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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > clutch strokeに関連した英語例文

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clutch strokeの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 121



例文

CLUTCH STROKE CORRECTING METHOD例文帳に追加

クラッチストローク補正方法 - 特許庁

CLUTCH STROKE CONTROL DEVICE例文帳に追加

クラッチストローク制御装置 - 特許庁

CLUTCH OPERATION CYLINDER DEVICE EQUIPPED WITH STROKE SENSOR例文帳に追加

ストロークセンサー付クラッチ操作シリンダー装置 - 特許庁

Additionally, an engaging degree of the clutch is computed from stroke quantity which is a detection value of a stroke sensor 56.例文帳に追加

また、クラッチの係合度をストロークセンサ56の検出値であるストローク量から算出する。 - 特許庁

例文

A target clutch stroke is univocally set by the corrected target clutch transmission torque.例文帳に追加

この補正された目標クラッチ伝達トルクにより一義的に目標クラッチ・ストロークを設定する。 - 特許庁


例文

To accurately learn the stroke of a clutch actuator at a time when a clutch starts engaging.例文帳に追加

クラッチが係合を開始する時点のクラッチアクチュエータのストロークを精度よく学習する。 - 特許庁

HYDRAULIC STROKE DEVICE, PLANETARY GEAR AUTOMATIC TRANSMISSION AND CLUTCH DEVICE例文帳に追加

液圧ストローク装置、遊星歯車式自動変速機及びクラッチ装置 - 特許庁

A clutch torque reference value is determined by applying a clutch return stroke detection value to clutch torque reference characteristics (map).例文帳に追加

クラッチトルク基準特性(マップ)にクラッチ戻しストローク検出値を適用してクラッチトルク基準値が決定される。 - 特許庁

A clutch transmittable torque computing part 22 computes clutch transmittable torque Tclst on the basis of the clutch stroke amount CLST.例文帳に追加

クラッチ伝達可能トルク算出部22は、クラッチのストローク量CLSTに基づいてクラッチ伝達可能トルクTclstを算出する。 - 特許庁

例文

To provide a wet type multiple disc clutch for actualizing highly accurate imperfect-clutch control by widening a piston stroke range in an imperfect-clutch region.例文帳に追加

半クラッチ領域におけるピストンストローク範囲を広くし、高精度な半クラッチ制御が可能な湿式多板クラッチを提供する。 - 特許庁

例文

This operation is executed over an entire region of the clutch stroke of the automatic clutch, and the clutch torque map is produced from the acquired learning value.例文帳に追加

この動作を、自動クラッチのクラッチストロークの全域に亘って実行し、これら取得された学習値からクラッチトルクマップを作成する。 - 特許庁

The ECU 50 detects the temperature of the clutch disc, and corrects the clutch stroke based on the detected temperature of the clutch disc.例文帳に追加

ECU50は、クラッチディスクの温度を検出し、検出されたクラッチディスクの温度に基づきクラッチストロークを補正する。 - 特許庁

The ECU 50 detects the temperature of the clutch disc and corrects the clutch stroke based on a detected temperature of the clutch disc.例文帳に追加

ECU50は、クラッチディスクの温度を検出し、検出されたクラッチディスクの温度に基づきクラッチストロークを補正する。 - 特許庁

The clutch stroke to control the clutch torque is corrected on the basis of each correction target clutch torque obtained by multiplying each clutch torque correction factor by the reference target clutch torque.例文帳に追加

演算された各クラッチトルク補正係数に基準目標クラッチトルクを乗じた各補正目標クラッチトルクに基づき、クラッチトルクを制御するクラッチストロークが補正される。 - 特許庁

To provide a clutch control means capable of preventing a half clutch stroke from being erroneously learned by disabling the learning of half clutch if the disengagement of a clutch is determined to be defective when the disengagement of the clutch is detected.例文帳に追加

クラッチ切れの不良を検出し、不良と判定された場合には、半クラッチ学習を実施しないようにし、半クラッチストロークの誤学習を防止するクラッチ制御手段を提供する。 - 特許庁

The clutch stroke position is acquired by correcting the torque transmission end point by using an amount of hysteresis in the connection operation and disconnection operation of the clutch as a correction amount, and the clutch stroke position is learned as a torque transmission start point.例文帳に追加

クラッチの接続動作時と切断動作時とのヒステリシス分を補正量として「トルク伝達終了点」を補正することにより得られたクラッチストローク位置を「トルク伝達開始点」として学習する。 - 特許庁

A stroke end detecting means 140 detects that the clutch has reached a stroke end position where clutch disks are in contact with each other when the amount of change in clutch oil pressure becomes larger than a predetermined value.例文帳に追加

ストロークエンド検知手段140は、クラッチ油圧の変化量が所定値を超えることで、クラッチ板同士が当接する時点、すなわち、クラッチがそれ以上ストロークできない「ストロークエンド位置」に達したことを検知する。 - 特許庁

The stroke sensor 41 detects a pedal stroke, that is, a full pedal depression quantity of the clutch pedal 31 by a driver.例文帳に追加

ストロークセンサ41は、運転者によるクラッチペダル31の踏込み操作量であるペダルストロークを検出する。 - 特許庁

To provide a hydraulic pressure control device for detecting the stroke end position of a clutch piston.例文帳に追加

クラッチピストンのストロークエンド位置を検出する油圧制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a one-way clutch capable of sufficiently securing a stroke of a roller.例文帳に追加

ころのストロークを十分に確保することができる一方向クラッチを提供することである。 - 特許庁

To decide the amount of stroke corresponding to a meshing start point of a sleeve and a clutch gear with high precision.例文帳に追加

スリーブとクラッチギヤとの噛合い開始点に対応したストローク量を精度よく決定する。 - 特許庁

A clutch stroke position as of an engine speed change in the disconnection operation of the automatic clutch 2 is acquired as a torque transmission end temporary point.例文帳に追加

自動クラッチ2の切断動作時におけるエンジン回転数変化時点でのクラッチストローク位置を「トルク伝達終了仮点」として取得する。 - 特許庁

The pedal stroke of the main clutch A consists of three stages, i.e., switching between high and low speed (D1), inching (D2), and joint-turning preventive clutch disconnection (D3).例文帳に追加

主クラッチAのペダルストロークを高速−低速の切換(D1)、インチング(D2)およびつれまい防止クラッチ切り(D3)の3段階とする。 - 特許庁

Then, a clutch stroke St2 of the clutch in the unselected system is gradually increased from zero (after t2).例文帳に追加

その後、非選択系統のクラッチのクラッチストロークSt2がゼロから徐々に増大される(t2以降)。 - 特許庁

To provide a clutch stroke control device achieving smooth clutch connection and improving comfort during running of a vehicle.例文帳に追加

滑らかなクラッチ接続を実現し、車両走行の快適性を向上させることができるクラッチストローク制御装置を提供する。 - 特許庁

A clutch transmitting torque characteristics learning means 481 acquires a clutch transmitting torque from an engine torque map 465 and engine rotation number signal 131 while controlling an automatic half-clutch connection at the time of starting-up, and also acquires an amount of a gap between a clutch stroke Sp acquired by comparing with an existing clutch transmitting torque characteristics 475 and an actual clutch stroke S from the value of clutch transmitting torque.例文帳に追加

発進時の自動半クラッチ接制御中に、クラッチ伝達トルク特性学習手段481は、クラッチ伝達トルクをエンジントルク465、エンジン回転数131から求め、この値から既存のクラッチ伝達トルク特性475を参照して求めたクラッチストロークSpと、実際のクラッチストロークSのずれ量を求める。 - 特許庁

The clutch control device 50 controls torque transmission between an engine 10 and a transmission 30 by adjusting stroke of an actuator 23 for a clutch for conducting clutch stroke and by changing an engaging state of a clutch disk 21a and a flywheel 10a.例文帳に追加

クラッチ制御装置50は、クラッチ用アクチュエータ23のストロークを調整してクラッチストロークさせ、クラッチディスク21aとフライホイール10aとの係合状態を変化させてエンジン10と変速機30との間のトルク伝達を制御する。 - 特許庁

To provide a clutch control device and a clutch control method capable of accurately detecting the ineffective stroke of a clutch piston without engaging clutch discs.例文帳に追加

クラッチ制御装置及びクラッチ制御方法に関し、クラッチ板を締結させることなくクラッチピストンの無効ストロークを正確に把握するできるようにする。 - 特許庁

The clutch torque is determined by pressing load of a clutch disk and clutch wheel, the pressing load is determined by stroke of a rod pressing the clutch disk to a fly wheel side.例文帳に追加

クラッチトルクはクラッチディスクとフライホイールとの圧着荷重によって決定されており、該圧着荷重はクラッチディスクをフライホイール側に押圧するロッドのストロークによって決定されている。 - 特許庁

To provide an apparatus for learning of clutch transmission torque, capable of obtaining a learning value of a relationship between a clutch stroke and clutch transmission torque for producing a clutch torque map, with high accuracy.例文帳に追加

クラッチトルクマップを作成するためのクラッチストロークとクラッチ伝達トルクとの関係の学習値を高い精度で求めることが可能なクラッチ伝達トルク学習装置を提供する。 - 特許庁

To provide a clutch controller capable of shortening the speed change time by shortening the time to make the clutch stroke to the partial clutch engagement waiting point when a clutch is coupled.例文帳に追加

クラッチ接時にクラッチストロークを半クラッチ待機点までストロークさせる時間が短くなり、変速時間の短縮が図れるクラッチ制御装置を提供する。 - 特許庁

When the rotational speed of the clutch of an automatic clutch device 3 is measured after a predetermined time α is passed and the rotational speed is not lower than a specified rotational speed β, the clutch control means determines that the disengagement of the clutch is defective, and corrects the target value of the clutch stroke for disengaging the clutch.例文帳に追加

これによって断されたはずの自動クラッチ装置3のクラッチ回転数を予め定めた時間α後に測定し、規定値βよりも回転数が落ちていない場合にはクラッチ断不良と判断し、クラッチ断用のクラッチストローク目標値を補正する。 - 特許庁

To properly control a transmission torque by a clutch mechanism in a vehicle provided with a clutch mechanism for transmitting torque according to a stroke quantity from a driving source to a transmission and an actuator for controlling the stroke quantity.例文帳に追加

ストローク量に応じたトルクを駆動源から変速機に伝達するクラッチ機構と、ストローク量を制御するアクチュエータとを備えた車両において、クラッチ機構による伝達トルクを適切に制御する。 - 特許庁

The ECU computes stroke of the clutch required for getting desired clutch torque and controls the rod to maintain the stroke in step 104.例文帳に追加

ECUはステップ104において所要のクラッチトルクを得るために必要なクラッチのストロークを演算し、該ストロークとなるようにロッドを制御する。 - 特許庁

When an engine is operating, a vehicle speed is zero, a transmission is set to a neutral position, and a clutch is engaged, a half clutch erroneous learning prevention means 427 instructs the clutch control means 421 to completely disengage the clutch, and the clutch control means 421 gives the target value of a clutch stroke for disengaging the clutch to an actuator 35 for disengaging/engaging the clutch.例文帳に追加

エンジン稼動時かつ車速がゼロ、ニュートラル状態で、クラッチが接状態にあるときに半クラッチ誤学習防止手段427は、クラッチ制御手段421に対してクラッチを完全に切断するよう指示し、クラッチ制御手段421は、クラッチを切断するためのクラッチストローク目標値をクラッチ断接用アクチュエータ35に与える。 - 特許庁

When an engine is operating, a vehicle speed is zero, a transmission is set to a neutral position, and a clutch is engaged, a clutch disengagement defect detection means 425 instructs the clutch control means 421 to completely disengage the clutch, and the clutch control means 421 gives the target value of the maximum clutch stroke for disengaging the clutch to an actuator 35 for disengaging/engaging the clutch.例文帳に追加

エンジン稼動時かつ車速がゼロ、ニュートラル状態で、クラッチが接状態にあるときに、クラッチ切れ不良検出手段425は、クラッチ制御手段421に対してクラッチを完全に切断するよう指示し、クラッチ制御手段421は、クラッチを切断するための最大のクラッチストローク目標値をクラッチ断接用アクチュエータ35に与える。 - 特許庁

When an engine is operating, a vehicle speed is zero, a transmission is set to a neutral position, and a clutch is engaged, a clutch disengagement tolerance securing means 425 instructs the clutch control means 421 to disengage the clutch, and the clutch control means 421 gives the target value of a clutch stroke for disengaging the clutch to an actuator 35 for disengaging/engaging the clutch.例文帳に追加

エンジン稼動時かつ車速がゼロ、ニュートラル状態で、クラッチが接状態にあるときに、クラッチ切れ代確保手段425は、クラッチ制御手段421に対してクラッチを断するよう指示し、クラッチ制御手段421は、クラッチを断するためのクラッチストローク目標値をクラッチ断接用アクチュエータ35に与える。 - 特許庁

An ECU 50 controls to the required target clutch torque the clutch torque transmitted between a flywheel 10a and a clutch disc 21a based on a clutch stroke which is a moving amount of a rod 25 of an actuator 23 for a clutch.例文帳に追加

ECU50は、クラッチ用アクチュエータ23のロッド25の移動量であるクラッチストロークに基づきフライホイール10a及びクラッチディスク21a間で伝達されるクラッチトルクを所要の目標クラッチトルクに制御する。 - 特許庁

To provide a friction clutch control unit of a driving device for an automotive vehicle in which a clutch stroke sensor or a clutch working oil detection sensor are not required and a clutch connection control can be performed smoothly all the time without being affected by a variation or a change over time of a friction plate of a friction clutch.例文帳に追加

クラッチストロークセンサまたはクラッチ作動油圧検出センサが不要であるとともに、摩擦クラッチの摩擦板のバラツキおよび経時変化の影響を受けることなく、常に円滑なクラッチ接続制御を行うことができる車両用駆動装置の摩擦クラッチ制御装置を提供する。 - 特許庁

When the clutch controller of the wet type multiple disk clutch starts to learn the connection amount at start point of a half clutch, the clutch piston which is driven by the hydraulic fluid is moved in order to change the connection amount for all stroke, and the detection of the connection amount of the half clutch is performed immediately thereafter.例文帳に追加

湿式多板クラッチのクラッチ制御装置が半クラッチ開始点の接続量の学習を開始する時点で、接続量を変更するため作動油によって駆動されるクラッチピストンを全行程に亘って移動させ、その直後に半クラッチの接続量の検出を実行する。 - 特許庁

The clutch control device 50 strokes the actuator 23 for the clutch to move the clutch stroke closer to a boundary point of perfect engagement and half clutch according to a detection signal of an engine water temperature sensor 17 and an engine rotation number sensor 16 when the friction clutch 21 is perfectly engaging.例文帳に追加

クラッチ制御装置50は、摩擦クラッチ21が完全係合している時に、エンジン水温センサ17及びエンジン回転数センサ16の検出信号に応じて、クラッチストロークを完全係合と半クラッチの境界点に近づけるようにクラッチ用アクチュエータ23をストロークさせる。 - 特許庁

The control correcting value for the clutch is calculated by applying a target clutch capacity correcting coefficient H derived by a target clutch capacity correcting coefficient deriving means 120 and invalid stroke filling hydraulic pressure P derived by an invalid stroke filling hydraulic pressure deriving means 140.例文帳に追加

クラッチの制御補正値は、目標クラッチ容量補正係数導出手段120によって導出される目標クラッチ容量補正係数Hと、無効ストローク詰め油圧導出手段140によって導出される無効ストローク詰め油圧Pとを適用して算出される。 - 特許庁

An FR hybrid vehicle has, in a drive system, an engine Eng, a first clutch CL1, and a motor/generator MG, and includes a first clutch control unit 5 performing the flow rate control to bring the actual stroke that is an operation amount of a hydraulic actuator 14 into line with the target stroke in performing fastening/release control of the first clutch CL1.例文帳に追加

駆動系に、エンジンEngと、第1クラッチCL1と、モータ/ジェネレータMGを有し、第1クラッチCL1の締結/開放制御時、油圧アクチュエータ14の動作量である実ストロークを目標ストロークに一致させる流量制御を行う第1クラッチコントローラ5を備えている。 - 特許庁

The ECU 51 controls the actuator 28 for the clutch based on the pedal stroke detected by the stroke sensor 41, without transmitting motion of the clutch pedal 31 through a transmission mechanism to the actuator 28 for the clutch.例文帳に追加

ECU51は、クラッチペダル31の動きを伝達機構を介してクラッチ用アクチュエータ28に伝達することなく、ストロークセンサ41によって検出されたペダルストロークに基づきクラッチ用アクチュエータ28を制御する。 - 特許庁

When connecting the clutch, a clutch stroke desired value is set so that a rate of change in difference between an engine rotational speed and a clutch rotational speed be a predetermined value, and the clutch stroke desired value is formed to fix when the rate of change in difference between the engine rotational speed and the clutch rotational speed reach the predetermined value.例文帳に追加

クラッチ接続時には、エンジン回転数とクラッチ回転数との差の変化率が所定値となるようにクラッチストローク目標値を設定するとともに、上記エンジン回転数と上記クラッチ回転数との差の変化率が上記所定値になったらクラッチストローク目標値を固定するように構成する。 - 特許庁

The imperfect-clutch spring 15 is deflected when receiving an axial load from a piston 7, to change pressure contact force to operate between the outside clutch plate 5 and an inside clutch plate 6 proportionally to a piston stroke.例文帳に追加

半クラッチバネ15は、ピストン7からの軸方向荷重を受けて撓み、外側クラッチ板5と内側クラッチ板6との間に働く圧接力をピストンストロークに対して比例的に変化させる。 - 特許庁

To estimate the drag torque of a transmission at a low cost with high accuracy in correcting a clutch stroke in half-clutch control by an automatic clutch mechanism in accordance with the drag torque of the transmission.例文帳に追加

オートクラッチ機構による半クラッチ制御時のクラッチストロークを変速機の引きずりトルクに応じて補正するにあたり、変速機の引きずりトルクを低コストで精度良く推定し得るようにする。 - 特許庁

To provide a device capable of performing smooth clutch control and speed adjustment by an accelerator pedal operated by a driver when a vehicle provided with a mechanical clutch starts or runs at low speed and controlling clutch stroke rationally when the vehicle starts from a condition in which it stops on, in particular, a slippery road surface.例文帳に追加

機械式クラッチを装備した車両で、発進時あるいは低速走行時にも、運転者が操作するアクセル・ペダルにより、円滑なクラッチ制御および速度調節を実行できるようにする。 - 特許庁

A control apparatus for a vehicular clutch comprises: an actuator 28 for the clutch; a clutch pedal 31; a stroke sensor 41; and an electronic control unit (ECU) 51.例文帳に追加

車両用クラッチの制御装置は、クラッチ用アクチュエータ28、クラッチペダル31、ストロークセンサ41及び電子制御装置(ECU)51を備える。 - 特許庁

例文

This vehicle start auxiliary device includes a brake pressure retaining valve 17 to keep a service brake in a braking state, a clutch stroke sensor 5 to directly detect the clutch stroke of a mechanical clutch 2, and a start auxiliary control unit 16 to control the brake pressure retaining valve 17 so that the service brake is released from the braking state based on the clutch stroke detected by the clutch stroke sensor 5.例文帳に追加

サービスブレーキを制動状態に保持するブレーキ圧力保持弁17と、機械式クラッチ2のクラッチストロークを直接検出するクラッチストロークセンサ5と、クラッチストロークセンサ5により検出されたクラッチストロークに基づいて、サービスブレーキが制動状態から解除されるようにブレーキ圧力保持弁17を制御する発進補助コントロールユニット16と、を含んで車両の発進補助装置が構成される。 - 特許庁

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