1016万例文収録!

「ラック電動車」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ラック電動車に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

ラック電動車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 47



例文

自動電動パワーステアリング用ラック・アンド・ピニオンギヤ装置例文帳に追加

RACK AND PINION GEAR DEVICE FOR ELECTRIC POWER STEERING OF AUTOMOBILE - 特許庁

両用ラックアンドピニオン型ステアリング装置、及び両用電動パワーステアリング装置例文帳に追加

RACK-AND-PINION TYPE STEERING DEVICE FOR VEHICLE AND ELECTRIC POWER STEERING DEVICE FOR VEHICLE - 特許庁

ラックアシスト式の電動パワーステアリング装置において、電動モータにより駆動される歯と、ラック軸回りの回転筒に一体回転する歯との間のバックラッシを常に適正に維持すること。例文帳に追加

To always maintain the backlash between a toothed wheel driven by an electric motor and a toothed wheel that is rotated in one piece with a rotary cylinder around a rack shaft appropriately in a rack assist type power steering apparatus. - 特許庁

この姿勢変化付与手段16は、回転軸を有する電動モータと、軸受け30に立設されたラックギアと、電動モータの回転軸に取り付けられ、ラックギアに係合されるピニオンギアとで構成される。例文帳に追加

The attitude variation giving means 16 is constituted of an electric motor having a rotation shaft, a rack gear standingly provided on the axle receptacle 30, and a pinion gear mounted to the rotation shaft of the electric motor and engaged with the rack gear. - 特許庁

例文

電動パワーステアリング装置10は、ステアリングホイール21に加えた操舵トルクをラックアンドピニオン機構25を介してラック軸26に伝達するとともに、操舵トルクに応じて電動機50が発生した補助トルクを電動機50からボールねじ70を介してラック軸26に付加し、このラック軸26によって操舵輪29,29を操舵するようにしたものである。例文帳に追加

In this motor-driven power steering device 10, steering torque applied to the steering wheel 21 is transmitted to a rack shaft 26 via a rack and pinion mechanism 25, auxiliary torque generated by a motor 50 in response to the steering torque is imparted from the motor 50 to the rack shaft 26 via a ball screw 70, and dirigible road wheels 29, 29 are steered by the rack shaft 26. - 特許庁


例文

電動ダンパ装置を小型にし、両の乗り心地性能を高め、ラックアンドピニオン機構の耐久性を高めること。例文帳に追加

To miniaturize an electric damper device, to enhance ride comfort of a vehicle, and to enhance durability of a rack and pinion mechanism. - 特許庁

電動機の補助トルクをラックアンドピニオン機構へ伝達するための、歯式減速機構の動力伝達効率を高めること。例文帳に追加

To increase the power transmission efficiency of a gear reduction mechanism for transmitting the auxiliary torque of a motor to a rack and pinion mechanism. - 特許庁

電動パワーステアリング装置の両への搭載性を向上し、アシスト作用の確実を図り、ラック軸の打音を抑制すること。例文帳に追加

To improve mountability on a vehicle, secure assisting action and suppress the hammering sound of a rack shaft in regard to an electric power steering device. - 特許庁

自動用の、電動モータを有する補助的なラックアンドピニオン式ステアリングシステムのための機械要素を安価に製造する。例文帳に追加

To manufacture at a low cost a machine element for an auxiliary rack-and-pinion steering system comprising an electric motor for motor vehicles. - 特許庁

例文

ラック部38、39の間には、両ラック部38、39に噛合う平歯50が取り付けられた駆動シャフト52が配設され、駆動シャフト52には電動ロータリアクチュエータ54の出力軸が連結される。例文帳に追加

A driving shaft 52 to which a spur gear 50 engaged to both the rack parts 38, 39 is disposed between the rack parts 38, 39, and an output shaft of an electric rotary actuator 54 is jointed to the driving shaft 52. - 特許庁

例文

電動パワーステアリング装置は、ステアリングハンドルに加えた操舵トルクと、操舵トルクに応じて電動機80が発生した補助トルクとを、ラックアンドピニオン機構のピニオン軸に伝達し、ラックアンドピニオン機構によって輪を操舵するものである。例文帳に追加

This motor-driven power steering device transmits steering torque applied to a steering handle and auxiliary torque generated by the electric motor 80, in accordance with the steering torque to the pinion shaft of a rack and pinion mechanism to steer wheels with the rack and pinion mechanism. - 特許庁

電動パワーステアリング装置は、電動機で操舵トルクに応じた補助トルクを発生し、この補助トルクを歯式減速機構を介してラックアンドピニオン機構32に伝達し、このラックアンドピニオン機構32によって操舵輪を操舵するようにしたものである。例文帳に追加

This motor-driven power steering device generates, using an electric motor, auxiliary torque matching steering torque, with the auxiliary torque transmitted to the rack and pinion mechanism 32 via a geared speed reduction mechanism so that a steering wheel is turned by the rack and pinion mechanism 32. - 特許庁

電動パワーステアリング装置30は、電動機82で操舵トルクに応じた補助トルクを発生し、この補助トルクを歯式減速機構110を介して、ステアリング系のラックアンドピニオン機構32に伝達し、このラックアンドピニオン機構によって操舵輪を操舵するようにしたものである。例文帳に追加

In this electric power steering device 30, the auxiliary torque corresponding to steering torque is generated by the motor 82 and transmitted to the rack and pinion mechanism 32 of a steering system via the gear reduction mechanism 110, and a steering wheel is steered by the rack and pinion mechanism. - 特許庁

電動パワーステアリング装置10は、電動機82で操舵トルクに応じた補助トルクを発生し、この補助トルクを歯式減速機構110を介してラックアンドピニオン機構32に伝達し、このラックアンドピニオン機構32によって操舵輪21,21を操舵するようにしたものである。例文帳に追加

This motor-driven power steering device 10 generates auxiliary torque according to steering torque by an electric motor 82 to transmit this auxiliary torque to a rack and pinion mechanism 32 via a gear type speed reduction mechanism 110 to steer steering wheels 21, 21 by this rack and pinion mechanism 32. - 特許庁

この電動パワーステアリング装置は、舵取り輪に操舵力を伝達するラック軸を有する舵取り機構に電動モータMから操舵補助力を与える。例文帳に追加

The electric power steering device gives the steering supporting force from an electric motor M to a steering mechanism having a rack shaft for transmitting the steering force to a steering wheel. - 特許庁

ラック1をベース輌として、その荷台部分に電動エレベータ5が搭載固定されており、この電動エレベータ5には4分割円柱大型表示機器20が取り付けられている。例文帳に追加

An electric elevator 5 is mounted and fixed on a loading part of a truck 1 as a base vehicle, and a tetrameric cylindrical large display device 20 is attached to the electric elevator 5. - 特許庁

両1に含まれる一対の操舵輪2L,2Rを操舵するための両操舵装置10は、各操舵輪2L,2Rを転舵させるためのラック15と、ラック15に対してドライバーの操作とは独立にトルクを付与可能な電動アシストユニット17と、操舵ECU20とを備える。例文帳に追加

A vehicle steering device 10 for steering a pair of steered wheels 2L and 2R of the vehicle 1 is equipped with a rack 15 to turn the steered wheels 2L and 2R, a motor-driven assisting unit 17 capable of giving a torque to the rack 15 independently of the driver operation, and a steering ECU 20. - 特許庁

本発明は、両、特にトラックやトレーラー、バス等の大型両からなるハイブリッドにおいて、電動機による効率の良い発電時期を判定し、この電動機による発電を効果的に行い、燃費を向上し得る両の発電装置を実現することを目的としている。例文帳に追加

To provide a power generation device of a vehicle capable of improving fuel consumption by determining an efficient power generation time period by an electric motor, to effectively generate power by the motor, in a vehicle, more specifically, in a hybrid vehicle that is a large vehicle such as a truck, a trailer, a bus, etc. - 特許庁

本発明の電動パワーステアリング装置1は、ステアリングホイール12に加えられた操舵力を両の左右方向に延びるラック軸3に伝達してラック軸3により輪8R、8Lを操舵するとともに、ステアリングホイールから輪8R、8Lまでの操舵力の伝達経路内に設けられた電動モータ4により操舵を補助する。例文帳に追加

The electric power steering device 1 transmits the steering force applied to a steering wheel 12 to a rack shaft 3 extending in the right-to-left direction of a vehicle to steel wheels 8R, 8L by the rack shaft 3, and to assist the steering by an electric motor 4 provided in a steering force transmission path from the steering wheel to the wheels 8R, 8L. - 特許庁

電動パワーステアリング装置は、ステアリングハンドルに入力される操舵トルクをピニオンシャフト17、ピニオン28、ラック30およびラックバー29を介して輪に伝達するトルク伝達経路上に、前記操舵トルクをアシストするアシストトルク入力手段40を備える。例文帳に追加

This device is provided with an assist torque input means 40 for assisting steering torque inputted into a steering handle on a torque transmission path for transmitting the steering torque to wheels via a pinion shaft 17, a pinion 28, a rack 30 and a rack bar 29. - 特許庁

このように、上下に揺動することがない直動式ラック44を用いることで、直動式ラック44を室側で覆うカバー36,37を高い位置に配置するとともに、ロッド52を介することで、電動モータおよびギヤボックスをテールゲート開口よりも前側に離して設ける。例文帳に追加

Covers 36 and 37 for covering the linearly moving rack 44 on a cabin side are arranged on a high position with the usage of the linearly moving rack 44 which is not vertically oscillated, and an electric motor and a gear box are provided separately from the tailgate aperture to a front side through the rod 52. - 特許庁

人を乗せて走行させるだけでなく、シートサポートに対してシートを着脱自在に設け、シートを取り外して、カーゴラックに取り替え、歩行操縦位置でカーゴラックに重量物を積載して運搬走行できるようにした多機能型電動両を提供する。例文帳に追加

To provide a multifunctional motor-driven vehicle capable of not only carrying a person on board, but also carrying a heavy cargo on a cargo rack at a walking control position by detachably mounting a seat to a seat support, removing the seat, and replacing the seat to the cargo rack. - 特許庁

ラックベルト8(8a,8b)は、可動パネル4に接続されるとともに、電動モータ71の作動により回転する平歯77に噛合され、該平歯77の回転に従動して可動パネル4を開閉動作させる。例文帳に追加

The rack belts 8 (8a, 8b) comprise a plurality of teeth 81 arranged at an equal interval on a same plane so as to engage with the spur gear 77, and a plurality of connections 82 connecting those teeth 81 in a parallel arrangement direction of the teeth 81, respectively. - 特許庁

電動パワーステアリング装置において、速が一定値より低いときに電動アシストポンプ31を駆動し、電動アシストポンプ31が圧送する油圧により油圧シリンダ33を作動し、油圧シリンダ33が出力する油圧アシスト力をラック軸14に付与することにより、電動アシストモータ17が出力する電動アシスト力を補助するもの。例文帳に追加

In the electric power steering device, an electric assist pump 31 is driven when vehicle speed is lower than a constant value, a hydraulic cylinder 33 is operated by hydraulic pressure force-fed through the electric assist pump 31, and electric assist force output by an electric assist motor 17 is supplemented by imparting hydraulic assist force output by the hydraulic cylinder 33 to the rack shaft 14. - 特許庁

いかなる路面状況や両によっても確実に、ラックエンド時のヒッティングノイズを軽減することができる電動パワーステアリング装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an electric power steering device capable of certainly reducing hitting noise at a rack end in any road surface circumstances and vehicles. - 特許庁

大型トラックやバス等の両に用いて好適のパワーステアリング装置に関し、衝突安全性を損なうことなく電動モータを配設できるようにする。例文帳に追加

To arrange an electric motor without impairing collision safety, concerning a power steering device preferably used for a vehicle such as a heavy-duty truck or a bus. - 特許庁

輪のバウンド等によってラックバーに不可避的に曲げが生じた場合でも、好適な操舵をより実現可能な電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of further realizing suitable steering even when bending inevitably arises in a rack bar due to bound or the like of a wheel. - 特許庁

この両用開閉装置は電動モータの回転をピニオン46とラック45とから成る動力伝動機構44を介してバックドアに伝達して自動開閉動作を行う。例文帳に追加

In this opening/closing apparatus for the vehicle, revolutions of an electric motor are transferred to a back door via a power transmission mechanism 44 which is composed of a pinion 46 and a rack 45, so that an automatic opening/closing operation can be performed. - 特許庁

両への取付が容易であり、ラック・ピニオンの歯の強度を上げなくても高い出力が可能で、かつ、静粛性も損なわない電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering system easily mounted to a vehicle and capable of high output without increasing the strength of rack and pinion teeth, nor impairing silence. - 特許庁

両用操舵装置1は、電動モータ23によって減速機24を介して駆動されるボールナット58の回転をラック軸10の軸方向移動に変換するボールねじ機構25を有している。例文帳に追加

The vehicular steering unit 1 has a ball screw mechanism 25 converting rotation of a ball nut 58 driven by an electric motor 23 via a reduction gear 24 into axial movement of a rack shaft 10. - 特許庁

両用開閉装置は電動モータの回転をピニオンとラックとから成る動力伝動機構を介してバックドアに伝達して自動開閉動作を行う。例文帳に追加

In this opening/closing apparatus for the vehicle, revolutions of an electric motor are transferred to a back door via a power transmission mechanism which is composed of a pinion and the rack, so that an automatic opening/closing operation can be performed. - 特許庁

直流電動モータ23の回転軸25に歯減速機構26及び出力軸27を介してピニオン28を連結し、該ピニオン28を環状ラック13の歯部13aに噛み合わせる。例文帳に追加

A pinion 28 is connected to a rotary shaft 25 of the DC electric motor 23 via a gear speed reduction mechanism 26 and an output shaft 27, and the pinion 28 is meshed with a tooth part 13a of the annular rack 13. - 特許庁

電動パワーステアリング装置1が、操舵部材2の操作に応じて軸方向に移動される転舵軸としてのラックバー8を含む操舵機構Aに、歯を含む減速機17を介して電動モータ16の動力を付与して操舵補助する。例文帳に追加

The electric power steering device 1 applies power of an electric motor 16 to a steering mechanism A including a rack bar 8 as a steering shaft moved to the axial direction according to operation of a steering member 2 through reduction gears 17 including gears to assist the steering. - 特許庁

電動パワーステアリング装置1のパワーアシスト部10は、モータ12の回転出力で回動可能な駆動傘歯16を備えるモータ装置11と、駆動傘歯17に歯合する従動傘歯23を備えるラック装置21とを、有して構成される。例文帳に追加

A power assist part 10 of this motor-driven power steering gear 1 has a motor device 11 provided with a driving bevel gear 16 driven by output torque of a motor 12, and a rack device 21 provided with a driven bevel gear 23 meshed with the driving bevel gear 17. - 特許庁

電動パワーステアリング装置1のパワーアシスト部10は、モータ12の回転出力で回動可能な駆動傘歯17を備えるモータ装置11と、駆動傘歯17に歯合する従動傘歯23を備えるラック装置21とを、有して構成される。例文帳に追加

A power assist part 10 of this motor-driven power steering gear 1 has a motor device 11 provided with a driving bevel gear 17 driven by output torque of a motor 12, and a rack device 21 provided with a driven bevel gear 23 meshed with the driving bevel gear 17. - 特許庁

この装置は、操舵角を検出する舵角センサ11と、両の速を検出する速センサ12と、ラック軸力推定値を生成する軸力推定値生成部22とを含み、軸力推定値に応じて電動モータMを制御するようになっている。例文帳に追加

The electric power steering device includes: a steering angle sensor 11 for detecting the steering angle; a vehicle speed sensor 12 for detecting the vehicle speed of a vehicle; and a shaft force estimation value generation unit 22 for generating the rack shaft force estimation value, and controls the electric motor M according to the shaft force estimation value. - 特許庁

止め装置19がかご床10に上下移動可能に配設され、電動機24がかご床10の裏面側に設置され、その出力軸24aに固着されたピニオン25が止め具20の軸部20bに形成されたラック23と歯合している。例文帳に追加

The bumping post device 19 is vertically movably arranged on a car floor 10, and an electric motor 24 is arranged on the reverse surface side of the car floor 10, and a pinion 25 fixed to its output shaft 24a meshes with a rack 23 formed in a shaft part 20b of a bumping post tool 20. - 特許庁

二つのアシストモータを備えた電動パワーステアリング装置において、両の衝突時にステアリングハンドルの室内への突出を最小限に抑えるとともに、ピニオンおよびラックの耐久性低下を最小限に抑える。例文帳に追加

To minimize a projection of a steering wheel into a cabin at the time of a vehicular collision and restrain the degradation of durability of a pinion and a rack to the minimum, in an electric power steering device provided with two assist motors. - 特許庁

ラックシャフト及びボールねじ機構に対するモータの取付け角度の自由度を高め、ラックシャフト周辺に配置される両用の他の装置(エンジンや、トランスミッション等)の搭載性を向上でき、減速機構における組み付け誤差や部品精度の影響を少くできる電動式パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of enhancing degrees of freedom of a mounting angle of a motor for a rack shaft and a ball screw mechanism, improving the loading property of other equipments (engine, transmission, etc.), for a vehicle arranged around the rack shaft, and reducing the influence of assembly error and part precision in a reduction mechanism. - 特許庁

各操舵輪をそれぞれの操舵回転の中心である操舵軸70と同軸に配置された歯71を介して電動機68で操舵回転させることで、操舵回転を駆動するためのテコ・クランク機構やラックギア等を不要にする。例文帳に追加

A lever crank mechanism, a rack gear, etc. for driving the steering rotation are made unnecessary by steering the steering wheels with an electric motor 68 through gears 71 installed coaxially with a steering shaft 70 as their respective center of steering rotation. - 特許庁

すなわち、中空出力軸20とウォームホイール12の芯金部12aとの嵌合部から、ラック&ピニオン側の中空出方軸20の両前方端部までを、溶接することなく、長い一体的な電動パワーステアリング装置用の出力軸を提供することができる。例文帳に追加

That is, the long and integral output shaft for the electric power steering device can be provided without welding from the fitting part of the hollow output shaft 20 and the core 12a of the worm wheel 12 to the vehicle front end part of the hollow output shaft 20 on a rack and pinion side. - 特許庁

電動工具の制御回路12は、オフ時間が歯列をリラックスさせるのに充分な長さを有するようなパルスによってモータを交互にオン/オフさせ、動力が再び印加された時にモータが「ランニングスタート」できるようにする。例文帳に追加

The control circuit 12 of the power tool alternately makes the motor on and off in the pulse long enough to relax the train of gears during the off period, so that the motor can get off to a "running start", when power is applied again. - 特許庁

そして、舵取操作により入力軸部7に加わる回転力をトルクセンサ17によって検出し、電動モータ22によりウォームホイール27、出力軸部12等を介して輪側のラック18に操舵力を伝える。例文帳に追加

The rotating force to be applied to an input shaft part 7 by the steering operation is detected by a torque sensor 17, and the steering force is transmitted to a wheel side rack 18 through a worm wheel 27 and an output shaft part or the like by a electric motor 22. - 特許庁

操舵トルクと速に基づいて、ステアリング機構に操舵補助力を付与するモータの電流指令値を演算し、フィードバック制御でモータを駆動制御するようになっている電動パワーステアリング装置の制御装置において、ラックエンド近傍時に、モータの出力を制限するか若しくは操舵トルクと逆に出力することを特徴とする。例文帳に追加

In the control device for the electric power steering device in which a current instruction value of a motor for giving steering auxiliary force to a steering mechanism is operated based on steering torque and a vehicle speed and the motor is driven/controlled by feedback control, the output of the motor is restricted or the output is performed oppositely to the steering torque at near rack end. - 特許庁

チューニング装置によりラック推力を算出し、両走行時の目標とする目標操舵トルクをチューニング装置に入力して、必要モータ電流値を算出してアシストマップを設定することにより、調整作業の効率と必要コストを改善する電動パワーステアリング装置のチューニング方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of tuning an electric power steering device capable of improving the efficiency of adjusting operations and cost required by calculating a rack thrust by a tuning device, inputting a target steering torque as a target during the traveling of a vehicle into the tuning device to calculate a necessary motor current value, and setting an assist map. - 特許庁

操舵ECU20は、両1が直進状態にあるか否かを判定する共に、両1が操舵状態にあるか否かを判定可能であり、両1が直進状態にあると判断した際に、両1の直進時における偏向を抑制するための補正操舵トルクTcを算出し、両1が操舵状態にあると判断された際に、ラック15に補正操舵トルクTcが付与されるように電動アシストユニット17を制御する。例文帳に追加

The steering ECU 20 can judge whether the vehicle 1 is in the straight running condition and also judge if in the steered condition, and when the vehicle is judged as running straight, calculates the corrective steering torque Tc for suppressing the deviation in running straight, and when judged as being steered, the ECU controls the assisting unit 17 so that the corrective steering torque Tc is given to the rack 15. - 特許庁

例文

内部にバッテリ10を収納しこのバッテリ10の周囲を覆うと共にボンネットフード9を有するバッテリ収納体6を体1に備えたバッテリーフォークリフトトラック等の電動両であって、外部電源に接続してバッテリ収納体6の内部に収納したバッテリ10に外部電源からの電力を供給することで、バッテリ10に充電を行う電動両におけるバッテリ充電装置において、バッテリ収納体6のボンネットフード9の開放を検知するフード用スイッチ30を設け、このフード用スイッチ30によってボンネットフード9の開放を検知すると、バッテリ10への充電を開始可能にする。例文帳に追加

A switch for a hood 30 for detecting the opening of the bonnet hood 9 of the battery housing body 6 is provided, and when the opening of the bonnet hood 9 is detected by this switch for the hood 30, the charging to the battery 10 can be started. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS