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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > CRANK ANGLEの意味・解説 > CRANK ANGLEに関連した英語例文

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CRANK ANGLEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 953



例文

MULTI-CYLINDER INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND METHOD OF DETERMINING CRANK-PIN ANGLE THEREOF例文帳に追加

多気筒内燃機関のクランク配置角の決定方法及び多気筒内燃機関 - 特許庁

On the other hand, the crank angle is not at optimal crank angle stop position by the stop control, the accuracy of the crank angle stop position is not high, or the crank angle stop position is changed after the stop control, a DC starter having output torque larger than that of the motor generator quickly and surely restarts the engine at the next engine restart.例文帳に追加

一方、クランク角度が最適なクランク角度停止位置に停止制御されていない場合、そのクランク角度停止位置が高精度に推定できない場合、又は停止制御後にクランク角度停止位置が変化した場合には、次回のエンジン再始動時には、モータジェネレータより出力トルクの大きなDCスタータにより迅速かつ確実にエンジンの再始動を行う。 - 特許庁

Further, during next start operation, the discrimination of a crank angle from the stop position T2 is started.例文帳に追加

そして、次回の始動操作時には停止位置T2からクランク角度の判別を開始する。 - 特許庁

Actual heat release rate is calculated at each crank angle based on measured cylinder pressure (step 104).例文帳に追加

計測した筒内圧に基づいて、クランク角度毎の実熱発生率を算出する(ステップ104)。 - 特許庁

例文

The crank-side hydraulic actuator 21 is operated by the pressure of oil supplied from a hydraulic control solenoid valve not shown in fig. to change an angle phase between the crank shaft 10 and a crank sprocket 9.例文帳に追加

クランク側油圧アクチュエータ21は、図示しない油圧制御電磁弁から供給された油圧によって作動し、クランクシャフト10とクランクスプロケット9との間の角度位相を変更させる。 - 特許庁


例文

A crank pulse outputted from a crank angle sensor and a cam position pulse outputted from a can position sensor are acquired and the number of crank pulse input times NC and the number of cam position pulse input times NV are counted.例文帳に追加

クランク角センサから出力されるクランクパルスと、カム位置センサから出力されるカム位置パルスとを取得し、クランクパルスの入力回数NCとカム位置パルスの入力回数NVをカウントする。 - 特許庁

The controlling angular velocity is decided as a function of a crank angle θ decided by a mechanical structure such as a crank radius of the slider crank mechanism 10 and the length of a connecting rod.例文帳に追加

制御すべき角速度は、スライダクランク機構10のクランク半径、コンロッド長などの機械的構造によって定まるクランク角θの関数として定められる。 - 特許庁

The fulcrum 22 is moved by the expansion or contraction of the linking members 12, 14 to change the position of the fulcrum 22 on the crank 24 and the angle of the crank 24, and thereby to control rotation and a reduction ratio of the crank.例文帳に追加

リンク部材12、14の伸縮により支点22を移動させて、クランク24上での支点22の位置とクランク24の角度とを変えることで、クランクの回転と減速比とを制御する。 - 特許庁

The device comprises a crank angle sensor 34 for outputting a crank angle signal consisting of a train of pulses at preset angle intervals corresponding to the rotation of the crank shaft of the engine 10 and having two chipped tooth portions different in pulse width on the midway thereof, and a cam angle sensor 35 for outputting a cam angle signal consisting of pulses corresponding to preset angle positions of each cylinder with the rotation of the cam shaft.例文帳に追加

クランク角センサ34は、エンジン10のクランク軸の回転に対応する所定角度間隔毎のパルス列よりなり且つその途中にパルス幅の異なる2つの欠歯部を有したクランク角信号を出力し、カム角センサ35は、カム軸の回転に応じて各気筒の所定角度位置に対応したパルスよりなるカム角信号を出力する。 - 特許庁

例文

A bucket cylinder length calculation part 103 obtains, referring to a cylinder length table 104, the length of the cylinder of a bucket cylinder 31 based on a boom angle θa from a boom angle sensor 22 and a bell-crank angle θb from a bell-crank angle sensor 33 for each reference boom angle.例文帳に追加

バケットシリンダ長算出部103は、基準ブーム角度毎に、ブーム角度センサ22からのブーム角度θaとベルクランク角度センサ33からのベルクランク角度θbとに基づいてシリンダ長テーブル104を参照し、バケットシリンダ31のシリンダ長を求める。 - 特許庁

例文

When crank pulse signal of 10°CA in N-th rotation is detected, angle signal output V of the cam is detected, rotation angle A from CaB is calculated by cam angle/V×(V-V min), and phase difference is calculated from comparison of crank angle A and cam angle A detected in step 9.例文帳に追加

N回転目の10°CAのクランクパルス信号を検出した際に、カムの角度信号出力Vを検知し、カム角度/V×(V−Vmin)よりCaBからの回転角Aを算出し、クランク角度Aと、ステップ9で検出されたカム角度Aとの比較から位相差を算出する。 - 特許庁

In this flow control valve comprising the crank control for controlling an angle of a nozzle vane of a turbine, a shaft for rotatably supporting the crank control and the crank pin transmitting the motion of the crank shaft to the nozzle vane, the crank pin and/or the crank control is made from silicon nitride ceramics.例文帳に追加

タービンのノズルベーンの角度を調整するためのクランクコントロールと、該クランクコントロールを回転自在に支持するシャフトと、前記クランクシャフトの動きをノズルベーンに伝達するクランクピンとからなる流量調整バルブにおいて、前記クランクピンおよび/又はクランクコントロールを窒化珪素質セラミックスとする。 - 特許庁

A nonparallelogram link is constituted by connecting a drive-side crank 1 and an operation-side crank 2 by a rod 3, and when one crank is in the vicinity of a dead point, an angle formed of the other crank and the rod 3 is set to be in the vicinity of 90°, thus making a transfer function of a force nonlinear.例文帳に追加

駆動側クランク1と作動側クランク2をロッド3で接続して非平行四辺形リンクを構成し、一方のクランクが死点付近にあるとき、他方のクランクとロッド3のなす角が90°付近になるようにし、力の伝達関数を非線形にする。 - 特許庁

There is provided a crank angle sensor 10 generating an output every time a crankshaft 4 rotates a predetermined angle.例文帳に追加

クランクシャフト4が予め定められた角度だけ回転する毎に出力を発生するクランク角センサ10を具備する。 - 特許庁

A first resolver 22 detecting a crank angle and a second resolver 23 detecting a rotor angle are provided on the crankshaft and the rotor, respectively.例文帳に追加

クランク角を検出する第1レゾルバ22とロータ角を検出する第2レゾルバ23がそれぞれクランク軸、ロータに設けられている。 - 特許庁

Thus, a correction value applied to the ignition angle preset value is calculated so that the crank angle CAy becomes equal to its preset value.例文帳に追加

したがって、この点火角度設定値に適用される補正値は、クランク角CA_yがその設定値に等しくなるように算出される。 - 特許庁

A crank angle sensor for directly detecting a rotation angle position of a crankshaft 38 is not provided in the vehicle 10.例文帳に追加

車両10には、クランク軸38の回転角度位置を直接検出するクランク角度センサが備えられていない。 - 特許庁

To precisely detect an analog sensor signal value (sensor value) at the time when a crank angle becomes a specified command angle on an engine control device.例文帳に追加

エンジン制御装置において、クランク角が所定の指令角度となった時のアナログセンサ信号の値(センサ値)を、正確に検出できるようにする。 - 特許庁

An injection valve control unit performs cylinder determination based on the detection values of a crank angle sensor and a cam angle sensor.例文帳に追加

噴射弁制御部では、クランク角センサとカム角センサの検出値に基づいて気筒判別を行う。 - 特許庁

The processing part 24 generates a signal linearly changing over 360° from a turning angle 0°, and outputs the signal to a crank angle calculating part 26.例文帳に追加

処理部24は、回転角度0°から360°に亘ってリニアに変化する信号を生成してクランク角度算出部26へ出力する。 - 特許庁

To make a journal part rotational angle and a pin part rotational angle correspond to each other with high precision when the deflection of a crank shaft is measured.例文帳に追加

クランク軸のデフレクション計測において、ジャーナル部回転角度とピン部回転角度との対応づけを高精度に行うこと。 - 特許庁

It is cylinder-decided which cylinder #1-#4 is in which process on the basis of a cam angle and a crank angle detected by sensors 110, 120.例文帳に追加

センサ110,120で検出したクランクアングル及びカムアングルに基き、いずれの気筒がいずれの行程にあるかを気筒判別する。 - 特許庁

A heat generation rate per unit angle of a crank angle is calculated based on the cylinder pressure and the capacity at S129.例文帳に追加

筒内圧と容積とに基づいて、クランク角の単位角度あたりの熱発生率を算出するS129。 - 特許庁

The rotation phase θdet is detected from a detected signal of a crank angle sensor and a cam sensor, and is set to be an estimated actual angle θnow.例文帳に追加

クランク角センサ及びカムセンサの検出信号から回転位相θdetを検出して、これを推定実角度θnowにセットする。 - 特許庁

Whether the torque is in a reverse area in which the startup of an engine is inhibited is determined based on an operation angle X and a crank angle Y in an engine halt state (S4).例文帳に追加

エンジン停止状態での作動角X及びクランク角Yに基づいて、起動不可となる逆転領域であるかを判定する(S4)。 - 特許庁

To increase accuracy of a cam angle signal/crank angle signal by a frequency multiplying clock output means, and to increase versatility of a pulse generation pattern.例文帳に追加

倍周クロック出力手段でカム角信号・クランク角信号の精度を高め、パルス発生パターンの汎用性を高める。 - 特許庁

In this four-stroke cycle four-cylinder engine 1, the counted value of first pulse signals from the crank sensor 21 is ten in one crank angle range R1 of 180° corresponding to first and fourth cylinders 2, and 16 in the other crank angle range R2 corresponding to third and second cylinders 2.例文帳に追加

4サイクル4気筒エンジン1において、第1及び第4気筒2に対応する180°のクランク角範囲R1では、クランクセンサ21からの第1パルス信号の計数値が10個になるようにし、第3及び第2気筒2に対応する他方のクランク角範囲R2では16個になるようにする。 - 特許庁

After a specified time after a time when a crank angle obtained based on crank pulse signals reaches a reference crank angle, the driving of the fuel pump is started, and after a specified time after a time when the driving of the fuel pump is started, the driving of an injector is started.例文帳に追加

クランクパルス信号に基づいて得られるクランク角が基準クランク角に達した時点から所定時間経過後に、燃料ポンプの駆動を開始し、該燃料ポンプ駆動開始時点より所定時間経過後に、インジェクタの駆動を開始する。 - 特許庁

The means for inhibiting the lowering of rotating frequency delays the connection of a clutch until the rotating angle of the crank shaft becomes outside of the specific range in a case when the connection of the clutch of a transmission is requested in a state that the rotating angle of the crank shaft detected by the crank detecting means is within the specific range.例文帳に追加

回転数低下抑制手段は、クランク角検出手段により検出されたクランク軸回転角度が所定範囲内である場合に、変速機のクラッチの繋合の要求があった場合は、クランク軸回転角度が前記所定範囲外になるまで前記クラッチの繋合を遅らせる。 - 特許庁

The output timing of the pulse sound is specified by the crank angle of the object engine, and the specified crank angle is specified as the abnormal noise generation timing.例文帳に追加

パルス音が出力されるタイミングを対象エンジンのクランク角度で特定し、その特定したクランク角度を異音発生タイミングとして特定する。 - 特許庁

A crank signal Ne and a cam signal G2 are generated from output voltages from a crank angle sensor 10 and a cam angle sensor 12 in waveform shaping parts 110 and 112.例文帳に追加

波形整形部110,112では、クランク角センサ10及びカム角センサ12の出力電圧から、それぞれクランク信号Ne及びカム角信号G2を生成する。 - 特許庁

A crank angle estimating part 320 estimates an estimated crank angle CRK of a crankshaft based on a rotating speed MRN1 and MRN2 of a motor generator.例文帳に追加

クランク角推定部320は、モータジェネレータの回転速度MRN1およびMRN2に基づいて、クランクシャフトの推定クランク角CRKを推定する。 - 特許庁

To provide a processing system suitable for executing specific processing with every crank angle interval shorter than a crank angle interval for generating the effective edge in a signal from a crankshaft sensor.例文帳に追加

クランク軸センサからの信号に有効エッジが発生するクランク角度間隔よりも短いクランク角度間隔毎に特定の処理を実行するのに好適な処理装置を提供する。 - 特許庁

A pulse generator 2 generates a plurality of crank angle pulses at equal intervals and crank angle pulses at unequal intervals while a crankshaft of an engine makes one rotation.例文帳に追加

パルス発生器2は、エンジンのクランク軸が1回転する間に、等間隔の複数のクランク角パルスと不等間隔のクランク角パルスを発生する。 - 特許庁

When the piston of a #1 cylinder first passes its top dead center after a start of cranking, the output pulse count of a crank angle sensor is reset so that the crank angle can be detected from that time.例文帳に追加

クランキング開始後、#1気筒のピストンが上死点を通過すると、クランク角センサ94の出力パルスのカウント数がリセットされ、以後、クランク角の検出が可能となる。 - 特許庁

A standard stroke position L of a piston is calculated according to detected crank angle by searching a standard stroke position table established according to crank angle CA.例文帳に追加

クランク角度CAに応じて設定された標準ストローク位置テーブルを、検出したクランク角度に応じて検索することにより、ピストンの標準ストローク位置Lが算出される。 - 特許庁

The ECU 50 variably sets a fuel injection amount Q in the first combustion, based on a crank angle of the first compression cylinder during engine stop (a stop crank angle of the first compression cylinder).例文帳に追加

ECU50は、エンジン停止状態における第1圧縮気筒のクランク角(第1圧縮気筒の停止クランク角)に基づいて、最初の燃焼における燃料噴射量Qを可変設定する。 - 特許庁

Provided are a crank angle synchronization processing part 52 executing the greater part of the crank angle synchronization processing executed by an ECU 50 and a time synchronization processing part 54 executing a greater part of the time synchronization processing executed by the ECU50.例文帳に追加

ECU50が実行するべきクランク角同期処理の大半を実行するクランク角同期処理部52と、ECU50が実行するべき時間同期処理の大半を実行する時間同期処理部54とを設ける。 - 特許庁

Crank angle sensors 51 arranged opposite to the permanent magnets 49, and pulsar sensors 52 for detecting leakage flux of the permanent magnets 49, by shifting them from the crank angle sensors 51 are provided at a stator core 33 side.例文帳に追加

永久磁石49に対向配置されるクランク角度センサ51と、クランク角度センサ51からシフトさせて永久磁石49の漏れ磁束を検出するパルサセンサ52とをステータコア33側に設ける。 - 特許庁

A crank angle -θ_PVmax at a TDC symmetrical point is obtained from θ_PVmax, and PV_-θmax as the PV value is calculated when the crank angle is -θ_PVmax.例文帳に追加

θ_PVmaxからTDC対称点のクランク角−θ_PVmaxを求め、−θ_PVmaxのときのPVの値であるPV_−θmaxを算出する。 - 特許庁

The first Wiebe function is determined so that the maximum value for an actual heat generation rate and a crank angle showing the maximum value correspond to the maximum value for the first Wiebe function and a crank angle showing the maximum value, respectively.例文帳に追加

1番目のWiebe関数は、実熱発生率の最大値およびその最大値を示すクランク角度と、1番目のWiebe関数の最大値およびその最大値を示すクランク角度とが一致するように、決定される。 - 特許庁

The controller 9 has a microcomputer 20 connecting the crank shaft 1a and the rotary shaft 2a so that the crank angle α and the rotation angle β are in a predetermined phase.例文帳に追加

コントローラ9はクランク角αと回転角βとが所定位相になるようにクランク軸1aと回転軸2aとを接続するマイコン20を有している。 - 特許庁

Therefore, a crank angle CA_y is controlled so as to become equal to a reference value of the crank angle for performing optimized combustion by taking into consideration a difference between an actual value of the physical parameter and the preset value of the physical parameter.例文帳に追加

そのため、物理パラメータの実際の値と物理パラメータの設定値との差を考慮して、クランク角度CA_yは、最適化された燃焼をするための、クランク角度の基準値に等しくなるように制御される。 - 特許庁

To highly accurately measure a crank angle of an internal combustion engine by calculating a correction quantity for excellently correcting a detecting value of a crank angle sensor while restraining reduction in drivability.例文帳に追加

ドライバビリティの低下を抑えつつ、クランク角センサの検出値を良好に補正するための補正量を算出して内燃機関のクランク角の高精度な測定を可能とする。 - 特許庁

Switching of the injection mode is prohibited in response to a determination by an injection mode determining means to a cylinder 3a determined that a detected crank angle exists in a predetermined crank angle section.例文帳に追加

また、検出されたクランク角が所定のクランク角度区間にあると判定された気筒3aに対して、噴射モード決定手段による決定に応じた噴射モードの切換を禁止する。 - 特許庁

The marking for cylinder judgement of a crank angle sensor is provided in the nearest position in the rotating direction from the stopping crank angle range of the engine, and thereby the cylinder judgement is quickened and the startability is improved.例文帳に追加

クランク角度センサの気筒判定のマーキングを前述のエンジンの停止クランク角度範囲から回転方向に一番近い位置に施すことにより、気筒判定を早め、始動性を向上させる。 - 特許庁

A theoretical crank angle in the seating time of the intake/exhaust valve in design as well as the valve lift quantity corresponding to the theoretical crank angle are stored in the memory 41 beforehand.例文帳に追加

設計上での吸排気弁の着座時における理論クランク角度、及びこの理論クランク角度に対応した弁リフト量とを予めメモリ41に記憶しておく。 - 特許庁

An intake valve 6 is opened at predetermined crank angle and is closed at other predetermined crank angle in each intake stroke at a time of start of the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の始動時に各吸気行程において吸気弁6が所定のクランク角度で開弁せしめられて別の所定のクランク角度で閉弁せしめられる。 - 特許庁

To maintain high control accuracy by avoiding interference of a crank angle synchronization processing with a time synchronization processing even in the high rotation area of an internal combustion engine, in an internal combustion engine control device executing both the crank angle synchronization processing and the time synchronization processing.例文帳に追加

この発明は、クランク角同期処理と時間同期処理の双方を実行する内燃機関制御装置に関し、内燃機関の高回転領域においても両者の干渉を避けて高い制御精度を維持することを目的とする。 - 特許庁

例文

When the rotating direction of the crankshaft 24 is in a normal direction, a crank angle CA is increased whenever the output pulse of the crank angle sensor is generated.例文帳に追加

クランクシャフト24の回転方向が正転方向のときには、クランク角センサの出力パルスが発生する毎にクランク角CAが増大される。 - 特許庁

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