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「ブランド広告」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ブランド広告に関連した英語例文

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ブランド広告の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 40



例文

またブランドに関する広告データを広告データベース24に記憶する。例文帳に追加

Advertisement data on brands is also stored in an advertisement database 24. - 特許庁

また、広告統括管理システム2では、広告主から承認された複数のブランド広告プランが広告主ごとに格納された後、広告主ごとに広告枠の買付情報及びブランドごとの配分情報が作成され、広告主端末3aに送信される。例文帳に追加

In the advertisement managing system 2, pluralities of brand advertisement plans approved by respective advertisers are stored by respective advertisers and, then, advertisement space or time slot buying information at each advertiser and allotment information for each brand are generated and transmitted to the advertiser terminals 3a. - 特許庁

広告配布システム及びオリジナルブランド受注販売システム例文帳に追加

ADVERTISEMENT DELIVERY SYSTEM AND ORIGINAL BLAND ORDER- RECEIVING AND SELLING SYSTEM - 特許庁

反応情報は、広告主のブランド露出程度、ブランド関連語、およびブランドに対する肯定/否定指数を含む。例文帳に追加

Reaction information includes the degree of brand exposure of the advertiser, a brand related word, and affirmation/negation index to a brand. - 特許庁

例文

本発明は、ブランド検索を定められた領域に反映するステップと、ブランド検索によるディスプレイ広告売り上げを算出するステップと、ブランド検索による検索広告売り上げの損失を算出するステップと、ディスプレイ広告売り上げに検索広告売り上げの損失を加算してブランド検索に対する価格を決定するステップとを含むブランド検索価格決定方法を提供する。例文帳に追加

A brand search price determination method comprises: a step of reflecting a brand search on a determined area; a step of calculating display advertisement sales by the brand search; a step of calculating a loss of search advertisement sales by the brand search; and a step of determining a brand search price by adding the loss of the search advertisement sales to the display advertisement sales. - 特許庁


例文

本発明は、ブランド検索を定められた領域に反映するステップと、ブランド検索によるディスプレイ広告売り上げを算出するステップと、ブランド検索による検索広告売り上げの損失を算出するステップと、ディスプレイ広告売り上げに検索広告売り上げの損失を加算してブランド検索に対する価格を決定するステップとを含むブランド検索価格決定方法を提供する。例文帳に追加

The brand search cost determination method includes a step of reflecting a brand search on a determined area, a step of calculating display advertisement sales of the brand search, a step (S630) of calculating a loss of search advertisement sales of the brand search, and a step (S640) of determining a brand retrieval cost by adding the loss of the search advertisement sales to the display advertisement sales. - 特許庁

これにより、あるブランド条件の下で、複数のブランドの各々に対する広告枠を簡易且つ迅速に選択することができ、選択された各ブランドに対する広告枠の情報を自動的に得ることができる。例文帳に追加

With this structure, an advertisement framework in relation to each of the plurality of brands can be easily and quickly selected under the certain brand condition, and the information of the advertisement framework in relation to each selected brand can be automatically obtained. - 特許庁

自己のブランドイメージを保護し、エンドユーザーによって知覚される広告の質を高める高品質な広告引き渡しシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a high quality ad delivery system which protects its own brand image and improves the quality of ads perceived by end users. - 特許庁

広告主のブランドに対する広告執行による反応情報提供方法および反応情報提供システムを提供する。例文帳に追加

To provide a reaction information providing method and reaction information providing system by advertisement execution to a brand of an advertiser. - 特許庁

例文

また、消費者に対しては、企画した統一ブランドの告知のための広告活動を行う。例文帳に追加

Advertising for announcing the planned unified brand is placed to consumers. - 特許庁

例文

複数のブランドの各々に対する広告枠を簡易且つ迅速に選択する。例文帳に追加

To easily and quickly select an advertisement framework in relation to each of a plurality of brands. - 特許庁

そして、出力部16が、選択された各ブランドに対する広告枠の情報30を出力する。例文帳に追加

An output unit 16 outputs the information 30 of the advertisement framework in relation to each selected brand. - 特許庁

広告執行による反応情報提供方法は、広告主から広告主と関連する検索ブランドの入力を受けるステップと、所定の露出領域への検索ブランド露出程度を決定するステップと、露出領域から検索ブランドに対する関連語を抽出するステップと、抽出された関連語を用いて検索ブランドの肯定/否定指数を決定するステップとを含む。例文帳に追加

The reaction information providing method by advertisement execution includes the steps for :receiving an input of retrieval brand relating to an advertiser from the advertiser; determining the degree of retrieval brand exposure to a prescribed exposure area; extracting a related word to the retrieval brand from the exposure area; and determining the affirmation/negation index of the retrieval brand by using the extracted related word. - 特許庁

ブランドの反響の要因となる広告量とブログ記事の件数とを同時に出力して、ブランドランク評価を支援することのできるブランドランク評価システムおよび方法を提供する。例文帳に追加

To provide a brand ranking system and method that can support brand ranking by simultaneously outputting the amount of advertisement and the number of blog articles both triggering response to brands. - 特許庁

コンピュータ画面に広告を表示する場合に、広告閲覧者にブランド名・企業名などの広告内容を強く印象づけ、効率よく記憶させる。例文帳に追加

To allow an advertisement peruser to effectively memorize it by giving him/her strong impression on the advertisement contents such as a brand name and a company name when displaying the advertisement on a computer screen. - 特許庁

様々な空間に広告をマッピングし、分析したいブランド広告を様々な空間にマッピングし、望みの広告効果を得たりするために広告に盛り込むべき要素を、マッピングした両者の特徴を比較して提示し、制作時の意思決定を支援する。例文帳に追加

The decision-making in production is supported by mapping the advertisements in the various spaces, mapping the advertisements of the brands desired to be analyzed in the various spaces, and presenting the elements to be incorporated into the advertisements in order to obtain the desired advertisement effects after comparing the characteristics of both undergoing the mapping. - 特許庁

広告プラン作成システム1a…では、プラン作成条件が設定された後、このプラン作成条件に基づきブランド広告プランが期間ごと又は地域ごとに作成され、広告主が利用する広告主端末3a…に送信される。例文帳に追加

In each advertisement plan generating system 1a..., a plan generating condition is set and, then, a brand advertisement plan is generated at each period or area based on the plan generating condition and transmitted to each advertiser terminal 3a... used by each advertiser. - 特許庁

ティッシュ・ペーパー、トイレット・ペーパーに多数の広告を掲載し廉価なプライベート・ブランド商品として販売する仕組み例文帳に追加

MECHANISM FOR SELLING TISSUE PAPER AND TOILET PAPER AS INEXPENSIVE PRIVATE BRAND PRODUCTS BY PLACING A NUMBER OF ADVERTISEMENTS - 特許庁

広告事業主が自社で消費者の抱える問題を整理統合し、その整理統合された項目について統一ブランドを企画する。例文帳に追加

An advertiser itself sorts problems of consumers and plans a unified brand about the sorted items. - 特許庁

また、常に手元に置かれるUSBメモリ1の表面に広告が表示されることから、店舗のブランドイメージを着実に向上できる。例文帳に追加

Furthermore, advertisements are displayed on a surface of the USB memory 1 that is always kept at hand, so that a brand image of the store can be steadily improved. - 特許庁

ドキュメント点数は、前記広告提供システムが自己のブランドの品質を維持及び制御するのに役立つ。例文帳に追加

Document scores help an ad serving system maintain and manage the quality of its brand. - 特許庁

チャレンジ−レスポンス型テストに広告を導入し、ブランド力を向上する機会がユーザに提示されるようにする。例文帳に追加

Advertisements are introduced to a challenge/response type test so that a chance of improving a brand power can be presented to a user. - 特許庁

広告事業主は、統一ブランドの諸要件に合致する商品群を、複数の製造企業から提供を受け流通させる。例文帳に追加

The advertiser receives and distributes a merchandise group matching requirements of the unified brand from a plurality of manufacturers. - 特許庁

こうした情報のやりとりにはブランドを特定するためのブランドコードを用いられるため、AOR制度における各作業をBA、AOR及び広告主の間で円滑に進めることができる。例文帳に追加

These pieces of information are exchanged through the use of brand codes for specifying the brands so that respective works in the AOR system are smoothly performed between the BA, AOR and the advertisers. - 特許庁

宮城県では、仙台市に本店のある「白松がモナカ」「寿の三色最中」の2ブランドが名物で、両者とも(特に前者は)当該地域のテレビCMだけでなく屋外広告なども盛んに行っているほど広告に力を入れている。例文帳に追加

In Miyagi Prefecture, two brands of 'Shiramatsu ga Monaka Honpo Ltd.' and 'Kotobuki Sanshokumonaka Honpo.,ltd' headquartered in Sendai City are famous specialties, and both (especially the former) focus on advertising such as commercial films on local televisions and outdoor advertisement.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

店舗内に商品を陳列して販売をする者やブランド所有者、又はそれらの者から広告の作成を依頼された者が広告付き店舗案内表示のソフトを作成し、それを内蔵したコンピューターを店舗内に設置する。例文帳に追加

A person who displays and sells merchandise within a store and a brand owner or a person asked for creation of advertisement from these persons create the software of the store guiding display with advertising and installs a computer containing these within the store. - 特許庁

CM好感度の分析、およびブランド毎の一貫性を判定する際に、広告の持つ様々な感性的な要素を比較分析できる空間を用意し、広告内容として盛り込むべき要素を提案するシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a system to provide the elements to be incorporated as advertisement contents by preparing the spaces where the various sensitive elements possessed by the advertisements can be compared and analyzed in analyzing the sensitivity of commercial messages (CM) and deciding the consistency by every brand. - 特許庁

一般消費者は「ブランド」という言葉から高級宝飾品や大企業の広告宣伝に使われる標章を連想する場合が多いが、自社ブランドを上述のように定義すると、小規模企業においても39.2%が自社ブランドを持っており、自社ブランドは中小企業においても販売促進活動の一つとして活用されている(第2-1-87図)。例文帳に追加

The ordinary consumer tends to associate the word "brand" with expensive jewelry and the logos used in advertising by leading enterprises. If we define a brand as above, though, 39.2% of small enterprise too have their own brands, and own brands are used as one means of sales promotion by SMEs as well as large enterprises (Fig. 2-1-87). - 経済産業省

ティッシュ・ペーパー、トイレット・ペーパー自体(ペーパー)に、多数の広告(企業のロゴ)を掲載する仕組みをつくることによって、プライベート・ブランド商品として、その広告費分を価格ダウンし廉価品を供給するビジネス・スキームを提供する。例文帳に追加

To provide a business scheme for collecting advertising rates and lowering the price for products, thereby supplying inexpensive products as private brand ones, by building a mechanism for placing a number of advertisements (logo of company) on tissue paper and toilet paper (paper). - 特許庁

購買時点広告はストアレベルで、ブランドを構築し、製品の認知度を高め、消費者の購買決定に影響を及ぼす費用効果にすぐれた手段である。例文帳に追加

Point-of-purchase advertising is a cost-effective way to build up a brand, increase product awareness and impact consumer buying decisions at the store level. - Weblio英語基本例文集

消費者の抱える問題を解決する商品群を統一ブランドにまとめ、消費者により認識しやすく告知する広告事業と、より迅速に購買しやすくする流通事業の提供。例文帳に追加

To provide an advertising business that announces a merchandise group of a unified brand solving problems of consumers to the consumers for easier recognition, and a distribution business that facilitates quick purchase thereof. - 特許庁

コンテンツ提供システムにおいて、ブランドと関連したコンテンツを、広告主及び運営者を含む生成主体により区分して確認できる方法を提供する。例文帳に追加

To provide a content providing system and method of showing contents related to brands for each source including an advertiser and an operator. - 特許庁

このシステムおよび方法はさらに、製品のブランド化および製品知識の促進に関してより効果的な広告を可能にし、直接的にマーケティングすることによって想像を越えて発展する。例文帳に追加

This system and the method allows effective advertisement as to promotion of both an enhanced brand value for the article and an article knowledge, and is developed over an imaginable range by a direct marketing. - 特許庁

改革開放政策の進展を好機ととらえ、集中投資で事業を拡大。同時に、上海エリアを中心に広告費を投入し、中国におけるブランドを確立。例文帳に追加

Seeing the developing reform and liberalization policy as an opportunity, it expanded the business through intensive investment and, at the same time, spent on advertising largely in the Shanghai area to establish its brand in China. - 経済産業省

2003年にモスクワの中心街にショールームを設置したり、現地のバレエ団を支援する等、ブランド構築へ向けて積極的な広告宣伝活動を展開している。例文帳に追加

In 2003, Samsung Electronics undertook aggressive advertising and promotion initiatives to build its brand awareness, which included the establishment of a showroom in the central district of Moscow and the provision of support for a local ballet troupe. - 経済産業省

開封補助摘み片30の第1片部34の表面34Bと第2片部36の表面36Bには前記缶本体11に収容されているソフトドリンクのブランド等を記載できる広告宣伝記載部42が形成されている。例文帳に追加

An advertisement described portion 42 where the brand or the like of a beverage stored in a can body 11 is formed on the surface 34B of a first piece 34 and on the surface 36B of a second piece 36 of the open-aid-tab 30. - 特許庁

各管理プラットフォーム30,PP1,PP2はそれ自体のスポンササイト10及びそれ自体のホストサイト20と関連され、オペレータ自体のブランドの下で動作され得る、広告リンクの目標とされる文脈表示の管理のための自発的システムを構成する。例文帳に追加

The management platforms 30, PP1, and PP2 are associated with their own sponsor sites 10 and their own host sites 20 and construct spontaneous systems, which can be operated under a brand of an operator, for management of context display as the target of an advertisement link. - 特許庁

ただし、最近は、限られた一部の有名人が多用されることによる商品イメージの希薄化等に対応するため、クリエイティブ産業(広告代理店)の活用により、ブランドイメージを高めるという手法も出現しつつあると言われている48。例文帳に追加

But recently, it is said that, to respond to the dilution of product images derived from heavy usage by limited famous people, a method to enhance brand images by use of the creative industry (ad agencies) is also emerging. - 経済産業省

また、オリンピック等のスポーツへのスポンサー活動や、世界中の、通行量が多く知名度の高い場所へ大型の広告を設置する名所マーケティング活動を進めることで、ブランド力の構築に成功している。例文帳に追加

Moreover, the company has also enhanced its brand image by such activities as offering sponsorship to the Olympic Games and other sporting events, and promotingfamous spot marketingin which a large-size advertising signboard is put up at popular and highly visible locations with heavy flow of traffic, in various locations throughout the world. - 経済産業省

例文

同社は、こうした異文化のニーズにきめ細やかに対応したオリジナル製品の制作・販売に取り組み、近年では、同社のティーポットがパリの老舗紅茶店の広告に使われるなど、南部鉄器“OIGEN”ブランドは着実に浸透している。例文帳に追加

OIGEN Foundry produces and sells original products that respond precisely to the various needs in different cultures. One of the company’s teapots was recently used in a advertisement for a long-established tea brand in Paris. The Nambu ironware OIGEN brand is steadily spreading.  - 経済産業省

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