意味 | 例文 (175件) |
噴射遅れの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 175件
そして、着火遅れ期間Td内にスプリット噴射の全ての噴射が終了し得る範囲で、スプリット噴射の各回の噴射時間が、燃料噴射装置の性能によって決まる燃料噴射可能な最短の噴射時間付近となるように、スプリット噴射の回数Npを設定する(S5)。例文帳に追加
The number of times of the split injection Np is set so that an injection time for each split injection becomes about the shortest injection time allowing the injection of the fuel determined by the performance of a fuel injector in a range where all injections of the split injection within the ignition delay time Td can be terminated (S5). - 特許庁
スプリット噴射によるパイロット噴射を行う場合に、着火遅れ期間Tdを検出する(S4)。例文帳に追加
An ignition delay time Td is detected when the pilot injection is performed by the split injection (S4). - 特許庁
この際、ECU20は、パイロット噴射以前において、パイロット噴射後にその噴射燃料が実際に着火するまでの着火遅れ期間を算出する。例文帳に追加
In this case, the ECU 20 calculates the ignition delay period up to actual ignition of the injection fuel, after the pilot injection. - 特許庁
燃料噴射制御装置の演算負担の増加を抑制しつつ、燃料噴射弁個々の噴射遅れ時間のばらつきを抑制する。例文帳に追加
To prevent variations in injection delay time of each fuel injection valve while preventing increase of operation load of a fuel injection control device. - 特許庁
燃料噴射弁6による燃料噴射実行時の燃料圧力の変動値から燃料噴射弁6による燃料噴射量を算出すると共に、噴射指令から燃料噴射が行われるまでの遅れ時間に適した噴射タイミングを、燃料温度又は燃料圧力に応じて制御する。例文帳に追加
A fuel injection amount by the fuel injection valve 6 is calculated from a fluctuation value of the fuel pressure in execution of fuel injection by the fuel injection valve 6, the injection timing suitable for a delay time from the injection instruction to the execution of the fuel injection is controlled according to the fuel temperature or the fuel pressure. - 特許庁
燃料噴射弁6による燃料噴射実行時の燃料圧力の変動値から燃料噴射弁6による燃料噴射量を算出すると共に、噴射指令から燃料噴射が行われるまでの遅れ時間に適した噴射タイミングを、燃料温度又は燃料圧力に応じて制御する。例文帳に追加
A quantity of fuel injection by the fuel injection valve 6 is calculated from a fluctuation value of the fuel pressure on execution of the fuel injection by the fuel injection valve 6 and the injection timing appropriate for delay time from the injection instruction to execution of the fuel injection is controlled in accordance with the fuel temperature or the fuel pressure. - 特許庁
主噴射では、要求燃料量の少なくとも一部を噴射し、補助噴射では、要求燃料量に対する不足分を、主噴射からの着火遅れ期間内に噴射する。例文帳に追加
The main injection injects at least a part of a demand fuel quantity, and the sub injection injects the shortage in the demand fuel quantity within an ignition delay period from the main injection. - 特許庁
燃料噴射弁22からの燃料噴射時期を少なくとも圧縮上死点あるいはそれ以降に遅らせ、要求燃料噴射量を着火遅れ期間中に燃料噴射弁22より噴射する。例文帳に追加
In this diesel engine, fuel injection timing from a fuel injection valve 22 is delayed at least to a compression top dead center or later, and a required fuel injection amount is injected from the fuel injection valve 22 in ignition delay period. - 特許庁
主噴射に先行して補助噴射を実施して着火遅れを防止する蓄圧式燃料噴射装置において、主噴射の初期段階での噴射圧を適正化して燃費および排ガス特性を向上する。例文帳に追加
To enhance fuel consumption and exhaust gas characteristic by optimizing injection pressure at the initial stage of main injection by use of an accumulator fuel injection device which executes auxiliary injection prior to the main injection to prevent the delay of ignition. - 特許庁
要求噴射量を過渡時に従来よりも応答遅れなく与える。例文帳に追加
To impart a request injection quantity without a response delay more than a conventional response in transition. - 特許庁
例えば、後噴射進角補正量ガード手段は、後噴射に係る噴射燃料の着火遅れに基づいて進角補正量を制限し、後噴射遅角補正量ガード手段は、後噴射に係る噴射燃料の筒内壁面への付着に基づいて遅角補正量を制限する。例文帳に追加
For example, the post-injection advance correcting amount guard means restricts the advance correcting amount in accordance with the ignition retard of the injected fuel relating to the post-injection, and the post-injection retard correcting amount guard means restricts the retard correcting amount in accordance with the deposition of the injected fuel relating to the post-injection to an in-cylinder wall face. - 特許庁
そして、ICメモリ26に記憶させる前記個体差情報を、噴射孔からの燃料噴射開始から、その燃料噴射開始に伴う圧力センサ20aの検出圧力の変動が生じる時までの噴射応答遅れ時間、及びその噴射応答遅れ時間を算出するのに必要な第1パラメータの少なくとも一方を表した噴射応答遅れ情報とする。例文帳に追加
The individual difference information stored in the IC memory 26 is injection response delay information indicating at least an injection response delay time from the start of injection of fuel from the nozzle hole to a time when the pressure detected by the pressure sensor 20a is varied due to the start of fuel injection or a first parameter required for calculating the injection response delay time. - 特許庁
この発明は、パイロット噴射における噴射終了遅れ期間をコモンレール圧力に応じて変更することにより、高いコモンレール圧力でもパイロット噴射の機能を確保したコモンレール式燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加
To provide a common rail type fuel injection device securing a pilot injection function by even high common rail pressure by changing an injection termination delay period in pilot injection according to common rail pressure. - 特許庁
ECM20は、圧縮上死点近傍の時期に高セタン価燃料を噴射すると共に、該高セタン価燃料の噴射開始と同時又はこれよりも遅れて低セタン価燃料の噴射を開始するように燃料噴射弁10を制御する。例文帳に追加
ECM 20 controls the fuel injection valve 10 to inject high cetane number fuel at timing near compression top dead center and to start injection of low cetane number fuel at timing same as or later than injection start of high cetane number fuel. - 特許庁
燃料噴射システムは、ディーゼルエンジンの自動再始動時の第一回目燃料噴射における噴射遅れの解消を目的とした噴射促進制御を行う制御部を有している。例文帳に追加
The fuel-injection system comprises a control part for effecting an injection-acceleration control which aims to resolve the injection delay in the 1st fuel-injection in an automatic restart of an diesel engine. - 特許庁
目標ポスト噴射量TQP、目標噴射回数CP、開弁遅れ時間TAおよび閉弁遅れ時間TBに基づいてポスト噴射の実行が見込まれる見込み実行期間を算出する(S104)。例文帳に追加
An estimated execution period when the post injection is expected to be carried out is calculated on the basis of the target post injection amount TQP, target injection frequency CP, valve opening delay time TA and valve closing delay time TB (S104). - 特許庁
これらの燃料噴射装置は、相互の時間的遅れを伴って次ぎ次と開き、同一種類の燃料を相互に異なる量にて噴射する。例文帳に追加
The fuel injection devices are successively opened with a mutual time delay to inject the same kind of fuel in mutually different quantities. - 特許庁
予備燃焼の着火遅れ期間Δtijを検出し、これが長いときほど第1の燃料噴射の噴射量を増大させる。例文帳に追加
An ignition lag period Δtij of the preliminary combustion is detected, and the longer it is, the larger injection quantity is set for the first fuel injection. - 特許庁
予備燃焼の着火遅れ期間Δtijを検出し、これが長いときほど第1の燃料噴射の噴射時期を進角させる。例文帳に追加
The ignition delay period ▵tji of the preliminary combustion is detected, and the longer the period of time is, the more the injection timing of the first fuel injection is advanced. - 特許庁
パイロット噴射制御等の噴射率制御の実施、非実施の切替え時に、噴射時期の応答遅れにより生ずるトルク変化を、応答性の早い噴射量を補正することで、ドライバビリティを改善することのできるディーゼルエンジン用電子制御噴射システムを提供する。例文帳に追加
To provide an electronic control injection system for a diesel engine to improve drivability by a method wherein during switching of the execution or the non-execution of injection rate control, such as pilot injection control, a torque change occurring due to a response delay of an injection timing is suppressed by correcting an injection amount of rapid responsiveness. - 特許庁
燃料噴射弁6による燃料噴射実行時の燃料圧力の変動値から燃料噴射弁6による燃料噴射量を算出すると共に、噴射指令から燃料噴射が行われるまでの遅れ時間に適した噴射タイミングを、燃料温度又は燃料圧力に応じて制御する。例文帳に追加
The ECU 2 computes the fuel injection quantity by the fuel injection valve 6 based on a fluctuation value of the fuel pressure in execution of fuel injection by the fuel injection valve 6, and controls fuel injection timing proper to the delay time from output of the fuel injection command to execution of fuel injection in response to the fuel temperature and the fuel pressure. - 特許庁
最適な遅れ時間τdが、コモンレール圧力と燃料噴射量とに応じて与えられる。例文帳に追加
The optimum delay time τd is given in accordance with a common rail pressure and a fuel injection amount. - 特許庁
点火時期は、噴射開始時期から15°〜20°CA遅れた圧縮上死点後となる。例文帳に追加
Ignition timing is after compression top dead center delayed by 15-10° CA from injection start timing. - 特許庁
点火時期ADVは、噴射開始時期ITSより遅れた圧縮上死点後の時期となる。例文帳に追加
Ignition timing ADV is in timing after compression top dead center which is later than the injection start timing ITS. - 特許庁
点火時期は、噴射開始時期から15°〜20°CA遅れた圧縮上死点後となる。例文帳に追加
Ignition timing is after the compression top dead center and is delayed by 15° to 20° CA from the injection starting timing. - 特許庁
ガソリン代替燃料の噴射遅れを防止し、エンジン出力低下を抑えること。例文帳に追加
To prevent an injection delay of gasoline alternate fuel, and to suppress the degradation of the output of an engine. - 特許庁
点火時期は、噴射開始時期から15°〜20°CA遅れた圧縮上死点後となる。例文帳に追加
The ignition timing is after the compression top dead center delayed from the injection start timing by 15° to 20°CA. - 特許庁
ガソリン代替燃料の噴射遅れを防止して空燃比の適正化を図ること。例文帳に追加
To optimize the air fuel ratio by preventing injection delay of gasoline alternate fuel. - 特許庁
リーン燃焼、リッチ燃焼それぞれでの着火遅れ期間を算出し(S30)、それぞれを着火時期によって規格化し(S40)、パイロット噴射における噴射量、噴射時期によってさらに規格化する(S50)。例文帳に追加
An ignition delay period is calculated in respective lean combustion and rich combustion (S30), and the respective combustion are standardized by the ignition timing (S40), and are further standardized by the injection quantity and the injection timing in the pilot injection (S50). - 特許庁
ガソリン噴射制御ユニットを有するエンジンおいてガソリン代替燃料を噴射、供給する際に、全シリンダでガソリン代替燃料の噴射遅れを防止して、空燃比の適正化を図る。例文帳に追加
To optimize the air fuel ration by preventing injection delay of gasoline alternate fuel in all cylinders at the time of injecting and supplying gasoline alternate fuel in an engine having a gasoline injection control unit. - 特許庁
コントローラは、燃料噴射手段からの燃料の噴射による燃料改質触媒の温度上昇を一次遅れモデルを用いて予測しながら燃料噴射手段を制御する。例文帳に追加
The controller controls a fuel injection means while estimating temperature rise of the fuel reforming catalyst due to injection of fuel from the fuel injection means by using a first order lag model. - 特許庁
燃料噴射量補正部(40)は、前記筒内圧取得部(40、47)によって取得された前記筒内圧に基づいて、前記筒内噴射弁(2)の閉弁遅れによる燃料噴射量の増量側の誤差を補正する。例文帳に追加
The fuel injection quantity correcting section 40 corrects an error of the fuel injection quantity on an increase side due to a valve closing delay of the in-cylinder injection valve 2 based on the in-cylinder pressure obtained by the in-cylinder pressure obtaining sections 40 and 47. - 特許庁
すなわち、先ず、目標値としての要求噴射量と、実際の後行程噴射量を徐々に増大させ要求噴射量に至らしめるために適用する一次遅れ要素の時定数とを求める。例文帳に追加
That is, a required injection quantity as a target value and a time constant of a primary delay element applied for gradually increasing the actual post- stroke injection quantity up to the required injection quantity are first determined. - 特許庁
さらに現在の着火遅れ期間を着火時期によって補正し(S70)、パイロット噴射における噴射量、噴射時期によってさらに補正する(S80)。例文帳に追加
The present ignition delay period is further corrected by the ignition timing (S70), and is further corrected by the injection quantity and the injection timing in the pilot injection (S80). - 特許庁
また、前記算出した着火遅れ期間に基づき、メイン噴射時期に合わせてパイロット噴射による燃料が着火されるようパイロット噴射時期を設定する。例文帳に追加
The pilot injection timing is arranged, so as to ignite the fuel by the pilot injection in matching with the main injection timing, on the basis of the calculated ignition delay period. - 特許庁
係るパイロット噴射量の増大により、「付着・残存あり」の場合において、「メイン噴射開始時点での筒内温度の低下」が補償されてメイン噴射燃料の着火遅れ時間を適正に維持できる。例文帳に追加
Drop of cylinder temperature at a time of main injection start can be compensated and ignition delay time in main injection fuel can be maintained appropriately by this increase of quantity of pilot injection in the case that adhesion-remain exists. - 特許庁
メイン噴射による燃料の着火遅れの抑制とメイン噴射による燃焼の熱発生率のピーク値の抑制とを両立するプレ噴射量の分割率を算出する。例文帳に追加
A division ratio of a pre-injection amount that achieves both suppression of ignition delay of fuel from a main injection and suppression of a peak value of a heat production ratio of combustion from the main injection is calculated. - 特許庁
ニードル先端のシート径Dnsが経時変化等によって変化すると、電磁弁をONしてから噴射が開始されるまでの噴射開始遅れ時間Tdsが変動し、噴射精度が劣化する。例文帳に追加
To solve a problem wherein injection start delay time Tds from turning on of a solenoid valve to start of injection is varied and injection accuracy is deteriorated when a seat diameter Dns of a needle end is varied by aging effect. - 特許庁
燃料噴射弁から噴射された燃料と空気とが混合した混合気の温度を下げ、噴射された燃料の着火遅れを十分に確保することにより、PMの生成を低減する内燃機関を提供する。例文帳に追加
To provide an internal combustion engine reducing generation of PM (Particulate Matter) by lowering a temperature of mixture air formed by mixing fuel injected from a fuel injection valve and air and sufficiently securing ignition delay of injected fuel. - 特許庁
電子制御ユニット(ECU)30は、実際の運転における副燃料噴射量の燃料の燃焼室内における着火遅れが機関標準運転状態における着火遅れと等しくなるように副燃料噴射時期を設定し、副燃料噴射時期と主燃料噴射時期との間に燃焼を終了することができる範囲で最大の燃料量を副燃料噴射量として設定する。例文帳に追加
An electronic control unit (ECU) 30 sets up auxiliary fuel injection timing so as to make a delay in ignition of fuel of the auxiliary injection amount in practically working equal to a delay in ignition in an engine normal working state, and sets up the maximum fuel amount in a range where combustion can be finished between the auxiliary injection timing and main injection timing as the auxiliary injection amount. - 特許庁
流体噴射装置が受信した画像データに基づく画像を複数部印刷する場合でも、データ転送やデータ処理の遅延に起因する流体噴射手段の流体噴射処理の開始遅れをなるべく短くすることができる流体噴射制御装置、流体噴射装置及び流体噴射制御方法を提供する。例文帳に追加
To provide a fluid ejection controller, a fluid ejection device and a fluid ejection controlling method capable of shortening initiation delay of fluid ejection processing of a fluid ejection means due to delay of data transfer and data processing as much as possible even when printing a plurality of images based on image data received by a fluid ejection device. - 特許庁
パイロット噴射コマンドパルスCPpのパルス開始時期が上死点時期T7から偏位すべき期間ΔSOCpは、メイン噴射の噴射開始時期T6から、インターバル期間Tintとパイロット噴射終了遅れ期間Tdpeとパイロット噴射のための噴射パルス幅Pwpとを遡った時期に対応して決定される。例文帳に追加
A period A ΔSOCp when pulse starting timing of a pilot injection command pulse CPp is to deviate from top dead point timing T7 is determined corresponding to timing retroactively to an interval period Tint, a pilot injection termination delay period Tdpe and an injection pulse width Pwp for pilot injection from injection starting timing T6 of main injection. - 特許庁
燃料の噴射開始から着火までの着火遅れ期間を算出するエンジンの着火遅れ期間算出装置を提供する。例文帳に追加
To provide an ignition delay time calculation device for an engine calculating ignition delay time from fuel injection start to ignition. - 特許庁
燃料噴射弁内部の燃料圧力の変動態様に基づいて開弁遅れ時間TAおよび閉弁遅れ時間TBを算出する。例文帳に追加
A valve opening delay time TA and a valve closing delay time TB are calculated on the basis of a fluctuation state of the fuel pressure in a fuel injection valve. - 特許庁
これにより、上流側燃料噴射弁と下流側燃料噴射弁の合計噴射量を一時的に変化させて、上流側噴射燃料の到達遅れによる筒内吸入燃料量の一時的な変動を防止して、空燃比のずれを防止する。例文帳に追加
Consequently, total injection quantity of the upstream side fuel injection valve and the downstream side fuel injection valve is temporally changed, temporal fluctuation of cylinder suction fuel quantity due to arrival delay of upstream side injection fuel, and slippage of air-fuel ratio is prevented. - 特許庁
この発明は,燃料噴射開始遅れ時間から初期燃料噴射量等の制御量を求め,目標値と一致するように制御を行うことにより,初期燃料噴射特性の安定制御とバラツキの修正とが可能なコモンレール式燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加
To provide a common rail type fuel injection device which can stably control the characteristic of initial fuel injection and compensate thereof for unevenness by obtaining control variable including a delay time of an initiation of fuel injection and a fuel injection quantity so as to control them in order that they are coincident with desired values. - 特許庁
着火遅れ期間が長期化してHCが増加するときに、燃料噴射時期を進角すると共に燃料噴射圧力の調整により燃料噴射期間を大きくして、燃料噴射完了から着火開始までの期間をクランク角度で15度以内にする。例文帳に追加
When the ignition delay period is longer to increase the HC, a fuel injection period is elongated by advancing the fuel injection timing and controlling fuel injection pressure so that a period from completing fuel injection to starting ignition is set to be at a crank angle of 15° of smaller. - 特許庁
燃料噴射時期の切り換え時に再循環排気ガス量の増減遅れを検出し(ステップ112又は116)、増減遅れが検出されている間は圧縮行程末期及び吸気行程中の各燃料噴射時期で燃料を噴射する(ステップ113又は117)。例文帳に追加
The increase and decrease delay of re-circulating exhaust gas quantity is detected (step 112 or 116) in changeover of fuel injection timing, fuel is injected at each fuel injection timing at the end of compression strokes and in a middle of suction strokes (step 113, 117) while the increase and decrease delay is being detected. - 特許庁
燃料の供給遅れと空燃比の検出遅れに相当する時間だけ過去に溯った時点の基本燃料噴射時間と現在の基本燃料噴射時間とを比較して、燃料噴射量の変化が空燃比検出値に現れるまでの遅れを修正するための遅れ修正量FAFFIXを算出する。例文帳に追加
Basic fuel injection time at a point of time retroactively by time corresponding to fuel supply delay and detection delay of an air-fuel ratio and present basic fuel injection time are compared and delay correction amount FAFFIX for correcting delay till a change in fuel injection quantity appears in an air-fuel ratio detection value is calculated. - 特許庁
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