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英和・和英辞典で「圧縮行程速度」に一致する見出し語は見つかりませんでしたが、
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「圧縮行程速度」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 33



例文

検出されたエンジン回転速度が基準エンジン回転速度以上である場合には、吸気行程前半から遅くとも圧縮行程前半までに燃料が噴射される。例文帳に追加

When the detected engine speed is a reference engine speed or more, the fuel is injected up to the first half of the compression stroke at least from the first half of an intake stroke. - 特許庁

他方、基準エンジン回転速度N_STを下回った場合、燃料噴射タイミングを圧縮行程の中期までリタードさせる。例文帳に追加

When the engine speed is less than a reference engine speed N_ST, the fuel injection timing is retarded up to the middle period of the compression stroke. - 特許庁

圧縮行程に燃料を噴射する条件の要求燃料噴射量を、圧縮行程において、燃料噴射弁が初期噴霧(噴霧角が小さく、噴霧速度が高い)と主噴霧(噴霧角が大きく、噴霧速度が低い)とを形成する複数の噴射期間に分割噴射する。例文帳に追加

Required amount of fuel injection under the condition of injecting the fuel in a compression stroke, is injected by split injection in which the fuel is injected in plural fuel injection periods constituting an initial spray (small spray angle and high spray speed) and a main spray (large spray angle and low spray speed) in the compression stroke. - 特許庁

これによって、ピストンピンに連結されるリンクの揺動速度は、圧縮上死点前で極大値をとってから圧縮行程が終了するまで単調減少することになり、膨張行程前半におけるリンクの揺動速度の大きさが低減される。例文帳に追加

Thereby, the swinging speed of the links connected to the piston pin is monotonously decreased until the maximum value is taken before the compression top dead center and the compression stroke is finished, and the magnitude of the swinging speed of the links in the first half of an expansion stroke is decreased. - 特許庁

そして、クランク角が吹き戻し行程から圧縮行程に移行したときには、スタータモータのモータトルクを減少させてクランク軸の回転速度を減速する。例文帳に追加

When the crank angle transfers to a compression stroke from the blow-back stroke, the rotating speed of the crankshaft is reduced by reducing the motor torque of the starter motor. - 特許庁

停止前の最後から2番目のTDCを越えた後で、そのときのTDC回転速度に応じた分量の燃料を圧縮行程にある気筒12(膨張行程で停止する気筒)内に噴射して、気化潜熱により圧縮反力を低下させる。例文帳に追加

After exceeding a TDC last but one before the stop, fuel of a quantity depending on a TDC revolution speed at that time is injected into the cylinder 12 in a compression stroke (the cylinder is stopped in the expansion stroke), so that a compression reaction force is reduced by evaporation latent heat. - 特許庁

さらに、最後のTDCを越えた後、そのTDC回転速度に基づいて推定されるピストン停止位置が所定範囲Rに対し相対的にTDC寄りにあれば、圧縮行程にある気筒12(圧縮行程で停止する気筒)内にエンジンの逆転作動後に燃料を噴射する(Inj2)。例文帳に追加

Further, after exceeding the last TDC, if a piston stop position which is estimated based on the TDC revolution speed is relatively close to a TDC with respect to the predetermined range R, the fuel is injected into the cylinder 12 in the compression stroke (the cylinder which is stopped in the compression stroke) after the reverse operation of the engine (Inj2). - 特許庁

エンジン停止前の最後から2番目のTDCを越えた後で、そのときのTDC回転速度に応じた分量の燃料を圧縮行程にある気筒12(膨張行程で停止する気筒)内に噴射して(Inj1)、気化潜熱により圧縮圧力を低下させる。例文帳に追加

After exceeding a TDC last but one before the stop, fuel of a quantity depending on a TDC revolution speed at that time is injected into the cylinder 12 in a compression stroke (the cylinder which is stopped in the expansion stroke)(Inj1), to reduce a compression pressure by latent heat of vaporization. - 特許庁

ここで、停止時吸気行程気筒に噴射される燃料噴射量は、停止時膨張行程気筒での燃焼時を起点する所定期間(例えば、当該燃焼後、停止時圧縮行程気筒が最初に圧縮行程上死点を経過するまでの期間)に検出されたエンジン回転速度に応じて変更される。例文帳に追加

Here, a fuel injection quantity injected into the stopping time intake stroke cylinder is changes in response to an engine speed detected in a predetermined period (for example, a period until a stopping time compression stroke cylinder first passes through the compression stroke top dead center after combustion) with combustion time as a starting point in the stopping time expansion stroke cylinder. - 特許庁

その後、3番目に圧縮行程を迎える気筒に対しては、前記停止時膨張行程気筒での燃焼時から停止時吸気行程気筒への燃料噴射時までの所定期間に検出されたエンジン回転速度に応じて燃料噴射タイミングが変更される。例文帳に追加

Afterwards, the fuel injection timing is changed in response to an engine speed detected in a predetermined period up to fuel injection time to the stopping time intake stroke cylinder from combustion time in the stopping time expansion stroke cylinder to a cylinder meeting with a compression stroke in the third place. - 特許庁

ECU40は、分割噴射の実施に際し、圧縮行程噴射量を徐々に減少側又は増加側に変更し、変更された燃料噴射量ごとに、その噴射燃料の燃焼により変化するエンジン回転速度を検出する。例文帳に追加

In the split injection, the ECU 40 gradually decreases or increases a compression stroke injection amount and detects engine speed varying by the combustion of the injected fuel for respective fuel injection amounts which are changed. - 特許庁

有限の体積弾性率により流体が圧縮される、第1ピストンのポンピング行程の初期部分の間、チェックバルブは閉じたままであり、第2ピストンが、固定された回転速度において、すべての流れを提供する。例文帳に追加

A check valve is kept closed at an initial stage of a pumping stroke of a first piston by which fluid is compressed at a finite volumetric elastic module, and a second piston provides all flows at fixed rotation speeds. - 特許庁

圧縮行程にてクラッキングしたリッチ混合気を吸蔵還元型NOx触媒に供給し、低い空間速度(SV)で効率良くNOx還元を行う(ステップS140)。例文帳に追加

A rich mixture cracked in a compression stroke is fed to the storage/reduction type NOx catalyst to efficiently perform the NOx reduction at a low space velocity SV. - 特許庁

エンジンの回転速度と、各気筒の行程とに基づいて、エンジン停止時において、各気筒が最終の圧縮上死点を迎えるタイミングを把握する。例文帳に追加

Timing of last compression top dead center of each cylinder at the time of engine stop is grasped based on engine speed and stroke of each cylinder. - 特許庁

圧縮行程で燃料噴射を行うエンジン運転状態において点火時期を変化させるときには、エンジン回転速度および燃料供給圧力に応じて燃料噴射時期を変化させる。例文帳に追加

When an ignition timing is changed in the condition of operating an engine with fuel injection in a compression stroke, a fuel injection timing is changed in conjunction with an engine rotating speed and a fuel supply pressure. - 特許庁

流体圧緩衝器10はピストン速度の中速域、高速域では、圧縮行程用減衰力発生機構50A及びベースバルブ部60の各弁の開弁タイミングをずらすように設けられている。例文帳に追加

The hydraulic shock absorber 10 is configured such that the timing for opening each valve of the damping force generation mechanism 50A for a compression stroke and the base valve portion 60 varies between a medium speed area and a high speed area of the piston speed. - 特許庁

機関冷間時において圧縮行程噴射への切り替え時において空気量が要求空気量からずれるのを抑制し、機関回転速度が落ち込むのを抑制できる筒内噴射式内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To restrain an air quantity from being deviated from a required air quantity, and to restrain an engine speed from being decreased, in switching to compression stroke injection when an engine is under a cooled condition. - 特許庁

パンチ支持プレートの戻り行程においては、圧縮コイルバネ54のばね負荷により減速度が増大して、静止するまでの時間が短縮される。例文帳に追加

In a returning stroke of the punch support plate, deceleration speed is increased due to the spring load of the compressed coil spring 54, and therefore a time period before reaching the standstill state of the punch support plate is shortened. - 特許庁

これによって、圧縮空気は空気通路(6、20)における全行程に亘ってほぼ一定の速度で流れ、空気通路(6、20)における圧力損失が最小となる。例文帳に追加

This constitution causes compressed air to flow approximately at a constant speed throughout the strokes of the air passages (6 and 20), and a pressure loss in the air passages (6 and 20) is minimized. - 特許庁

また、クランク角信号のパルス幅を基に圧縮行程を特定する場合に比べて、瞬時の回転速度の変動を反映しているため、検出精度を向上することができる。例文帳に追加

As compared with the case of specifying the compression stroke on the basis of the pulse duration of the crank angle signal, the variation of the instantaneous rotating speed is reflected so as to improve the detecting accuracy. - 特許庁

これによって、吸気圧縮行程と膨張排気工程を分離しているため、吸気時のフリクションを低減しつつ、膨張速度のみを向上できるので正味効率を向上させることができる。例文帳に追加

Since the intake/compression stroke and the expansion/exhaust stroke are separated, only the expansion speed is improved while reducing the friction in intake to improve net efficiency. - 特許庁

また、ECU40は、変更された燃料噴射量のうち、エンジン回転速度が最大となる燃料噴射量を、圧縮行程噴射量の基準となる基準噴射量として算出し、その基準噴射量の算出後において、燃料噴射の実施に際し基準噴射量を用いて圧縮行程噴射を制御する。例文帳に追加

Also, the ECU 40 calculates a fuel injection amount with which the engine speed becomes maximum out of the changed fuel injection amounts as a reference injection amount which becomes a reference of the compression stroke injection amount, and controls the compression stroke injection amount using the reference injection amount in performing fuel injection after the calculation of the reference injection amount. - 特許庁

ノック域に入ったときに圧縮行程筒内噴射の燃料噴射量を増加することができ、圧縮行程筒内噴射による燃料の気化潜熱を利用して筒内ガスを冷却すると共に、点火前に燃焼室内のガスを積極的に乱して点火後の燃焼速度を高め、ノッキングを抑制することができる。例文帳に追加

When the engine operation condition enters the knock zone, a fuel injection quantity of the compression stroke cylinder injection can be increased, cylinder gas is cooled by using evaporation latent heat of fuel caused by the compression stroke cylinder injection and combustion speed after ignition is increased by positively disturbing the gas in the combustion chamber before the ignition so that knocking can be inhibited. - 特許庁

エンジンの平均回転数と、クランク軸の前記リラクタ幅に相当する部分的なクランク角速度とを算出し、これら算出結果に基づいて、点火時期を決定する内燃機関の運転制御装置において、点火を予定している圧縮行程P0よりも前の行程P1にて、平均エンジン回転数Neを算出する期間内においてクランクの角速度ωの算出を同時に行う。例文帳に追加

This operation control device of an internal combustion engine determines ignition timing based on these calculation results by calculating an average engine speed of the engine and a partial crank angle speed corresponding to a relucter width of a crankshaft, and simultaneously calculates the angular velocity ω of a crank in a period for calculating the average engine speed Ne in a stroke P1 before a compression stroke P0 of expecting ignition. - 特許庁

圧縮行程時に副連通路15から供給される補助空気SAにより渦流中心部に空気の乱れが生じ、渦流中心部において流速が増大され、燃料と空気との混合が促進され、燃焼速度及び燃焼効率が改善される。例文帳に追加

The turbulence of air is generated at a swirl center by auxiliary air SA supplied from the auxiliary passage 15 during a compression stroke, a velocity at the swirl center is increased, the mixing of fuel and air is accelerated, and combustion speed and combustion efficiency are improved. - 特許庁

一方、第1運転領域A1からこれよりも回転速度が高い第3運転領域A3に移行するような加速時には、第3運転領域A3への移行後において、インジェクタ21からの燃料噴射時期を圧縮行程後半に設定しつつ加熱手段(22)を作動させる。例文帳に追加

During the acceleration in which the operation point shifts from the first operation region A1 to a third operation region A3 having a higher rotation speed, a heating means (22) is operated while setting the fuel injection timing from the injector 21 to the second half of the compression stroke, after the shift to the third operation region A3. - 特許庁

シリンダ内を往復動するピストンが複数のリンクを介してクランクシャフトに連結されている内燃機関において、上記複数のリンクにより構成されるピストン−クランク機構は、ピストンピンに連結されるリンクのピストン往復軸線に対する揺動速度が、圧縮上死点前の圧縮行程において極大値をとるよう構成されている。例文帳に追加

In this internal combustion engine in which a piston reciprocating in a cylinder is connected to a crankshaft through two or more links, a piston-crank mechanism comprising two or more links is designed that the swinging speed of the links connected to the piston pin to a piston reciprocation axis takes a maximum value in a compression stroke before a compression top dead center. - 特許庁

イグニッションスイッチ18がオフにされ、内燃機関10が停止されるときのクランクシャフト14の惰性回転中に、その回転速度が所定の回転速度まで低下したとき、電子制御装置19は、所定の気筒に対して燃料噴射及び点火を実施して、圧縮行程中に燃焼を実施させる。例文帳に追加

When an ignition switch 18 is turned off and a rotational speed of a crankshaft 14 is lowered to a predetermined rotational speed during inertia rotation of a crankshaft 14 in stopping the internal engine 10, an electronic control unit 19 performs fuel injection and ignition to a predetermined cylinder for combustion in the cylinder in a compression stroke. - 特許庁

圧縮行程噴射モード中にエンジン回転速度が上昇中の場合には、燃料噴射弁の噴射終了時期のクランク角が遅角側にずれると判断して、今回の噴射気筒の燃料噴射弁の実際の噴射終了時期のクランク角に至った時点t1 (又はその直前か直後)で追加点火を実行する。例文帳に追加

When the engine rotation speed is increasing in the compression stroke injection mode, the control device determines that the crank angle at injection end timing of the fuel injection valve deviates toward the delayed crank angle side and performs additional ignition at timing t1 when (or immediately before or after) a crank angle at actual injection end timing of the fuel injection valve of a present injection cylinder is reached. - 特許庁

燃料を気筒2の圧縮行程で噴射させるときには、燃焼室6の容積の減少による気筒内圧の増大に応じて燃料噴射量を増大補正するとともに、ピストン5の上昇速度が最大になるクランク角近傍から後の期間で、燃料噴射量を噴射時期thtinjに対応づけて増大補正する。例文帳に追加

When the fuel is injected in a compression stroke of the cylinder 2, the fuel injection amount is increase-corrected in response to increase of cylinder inside pressure caused by volume reduction of the combustion chamber 6, and the injection amount is increase-corrected to correspond to the timing tithing in a period after the vicinity of a crank angle where a going-up speed of the piston 5 gets maximum. - 特許庁

例文

筒内噴射式エンジンの圧縮行程噴射モード中に燃料噴射弁の噴射終了時期とほぼ同時に点火プラグの点火を実行するように噴射開始時期と点火時期を設定するシステムにおいて、エンジン回転速度上昇によって噴射終了時期のクランク角が遅角側にずれた場合でも燃焼状態を安定化させることができるようにする。例文帳に追加

To stabilize a combustion state even when a crank angle at injection end timing deviates toward a delayed crank angle side due to increase in rotation speed of an engine in a system that sets injection start timing and ignition timing such that ignition of a spark plug is performed at timing substantially the same as injection end timing of a fuel injection valve in a compression stroke injection mode of a direct injection internal combustion engine. - 特許庁

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