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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > front engine rear driveの意味・解説 > front engine rear driveに関連した英語例文

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front engine rear driveの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 63



例文

To provide a driving device at low cost for an FR (Front-engine, Rear-wheel Drive) hybrid vehicle using components of a transmission for an FF (Front-engine, Front-wheel Drive) vehicle.例文帳に追加

FF車用変速機の構成部品を用いることにより、FRハイブリッド車用の駆動装置を安価に提供することを課題とする。 - 特許庁

The drive controller for a vehicle includes: front wheels 1F driven by an engine 2; and rear wheels 1R driven by a motor 3.例文帳に追加

エンジン2で駆動する前輪1Fとモータ3で駆動する後輪1Rとを備える。 - 特許庁

The double speed transmission 24 is disposed in a transmission route from an engine 8 to right/left front wheels 2 and 2 and right/left rear wheels 3 and 3, and is constituted shiftably in a four wheel drive state of front/rear wheel equal speed and in a four wheel drive state of front wheel double speed.例文帳に追加

エンジン8から左・右前輪2,2及び左・右後輪3,3への伝動経路中に倍速変速装置24を設け、前・後輪等速四駆状態及び前輪倍速四駆状態に変速可能に構成する。 - 特許庁

The drive force distribution device 1 distributes the drive torque from an engine to front wheels and rear wheels at the distribution ratio corresponding to the mode.例文帳に追加

駆動力配分装置1は、エンジンからの駆動トルクをモードに応じた配分比で前輪および後輪に分配する。 - 特許庁

例文

In contrast thereto, when the motor/generator 21 is rotated in the opposite direction to the engine, the front wheel drive force becomes smaller than the rear wheel drive force.例文帳に追加

逆に、モータ/ジェネレータ21をエンジンと逆方向に回転させると、前輪駆動力が後輪駆動力よりも小さくなる。 - 特許庁


例文

A motor to drive rear wheels is provided in a vehicle to drive front wheels through combination of a manual transmission with an engine.例文帳に追加

前輪をマニュアルトランスミッションとエンジンとの組み合わせで駆動する車両において、後輪を駆動するモータを設ける。 - 特許庁

To reduce car body vibration and shock in starting an engine in a vehicle in which a four-wheel drive mode by front and rear wheels or a two- wheel drive mode by either of the front and the rear wheels only can be selected.例文帳に追加

前後輪の4輪駆動状態と、前後輪の一方のみの2輪駆動状態を選択できる車両において、エンジン始動時の車体振動、ショックを低減する。 - 特許庁

This ridable plant husbandry machine is provided with front and rear wheels of equal diameter, and capable of driving the front and rear wheels, respectively, and steering the front and rear wheels, and both the wheel drive and the working machine drive output the rotation in one direction even when the engine is driven in either right or left direction.例文帳に追加

前後等径の車輪を備えるとともに、前後輪を各々駆動でき、かつ前後輪の操舵可能な乗用管理機であって、エンジン回転が左方向、右方向の何れの回転方向であっても、車輪駆動と作業機駆動は共に一方方向の回転を出力する。 - 特許庁

A transfer to distribute output of the engine to the front and the rear wheels is controlled to set the four-wheel drive mode (S108).例文帳に追加

エンジンの出力を前後輪に分配するトランスファを4輪駆動状態に制御する(S108)。 - 特許庁

例文

A motor for driving rear wheels is provided to a vehicle in which front wheels (main drive wheels) are driven by the combination of manual transmission and an engine.例文帳に追加

前輪(主駆動輪)をマニュアルトランスミッションとエンジンとの組み合わせで駆動する車両において、後輪を駆動するモータを設ける。 - 特許庁

例文

A motor to drive rear wheels is provided in a vehicle in which front wheels are driven by the combination of a manual transmission with an engine.例文帳に追加

前輪をマニュアルトランスミッションとエンジンとの組み合わせで駆動する車両において、後輪を駆動するモータを設ける。 - 特許庁

To provide a two-wheel/four-wheel drive changeover device for a vehicle capable of applying a rear brake and an engine brake to front and rear wheels even during two-wheel drive.例文帳に追加

本発明は、2輪駆動時であっても、前後輪にリアブレーキおよびエンジンブレーキを作用させることの可能な車輌用2輪4輪駆動切換装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

The kick type starter is arranged at a position partially overlapping a front part of a chain connecting the output shaft of the internal combustion engine to a rear wheel, and a rear cover of the internal combustion engine covering its drive sprocket.例文帳に追加

また、上記キック式始動装置を、上記内燃機関出力軸と後輪とを結ぶチェーンの前部とその駆動スプロケットを覆う内燃機関のリアカバーに対して、一部重なる位置に設けた。 - 特許庁

The controller of the front-and-rear wheel drive vehicle 2 is provided with an ECU 30, wherein the front wheel is driven with an engine 3 and the rear wheel is driven with the electric motor 4 via an intermediate shaft 11.例文帳に追加

前輪をエンジン3で、後輪を中間駆動軸11を介して電気モータ4で駆動する前後輪駆動車両2の制御装置1は、ECU30を備える。 - 特許庁

To secure a lubricating oil quantity for a synchronizing mechanism and a rotating mechanism arranged on a front end side of a counter shaft, in a manual transmission for the front engine rear wheel drive layout of a rear side lowering arrangement.例文帳に追加

後方下がり配置としたFR用手動変速機において、カウンタシャフトの前端側に配置されるシンクロ機構や回転機構への潤滑油量を確保すること。 - 特許庁

The driving force control device 1 for a front rear wheel drive vehicle 2 formed that front wheels WFL and WFR are driven by an engine 3 and rear wheels WRL and WRR are driven by an electric motor 4 is provided with an ECU 11.例文帳に追加

前輪WFL,WFRをエンジン3で、後輪WRL,WRRを電気モータ4で駆動する前後輪駆動車両2の駆動力制御装置1は、ECU11を備える。 - 特許庁

To reduce a negative pressure of a hose for returning an oil from a rear unit to a front unit in a drive mechanism arrangement structure that the front unit comprising an engine, an oil pump or the like is arranged at a front side of the vehicle and the rear unit comprising a transmission or the like is arranged at a rear side of the vehicle.例文帳に追加

車両の前方にエンジンおよびオイルポンプ等からなるフロントユニットを配設し、車両の後方にトランスミッション等からなるリアユニットを配設した、駆動機構配設構造において、リアユニットからフロントユニットにオイルを戻すホースの負圧を低減することを目的とする。 - 特許庁

HSTs 8 are mounted per a pair of left and right drive wheels 2, 2, a driver's seat is arranged on the front side of an engine 3, and a radiator 25 is arranged between the front and rear of the driver's seat and the engine 3.例文帳に追加

左右一対の駆動輪2,2毎にHST8を装備し、エンジン3の前側に運転座席6aを配置するとともに、この運転座席6aとエンジン3との前後間にラジエータ25を配置する。 - 特許庁

To provide a control device of a front and rear wheel drive vehicle which can drive an electric motor in with a clutch sufficiently and securely engaged after start of an engine whereby the life of the electric motor can be prolonged in the front and rear wheel drive vehicle which engages and disengages one of front and rear wheels and the electric motor driving it with a hydraulic driving clutch.例文帳に追加

前後輪の一方とこれを駆動する電気モータとの間を油圧駆動式のクラッチで接続・遮断する前後輪駆動車両において、エンジンの始動後にクラッチが十分かつ確実に接続された状態で電気モータを駆動することができ、それにより、電気モータの寿命を延ばすことができる前後輪駆動車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

To control engagement torque of an electromagnetic clutch in front and rear wheel drive travel to reduce an electric power consumption required for keeping engagement of the electromagnetic clutch, in a drive for driving a rear wheel side by an electric motor independent of an engine that is a driving means for a front wheel side.例文帳に追加

前輪側の駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、前後両輪駆動走行時における電磁クラッチの係合トルクを制御して、電磁クラッチの係合を保持するに要する電力の消費を低減する。 - 特許庁

To prevent mutual interference between a brake and an electric motor generated when the brake is actuated in front and rear wheel drive travel or the like, in a drive for driving a rear wheel side by the electric motor independent of an engine that is a driving means for a front wheel side.例文帳に追加

前輪側の駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、前後両輪駆動走行時等にブレーキが作動した場合に発生するブレーキと電動モータの互いの干渉を防止する。 - 特許庁

To provide a front- and rear-wheel-drive vehicle, in which one of front wheels or rear wheels is driven by an engine and the other is driven by the motor, capable of preventing torque failures and shocks, resulting from the difference in time constants of the engine and the motor, and attaining compatibility of both quick response and smoothness.例文帳に追加

前後車輪の一方をエンジンで駆動し他方をモータで駆動する前後輪駆動車両において、エンジンとモータの時定数の相違に起因したトルク抜けやショックを防止し、きびきびとしたレスポンスとスムーズさを両立する。 - 特許庁

To improve the stability of a vehicle in a power shut-off state by a frictional clutch in a 4-wheel drive vehicle in which output torques of an engine are transmitted to front wheels via the frictional clutch and a manual transmission in the 4-wheel drive vehicle in which the front wheels are driven by the engine and the rear wheels are driven by a motor.例文帳に追加

前輪をエンジンで駆動し、後輪をモータで駆動する4WD車両であって、エンジンの出力トルクが摩擦クラッチ及び手動変速機を介して前輪に伝達される構成において、前記摩擦クラッチによる動力遮断状態での車両安定性を向上させる。 - 特許庁

To provide an automatic transmission capable of being made compact by reducing an outer diameter dimension on a rear end side of at least the transmission and improving mountability on a front engine and rear drive vehicle.例文帳に追加

少なくとも変速機の後端側の外径寸法を縮小してコンパクト化を図り、フロントエンジン・リヤドライブ車両への搭載性も向上させることができる自動変速機を提供する。 - 特許庁

To rapidly eliminate accelerating slips of rear wheels driven by a motor in a 4-wheel drive vehicle in which front wheels are driven by an engine and the rear wheels are driven by the motor.例文帳に追加

前輪をエンジンで駆動し、後輪をモータで駆動する4WD車両において、モータで駆動される後輪の加速スリップを速やかに解消させる。 - 特許庁

The engine 2 drives front wheels 5fl, 5fr through the mechanical automatic transmission 3, and the motor 6 drives rear wheels 5rl, 5rr through a rear final drive device 7 free to distribute left and right driving force.例文帳に追加

エンジン2は機械式自動変速機3を介して前輪5fl,5frを駆動し、モータ6は左右駆動力配分可能なリヤファイナルドライブ装置7を介して後輪5rl,5rrを駆動する。 - 特許庁

Drive force of an engine is inputted from an input shaft 1 to sun gears 17s, 18s of a pair of planetary gears 17, 18, and thereafter, it is directed from carriers 17c, 18c to a front wheel and a rear wheel making ring gears 17r, 18r bonded in a mutual reverse direction drive relationship as a reaction force receiver.例文帳に追加

エンジンの駆動力は、入力軸1から遊星歯車組17,18のサンギヤ17s,18sに入力され、その後、相互逆向き駆動関係に結合されたリングギヤ17r,18rを反力受けとしてキャリア17c,18cより前輪および後輪に向かう。 - 特許庁

To provide a drive mechanism for a four-wheel drive hybrid vehicle having an internal combustion engine 1 and one electric motor for driving the front and rear wheels, and to provide a control device.例文帳に追加

内燃機関と1個の電動モータにより前後輪駆動可能な四輪駆動タイプのハイブリッド車両を構成できるハイブリッド車両の駆動装置及び制御装置を提供することにある。 - 特許庁

This power output device comprises an internal combustion engine that drives at least either front wheels and rear wheels and is installed to an automobile that can mutually switch the two-wheel drive and the four-wheel drive.例文帳に追加

前輪及び後輪のうち少なくとも一方を駆動する内燃機関を有すると共に2輪駆動と4輪駆動とに相互切替可能な型式の自動車に設けられる動力出力装置である。 - 特許庁

To reduce slowness in starting while restraining slip of front and rear wheels even when starting a vehicle on an up-hill slope with a low coefficient of friction, in a drive control device of a hybrid vehicle in which the front wheels are driven by an engine and the rear wheels are driven by a motor (MG).例文帳に追加

前輪をエンジンで駆動し、後輪をモータ(MG)で駆動するハイブリッド車両の駆動制御装置において、車両を低摩擦係数の登坂路で発進させるような場合でも、前後輪のスリップを抑制しながら、発進時の緩慢さ(もたつき)を低減する。 - 特許庁

When the motor/generator 21 is driven in the same direction as the engine, torque for rotating the gear 18r in an opposite direction to the engine is given through pinions 23, 24, 19 and the front wheel drive force becomes larger than the rear wheel drive force.例文帳に追加

モータ/ジェネレータ21をエンジンと同じ方向へ駆動すると、ピニオン20を介し、ギヤ18rをエンジンと逆方向へ回転させるトルクが付与され、ピニオン23,24,19を介し、ギヤ17rをエンジンと同方向へ回転されさせるトルクが付与され、前輪駆動力が後輪駆動力より大きくなる。 - 特許庁

The driving force controller of the vehicle is provided with an internal combustion engine 2 to drive a front wheel, a generator 7 to generate electricity by power of the internal combustion engine 2, and a motor 4 driven by electric power from the generator 7, capable of driving the rear wheel other than the front wheel.例文帳に追加

前輪を駆動する内燃機関2と、その内燃機関2の動力によって発電する発電機7と、その発電機7からの電力によって駆動されて前輪とは異なる後輪を駆動可能なモータ4とを備える車両の駆動力制御装置である。 - 特許庁

This turning assisting device of the rear wheel drive vehicle in which the rear wheels are driven by the power from the engine comprises an assisting drive mechanism independently driving right and left front wheels, a steering angle sensor detecting the steering angle of the front wheels, and a control means controlling the assisting drive mechanism based on detection signals from the steering angle sensor.例文帳に追加

後輪がエンジンの動力によって駆動される後輪駆動車両の旋回補助装置であって、左右の前輪をそれぞれ独立して駆動する補助駆動機構と、前輪の操舵角を検出する操舵角センサと、該操舵角センサからの検出信号に基づいて該補助駆動機構を制御する制御手段とを具備している。 - 特許庁

To prevent a vehicle from largely running off from a desired track without lowering an engine output at the time of turning, in a vehicle drive unit of the vehicle of which either the front wheels or the rear wheel are engine driven wheels driven by at least an engine, and the other wheels are motor driven wheels that can be driven by a motor.例文帳に追加

前輪及び後輪の一方が少なくともエンジンにより駆動されるエンジン駆動輪とされ、他方がモータにより駆動可能なモータ駆動輪とされた車両の駆動装置において、旋回時にエンジン出力を低下させることなく、車両が所望軌道から大きく外れないようにする。 - 特許庁

Drive force outputted from an engine 2 is directly transmitted to one main drive wheel on a front wheel side and a rear wheel side, it is transmitted to the other drive wheel through the torque distribution clutch 6 having the small maximum transmission torque to the drive torque of the engine 2, and the transmission torque of the torque distribution clutch 6 is controlled by a clutch control unit 10.例文帳に追加

エンジン2から出力される駆動力を、前輪側及び後輪側の一方の主駆動輪に対して直接的に伝達すると共に、他方の駆動輪に対してエンジン2の駆動トルクに対し最大伝達トルクの小さいトルク分配クラッチ6を介して伝達し、前記トルク分配クラッチ6の伝達トルクをクラッチコントロールユニット10で制御する。 - 特許庁

Motor torque is controlled to match rear wheel speed to front wheel speed and the target opening is corrected to increase by amount equivalent to motor drive load during engine stall avoidance control.例文帳に追加

一方、前記エンスト回避制御中は、前輪速に後輪速を一致させるようにモータトルクを制御し、かつ、係るモータ駆動負荷分だけ前記目標開度を増大補正する。 - 特許庁

To prevent a tooth beat sound from being generated due to backlash in a driving force transmission mechanism connected to an electric motor, in a drive for driving a rear wheel side by the electric motor independent of an engine that is a driving means for a front wheel side.例文帳に追加

前輪側の駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、電動モータに連結する駆動力伝達機構でのガタに起因する歯打ち音の発生を防止する。 - 特許庁

An output 1 of an engine can be transmitted to front wheels 3RR, 3RL as main drive wheels and rear wheels 3RR, 3RL as driven wheels via differential gears 2, 3.例文帳に追加

エンジン1の出力が、差動装置2,3を介して主駆動輪である前輪3FR、3FL及び従駆動輪である後輪3RR、3RLに伝達可能となっている。 - 特許庁

To provide a control device capable of much more reducing the consumption of energy in a four wheel drive type vehicle wherein either one of a front wheel driving system or a rear wheel driving system is driven by an engine, and the other one is driven by an electric motor.例文帳に追加

前輪駆動系および後輪駆動系の一方がエンジンにより駆動され他方が電気モータにより駆動される形式の前後輪駆動車両においてエネルギの消費を一層低減することがきる制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a brake control device for a battery-less motor four-wheel drive vehicle whose front wheel are driven by an engine and rear wheels are driven by a motor, capable of smoothening the accelerative running at starting on an ultra-low μ road.例文帳に追加

前輪をエンジン、後輪をモータで駆動するバッテリレスモータ四輪駆動車の極低μ路発進時のける加速走行を滑らかなものとする。 - 特許庁

The automatic transmission control device is applied to the hybrid vehicle of four-wheel drive type where an engine E and a generator motor M2 are installed on the side with the vehicle front wheels while a traction motor M1 is installed on the side with the rear wheels.例文帳に追加

エンジンEと、ジェネレータモータM2とを車両の前輪側に備えるとともに、トラクションモータM1を車両の後輪側に備える四輪駆動のハイブリッド車に適用される。 - 特許庁

A differential mechanism 33 for rear wheels is operatively connected to the output shaft of an engine via a transmission and includes a power takeoff bevel gear 38 for front-wheel drive.例文帳に追加

後輪用差動機構33は変速機を介してエンジンの出力軸に連動連結すると共に、前輪駆動用の動力取出べベルギヤ38を備えている。 - 特許庁

A main transmission part 13 and a sub-transmission part 14 are provided between the main shaft 11 and the counter shaft 12, and the power of an engine is transmitted from the counter shaft 12 through a front drive shaft 44 and a differential gear 46 to front wheels and transmitted through a rear drive shaft 41 and a differential gear 49 to rear wheels.例文帳に追加

メインシャフト11とカウンタシャフト12との間には主変速機部13と副変速機部14とが設けられ、エンジンの動力はカウンタシャフト12からフロントドライブシャフト44およびディファレンシャル装置46を介して前輪に伝達され、リヤドライブシャフト41およびディファレンシャル装置49を介して後輪に伝達される。 - 特許庁

To smoothly switch the drive by inhibiting the generation of large peak pressure in switching from front/rear wheel (four-wheel) drive to rear wheel (two wheel) drive, and to stably keep clutch performance by inhibiting pressure fluctuation such that main pressure is lowered for a specific time in a low rotating area of an engine where a flow rate of a pump is shorted.例文帳に追加

前後輪(4輪)駆動より後輪(2輪)駆動に切換時に大きな尖頭圧が発生するのを抑制してスムーズな切換えを可能とさせると共に、ポンプ流量が不足するエンジン低回転域では主圧力が一定時間低下するなどの圧力変動を抑制してクラッチ性能の安定維持を図る。 - 特許庁

To bring an electric motor into non-connection condition with a rear wheel side when not driven by the motor, so as to eliminate braking feeling during traveling, in a drive for driving a rear wheel side by the electric motor independent of an engine that is a driving means for front wheels.例文帳に追加

前輪の駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、モータ駆動しないときは、電動モータと後輪側を非連結状態にして、走行中に生じるブレーキ感を解消する。 - 特許庁

Also, driving torque to rear wheels 3L and 3R by a motor is equalled to creep torque to front wheels 1L and 1R by an engine, looseness such as backlash between the motor and the rear wheels is reduced, and shock in transfer to a four-wheel drive state is suppressed and prevented.例文帳に追加

また、合わせてモータによる後輪3L、3Rへの駆動トルクを、エンジンによる前輪1L、1Rへのクリープトルクと同等にして、モーター後輪間のバックラッシ等のガタを詰めておき、次いで四輪駆動状態に移行したときのショックを抑制防止する。 - 特許庁

The rotating force is transmitted to a battery 22 to charge it and to drive a variable motor 7 by electric power stored in the battery 22 to drive the front wheels 6 by the transmission route different from the transmission route leading from the engine 1 to the rear wheel 4.例文帳に追加

また同回転動力をバッテリ22へ伝達してこのバッテリ22を充電し、このバッテリ22に蓄えられた電力により可変モータ7を駆動して前記エンジン1から後輪4へ至る伝動経路とは異なる伝動経路で前輪6を駆動する。 - 特許庁

When a driver issues a request command for maintaining four-wheel drive or when the road condition of the vehicle changes, a control logic 200 of the 4WDCU 6 maintains a four-wheel drive mode in which the rear wheels are driven by the motor 5 and the front wheels are driven by an internal combustion engine 1.例文帳に追加

4WDCU6の制御ロジック200は、運転者から4駆持続の持続要求指令がある場合、或いは車両の走行路状態に変化が生じる場合には、電動機5により後輪を駆動し、内燃機関1により前輪を駆動する4駆モードを持続する。 - 特許庁

To drive either front wheels or rear wheels by an engine while driving the other by a motor, and to rectify the AC voltage of a power generator to be driven by an engine, and to prevent the damage of an inverter due to an overvoltage when controlling an AC voltage to a motor through PWM control by the invertor.例文帳に追加

前後輪の一方をエンジンで駆動し且つ他方をモータで駆動可能とし、エンジンで駆動される発電機の交流電圧を整流し、それをインバータでPWM制御してモータへの交流電圧を制御する場合に、過電圧によるインバータの損傷を未然に防止する。 - 特許庁

例文

To take out wheel driving force to an engine side without relying upon increase of a distance between input/output shafts of a transmission even if a clutch is provided on a transmission side in a power train for a four-wheel drive vehicle in which the engine and the transmission are mounted on front and rear sides of the vehicle.例文帳に追加

エンジンおよび変速機を車両の前後に搭載した4輪駆動車のパワートレーンにあって、クラッチを変速機側に設けても、変速機入出力軸間距離の増大に頼ることなくエンジン側へ車輪駆動力を取り出し得るようにする。 - 特許庁

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