fuel injected from a fuel injection valve 12 adheres onto a combustion chamber wall, and the adhered fuel evaporates and contributes to combustion, calculates fuel injection quantity from the fuel injection valve 12, and drives the fuel injection valve 12 based on the calculated fuel injection quantity. - 特許庁
インジェクタに付着したデポジットを考慮することでモデル計算の精度をより高めて、筒内に供給される燃料量を最適に制御する。例文帳に追加
To optimally control the fuel amount fed into a cylinder by raising the precision in a model calculation in consideration of a deposit adhering to an injector. - 特許庁
ステップ104又はステップ108で算出された残留率及び付着率をパラメータとして、モデル計算により燃料噴射量fiを算出する(ステップ110)。例文帳に追加
The residual rate and the deposition rate calculated in the step 104 or the Step 108 are used as parameters for calculating a fuel injection amount fi with model counting (Step 110). - 特許庁
本発明は内燃機関の燃料噴射制御装置に関し、燃料の付着率や残留率の増大に起因するモデル計算の精度の低下を抑えることで、筒内に供給される燃料量を最適に制御する。例文帳に追加
To provide a fuel injection controller for an internal combustion engine capable of controlling amount of fuel supplied into a cylinder to the optimum amount by suppressing reduction of precision of model calculation caused by increase of an adhesion rate and a remaining rate of fuel. - 特許庁
吸気ポート30の下面、吸気バルブ34の表面、吸気ポート30の上面、および、筒内の壁面を燃料の付着部位として考慮する燃料挙動モデルを備える。例文帳に追加
The control device includes a fuel behavior model that takes undersurface of the intake port 30, surface of an intake valve 34, top surface of the intake port 30, and wall surfaces of cylinders into account as adhering areas of fuel. - 特許庁
吸気通路構成部材に付着する燃料量を推定する燃料挙動モデルの燃料挙動パラメータを適正化することで、燃料噴射量を適正な量とすること。例文帳に追加
To adjust a fuel injection amount to a proper one by appropriating the fuel behavior parameters of a fuel behavior model estimating fuel amount adhered to an intake air passage forming member. - 特許庁
そして、前記制御装置は、第1タイミングから第2タイミングまでの期間に触媒に流入する酸素の総量を求め、その酸素の総量に基づいて実際の燃料付着量を求め、求められた実際の燃料付着量とフューエルカット開始時の推定燃料付着量とに基づいて燃料挙動モデルを修正する。例文帳に追加
Then, the control device provides the overall amount of the oxygen flowing into the catalysts in a period between the first timing and the second timing, provides the actual adhered amount of fuel based on the overall amount of the oxygen, and corrects the fuel behavior model based on the actual adhered amount of fuel thus obtained and the estimated adhered amount of fuel in starting fuel cut. - 特許庁
燃料噴射弁から噴射された燃料がポートウェットとなる割合(付着率R)と、壁面に付着した燃料が吸気行程の課程で気化することなくポートウェットのまま残留する割合(残留率P)とを用いて、噴射量fiと、壁面付着量fwと、筒内燃焼要求量fc(現実に吸入される燃料量)との関係を規定するモデルを作成する。例文帳に追加
The model prescribing the relationship between injection quantity fi, wall surface adhesion amount fw, and combustion requirement amount in the cylinder fc (fuel amount actually sucked) is created by using the ratio (adhesion ratio R) which the fuel injected from the fuel injection valve becomes a port wet and the ratio (residual ratio) which the fuel adhered to a wall surface remains as being without vaporizing in the suction stroke. - 特許庁
本発明は、立体形状モデルの断面形状データよりマスクパターンを積層し立体物を造形する三次元造型方法であって、マスクパターンに則してモデル材とサポート材とによって積層形成し立体物を形成した後、該立体物に電解質溶液を付着することによって立体物から不要なサポート材を除去する三次元造型方法である。例文帳に追加
There is provided a three dimensional molding method for molding a three dimensional object by laminating mask patterns according to cross-sectional shape data of a three dimensional model where a three dimensional model is formed by lamination using a model material and a support-material according to the mask patterns, and applying an electrolytic solution to the three dimensional model to remove an unwanted support material. - 特許庁
構造体の表面の一部に振動モードを拘束する電極等の付着物を設けた解析モデルに対して、有限要素法による解析モデルから有限要素法等の構造解析に必要となる計算量及びメモリ量を減らすことができる計算用数値データを生成するデータ生成方法を提供する。例文帳に追加
To provide a data generating method for generating numerical data for calculation capable of reducing the computational amount and memory amount required for the structural analysis by a finite element method from an analytic model based on the finite element method concerning an analytic model equipped with an attachment such as an electrode for restricting a vibration mode on a part of the surface of a structure. - 特許庁
システムは、ガスタービンエンジンに霧状水を噴射でき、これにより少なくとも1つのコンプレッサブレードから付着物を解放する洗浄装置と、空気流の質量流量を増加するべく数値流体力学モデルの制御の下、ガスタービンエンジンの吸気ダクトの空気流か、又はガスタービンに霧状水を噴射可能な少なくとも1つの水噴射装置とを有する。例文帳に追加
A system has a cleaning device that can inject mist-like water onto a gas turbine engine, and thereby release deposits from at least one compressor blade, and at least one water injection device that can inject an air stream of an intake duct of the gas turbine engine, under control of a numerical hydrodynamics model in order to increase a mass flow rate of the air stream, or the mist-like water onto gas turbine. - 特許庁
この発明は、内燃機関の制御装置に関し、付着率Rと残留率Rとをパラメータとして含む燃料挙動モデルを用いて燃料噴射量を制御する内燃機関の制御装置において、燃料噴射量の制御安定性を良好に向上させつつ、燃料噴射量の算出精度を良好に向上させることを目的とする。例文帳に追加
To highly improve calculation precision of a fuel injection quantity while highly improving control stability of the fuel injection quantity in a control device of an internal combustion engine which controls the fuel injection quantity by using a fuel behavior model including an adhesion ratio R and a residual ratio P as parameters. - 特許庁
システムは、ガスタービンエンジンに霧状水を噴射でき、これにより少なくとも1つのコンプレッサブレードから付着物を解放する洗浄装置と、空気流の質量流量を増加するべく数値流体力学モデルの制御の下、ガスタービンエンジンの吸気ダクトの空気流か、又はガスタービンに霧状水を噴射可能な少なくとも1つの水噴射装置とを有する。例文帳に追加
This system comprises: a washing device capable of spraying an atomized water to the gas turbine engine to release deposits from at least one compressor blade; and at least one water jetting device capable of jetting the atomized water to the air flow in the suction duct of the gas turbine engine or to the gas turbine under the control of a numerical hydrodynamics model for increasing the mass flow of the air flow. - 特許庁
この装置は、機関始動後における燃料噴射回数が規定回数に達するまでの始動期間においてのみ非同期噴射を行い、始動期間終了後、燃料挙動モデルにより推定される吸気系への燃料付着量が考慮されて決定される指令燃料噴射量に基づく同期噴射を行う。例文帳に追加
This device performs asynchronous injection only during the starting period until fuel injection frequency after starting of the engine reaches predetermined frequency, and performs synchronous injection based on a command fuel injection quantity which is determined by considering fuel adhesion quantity to an intake system estimated by a fuel behavioral model after completion of the starting period. - 特許庁
粒径により骨材を分類し、骨材の周りに結合材が均等に付着したものをモデル化し、シミュレーション中に周りの結合材の変形を考慮できるように拡張し、なおかつ加圧振動締固めも考慮できるように拡張したポーラスコンクリート内の連続空隙を算定できる3次元粒子要素法プログラムをコンピュータにアップロードし、結合材、骨材ならびに型枠のそれぞれの物性値と配合諸量、結合材の無変形量を変数としてシミュレーションを行い、ポーラスコンクリートの骨材・空隙の配置、実積率、連続・独立空隙分布、連続・独立空隙量を管理する。例文帳に追加
By the method, the arrangement of the aggregate/pores in the porous concrete, the solid volume percentage, the open/closed pore distribution and the open/closed pore volume are controlled by simulating with each physical property value and blending variables of each of the binder, the aggregate and a mold form and the non-deformation quantity of the binder as parameters. - 特許庁
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