1016万例文収録!

「ペダルス」に関連した英語例文の一覧と使い方(3ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ペダルスに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

ペダルスを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 124



例文

クラッチを断操作した時に散布装置の繰出機構を停止するクラッチペダルスイッチを設けることで、クラッチ断操作により散布剤の繰出を停止させ、繰出機構の停止操作忘れをなくして、散布無駄を省くようにする。例文帳に追加

To provide a traveling-type working machine to stop a spraying of dusting powder when a clutch is disconnected, thereby preventing careless omission of stop operation of the feed mechanism and reducing wasteful spraying of the powder by installing a clutch pedal switch to stop the feed mechanism of the spraying device in the case of disconnecting the clutch. - 特許庁

またブレーキペダル4の回動基部には、回動範囲の「あそび」の位置にブレーキペダルスイッチ6を設け、前記後進スイッチがOFFとなった時に所定時間に亘ってブレーキ用アクチュエータ3L,3Rを作動し車両を停止させる。例文帳に追加

A brake pedal switch 6 is arranged in a 'play' position of a rotary range in a rotary base part of a brake pedal 4, and when the retreat switch is turned off, actuators 3L, 3R for the brake are actuated for a prescribed time to stop the vehicle. - 特許庁

このために、互いに事象依存の固定した比を有する加速ペダルの値から、特に実際の加速ペダル位置から加速ペダル運動の開始時の加速ペダル位置を引き算することによって、加速ペダルストローク生値を算出する。例文帳に追加

The raw value of an accelerator pedal stroke is calculated on the basis of values of the accelerator pedal having a fixed ratio depending on even to each other, in particular, by subtracting an accelerator pedal position in starting the acceleration pedaling motion from an actual acceleration petal position. - 特許庁

制御手段100は、ある車速において、現ペダルストロークにおける主制動出力と、要求制動出力と、要求制動出力と主制動出力との差に相当する補助制動出力とを算出し、該補助制動出力が出力されるようにサーボモータ40を作動制御する。例文帳に追加

The control means 100 calculates main braking power, requested braking power and auxiliary braking power, corresponding to the difference between the requested braking power and the main braking power with a present pedal stroke at a certain vehicle speed and controls the operation of the servomotor 40, so as to have the auxiliary braking power outputted. - 特許庁

例文

クラッチペダルスイッチによりクラッチの開放が検知されているときに、手動変速機の変速操作による変速後の目標ギヤ位置で走行するのに必要な目標エンジン回転数を算出し、エンジン回転数を目標エンジン回転数にフィードバック制御する(回転同期制御)。例文帳に追加

Target engine rotation speed necessary for travel in a target gear position after gear shift by gear shift operation of a manual transmission is calculated when disengagement of a clutch is detected by a clutch pedal switch, engine rotation speed is fed back for control of a target engine rotation speed (rotation synchronized control). - 特許庁


例文

ECU51は、クラッチペダル31の動きを伝達機構を介してクラッチ用アクチュエータ28に伝達することなく、ストロークセンサ41によって検出されたペダルストロークに基づきクラッチ用アクチュエータ28を制御する。例文帳に追加

The ECU 51 controls the actuator 28 for the clutch based on the pedal stroke detected by the stroke sensor 41, without transmitting motion of the clutch pedal 31 through a transmission mechanism to the actuator 28 for the clutch. - 特許庁

寄与度設定部63は、目標制動力が低いと推定されるときほどペダル踏力に基づく第1目標制動力の寄与度合い(1−β)を、ペダルストロークに基づく第2目標制動力の寄与度合いβより大きく設定する。例文帳に追加

The contribution setting part 63 sets the contribution degree (1-β) of the first target braking force based on the pedal pressure larger than the contribution degree β of the second target braking force based on pedal stroke when the target braking force is estimated to be low. - 特許庁

また正常時にABSが作動すると反力許可弁30を閉弁してストロークシミュレータ25を作動不能にするので、ABS制御により制動力が減少するのにペダルストローク11が増加するという事態を防止してドライバーの違和感を解消することができる。例文帳に追加

Actuation of the ABS at a normal time closes the reaction force admitting valve 30 and puts the stroke simulator 25 out of function to be actuated, which precludes occurrence of the situation that the pedal stoke 11 increases while the braking force decreases owing to the ABS control, and it is possible to eliminate the driver having a sense of incongruity. - 特許庁

PCU5は、自動制動制御による制御液圧が閾値以上である場合のみならず、マスタシリンダ液圧Pmが設定値P0以上である場合にも、リレースイッチ56を副配線55側にON接続し、ブレーキペダルスイッチ54に依存することなくブレーキランプ52を点灯させる。例文帳に追加

A PCU (preview control unit) 5 makes a relay switch 56 connect to a sub line 55 side, not only when a control fluid pressure produced by an automatic brake control is a threshold value or more, but also when a fluid pressure Pm of a master cylinder is a set value P0 or more, to turn on the brake lamp 52 independent of a brake pedal switch 54. - 特許庁

例文

クラッチペダルスイッチによりクラッチの開放が検知されているときに、手動変速機の変速操作による変速後の目標ギヤ位置で走行するのに必要な目標エンジン回転速度を算出し、エンジン回転数を目標エンジン回転速度にフィードバック制御する(回転同期制御)。例文帳に追加

When a disconnection of the clutch is detected by a clutch pedal switch, a target engine rotational speed required for running at a target gear position after a shift by a shift operation of a manual transmission is computed, the engine revolution is feedback controlled to the target engine rotational speed (rotation synchronous control). - 特許庁

例文

装置の電気制御系が正常なときにはマスタシリンダからの液圧供給を止めてブレーキ液圧を動力駆動のポンプで発生させるストロークシミュレータを具備した液圧ブレーキ装置の急加圧時等の応答性を、ペダルストロークの増大等を抑えて経済的に高めることである。例文帳に追加

To economically enhance responsiveness of a hydraulic braking device at a rapid pressurization or the like by suppressing an increase of a pedal stroke, in a device whose stroke simulator is provided for generating a braking hydraulic pressure by a power-driven pump stopping a pressure supply from a master cylinder when an electric control system thereof is normal. - 特許庁

電子制御装置28は負圧のピーク値Pp、持続時間Ptおよび増加率ΔPに応じて、マスタバック10内の負圧を推定し、更にブレーキペダルスイッチ26よって検出されたブレーキペダルの作動回数および作動時間とに基づいてマスタバック10内の負圧を減算する。例文帳に追加

An electronic control device 28 estimates the negative pressure in the master bag 10 according to the peak value Pp, duration Pt and increasing ratio ΔP of negative pressure, and subtracts the negative pressure in the master bag 10 on the basis of the frequency and time of operation of a brake pedal detected by a brake pedal switch 26. - 特許庁

更に、非常停止スイッチ31、ブレーキペダルスイッチ32、リフト下降スイッチ34を、LANケーブル40に別個に並設された非常停止信号線42、ブレーキ信号線43、リフト下降信号線44により第1制御ボード12に接続する。例文帳に追加

The emergency stop switch 31, a brake pedal switch 32 and a lift lowering switch 34 are connected to the first control board 12 through an emergency stop signal wire 42, a brake signal wire 43 and a lift lowering signal wire 44 formed side by side separately from the LAN cable 40, respectively. - 特許庁

ブレーキペダルの回動支点と、遊星歯車機構と、マスタシリンダに連繋するプッシュロッドを駆動するプッシュロッドアームとを同軸に構成して、正逆転自在なモータの回動を遊星歯車機構に作用させて、回生協調ブレーキ作動時には非回生協調ブレーキ作動時のブレーキペダル入力に対応するブレーキペダルストローク線図となるよう補正制御をする。例文帳に追加

A pivot supporting point of the brake pedal, a planet gear mechanism, and a push rod arm for driving a push rod linked to a master cylinder are coaxially constituted whereby a pivot of a motor which turns frontward and backward acts on the planet gear mechanism to perform correction control so as to obtain a brake pedal stroke chart corresponding to a brake pedal input when the non-regeneration and cooperative brake works upon working the regeneration and cooperative brake. - 特許庁

ラピッドスタート時にはペダルストロークが設定ストロークST0に達するまではマスタシリンダ遮断弁を開き、マスタシリンダからフロントシリンダへのブレーキ液の流出を許容し、設定ストロークST0到達後はマスタシリンダ遮断弁を閉じ、動力液圧源の液圧に基づいてフロントシリンダ圧を制御する。例文帳に追加

At rapid starting, a master cylinder shutoff valve is opened until the pedal stroke attains the set stroke STO so as to admit outflow of the brake fluid from a master cylinder to a front cylinder, and after attainment of the set stroke STO, the master cylinder shutoff valve is closed and the front cylinder pressure is controlled on the basis of the fluid pressure of a power hydraulic source. - 特許庁

インライン系の回生協調ブレーキ制御において、運転者によるブレーキペダルの操作以外で発生したと推定されるブレーキペダルのペダルストロークまたはマスタシリンダ圧力の変動量に応じて、その変動分だけ目標減速度G(t)を補正することで回生すり替え時に発生する制動トルクの変動を抑制する。例文帳に追加

In the in-line system regeneration cooperation brake control, according to the pedal stroke of a brake pedal presumed that it is generated by operation other than the operation of the brake pedal by a driver or a variation amount of a master cylinder pressure, the variation in the braking torque generated at regeneration exchange is suppressed by correcting a target speed-reduction degree G(t) only by a degree of variation. - 特許庁

アウタピストン8は、MCY圧による力、WCY圧による力、制御スプリング13のばね力による力、プライマリアウタピストン8が液密に摺動する部分の摺動抵抗力とがバランスするようにプライマリインナピストン9に対して相対移動し、ペダルストロークが通常ブレーキ作動時と同じに調整される。例文帳に追加

The outer piston 8 relatively moves to the primary inner piston 9 so that force by the MCY pressure, force by the WCY pressure, force by spring force of a control spring 13, and sliding resistance force of a part for liquidtightly sliding the primary outer piston 8 balance with each other, and a pedal stroke is adjusted in the same as the ordinary brake operation time. - 特許庁

閉塞判定手段は、ブレーキペダルストロークセンサSdで検出したブレーキペダルのストロークと、液圧センサSaで検出したマスタシリンダ11が発生する実ブレーキ液圧とに基づいてマスタシリンダ11およびストロークシミュレータ35間の液路の閉塞を判定するので、液路の閉塞を確実に判定することができる。例文帳に追加

Closing determination means determines the closing of the fluid path between the master cylinder 11 and the stroke simulator 35 based on a stroke of the brake pedal 12 detected by a brake pedal stroke sensor Sd and actual brake fluid pressure generated by the master cylinder 11 and detected by a fluid pressure sensor Sa, and thereby the closing of the fluid path can be surely determined. - 特許庁

目標減速度Gsよりも目標減速度Gpが大きい状態で、且つペダルストロークSsが増加傾向となるときには(ステップS6の判定が"No")、運転者によって急なブレーキ操作がなされたことで、マスターシリンダ圧力Pmが減少傾向になると判断して、最終目標減速度Gfの低下を制限する。例文帳に追加

In the brake device for the vehicle, when a pedal stroke Ss becomes an increase tendency (determination of S6 is No) in a state in which target deceleration degree Gp is larger than target deceleration degree Gs, it is determined that a master cylinder pressure Pm becomes a reduction tendency by the fact that the rapid braking operation is performed by the driver to limit reduction of the final target deceleration degree Gf. - 特許庁

車両用制動力制御装置は、ブレーキペダル1と、電動ブースタ2と、マスターシリンダ3と、ペダル踏力算出部60と、ペダルストロークセンサ18と、第1目標制動力算出部65と、第2目標制動力算出部66と、寄与度設定部63と、目標制動力算出部67と、を備える。例文帳に追加

A vehicle braking force control device includes: a brake pedal 1; an electric booster 2; a master cylinder 3; a pedal pressure computing part 60; a pedal stroke sensor 18; a first target braking force computing part 65; a second target braking force computing part 66; a contribution setting part 63; and a target braking force computing part 67. - 特許庁

このブレーキペダルの踏込み時にエンジンを起動させることができ、さらに、ブレーキペダルの踏込みを緩め、マスタシリンダ遮断弁が開いた状態でペダルストロークが制限された場合、リニア減圧弁を開いてマスタシリンダからリザーバにブレーキ液を流出させ、ブレーキペダルの踏込み,エンジンの起動を可能とする(S15)。例文帳に追加

The engine can be started when the brake pedal is depressed, and in case the pedal stroke is limited in condition that depressing of the brake pedal is loosened and the master cylinder shutoff valve is opened, a linear decompression valve is opened to cause the brake fluid to flow out from the master cylinder to a reserver so as to enable the brake pedal to be depressed and the engine to be started (S15). - 特許庁

ハイブリッド車両11にて、シフトレバー45のシフト位置がパーキング位置にあり、且つ、ブレーキペダル49のペダルストローク及びマスタシリンダ圧が予め設定された所定値を超えたときに、モータ16により動力分配統合機構15における歯車列の押し当て処理を実行し、その後、モータ16またはエンジン12を駆動して吸気負圧生成処理を実行する。例文帳に追加

In a hybrid vehicle 11, when a shift position of a shift lever 45 is present in a parking position and when master cylinder pressure and a pedal stroke of a brake pedal 49 exceed preset prescribed values, pressing processing of a gear train in a power distribution integration mechanism 15 is executed by a motor 16, thereafter the motor 16 or an engine 12 is driven, and intake negative pressure generation processing is executed. - 特許庁

ハイブリッド車両11にて、ハイブリッドECU20は、ハイブリッド車両11がモータ19の出力だけで走行中であるとき、ブレーキペダルストロークセンサ50によりブレーキペダル49による制動操作が検出されると、モータ16の回転数を上昇させることで、エンジン12の回転数を上昇させて吸気負圧を確保する。例文帳に追加

In a hybrid vehicle 11, a hybrid ECU 20 ensures the intake negative pressure by increasing the number of rotation of a motor 16 and increasing the number of rotations of an engine 12 if the braking operation by a brake pedal 49 is detected by a brake pedal stroke sensor 50 when the hybrid vehicle 11 is running only with the output of a motor 19. - 特許庁

例文

第2のペダル77eが踏み込まれると、最初、ブレーキペダル2からの反力がほとんどないので、ペダルストローク発生手段77のスプリング77cが圧縮変形しなく、ブレーキペダル2、第2のペダル77eおよびブレーキレバー2′が支軸2′aを中心に一体にきわめてわずか微小ストローク(回動)する。例文帳に追加

Since even if a second pedal 77e is actuated, the spring 77c of a pedal stroke generating means 77 is not compressed enough to be deformed because of little reaction from a brake pedal 2 in the beginning, and causes a very slight stroke (turning) of the brake pedal 2, second pedal 77e and a brake lever 2'a around a support shaft 2' in a body. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS