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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > CRANK ANGLEの意味・解説 > CRANK ANGLEに関連した英語例文

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CRANK ANGLEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 953



例文

To differentiate the valve opening characteristics of a pair of engine valves with respect to a crank angle at low load, and to bring the valve opening characteristics of the pair of engine valves close to a crank angle at high load.例文帳に追加

低負荷ではクランク角度に対する一対の機関弁の開弁特性を異ならせ、高負荷時ではクランク角度に対する一対の機関弁の開弁特性を近づける。 - 特許庁

A crankshaft 9 is driven by repeating forward rotation and reverse rotation between a position A where the crank angle isand a position C where the crank angle is before 180° by the drive of a servomotor 5.例文帳に追加

クランクシャフト9は、サーボモータ5の駆動により、クランク角度0°の位置Aと、クランク角度180°手前の位置Cとの間で正転・逆転を繰り返して駆動される。 - 特許庁

The engine speed Ne10 is calculated based on the crank angle 10° period, and the engine speed Ne180 is calculated based on the crank angle 180° period.例文帳に追加

クランク角10°周期に基づきエンジン回転速度Ne_10を演算すると共に、クランク角180°周期に基づきエンジン回転速度Ne_180を演算する。 - 特許庁

To accurately generate timings for each small specified crank angle by using cylinder quantity pulse type rotating signals in which edges are produced in a specified direction for each specified crank angle position for each cylinder.例文帳に追加

各気筒の所定クランク角位置毎に特定方向のエッジが生じる気筒数パルス式の回転信号から、小さい一定クランク角度毎のタイミングを精度良く生成する。 - 特許庁

例文

To provide a crank angle discriminating device for an engine capable of appropriately determining cylinders and accurately discriminating a crank angle in each of the cylinders in a four-cycle engine having a plurality of cylinders.例文帳に追加

複数気筒を有する4サイクルエンジンの適正な気筒判別及び各気筒でのクランク角度の識別を精度よく行い得るエンジンのクランク角度識別装置を提供する。 - 特許庁


例文

An engine ECU 12 detects instability in idling on the basis of the locus length of output of a crank angle sensor 34 and the area value surrounded by a locus and a line representing the mean value of the output of the crank angle sensor 34.例文帳に追加

エンジンECU12は、クランク角センサ34の出力の軌跡長と、軌跡とクランク角センサ34の出力の平均値を示す直線とに囲まれた面積値とに基づいてアイドル回転の不安定を検出する。 - 特許庁

To stop an internal combustion engine at a crank angle position near to a preset target crank angle position, when an automatic stopping condition for the operated internal combustion engine is satisfied.例文帳に追加

運転している内燃機関を自動停止する条件が成立したときに、予め設定された目標クランク角位置により近いクランク角位置で内燃機関を停止させる。 - 特許庁

An engine ECU 70 of this control device detects the valve overlap amount based on the detection result of the crank angle sensor 62, and detects the acceleration state of the engine 1 based on the detection result of the crank angle sensor 62.例文帳に追加

当該制御装置のエンジンECU70は、クランク角センサ62の検出結果に基づきバルブオーバーラップ量を検出し、クランク角センサ62の検出結果に基づきエンジン1の加速状態を検出する。 - 特許庁

To accurately control an engine rotation stop crank angle into a target crank angle range without being influenced by characteristic change of an alternator when stopping engine rotation.例文帳に追加

エンジン回転を停止させる際にオルタネータの特性変化の影響を受けずにエンジン回転停止クランク角を精度良く目標のクランク角範囲内に制御できるようにする。 - 特許庁

例文

An ECU 50 determines that a pre-ignition occurs when a cylinder internal pressure P(θ) is above a reference cylinder internal pressure Pa(θ) at a predetermined crank angle θ which is a crank angle before ignition timing SA.例文帳に追加

ECU50は、点火時期SA以前のクランク角である所定のクランク角θにおいて、筒内圧P(θ)が基準筒内圧Pa(θ)よりも大きくなった場合に、プレイグニッションが発生したと判定する。 - 特許庁

例文

An ECU 50 detects the cog lacking part 34 on the basis of time intervals between pulse signals output from the crank angle detecting device 40, and determines the failure of the crank angle detecting device 40 on the basis of the frequency of detecting the cog lacking part 34.例文帳に追加

ECU50は、クランク角検出装置40から出力されるパルス信号の時間間隔に基づいて欠歯34を検出し、欠歯34が検出される頻度に基づいてクランク角検出装置40の異常を判定する。 - 特許庁

Temperature of an inside of a cylinder corresponding to crank angle is calculated by using compression pressure provided by a cylinder pressure sensor and differential value to crank angle change by using the temperature of the inside of the cylinder is calculated as change quantity of the temperature of the inside of the cylinder.例文帳に追加

筒内圧センサから得られる燃焼圧力を用いてクランク角度に対応する筒内温度を算出し、該筒内温度を用いてクランク角度変化に対する微分値を筒内温度変化量として算出する。 - 特許庁

A cam sensor 155 detects a crank angle depending upon a position of a cam shaft 69 and determines whether the crank angle is positioned in a forward area wherein there is a slight load or in a reverse area wherein there is a heavy load at start-up of an engine.例文帳に追加

カムセンサ155はカムシャフト69の位置によってクランク角を検出し、クランク角度位置が始動時負荷の少ない正転領域にあるか該負荷の大きい逆転領域にあるかを判別する。 - 特許庁

In this abnormal noise generation timing specifying method, an engine sound and a crank angle of the rotating object engine E are detected continuously as long as a prescribed time, and the detected engine sound and crank angle are recorded in a recording means 13.例文帳に追加

回転中の対象エンジンEのエンジン音とクランク角度を所定時間に亘って連続して検出し、その検出したエンジン音とクランク角度を記録手段13に記録する。 - 特許庁

To provide a crank angle detector for a four-cycle multi-cylinder internal combustion engine capable of determining a cylinder corresponding to a crank angle detection signal without a delay when the engine is started.例文帳に追加

機関の始動時にクランク角検出信号の気筒判別を遅滞なく行うことができる4サイクル多気筒内燃機関用クランク角検出装置を提供する。 - 特許庁

The friction model 64 is learned based on the estimated values of the crank angle θ and the crank angle rotating speed dθ/dt calculated by the engine model 60 and the actually measured values thereof.例文帳に追加

エンジンモデル60により算出されるクランク角度θおよびクランク角回転速度dθ/dtの推定値と、それらの実測値とに基づいて、フリクションモデル64を学習する。 - 特許庁

In the case in which the crank angle is positioned in the reverse area, a starter motor 171 is caused to reverse and the position of the crank angle is shifted to the forward area prior to a starting operation by a driver.例文帳に追加

逆転領域にある場合は、運転者による発進操作に先立ち、スタータモータ171を逆転させて正転領域にクランク角度位置を変更しておく。 - 特許庁

The ideal knock waveform is calculated in consideration of a factor depending on a crank angle (a term depending on the crank angle), a factor depending on an actual time (a term depending on the actual time) and a factor depending on an engine structure (a vibration transmission function).例文帳に追加

理想的なノック波形は、クランク角に依存する要因(クランク角依存項)と実時間に依存する要因(実時間依存項)とエンジン構造に依存する要因(振動伝達関数)を考慮して算出する。 - 特許庁

A charge period determining section 18 compares a present crank angle with a charge period and outputs a charge control signal to an AND gate 104 when determining that the present crank angle falls within this charge period.例文帳に追加

充電期間判定部18は、クランク角と充電期間とを比較して現クランク角が予定の充電期間であると判断したときに充電制御信号をアンドゲート104に入力する。 - 特許庁

The crank angle detector of an internal combustion engine includes a rotor having a plurality of protrusions spaced from each other in a circumferential direction and mounted on the crankshaft, and a crank angle sensor disposed oppositely to the protrusions of the rotor.例文帳に追加

クランクシャフトに、周方向に互いに離間した複数の突起を有するロータを取り付け、クランク角センサをロータの突起に対面配置する。 - 特許庁

In the case in which the position of the crank angle is in the reverse area, a starter motor 171 is caused to reverse and the position of the crank angle is shifted to the forward area prior to a starting operation by a driver.例文帳に追加

逆転領域にある場合は、運転者による発進操作に先立ち、スタータモータ171を逆転させて正転領域にクランク角度位置を変更しておく。 - 特許庁

Crank angle time T_n of a present explosion cylinder is defined as x coordinate value and crank angle time T_n-1 of a previous explosion cylinder is defined as y coordinate value and a present plot point P_n is plotted on an xy plane.例文帳に追加

今回の爆発気筒におけるクランク角時間T_nをx座標値とし、前回の爆発気筒におけるクランク角時間T_n−1をy座標値として、xy平面上に今回のプロット点P_nをプロットする。 - 特許庁

A control part 12 obtains a relation of a crank angle and a heat generation ratio by a heat generation ratio calculated from a crank angle which is a detected value by a cam positioning sensor 10 and a detected value by a cylinder pressure sensor 11.例文帳に追加

制御部12は、カムポジショニングセンサ10による検出値であるクランク角と筒内圧センサ11による検出値から算出した熱発生率とにより、クランク角と熱発生率との関係を得る。 - 特許庁

A charge-period determination part 18 compares a crank angle with a charge period so as to input a charge control signal to an AND gate 104, when it is determined that a current crank angle lies within a scheduled charge period.例文帳に追加

充電期間判定部18は、クランク角と充電期間とを比較して現クランク角が予定の充電期間であると判断したときに充電制御信号をアンドゲート104に入力する。 - 特許庁

When a crank angle synchronizing signal is inputted at the time of a processing of a high priority task to be performed based on a crank angle synchronizing interruption, an interruption handler is driven in a CPU 1a and a starting request is performed for the high priority task.例文帳に追加

短時間の間に複数のクランク角同期信号が入力した場合には、各割り込み要求に対応し、高優先タスクに対して各々起動要求を行なう。 - 特許庁

A method for stopping the loom comprises stopping the spindle of the loom at a crank angle before a crank angle period in which tuck-in action is carried out in stoppage of the loom caused by at least weft stopping.例文帳に追加

織機の停止方法は、少なくとも緯止まりに起因する織機の停止時に、織機の主軸をタックイン動作が行われるクランク角度期間以前のクランク角度で停止させることを特徴とする。 - 特許庁

A cam sensor 155 detects a crank angle depending upon a position of a cam shaft 69 and determines whether the position of the crank angle is in a forward area wherein there is a slight load or in a reverse area wherein there is a heavy load at start-up of an engine.例文帳に追加

カムセンサ155はカムシャフト69の位置によってクランク角を検出し、クランク角度位置が始動時負荷の少ない正転領域にあるか該負荷の大きい逆転領域にあるかを判別する。 - 特許庁

A control device 30 uses pressure difference between a sub chamber pressure and a fuel passage pressure to calculate an upper limit crank angle (-130°) obtained by converting a timing of limitation until which a check valve 21 can remain opened into a crank angle.例文帳に追加

制御装置30は、副室圧及び燃料通路圧の圧力差を利用して、逆止弁21が開弁していられる限界のタイミングをクランク角度に換算した上限クランク角度(−130°)を算出する。 - 特許庁

An output value of a rotation angle sensor 3 for generating sensor output is sampled synchronously with a predetermined crank angle in response to a rotation angle of the control shaft 2 in a variable valve gear 100, and a cylinder of lifting the intake valve is specified from crank angle sensor output.例文帳に追加

可変動弁装置100における制御軸2の回転角度に応じて、センサ出力を発生する回転角度センサ3の出力値を所定クランク角度に同期してサンプリングするとともに、クランク角度センサ出力から吸気弁バルブがリフトしている気筒を特定する。 - 特許庁

From a relative position between the determination range and the G signal, the CPU 41 also estimates the degrees of advance angle of the VVT mechanism at a timing of an initial crank angle determination, such as engine starting and delays the crank angle determination if the degrees of the advance angle is at or larger than a prescribed value.例文帳に追加

また、CPU41は、判別区間とG信号との相対位置から、機関始動時など、初回のクランク角判別時におけるVVT機構10の進角量を推測し、その進角量が所定量以上であれば、クランク角の判別を遅らせる。 - 特許庁

On the basis of an absolute angle of the rotational position of the camshaft 5, which is the output of the magnetic absolute angle detection sensor 13, a crank angle detection means 14 detects the angle of a crank, and a cylinder position detection means 15 detects each cylinder position of an engine.例文帳に追加

この絶対角度検出センサ13の出力であるカムシャフト5の回転位置の絶対角度から、クランクの角度を検出するクランク角度検出手段14、およびエンジンの各シリンダの位置を検出するシリンダ位置検出手段15を設ける。 - 特許庁

When an ignition key is ON, a current engine state is detected from a crank angle sensor or the like in step 2, and a current working position of a valve timing variable mechanism is detected from respective angle position information of the crank angle sensor and a driving shaft angle sensor in step 3.例文帳に追加

イグニッションキーがオンになっている場合は、ステップ2で、クランク角センサなどから現在の機関状態を検出し、ステップ3では、クランク角センサと駆動軸角度センサとのそれぞれの角度位置情報からバルブタイミング可変機構の現在の作動位置を検出する。 - 特許庁

At a time when the unstableness of the combustion state is detected at a crank angle CA1, the fuel is injected to the #3 cylinder in which fuel has been injected and the crank angle period until the intake valve is closed is not less than a predetermined angle α°.例文帳に追加

また、クランク角CA_1 で燃焼状態の不安定化が検出された場合には、その時点で燃料噴射済みであり、かつ、吸気弁34が閉弁されるまでのクランク角期間が所定角α゜以上である#3気筒に対して燃料噴射が実行される。 - 特許庁

To provide a control device for an engine accurately controlling fuel injection at target fuel injection angle even if crank pulse signal input right before crank angle gets to target fuel injection angle set for each cylinder corresponds to lacking tooth part.例文帳に追加

クランク角度が気筒毎に設定された目標燃料噴射角度となる直前に入力されるクランクパルス信号が欠歯部に相当する場合であっても、精度良く目標燃料噴射角度で燃料の噴射制御を行なえるエンジンの制御装置を提供する。 - 特許庁

It temporarily determines the crank angle from the detection result of the chipped tooth portions and the presence or not of the pulses of the cam angle signal in preset sections near the chipped tooth portions, and finally determines the crank angle from the type of the chipped tooth portions detected then after temporarily determining it.例文帳に追加

また、ECU40は、欠歯部の検出結果と欠歯部付近の所定区間内におけるカム角信号のパルスの有無とからクランク角を仮判別すると共に、該仮判別の後、次に検出される欠歯部の種類によりクランク角を確定判別する。 - 特許庁

Rotation of a crankshaft of an engine is detected by a crank angle sensor 21, and an NE signal comprising a pulse train per predetermined angle interval and having a reference position with a wide pulse interval in midway of the pulse train is generated by a detection signal of the crank angle sensor 21.例文帳に追加

エンジンのクランク軸の回転はクランク角センサ21にて検出され、その検出信号により、所定角度間隔毎のパルス列よりなり且つその途中にパルス間隔の広い基準位置を有したNE信号が生成される。 - 特許庁

This abnormality determination device is used for detecting the abnormality of a crank position sensor 42 which outputs the pulse signal Sp at each timing when a crank shaft 31 of an internal combustion engine 11 rotates through a prescribed angle, and varies a pulse width of the pulse signal Sp in accordance with the rotation direction of the crank shaft 31.例文帳に追加

この異常判定装置は、内燃機関11のクランクシャフト31が所定角度回転する毎にパルス信号Spを出力し、クランクシャフト31の回転方向に応じてパルス信号Spのパルス幅を変更するクランクポジションセンサ42の異常検出に用いられる。 - 特許庁

The energy stored during the stop of operation can be used for stopping or relocating the crank shaft to one of a plurality of crank angle positions effective for restarting, and/or used for rotating the crank shaft during restarting the engine.例文帳に追加

動作停止中に蓄えられたエネルギーは、再始動に有利な複数のクランク角位置の一つにクランクシャフトを停止させ、又は再配置するために用い、及び/又は、機関の再始動中にクランクシャフトを回転させるために用いる、ことが出来る。 - 特許庁

The rotational speed of the oscillating crank 3 is synchronizingly controlled to follow the data base for rotational speed of the main crank 2 only when the main crank 2 is positioned within a predetermined angle range (between point A and point C) at which the slab S is width-drafted with the die 1.例文帳に追加

メインクランク2が金型1によるスラブSの幅圧下が行なわれる所定角度範囲内(A点〜C点の区間)にあるときにのみ、メインクランク2の速度実績に追従するよう揺動クランク3の速度を同調制御する。 - 特許庁

The combustion control device of an internal combustion engine comprises a memory means for storing the correspondence between each value at a crank angle and an intensity index value of knocking occurring at each value at the crank angle, and a control means for controlling combustion conditions in a cylinder by referring to the correspondence between the crank angle and the intensity index value of knocking.例文帳に追加

本発明に係る内燃機関の燃焼制御装置は、クランクアングルの各値と当該クランクアングルの各値で発生するノッキングの強度指標値との対応関係を記憶した記憶手段と、クランクアングルとノッキング強度指標値との前記対応関係を参照して、筒内における燃焼状態を制御する制御手段と、を備える。 - 特許庁

When an engine automatic stop control such as idling stop performs a stop control of a crank angle for an optimal crank angle stop position, or when the crank angle stop position is estimated with high accuracy, a motor generator functioning as an electric motor or a generator automatically restarts the engine at the next engine restart.例文帳に追加

アイドリングストップなどのエンジンの自動停止制御によって、クランク角度が最適なクランク角度停止位置に停止制御されている場合、又はそのクランク角度停止位置が高精度に推定できる場合には、次回のエンジン再始動時には、電動機又は発電機として機能するモータジェネレータなどによりエンジン自動再始動を行う。 - 特許庁

The control device 30 further calculates a valve open time of an injector 22 required for supplying a natural gas of a required fuel amount into the sub chamber 19 and calculates a valve open starting crank angle (-200°) of the injector 22 obtained by subtracting a crank angle (70°) corresponding to the valve open time of the injector 22 from the upper limit crank angle.例文帳に追加

さらに、制御装置30は、要求燃料量分の天然ガスを副室19内に供給するために必要なインジェクタ22の開弁時間を算出するとともに、インジェクタ22の開弁時間に相当するクランク角度(70°)を上限クランク角度から差し引いたインジェクタ22の開弁開始クランク角度(−200°)を算出する。 - 特許庁

Actually, the failure determining means determines that there is abnormality in the air current control valve 58 corresponding to the cylinder of detecting the average crank angle acceleration existing on the deceleration side, when the average crank angle acceleration exists on the deceleration side when the air current control valve 58 is operated and the average crank angle acceleration does not exist on the deceleration side when the air current control valve 58 is not operated.例文帳に追加

具体的には故障判定手段は、気流制御弁58が作動しているときの平均クランク角加速度が減速側にあり、気流制御弁58が作動していないときの平均クランク角加速度が減速側にない場合に、減速側にある平均クランク角加速度が検出された気筒に対応する気流制御弁58に異常あり、と判定する。 - 特許庁

When a condition wherein a reverse pulse signal is not outputted from the crank angle sensor 34 continues for a predetermined time in the execution of the reverse control, an abnormal condition wherein a reverse pulse signal is not outputted from the crank angle sensor 34 is determined, and the abnormality of the reverse rotation signal output system of the crank angle sensor 34 is determined.例文帳に追加

この逆転制御を実行したときにクランク角センサ34から逆転パルス信号が出力されない状態が所定期間継続した場合には、クランク角センサ34から逆転パルス信号が出力されない異常状態であると判断して、クランク角センサ34の逆転信号出力系の異常有りと判定する。 - 特許庁

This electronic control device indicates the ignition to a spark plug of the cylinder by setting time when discriminating the top dead center in the cylinder as the ignition timing based on crank angle information from a crank angle detecting part, and performs ignition control for indicating the ignition in the ignition timing to the spark plug of the cylinder thereafter when discriminating that the ignition timing is correct based on the crank angle information.例文帳に追加

電子制御装置は、クランク角検出部からのクランク角情報に基づき気筒における上死点を判別したときを点火タイミングとして当該気筒の点火プラグに点火を指示し、前記クランク角情報に基づき当該点火タイミングが正しいと判別したときには、その後、当該気筒の点火プラグに当該点火タイミングで点火を指示する点火制御を行う。 - 特許庁

When the engine rotation speed is increasing in the compression stroke injection mode, the control device determines that the crank angle at injection end timing of the fuel injection valve deviates toward the delayed crank angle side and performs additional ignition at timing t1 when (or immediately before or after) a crank angle at actual injection end timing of the fuel injection valve of a present injection cylinder is reached.例文帳に追加

圧縮行程噴射モード中にエンジン回転速度が上昇中の場合には、燃料噴射弁の噴射終了時期のクランク角が遅角側にずれると判断して、今回の噴射気筒の燃料噴射弁の実際の噴射終了時期のクランク角に至った時点t1 (又はその直前か直後)で追加点火を実行する。 - 特許庁

A number of crank angle positions of the internal combustion engine 1 are determined as sampling positions, and at least one sampling position among the plural sampling positions, which delays from the crank angle position when each intake process is started and advances from the crank angle position where the pressure inside the intake pipe is the minimum value in each intake process, is determined as a prediction sampling position.例文帳に追加

内燃機関1の多数のクランク角位置をサンプリング位置として定め、複数のサンプリング位置のうち、各吸気行程が開始される時のクランク角位置よりも遅れ、各吸気行程で吸気管内圧力が極小値を示すクランク角位置よりは進んだ少なくとも一つのサンプリング位置を予測サンプリング位置として定めておく。 - 特許庁

This device estimates the combustion condition of the internal combustion engine 10 and is provided with a storage means storing statistical distribution of crank angle acceleration at a time of engine start beforehand according to properties of fuel, an angular acceleration calculation means calculating crank angle acceleration at the time of engine start, and a combustion condition estimation means estimating fuel properties by applying crank angle acceleration calculated at the time of engine start to the statistical distribution.例文帳に追加

内燃機関10の燃焼状態を推定する装置であって、機関始動時のクランク角加速度の統計的分布を燃料の性状に応じて予め記憶する記憶手段と、機関始動時にクランク角加速度を算出する角加速度算出手段と、機関始動時に算出されたクランク角加速度を統計的分布に当てはめて、燃料の性状を推定する燃焼状態推定手段と、を備える。 - 特許庁

The combustion control device detects a crank angle 204 when the heat generation rate 200 rises and exceeds a prescribed threshold 202 set in advance as ignition timing, and detects a crank angle 212 corresponding to 50% of an integrated total which is obtained by integrating the heat generation rate up to the prescribed crank angle that fuel injection is executed and combustion is completed in one combustion cycle as MFB50.例文帳に追加

燃焼制御装置は、熱発生率200が上昇し予め設定している所定の閾値202を超えるときのクランク角度204を着火時期として検出し、1燃焼サイクルにおいて、燃料噴射が実行され燃焼が終了する所定のクランク角度までの熱発生率を積算した積算合計の50%に相当するクランク角度212をMFB50として検出する。 - 特許庁

例文

After a reference position per one rotation of a crankshaft 10 of the internal combustion engine 1 is discriminated based on a crank angle signal by a crank angle sensor 25, stroke discrimination is performed based on a crank angle signal position corresponding to each cylinder and on the transition condition of intake pressure PMa, PMb detected by the intake pressure sensors 22a, 22b.例文帳に追加

クランク角センサ25によるクランク角信号に基づく内燃機関1のクランクシャフト10の1回転毎の基準位置の判別後では、各気筒に対応するクランク角信号位置と吸気圧センサ22a,22bで検出される吸気圧PMa,PMbの遷移状態とに基づき行程判別される。 - 特許庁

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