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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射遅れの意味・解説 > 噴射遅れに関連した英語例文

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噴射遅れの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 175



例文

各燃料噴射弁から空燃比センサまでの系を一次遅れ要素によりモデル化し、このモデルに対する入力空燃比と、空燃比センサから得られる出力空燃比とに基づきゲインおよび時定数を同定する。例文帳に追加

A system from each fuel injection valve to an air-fuel ratio sensor is modeled with a first-order lag element, and a gain and a time constant are identified based on the input air-fuel ratio to the model and an output air-fuel ratio obtained from the air-fuel ratio sensor. - 特許庁

メイン空気制御弁を設けるものでは始動クランキング初期に補助噴射弁6の燃料気化が促進され、さらに燃料の吸入遅れが減少することにより始動性が向上し、始動時のHC排出量が減少する。例文帳に追加

The main air control valve, when provided, accelerates the gasification of the fuel from an auxiliary injection valve 6 in an early stage of stating cranking, improves startability because of a less fuel intake delay and reduces the exhaust amount of HC at starting. - 特許庁

機関の所定運転状態において、燃焼室内に噴射された燃料の着火時期CAFMを検出し、検出した着火時期CAFMと、目標着火時期CAFMMとの差として、着火遅れ角DCAMを算出する。例文帳に追加

In a predetermined operation condition of an engine, ignition timing CAFM of fuel injected into a combustion chamber is detected, and an ignition delay angle DCAM is calculated as a difference between the detected ignition timing CAFM and a target ignition timing CAFMM. - 特許庁

燃焼モード切替過渡時における吸気状態の遅れや燃料噴射期間の増大によるスモークやNOxの発生を抑制して排ガス性能を向上させることのできる内燃機関の燃焼制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a combustion control device of an internal combustion engine capable of improving exhaust gas performance, by restraining generation of smoke and NOx by a delay in an intake state and an increase in a fuel injection period in a combustion mode switching transitional time. - 特許庁

例文

熱線式流量センサの応答遅れをより適切に補償し、機関運転状態の変化に対応して正確な検出値を得て、燃料噴射量などの制御精度を向上させることができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of compensating more properly a response delay of a hot wire flow sensor, obtaining accurate detection values corresponding to a change of an engine operating condition, and improving accuracy for controlling a fuel injection amount. - 特許庁


例文

燃料噴射弁から空燃比センサまでの系を一次遅れ要素によりモデル化し、機関運転要求に従って入力空燃比が比較的急激に変化したときの入力空燃比に基づく入力u(t)と、その変化に応答した空燃比センサの出力y(t)とから一次遅れ要素のパラメータT,kを同定する。例文帳に追加

A system from a fuel injection valve to the air fuel ratio sensor is modeled by primary delay elements, and parameters T, k of the primary delay elements are identified from input u(t) based on input air fuel ratio when the input air fuel ratio relatively quickly changes according to engine operation request and output y(t) of the air fuel ratio sensor responding to the change. - 特許庁

設定した輸送遅れ時間に基づいて空燃比センサ52の出力信号に対応する気筒を特定し、当該空燃比センサ52の出力信号を特定気筒の燃料噴射量の計算にフィードバックする空燃比制御を実行する(ステップ108)。例文帳に追加

The cylinder corresponding to an output signal of an air-fuel ratio sensor 52 is identified on the basis of the set transport lag time, and air-fuel ratio control for feeding back the output signal of the air-fuel ratio sensor 52 to calculation of a fuel injection amount of the identified cylinder is executed (step 108). - 特許庁

内燃機関1の燃料噴射制御装置において、コントロールユニット30がセンサ32,40,41,42,44の出力から燃料の着火時期、着火遅れ期間、燃料のセタン価などの燃料の燃焼条件と、熱発生率のピーク値とを計算する。例文帳に追加

In this fuel injection control device for an internal combustion engine 1, a control unit 30 calculates, from the outputs of sensors 32, 40, 41, 42, 44, the ignition timing and ignition delay period of the fuel, requirements for the combustion of the fuel such as the cetane number of the fuel, and the peak value of a heat release rate. - 特許庁

筒内圧センサ2の出力である圧力変化率dp/dθに応じて実着火時期CAFMを検出し、目標主噴射着火時期CAFMMから実着火時期CAFMを減算することにより、着火遅れ角DCAMを算出する。例文帳に追加

Actual ignition timing CAFM is detected according to a pressure change rate dp/dθ which is the output of a cylinder internal pressure sensor 2, and the actual ignition timing CAFM is subtracted from target main injection ignition timing CAFMM to compute an ignition delay angle DCAM. - 特許庁

例文

空燃比モードをリーンモードとリッチモードの間で切り換える際、燃料噴射時期を供給される新気量の実際の遅れ度合に応じて適切に設定でき、トルクの変動を確実に抑制することができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control system for an internal combustion engine capable of properly setting fuel injection timing according to actual degree of delay of fresh air to be supplied and making it possible to surely suppress torque variation, when the control system has switched an air-fuel ratio mode between a lean mode and a rich mode. - 特許庁

例文

例えば、EGRバルブ開度に基づく燃料噴射量補正係数は、均質燃焼運転モードにおいてのみ必要となるものであり、過渡状態においてはEGRガスの応答遅れを考慮してなまし演算を行う必要がある。例文帳に追加

According to operating condition, switching is performed between a stratified charge combustion operating mode of injecting fuel in the compression stroke so as to form a rich air-fuel mixture near an ignition plug 50 and a homogeneous combustion operating mode of forming uniform air-fuel mixture in a combustion chamber 8 by injection in the intake stroke. - 特許庁

アクセルペダルが解放され、燃料噴射量がゼロとなり、コモンレール12内の燃圧の目標値が低下するとき、積分項が比例項の絶対値よりも大きいために、燃料ポンプ6から燃料が吐出され、実際の燃圧の目標値への追従遅れが問題となる。例文帳に追加

Fuel is delivered from the fuel pump 6 since an integration term is larger than absolute value of a proportional term, and following delay of actual fuel pressure in following a target value become a problem when an accelerator pedal is released, fuel injection quantity gets to zero, and the target value of fuel pressure in the common rail 12 decreases. - 特許庁

エンジン始動時のクランキング中における、第1の軸受け16及び17への燃料到達遅れ時間を短縮することにより、潤滑不足による第1の軸受け16及び17の摩耗を防止して信頼性の高い分配型燃料噴射ポンプ1を提供する。例文帳に追加

To provide a distribution type fuel injection pump 1 having high reliability by preventing the wear of first bearings 16 and 17 due to the lack of lubrication by reducing a fuel arrival delay time to the first bearings 16 and 17 during cranking at the startup of an engine. - 特許庁

機関始動中の機関駆動式ポンプによる蓄圧室内の燃料昇圧遅れを防止し、触媒装置の暖気に有効な大幅点火時期遅角が可能な成層燃焼を早期に開始可能とする筒内噴射式火花点火内燃機関を提供することである。例文帳に追加

To provide a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine for preventing the delay of the pressure rise of a fuel in an accumulator due to an engine driven pump during starting the engine and permitting the early start of stratified charge combustion allowing a great ignition timing lag effective for the warm-up of a catalyzer. - 特許庁

そして、筒内圧検出値及び燃圧検出値の両検出値に基づき、気筒の燃焼特性(例えば、着火遅れ時間や燃焼割合)を算出し(S90)、算出した燃焼特性に応じてEGR量、過給圧及び噴射開始時期を補正する(S110,S120,S130)。例文帳に追加

The control device computes combustion characteristics of a cylinder (e.g., an ignition delay time and a combustion rate) based on both of a cylinder internal pressure detection value and a fuel pressure detection value (S90), and corrects an EGR quantity, supercharging pressure and injection start timing in accordance with the computed combustion characteristics (S110, S120, S130). - 特許庁

検出される実着火時期に応じて燃料のセタン価が推定され、推定されたセタン価に応じたセタン価切換信号SWCETにより、着火遅れ補正量CADM1〜3が切り換えられ、主燃料噴射時期マップ値CAIMMの補正に適用される。例文帳に追加

A cetane number of fuel is inferred in accordance with the detected actual ignition time, and the ignition delay compensation amount CADM1 to CADM3 are switched by a cetane number switching signal SWCET corresponding to the inferred cetane number to apply to compensation of a main fuel injection time map value CAIMM. - 特許庁

ECUは、燃料ポンプに指令する燃料圧送量が、目標噴射圧を維持するために必要な圧送量に達した時点(時刻t9)から、燃料ポンプの圧送遅れ時間Δtpが経過した時点(時刻t11)で、燃料ポンプの負荷が安定したと判定する。例文帳に追加

An ECU (injection control unit) determines that load of a fuel pump is stabilized at the time (time t11) when pressure feeding delay time Δtp of the fuel pump elapses from the time (time t9) when fuel pressure feeding amount commanded to the fuel pump reaches pressure feeding amount required for maintaining target injection pressure. - 特許庁

燃費情報の演算に用いる燃料噴射量情報に含まれるノイズを十分に抑制できると同時に、信号安定化処理にかかる応答遅れを低減して、応答性良く安定した燃費情報を演算できるようにした、車両の燃費演算装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel consumption operational device of a vehicle capable of calculating stabilized fuel consumption information with sufficient responsibility by reducing response delay required to the signal stabilizing treatment, while preventing noises contained in fuel injection quantity information used for the calculation of fuel consumption information. - 特許庁

機関回転数NE及び要求トルクTRQに応じて目標主噴射着火時期マップ値CAFMMと、検出される実着火時期CAFMとの差である着火遅れ角DCAMに応じて、使用中の燃料のセタン価を推定するセタン価推定処理が実行される。例文帳に追加

A cetan value estimation process for estimating a cetan value of fuel in use in accordance with an ignition delay angle DCAM which is the difference between a target main injection ignition timing map value CAFMM and actual ignition timing CAFM to be detected is executed in response to engine rotation speed NE and demand torque TRQ. - 特許庁

リーンバーン実施条件が成立或いは不成立となったときスロットルアクチュエータに対して出力する開度指令値を段階的に増加或いは減少させても、スロットルアクチュエータにはむだ時間分の遅れが生じるため、目標空燃比、点火時期、噴射時期の移行作動をむだ時間に同期させて移行作動させる。例文帳に追加

Even if an opening command value output to a throttle actuator is gradually increased or decreased when a lean-burn executing condition is settled or not settled, delay by dead time is developed on the throttle actuator, so that the shifting operation of a target air-fuel ratio, ignition timing, and injection timing is executed in synchronism with the dead time. - 特許庁

さらに、電子制御装置は、目標噴射量の上記増量補正期間のうち、初回の燃焼サイクル近傍の所定の期間(輸送遅れ燃焼期間)について増量補正量を減少させる(実線参照)とともに、その減少度合いを、2回目の燃焼サイクル以降、燃焼サイクルを経る毎に小さくする。例文帳に追加

Furthermore, the electronic controller reduces incremental correction amount for a predetermined period (transport lag combustion period) near the first time combustion cycle out of the increment correction period of target injection amount (refer to the full line), and decreases the degree of reduction gradually after going through the second and subsequent each combustion cycle. - 特許庁

吸入空気量の変化に対して遅れる触媒流入排気ガス量に対応させるべく、機関負荷を示す基本噴射量Tpの微分値ΔTp及び機関回転速度Neの微分値ΔNeから、過渡運転時に吸入空気量の検出値を補正するための補正係数を設定する。例文帳に追加

A correction coefficient for correcting a detected value of the intake air amount in transient oreration is determined on the basis of a differential value ΔTp of a basic injection amount TP indicating the engine load, and a differential value ΔNe of an engine rotating speed Ne to cope with exhaust emission amount flowing into a catalyst delayed to the change of the intake air amount. - 特許庁

以上のいずれかの態様で開度制御を行うことにより、変速9機の変速時にEGR量が燃料噴射の一時的な減量に伴い増量されることはなくなり、その増量状態から減量への変化の際のEGR量の応答遅れによって同EGR量が過多になることは抑制される。例文帳に追加

By performing the opening degree control in one of the manners, the EGR amount is prevented from being increased accompanied by the temporary decrease of the fuel injection amount at the time of the gear change of the change gear 9, and it is possible to restrain the EGR amount from being excessive due to a delay in response of the EGR amount when it is shifted from an increased state to a decreased state. - 特許庁

駆動させるアクチュエータの数に応じた駆動パルス印加タイミング補正量tを記憶しておき、駆動パルス印加タイミング初期値Tに対し、駆動パルス印加タイミング補正量t分だけアクチュエータへの駆動パルスの印加タイミングを早めるように補正することにより、駆動パルスの位相遅れを補って液体の噴射タイミングを適正なものとすることができる。例文帳に追加

The liquid jet apparatus can compensate the phase delay of the drive pulse and makes the jetting timing of the liquid proper by storing a drive pulse application timing correction value t corresponding to the number of actuators to be driven and correcting the drive pulse applying timing initial value T so as to accelerate the application timing of the drive pulse to the actuator by the drive pulse application timing correction value t (S8). - 特許庁

例文

目標スロットル開度に基づいて算出されるシリンダ吸入空気流量予測値最進位相QCLVRSKと、目標スロットル開度に対してスロットルバルブの応答遅れを予測して算出される実シリンダ吸入空気量無駄時間位相QCLVRSKDTとに基づいて、燃料補正量TPSKRATを算出し、燃料噴射量位相パルス幅AVTPRを補正する。例文帳に追加

Based on a cylinder intake air flow rate predicted value most advance phase QCLVRSK calculated based on a target throttle opening and an actual cylinder intake air volume wasted time phase QCLVRSKDT calculated by predicting a delay in response of a throttle valve with respect to the target throttle opening, a fuel correction amount TPSKRAT is calculated, and a fuel injection amount phase pulse width AVTPR is corrected. - 特許庁




  
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